Witam-szybkie pytanie-wymiana końcówki drązka kierwoniczego passat b5 fl 2003 -czy koncówki są takie same przed liftem i po? Tak, rozróżnienie jest inne - od rodzaju zawieszenia zwykłe/sportowe - są ze sobą współzamienne - TRW JTE143 z gumowym elementem tłumiącym - TRW JTE1023 lite
W zależności o ktorą Ci chodzi. Jedna 60Nm Druga kontra drążka kierowniczego 70Nm.
Materiał końcówki jest niespawalny. Lepiej drążek wyjąć, skrócić i nagwintować.
Witam. Żeby sprawdzić końcówkę drążka kierowniczego trzeba dostać się pod samochód czyli najlepiej z kanału. Będąc w kanale ręką poruszamy gałką czując luz(gałka stuka) to jest ona do wymiany. Można to też robić w dwie osoby, jedna porusza kierownicą w lewo i w prawo(krótkie ruchy) a druga dotyka ręką gałki i wyczuwa luzy, stuki na niej.Na gwinty nie...
Bo trzeba używać dwóch młotków.
Końcówka drążka kierowniczego - VO-ES-0511 / 6E0 419 811 - VO-ES-0510 / 6E0 419 812 Drążek TA3236 / 6N0 422 803 C Końcówki są lewe/prawe, drążek bez różnicy
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Tak, to tzw. kamień z końcówki drążka kierowniczego/reakcyjnego
Ja miałem w corsie takie stukanie ale tylko przy hamowaniu z prędkości 60 i większej się to robiło, wymieniłem końcówki drążków kierowniczych i przestało..
Zacznę od tego, że jakimś sposobem post trafił do działu Samochody Technika, a nie do Samochody Mechanika. Zdaje się, nacisnąłem nie to co chciałem. Trudno. Rebuso , pewnie masz rację z tą rozbieżnością, skoro tak mówisz. Gdybyś napisał, że 2 cm nie spowodują różnicy, też bym Ci przyznał rację z tego powodu, że nie jeździłem takim samochodem i nie mam...
W golfie mk II lewa końcówka drążka kierowniczego była fabrycznie niewymienna, wymieniało się cały drążek, dopiero zamienniki były sprzedawane oddzielnie (końcówka i drążek), więc nie wiadomo jak jest u Ciebie. Jak już pisałem, części + robocizna to ok 200-250zł, więc nie ma dramatu finansowego
bartosz789 ''Myślę, że trzeba będzie wymienić łożyska które trzymają ośkę w wahaczu'' Ośkę w wahaczu nie wahacz do ramy bo własnie w mocowaniu go do ramy jest tuleja aby mógł się poruszać góra dół ;) Dodano po 3 I z tego co widzę to masz popękane gumy na końcówkach drążków kierowniczych. Prawdo podobnie są tam luzy ale jeżeli małe to ja bym jeszcze...
przy okazji stwierdziłem że końcówka drążka kierowniczego z lewej strony ciężko się rusza (trzeba użyć sporo siły), więc przy najbliższej okazji ją też wymienię. Nie wiem czy wiesz ale nowe końcówki strasznie ciężko chodzą natomiast z wiekiem chodzą coraz luźniej aż w końcu mają luzy.
Temat zamykam drążek jest nie typowy brak zamiennika nawet z PRL ida Do regeneracji
Mają Ci się dać wkręcić w drążki. Musi być jedna z prawym gwintem, druga z lewym, aby można było regulować długość drążków - zbieżność. (śruba rzymska) Pozdrawiam.
Fabryczne rozwiązanie. Jeden drążek jest razem z końcówką (jest to jeden element) - do wymiany na drążek + końcówka.
Żadnej filozofii w tym nie ma. Wystarczy zrobić. Zmartwię Cię - nie ma to związku ze "ścinaniem" lewej opony.
Koła po podniesieniu lewarkiem auta obracają się luźno. Łącznik stabilizatora został wymieniony. Na przedniej osi opony jednakowe. Wczoraj zrobiłem trasę 300km i przy prędkości ok 100km/h jazda jest bardzo męcząca bo trzeba kontrować kierownicą lekko w lewo. Po puszczeniu kierownicy się ona prostuje automatycznie i auto zjezdza z pasa ku poboczu. Wydaje...
1. gwinty zapuść środkiem penetrującym 2. popuść nakrętkę kontrującą przy końcówce 3. unieruchom drążek np. przy pomocy klucza hydraulicznego do rur, wykręć końcówkę, jeśli jest zardzewiała może być ciężko.
Pani w sklepie była troszkę "nie rozgarnięta" (nie chciałem ubliżyć nikomu). Zapewne chciała się zapytać jakiej firmy części potrzebujesz. TRW i DELPHI to producenci części w tym również zawieszeń. Idź do sklepu i podaj co chcesz kupić - kupisz to na podstawie modelu i rocznika auta. Producenta doradzi Ci sprzedawca. Zasada jest jedna: wydaj więcej...
Dokładnie,z doświadczenia wiem że takie drgania czy dziwne odgłosy,szarpanie to albo łożysko albo końcówki drążków układu kierowniczego,więc najlepiej podjechać do warsztatu na kanał i tam sprawdzić.
Podczas przeglądu okazało się , że muszę wymienić końcówkę drążka kierowniczego. W serwisie taka końcówka kosztuje 300zł. + wymiana dodatkowo są stosowane dwa rodzaje zależnie od rodzaju przekładni kierowniczej. W sklepie taka koszuje od 38-50zł. ale w jedym powiedzieli, że jest jeden rodzaj w drugim, że najlepiej zabrać na wzór starą. W fachowość doboru...
Proszę o poradę Wedle wszelkich teorii najpierw rozbija się przegub kulowy z prawej strony, wiadomo - dziury przy chodnikach itd. U mnie w escorcie pierwszy pada przegub na końcówce drążka oraz na wachaczu z lewej strony. I to bardzo szybko. Po upływie kilku tygodni nadaje się do wymiany. Czy ktoś mógłby pomóc ???
A ja stawiam na Tolka Banana :D Gimba i tak nie zna. W temacie: Podnieść samochód, rozpiąć końcówki drążków kierowniczych i ręczenie trzymając za jedną z końcówek pchając i ciągnąc sprawdzić, czy maglownica pracuje swobodnie. Postawić samochód /z odpiętymi drążkami/ i po kolei sprawdzić ręcznie jak pracują kolumny Mc Pherson'a. Teoretycznie /ale i praktycznie/...
Wymień końcówki i drążki kierownicze.
Wywalone końcówki drążków kierowniczych
Lepiej w plastyk jak ma uszkodzić się coś więcej lub wyrwać z płyty podłogowej. Rozpadła się końcówka drążka kierowniczego na gwincie?
Witam, może ktoś pomóc z obliczeniem (na dowolnym, nawet wymyślonym przykładzie) sił działających od kierownicy do końcówki drążka kierowniczego samochodu osobowego ?
Jeśli uderzenie nie było silne to najbardziej narażone są opona, felga i łożysko koła. Jeśli masz wątpliwości to dla świętego spokoju sprawdź koła na wyważarce. Jeśli okaże się, że jest przekrzywiona felga wyczuwalne powinno być bicie na kierownicy (o ile uszkodzona będzie felga z przodu) lub delikatne wibracje. Jazda z uszkodzoną felgą zakończy się...
Jak nie ma luzu na drążkach kierowniczych to tylko wymiana samych końcówek. Co do firm to lemforder lub TRW ew febi
Jeśli chcesz skasować luz spróbuj od wymiany końcówki drążka kierowniczego przy kole i tych białych krążków albo skręć to wszystko bardziej
Witam, mógłby ktoś polecić jakąś literaturę związaną z mechaniką pracy sworzni kulistych w końcówkach drążków kierowniczych? Potrzebuje obliczyć siły jakie działają na taki sworzeń (przegub) podczas jego pracy.
Proponuję najpierw skontrolować luzy w zawieszeniu. Jeżeli końcówki drążków kierowniczych są OK, brak luzów na wahaczach, to maglownica może mieć luz. Skaczący pasek to objaw nierównych oporów pompy wspomagania. Wymiana płynu w układzie wspomagania może pomóc, jeżeli nie ma luzów.
Według mnie to długość drążków zależy tylko od umiejscowienia maglownicy. Ich długość i tak regulujemy na końcówkach aby uzyskać odpowiednią zbieżność.
Problem rozwiązany , końcówki drążków kierowniczych (oba).
Końcówka drążka kierowniczego a drążek kierowniczy to nie to samo!
Kolego Michu10 wymienia się drążek kierowniczy i końcówkę drążka kierowniczego. Doostępne są drążki i końcówki. Do kolegi kucyyk nie musisz pisać dużymi literami bo to znaczy że krzyczysz(czego nie lubię i nie życzę sobie) a nie masz racji.
Witam. sworznie, wahacze, tuleje metalowo-gumowe, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych itp. to zawsze wymieniamy kompletami prawa i lewa strona. No bez przesady :D A opona z 1mm mniej niż reszta - to zupełna norma. No ale zaraz zaczną się czepiać że co to 700zł za oponę - zależy jak byle co to drogo a jak porządna to ta kwota nawet...
Wydaje mi się, że jakaś tuleja lub sworzeń.Wjedż na kanał, ktoś niech Ci buja autkiem, a Ty przyłóż kawałek gumowego wężyka z jednej strony do ucha , a z drugiej po kolei do każdej tulejki, sworznia i końcówki drążka kierowniczego i na pewno to zlokalizujesz.
A dlaczego wymieniałeś silnik ? Nie lepiej było remontować oryginalny ? Ja bym nasmarował jeszcze tawotnica 13 punktów (krzyżaki i końcówki drążków kierowniczych)
Miałem tak samo a winowajcą była końcówka drążka kierowniczego.
Nie, musisz odkręcić końcówkę drążka kierowniczego, zacisk hamulca, półoś, sworzeń zwrotnicy i wyjąć kolumnę
Audi A3 to trochę ładniejszy VW Golf, silniki i cała technika są wspólne. Silniki jak to silniki, każdy ma swoje wady i zalety. 1.8 20V 125KM - dużo pali, mało elastyczny. 1.8T 20V - bardzo udany silnik z LPG nie ma problemu, ale przebieg i poprzedni właściciele robią swoje. Także trzeba dobrze poszukać. 2.0 - zwykły 8V z tych tzw. "nie do zajechania",...
Sciągacz do końcówek drążków kierowniczych
Sprawdź krzyżak pod deską rozdzielczą czy się nie zaciera. Odnośnie pukania za krzyżakiem drążek kierownicy jest dzielony(rurka w rurkę wchodzi) i tam robi się luz i stuka. Do weryfikacji jeszcze końcówki drążków kierowniczych w maglownicy mogą mieć luzy.
przegub drążka kierownicznego czyli końcówka drążka kierowniczego? wymieniłem, to samo. Chyba, że chodzi o przegub kierowniczy ale on jest po lewej stronie pod kierownicą a to słychać z prawej
Jaki samochód? Rocznik? Stuki z okolic koła to może być wszystko, począwszy od sworznia wahacza, tulejki wahaczy końcówkę drążka kierowniczego aż po łożysko piasty i przegub.
końcówki drążka kierowniczego lub stabilizator
Nie sprawdzałeś stanu końcówek drążków kierowniczych?
Łożysko ponoć było naprawiane bo się rozpadło chociaż tego na fakturze nie widać. Kąty pochylenia kół raczej zostały ustawione bo nie sądzę że diagnosta tego nie ustawił. To zostało wypisane na fakturze: - łącznik stabilizatora L - sprężyna przedniego zawieszenia KY - osłona z odbojami przednich amortyzatorów - KPL naprawczy mocowania amortyzatorów...
Wymieniałeś końcówki drążków kierowniczych?
A może zastosować końcówki drążka kierowniczego od Ursusa 6 cylindrowego?
Właśnie będe to diagnozował. Natomiast czy do wymiany przekładni kierowniczej mógł odkręcać sworzeń wahacza? Czy chodziło mu o sworzeń wbudowany w końcówkę drążka kierowniczego?
Sprawdż czy dobrze dokręcone koło kierownicy, i końcówki drążków kierowniczych.
dziękuje wszystkim za wypowiedzi, zaczołem od wymiany końcówek drążków kierowniczych i końcówek stabilizatorów a w najbliższy wekend gumy trzymające wachacze oraz amorki z tyłu bo po dokładnych oględzinach okazało sie że z jednego ucieka olej
A poda mi ktoś jeszcze moment dokręcenia śrubki odpowiedzialnej za montaż końcówki drążki kierowniczej do zwrotnicy? Również w Corsie B i C.
Na 99% sworzeń wahacza. Ciężko go sprawdzić, gdy zawieszenie napina sprężyna, a robi dość sporo hałasu gdy ma już luzy. Napisałem, że jest wymieniony na nowy, zastanawiam się czy końcówka drążka kierowniczego może tak stukać bo już mam brak pomysłu.
Witam. Moim zdaniem jest to ściągacz do końcówek drążków kierowniczych lub sworzni wahacza. Nie jest przyrządem oryginalnie produkowanym, więc dorobiony pod kątem konkretnych końcówek i ich pochodnych.
Wymieniłem lewą końcówkę drążka kierowniczego i po problemie, nie ma żadnych drgań i stuków..
Witam. Na zimówkach było ok ponieważ zimówka jest z natury miętsza oraz na niej zrobiłeś na pewno mniej km niż na letniej. Czy felgi wszystkie są takie same? Odsadzenie (parametr ET na feldze) oraz szerokość? Przyjrzałbym się dokładnie wachaczom, sworzniom wachacza oraz amortyzatorom z przodu. Na geometrii bedzie ci wychodzić wszystko ok bo auto stoi...
To chyba końcówka drążka kierowniczego albo wahacza jeśli dobrze widzę.Sam naprawisz tylko potem na zbieżność musisz podjechać.
Witam. Mam taki problem, od jakiegoś czasu podczas skrętu kierownica w prawo słychać jakieś trzeszczenie jakby spod przedniego kokpitu...dziwne że tylko podczas skrętu w prawo i tylko podczas cofania...mechanik nie stwierdził żadnych wycieków , luzów w zawieszeniu. Przesmarowal układ kierowniczy i tyle...jedyne co stwierdził to niewielki luz w prawej...
Wytłumacz to do końca. Mam taką z silnikiem D4D tdi tylko trochę nowszą- krzyżak czyli część wału napędowego przy napędzie na tylny napęd(Avensis?), przegub czyli część półosi przy przednim napędzie(wewnętrzny i zewnętrzny), maglownica- przekładnia kierownicza, drążek pomiędzy maglownicą a końcówką, końcówka drążka kierowniczego. Każda z usterek jest...
Ja gdy miałem drżenie na kierownicy to okazało się ,że to końcówki drążka kierowniczego tylko drgania były od 120 w górę...
Podnieś samochód jak do wymiany koła i wtedy kręć kierownicą. Czy dalej skrzypi? Podłóż pod koło dwie płyty stalowe (jedna na drugiej) 20x20cm o grubości rzędu 5mm, oczywiście samochód postawiony na koła (zmniejszone tarcie o podłoże). I pytanie: czy skrzypi podczas kręcenia kierownicą? Podejrzewam górne łożysko kolumny McPhersona, ale chcę wyeliminować...
Poduszka skrzyni biegów , poduszki silnika lub przednie poduszki kabiny i jeszcze krzyżaki wału napędowego.Nie wykluczone koło dwómasowe Dodano po 6 Jeszcze tuleje drążków skrętnych, jeżeli są w tym modelu no i oczywiście swoźnie zwrotnic i końcówki drążków kierowniczych i reakcyjnych
Powinna pasować z golfa III. Zobacz na tabliczce swojej maglownicy jaki jest numer części i wtedy będzie można coś więcej powiedzieć . Jeśli to maglownica z numerem 191419063C lub 191419063CX to bez problemu znajdziesz taką z golfa III. Zmiana na maglownicę bez wspomagania jest bez sensu, do tego inne drążki i końcówki przekładni kierowniczej
Końcówki drążków kierowniczych sprawdzone ? Czyściłeś piasty przed zamontowaniem tarcz ? Może zostało coś i tarcza dobrze nie dolega do piasty.
Jak by ci się zablokowały hamulce to przy jeździe było by czuć smród i bardzo grzały by się piasty. Zapewne masz wybite końcówki drążków kierowniczych.
Wysechł :D któryś z amortyzatorów - podejrzany tył. Obejdź samochód i bujnij każdym rogiem. Jeden z nich pewnie nie tłumi wahań. to jak najbardziej może być przyczyna amortyzatora czy końcówki drążków kierowniczych ale kto wg Ciebie pracuje na tych stacjach kontroli pojazdów
Jeśli nie ma luzu dróżek jest sprawny. Z tym że w rękach tak nie wyczujesz jak na szarpakach u diagnosty. Prędzej wyczujesz luz końcówki drążka.
Witam. Ostatnio po wymianie końcówek drążka kierowniczego zauważyłem że ciężko chodzi mi wspomaganie jak sie rozgrzeje silnik ,czasami nawet obiema rękami trzeba kręcić czy no jest normalny objaw
Więc pozostaje jakaś dolegliwość w układzie kierowniczym, chociażby luz na maglownicy. Ale tego niestety nie da się stwierdzić na forum. Sprawdź sam lub zleć komuś kumatemu, stan końcówek drążków kierowniczych. I nie chodzi mi tylko o stan przegubu kulowego ale także połączenie końcówki z drążkiem.
Opel Vectra B ma na pewno.Przed chwilą sprawdziłem Fiat punto II kontra końcówki drążka kierowniczego ma 20mm ,byłem blisko ale to jeszcze mniej popularny rozmiar.
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Amortyzatory, swoznie wahaczy, tuleje wahaczy, przekładnię kierowniczą, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych. Mimo to podczas jazdy dalej się tłucze, dla testu odkręciłem i odsunałem stabilizator i stukanie prawie całkowicie ustało,...
tarcze+klocki,półosie,opony,felgi,amorty... Do listy dopisz: - zawieszenie - łożyska, sworznie, tuleje, końcówki drążków kierowniczych, kontrola kolumny kierowniczej "maglownicy".
Witam , ja bym zaczął od tulei wahaczy i drążków kierowniczych. Stawiam na to w 99 %. Co do końcówek drążków kierowniczych to potrzebowałbyś drugiej osoby do pomocy, żona wystarczy :D. Osoba pomocnicza wykonuje krótkie w miarę energiczne ruchy kierownicą a druga osoba najlepiej gołą ręką łapie za końcówki drążków kierowniczych. Kolega zresztą już to...
Auto jak w tytule. Problemem są stuki podczas jazdy i gwałtownego skręcania. W aucie wymieniłem na nowe: Amortyzatory, swoznie wahaczy, tuleje wahaczy, przekładnię kierowniczą, łączniki stabilizatora, końcówki drążków kierowniczych. Mimo to podczas jazdy dalej się tłucze, dla testu odkręciłem i odsunałem stabilizator i stukanie prawie całkowicie ustało,...
Tu jest schemat http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/peln... A tu co i jak należy zrobić .Może być problem ze zdjęciem końcówki z zwrotnicy nie posiadając ściągacza http://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-konc... Końcówki nie trzeba wykręcać z drążka Reszta jest prosta wystarczy tylko dobrze zacisnąć opaski
W maglownicy nie było nacięć na schowanie zaczepów podkładki. Taka podkładka zabezpieczająca występuje też w innych samochodach ( Skoda ) . Dodano po 14 Ten element to jest drążek kierowniczy wkręcany w listwę maglownicy ( proszę nie mylić z końcówką drążka kierowniczego ). Tam jest tak mało miejsca, że zaklepanie podkładki jest niemożliwe ( chyba ?...
Czytałem część opisu u innego użytkownika elektrody - auto ściągało mu na prawą stronę. Było tam coś o łącznikach i stabilizatorach chyba u mnie są do wymiany końcówki drążków kierowniczych i układ kierowniczy do przejrzenia, także przypuszczam, że pewnie mechanik naprawi ta usterkę ewentualnie napisz o co chodzi i może będzie wiedział.
Jednak podczas sprawdzania zawieszenia okazało się że końcówka drążka kierowniczego jest wyeksploatowana + felga była zwichrowana. Co wy na to? Końcówka drążka to chyba najprostrza awaria do zdiagnozowania a ty się z tym bujasz i bujasz. Jeśli chodzi o felgę to sam powinieneś wiedzieć skoro gdzieś przywaliłeś.
Witam. Wmojej reńce coś stuka przy prawym przednim kole ale tylko na wertepach. Wymieniłem sworzeń wahacza i gumy na stabilizatorze. Łożysko koła i końcówka drążka kierowniczego są w porządku. Więc co tam tak stuka?
Nigdzie nie mogę odszukać specyfikacji momentów śrub dla tego auta, najbardziej zależy mi na momencie dokręcenia łożyska z przodu, przydałby się tez moment sworzni dolnego, ewentualnie moment końcówki drążka kierowniczego.
Pytanie czy tarcze (nawet nowe) nie mają bicia. Po zmianie tych elementów i przejechaniu kilkunastu km warto sprawdzić i ewentualnie dokręcić nakrętki od zewnętrznych przegubów. Wiem, że Luzów w zawieszeniu nie stwierdzam. ale może też być luźny drążek stabilizatora (stabilizator), bądź któryś wahacz ma luz, a ręcznie tego nie wychwycisz tylko podczas...
A czy kierownica delikatnie trzęsie jak jedziesz po równej nawierzchni ?? Ja miałem kiedyś podobny problem w Fabii. Na nierównościach stukało a na płaskim bardzo delikatnie trzęsło kierownicą. Nowe końcówki drążków kierowniczych pomogły.
Jak końcówki drążków kierowniczych były wymieniane to trzeba zbieżność ustawić. A jak opony wyglądają przednie? Są poschodkowane na bieżniku? Jakby takie poszarpane? To objaw złej zbieżności. A kierownica jest prosto do jazdy na wprost czy krzywo?
Witajcie, nie wymieniałem jeszcze osłony przegubu zewnętrznego, więc chciałbym się poradzić was. Jakby to wymienić w najszybszy sposób. Oczywiście odkręcam śrubę piasty koła. Moje pytanie, czy jeżeli odkręcę 2 śruby od mcphersona (na wysokości tarczy hamulcowej to półos wyjdzie ze zwrotnicy tak żeby wymienić ta gumę. Czy muszę odkręcać końcówkę drążka...
Georgesor, pomyliłem się. Na przodzie mam 15 a z tyłu 14. Dodano po 1 Dziękuje wszystkim za odpowiedzi :). Tak się zastanowiłem i doszedłem do wniosku, że zbieżność reguluje się końcówkami drążków kierowniczych więc rozmiar opony nie ma znaczenia :)
Wymiana wahaczy i końcówki drążka kierowniczego nie jest trudna w A4. Jeżeli do tak prostej czynności prosisz o fotki to może lepiej oddaj auto na warsztat. Po wymianie tego co napisałeś trzeba ustawić zbierzność a tego już sam nie zrobisz.
Wrzucenie wspomagania (obecnie auto nie posiada wspomagania) Maglownica około 250 złotych, pompa wspomagania 50-100 zł, przewody hydrauliczne 50-80zł, zbiorniczek płynu 20 zł, końcówki drążków kierowniczych 80 zł, łapa pompy wspomagania 50 zł, pasek 30-40 złotych. Centralny zamek (Pojedyńcze otwieranie drzwi zaczyna irytować) Cały zestaw zamka centralnego...
Zbieżnośc była ustawiana przy wymianie końcówek drążka kierowniczego, wiec napewno jest OK. Co do opon to też powinny być OK, bo jeździłem na zimówkach (na innych felgach) i było to samo :(((( teraz mam letnie założone no i problem dalej jest ;((((
Witam; Które części od samochodów z angli są inne ? wiem napewno że np. końcówka drążka kierowniczego w audi 100 , 92 rok ma inny gwint ! Po zakupie takiego auta z angli przeróbce i rejstracji jak wyglada naprawa takich samochodów w razie awari ? Pozdrawiam Grzegorz
W dwóch innych samochodach ustawiałem zbieżność, w jednym po wymianie tulei wahaczy, w drugim po wymianie końcówki drążka kierowniczego. W żadnym problemów nie było ze stabilnością, opon nie "cięło" więc chyba nie ma się co denerwować. Ale tak jak mówiłem, pojadę na diagnostykę to sprawdzić.
Sprawdzałeś koła=opony Dodano po 8 Jeśli stuka na nierównościach to łączniki stabilizatora. Końcówki drążków kierowniczych jak i same drążki, sworznie, łożyska zwrotnic, jak i same tłoki amortyzatorów.
Witam .Mam pytanie jak wyprostować kierownicę .Ponieważ wymieniłem końcówkę drążka kierowniczego i i po poskładaniu okazało się że kierownica lekko jest skręcona w lewo.Auto nie ściąga jak puszczę kierownicę ani jak hamuję.Jak wymieniałem to liczyłem obroty jak daleko wkręcić ,dzięki za podpowiedz.Kiedyś wymieniałem w ten sam sposób i wszystko było...
Końcówek drążków kierowniczych w ogóle nie chciałem ale były już w komplecie, co do samych wahaczy to już zakładałem pojedyncze elementy na jedną stronę MS a na drugą Lemfordera i zbyd różnicy nie widzę więc nie ma co przepłacać moim zdaniem MS te 80 tyś km wytrzymóją (zgodnie z reklamą).
Choć twój problem nie na to frorum to podpowiem. Podnieś auto , odepnij końcówki drążków kierowniczych od zwrotnic i kręć kierownicą . Jeśli nic nie wyczujesz na kierownicy to żeczywiście coś będzie z półośką lub przegóbem . Która strona to sprawdzisz obracając ręką zwrotnice . A gdy jednak coś będziesz czuć na kierownicy , przekładnia raczej do wymiany...
Panowie dzieki za zainteresowanie:) Rozebrałem prawy i lewy Mcpherson wymieniłem amortyzator + górne mocowania, tyleje i sworznie na wachaczach, końcówki drążków kierowniczych, poduszkę pod silnikiem bo była w opłakanym stanie. I nadal słychać te strzały. Będę rozbierał półosie zobaczymy co tam się dzieje...
Pierwsze, to sprawdź krzyżak kolumny kierownicy (w kabinie w okolicach pedałów we wgłębieniu podłogi) - lubi się wyrabiać. Drugie, luz na końcówkach drążka kierowniczego (przy zwrotnicy) oraz na jabłku drążka (przy maglownicy). Kasacja luzu na listwie maglownicy też jest - ale to na końcu. Jeśli to nie da spodziewanego efektu - pozostaje regeneracja....
drążek kierowniczy końcówka drążek kierowniczy końcówka drążek
renault scenic gaśnie czujnik czarny czujnik zielony tda2030 tranzystory
pochłaniacz tuszu pełny telewizor samsung restartuje
Mercedes W212 – lokalizacja bezpiecznika sygnalizacji otwartego bagażnika, F61, F7, SAM Mercedes W212 – lokalizacja bezpiecznika sygnalizacji otwartych drzwi, F73, F2, F3