To w takim razie krotność momentu rozruchowego może być <1; np: 2,1?
Rozumiem Twój tok: obr/min=(30*4000)/(20*3,14) przy obciążeniu momentem równym 20Nm. Może ujmę to inaczej, wiem, że za obroty w silniku klatkowym odpowiada między innymi jego obciążenie momentem, co wynika ze wzoru Klossa. Nie rozumiem jednak zależności wszystkich podanych krotności w stosunku do prędkości obrotowej. Nie wiem jak maja mi one pomóc w...
Moment znamionowy jest taki sam dla obu, czyli jak silnik wystartuje to już wtedy nie ma różnicy między 1 a 3 fazowym. Różnią się krotnością momentu rozruchowego, czyli tym ile silnik ma "siły" żeby ruszyć. Jednofazowy ma 20 razy mniej "siły rozruchowej" niż 3 fazowy.
Z danych podanych przez kolegę jacur w innym zamkniętym temacie próbowałem wyliczyć jak dobrać słabszy silnik do kompresora WAN AW... ale za Chińskiego boga się nie mogę doliczyć już... Najpierw dane katalogowe aktualnego fabrycznego silnika: Model silnika: Sg160 M4 Liczba biegunów: 4 Moc znamionowa: 11 kW Znamionowy prąd dla silnika przy 230 V w układzie...
Tstar/Tn : 2.2 Ist/In : 7.5 Tmax/Tn : 2.3 Krotność momentu rozruchowego, krotność prądu rozruchowego, krotność momentu maksymalnego.
Moment dynamiczny dowolnego układu kinematycznego definiuje się jako Me - Mo, gdzie Me - moment napędowy (moment elektromagnetyczny silnika windy), Mo - moment obciążenia, wszystkie siły sprowadzone do wartości momentu na wale napędowym, jaki trzeba przyłożyć do wału, aby te siły pokonać (tarcie, grawitacja). Dane silnika można odczytać z tabliczki...
Proszę się zastanowić nad zastosowaniem silnika jednofazowego z kondensatorem rozruchowym (nie tylko kondensatorem pracy). Silniki mogą być skatalogowane jako: o normalnym momencie rozruchowym, o podwyższonym momencie i o dużym momencie (te właśnie mają kondnesator rozruchowy). Krotność momentu rozruchowego do znamionowego tych silników jest na poziomie...
hmm ok w takim raze przewodu N nie podłanczam. Oto jakie dane znalazłem dla silnika 1 silnik 6-biegunowy, moc: 1.5kW (2KM), prędkość obrotowa: 945 obr/min, prąd: 6.6A (230V), 4.0A (380V), 3.8A (400V), sprawność: 75%, współczynnik mocy: cosø 0.76, krotność prądu rozruchowego Ir/In: 4.5, krotność momentu rozruchowego Mr/Mn: 2.0, moment bezwładności:...
Witam, mam mały problem z jednym zadaniem, a mianowicie - znając parametry początkowe silnika indukcyjnego klatkowego muszę przeliczyć je na zadane parametry zasilania: Dane z tabliczki. Moc: 2,2kW Pr obr: 1420 obr/min Prąd przy 400V: 5,04A Sprawność: 79,7 % Współczynnik mocy: 0,79 Moment znamionowy: 14,8 Krotność prądu rozruchowego: 4,5 Krotność momentu...
Witam Proszę o sprawdzenie obliczeń.W treści zadania należy z danych znamionowych wyznaczyć parametry schematu zastępczego. Dane silnika:Celma Sg250M2 Moc znamionowaPN= 55 kW Prędkość obrotowa znamionowa nN=2970 min-1 Prąd znamionowy dla 400VIN=94 A Sprawność ηN =93,5% Współczynnik mocy cosφN=0,9 Moment znamionowyTN= 177Nm Krotność prądu rozruchowego...
Trzeba pamietac, ze fabryczne silniki jednofazowe (do 3kW/1440 obr/min produkuje Tamel) ze wzgledu na nieco inaczej wykonane uzwojenia, co jest czesciowo opisane w ksiazkach Wieslaw Matulewicz "Maszyny elektryczne" i "Naprawa silnikow elektrycznych" - nie pamietam autora, ale jest obecnie dostepna w ksiegarniach maja znacznie wiekszy moment rozruchowy....
Przy napięciu obniżonym przeciążalność maleje około trzy razy w porównaniu do wartości przy napięciu znamionowym w całym zakresie zmian obciążenia. Więc o ile w końcu zmniejszy się ten prąd obciążenia. Przykładowo silnik Tamela z katalogu, 3000obr: moc Pn=4kW, moment znamionowy Mn=13,3Nm krotność momentu rozruchowego: 3,0 krotność momentu siodłowego:...
Ja się dobrze przyjrzeć to SF 160 L-4, w katalogu producenta są wszystkie dane, krotność prądu rozruchowego 6,3, waga 96kg, moment znamionowy 98,1Nm. Ale po co szukać samemu, od tego jest elektroda ;)
walcze z modelem silnika, dokladnie z typem explicit. wyznaczylem sobie wartosci silnika (rezystancje klatek itd..) i przeliczylem na jednostki wzgledne, i po wpisaniu ich do modelu, otrzymane parametry (prad znamionowy, predkosc znamionowa, krotnosci pradu rozruchowego, momentu maksymalnego i momentu rozruchowego) delikatnie nie zgadzaja sie z katalogiem,...
Transformator tak jak i silnik w momencie włączenia pobiera prąd rozruchowy dużo większy od roboczego podobnie jak silnik. W sieci zasilającej powinno być zainstalowane odpowiednie zabezpieczenie, tak aby było dopasowane do obciążenia znamionowego jak i krotności prądu rozruchowego ( dla zabezpieczeń typu S krotność prądu to literki A,B,C; A-najmniejsza,...
Np ten silnik ma krotność rozruchu 9, co za tym idzie przy rozruchu pobiera ponad 93 A. Nie rozumiem dlaczego tego prądu nie dzielisz przez współczynnik rozruchu. Ja nie rozumiem skąd kolega wziął dzielenie przez współczynnik rozruchu? Współczynnik rozruchu jak już pisałem jest stosunkiem prądu rozruchowego do prądu znamionowego silnika i jest to cecha...
Ja w drugim pytaniu zaznaczyłbym jednak odpowiedź D. W jaki sposób obliczyć następujące zadanie? Silniki indukcyjne wielofazowe, których prąd rozruchowy nie przekracza 4,5*In (prąd znamionowy), powinny wytrzymać w ciągu 15s bez zatrzymania lub gwałtownej zmiany prędkości obrotowej przeciążenie momentem o krotności momentu znamionowego wynoszącej: a)...
Witam. Po pierwsze musisz znać Moment Krytyczny lub przeciążalność (wtedy obliczysz MK). Po drugie musisz znać rezystancję wirnika (zmierzyć metodą techniczną), lub obliczyć ze wzoru: R=[napięcie nominalne*Ks*(1-sprawność)]podzielić przez prąd nominalny (nominały dla wirnika). Ks - współczynnik, dla silników powyżej 40kW przyjmuje się 0,4 lub z innego...
Jeżeli parametry sprężarki się pokrywają z rzeczywistością to tylko się cieszyć. Mały zbiornik to żaden błąd konstrukcyjny sprężarki czołowych światowych producentów występują również w takich konfiguracjach, a nawet większych, tzn. jeszcze wydajniejsza sprężarka do małego zbiornika. Nie ma to nic wspólnego z ekonomią, może poza tym, że podczas rozruchu...
Więc jak wystartują silniki nie ma najmniejszego znaczenia Tylko że kolega moderator nie zauważył krotności prądów rozruchowych są do wglądu w katalogu (szkoda że nie ma 700obr). Więc nie dorabiam niczego same dane o momentach dużo dają do myślenia . Tak po chłopsku to silnik 2800 można ręką zatrzymać a z 700 będzie trudniej i tyle.
Witam Chciałbym dobrać falownik i silnik 3x230V do napędu sprężarki dwutłokowej. Powód to brak zasilania trójfazowego w warsztacie, gdzie ma ona pracować. Masy wirujące są znaczne, koło zamachowe żeliwne. Aktualnie taką samą maszynę rusza silnik 3kW 230V krotność momentu 1.7, rozruch trwa niecałą sekundę, przy ciśnieniu 2 bar trzy sekundy. W miejscu...
Dzień dobry Przede mną stoi zadanie do rozwiązania a treść jego brzmi następująco: Dobór zabezpieczenia i kabla zasilającego dla nagrzewnicy elektrycznej z wentylatorem. Parametry: moc grzałek nagrzewnicy 100kW; moc wentylatora nagrzewnicy 10kW; zasilanie z rozdzielnicy głównej RGnn obiektu; RGnn obiektu zlokalizowana 10m od zasilającego ją transformatora...
A przykładowo silnik dużej mocy, znalazłem 1300kW na 690V? Też bezpośrednio można podpiąć pod trafo? W tedy idą po 2 przewody na 1 faze? Prądy będą ogromne, zwłaszcza rozruchowe. Zależy jakie trafo i jakie dopuścisz zapady napięcia w tej sieci. I jaki jest charakter momentu obciążenia (wentylator czy obciążony węglem taśmociąg). Układy łagodnego rozruchu...
ciepło będzie ale krótko, bo silnik ruszy i rozpędzi się (oczywiscie odpowiednio dobrany, wraz z przekładnią, z odpowiednim zapasem mocy itd). Jeśli ograniczysz mu prąd tak, że będzie miał problemy z ruszeniem (a warunki są zmienne) - wtedy będzie dużo cieplej, bo wprawdzie moc mniejsza, ale ciepło to moc razy czas - a przy ograniczeniu prądu może...
Doświadczalne badania nieliniowych efektów w dynamicznym układzie magnetycznym Władimir Roszczin, Siergiej Godin Przedmowa do artykułu Prace nad projektem "Galileusz" (1988-1993 r.) prowadziła grupa uczonych z Moskiewskiego Instytutu Lotniczego. Rozpoczęła je w 1988 r. Prace były finansowane przez prywatnych inwestorów. W wyniku przeprowadzonych doświadczeń...
Drogi kolego, juz w tytule popelniasz b. znacza gafe. Ani w przypadku zalaczania silnika wiekszej mocy, ani w przypadku wiekszej ilosci swietlowek, nie chodzi w zadnym wypadku o zalaczenie duzych indukcyjnosci!!! Powiem wiecej, nie ma nic latwiejszego pod sloncem, niz zalaczanie duzych indukcyjnosci. Gorzej z kondensatorami. Szkoda tez, ze nie chodzi...
Napędy elektryczne wymagają skutecznej ochrony przed przeciążeniami i zwarciami. Oba zjawiska generują zakłócenia w pracy silników i stwarzają niebezpieczeństwo ich uszkodzenia. Mogłoby to doprowadzić do sytuacji potencjalnie niebezpiecznej dla osób mających styczność z danymi urządzeniami. Remedium na oba zagrożenia stanowią dziś nowoczesne wyłączniki...
moment rozruchowy moment rozruchowy silnik moment rozruchowy asynchroniczny
generator klatkowy blokada kierownica scenic kupno używanej karty
schemat oświetlenia drogowego schemat oświetlenia drogowego
Dlaczego telefon Maxcom się zawiesza? Przyczyny i rozwiązania Różnice między filtrami radiowymi 3D-10A i 3-10A2