Witajcie mam problem z przednimi kołami w bashanie są strasznie krzywe. Po podniesieniu quada i obrocie koła widać jak by była zwichrowana felga. Oddałem do wulkanizatora ale jest prosta, ściągnąłem piaste i na zwrotnicy było lekkie wytarcie w miejscu łożyska. Kupiłem i założyłem nowa zwrotnice , efekt ten sam krzywe Koło, zamowilem nowa piasta (niby...
Moim zdaniem krzywe pierscienie na piastach.
Sprawdź: - czujniki EBS pod kątem rezystancji i uszkodzeń po obu stronach, prawa/lewa - przewody tych czujników pod kątem uszkodzeń przetarć, przerw - pierścienie impulsacyjne w obu piastach, czy nie są uszkodzone, krzywe, skorodowane - czy nie ma luzów na piastach, bo może łożyska się kończą i tym samym zwiększyła się przerwa między czujnikiem a kołem...
Ba...i się zaczyna mechanika. Tu dopiero bo młotem to zajebać każdy potrafi. Krzywe być nie mogą, wbij na krzywy czop piastę, za idiotę ciebie nie uważam.
Mechanik (idiota) jak wymieniał tarcze nie sprawdził piast A były krzywe. Chwilę był spokój A później tarcze się znowu pokrzywily od tych piast. I teraz do wymiany piasty i znowu chamulce.
ciężko cokolwiek stwierdzić jeżeli auto będzie na kobyłkach półosie bedą pod dużym kątem przegub przestawi się w inne miejsce na bieżni poziomej poza tym brak obciążenia. przeguby wewnętrzne pracują praktycznie w jednym położeniu i właśnie tam sie wybijają. Co do częstotliwości awarii przegubów wewnetrznych to posiadałem honde accord i w niej leciały...
Mogą być:-krzywe felgi,luzy w układzie kierowniczym.luz na łożyskach piast,albo sworzeń wahacza.....i to raczej ten sworzeń sprawdź.
Może być za duża przerwa między czujnikiem a rotorem, albo rotor krzywy.
Witam, mam problem a dokładniej moja narzeczona. Ma golfa 4 1.4/16v z 98r. Podczas jazdy coś tłucze/stuka/puka przy przednim zawieszeniu (chyba zawieszeniu) Jest to rytmiczne pukanie wzrastające z wzrostem prędkości i na na odwrót. Postawiłem samochód na klocki pod zawieszeniem tak aby koła były w górze i symulowałem jazdę w aucie nic nie było słychać...
Może sprecyzuj co to jest za "kołysanie". Czy to są jakieś wibracje (kolega sprawdzał wał) ,czy po prostu auto jedzie "wężykiem". Te dwie rzeczy mają różne przyczyny. Wał nie ma na trakcję żadnego wplywu tak samo jak na pękanie opon czy ich zużywanie,dlatego pytam. bicie wału napędowego, bo jest zarówno na biegu, jak i na luzie Bicie wału to jego złe...
Cześć,ja stawiam na krzywą piastę koła,lecz nie wiem którego,dużo ludzi ma ten problem po zimie,krawężniki,dziury w jezdni,itp,i jeśli masz sprawne koła to zasuwaj po piastach.
Tarcza jest krzywa, przegrzała się od "trzymania" zacisku. "Trzymanie" zacisku może być spowodowane uszkodzonym przewodem elastycznym, zapieczonymi prowadnicami zacisku, i/lub krzywą piastą koła. To wszystko co powyżej napisałem sprawdź.
Przejżyj tarcze hamulcowe, mogą być krzywe już ale wtedy by tłukło kierownicą. Kiedy jedziesz to nic nie buczy, jeśli wchodzisz ostrzej w zakręt?? Wydaje mi się że łożyska piast przednich do wymiany, ewentualnie tył też. łożyska kół ewidentnie słychać i nie można ich pomylić z czymś innym.
1. nic nie jest za darmo. Płacisz energią swojego pedałowania. Na pewno opory są zdecydowanie mniejsze niż klasyczne dynamo a diodki biorą bardzo mało ale porządek pojęciowy zachowajmy ;) . 2. 8mm szczliny bo bicie?? Masz wszystko przy samej osi prawie! Boję się pomyśleć w jakim stanie masz rower. Zajrzyj czym prędzej do piast, wymień smar, zużyte części...
Jeszcze wieczorem to rozebrałem i szpilkę dałem do wkrętarki. Szpilka jest krzywa, dość czuć bicie na wkrętarkę 😅, więc chyba zakupie nowe i wtedy zacznę to ustawiać.
Zbieżność zbieżnością ale zrób to w starym stylu: postaw auto na równym, weź 2 łaty i przyłóż do kół na wysokości piast i zmierz z przodu na końcu, przesuń łaty do tył i zmierz na końcu. Zaznacz kredą miejsce w którym opony stoją na asfalcie, przejedź żeby znaki znalazły się na górze i zmierz ponownie. Pozwala to na korekcję pomiaru z krzywych kół....
Piasta wymieniona tarcza też. I nic to nie dało. Nowa tarcza i Piasta. Obracając tarczę przyblizala się i oddalała na nowej piascie.. Myślałem że Piasta krzywa a na nowej ten sam efekt. A starą tarczę na nową piastę zakładałeś?
Tylko informacyjnie - miałem Passatem spotkanie z wysokim krawężnikiem i mechanicy podmienili wahacz na nowy. Jeździłem po tym fakcie około 6 miesięcy tj. aż do zmiany kół na zimówki i wówczas fachman stwierdził, iż mam duży luz w ułożyskowaniu prawego koła, wynikający z niedokręcenia nakrętki osi. Dokręcił nakrętkę "pneumatem" i przez tydzień miałem...
Witam Mam opla calibre z 94 roku z "trzęsącą się kierownicą". Jestem jego 2 -gim właścicielem. Autko było sprowadzone w 2003 z Holandii. Problem polega na tym, że przy predkości pow. 110km/h zaczyna drżeć kierownica. Wszyscy mądrzy specjaliści twierdzili, że to wina felg. Felgi mam nowe - sprawdzone na maszynach, opony - nowe sprawdzone - w 3 różnych...
Minęło kilka lat a problem z wibracjami pozostał. Wibracje w chwili obecnej pojawiają się od 110km/h do 140km/h, ich intensywność zależy od wielkości felgi, na 17stakch czuć bardziej, na 16mniej, a na 15 prawie wcale. Wibracje czuć na karoserii auta jaki i na kierownicy, szybkie drżenie. Wszystkie gumy w zawieszeniu wymienione, łożyska amortyzatorów,...
Przy 100 na godzinę drgania wracają, dosyć wyczuwalne, Koła wyważone? hamując samochód drga, bez względu na prędkość, Do sprawdzenia krzywizna piast za pomocą czujnika zegarowego. Może dostały "strzała" i się zgięły. chciałem wymienić drążki kierownicy, ale nie wiem czy to w nich tkwi problem Skoro nie mają luzu to nie są krzywe to nie ma sensu ich...
Wez kredę do ręki i przyłóż do nieruchomej części zawieszenia jednocześnie lekko dotykając tarczy.Kolega niech kręci piastą a ty cały czas trzymasz kredę w jednym miejscu.Jeśli tarcza będzie krzywa to kreska kredy na tarczy będzie przerywana .
moze poduszka od skrzyni?chociaz nie wyglada zle:( Wyglądać może jak nowa, a może być do wyrzucenia. Chociaż poduszka raczej odpada. Możesz jednak sprawdzić ręcznie czy jest sztywno zamontowana i czy nie ma ubytków. Jeżeli tarcze ścierają się równo i tłoczek w zacisku pracuje swobodnie, to zainteresowałbym się piastą i półosią. Może gdzieś jest krzywo......
Może być krzywa piasta, krzywe prowadnice zacisku, podejrzewam że masz tam tarcze 280mm prowadnice są zintegrowane z zwrotnicą, często sie krzywią. Oczywiście piasta musi być czysta przed montażem tarczy i żadnych smarów między piastą a tarczą. Miałem kiedyś ci przypadek że po 5 wymienionych kompletach tarcz ATE BREMBO TRW BOSCH i coś tam jeszcze. Wszystko...
Krzywo przykręcona osłona. Standard. Spuść olej, wyjmij cały McPherson razem z piastą, wyjmij półoś, Ustaw półoś prosto w stosunku do skrzyni, podwieś i ładnie ułóż całą osłonę płasko na całym okręgu skrzyni. Skręć i wlej olej.
Ściąg tarcze i sprawdź piastę,i luz na łożysku,może popuścił się przegub. To by łożysko w kole zaraz wyć zaczęło. Jak bije przy hamowaniu to krzywa tarcza.
Witam. Otóż mam taki problem: przy jeździe około 25 km/h do 45 km/h słychać dziwne tępe stukanie zwiększające częstotliwość wraz ze wzrostem prędkości. Stukanie to zanika po przekroczeniu 45/50 km/h, ale np. przy prędkościach rzędu 120-140 km/h też je słychać w berdzo dużej częstotliwości, ale nie jest to bardzo głośne. Łożyska z przodu wymienione niedawno,...
Szukam pomocy, bo nie mam już koncepcji na nagminnie padające sworznie, szczególnie z lewej strony. Jestem posiadaczem VW Golfa 4 1.9 tdi AJM 115 KM 2001r. Przejąłem go po bracie, który go porzucił. Założyłem sobie pewien projekt którego nie mogę dokończyć, a winą są nagminnie padające sworznie. Wymieniłem w nim sporo rzeczy. Sanki przednie były zdemontowane...
Witam, Mam problem z grzejącymi się hamulcem w tylnym prawym kole.. Części nowe to: szczęki, bęben, sprężynki. Przed dokręceniem śruby centrującej , bęben obraca się swobodnie. Gdy tylko dokręcę śrubę bardzo ciężko się obraca, szczególnie gdy dokręcona strona dochodzi do szczęk. Wymieniłem bęben bo myślałem, że ma bicie promieniste. Niestety to nie...
Obstawiam, że masz krzywą piastę i z krótkim czasem bicie się będzie co raz bardziej nasilało. Wymień piasty i przetocz tarcze hamulcowe, ale zanim pójdziesz w koszty, lepsze warsztaty sprawdzą Ci czy piasta jest krzywa.
Proszę czytać wszystkie posty. Skoro 3 komplet kół bije tak samo, a te same koła w innych autach nie biją to raczej nie są koła. Krzywa piasta byłaby już od startu, a u mnie wibracje pojawiają się przy dużych prędkościach, lecz też nie zawsze.
Witam Leon 1m1.6 wystepuja drgania przy hamowaniu z prędkości powyżej 80 km/h. Podejrzewam że jest lekko krzywa piasta bo sprawdzałem czujnikiem zegarowym. Chcę sprawdzić czy na pewno to jest przyczyną a nie np. zawieszenie, więc pytanie brzmi - jak odłączyć hamulec w tym kole w celu sprawdzenia ? Jeśli zagnę elastyczny przewód hamulcowy to koło nie...
Tak, chodzi o taką sytuację z jazdą na niższym biegu. A drżenie przy wyższej prędkości to może być kilka opcji. Niewyważone koło. Krzywa tarcza Krzywa piasta Luzy w zawieszeniu np tulejki wahaczy.
Parametry prędkości na danym kole są równe 0 w zakresie 0- ok 15km/h na pozostałych, powyżej tej prędkości wartości są równe tzn. na wszystkich kołach takie same. Koronka z piastą są nowe, przy okazji wymiany łożyska dwa dni temu. Też obstawiałem krzywy pierścień, problem pozostał. Powiem szczerze mi pomysły się wyczerpaly, czy znajdzie się mądra głowa...
Witam. Może trochę późno się odzywam, ale dopiero dołączyłem. W moim 3008 2.0 HDI 2014r to samo. Podczas przyspieszania pojawia się dziwny niejednostajny szum. Wymieniłem podporę, tarcze i łożyska w kołach, bez rezultatów. Skoro wymiana skrzyni u Ciebie nic nie dała, to też chyba nie ten trop. Zostają jedynie krzywa półoś lub piasta. Co o tym sądzicie?
Witam. Objaw ewidentnie uszkodzonego przegubu, krzywej półosi.. Ale piszesz ze wymieniałeś - na nowe czy regenerowane. Może przegub wewnętrzny został stary? Krzywa piasta? Pytanie bo może to będzie czekać. zauważ czy ta prędkości nie zmienia przedziału km/h Wtedy ewidentnie przegub. Uszkodzony ale jeszcze nie tak żeby było można wyłapać luz na przegubie....
Co to może być? Kiepski serwis. Mam bmw x5 f15 Chwalisz się, czy żalisz? Nie chwale. Po prostu pisze w imieniu kumpla. Serwis mu powiedział, że może klocki mu się źle ułożyły dlatego chciałem posłuchać tutaj opinie. Dodano po 3 Jeżeli przed wymianą nic takiego nie miało miejsca, to tak na szybko można by wywnioskować błąd montażu. Na przykład nie oczyszczenie...
Witam, Po wymianie tarcz i klocków we wszystkich kołach mam problem. Rano, gdy ruszałem, słyszę tarcie, więc dzisiaj postanowiłem sprawdzić wszystkie koła przed wyjazdem. W prawym tylnym kole klocek ociera w jednym miejscu podczas swobodnego kręcenia kołem. Czy może być tarcza "grubsza" w tym miejscu i to się dotrze? Czy raczej piasta albo tarcza jest...
Witam. Bicie jest cały czas czy podczas hamowania tylko? Podnieś auto i zobacz czy czy widać coś po oponach jak koła się obracają albo zamień tył z przodem i czy jest jakaś różnica. A jak mówisz że stało się to po wymianie hamulców to bardzo prawdopodobne że krzywa tarcza albo nie doczyszczona powierzchnia na piaście do której tarcza przylega. Sprawdzanie...
Wytrzep zawieszenie i dodatkowo sprawdź skuteczność hamowania na tylnej osi. Skoro tarcze i klocki wymieniłeś, piasty czyste to coś w zawieszeniu. Ale żeby przy tym pedał hamulca pulsował... Ciężka sprawa. Może przyłożyłeś kołem w krawężnik i piasta krzywa?
Powodów może być wiele. 1 - to o czym pisałeś, 2 - zanieczyszczenia między tarczą a piastą, między tarczą a felgą. 3 - uszkodzone łożyska kół, 4 - uszkodzone półosie, przeguby, 5 - uszkodzony układ wspomagania kierownicy, 6 - uszkodzone zawieszenie (tuleje, sworznie), 7 - uszkodzone ogumienie, krzywa felga, niewyważone koła, osad (bród) na felgach,...
na gazie czesto pokazuje p304 wypadanie zaplonu na 4 cylindrze... Na benzynie też są drgania? Moze to faktycznie podpora walu ? jak to zdiagnozowac? Złapać za wał i poszarpać. Nic nie ma stukać, nie może być widocznych luzów, potem jeśli jest dość miejsca, odkręcić podporę od karoserii i nią obracać. Chodzi tu o sprawdzenie samego łożyska, ma się obracać...
Chcialem przetoczyć tą tarczę ale tokarz powiedział że nie da rady bo jest popękana. Czyli trzeba ją wymienić. Dodano po 5 Założyłem nową tarczę. Przykręciłem na dwie śruby. Obracając tarczą przyblizala i oddalała się od jarzma. Czy możliwe że Piasta krzywa?
Może być jeszcze jedna choć bardzo mało prawdopodobna przyczyna mianowicie krzywa piasta. Kiedyś przywaliłem w krawężnik kadettem i sie zgięła felga tarcza i piasta
Mogę zrobić film z karuzeli, tam koło 1.5 setki jest. Wiadomo że piasta może być krzywa, i łożysko też luz mieć może. Dodano po 45 Ja pije do tego że nowe gówniane tarcze potrafią mieć po 20 i więcej setek.
Właśnie tak myślałem, że może być piasta krzywa, i tarcze krzywo bierze. Postaram się to jaknajszybciej sprawdzić. W samochód i tak już wsadziłem kupe kasy więc, następne koszty poniose takie jak piasta, łożysko (robote sam robie, po co dawać komuś zarabiać). A czy może być coś jeszcze przyczyną?
Krzywa piasta krzywi tarczę lub wystarczy że jest nieczyszczone dokładnie z rdzy. Spróbuj delikatnie hamować ręcznym ten test wykaże czy problem jest z przodem czy tyłem . Jak będziesz miał określony czy to przód czy tył zostaje rozebrać i sprawdzić bicie najlepiej czujnik zegarowy i pomiar .
Wszystko ok a kąt pochylenia w minusie sporo poza zakres. Czyli masz negatywa, jedyne co mi przychodzi to krzywa piasta jak auto dostało wysoko w koło.
Krzywa piasta,a swoją drogą co pompa ma do szrpania??????????????
Jak bicie jest tylko przy hamowaniu to żadne czujniki, żadne obroty tarczy, tylko krzywa tarcza. Kiedy się rozgrzewa zaczyna się krzywić. Możliwe że nic nie wyjdzie przy pomiarze czujnikiem, bo problem jest tylko przy rozgrzanej tarczy. Raczej nie uszkodziła się przez łożysko, tylko już wcześniej była uszkodzona, tylko może przez luz na łożysku nie...
Witam Sprawdź i ewentualnie zamień koło/ może krzywa Fela/ . Musisz wykluczyć czy jest to trakcyjne czy mechaniczne to znaczy podnieś auto odpal na 1 bieg i zobacz co się dzieje, sprawdź zawieszenie dolny sworzeń gumy na wahaczach , sprawdź czy piasta koła nie jest krzywa Pozdrawiam
Jeżeli problem dalej nie jest rozwiązany, proponuję przetoczyć tarcze przednie na samochodzie.Gdyby piasta była jednak minimalnie krzywa pozwoli to usunąć bicie związane z przednią osią.
Witam Mam taki sam problem z bicie tylnego hamulca. Bije nawet po zaciągnięciu ręcznego. Wymieniłem już szczeki najpierw jakieś tanie teraz BOSCHA, nowe bębny, nowe cylinderki, nowy płyn hamulcowy i dalej bije. nowe bębny tez by miały bicie ? hmmm Zacząłem kabinowa podmienia z starymi bębnami i nic to nie pomaga :/ Krzywa piasta powodem ?? Tylko ja...
A mierzyłeś przebicie na masę pojazdu?tych czujników indukcyjnych prędkości kół. Dodano po 4 Czujniki się wyrywa na chama ,najczęściej są do wywalenia czyści się gniazdo smaruje ,nowy koszyk ,dociska i sprawdza czy nie odpycha go krzywa tarcza ,jeśli tak to koło piasta z tyłu półoś zacisk ham do wywalenia i w czym problem.
Witam. Mam podobny problem. Nie mogę jej ustawić. Byłem w sklepie, kazali mi reklamować w serwisie. Mówili coś o masówce, hehe. Jeśli będzie to bardzo poważna wada obiecali zwrócić pieniądze w sklepie. Na razie czekam na przyjazd serwisanta Deawoo. Zobaczymy co powie. Pralkę kupiłem tydzień temu. Widocznie chyba mamy do czynienia z wadliwą serią. Krzywa...
Dziś byłem u mechanika i ewidentnie stwierdził że to wina tarcz i to one mają bicia. Trudno mi w to uwierzyć gdyż tarce były wymieniane już drugi raz i pomogło tylko na trochę więc nie wiem gdzie leży przyczyna... ponadto stwierdził że piasta może być lekko krzywa i tarcza może się skrzywić. lecz dziwne gdyż miernikiem zegarowym nie pokazało odchyłów...
Siema, piszę już z lekką desperacją bo nie wiem co robić, kupiłem niecały rok temu beemkę E39 touring z 3 litrowym dieslem, 2001 r, sprzęgniętym z manualną skrzynią, zawias z tyłu na sprężynach. Problem polega na drżeniu całego nadwozia, drżeniu kierownicy jak przy niewyważonych kołach oraz słyszalnym głuchym dudnieniu wewnątrz auta. Głuche dudnienie...
kola byly wywazane juz ze trzy razy przy zmianie opon ,takze to wykluczam. a co do odpowiedzi jerrego , ja nim nigdzie nie uderzylem ,ale nie wiem czy nie zrobil tego poprzedni wlasciciel bo gdy go kupilem , byl zuzyty lewy swozen wachacza i amortyzator byl jak mechanik stwierdzil wybity(zlamany) takze bardzo prawdopodobne, ale jakby byla krzywa piasta...
Do moderatora: jeśli zły dział to proszę o przeniesienie i przepraszam. Tak to kolego nie pisz:D Oni wtedy zazwyczaj do kosza temat przesuwają. Postaraj się zmienić opony na letnie jak najszybciej. Już śniegu raczej nie będzie. Wymianę przeprowadź u wulkanizatora. Niech dobrze wyważy koła. Sprawdź czy nie masz krzywej felgi. Jak się sprawuję to autko?...
bo jak zamawiam u szklarza szybę i podczas przycinania pędzie mu nie tam gdzie trzeba, to nie płacę za to A czy jak zaniesiesz krzywą ramę do szklarza i on Cie o tym informuje że szyba może pęknąć, mimo to każesz wstawić. Szyba pęka nim dojedziesz do domu kogo obciążysz za nią? Wada była krzywa rama, w samochodach są inne wady konstrukcyjne, w tym...
robił mi to tata u siebie w warsztacie.. nic nie tarło... tylko od samego początku popiskiwał klocek w lewym kole ale sprzedawca powiedział ze mimo firmy może delikatnie piszczeć.... piasty były porządnie oczyszczone i wszystko poskładane okej. tarcze i klocki kupowałem normalnie w sklepie. czy tarcza jest krzywa... - na oko tego nie widać ale podczas...
Czy te wibracje przenoszone są na nadwozie? Jak dawno temu pojawiły się one (w czasie i dystansie) i czy nasilają się one z czasem? Tak, są przenoszone na nadwozie. Wada ujawniła się kilka tyś. km wcześniej i wydaje mi się, że narastała. Dokładnie nie pamiętam, ponieważ ostatnio bardzo mało jeżdżę autem, a po wzytach u mechaników (bez skutku) rozciąga...
Zwal piaste i zobacz stan koronek ABS. Jeżeli jest pokorodowana, bądź krzywa trzeba ja wymienić. może być tak ze jest pordzewiala, dlatego przy większej predkosci zabala się blad. np. czujnik zamiast 1 zeba widzi 3.
Zrobiona pierwsza trasa po tych całych naprawach , oczywiście ściąga jak ściągało ale doszło "szarpanie kierownicą" tak to określa kierowca , raz mocniej raz lżej tak się dzieje. Mówi że to takie wrażenie sprawia jakby jechał na kwadratowych kołach. Co może być przyczyną takiego zachowania? Olej jest pod maxa. Kolego nie rozkładaj rąk jak wiadomo kto.....
Mogą oczywiście. Zawsze przy kręceniu bębnem wydobywa sie stukot gdż przemieszczają sie kawałki rdzy i brudu . Sprawdź cylinderki z tyłu czy nie są rozcieknięte lub czy sie cofają na swoje miejsce. Sprawdź jak luźny jest bęen czy możesz na popuszczonym ręcznym przekręcić nimi lekko czy stawiają opór i poruszaj nimi góra dół czy lekko schodzą czy nie...
:)To za ile mi to zrobisz:)?(Kraków) ::) Jak przejedziesz do mnie 150km (Krosno, Podkarpackie) to 70zł koło :P Napisałeś to tak jakby każdy posiadał prasę w kuchni miedzy mikserem a ekspresem do kawy . Do zrobienia prasy o nacisku 10T nie trzeba jakichś specjalnych narzędzi. 2 Szyny kolejowe, podnośnik i spawarka. Mam prasę 50T, samoróbkę, nigdy mi...
dokręcać piast passat piast piast wymiana
wzbudzanie mikrofonu radio navcomm immergas części zamienne
diora bluetooth zmywarka amica pompa myjąca
Navitel MS700 - Co oznacza komunikat "ładuje skórki"? Jak zresetować ekspres Bosch VeroCup 100?