zmienne. pod warunkiem ze wiesz jekie to przemienne
Wszystko ok.grzałką steruje ECU silnika. Sprawdź rezystancję samej grzałki. Czy tam jest tylko jedna sonda? Najlepiej podaj kod silnika Pozdrawiam
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Szukaj u Helmuta oryginalnej sprawnej używki!
zasilanie na wtyczce sond to około 1v Zasilanie z przekaźnika wielofunkcyjnego. Brakuje Ci plus 12V. Pewnie upalony styk lub uszkodzona wiązka. Sprawdzaj żarówką minimum 21W, miernik wyprowadzi Ciebie na manowce.
Nie zgasną.
Tak sterownik podaje takie napiecie,sonda leży.
Nowa sonda załatwi sprawę.
Jak szybka ta oscylacja?Masz wykres?
Czy na zimnym silniku jest tak samo? Bo jeśli tak, to prawdopodobnie masz zapadnięty katalizator i zatyka ci wylot.
Tu mozesz poczytac,0-1V jest oki.Pozdro... http://www.ngkntk.pl/Sonda_lambda.1306.0... http://www.zss.pl/~moto/www_publikacje/p...
Tak sonda była nagrzana, LPG nie mam
tak moze
Opcje mogą być dwie - uboga mieszanka na biegu jałowym czyli np ciągnie lewe powietrze lub uszkodzona sonda. Delphi to jakiś zamiennik. Przy sondach nie opłaca się kupować taniego zamiennika bo wychodzi to drożej. Tutaj powinno być to co w oryginale czyli Bosch, Siemens ewentualnie NGK i taka sonda to będzie koszt ok 300zl. Na zdjęciu z wartościami...
Tfuj, odwrotnie- to w fordowskiej, w przeciwieństwie do innych szary idzie do korpusu. Jak założysz inną, np od WV, która szary ma odizolowany to EEC IV nie wykrywa masy i idzie w trybie bez sprzężenia z sondą. Jak założysz trzyprzewodówkę, to ten kabel co oryginalnie szedł na szary ( bodaj brązowy z żółtym pasmem) umasuj!
Tam masz wideband i ma być między 0,3-0,6V ,tam nic nie oscyluje.
Sundę lambda wymieniłeś ? Ona się po czasie wypala . Odłącz aktuator i zastąp go regulowanym dławikiem , ustaw reduktor żeby silnik pracował na wolnych i doreguluj dławik żeby się silnik wykręcał na obroty .
Witam .. Wałkowałem ten problem kilka razy w ASO .. To wszystko zależy .. Raz to było paliwo ... podniana na inne i ok ... Często przepływka ... Masz silnik z10xe czy z12xe lub z12xep ????
Lambda pewnie działa w PID'zie a te 10% to może procentowy udział w sterowaniu. Można zmierzyć napięcie na niej ( jak pamiętam w samochodach to ok 1V), pewnie zaraz po zmianie nastaw lambda napięcie się zmieni ( skład spalin) i jak będzie reagował na wentylator.
Normalne.Te fluktuacje swiadczą o tym że sonda próbkuje. Po co wam te vagcomy,jak nic z tego nie kumacie?
Należy dołączyć kondensator filtrujący między plus a masę zasilania i jeszcze jeden tantalowy (elektrolityczny) a także transil na 16V. Jesteś pewny, że sonda ma odpowiednią temperaturę a układ sterowania grzałką i ona sama jest sprawna?
raczej masz problem z przekaznikiem głównym lub jego zasilaniem
Masz dwie sondy, na prawy i lewy bank cylindrów, zobacz na takie rzeczy jak: -przepływ powietrza ( na wolnych około 16 kilo na h) -czy odczytana temp. pokrywa się z grubsza z rzeczywistą -pozycję integratora pola pracy O2 (około 128 krok) Jest gazownia w aucie?
na obydwu sondach napięcie powinno sie zmieniać.
cisnienie paliwa jest ok bo sprawdzalem wtryskiwacze wszystkie dzialaja tez sprawdzilem ....
sonda szerokopasmowa wskazanie prawidłowe
Dobrze , lecz sygnał sondy zmienia się z częstotliwością 1 Hz , tak że sobie poradzisz. Gorzej z dokładnością wskazań , bo domyślam się , że dobroć tego miernika jest niska.
Póki sonda się nie nagrzeje to pokazuje takie napięcie.
To niech podłączą masę do tej sondy. I niech się jeszcze uczą.
W książce od poloneza jest tak. http://obrazki.elektroda.net/96_12460517... ps. Przepraszam za jakość foto ale robiłem tym co miałem pod ręką.
http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
Kolego nie wydaje mi się że te błędy normalnie znikają. jeżeli usterka znikła lub występowała tylko w pewnych sytuacjach to będzie to błąd sporadyczny, ale sam nie powinien zniknąć. A na sondę lambda nie przychodzi napięcie zmienne bo gdyby nie grzałka przyspieszająca jej prace w ogóle by nie było potrzebne napięcie. Sąda lambda działa jak ogniwo elektryczne...
..miernik cyfrowy do sprawdzania pracy sondy akurat najmniej się nadaje ale z tego co piszesz pracuje..Lambda w dobrej kondycji powinna generować 2 przebiegi na sekunde od 0,2V do 0,8V..chaotyczność bedzie spowodowana właśnie przez miernik cyfrowy dlatego idealnym przyrządem do obserwacji przebiegu Lambdy jest oscyloskop lub ewentualnie linijka diodowa...
A błędy są takie: 668 525 639 chyba bo nie wyraźnie napisał 588 532
Prawidlowa praca sondy to Lambda=1.Tak jak piszesz,wczesniej pracowala ci prawidlowo.Jezeli nie masz emulatora sondy(a z tego tak wynika),to muszisz pojechac ustawic prawidlowy sklad mieszanki i gazowej i benzynowej(miej nadzieje,ze to tylko rozregulowany ECM,a nie siada sonda.Mogla padnac w czasie,jak miales zamiast katalizatora wspawana rurke - spaliny...
Kontrolka przed uruchomieniem silnika po wlaczeniu stacyjki świeci po odpaleniu silnika gaśnie. Wiec kontrolka check dziala poprawnie zapomnialem dodać że został wymieniony dpf na jakiś zastępczy
Z tym gaśnięciem to sprawdź, czy przypadkiem nie jest coś z silnikiem krokowym, bo to on jest odpowiedzialny za wolne obroty, tzn czy działa i czy nie jest brudny, co się często zdarza. Po prostu wykręć go i wyczyść jakimś wd40, tak samo jego gniazdo przy wtrysku. Jak go wykręcisz, to go podłącz do wtyki i włącz stacyjkę - powinien się poruszyć, a odnośnie...
Daj masę sygnału sondy do masy auta.
sonda nie jest zasilana, sonda porównuje zawartośc tlenu w powietrzu atmosferycznym z zawartościa tlenu w spalinach, przy dużej rożnicy w wyniku działania ciśnienia cząstkowego następuje przepływ jonów tlenkowych powodujacy powstanie potencjału do 1V wiele szczegółów dot.budowy idziałania sondy lambda znajdziesz w necie sonda w pewnych okolicznościach...
wracając do zwykłej sondy i jej dokładności, czy jest ona na tyle dokładna żeby uzyskać powtarzalność pomiarów na poziomie setnych części wolta? Czy ktoś ma pomysł gdzie wpompować powietrze odniesienia (domyślnie 21 % tlenu) wg mojego wcześniejszego pomysłu? I ostatecznie czy znacie jakieś sklepy gdzie można kupić tanio same sondy szerokopasmowe. Pozdrawiam
Analiza spalin, zwłaszcza CO? Wzbogac mieszanke np jakims sprayem lub podaj mu plusa poprzez twoje ciało na sygnał.
Przy całkowitym odłączeniu kostki sondy lambda od napięcia dalej to samo.Odlaczenie klemy akumulatora też nie zmienia sprawy.Hmm.... Może przyjdą takie czasy że odłączenie klemy będzie lekarstwem na wszystko. Czego się spodziewałeś że grzałka samoczynnie się naprawi ? Po pierwsze robi się to co widać, więc WYMIENIA się sondę, a potem szuka się dalej.
Nie czytałeś dokładnie:– temperatura silnika wyższa niż 200C – napięcie sondy lambda musi przynajmniej raz wyjść poza zakres 0,3..0,6V - warunek przejścia silnika do pracy w pętli otwartej, 13 – SONDA LAMBDA OBWÓD OTWARY Błąd występuje gdy: silnik pracuje nie mniej niż 1 min temperatura silnika powyżej 850C napięcie sondy lambda przez...
Jakim miernikiem to zmierzyłeś bo wartości które podałeś są interesujące.
Zrób proste doświadczenie podłącz wol. do sondy lambda i sprawdz napięcie w funkcji obrotów.Ciekawy jestem czy schodzi w jakiś obrotach poniżej 09V. Pozdrawiam
Jak dobrze liczyłeś impulsy , to błędy związane z sondą lambda. Sprawdz czy jest napięcie 12V na dwóch białych przewodach sondy , ale żarówką. Jak masz , to podmień inna sondę.
Witam Ja używam do takich badań cyfrowy tester sondy lambda. Kupiłem na Allegro jeszcze mnie nie zawiódł. Jest tam opcja testu która symuluje napięcie sondy lambda o wartości 0,2V a także 0,9V po wciśnięciu klawisza testu silnik zaczyna pracować inaczej, czyli potwierdza to ze opisany wyżej artykuł ma sens.
błąd 014100 Musisz ten błąd przeczytać jakimś innym sprzętem
Witam. Widzę po Twoim wpisie, że wspólnym elementem takiej instalacji jest zawsze zasilacz a właściwie to napięcie zasilania sieci ~230V. We wszystkich wymienionych czy podmienionych zasilaczy, wzmacniaczy i tej nowej ( a właściwie co to za wynalazek ta Lambda ? ) jest napięcie pierwotne na zasilaczu. :!: Domniemywać można, że : - niedokręcona śruba...
Rozgrzej dobrze układ wydechowy. Takie napięcie jest często w grupie VAG przy zimnej sondzie. Przy uszkodzonej sondzie powinieneś mieć raczej któryś z błędów P0138, P0139 albo P0140 - wysokie napięcie, powolna reakcja albo brak aktywności sondy B1S2. Zrób z 10km i zobacz na pracę tylnej sondy.
Witam. Mam problem z Peugeotem 206 1.4 benzyna. Przekładałem kostkę od pierwszej sondy lambda i niechcący zrobiłem zwarcie. Kabel który dochodzi do sondy 12V, zwarł się z kablem od sondy masowym i auto przestało palić. Nie ma napięcia na cewce, na wtryskach i na pompie. Jeżeli nawet podam napięcie w skrzynce BSM z bezpiecznika obok, na bezpiecznik od...
Witam , mam espace4 2.0t w pomiarach sond lamda wychodzi mi na pierwszej pełne napiecie z aku. natomiast na drugiej 8 v, nie wiem jak było przed pokazaniem sie błędu , sondy jakby sprawne . Czy to jest prawidłowe ?
Odświeżam temat. Volvo S60 2,4 benzyna. Sonda 4 kable - 2 czarne, niebieski, biały. po podpięciu pod komputer pokazuje błąd sondy przez katalizatorem. Błąd usunięty. Pomiar napięcia na wolnych obrotach 0,3 - 0,5 V na kablach niebieskim i białym. Na grzałce napięcie to samo. Gdy grzałka się załącza napięcie na białym i niebieskim 3,8 volta. Na grzałce...
Ludzie ,ludzie , nie twórzcie nowych teorii! Ociz ma rację.Sama sonda lambda nie generuje żadnego napięcia , musi być podpięta do sterownika i stąd dostaje napięcie referencyjne. Carot , jeżeli masz 12 v na drucie sygnałowym po włączeniu grzałki , to sondę można wyrzucić przez okno , tylko je otwórz , bo wybijesz szybę!!!
Brak możliwości obydwie były takie same.
Witam ostatnio pojawił mi się błąd sondy lambda kod błędu P0135-Ogrzewanie sondy lambda napięcie za niskie. Stwierdziłem że uszkodzona sonda więc wymieniłem na nową ale błąd pozostał. Proszę o szybką pomoc co może być nie tak.
Lambda Factor to nie to samo co lambda napięcie
Druga sonda jest sondą diagnostyczną katalizatora, napięcie na niej ma być stałe.
Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
Sonda lambda-napięcie zbyt wysokie.
Jeśli posiadasz model z silnikiem ENZ14XEPA (sterownik Motronic), to przekaźnik K8 sterowany jest poprzez ECU (złącze XC2 pin 19). Ten przekaźnik podaje napięcie (bezpośrednio z baterii) na następujące elementy: - ECU (złącze XC2 piny 33,39), - zawory wtryskiwacza, - AGR, Lambda Napięcie zasilania ECU to pin 18 złącza XC2 (bezpośrednio z baterii) i...
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
No to testuj. MOże lambda przekłamuje jak pisałem wcześnie. Sprawdź napięcie na tylnej sondzie czy nie stoi blisko zera. Psiknij plakiem w dolot i zobacz reakcję sond .
może z tabelek, odczytując napięcie na lambdzie mamy podany współczynik lambda i stosunek powietrze/benzyna
Nie ma sensu płacenie 50 zł za kawałek kabla z mini jackiem. Program zmieniający kartę dźwiękową w oscyloskop jest w dziale download tego forum i można go sobie ściągnąć za darmo
Za 130, to taka śmieszna "lambda"
Witam jesli sonda wskazuje ujemne wartosci absolutnie nadaje sie do wymiany
Dzięki za odpowiedź. 1. Z tego, co ja rozumiem, to sonda za katem ma być bogata, jak jest zimny silnik, a później ma oscylować w miarę równo z pierwszą, ale z delikatnym przesunięciem i tak jest w tym aucie. 2. Myślę o tym, żeby zamienić miejscami, ale w Smarcie wygląda, że trochę rozbierania będzie, dlatego jeszcze się powstrzymuję. 3. Z tego, co pamiętam,...
Witam! mam golfa3 1.4 AEX i podobny broblem a raczej wiekszy. Początkowo silnik wrecz siezalewał jak był zimny nie wiem jaki byl wtedy czas wtrysku ale nie mały. Wywalił wtedy Vag błąd czujnika Map (wydaje sie że byla o nim mowa ten z czterema pinami) Czujnik byl zmieniany błedu nie ma ale problem jest caly czas jak zimny teraz ma czas wtrysku ponad...
Masz uszkodzony MAP sensor lub przerwany gumowy przewód (wężyk) który go łączy z kolektorem dolotowym.
Prawidłowe, jakby były takie same jak na pierwszej to by świadczyło o niesprawnym katalizatorze.
Chciałem sprawdzić u siebie działanie sondy, oczywiście nie posiadam profesjonalnego sprzętu. Do pomiaru posłużył mi zwykły miernik. Przy 2000tys obrotów napięcie (czarny sygnałowy) na mierniku falowało mniej więcej 0,2 - 0,8V. Po puszczeniu gazu schodziło w dół, aż w końcu na biegu jałowym wskazywało 0,00V, po dodaniu gazu znowu zaczęlo falować i spadać...
Witam. Mam pytanie: w sondzie lambda wysiadła grzałka - czy dalsze użytkowanie auta czymś grozi? Auto to VW Polo IV (1.4) 2003.
witam Mam fiata uno 1.4. Zużywa za dużo benzyny, jest problem z uruchomieniem go na zimnym silniku. Podejrzewam uszkodzoną sondę lambda. Zrobiłem mały pomiar na rozgrzanym silniku. Ponieważ moja sonda jest 3 przewodowa (dwie wtyczki - jedna dwuprzewodowa, druga jedno) postanowiłem wpiąć się miernikiem w tą wtyczkę dwuprzewodową i sprawdzić jakie jest...
Sprawdź napięcie na grzałce sondy.
Witam, Próbuje zbudować układ mierzący skład spalin bazując na Atmega328p oraz układzie Bosch CJ110 pracującego z sondą szerokopasmową LSU4.2. Układ pomiarowy sondy zbudowałem jak na załączonym obrazku na podstawie dokumentacji CJ110. Układ po uruchomieniu nie pokazuje żadnej sensownej wartości napięcia UA które ma być proporcjonalne do współczynnika...
4 to zwykła No nie zawsze , są 5v , 1V zwykłe i odwrócone. :) Do hondzi raczej tylko typowa pod model ale mozna spróbować, ale użyj rurek do łączenia przewodów. http://obrazki.elektroda.pl/9007449200_1...
bo ten filtr to badziew, malo co pomaga- w minimalnym zuzyciu.... podobnie jak i tester lambda z tamtej stronki nie dziala.....
Może cewka elektrozaworu ma zwarcie? Zmierz jej rezystancję i porównaj z pozostałymi.
"Zmierzyłeś napięcie" -chyba na sondzie lambda? Oto opis pomiaru: podłączyć odpowiedni oscyloskop lub woltomierz do przewodu próbkowania sondy lambda. Zwiększyć prędkość obrotową silnika do 2500...3000 obr. / min na okres 3 minut w celu nagrzania sondy lambda i uaktywnienia katalizatora. Pozostawić silnik na szybkim biegu jałowym i sprawdzić próbkowanie...
Czy jest możliwe takie uszkodzenie sondy, że daje fałszywie duże napięcie ? Jest możliwe ....
kontrolki (z logo silnika i samochodu z kluczem) oraz inne po przekręceniu stacyjki zapalają się no i oczywiście gasną po jakimś czasie więc wykluczam przepaloną żaróweczkę. Dlatego w sumie zadziwiło mnie, że jak odłączyłem sondę to nie zapaliła się żadna, no ale taki widocznie jego urok :)
Zmierzyłem napięcie na sondzie lambda na rozgrzanym silniku - ok. 150mV na biegu jałowym. Czyli jednak sygnał z sondy jest. . Ja cię pierniczę, nie ma ratnku dla tego forum. Co jest? 0,15V to cymeśny sygnał?
Zmieniłem kable .Sterownik w czsie nauki wywala komunikat-błąb sondy lambda-.Napięcie odniesienia sondy ustawione na 0,52.Skąd ten problem.
a moze pozmieniac cos w ustawieniach emulacji sondy lambda (np.czasy)?
napewno szary? jest taki typ ale z bialym niebieski - sygnal czarne - ogrzewanie bialy - masa jest to sonda 1v
Błędne załozenie, nic z tego nie bedzie. Zrób emulator sondy na 555. Pozdrawiam
Podłącz normalny tester a nie jakieś zabawki.Sonda szerokopasmowa nie pokaże ci napięcia tak jak sobie myślisz.Wartość lambda i przepływ prądu patrzysz a nie napięcie.Do tego korekty i masz cały obraz sytuacji.A sonda 2 ma pokazywać około 0.7 volta, na rozgrzanym silniku oczywiście.Nie sztywno ale wykres w miarę płaski.
Dziś zrobiłem małe pomiary, na włączonym zapłonie napięcie jest na wszystkich pinach: 1- 2,83 v 2- 2,5 v 3- 4,88 v 4- 12.00 v 5- 2,83 v 6- 2.92 v Odczyt z komputera na uruchomionym silniku : -Czujnik lambda napięcie -14,67 mV -Ogrzewanie sonda lambda 779,80 °C -Pomiar rezystancji 298,40 Ohm -Temperatura silnika 52 °C Po wykasowaniu błędu pojawia się...
sonda dziwnie pracuje nie potrafię tego zrozumieć pomiary robione na ciepłym silniku 450-850 mv po uruchomieniu przez ok 1,5-2 min temp. silnika 85-92 st. C 0-120 mv przy 800 rpm wolne obroty 600-800 mv po dodaniu gazu 20-120 mv przy ≈2000 rpm stałe obroty 450-650 mv po wyłączeniu silnika do momentu aż sonda wystygnie sonda nie pracuje liniowo...
Witam. Chcę zrobić sobie taki tester jak poniżej: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Układ ma pracować w samochodzie czyli napięcie pracy będzie około 14V. Moje pytanie jest na jakie napięcia zamontować diody oraz jakiej mocy rezystor? Czy te potencjometry mogą być małej mocy np. takie ? http://obrazki.elektroda.pl/7362621800_1...
wiem że by zwiękrzyc dawkę paliwa we wtryskowym układzie zasilania mozna zmniejszyć napięcie wychodzące z sondy lambda jak to zrobić? ktos ma pomysł? ja jestem mechanikiem ale na elektronice sie nie znam - wiem że mozna zrobic to na potencjometrze i wtedy da sie wedle życzenia regulowac ta dawke paliwa to prosty sposób by "podkręcić" furę i to w tym...
Błędów podobno jest cała masa na benzynie ale co dziwne to że te czujniki były wymieniane na nowe i co by nie działały. Polutowałem dwie kostki w podszybiu i zmiany nie ma. Oczyściłem punkty masowe i też bez zmiany. Sonda była sprawdzana na komputerze u gazownika
Ok ale czy to falowanie napiecia na benzynce to normalne?Wyglada to tak jakby probkowanie. PS Chyba juz znalazlem odpowiedz cytat: "W prawidłowo działającej sondzie lambda napięcie powinno zmieniać się w zakresie 0...1V ok 30 razy na minutę. Napięcie sondy lambda zmieniające się tylko w zkresie 0...0,5V (napięcie niskie) świadczy o pracy silnika na...
Kolega zendar na początku napisał że chce dążyć do 1V. Pomyliłeś wartość współczynnika Lambda z wartością napięcia i tu jest błąd w twoim rozumowaniu. Poszukaj gdzieś wykresu wsp. lambda w funkcji napięcia na sondzie. Przy lambda = 1 jest stan nieustalony i dlatego napięcie oscyluje na sondzie przy mieszance okołostechiometrycznej.
W takim przypadku sprawdź masę sterownika LPG, a najlepiej ją popraw. Zobacz też, czy silnik ma dobrą masę i czy dochodzi napięcie do grzałki sondy.
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
Napięcie sondy lambda powinno się zmieniać między 200mV i 800mV,średnie wskazanie powinno wynosić ok.450mV.(100mV mieszanka uboga, 800mV mieszanka bogata)
Sonda lambda generuje napięcie, potrzebujesz zasilacza regulowanego z niskim zakresem. Jaki masz budżet na projekt ? Podpowiem - jeśli widziałeś takie emulatory za stówę, dwie, pięć - to nie zawracaj głowy "zleceniem" tylko kup, wyjdzie Ci taniej.
To nie jest wartosc Lambda, a napięcie sondy. Sprawdź wartosc lambda analizatorem spalin. Wypnij emulatory i sprawdź jeszcze raz. Wzbogac skład sprawdź reakcje sondy.
Witam. Mam Corollę E12 z silnikiem 1,6 vvti, auto zgłasza również błąd P0171-zbyt uboga mieszanka. W ASO podpieli silnik do komputera i wyskoczył ten nr błędu, zdiagnozowano to jako uszkodzoną pierwszą sondę lambda (napięcie stało w miejscu zamiast falować). Kupiłem nową sondę Denso, dokładnie taką samą. Wymiana niestety nic nie dała, po resecie komputera...
napięcie lambda napięcie sonda lambda lambda niskie napięcie
komputer dlugo wlacza jumper przekaźnik świec volvo silnika
pralka indesit cieknie pralka indesit cieknie
Lokalizacja czujnika zamykania drzwi Peugeot Boxer 2012 Jak podłączyć korektor do Technics SA-GX690?