Witam. Potrzebny schemat obwodów sond lambda (grzałek) w Seat Leon 1M1 2003 1,6 105kM silnik BCB. Na 1-szej (przed kat.) brak zasilania (+) grzałki. Dodatkowo obwód EGR. (błąd "zwarcie z masą")
Śmiało zakładaj. Będzie dobrze.
Nie musisz szukać przy sterowniku. ECU <-> sonda, czerwony <-> biały - plus grzałka, żółto czarny <-> biały - masa grzałka, czarny <-> szary - masa sondy, biały <-> czarny - sygnał sondy. Tak to powinno być podłączone, tylko że po tych kombinacjach mogło coś paść.
Zasilanie masz stałe z bezpiecznika. Ecu "pulsuje masą"
Piszesz o błędzie grzałki jednej sondy. Sprawdzałeś czy padł cały driver czy tylko jeden kanał? Próbowałeś podać 5V na wejście i obserwować wyjście obciążone np. 5W 12V żarówką? Jeśli pinout się zgadza (tego nie wiem, nie widziałem pcb), to parametry tego vnd 600 powinny wystarczyć.
To przyczyna w przewodach dochodzących dosondy, lub w samej sondzie. Jeśli sonda nie będzie podgrzewana to nie będzie pracować poprawnie. Trzeba będzie ją zmienić, jak nie da się naprzwić.
co oznacza E-28 i 87 . E-28 pomijamy ( nieistotne dla tematu oznaczenie połączenia przewodów w wiązce) Dla ustalenia dalszego połączenia 87 potrzebna pozostała część schematów. W tym przypadku będzie to bezpiecznik nr 9 o wartości 10 A znajdujący się w skrzynce w kabinie. Z tym że bazujecie tutaj na schemacie silnika AZF a macie AZQ. Może być inny...
Przed katalizatorem pracuje prawidłowo. Ta za katalizatorem "stoi" Bład dotyczy obwodu więc przed wymianą sprawdź stan przewodów i zasilanie grzałki.
W sumie to najbliżej masz zasilanie grzałki sondy lambda, tylko masę podłączyć i działa.
Nie ma znaczenia. Pozdrawiam
Witam! Skoda roomster 1.6 benzyna 2007. Spała mi się bezpiecznik 31 od sonda lambda. Grzałki w obu sondach mają opór 6.6 oma. Samochód kupiłem niedawno i widzę że powinien być bezpiecznik 10A a jest już założony 15A. Czy ten bezpiecznik odpowiada za coś jeszcze? Co mógłbym ewentualnie jeszcze sprawdzić?
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
Masz błąd obwodu grzałki sondy lambda, a nie składu mieszanki (tlenu w spalinach) przez nią mierzoną
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
Przeważnie białe. A że u ciebie tylko jeden czerwony nie pasuje do standardowego schematu to bym stawiał na czerwony. Do tego jest jeszcze test grzałki multimetrem i przewody od strony auta(nie zawsze) są grubsze od grzałki. Więc multimetr i probówka 12 i sprawdzisz. Mając już taką "wiedze " chyba się nie pomylisz co?
Dwa białe to grzałka, zmierz omomierzem, ma mieć kilka omów. Czarny to sygnał sondy, szary to masa sygnału. Dawniej sondy nie były regulowane przez sterownik (oczywiście obwód grzałki).
P2023 dotyczy sondy lambda (jej grzałki) - do sprawdzenia połączenia i sonda. P0108 dotyczy ciśnienia w kolektorze ssącym. Nie wiem, czy masz przepływomierz, czy tylko map sensor, ale jedno z tych dwóch może być przyczyną, jak również nieszczelność kolektora ssącego, albo jak gdzieś mi mignęło na jakimś forum zagranicznym nieszczelność lub niedrożność...
Muszę Cię zmartwic mierzyłem coś takiego 4.6ohm z 15 stopni na dworze teraz
91-za wysokie napiecie grzałki sondy lambda
Czerwony i brązowy http://obrazki.elektroda.pl/9516881900_1...
witam Czy ktoś mierzył oporność grzałki w sondzie lambda-- civic 97'???ile Jak ropoznac wyprowadzenia 4 kolorów kabli ---na grzałkę,masę,oraz sygnał.Moje kolory to 2xczarny,biały,zielony.W sieci znalazłem opis -- 1czarny na grzałke,2 czarny sygnał jak-- ropoznac ktróry??? Mam uszkodzoną grzałkę(brak przejścia).Czy komputer samochodu sprawdza, kontroluje...
Zawór EVAP jest sterowany masą z ECU pin 19, a +12V jest stały z bezpiecznika wspólnego z grzałkami sond lambda.
Proszę, to powinno pomóc: http://obrazki.elektroda.pl/8856713700_1...
Na oryginalną. Zamykam.
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
Jeżeli ja dobrze rozumiem te wykresy to tam nie działa katalizator. Druga sonda oscyluje tak samo jak pierwszy a powinna stać na bogato. Co do grzałki to tak masz żadnego plusa i modulowaną masę ze sterownika silnika. W zależności od temperatury sterownik odpowiednio reguluje mocą grzałki poprzez zmianę sygnału PWM na masie. Możesz zamiast grzałki podłączyć...
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
Czy wartość 1,256V na sondzie za katalizatorem na zimnym silniku jest ok czy jest jakiś problem?
Kolejny poranek, kolejne testy na zimnym silniku. Tym razem pomiary grzałki lambda. Gdy odpalam silnik, wpięty amperomierz w układ grzałki sondy lambda. Po odpaleniu pobór około 2 A. Sonda zaczyna pracować w pełnym zakresie. Po kilkunastu, kilkudziesięciu sekundach pracy sondy komputer wyłącza grzałkę i po chwili sonda przestaje oscylować, stając na...
Żółty i niebieski to przewody od grzałki.
Witam, Odkopię trochę stary temat ale męczę się z lambdą już jakiś czas. Czy żarówka 5W wpięta w piny grzałki lambdy po odpaleniu silnika powinna pulsować przez cały czas? U mnie pulsuje po czym gaśnie na parę sekund i z powrotem zaczyna pulsować. Grupa 041 pokazuje tylko wartości w oknach 2,3 i 4 i są tam następujące wartości: 2: naprzemiennie Htg...
Nic podobnego, grzałka chodzi cały czas, dopiero w nowych "wozach" Jedynie, w zasadzie grzałka niepotrzebna ze względu na bliski kolektora montaż
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Witam. Mam pytanie: w sondzie lambda wysiadła grzałka - czy dalsze użytkowanie auta czymś grozi? Auto to VW Polo IV (1.4) 2003.
Wskaż mi w temacie informację która by dawała odpowiedź na moje ostatnie pytanie. Jakoś "googluję" i nie mogę znaleźć strony z rozszyfrowaniem numeru sondy ani jaka powinna być rezystancja w danym modelu sondy. Niemniej jednak dzięki za odpowiedz choć nie takiej oczekiwałem.
Wymiana sondy rozwiązała problem. temat zamykam
ok. dzięki za odpowiedź. pozdrawiam
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Bosch ma takie kolory: czarny, szary, biały, czerwony, żółty. Grzałka: szary (+), biały (-).
Biegunowość grzałki niema znaczenia.
Witam, temat wałkowany wiele razy ale nie znalazłem opisu przewodów na sondzie jakie są u mnie: 1. czarny, to wiem sygnał do kompa 2. czerwony ? 3. biały ? Z tego co wiem to sonda jest z grzałką. dziękuję
Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/1690456100_1...
Sprawdź oporność grzałki na obu sondach. Możliwe jest uszkodzenie ECU - brak sterowania grzałki.
Sprawdziłem zasilanie na sondzie lambda . Grzałka grzeje po podłączenie zasilania pod białe przewody. Jest to sonda NTK JAPAN 9 G 7 Prosze o pomoc , co mam zrobic dalej
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
Wymiana sondy lambda pomogła
Chcesz poprawic fabrykę?zmieniając sondę.
Witam. Posiadam seata Leona 2 z silnikiem 1.6. Kilka razy wywalił mi błąd grzałki sondy lambda 1. Wymieniłem sondę na zamiennik, ale grzałka padła po dwóch dniach. Samochód jest po przeróbce z anglika na Europejczyka. Skanerem na smartfon nie mogę sprawdzić napięcia sondy 1. Pokazuje tylko sondę 2. Nie wie czy ktoś nie kombinował przy sterowniku. Proszę...
są sondy 1V i 5V ta na zdjęciu jest 5V Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście
Witam, jaką masz sonde Lambda (grzałka lub jej brak). Zapalanie się kontrolki po nagrzaniu silnika może świadczyć właśnie o uszkodzonej sondzie gdyż ona zaczyna działać dopiero jak silnik jest nagrzany. Pozdrawiam Marek
cześć błąd 16514 to spalona grzałka w sondzie Lambda lub kabelki do niej lub wyjście sterujące w komputerze silnika. błąd 17811 to uszkodzenie EGRa lub jego zabrudzenie - wyczyść i sprawdź. dodatkowo sprawdź testerem jaką temperaturę "widzi" komputer silnika po nagrzaniu!
Witam. Mimo użycia wyszukiwarki nie znalazłem odpowiedniej informacji, a mianowicie: czy w autach z podgrzewaną sondą lambda grzałka działa przez cały czas pracy auta, czy nie? W jednym z tematów na forum jest informacja, że sonda zasilana jest z jednego z wyjść komputera i podgrzewana jest przez cały czas pracy auta. W innym, że podgrzewana jest tylko...
Post ku przestrodze: Uważajcie na zamienniki szerokopasmowych sond lambda firmy Denso, miałem ostatnio już 3 przypadki sond, które pasują mechanicznie, na pierwszy rzut oka wszystko jest ok, zgadza się długość przewodów, złącze itd. natomiast zamienniki mają zupełnie inny pinout wtyczki. Po wymianie kasujemy błędy, uruchamiamy silnik i po chwili zapala...
Na początek wyciąć gaz i dopiero naprawiać. Jak nie ma mocy może być zapchany katalizator https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Dodano po 51 Sprawdź czy na włączonym silniku masz zasilanie na grzałce a na zgaszonym sprawdź przejście od pinu 4 ecu do wtyczki sondy https://obrazki.elektroda.pl/2763167400_...
P0031 obwód grzałki sondy lambda przed katalizatorem - zwarty obwód . p0037 obwód grzałki sondy lambda za katalizatorem - zwarty obwód . Trochę to dziwne że masz zwarcie grzałek obu sond naraz , obwody grzałek do sprawdzenia i obwody sterowania grzałkami .
No i wieczorem lampka znów świeci, może ktoś wie o co chodzi z tymi grzałkami sondy lambda przy mitsubishi Space Star.
Witam. Czy zasilanie grzałki sondy lambda w Peugeot 206 1,4l przed katalizatorem jest impulsowe czy stałe?
W takim przypadku sprawdź masę sterownika LPG, a najlepiej ją popraw. Zobacz też, czy silnik ma dobrą masę i czy dochodzi napięcie do grzałki sondy.
Tak białe to grzałka zresztą emeryt już to pisał.P
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pracuje przekaźnik w gnieździe R12 (dolny rząd, pierwszy od prawej). Przekaźnik powinien działać przez jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu, później się wyłącza. Przekaźnik zasila pompę paliwa, wtryskiwacz i grzałkę sondy lambda. Jeżeli przekaźnik działa to dopiero wtedy bierz się za sprawdzanie zasilania na pompie.
Czy potwierdzacie, że pomiar sondy lambda cyrkonowej omomierzem może ją uszkodzić? Oczywiście chodzi o pomiar czujnika a nie grzałki.
W gnieździe gdzie podłączam sondę lambda powinno być 12 V po przekręceniu stacyjki, bez uruchomienia auta? Nie, napięcie się pojawia po odpaleniu silnika/zakręcenia rozrusznikiem. Białe to grzałka- jak się doszukałem. Czy powinna mieć rezystancję? Tak. Wynosi ona około 6.4 Ohm. Szary i czarny powinny po załączeniu auta dawać napięcie do 1V. Czyli mogę...
Z tego co ja mam to brązowy masa sondy z kompa pin 46 biały sygnałowy do kompa pin 44 czarny masa grzałki fioletowo-żółty +12 grzałki po bezp.
Pisałem na początku. Silnik X18XE1. Sterownik Simtec 70. Sonda lambda jedna.
, czyli pin A i B sondy lambda to grzałka a C to sygnał ? Tak. Masz tam instalację gazową?
Połączenie masy między sondą a ECU jest ok . Po włączeniu zapłonu nie ma masy , ale po odpaleniu silnika próbówka mrugnie 3-4 razy( z pełną mocą) a później mruga cały czas ale tak bardzo słabo. I teraz pytanie czy szukać problemu w ECU czy w samej sondzie? , n i ile powinna wynosić rezystancja u mnie jest 5,5 ohma. Błąd jaki cały czas występuje : P0030;...
Witam, szukam części dotyczącej zasilania grzałki pierwszej sondy lambda, od sterowania z ECU aż do grzałki. Pozdrawiam, RS
To jest tak jak Ci napisałem wyżej. 2 białe to grzałka, czarny sygnał i szary masa.
Grzałka jest na PWM, ale dodatkowo jest pomiar rezystancji skorelowany z temperaturą spalin.
przewody 2xbiałe są od grzałki
17504 to błąd grzałki więc miernik w łape i mierzyć oporność.
ecu<->sonda żółty - szary (masa sondy) biały - czarny (sygnał sondy) brązowo-czarny - biały (grzałka) czerwono-biały - biały (grzałka)
To są błędy od sondy lambda, ale od czego się wzięły, to bez diagnostyki nie wiem. Sprawdź, czy sonda jest dobra, grzałka sondy, tak na początek, akumulator dobrze naładowany.
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
oj chyba nie 65
Problem rozwiązany. Po wymianie wyżej wymienionego tranzystora, grzanie sondy wróciło. Dzięki za pomoc i za zainteresowanie...
wtyk ma służyć do dodatkowej sondy lambda Grzałka sondy potrzebuje 12v by ją rozgrzać a w chwili obecnej wychodzi mi ok 6V Wywaliłbym tą płytkę i w ostateczności tak zrobię ale chciałbym aby dioda została. A od wtyk od CB czasem nie przepuszcza 12V ? Ten ma bardzo prostą obudowę: http://images41.fotosik.pl/2069/393f91f7...
Dwa razy naciąłem się na Fiacie montując zamiennik 7 ohm różnicy i wywala błąd grzałki sondy. Sonda oczywiście ok - wskazania i grzałka ale komp różnicę w rezystancji widział jako awarię. Wymiana na sondę o właściwej rezystancji i wszystko ok, ale nie wszystkie systemy są przecież tak wybredne.
wymiana katalizatora przy wymianie sondy to naciągactwo, chyba że kat jest faktycznie dead. Uniwersalną bez problemu można podłączyć jako 3 przewodową, 2xbiały- grzałka ,czarny- sygnał , szary -do masy
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
Witam, Proszę o pomoc w takiej sytuacji: Pojawił się błąd P0141 Grzałka lambda 1 za kat. Zmierzyłem napięcie na przewodach grzałki sondy za katalizatorem przy uruchomionym silniku - 16,5V. Dla porównania - na przewodach grzałki sondy przed katalizatorem - tyle samo. Ale oporność - za katalizatorem - niska (kilka omów), zaś przed katalizatorem - przerwa....
Mierzyłem obwód grzałki , tej "uszkodzonej"?
Za wymianę uszkodzonej sondy.
Gdyby ktoś wiedział i napisał, który pin w ECU steruje ujemnym biegunem grzałki sondy lambda to będę zobowiązany.
A jaki masz błąd sondy. Może nie masz zasilania grzałki na sondzie?
Sprawdź probówką 12v nie miernikiem ,czy jest prąd na zasilaniu grzałki. Drugi kabel który idzie do ECM (masa)to "sterowanie "grzałki. Jak tamten kabel dobry i grzałka ok to masz uszkodzony ECM bo innego?
za mała moc opornika, daj tak z 10W drucioka. 12V na 10 omach, to ile mocy to wyjdzie?
Witam Problem ujawnił się podczas analizy spalin. Na gorącym (90 stopni) silniku - CO około 2,5%. Zaniepokojony sytuacją zacząłem testować kilkukrotnie wolne i podwyższone obroty - cały czas za bogato. Po około 4 minutach testu wszystko wróciło do normy. Jest jednak problem - wystarczy zgasić silnik i od razu go uruchomić i przez około 4 minuty od uruchomienia...
Zgadza się, to będzie problem z nieprawidłową mieszanką, najprawdopodobniej jest za uboga.
Kolego nie wydaje mi się że te błędy normalnie znikają. jeżeli usterka znikła lub występowała tylko w pewnych sytuacjach to będzie to błąd sporadyczny, ale sam nie powinien zniknąć. A na sondę lambda nie przychodzi napięcie zmienne bo gdyby nie grzałka przyspieszająca jej prace w ogóle by nie było potrzebne napięcie. Sąda lambda działa jak ogniwo elektryczne...
Jak najbardziej KE-Motronic jeśli jest tam silnik 9A Możliwa przyczyna: Sterownik po tym czasie zaczyna brać pod uwagę sondę lambda, która jest być może padnięta i stoi na bogatej lub ubogiej mieszance (być może padła w niej grzałka). ECU niepotrzebnie koryguje dawkę silnik chodzi jak chodzi.. Sprawdź sondę lambda, a przynajmniej ja odłącz. Pozdrawiam,...
Teraz rozumiem, dziękuje za sprostowanie. Gutmann zdefiniował ten błąd jako "zbyt mała moc cieplna" grzałki sondy lambda. Jutro napiszę oryginalny kod błędu i tłumaczenie.
to napisz wszystko, jaki sterownik siedzi w aucie??
Tak - tylko jak zmierzyć ;) Które kabelki ?
Od sondy: dwa białe - grzałka , szary - masa , czarny - sygnał. Od wiązki poszukasz multimetrem.
Zasada jest jedna i prosta - nie trzyma się samochodu z włączonym zapłonem, jeśli nie ma się zamiaru uruchomić silnika (w starszych samochodach groziło to zniszczeniem cewek zapłonowych). Bezpiecznik F1 odpowiada m.in. za zasilanie sterownika silnika. Sam sterownik silnika pobiera ok 0,4A, każdy załączony przekaźnik (sama jego cewka) 0,15-0,2A. Pompa...
A powinno być.
Według tego schematu minus na grzałkę ze sterownika silnika , plus z przekaźnika pompy paliwa. http://obrazki.elektroda.pl/2849076200_1...
Jak w tytule, w sterowniku uszkodzone jest sterowanie grzałki sondy lambda po linii masy. Dostałem schemat i grzałką steruje pin 51 sterownika. Zastanawiam się czy jest możliwość rozebrania sterownika i wymiany elementu wykonawczego? Czy ktoś się orientuje czy taka naprawa jest możliwa i jaki element (prawdopodobnie tranzystor) siedzi w sterowniku?
jest, i to częste w bejcach. Dostaje się woda do okrągłej wtyczki sondy i masuje pomiar z grzałką.
grzałka lambda grzałka sondy lambda grzałka sonda lambda
temperatura sprężarka zamrażarki uszczelniacz zaworowy wymiana zasilać lampa solarny
Sterowniki WIA dla Brother MFC-L2712DN - gdzie pobrać? Przekaźniki w Volvo V70 2.5 TDI 1997: lokalizacja i funkcje