Jeśli po odryglowaniu centralnego zamka (obojętnie, kluczykiem czy pilotem) nie otworzysz drzwi kierowcy i nie zadziała krańcówka tych drzwi to w ciągu 20sek centralny zamek się zamknie, takie zabezpieczenie przed przypadkowym otwarciem samochodu i pozostawieniem go w takim stanie
Witam Ibiza 6L1 - bliźniak do fabi U mnie siłownik w drzwiach z dnia na dzień przestał działać (prawy tył), drzwi nie do otwarcia :) , wyciąłem siedzenie (siedlisko, oparcie),zdjołem tapicerkę, odciąłem wiązkę do siłownika 5 przewodów u mnie brązowy -masa najgrubszy 2 średnio grube to zasilanie siłownika (naprzemienne+/-) i 2 cienkie -sygnały z krańcówek....
Witam Zamki są sterowane z komfortu, nie sterownika nadwozia. Do sprawdzenia przelotki w drzwiach, zwłaszcza w okolicy wtyczek w słupkach oraz kaseta zamka w której często są zimne luty oraz uszkadza się krańcówka odpowiedzialna za sygnał otwartych drzwi. Czy lampka wnętrza poprawnie zapala się przy każdym otwarciu drzwi?
Najpierw należy ustalić co to w ogóle za alarm. Niemniej większość alarmów do rozbrojenia wymaga otwarcia centralnego zamka pilotem a następnie otwarcia drzwi kierowcy. Musi więc działać pilot i krańcówka w zamku/drzwiach kierowcy. W instalacjach "zrób to sam" często zamiast pod krańcówkę czujnik jest podpięty pod lampkę oświetlenia wnętrza - jeśli...
Do tych porad mogę dodać jeszcze że oryginalna krańcówka to koszt 60 zł inne nie pasują choć piszą że do tego zamka, a jak się narobisz i za tydzień znów będziesz drzwi rozbierał to sam do tego dojdziesz ale to twoja decyzja. Poza tym jeśli masz zatrzaśnięte drzwi to bez demolki zamka ich nie otworzysz no ale próbój, powodzenia.
W kasecie zamka jest 5 krańcówek. Jedna z nich daje sygnał czy drzwi są otwarte, dwie odczytują pozycję kluczyka w bębenku a dwie ostatnie odpowiadają za sygnał czy zamek jest otwarty czy zamknięty (a dokładniej zaryglowany, jeśli jest jedynie zamknięty żadna z tych krańcówek nie jest wciśnięta). Jeśli uszkodzona będzie krańcówka (lub ogólnie jej obwód)...
Więc master na trzech przewodach sygnałowych przełącza z COM plus albo masę między pozostałymi przewodami (pewnie jest styk NO i NC). Może kupie jeszcze jeden siłownik master zamontuje go w drzwiach np. lewych tylnych, podłącze tylko zasilanie silnika do centrali a dwa sygnałowe wykorzystam do podania sygnału na bagażnik? Ewentualnie krańcówka przemysłowa...
Pewnie problem rozwiązany ale dla potomnych. Za w/w stan rzeczy często odpowiada tzw. krańcówka (mikro-przełącznik) umieszczona na kasecie zamka dająca sygnał do modułu sterowania, że drzwi są otwarte czy też zamknięte. W Twoim przypadku według sterownika są cały czas zamknięte. Do zamka trzeba się dostać rozbierając tapicerkę, zdejmując blaszaną przegrodę,...
Problem następujący, jakieś dzieciaki włożyły do zamka drzwi jakieś blaszki, co równa się z potrzebą wymiany zamka, a chce uniknąć podobnego problemu w przyszłości. Czy coś budżetowego na działkę możecie polecić aby, rozwiązać problem?
Witam szanownych forumowiczow. Mam uszkodzona krancowke w zamku i chcialbym taka zakupic, prosze o podanie gdzie mozna taka kupic, albo o podanie wymiarow tej krancowki.
Dobierz się do tej krańcówki pokaż jaka jest.
Problemu szukaj w zamkach, a dokładniej w krańcówkach.
No robisz mi pod górkę strasznie, bo zupełnie nie znam VAG, nie lubie ich nawet. Myślałem, że oświetlenie schowka/bagażnika, ale 5A to za dużo raczej na te świecidełka. Może w komplecie z krańcówką drzwi? W sensie centralny zamek?
sterowanie dwie masy,przewody biało-niebieski i czarno-niebieski w 23-pinowym konektorze w module hella pod deska rozdzielczą,krańcówka drzwiowa to brązowo-biały Dodano po 7 w nowszych mógł byc zamiennie zamiast biało-niebieskiego biało-żółty i zamiast brązowo-biały[drzwi] brązowo-niebieski,ale to już bez problemu zweryfikujesz.
"Krańcówka" jest w zamku, a ten zasadniczo jest nierozbieralny, więc nie widzę* innej opcji naprawy niż wymiana tego modułu... o ile oczywiście to krańcówka, a nie np. uszkodzony przewód. * - tzn. widzieć widzę - metoda na "Janusza", czyli uciąć kabel przy module zamka i ew. podłączyć go pod dołożoną krańcówkę.
Czujniki są w zamkach już opisywane wiele razy.P
W zamku jest krańcówka drzwi, wszystkie przewody idą właśnie tą wiązką. Dodano po 4 W zamku jest krańcówka drzwi, wszystkie przewody idą właśnie tą wiązką.
Pęknięte luty na pcb zamka, uszkodzona krańcówka zamka (ta do której idą dwa przewody bodajże niebieski i czerwony.
Nie. Lecą krańcówki, dziesieć tysięcy razy opisywane na forum.
Tam występowały praktycznie dwie usterki, połamane kable w przepuście drzwiowy i uszkodzone krańcówki w siłowniku zamka, pierwsze to polutować kable i działa, drugie to wymiana zamka bo naprawa nieopłacalna
Na drugim zdjęciu kolego widać dwa przewody, czerwony i niebieski, one idą do krańcówki odpowiedzialnej za brzęczyk/sygnał otwartych drzwi.
Ja pisałem o starym że może mieć zimne luty. Generalnie w zamku mnie ma elektroniki. Parę krańcówek silniczek i płytka że ścieżkami
Jeśli nie są to oryginalne siłowniki i moduł to najprawdopodoniej będzie to zwykłe standardowe sterowanie 2Xmasa. Jeśli jednak jest to oryginalny zamek to oba przewody z alarmu podłącz pod jeden przewód sterowania (np. kabel ze złącza drzwi kierowcy). Impuls "zamknij" podłącz normalnie, a "otwórz" podłącz do tego samego przewodu przez wspomniany opornik....
Do każdej krańcówki w każdym zamku osobno. Nie ma innego rozwiązania jeśli chcesz mieć dozbrajanie. Sygnał z krańcówek nie wychodzi poza drzwi.
Chodzi mi dokładnie o zlokalizowanie przewodu mikroukładu znajdującego się w zamku drzwi kierowcy odpowiedzialnego za oświetlenie wewnętrzne i sygnał dźwiękowy nie wyłączonych świateł mijania. Chcę zamiast wymiany całego zamka założyć krańcówkę w słupku i podpiąć ją w miejsce w/w mikroukładu
Sam problem dostania się do krańcówki, wymiana jest prosta. Krańcowka jest w zamku w drzwiach, nie w zaczepie. Były dwa rozwiązania-sygnał krańcówki szedł luzem, i łapałeś sobie go na lewym słupku jak masz połączenie wiązki drzwi z wiązką kabiny. Wtedy rzeczywiście montowałeś krańcówkę na słupku A i to działało. W nowym rozwiązaniu sygnał krańcówki...
Musisz podłączyć się pod krańcówki we wszystkich drzwiach. No i użyć diodek-koniecznie.
Najlepiej byłoby zamontować autoalarm przystosowany do tego auta przez producenta.Dają schematy gdzie i jak się wpiąć w każdym aucie.W twoim przypadku zoztają tylko krańcówki w zamkach.Powodzenia.Pozdrawiam
Mistrzu, masz centralny tylko z kluczyka więc jego sterowanie jest uzależnione od tylko od zamka kierowcy. Zostaw klapę w spokoju na tą chwilę. Gdybyś miał zaryglowane drzwi to za cholerę ich byś nie otworzył. Problem jest w tym że sterownik widzi cały cza zamknięte drzwi i z tego powodu nie działa centralny bo nie widzi sygnału z zamka kierowcy że...
Witam. potrzebował bym pomocy w montarzu ato alarmu laser plus 1809 w skodzie GLXi 1.3Mpi.Kabelki z centralki alarmu mam wyprowadzone tylko nie mam pojęcia gdzie wpiąć je do samochodu. (w razie wątpliwości alarm ten ma obsługiwać centralny zamek, funkcje antyporawniową, no i syrenę)Dokładnie to nie wiem gdzie podłączyć antyporwaniowe-2 kabeli, kable...
Wizualnie wygląda ok. Wydaje mi się, że jakby to było coś z wiązką to raczej by jedna rzecz nie działała, a nie działa 1. zamykanie z kluczyka, 2. otwieranie z kluczyka, 3 siłownik c.z. A może ktoś ma opis bloków vag do modułu komfortu z tego rocznika to można by sprawdzić czy krańcówki się załączają. Albo pinout samego modułu komfortu.
Jak w temacie.Niezależnie zapłon włączony czy nie moduł co chwila otwiera wszystkie zamki drzwiowe.Nie pomaga odłączenie sterowania z drzwi kierowcy.VCDS nie pokazuje błedów,w parametrach wszystkie krańcówki działają.Odłączony dodatkowy pilot(orginał uszkodzony).Prosze o jakieś sensowne podpowiedzi.
A jakiż to rocznik i model: Sprawdź przelotki w drzwiach i same przewody zajrzyj do krańcówek w drzwiach pasażera jeśli wszystko ok To moduł Komfortu podmień i zobacz co wtedy .
Witam! Ostatnie dni spędziłem przy komputerze, na forach studiując przypadek niedziałającego zamka centralnego w Skodzie Fabii I. I co? I nic, bo omawiane przypadki dotyczyły albo: uszkodzonej krańcówki, albo zaciętego zamka. W moim przypadku brzęczek o świateł i lampka oświetlenia działają prawidłowo, co wskazywało by na brak problemu z krańcówką....
być moze ktoś pochrzanił ten co montowa centralny zamek i elektryczne szyby bo juz nie jedna fabie robiłem i było ok
Z całą pewnością nie ma potrzeby montowania krańcówek. Trzeba podłączyć się przez diody (paskiem do zamka) do wiązek elektrycznych od zamków (zdjąć tapicerki). Tak jest z passatach B-5, golfach IV itp.
Prawdopodobnie jest to canowski HPV z dodatkowym modułem sterowania zamkiem centralnym. Pokrywa maski daje trzy sygnały jeżeli jest podłączona dodatkowa krańcówka, w przypadku krańcówki fabrycznej czytanej przez can lub syrenę WFS może to być sygnalizowane czterema sygnałami i tak najprawdopodobniej jest w Twoim przypadku.
Witam. Škoda Fabia 2.0b 2004r. Combi Centralny zamek z pilota, elektryczne szyby tylko przód. Mam problem z tylnymi drzwiami za pasażerem. Posypał mi się zamek, rozwaliłem go i wymieniłem na drugi używany, po zamontowaniu dopiero zorientowałem się że wtyczka zamka różni się od wtyczki wiązki w drzwiach. Kostka idąca z auta ma 6 pinów a kostka zamka...
mozna wstawic tez inwentor np przekaznik który odwróci to tez zartowałem głownie siedze w pojazdach uzytkowych przez to pytanie do kolegów czego sie tam spodziewac gdzie umiejscowiona jest krancówka czy tak jak w dzwiach wbudowana jest w zamek i czy jest to jakis układ zalezny czy krotki obwód
Niestety ale rady kolegów były mało trafne (dzięki za dobre chęci). Problem rozwiązałem sam (jak zawsze zresztą). Podłaczyłem diody (razem 10szt. po dwie na krańcówkę) zgodnie ze schematem alarmu Cobra do Fabii. Skutecznie rozwiązało to problem alarmów co 30 min i nie zakłóciło to działania sieci pokładowej. Przydatne piny(moduł sieci pokładowej): złącze...
Sprawdź krańcówki w drzwiach, w bagażniku i pod maską. Któraś informuje o włamaniu. To stało się nagle czy coś kombinowałeś?? Warto sprawdzić jeszcze przejścia kabli z drzwi do karoserii.
Problem jest niewielki:otwieranie następuje za pomocą przycisku elektrycznego,działa wówczas impulsowo siłownik i klapa odskakuje.Na 10 włączeń zawodzi raz,ale czasami po wyjściu z auta nie można otworzyć (po iluś próbach w końcu się udaje).Dokładnie zostało sprawdzone(miernik i kontrolka żarówkowa):styk włącznika klapy-działa za każdym razem styki...
Mam dziwną przypadłość zamka w drzwiach kierowcy w Skoda Fabia 1 2003r, mimo, że efekt wskazuje na elektronikę, to myślę, że to coś mechanicznego. Rozbierałem już kiedyś ten zamek i wiem, jak działają cięgna ryglujące i jak to się wszystko zachowuje, ale spytam, bo z pewnością jest tu ktoś bardziej doświadczony i podpowie co zrobić gdy: - zamek po stronie...
Nie piszesz który rocznik ale chyba w twoim jest master zinegrowany z krańcówką drzwi kierowcy i jeśli był on zalany to daje sygnał pozostawania drzwi otwartych co skutkuje ich odblokowywaniem. Sprawdż.Serwisy wymieniają całość ale jak się zaprzesz to rozbierzesz i naprawisz, zwłaszcza po zapoznaniu się z ceną nowego.Hej
Pewnie,ze da rade. Przerób alarm na sterowanie zamkeim czyli nic innego jak usun funkcje obronne. Wywal syrene, zmostkuj odciecie, jesli nie chcesz kierunkow to tez je zetnij, choc ja osobiście bym zostawił sobie mryganie kierunkami, co tam jeszcze, odetnij sygnał z krańcówek, odepnij, zetnij wszystkie czujniki dodatkowe i tyle. To co pozostanie to...
Podepnę się do prawie świeżego tematu... :), objaw to pobór prądu po zamknięciu samochodu. Fabia 1.2 2006 rok Odpiąłem radio przez które niedawno miałem problem. Wymieniłem zamek w drzwiach kierowcy, teraz po zamknięciu z kluczyka dioda miga, a zamek się rygluje. Odpiąłem drzwi, klapę i nadal mam pobór na bezpieczniku modułu komfortu. Po zamknięciu...
Witam. kiedyś pisałem temat o problemach z zamkiem w fabii 1.4 2002r HB wersja Run. wczoraj wymieniłem w końcu krańcówki i lampka w kabinie zapala się normalnie, sygnał od zapalonych świateł też działa, centralny nie szleje. Ale nadal na liczniku nie zapala mi się kontrolka otwartych drzwi... czy możliwe, że ta fabia nie ma takiej opcji?może problem...
Witam kolegów z forum. Problem dotyczy Skody Octavi 1.6 , 98r. mojego szwagra, a mianowicie auto posiada centralny zamek i wszystko pięknie działa tylko nie drzwi od strony pasażera.Drzwi można zamknąć i otworzyć albo od wewnątrz rygielkiem albo na zewnątrz kluczykiem ale one nie uruchamiają centralnego zamka ani same nie reagują na zamkniecie centralnego....
SKODA FABIA COMBI ELEGANCE 1.9TDI 2002 TMBGS26Y12356.... Komputer________System Komfort_________Klimatyzacja 6Q1937049C _____ 6Q0959433E ____________6Y0820045 centr.zamek szyby elektr.x4 Proxima BP – Montowany PEHAMOT Proszę o porady jak podłączyć Proxime BP do Fabi by działał trzeci przycisk na pilocie – do otwierania bagażnika. W tej chwili...
Brązowy z czarnym paskiem powinien byc od krańcowki
Wymontuj zamek z mechanizmem i posprawdzaj krańcówke, siłownik. Ten sygnał z pilota tez warto sprawdzic w sumie.
skoda krańcówka krańcówka skoda krańcówka centralnego zamka
pikanie radia citroen dźwięk cichy zabawka toyota corolla żarówka
renault master4 lodówki samsung migająca temperatura
Rezystancja potencjometru we wzmacniaczu audio Rezystancja potencjometru 2x47k M+N w centralnym położeniu