Da się bez wyciagania przekładni
Krzyżak kolumny kierowniczej.
A sprawdzałeś na zgaszonym silniku? Krzyżaki w kolumnie kierowniczej dobre?
instrukcja wymiany krzyżaka kolumny kierowniczej (język polski)
Koło skręca się ładnie, płynnie razem ze sprężyną. Można to wykluczyć. Krzyżak kolumny kierowniczej zatarty?
Dochodzi jeszcze kwestia stanu krzyżaka przekładni kierowniczej, łożysk kolumn McPhersona, wiek oleju we wspomaganiu... w takim starym trupku jest sporo czynników które mogą na to wpływać.
Szukaj krzyżaka, będzie pasować wszystko. Robiłem kilka takich przekładek.
czy można wymienić krzyżak bez demontażu maglownicy? Można.
Masz zatarty wał kierownicy, łącze przy samej kolumnie. Ewentualnie krzyżak wału kierowniczego.
A kolumna kierownicza i krzyżaki nad nogami kierowcy?
Wymiana krzyżaka i paska wspomagania.
To stuka wieloklin silnika wspomagania. Trzeba odkręcić silniczek i nasmarować otwór wieloklinu gęstym smarem, konsystencją przypominającym silikon. Po nasmarowaniu stuki ustaną. Oczywiście pod warunkiem, że nie ma luzu na krzyżakach kolumny kierowniczej. Tam też warto sprawdzić czy śruby są dokręcone.
Przyczyn może być wiele, np.: górne mocowania amortyzatorów (łożyska) zapieczone itp., pęknięta sprężyna amortyzatora, przekładnia kierownicza, kolumna kierownicza, krzyżaki (przeguby), brak oleju w układzie wspomagania, pompa wspomagania układu kierowniczego i pewnie jeszcze kilka bym znalazł... Coś sprawdziłeś już? Masz jakieś pojęcie o tym co napisałem?
Sprawdzaliście krzyżak drążka kolumny kierowniczej ten tuż przy przekładni??
Stabilizator? Ostatnio pukało coś w Mercedesie Actros MP3, niby luzów brak, okazało się ze to zwrotnica.
A sprawdzałeś na krzyżakach od kolumny kierowniczej??
Spójrz na gwinty od końcówek drążków. Przy prawidłowym ustawieniu powinno być widać mniej lub więcej tyle samo zwojów. Jeśli jest różnica, to masz przestawione w przekładni lub na krzyżaku łączącym przekładnie z kolumną kierowniczą (nie zawsze w tym miejscu da się ustawić inaczej, nie wiem jak jest w tym przypadku). Nie napisałeś też, czy wymiana na...
typowe objawy wybitego krzyzaka trzeba wymontować łacznik kolumnu kierownicy z przekładnia ,odkręcasz imbusem srubę łacznika na przekładni kierowniczej i z niej zdejmujesz łacznik potem pociagasz w dół i łacznik wychodzi z kolumny kierowniczej ,uwaga na jednym boku łacznika jest takie zabezpieczenie w dziurce trzeba je wcisnąc potem wysunąc łacznik...
Ja bym wyraźnie sprawdził krzyżak kolumny kierowniczej.. bo może się zablokować podczas jazdy
Samochód był podnoszony z przodu ( z tyłu oczywiście koła zabezpieczone klockami ). Jedna ręka w górnej części koła ( teraz mówię już o przedzie ) a druga w dolnej i ruszamy tym kołem, i nic żadnych luzów, ok. I to samo z drugiej, przednie koło też nic. Potem jedna ręka łapie za przednią część przedniego koła a druga za tylną część tego samego koła...
Sprawdź śruby mocujące przekładnię kierowniczą(maglownicę)z wałem kolumny kierowniczej (krzyżaki).
Może krzyżak blokuje na kolumnie kierowniczej
Żeby wyciągną skrzynię będziesz musiał opuścić sanki, a tym samym dolą poduszkę od silnika. Pamiętaj o odkręceniu krzyżaka drążka kierowniczego od maglownicy. Nakrętka na klucz 13.
Ja miałem podobnie niedawno przy Scenicu RX4. Stukało i było to czuć w maglownicy (magiel bez luzów) ale wyłapałem, że mam luźny krzyżak kolumny kierowniczej. Po wymianie stukanie w maglu ustało więc wnioskuje, że stukało w momencie gdy luźny krzyżak przy skręcie był napięty i puszczał.
Na chłopski rozum to system wspomagania szwankuje, tudzież elementy towarzyszące. Wraz ze wzrostem prędkości ingerencja wspomagania jest zmniejszana, więc np. po 40 km/h nie jest zbytnio odczuwalne. Na skrajach też można odczuć blokady. A gdy jest źle, to w każdej pozycji kierownicy może pojawiać opór. Wspomaganie jest elektryczne, o ile dobrze pamiętam....
Odgrzewam. Kolego aron20000 i jak z tym krzyżakiem? Poradziłeś sobie?
No i gdzie to pytanie? Mogą być łożyska mcpersona, przekładnia kierownicza, krzyżaki lub mechanizm powiązany ze zmianą położenia koła kierownicy, blokada lub taśma do poduszki... Ale tu wszyscy mają szklane kule i zdalnie wiedzą co dolega Twojemu autu. Trzeba sprawdzać na aucie bo zdalnie to się nie uda.
Naprawione. Dla zainteresowanych: winowajcą okazał się krzyżak kolumny kierowniczej, w jedną stronę chodził, a w drugą prawie wcale. Dziękuję za pomoc Pozdrawiam
Kup dwie sztuki chyba 16 wymiar i prasą z tego co widzę najlepiej zaatakować. hmm https://allegro.pl/oferta/maxgear-krzyza... takie taniochy? jeszcze jak masz SMARTa to dobić do 45 i wysyłka za free
Osobiście nie chce tutaj pisać co to może być, ale krzyżaki odpuść. WD40 nadaje się do tymczasowego psikania ale nie smarowania na dłużej, taka moja teoria. Widziałem takich co w zimę psikali. Skoro nie wiesz i nie chcesz pisać, co to może być, to po co piszesz? Ot tak w myśl zasady "a walnę sobie posta, o już walłem"?
Być może zbieżność źle,jesteś pewien że wszystko dobrze poskręcane i ustawione? Układ kierowniczy (krzyżaki )bez luzu?Mowa oczywiście o astrze G?
A dlaczego wymieniałeś silnik ? Nie lepiej było remontować oryginalny ? Ja bym nasmarował jeszcze tawotnica 13 punktów (krzyżaki i końcówki drążków kierowniczych)
Witam Mam z vito 112 CDI 98r 2 problemy - pojawił sie spory wyciek z zaworu sterującego maglownica od góry. Czy tam jest jakis zimering? Czy trzeba rozbierać cala maglownice żeby go wymienić czy można wbić od góry (oczywiście przy zdjętej maglownicy. Druga sprawa to jest tez do wymiany dolny krzyżak/przegub kierowniczy. Czy jak będę miał wyjętą maglownice...
Do tego co napisał Cobrat dołożył bym jeszcze krzyżak na kolumnie kierowniczej on też może robić bałagan . Jeśli ma luz lub są widoczne ślady rdzy to trzeba go wymienić .
Spróbuj skasować na niej luz. Ale nie za mocno. Sprawdź też krzyżaki na kolumnie kierowniczej czy luzu nie mają.
Sam zrobiłem kiedyś taki błąd, sanki zakładałem, zapomniałem na krzyżak nacelować i wypchnąłem kolumnę do góry, tyle że ja zwijacz rozwaliłem
WITAM Mam problem z VOLVEM FH12 460 z 2005 roku Kierowca twierdzi, ze zwłaszcza podczas dohamowania np. przed rondem na ułamki sekund blokuje mu koło kierownicy i zaraz "puszcza" i wszystko jest OK Blokuje przy skręcie kierownicą - powiedzmy - ok 10cm w lewo lub w prawo Usterka pojawia się coraz częściej. Olej sprawdzony,zwrotnice smarowane,na myśl...
Witam, dziś rano pojawił mi się komunikat „steering wheel fault control” do tego przestał działać tempomat. Odczytałem błędy: Mid:144 Sid:243 Fmi:5 Jak problem rozwiązać? Dodam ze auto stało na warsztacie 3 dni z naprawa zwrotnic i krzyżaka kolumny kierowniczej.
Można się przyczepić jedynie do krzyżaka kolumny kierowniczej Napraw i sprawdź tuleje w przednich/przednich wahaczach czy nie "miękkie". Jak rozgrzejesz hamulce jakie bicie, nie blokuje wtedy któreś koło. Tylne hamulce też sprawdziłeś?
Witam Dotyczy VOLVO FH 13 przekładnia ZF Wymieniał ktoś uszczelniacz górny przekładni kierowczniej ( chodzi mi o uszczelniacz wałka na którego jest nasadzony krzyżak wału kierowniczego ) ?? I mam takie pytanie czy bez problemu się go samemu się zmieni czy trzeba rozpierać przekładnię na części ??
Jaka jest procedura montażu (ustawienia) kolumny kierowniczej w stosunku do przekładni kierowniczej ? Przekładnia ma wieloklin, na który nakłada się krzyżak kolumny kierowniczej i skręca. Nie ma tutaj jednego słusznego wzajemnego położenia. Jak zatem dokonać ustawienia wzajemnego tych 2 elementów, by były równe kąty skrętu ? Czy ustawia się to podczas...
Ta robota jest tego nie warta. NIe wiem co chcesz wymieniać czy krzyżak czy teflon. Ale to układ kierowniczy. Już robiłem takie regeneracje i powiem ci że ne warto. Twoja decyzja.
Tak to prawda tak zwany krzyżak to jest bolaczka Vectry C.
część na której masz luz to najprawdopodobniej krzyżak na łączeniu kolumny kierowniczej tam jest przegub gumowy
User 64 Nie uważnie czytałeś . To nie była tylko cewka i termostat . Wymieniłem jeszcze : świece, pasek wielorowkowy i napinacz , pompę wody , rolki paska, pompę olejową (akurat to niepotrzebnie ) prawy przedni zacisk hamulcowy , klocki przód , lewy wahacz przód , sprężyny zawieszenia przód , oba zimeringi półosi , łożysko podpory półosi ,dolne sworznie...
Czekam na ściągacz abym mógł zdjąć tą tulejkę na wieloklinie Ale jest inny sposób: odkręca się "krzyżak" na wale kierownicy przy podłodze, wyjmuje kolumnę kierowniczą i wał wychodzi z obudowy wału kierownicy - ukazując magiczną śrubkę, niepozwalającą na demontaż kostki. Opis szerszy tych czynności widziałem na forum golfa: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1...
Rozbierz i nasmarować krzyżak łączący kolumnę kierownicy z przekładnia kierownicza
Po pierwsze zmień mechanika (bo mu się nie chciało przy tym robić). Po drugie koło alternatora montuje się pompę a więc łapa pod alternator do wymiany , maglownica do wymiany, czasem krzyżak w kolumnie kierowniczej, maglownica mocowana tak samo jak twoja,przewody zbiorniczek. Podaj kod silnika to trochę łatwiej podpowiedzieć.
Aktualizacja sytuacji na froncie, pierwszą, regenerowaną kolumnę reklamowałem, dostałem od sprzedawcy kolejną, regenerowaną. Ta kolejna okazała się być sprawna, bez luzów. Nic nie stuka podczas jazdy. Regenerowałem też wałek z krzyżakami (bo mój miał ledwo wyczuwalny luz na dolnym krzyżaku), teraz jest petarda. Firma która sprzedała mi tą uszkodzoną...
ruszylem nim do przodu i do tylu i lekko "chodzil" na boki tzn do tylu i do przodu, i nawet bylo slychac te pukniecia gluche, czyzby krzyzak zdechl? Ale co chodziło wałek przekładni, krzyżak, czy na wieloklinie ? Nic z tego nie wiadomo. Układ kierowniczy to jest, nie rób tam fuszerki .
kolego zeimp łożysk skretnych nie sprawdza sie w taki sposób że auto podnosisz! bo wtedy cały mcpherson wisi!!!!!!! I właśnie mi o to chodziło! Wtedy sprawdził sobie np.sworznie wahaczy. Dodano po 4 Drugim elementem blokujacym swobodny powrót kół do jazdy na wprost mogą być zatarte krzyżaki łąacznika kolumny kierowniczej Co do krzyżaków o których piszesz,...
Wałek kolumny kierowniczej będzie się cofał, musisz go przyblokować od strony krzyżaka, założyć tulejkę i złapać nakrętką bez zakładania kierownicy, jak wstępnie wciśniesz tulejkę na wałek nakrętką to dopiero wtedy możesz założyć kierownicę
Bezpiecznik dobry nr 41 czyli airbag ale to mógł sie spalić jak kiedyś rozwalił mi się krzyżak dolny kolumny kierowniczej i przekręciłem kierownice i urwałem taśmę od poduchy.Początkowo stawiałem też na ten komputer bo wcześniej mi świrował i go sprawdzałem i nie było tego przepalenia. Czy jak zamówie nowy to bede musiał wgrać mu oprogramowanie czy...
Jeśli podczas skręcania, to po pierwsze elementy odpowiadające za możliwość skręcania, czyli łożyska kolumn Mcpersona, i sworznie wahaczy, oraz - koncówki drążka ale reakcyjnego (łączniki stabilizatora) i gumy ten drążek mocujące. Do tego nie wiem co tam masz w kolumnie kierowniczej, jak się łączy kierownica z maglownicą, ale kiedyś zardzewiały i prawie...
Toyota RAV4 III 2007 D-CAT 177KM przebieg 140tys.km. Wczoraj wymieniłem krzyżak kolumny kierowniczej, ot taka przypadłość Toyotek. Po zmontowaniu całości podczas jazdy próbnej okazało się, że w aucie zapala się kontrolka poślizgu bocznego i włącza się silne hamowanie z ABS przedniego lewego koła. Auto zatrzymuję. Kolejne próby, tak samo. Wróciłem z...
W 124 sworzeń jest ''rozciągany'' , a w w210 ''ściskany''. Proponuję podłożyć lewarek pod dolny wahacz , jak najbliżej koła i przy uniesionym aucie sprawdzić luz na wszystkich przegubach kulowych. Może krzyżak na drążku kolumny kierowniczej. Kiedyś pękła mi felga w trzech miejscach i też był podobny dżwięk. Może jakimś cudem są wciśnięte felgi od 124...
Obciążenie przekładni jest takie samo, większe jest obciążenie kolumny kierowniczej i jej krzyżaków. Jeżdzić się da tylko opór na kierownicy większy głównie przy parkowaniu. Oleju w układzie musi być choćby trochę, jak już powiedział kolega powyżej.
Nie brzmi mi to na łożysko. Prędzej któraś sprężyna. Albo krzyżak na dole.
Przesuwa się góra-dół? A co do stuków to może krzyżaki?
Od strony pedałów i kolumny kierowniczej, bez zdejmowania krzyżaka kolumny na dole raczej go nie wyjmiesz. Przed wyjęciem sprawdź wtyczki czy styki nie powypalane na silniku, „rezystorze” i chyba jest tam jesze taka jedna bez sensu koło nóg kierowcy od strony tunelu środkowego.
Co ma krzyżak na wałku kolumny do tarcz? Już prędzej bym uwierzył że coś do tego może mieć przegub zewnętrzny bądź wewnętrzny, ale krzyżak który oddziałowuje tylko na przekładnię kierowniczą; jej wałek wejściowy? Osobiście uważam że gięcie się tarcz przednich w Bejcy po sprawa dyfuzorów w zderzaku, tych które powodują nadmuch powietrza na tarczę. Powietrze...
Problem rozwiązany. Okazało się że jest to zatarty krzyżak na dolnej części wału kierowniczego przy przekładni kierowniczej. Na razie wystarczyło przesmarować WD40 ale być może kiedyś trzeba będzie go wymienić - najważniejsze że już wiem co to jest. Nawet mechanik który robił jazdy próbne przez dłuższy czas proponował wymianę pompy wspomagania a potem...
Poj. silnika 0.9, sprawdziłem kostki i możliwe czujnik przy silniku, poza czujnikiem oleju ( który raz łączy a raz nie) jest ok, po jutrze podłącze się pod sterownik silnika. Może się wyjaśni, imo. jest na 100% bo pierścień na stacyjce jest ( z tego powodu przekładałem cały krzyżak od uk. kierowniczego i stacyjkę bo nie pasowały). Czy imo w tym sterowniku...
Sprawdź krzyżak pod deską rozdzielczą czy się nie zaciera. Odnośnie pukania za krzyżakiem drążek kierownicy jest dzielony(rurka w rurkę wchodzi) i tam robi się luz i stuka. Do weryfikacji jeszcze końcówki drążków kierowniczych w maglownicy mogą mieć luzy.
Witam.Potrzebuje wprasowac krzyzak w przegub na kolumnie kierowniczej,moze ktos sie orjetuje gdzie mozna to zrobicz w LUblinie lub okolicy?
sprawdź drążek łączący kolumnę kierowniczą z przekładnią , na drążku są krzyżaki które mogą się wybić , tylko sprawdź dokładnie bo może być luz tylko w jednym położeniu
Słyszysz metaliczny dzwięk na samym końcu skręcenia kierownicy do oporu? Dokręć śrube na "krzyżaku". Jst on na samym końcu kolumny kierowniczej, odchylisz wykładzine podłogową i zobaczysz tą śrube klucz 13mm, a jeśli słyszysz inne dzwięki przy kręceniu kierownicą do wymiany masz łożyska amoryzatorów. Pozdrawiam
Witam, jaki powinien być luz na kolumnie kierowniczej? I czy po odpaleniu powinien zniknąć? Na krzyżaku nie ma luzu i końcówkach drążka. czy to wina pompy wspomagania że nie daje ciśnienia odpowiedniego na kolumnę? Bo luz nie jest nie duży. Po odpaleniu nie znika i trochę prowadza po drodze w czasie jazdy po nierównościach i odczuwalne są delikatne...
Czy posiada ktoś schemat jakiejś kolumny kierowniczej ze wspomaganiem elektrycznym? Bardzo interesuje mnie jak to jest zbudowane w środku, zastanawiam się dlaczego w ogóle wałek na którym mocuje się kierownicę po środku mający silnik wspomagania a na końcu drugi wieloklin do łączenia krzyżaka NIE JEST W CAŁOŚCI JEDNYM WAŁKIEM?
Krzyżaki również miały luz ale wymieniłem cały łacznik kolumny kierowniczej na nowy zakupiony w ASO. Teraz pozostał tylko luz na trzpieniu maglownicy. Nie ma on większego znaczenia przy jeździe w warunkach miejskich, ale przy dużych prędkościach na autostradach jest on zbyt uciążliwy.
Sprawa rozwiązana. Okazało się że luz był miedzy kierownicą a krzyżakiem. W kolumnie kierowniczej jest rura wysuwana dzięki której można regulować kierownice w przód i tył i w niej wyrobiły się ząbki. Aby nie tracić możliwości regulacji postanowiłem nawiercić dziurkę ( w rurce o mniejszej średnicy ) włożyłem w nią metalową kulkę od łożyska i podparłem...
Ten wyciek jest dość mały ponieważ nie mam ubytków płynu wspomagania a taki zachowanie kierownicy od pół roku obserwuję. Co do kąta wyprzedzenia to myślę że odpada ponieważ zawsze by mi nie wracała. A tu czasami kierownica wraca, czasami nie a czasami niepłynnymi ruchami. tzn. skacze co 1/4 obrotu kierownicy. Chyba ze się mylę ... ?? I tak się mi wydaję...
Ściągnąłem kierownice, następnie odkręciłem 4 śrubkami plastiki od wycieraczek oraz kierunkowskazów. Kolejnym krokiem było odkręcenie pałąka od krzyżaka przy płycie podłogowej i ściągniecie drążka kierowniczego. kostkę wymienia się bardzo prosto - trzyma ja tylko jedna śrubeczka. po wymianie problem zniknął.
owik ma rację gdyby tam nie było luzu z regulacji kierownicy lipa! najlepiej poproś w sklepie o nowy element i sprawdź jak się zachowuje. A tak swoją drogą jeżeli coś "puka" to sprawdź te krzyżaki.
Powiem ci tak sprawdź krzyżaki i łożysko na łączniku, a druga sprawa to zwrotnice bo nie każdy wie jak się je ustawia :P.
nie rozumiem twojego pytania ? Bo edytowałeś i zmieniłeś poprzedni post. Było: Sprawa rozwiązana. Okazało się że luz był miedzy kierownicą a krzyżakiem. W kolumnie kierowniczej jest rura wysuwana dzięki której można regulować kierownice w przód i tył i w niej wyrobiły się ząbki. Aby nie tracić możliwości regulacji postanowiłem nawiercić dziurkę ( w...
Czy były sprawdzane krzyżaki na wale kierowniczym.Bo mam nieodparte wrażenie na podstawie twojego opisu że mogą mieć luzy.Spotkałem się juz z tym w oplu.Jeśli to nie to ,to zostaje maglownica.
Pod deską rozdzielczą na środku pojazdu. Może nie podpięli masy temu sterownikowi, albo poruszyli wtyk - gdy grzebali łokciami wykręcając krzyżaki wałka kierownicy?
Krzyżaki sprawdziłem i są ok tak więc co innego mogło by stukać podczas szarpania kierownica prawo lewo? Moim skromnym zdaniem stuka ci EPS...
Witam. Osobiście dokonałem takiego montażu w kosiarce z 96 roku. Jedyne przystosowanie jakie miałem to nieaktywna kontrolka EPS zaświecająca się po zapłonie i gasnąca po dobrej diagnostyce po uruchomieniu silnika. Koszty to razem niecałe 300 złociszy, ale jaka radość z jazdy. Jakby kierownice urwało. Wspomaganie hydrauliczne się nie umywa. Jedynie coś...
Skoro są takie nagłe ściągania to może jeszcze jakieś luzy w układzie a jeśli nie to sprawdź kolumnę kierowniczą czy się nie zaciera bądź krzyżaki łączące kolumnę z drążkiem do kierownicy w samochodzie bądź łożyska u góry na macpersonie. Ale wg. mnie to ściąganie jest spowodowane tym złym pochyleniem koła bo auto wtedy zachowuje się jak chce.
Z tą kolumna kierowniczą to chodzi o kierownicę? I to trzeba przestawić tu pod nogami kierowcy odkręcając ten krzyżak od tego co wystaje z podłogi? Aha i jak wiedzieć w którym momencie magiel jest ustawiony do jazdy na wprost?
Temat postu: Luz na kolumnie. Post nr 2, 4 7, 8 i 9 jest o kolumnie, przeczytaj jeszcze raz uważnie. Dzięki. Dziad swoje a baba swoje.... To, że autor napisał o luzie na kolumnie to widzę. Ale jemu nie chodzi o luz na kolumnie tylko na przekładni ponieważ wkleił zdjęcie przekładni kierowniczej. Wałek kolumny kierowniczej (na którym również mogą pojawić...
Kolumna kierownicza i przekładnia do sprawdzenia. Stukanie może dochodzić z krzyżaków kolumny, lub z miejsca w którym się ona reguluje. Zobacz wątek na forum audi: https://www.a3-club.net/forum/showthread...
Łożyska sztywne , kierownica kręci się normalnie... drążek wymieniałem na warsztacie więc przypuszczam , że zrobili to dobrze... zwrotnice nie są za ciasno... jedyna rzecz co została tak naprawdę to krzyżaki na wałku przekładni... amorki tył sprawdzone... opory takie same jak w nowych bo miałem wymieniać.
Dorwałem ostatnio układ kierowniczy od opla astry(angola) tyle że on ma wspomaganie. Ale po założeniu krzyżaka jak na razie lekko się kręci, i tu się nasuwa pytanie czy po założeniu podczas jazdy dalej tak będzie czy ciężko będzie się kręcić kierownicą?
A że zapytam, długo jeździsz tym autem, czy się z jakiegoś innego przesiadłeś? czy stukanie powodowane jest luzem między listwą a ślimakiem w maglownicy czy może stuka gdzieś na krzyżakach w kolumnie kierownicy. Jak w cytacie do sprawdzenia, plus drążki kierownicze i końcówki tychże drążków. Dopiero później zadawaj pytania, typu: gdzie ewentualnie skasować...
Sprawdź jeszcze wały napędowe, krzyżaki czy luzu nie maja lub nie chodzi zbyt ciężko, czy czasem nie drga reduktor. Sprawdź czy przedni napęd jest odłączony, czy w układzie kierowniczym od drążków, przekładnię do zwrotnic nie ma luzy.
Pod tą gumową osłoną jest krzyżak, zaciśnięty na wieloklinie śrubą m8, którą odkręć i wyjmij. Wieloklin wysunie się z lekkim oporem.
no i odpowiedź sie znalazła, miałem luzy na przekładni kierowniczej ( w tej kolumie4nce co z niej wychodzi), przez co i krzyżak siadł. Obie części do wymiany poszły, przy okazji też drążki bo miały niewielkie luzy. Dzieki wielkie za wszystkie rady i pozdrawiam!
Witam, przy delikatnych ruchach kierownicą lewo-prawo wyczuwalny jest luz i delikatne stuki. Po dokładnych oględzinach okazało się, że jest to wina mechanizmu wspomagania znajdującego się pod kierownicą. Samochód to Renault Scenic II z 2004 roku, wspomaganie jest elektryczne. Tak po za tym wszystko chodzi lekko. Były też luzy na maglownicy ale została...
Witam, otóż potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego. Wczoraj jadąc do pracy pokonywałem szybciej ronda (tak, troszkę zaspałem) i w momencie odbijania z lewa na prawą, mimo dość głośno grającego radia usłyszałem, a może wyczułem, stuknięcie, tak jakby kamień wystrzelił spod opony. Ok, raz mogło się zdarzyć, ale drugie i trzecie rondo i ten sam objaw,...
Poduszka skrzyni biegów , poduszki silnika lub przednie poduszki kabiny i jeszcze krzyżaki wału napędowego.Nie wykluczone koło dwómasowe Dodano po 6 Jeszcze tuleje drążków skrętnych, jeżeli są w tym modelu no i oczywiście swoźnie zwrotnic i końcówki drążków kierowniczych i reakcyjnych
Może łożysko pod kierownicą, może któryś z krzyżaków. Musisz sam namierzyć skąd dociera dźwięk - czy z kabiny czy z pod auta. Miałem podobny przypadek w regenerowanej przekładni - źle zrobiona przekładnia kierownicza.
Najpierw sprawdz połaczenia obydwu osi do ramy,czy tam nie widac sladów że się coś przesuwa.Potem krzyżaki zwrotnic i wałów napędowych.Przy okazji również łożyska zwrotnic(po uniesieniu)i swożnie drążków kierowniczych. To stało sie nagle czy już było? Słaby stuk jest słyszalny z hydrauliki.System cisnieniowy z akumulatorami hydr. wali troche po zaworze...
Witam jeżeli chodzi o maglownice to znajduje się ona w komorze silnika a jeżeli chodzi o połączenie sterownika przekładni z kolumną kierowniczą to staszy model przekladni odkreca sie w komorze silnika a nowszy przy pedałach w kabinie. w kangoo były zastosowane dwa rodzaje połączenia przekładni z kolumną kierownicy. jezeli jest na wielofrezie to poprostu...
:D to że źle się prowadzi może mieć bardzo dużo przyczyn od nie równego ciśnienia w kołach zaczynając , nie wyważone lub źle wyważone , po wypracowane elementy mechaniczne , sworznie , drążki, krzyżaki , rozdzielacz płynu , przekładnia (maglownica ) po tulejki zwrotnicy ale to powinno być wykryte na stacji kontroli / warsztacie samochodowym . W czystej...
na tych zwrotnicach nic nie zrobisz... punkt zamocowania drążka kierowniczego powinien być bliżej koła... przyjrzyj się teraz punkt zamocowania drążka kierowniczego jest bliżej pojazdu niż oś w płaszczyźnie której obraca się zwrotnica podczas skrętu... szukaj zwrotnic od malucha lub jeżeli chcesz mieć na siłę tarcze z przodu to szukaj zwrotnic od forda...
Np. w manie tylko i wyłącznie uszczelniacz wychodzi do środka kolumny,u Ciebie trzeba sprawdzić.Jak zdejmiesz krzyżak i przeciw pyłówkę to zobaczysz czy jest montowany z zewnątrz czy od środka.Zazwyczaj nie uszczelniacz jest problemem a skorodowany wałek po którym się ślizga.
Czujnik przekładasz od swojej skrzyni i już wiadomo, czy czujnik czy coś innego (wiązka, zasilanie itp) Odnośnie paliwa, to sprawdziłbym, czy wiązka nie obciera o kolumnę kierowniczą, skoro szaleje podczas skrętu. Normalnie nie jest to możliwe, ale różne rzeczy widziałem i wiązkę z krzyżaka kolumny kierownicy już wyjmowałem.
krzyżak kolumna kierowniczy listwa kierowniczy uklad kierowniczy
rotel kanał pralka połowa załadunek odzyskać zdjąć android
mikrofalówka przestała grzać traker sloneczny
Siemens SE24A234EU/15 – zwarcie, wybija bezpiecznik, po wymianie pompy i łożysk Silvercrest SSWRA1 – ładowanie przerywa, czerwona dioda, błąd ładowania, akumulator Li-Ion