Uszkodzona krańcówka...
ja zawsze w Fabii na krańcówki zakładam przekaźnik, bo mimo separacji diodami co ok 20-25 min na przewodzie od krańcówek pojawia się jakaś szczątkowa masa i wypala alarm.
Jeśli nie są to oryginalne siłowniki i moduł to najprawdopodoniej będzie to zwykłe standardowe sterowanie 2Xmasa. Jeśli jednak jest to oryginalny zamek to oba przewody z alarmu podłącz pod jeden przewód sterowania (np. kabel ze złącza drzwi kierowcy). Impuls "zamknij" podłącz normalnie, a "otwórz" podłącz do tego samego przewodu przez wspomniany opornik....
Problemu szukaj w zamkach, a dokładniej w krańcówkach.
wstaw diody prostownicze na przewody krańcówek
może byc tak jak w innych vw czyli umarła krańcówka ........ale nie piszesz czy dotyczy to wszystkich drzwi. czy tylko dwojga
Problem zbadany i rozwiązane. Mały update do tematu, może komuś się przyda: Fałszywek brak od tygodnia. Aż mam ochotę sprawdzić czy otwarcie drzwi nadal wyzwala alarm :) Podłączanie się pod masę 'drzwiową' sufitki jest błędem. Po 30 minutach od zamknięcia drzwi ECU robi z nią dziwne rzeczy. Otóż: zabiera sufitce plusa, a 'masę drzwiową' sufitki łączy...
Bla, bla, bla...następna trafna diagnoza. Ciekawe dlaczego niby miałby wariować i po co mikroprzekaźniki? Prawidłowo założone w wypadku 3-drzwiówki 6 diodek i nie ma żadnych problemów. Sprawdzone, na nie wiem ilu fabiach, polówkach i seatach, które zrobiłem bez żadnych problemów. Wszędzie jest to samo rozwiązanie. Sprawa krańcówek fabia-polo na forum...
Kolego ps3store wiem ze nie kupie jej w sklepie motoryzacyjnym, ale sa sklepy elektroniczne gdzie mozna kupic rozne krancowki potrzebuje tylko wymiarow tej orginalnej.
Mam taki problem że zamykając auto z pilota czasem wszystko działa poprawnie a czasem zamiast zamknąć auto otwiera mi szyby i wcale się nie zbroi. Co to może być?? czy to może być wina uszkodzonej krańcówki??
Alo krańcówka zamia albo przewody w przelotce.
Czujniki są w zamkach już opisywane wiele razy.P
Ja tak trochę z innej beczki. Jak uszkodzą się ultra, to auto staje się gotowe do plądrowania. Musisz często sprawdzać ich kondycję. Swoją drogą, pomyśl o krańcówce w bagażniku.
Na początku dajmy spokój poborowi prądu, napisz, jakie to auto i rocznik? Np. niektóre auta wysyłają, co chwila mały impuls masowy po linii krańcówek (Punto II, Fabia i inne..)
No robisz mi pod górkę strasznie, bo zupełnie nie znam VAG, nie lubie ich nawet. Myślałem, że oświetlenie schowka/bagażnika, ale 5A to za dużo raczej na te świecidełka. Może w komplecie z krańcówką drzwi? W sensie centralny zamek?
Z tym siłownikiem master to nie pomyślałem że tak można :) Są takie piloty z czterema przyciskami np. taki z aukcji allegro nr.: 6572397357 zresztą jest ich dużo - żaden z nich nie obsłuży klaksony i klapy? Rozumiem, że sterowanie mikrostykiem w klapie też w tych centralkach jest nie do zrealizowania :( ? Chciałbym jeszcze prosić o poradę jak zdejmować...
żle założyłeś diody,sygnał z krańcówek ma wchodzić do modułu,ale nie wracać z niego,musisz je obrócić,potem dodatkowo separuj krańcówki od siebie,carrier wrzucił tu piekny łopatologiczny schemacik,powinien ci pomóc: http://www.elektroda.pl/rtvforum/re-skod...
Co do pierwszego problemu, trzeba dać po dwie diody na krańcówkę, tak jak np. w Fabii, napisałem to już wyżej. Problem był już omawiany na forum
Witam Może ktoś spotkał się z taką usterką w Fabi, otóż nie działa światełko przy podsufitce gdy otworzy się dzwi oraz buzzer (przy włączonych światłach). Brałem pod uwagę krańcówki w drzwiach albo przełamany przewód, ale sprawa jest o tyle dziwna, że nie działa też strona paseżera. Być może to moduł komforu? Z piolota przy otwieraniu włacza się światełko....
Połącz na stałe przewody od krańcówki drzwi przed przelotką do drzwi.
nie robiłem,ale przy montażu kogutów coś tam podpatrzyłem i moduł z krańcówkami jest za lewarkiem,na prawo od pedału gazu,prawdopodobnie układ krańcówek jak w fabii,trzeba po dwie diody,kierunki standart czarno-zielony i czarno-biały,tniesz czarnego po stacyjce i zamek prawdopodobnie też chodzi tak jak w polo i fabii z masa i masa z parametrem 180ohm.To...
Nie wiem jak tam w Fabii ale wydaje mi się, że jak w innych VAG'ach krańcówka jest w samym zamku. Idą do niej z wewnątrz dwa przwwody. https://obrazki.elektroda.pl/1965685700_...
Jesli masz programowany czas uzbrajania alarmu to przestaw go da dłuższy. Ale najskuteczniej założyć diody separujące po dwie szt na każdą krańcówkę (podobnie jak w np. Fabii)
Sprawdzono wtryski,pompę paliwa,sondę lambda i całą resztę a Skoda nadal ma zwiększony apetyt i co dziwne podczas hamowania silnikiem komputer pokazuje zużycie paliwa a powinien wskazywać 0,0 l/100km objaw niedomykającej się przepustnicy-brudna,zaciera się linka ,nie działa styk wolnych obrotów(krańcówka w przepustnicy)
W klapie widzę jedynie skobel, chyba, że się mylę, zamek jest cały w karoserii. Czy na pewno szukać tej krańcówki w klapie? Dlaczego jest to drażliwy temat?
Sprawdź krańcówkę w zamku w drzwiach- częsty objaw np. w Fabii.
centralny dwie masy czarno-pomarańczowy i czarno-zielony w wiązce drzwiowej,kierunki niebieski i niebiesko-czerwony przy bezpiecznikach w czarnym konektorze,drzwi czarno-czerwony i biały w 12-to pinowym konektorze przy bezpiecznikach,trzeba dać po dwie diody na krańcówkę tak jak w fabii i punto2,odcinasz niegasnącego plusa po stacyjce w jej wiązce.
Ja pisałem o starym że może mieć zimne luty. Generalnie w zamku mnie ma elektroniki. Parę krańcówek silniczek i płytka że ścieżkami
Szyby tak, mam w prądzie. Ale, że co..., wiązka z drzwi która wchodzi do słupka przez złącze (do którego notabene od tyłu ni cholery się dostać nie można) nie idzie potem do modułu komfortu? Bo mnie się wydaje że idzie, a jeśli idzie, to masa podawana z krańcówki drzwi, też tam trafić powinna....
Udało się otworzyć drzwi bez użycia siły :D okazało się, że dźwigienka która łączy się z linką od klamki nie wracała do końca po jej pociągnięciu przez linkę. Obcierała o elementy zamka, wystarczyło trochę ją podgiąć i jest ok. Ale sprawa centralnego wciąż nierozwiązana. Założony zamek, nowy zamiennik i jest tak samo jak w starym zamku, czyli nie otwiera/zamyka...
Według moich notatek w złączu XP1 pin 5 przewód czerwono-zielony odpowiada za otwieranie klapy, krańcówka jest wyprowadzona przewodem brązowo-niebieskim z pinu 4 gniazda XS5.
Ładne. Ale u Ciebie tego nie ma ? Ciesz się że nie masz Fabii lub innego przypadku z nowszej grupy VW. Tam dopiero jest zabawa! Siłowniki zintegrowane z krańcówkami drzwi a niektóre w stalowych obudowach nitowanych na nity jak w moście Poniatowskiego.Bez ruskich wierteł nie podchodż. A w środku....rety.Najlepsze sa chińskie mikrowyłącznki, takie jak...
Niestety ale rady kolegów były mało trafne (dzięki za dobre chęci). Problem rozwiązałem sam (jak zawsze zresztą). Podłaczyłem diody (razem 10szt. po dwie na krańcówkę) zgodnie ze schematem alarmu Cobra do Fabii. Skutecznie rozwiązało to problem alarmów co 30 min i nie zakłóciło to działania sieci pokładowej. Przydatne piny(moduł sieci pokładowej): złącze...
od sprawdzenia krańcówek w drzwiach, ewentualnie bagażnik i maska jak masz dołożony jakiś alarm
Witam. Odgrzewam temat. Klapy cały czas nie otwiera pilotem. Krańcówka i siłownik OK. Jak uaktywnić w wagcom otwieranie z pilota?
kolego rabson,w fabii można bez problemów podłapać bezpośrednio krańcówki drzwiowe,opisywałem to już na forum,trzeba się trochę wysilić i poszukać: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic45... ,w wersjach bez komfortu nie ma krańcówek tylnych drzwi.
na krańcówki wystarczy dać po dwie diody czyli 10 na samochód dokładnie tak jak w fabii,te napięcia szczątkowe wracaja z modułu do którego wchodzą krańcówki,jedną diodę dajesz na przewodzie krańcówki a drugą separujesz je od siebie,zrobiłem w ten sposów kilka punto2 i z seo i siliconem i nigdy nie miałem najmniejszego problemu ze wzbudzaniem.
Wizualnie wygląda ok. Wydaje mi się, że jakby to było coś z wiązką to raczej by jedna rzecz nie działała, a nie działa 1. zamykanie z kluczyka, 2. otwieranie z kluczyka, 3 siłownik c.z. A może ktoś ma opis bloków vag do modułu komfortu z tego rocznika to można by sprawdzić czy krańcówki się załączają. Albo pinout samego modułu komfortu.
Musisz się dostać do podłączenia alarmu z krańcówką drzwi.Tam myślę jest problem.Alarm ma jedną linię drzwi i są odseparowane diodami.Może zimny lut?
Chodzi mi dokładnie o zlokalizowanie przewodu mikroukładu znajdującego się w zamku drzwi kierowcy odpowiedzialnego za oświetlenie wewnętrzne i sygnał dźwiękowy nie wyłączonych świateł mijania. Chcę zamiast wymiany całego zamka założyć krańcówkę w słupku i podpiąć ją w miejsce w/w mikroukładu
Odepnij na chwilę przewód stacyjki od instalacji, zaprogramuj, (ja to robię zawsze za pomocą przycisku na przewodach, takiego jak do autoryzacji) i podłącz przewód stacyjki ponownie, ale to będzie chyba zbędne, jeżeli podłączysz się prawidłowo pod krańcówki: Masz je na niebiesko-pomarańczowym pin 32, pomarańczowo-białym pin 19, czerwono-białym pin 6...
Prawdopodobnie jest to canowski HPV z dodatkowym modułem sterowania zamkiem centralnym. Pokrywa maski daje trzy sygnały jeżeli jest podłączona dodatkowa krańcówka, w przypadku krańcówki fabrycznej czytanej przez can lub syrenę WFS może to być sygnalizowane czterema sygnałami i tak najprawdopodobniej jest w Twoim przypadku.
rozumiem,że 250mA?to strasznie dużo,jeżeli w alarmie jest syrena z własnym zasilaniem,może pobierać do 50mA+ do 25mA alarm,sprawdż,czygasnie lampka w bagażniku po zamknieciu klapy[złóż siedzenie i bedziesz widział],może krańcówka jest uszkodzona i nie zwróciłeś na to uwagi bo nie wida.ć
Sam problem dostania się do krańcówki, wymiana jest prosta. Krańcowka jest w zamku w drzwiach, nie w zaczepie. Były dwa rozwiązania-sygnał krańcówki szedł luzem, i łapałeś sobie go na lewym słupku jak masz połączenie wiązki drzwi z wiązką kabiny. Wtedy rzeczywiście montowałeś krańcówkę na słupku A i to działało. W nowym rozwiązaniu sygnał krańcówki...
pisałem ci to już przy okazji twoich problemów ze skodą fabia[a za pomoc wypadało by podziekować],to ta sama instalacja i ten sam sposób podłaczania krańcówek[zaznaczyłem ci to w tamtym poście]
Jak w temacie.Niezależnie zapłon włączony czy nie moduł co chwila otwiera wszystkie zamki drzwiowe.Nie pomaga odłączenie sterowania z drzwi kierowcy.VCDS nie pokazuje błedów,w parametrach wszystkie krańcówki działają.Odłączony dodatkowy pilot(orginał uszkodzony).Prosze o jakieś sensowne podpowiedzi.
Witam. Škoda Fabia 2.0b 2004r. Combi Centralny zamek z pilota, elektryczne szyby tylko przód. Mam problem z tylnymi drzwiami za pasażerem. Posypał mi się zamek, rozwaliłem go i wymieniłem na drugi używany, po zamontowaniu dopiero zorientowałem się że wtyczka zamka różni się od wtyczki wiązki w drzwiach. Kostka idąca z auta ma 6 pinów a kostka zamka...
Witam. kiedyś pisałem temat o problemach z zamkiem w fabii 1.4 2002r HB wersja Run. wczoraj wymieniłem w końcu krańcówki i lampka w kabinie zapala się normalnie, sygnał od zapalonych świateł też działa, centralny nie szleje. Ale nadal na liczniku nie zapala mi się kontrolka otwartych drzwi... czy możliwe, że ta fabia nie ma takiej opcji?może problem...
Witam! Ostatnie dni spędziłem przy komputerze, na forach studiując przypadek niedziałającego zamka centralnego w Skodzie Fabii I. I co? I nic, bo omawiane przypadki dotyczyły albo: uszkodzonej krańcówki, albo zaciętego zamka. W moim przypadku brzęczek o świateł i lampka oświetlenia działają prawidłowo, co wskazywało by na brak problemu z krańcówką....
Mistrzu, masz centralny tylko z kluczyka więc jego sterowanie jest uzależnione od tylko od zamka kierowcy. Zostaw klapę w spokoju na tą chwilę. Gdybyś miał zaryglowane drzwi to za cholerę ich byś nie otworzył. Problem jest w tym że sterownik widzi cały cza zamknięte drzwi i z tego powodu nie działa centralny bo nie widzi sygnału z zamka kierowcy że...
Witam Ibiza 6L1 - bliźniak do fabi U mnie siłownik w drzwiach z dnia na dzień przestał działać (prawy tył), drzwi nie do otwarcia :) , wyciąłem siedzenie (siedlisko, oparcie),zdjołem tapicerkę, odciąłem wiązkę do siłownika 5 przewodów u mnie brązowy -masa najgrubszy 2 średnio grube to zasilanie siłownika (naprzemienne+/-) i 2 cienkie -sygnały z krańcówek....
podłanczłem alarm w fabi po podłączeniu krańcówek przez diody mrygają mi na liczniku kierunki i kierunki przyczepki schemat podłączenia mam z elektrody w momencie odpalenia czy otwarcia dzwi mryga od nowa co robić
Witam! Samego alarmu niestety nie znam, gdyż nie stosuję, ale za to temat "dziwnych" zdarzeń w Fabii po około 30 minutach od zamknięcia drzwi jest już mi doskonale znany :) Przy pierwszym alarmie montowanym w Fabii te 30 minut dało nam w firmie niezłego czadu i przez dwa dni walczyliśmy z elektroniką próbując znaleźć co się dzieje. Okazało się, że komputer...
Podepnę się do prawie świeżego tematu... :), objaw to pobór prądu po zamknięciu samochodu. Fabia 1.2 2006 rok Odpiąłem radio przez które niedawno miałem problem. Wymieniłem zamek w drzwiach kierowcy, teraz po zamknięciu z kluczyka dioda miga, a zamek się rygluje. Odpiąłem drzwi, klapę i nadal mam pobór na bezpieczniku modułu komfortu. Po zamknięciu...
Szanowni koledzy, podłączajcie się jeśli można osobno pod "krańcówki" wszystkich drzwi. Podłączenie pod lampkę pozbawia Was tzw rearmingu.Fabia ma wyprowadzone przewody krańcowe drzwi w module sieci pokładowej a nie w module comfortu.Dodatkowo trzeba montować diody separujące i odcinające wzbudzanie alarmu przez sygnały sprawdzające zamknięcie drzwi.
W kasecie zamka jest 5 krańcówek. Jedna z nich daje sygnał czy drzwi są otwarte, dwie odczytują pozycję kluczyka w bębenku a dwie ostatnie odpowiadają za sygnał czy zamek jest otwarty czy zamknięty (a dokładniej zaryglowany, jeśli jest jedynie zamknięty żadna z tych krańcówek nie jest wciśnięta). Jeśli uszkodzona będzie krańcówka (lub ogólnie jej obwód)...
Skoda Fabia 1: Gnijąca wiązka elektryczna pod koszem akumulatora Przeciekające drzwi Padające jak muchy żarówki (ASO rozwiązuje wstawiając drut oporowy) Silnik 1,2HTP (choroby wieku młodzieńczego - przeskakujący rozrząd z powodu zbyt krótkich ślizgów - poprawiono przedłużając ślizgi..ale że im to w testach nie wyszło...żenua) czujnik świateł stop, krańcówki...
Po przemyśleniu postanowiłem zamontować dodatkowy element żebym miał sygnalizację włączonych świateł np coś w tym stylu. Pytanie jest takie, czy sygnał otwartych drzwi polega na zwarciu minusa na mikro-wyłączniku zamka ? no bo jak przyglądam się tym krańcówkom no to mają one tylko jedno podłączenie .... http://obrazki.elektroda.pl/8971156700_1...
Panowie mam taki problem, otóż nie zamykają mi się drzwi prawe przednie, jest centralny, krańcówka jest ok bo lampka po otwarciu się zapala, z klucza oczywiście mogę zamknąć, więc zakupiłem używany zamek i o samo, jak wyciągam to złącze 8 pin i wpinam go w zamek, nie przykręcony, jest to samo zero reakcji? Możliwe, że drugi zamek też jest uwalony? Mało...
Pewnie problem rozwiązany ale dla potomnych. Za w/w stan rzeczy często odpowiada tzw. krańcówka (mikro-przełącznik) umieszczona na kasecie zamka dająca sygnał do modułu sterowania, że drzwi są otwarte czy też zamknięte. W Twoim przypadku według sterownika są cały czas zamknięte. Do zamka trzeba się dostać rozbierając tapicerkę, zdejmując blaszaną przegrodę,...
Witam 10.05 Nareszcie znalazłem :D Jak narazie otwieranie bagażnika działa prawidłowo. Zanim zadziałają krańcówki w klapie bagażnika( zaczep ma dwa stopnie- pierwsza krańcówka otwiera się od leda w tablicy a potem druga od oświetlenia bagażnika), proxima jest rozbrajana przez kompa Fabi.Impuls na siłownik drzwi a zarazem na Proximę jest szybszy (elektromagnes...
Problem jest niewielki:otwieranie następuje za pomocą przycisku elektrycznego,działa wówczas impulsowo siłownik i klapa odskakuje.Na 10 włączeń zawodzi raz,ale czasami po wyjściu z auta nie można otworzyć (po iluś próbach w końcu się udaje).Dokładnie zostało sprawdzone(miernik i kontrolka żarówkowa):styk włącznika klapy-działa za każdym razem styki...
kiedys widzialem w fabii niezly patent,monter prawdopodobnie nie mogl dac rady z wyjacym co pol godziny alarmem i nawiercil swoje krancowki..wygladalo to paskudnie. A co do tych psujacych sie krancowek w drzwiach to rzeczywiscie porazka grupy vw,zamek jest cholernie drogi,a ciezko dopasowac sam mikrostyk.
to jest bolączka wszystkich nowszych aut z grupy vw,możesz też kupić estetyczą i niezniszczalną krańcówkę uniwersalną i jak za dawnych czasów za pomocą wiertarki umieścić ją na słupku z zawiasami plastelinką dobierając wysokość[można kupić naprawdę ładne],co prawda propozycja jest prymitywna ale bardzo skuteczna i wielu moich znajomych już to zrobiło[przede...
Ja polecam Pythona, zwłaszcza wersję SP3000 V1. Solidna centralka, bezawaryjna, sporo funkcji (włącznie z antyporwaniówką), mała obudowa - generalnie sporo zalet i niska cena. Jeśli chodzi o "usypiającą elektronikę", czyli o dziwne impulsy pojawiające się na pewnych kablach w odstępach około 30 minutowych to łatwo sobie z tym poradzić stosując podwójną...
Witam mam na warsztacie Fabię 2004, 1,4 16v bky rozładowuje mi się akumulator więc sprawdziłem upływność prądową i wychodzi że w stanie spoczynku wynosi ona aż 120mA odłączając bezpiecznik numer 43 wszystko wraca do normy A według schematu elektrycznego jest to zasilanie komputera pokładowego posprawdzałem wszystkie krańcówki i są w porządku. W parametrach...
Mam dziwną przypadłość zamka w drzwiach kierowcy w Skoda Fabia 1 2003r, mimo, że efekt wskazuje na elektronikę, to myślę, że to coś mechanicznego. Rozbierałem już kiedyś ten zamek i wiem, jak działają cięgna ryglujące i jak to się wszystko zachowuje, ale spytam, bo z pewnością jest tu ktoś bardziej doświadczony i podpowie co zrobić gdy: - zamek po stronie...
witam poszukuje schematu - koloru kabli do podłączenia alarmu samochodowego w Skodzie Fabi po liftingu z silniczkiem 1,2 HT P 64KM - AZQ , typ 6Y , wariant: SC AZQ X0 1 , wersja FM5 FM52T037 K ALLE 0GG konkretnie to : krańcówki drzwi , syrena , migacze lewy - prawy , plus , plus po zapłonie , masa , cewka zapłonowa lub pompa paliwa itd za wszelkie info...
Robiłem w sobotę immobiliser do tego potworka z pełnym wyposażeniem w TDI i mam dwa pytanka, może ktoś już to przerabiał. Pierwsze pytanie, czy do ściągnięcia osłony kierownicy trzeba ściagać całą kierownicę :?:, bo poodkręcałem wszystko co się dało i nie mogłem zdjąć tej osłony. Pytanie numer dwa, podłapałem jako krańcówki przewód lampki brązowo-czarny...
Kolego Fabian układ jest prosty i myśle że wyczerpująco opisał go cici cyt.:"Wiec jeśli mam zwartą przynajmniej jedną krańcówke -a tak jest zawsze- to plus ze startu idzie na cewke 1, z drugiej strony cewka ma mase z silnika - od strony drugiego przekaźnika 2 - wiec przekaźnik 1 musi sie ruszyć podając plus na silnik i cewke od przekażnika nr 2 - pozbawiając...
Witam. Mam nietypowy problem a nie mogę znaleźć rozwiązania. Po otwarciu drzwi obojętne których nie świeci oświetlenie wnętrza. Wymieniłem mikrostyk drzwi kierowcy ponieważ nie dział i myślałem że to będzie przyczyną, jednak pomogło to tylko na obrysówki drzwi przednich oraz sygnał włączonych świateł przy wyjęciu kluczyka :D. Dodam że nie działa jeszcze...
fabia krańcówka krańcówka skoda fabia uszkodzona krańcówka
termostat płyty grzewczej oznaczenie silnika renault logitech wzmacniacz uszkodzony
zawór mieszający grawitacyjny zawór mieszający
Czy warto kupić pralkę Sharp? Analiza i opinie Sky blue color in HDMI cables and electronics: meaning, standards, and usage