To przyczyna w przewodach dochodzących dosondy, lub w samej sondzie. Jeśli sonda nie będzie podgrzewana to nie będzie pracować poprawnie. Trzeba będzie ją zmienić, jak nie da się naprzwić.
Sprawdź bardzo dokładnie bezpieczniki przepływomierz i sondy lambda są zasilane ze wspólnego bezpiecznika, co do błędu czujnika temperatury mógł paść czujnik.
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
Czy ten bezpiecznik jest 25 A jeżeli tak to odepnij wszystkie wszystkie sondy lambda i zobacz czy bedzie się palił ten bezpiecznik ,jak nie to masz zwarcie na grzałce sondy .
Witam! Skoda roomster 1.6 benzyna 2007. Spała mi się bezpiecznik 31 od sonda lambda. Grzałki w obu sondach mają opór 6.6 oma. Samochód kupiłem niedawno i widzę że powinien być bezpiecznik 10A a jest już założony 15A. Czy ten bezpiecznik odpowiada za coś jeszcze? Co mógłbym ewentualnie jeszcze sprawdzić?
Zasilanie masz stałe z bezpiecznika. Ecu "pulsuje masą"
Podbijam temat, gdyż również poszukuję schematu bezpieczników do Riftera z 2021 roku. Ja w szczególe szukam bezpiecznika grzałki sondy lambda - jeśli ktoś mnie może pokierować to będę wdzięczny.
Zawór EVAP jest sterowany masą z ECU pin 19, a +12V jest stały z bezpiecznika wspólnego z grzałkami sond lambda.
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
Bezpiecznik nr 1 (10A) jest od grzania sond. Masz dodatkowo schemat i diagnostykę.
Zanika napięcie jak wyjmę bezpiecznik od sondy lambda nr 1.....
Z tego co piszesz, masz z przekaźnika zasilane bezpośrednio wtryski i przez bezpiecznik lambda plus pompa paliwa.
Mam problem w zlokalizowaniu bezpiecznika od niej. (W opisie bezpieczników brak sondy lambda). Ktoś pomoże ?
Pokaż który to bezpiecznik, bo mi 15 to wychodzi zasilanie sond Lambda i coś jeszcze. Chyba że to był bezpiecznik 15A... Rok i pojemność też możesz podać, choć to raczej będzie 3,5 litra.
Jak mnie pamięć nie myli to ten bezpiecznik zasilany jest ze stacyjki, równolegle do niego podłączony powinien być przekaźnik pompy paliwa z którego to później wychodzi zasilanie na pompę paliwa (bezpiecznik 28), grzałkę Lambdy (bezpiecznik 29), wtryskiwacze (34). Czyli brakuje Ci zasilania ze stacyjki - czarny przewód, który idzie na bezpiecznik 32...
Przez ten bezpiecznik nie idzie czasem grzałka sondy lambda ?
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
co oznacza E-28 i 87 . E-28 pomijamy ( nieistotne dla tematu oznaczenie połączenia przewodów w wiązce) Dla ustalenia dalszego połączenia 87 potrzebna pozostała część schematów. W tym przypadku będzie to bezpiecznik nr 9 o wartości 10 A znajdujący się w skrzynce w kabinie. Z tym że bazujecie tutaj na schemacie silnika AZF a macie AZQ. Może być inny...
Czesc gdzie mam szukac bezpiecznika od lambdy 1 ? nie mam zasilania na grzalce Dominik
Z tego co kojarzę w tym modelu ten sam bezpiecznik zasila również grzałkę sondy lambda, może tam należy poszukać problemu
Według schematu obydwie sondy zasilane są plusem z jednego bezpiecznika po stacyjce, a minus z komputera (mam na myśli grzałki)
Witam, posiadam Seata Cordobę FL kombi. Silnik to 1.9 TDI na pompie (90 KM). Auto nie posiada sondy lambda. Ostatnio wykazuje błąd i wywala bezpiecznik nr 8, odpowiedzialny za sterowanie silnikiem, samochodu nie można odpalić. Wg mechanika jest zwarcie w głównej wiązce przewodów. Czy ktoś posiada schemat instalacji do tego modelu?
Wszystkie bezpieczniki sprawdzone są ok.
to poszukaj opisu kodów usterek silnika, zapewne to jest zła mieszanka paliwa z powietrzem lub brak sygnału sondy lambda, przy bezpiecznikach powinny być styki które trzeba odpowiednio zewrzeć i zczytać ile razy mignie kontrolka i po tabeli odczytać kod, napewno znajdziesz coś takiego na www.google.pl
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Bezpiecznik nr 10 powinien być 30A. W zależności od rodzaju BSI są 2 różne BSMy czyli skrzynki bezpieczników pod maską. Zdjęcia poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/8389925700_... https://obrazki.elektroda.pl/4461950100_... Jak widać różnica polega a ilości podpięty h przewodów pod ten bezpiecznik. W obu wersjach te...
No 16 stykowego złącza DLC nie ma :). Przecież każdy już wie jak odczytać kody (diodą), wykasować kody (odpięcie akumulatora lub wyjęcie bezpiecznika) i wykonać procedurę programowania modułu (opisane wyżej).
sprawdz bezpieczniki
błąd który wyskakuje to błąd obwodu sondy 1 a bezpiecznik jest git
Przetarta wiązka sondy lambda bodaj. Obwód wstecznego zasila tylko prędkościomierz
A jakieś namiary co to może być...czujnik sonda lambda??
Bezpieczniki główne w przedziale silnika Oznaczenie - max nat pradu - opis A - 80 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-3) B - 60 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-2) C - 60 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-1 ) D - 50 A lub 40 A - Silnik elektryczny wentylatora chłodnicy E - 50 A - Ogrzewanie...
Sprawdz zasilanie inst gazowej,kabelki moga byc przy akumulatorze lub cewce zaplonowej,sprawdz bezpieczniki,jak masz wtrysk to moze byc dodatkowy przekaznik tez sprawdz,mysle ze cos nie łączy.
Mam opis bezpieczników ale dotyczących tylko instalacji wtryskowej. Nr. 17 w drzwiach kierowcy to pompa paliwa. W słupku w nogach pasażera : od lewej , lambda, wtryskiwacze, cewka.
Bo trzeba szukać usterki raczej w komorze silnikowej lub samej sondzie lambda. Nie raczyłeś podać, który bezpiecznik przepala.
Szukaj po oznaczeniu DFN51120 https://www.mouser.pl/ProductDetail/TDK-... https://www.digikey.pl/pl/products/detai...
Bezpieczniki główne w przedziale silnika Oznaczenie - max natężenie prądu - opis A - 80 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-3) B - 60 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-2) C - 60 A - Zasilanie skrzynki bezpieczników i przekaźników (30-1 ) D - 50 A lub 40 A - Silnik elektryczny wentylatora chłodnicy E - 50 A -...
Napisz jaki masz kod silnika. Bezpiecznik 37 to miedzy innymi obwód grzania sond lambda. Moze masz przewod przytopiony do wydechu?
Z tego bezpiecznika zasilana jest chyba również lambda, odepnij kabel , żeby sprawdzić czy nie przywiera. Mógł się przetrzeć też gdzieś kabel lub sama pompa się przyciera.
Wiem że pewnie już dawno rozwiązałeś ten problem ale teraz dostałem meila o zamknieciu tematu i znalazłem twój post. U mnie prawdopodobnie miejscem zwarcia była sonda lambda po wymianie palenie bezpiecznika ustało, ale czasami pojawiało się oznaczenie Check Engine. Teraz jednak od dłuzszego czasu jest Ok.
Z bezpiecznikiem można
Odświeżam temat. Jednym z winowajców była sonda lambda - Pęknięty bezpiecznik na zasilaniu grzałki. Ale nie zlikwidowało to (i nie mogło) zalewania silnika w trakcie zapalania. Po posprawdzaniu wszystkich czujników, potencjometrów w akcie desperacji podpiąłem oscyloskop do wtryskiwacza. Pomiar szerokości impulsów wykazał impulsy na wtryskiwaczu o szerokości...
Różowy zasilanie grzałki +12V po bezpieczniku. Biały masa grzałki ze sterownika silnika. Siwy i brązowy czujnik sondy ze sterownika. Podałem dane w aucie a teraz trzeba poszukać jaka to sonda i dopasować kable kolorami.
Zasilanie grzałki idzie przez bezpiecznik.
http://obrazki.elektroda.pl/3974474800_1... OPIS: 1. Gniazdo wtykowe diagnostyczne, Sterowanie silnikiem (benzynowy, Diesla), Zasilanie prądowe zacisk 30, Pompa paliwowa, 10 A 2. ABS z EDS, Włącznik świateł hamowania, 5 A 3. Sterownik poduszek powietrznych, Lampka kontrolna, poduszk powietrzna po stronie kierowcy, 5 A 4. Regulator ogrzewania,...
Na obecną chwilę po przejściu na gaz wyciągam bezpiecznik od pompy paliwowej i wszystko jest ok. Tylko, po wyjęciu bezpiecznika od pompy paliwowej odcinasz również sondę lambda. Działa ona na tym samym bezpieczniku. Nie jest więc to najlepszy pomysł ;/
Z najbardziej prądożernych odbiorników na tym bezpieczniku to będą grzałki sond lambda. Spróbuj je odpiąć.
Dzięki, typ sterownika się zgadza. Jaki to nr bezpiecznika (zaznaczyłem) bo na zaworze par paliwa też brak + .
Wszystkie kondensatory sprawne, wylutowane i zmierzone, diody sprawne. Jak zmierzone? Czym? Jakie ich parametry, tylko pojemność? Wylutuj tę płytę zasilacza impulsowego, i pokaż z drugiej strony. Musi tam być jakiś sterownik tej przetwornicy (np. układ scalony). A czy bezpiecznik kubkowy jest sprawny?
Masz gaz? to filtry powietrza nie to też lub kable lub świece sonda lambda lub styki po prostu -bezpieczniki sprawdzałeś?
Sprawdź bezpieczniki na akumulatorze. Takie midival tam chyba siedzą.
Styk 87 czerwonego przekaźnika zasila plusem pompę paliwa, wtrysk, cewki. , oraz elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa i podgrzewacz sondy lambda (przez bezpiecznik 10A przy czerwonym, przekaźniku.Nie ma innych dodatkowych wiązek w tej instalacji co opisałem. Jak podałem wcześniej u mnie w czarnym przekaźniku pod pinem 86 jest plus stały ciągnięty...
Bezpieczniki F8 F9 F10 F11 F12 i F20 sprawdź w BFRM
Bez przekaźnika zasilającego m.in sondy, pompa paliwa nie ruszy. Więc przekaźnika bym się nie czepiał, chyba że tam jest jakaś rzeźba zrobiona. Zobacz czy masz zasilanie na bezpieczniku F21, jak jest, to sprawdź czy zasilanie dochodzi na pin 1 sondy za katem, i pin 3 sondy przed katem. Od strony sond kabel prawdopodobnie szary, od strony auta niebiesko-czerwony....
Witam, spotkałem się z dziwną sytuacją, gdy chciałem włożyć bezpiecznik nr 1 elektronika silnika, zobaczyłem, że w środku nie ma wejścia, bezpiecznik od razu wypadł. Po oględzinach zauważyłem, że brakuje kilku innych wejść, np. nr 8 - sonda lambda, zawory wtryskowe, nr 22. Czy ktoś spotkał się z takim czymś?
Tak złącze przy sterowniku pin 14 (pin2 zaworu )to sterowanie, pin 1 zaworu to plus po bezpieczniku 8 (ten sam co grzanie sondy lambda )
Bierz z wtryskiwacza bezpiecznik 5A wsadź.
A powiedz mi co sprawdzić w tych przewodach które są takie same ? Żeby je dobrze podłączyć? I jeszcze ma pytanie to na zaznaczonym zdj to opornik ??? I ostatnie pytanie, jest w aucie tym bezpiecznik od sondy lambda ??? Musisz sugerować się numeracją pinów w sterowniku i w złączu. Inaczej jest tylko 50% szansy że podłączysz to poprawnie. Szczerze mówiąc...
Przepływomierz zasilony jest przez bezpiecznik razem z zaworem z węglem aktywnym i sonda lambda . Z ECU nie wychodzi żadne zasilanie +12V na przepływomierz. https://obrazki.elektroda.pl/2473529200_...
Witajcie , proszę o pomoc . Nie mam zasilania na grzałkę sondy lambda, czy wie ktoś który bezpiecznik ( przekaźnik) odpowiada za grzałkę? Niby wszystkie sprawdziłem i są ok ale może są jakieś o których nie wiem. Sonda wymieniona na nową 100% sprawna. Pacjent Mercedes E klasa W211 Kombi 2003r 1.8 Kompresor 163KM
Okey zwarcie powodowała druga sonda lambda za katalizatorem, odpiąłem wtyczkę przestało przepalać bezpiecznik. Wcześniej miałem jakiś czas błąd drugiej sondy lambda - wysoki sygnał. Sonda nowa SKV robi zwarcie po miesiącu użytkowania. Natomiast to nie rozwiązało problemu gaśnięcia silnika zaraz po uruchomieniu. To jakby przy okazji wyszło z tą sondą....
Witam ! Z lewej strony na podszybiu w skrzynce gdzie znajduje się ECU benzyny są bezpieczniki sprawdź je
HYUNDAI i20 PB 1.2 (G4LA) Sonda Lambda Brak Pomiaru na 2 za katalizatorem. pomiar 0% Sonda 1 działa poprawnie Sonda nowa bezpieczniki sprawdzone/ połączenia sprawdzone Pomocy jakiś pomysł ?
czarna wsuwke z zielono czarnym przewodem Zasilanie grzałki sondy lambda - pin 87a zielona wsuwke z przewodem czerwono czarnym Nie przypominam sobie do czego ale to -pin M75s żółtą wsuwke z przewodem niebiesko czarnym Zasilanie wtyczki OBD - M30ag przewód na oczko ø8 żółto brązowy Masa głowicy dla ECU nie napisałeś jaki silnik wiec strzelam że...
Sonda lambda, sprawdź kable. https://bezpieczniki.net/iveco-daily-201...
Tam masz dwa przekaźniki , jeden zależny od drugiego ; sprawdź przekaźnik pierwszy z lewej od przekaźnika pompy i wtrysków . On podaje 12 V na cewkę przekaźnika pompy , na ECU , na grzałki sond lambda i zawór odpowietrzenia zbiornika. Posprawdzaj bezpieczniki , a szczególnie nr30. ECU to Motrionic 1.5.5.
Według mnie masz 4 wyprowadzenia can-h can-l zasilanie i minus tylko zeby sprawdzić magistrale can potrzebujesz oscyloskopu i miernika żeby sprawdzić zasilanie do tego możesz mieć dwa czujniki nox upstreme i downstreme i sonda lambda czujniki temperatury i ciśnienia więc nie jest to takie proste
Wszystkie wtyczki przeczyszczone i wysuszone bo byly strasznie zawilgocone praktycznie w srodku plywaly.. i niestety dalej blad wystepuje. bede szukac teraz tego bezpiecznika. mozliwe ze sterownik silnika uszkodzony? jezeli bezpiecznik jest ok
Sprawdż bezpieczniki ??
Witam, internet podaje, że bezpiecznik 43 powinien być 10 A, dlaczego został zmieniony to tylko można się domyślać. Ciekawe czy na LPG też tak źle działa. Odpiąłbym wtyczkę od sondy lambda, potem od przepływomierza. Może dokładnie sprawdzić wiązkę od sondy lambda (gdzieś zwarcie następuje). Zanim zacząłeś naprawdę, to przestawiłeś auto odpalone powyżej...
Zasilanie na grzałki sond jest? Sprawdzałes bezpieczniki?
Na początek sprawdź bezpiecznik 12(15A) w skrzynce pod maską. Zasilanie obu grzałek jest po tym bezpieczniku.
Przydało by się znaleźć schemat instalacji, chociaż fragment z ecu silnika. Tam jest zastosowany sterownik ACdelco? Ja bym podejrzewał, że ścieżka masowa w ECU jest przepalona, albo ECU stosuje kilka osobnych mas i brak przejścia występuje we wiązce doprowadzającej zasilanie do ECU. Spróbowałbym doprowadzić masę do wiązki sondy Lambda osobno, ewentualnie...
bezpiecznik na pewno na grzałkę musi być.
Miałem podobny problem w moim Escorcie. Z początku myślałem że problem robi czujnik położenai przepustnicy, jednak wymiana czujnika nie pomogła(takie małe guwienko do Forda kosztuje 700zł). Po długich pomiarach i diagnozach nic nie stwierdziłem. Okazało się że problem stważała sonda lambda. Po wyjęciu bezpiecznika od sondy podczas pracy silnika, a następnie...
Mierzone między pin 3 i 4. Dzięki za schemat ;) Zmierzę napięcie na bezpieczniku i zedytuje post
Witam. Mam astrę F 1.8 16V i problem jest następujący: w czasie jazdy zgasła i nie chciała już zapalić. Brak iskry. Pompa paliwowa podaje. Na komputerze wyskoczyły błędy: czujnik prędkości obrotowej - zły sygnał i sonda lambda. Sprawdziłem rozrząd ale jest wszystko ok, bezpieczniki też ok. Cewkę podłożyłem drugą, czujnik położenia wału ten w głowicy...
30 to międzynarodowy numer - zasilanie bezpośrednio z 12V. M asz problemy albo z klemami , albo z jakimś bezpiecznikiem głównym . Uszkodzenie podgrzewania sondy lambda 1 -szej , p[rzerwa w obwodzie. Mam pytanie , czym dokonywałeś diagnozy?
A3 - Pompa paliwowa, BCA, BGU 23 - Nieużywane 24 - Gniazdo wtykowe diagnostyczne, 10 A 9 - Pompa paliwowa, … lub …, Świeca żarowa, … lub …, Czujnik NOx, 10 A 11 - Sterowanie silnikiem (benzynowy, Diesla), 25/ 30 A 12 - Lambda czujnik, Czujnik NOx, 15 A 13 - Przekładnia automatyczna, Sterownik przekładni zmianowej DSG, 15 A 16...
Mogło być zwarcie w obwodzie grzałki sondy i spaliło bezpiecznik
Jakie usunięcie, programowe ? Posypały się sumy kontrolne. Jak tylko fizyczne, to sprawdzić bezpieczniki.
Dzieki za wszystkie rady. Sporo z Was miało rację, padnieta była sonda lambda (na szczescie tylko bezpiecznik), ale najorsze to brak kompresji na drugim cylindrze - powod, wypalone gniazdo zawrowe. Teraz spalanie wróciło do normy a silnik pracuje równo i cicho pozdrawiam serdecznie. dzekuje za porady
Przelutuj srebrny przekaznik z bezpiecznikiem za ecu.
sprawdz zasilanie przy akumulatorze,moze masa za slaba,korozja na bezpiecznikach
czyli kabel który dochodzi do Sondy 12 V ZWAR się z kablem od sondy masowym To prąd poszedł na Sterownik i go usmażyło. To wersja pesymistyczna. A bardziej prawdziwe jest to,że poszedł tylko bezpiecznik.Może ECM nie jest zasilany bo też często pada przekaźnik w BSM. Szukaj narazie problemów z zasilaniem i spalonych bezpieczników.
Witam forumowiczów, mam problem z samochodem Peugeot 206 1.4 benzyna, rok prod. 2000. Otóż po godzinie od wyłączenia silnika akumulator jest całkowicie rozładowany, powodem jest bardzo duży pobór prądu (3,5 A). Metodą eliminacji wyciągałem każdy z bezpieczników i winowajcą okazał się bezpiecznik nr. 26 w komorze silnika. Nie wiem co może być powodem...
Sama nazwa mówi czujnik zawartości tlenu czyli sonda lambda. A jak myślisz masz diesla.P
Witam mam problem od wypadku z bezpiecznikiem nr 34. Nie zaglądałem wcześniej do bezpieczników ponieważ wszystko działało normalnie, oprócz kontrolki EPC(sonda lambda 2, po wymianie nadal świeci...) Dzisiaj zauważyłem przepalony ten bezpiecznik. Założyłem nowy 10A, odpaliłem silnik pochodził kilka sekund i pojawił się dym z pod maski. Smród przepalonych...
Tak, jeśli ma przepalony bezpiecznik, lub spaloną grzałkę :D
Napięcie powinno być zbliżone do napięcia akumulatora. Sonde od aku dzieli tylko przekaźnik i bezpiecznik, oczywiście grzałke sondy.
Z tego co piszesz wnioskuję że uszkodzony jest obwód grzałki sondy λ. Być może podczas majstrowania z wydechem zrobiło się zwarcie i spalil się bezpiecznik. Sprawdź rezystancje grałki sondy, ciągłość przewodów i bezpiecznik.
W EP6 zasilanie grzalki sond tylko przechodzi przez ECU. Zasilanie pochodzi z bezpiecznika F5 na PSF1 (skrzynka pod maska). Po drodze (miedzy ECU i sondami) jest wezel ekwipotencjalny (polaczenie kilku przewodow) w wiazce, zasilajacy obie sondy, podrzewacz oparow oleju i elektrozawor zbiornika par benzyny (canister).
Witam serdecznie posiadam auto Nissan Micra k12 1.2 80KM 2004r.Problem polega na tym,że od jakiegoś czasu auto nie odpala.Dokonałem przeglądu całej instalacji elektrycznej,rozrząd kompletny wymieniałem przy przebiegu 75.000 km(oryginał),pojazd ma przebieg 177.000km a badanie komputerem nie wykazuje błędu położenia wałka rozrządu,wymieniłem katalizator...
Prąd jaki płynie przez bezpiecznik, ruszając wtedy przewodami. Otworzyć skrzynkę bezpieczników, sprawdzić czy nie ma wody, pozostałości po niej. Od czasu do czasu proponują rozejrzeć się za wodą, i zgniłymi przewodami, te hmm, nowe auta z elektroniką naćkaną w każdym miejscu stały się słabo wodoodporne. Wiek wiekiem, ale to chyba nawet specjalnie robią...
Szukaj spalonych bezpieczników, na wszystkie elementy wykonawcze idzie jeden bezpiecznik, opisany jako sterowanie silnika lub sonda lambda.
skrzynka bezpieczników na przelotce brak styku dziekuje za pomoc
Witam serdecznie . Przeczytałem wszystkie posty i doszedłem do wniosku , że przyczyną może być brak napięcia po przekaźniku. Jak Styki są podpalone to się dzieją takie cyrki. Podmień przekaźnik i sprawdź połączenie na bezpiecznikach.
https://obrazki.elektroda.pl/4754481800_... W wózku widłowym Clark GMP 20s tym razem wystąpiła dość niespotykana usterka, uniemożliwiająca „zgaszenie” silnika, która powstała po wystawieniu wózka na działanie deszczu. Pierwsza sugestia to uszkodzenie stacyjki, ale ta była wymieniana niedawno i okazała się sprawna. Po otwarciu skrzynki...
Bezpiecznika żadnego nigdzie nie znalazlem. Jest tam tylko taka czarna skrzynka z napisem LANDIRENZO ITALY LAMBDA CONTROL SYSTEM A/1-V05. Rzebrałem ją i tam również nie ma żadnego bezpiecznika.
Nie podpinaj amperomierz bo jezeli nie masz w nim bezpiecznika to spalisz auto! Podpinasz zarówke w szereg. Mozliwe ze instalacja sondy lambda przywiera do wydechu. Jezeli zle mówie to niech mnie ktos poprawi. Jak nie wiesz jak to zrobic to oddaj auto fachowcom.
bezpiecznik sonda lambda lambda bezpiecznik astra bezpiecznik sondy lambda
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot kapilary termostatu mastercook centralny zamek kierunkowskazy
lodowka whirlpool odsiarczanie akumulatora
Rower elektryczny wyłącza się na wybojach - przyczyny i rozwiązania Lokalizacja pompy kondensatu w suszarce Amica EMADP 82LCW