witam Czy ktoś mierzył oporność grzałki w sondzie lambda-- civic 97'???ile Jak ropoznac wyprowadzenia 4 kolorów kabli ---na grzałkę,masę,oraz sygnał.Moje kolory to 2xczarny,biały,zielony.W sieci znalazłem opis -- 1czarny na grzałke,2 czarny sygnał jak-- ropoznac ktróry??? Mam uszkodzoną grzałkę(brak przejścia).Czy komputer samochodu sprawdza, kontroluje...
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
pomoze zwykly woltomierz takze lcd rozepnij kostke od sondy mase woltomierza podlacz do masy auta a plus woltomierza do przewodu z sondy ustaw miernik na zakres ok 0-2v woltomierz powinien wskazywac od 0 do 1v z tym ze caly czas powinno sie zmieniac (pracowac od zera do 1 )np przy dodawaniu i ujmowaniu gazu jesli np bedzie wskazywal caly czas podobna...
co oznacza E-28 i 87 . E-28 pomijamy ( nieistotne dla tematu oznaczenie połączenia przewodów w wiązce) Dla ustalenia dalszego połączenia 87 potrzebna pozostała część schematów. W tym przypadku będzie to bezpiecznik nr 9 o wartości 10 A znajdujący się w skrzynce w kabinie. Z tym że bazujecie tutaj na schemacie silnika AZF a macie AZQ. Może być inny...
Z foto 2 wpisz w google może wujek G....e pokaże
17504 to błąd grzałki więc miernik w łape i mierzyć oporność.
opisz kolorami przewodów na których masz napięcia i masy miałem problem z sondą w takie alfie brak masy na sondzie
Pisałem na początku. Silnik X18XE1. Sterownik Simtec 70. Sonda lambda jedna.
No to jaka jest oporność tej sondy? Pierwiastek kwadratowy z minus 4? Czytaj ze zrozumieniem co p[isze Motronic.
W zwiazku z podejrzeniem o niesprawność pierwszej sondy - jej grzałki zmierzyłem oporność grzałki nowej (zakupionej w sklepie) sondy lambda i miernik pokazał 13 omów, zmierzyłem również oporność grzałki w starej sondzie w moim aucie podejrzanej o niesprawnośc i tam oporność wynosi 20 omów Zmierzyłem również dla porównania oporność 2 sondy znajdującej...
Sprawdź oporność grzałki na obu sondach. Możliwe jest uszkodzenie ECU - brak sterowania grzałki.
Musisz odczytać jaki właściwie rejestruje się kod usterki ,bo może to być np.nieprawidłowy sygnał sondy lambda.
Oporność grzałki zainstalowanej sondy zmierzyłeś ? Zobaczyłeś w programie jaką widzi sterownik silnika ? Chyba blok 41. Nie pamiętam .
ojciec był z samochodem w "serwisie" to mu powiedzieli że coś z obwodem grzania sondy... odczyt z sondy jest ok silnik pracuje jak pracował po wykasowaniu błędu pojawia się on na nowo... wg schematu grzałka nie jest bezpośrednio podłączona do masy tylko jest odpięcie do komputera a następnie szeregowo z kilkoma obwodami... więc wydaje mi się że wina...
Zobacz czy gazownik dal emulacje sondy lambda na mase.
1. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C) 2. sonda opór grzałki: 3 - 17 omów (20°C) 3. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C)
Na początek sprawdź oporność grzałki sondy pierwszej . Kabelki szary i biały powinno być w zakresie kilku omów.
Podłączyłem jeszcze raz pod kompa i 4 błędy. Obwód zapłonu przerwa w obwodzie nieciągły na każdy cylinder 1 błąd i to samo. Należy przeprowadzić procedurę nastaw podstawowych 00111110 Regulacja sondy lambda -26% Wartość lambda 0,07 do 0,80 V Wartość odniesienia lambda 0,9 V Sonda lambda 2 0,9 V Czujnik lambda oporność 1 0,67 kOhm 2 0,0 kOhm następne...
A jeżeli chciałbym sprawdzić oporność sondy lambda to ile powinienem mniej więcej mieć omów? Co mierzyć napięcie czy oporność, zeby sprawdzić poprawność działania sondy?
sprawdź miernikiem oporność
Miernik by się przydał aby zmierzyć napięcie na sondzie lambda, tak samo zmierzyć oporność tego czujnika temperatury. Rozbierałeś przepustnice? Czysta jest? EGR zaślepiony? SPrawdź czy odpięcie czujnika temperatury i przewodu od lambdy na ciepłym coś zmienia.
Nie mam. Musisz poszukać. Możesz próbować też po oznaczeniach sondy. Jednocześnie możesz już szukać przerwy w kablach, bo generalnie japońce mają większą oporność grzałek sond, więc "jako-tako" się zgadza. Gdyby była padnięta na 100% to miał byś 0 ohm.
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Wartość napięcia górnego 0,6 V wydaje mi się troszkę mała i proponuję sprawdzić wartość napięć oscyloskopem i ponownie wyregulować układ. Może być tak że oporność obwodu sondy lambda ( mam tu na myśli oporność wejściową ECU samochodu ) obciąża układ emulatora. I tak: jeśli na stole nieobciążony układ zachowywał się poprawnie dając napięcie o amplitudzie...
W Renault Megane I z silnikiem K7M 1.6-8V .. oporność grzalki w sondzie lambda, jest = 7 Ω. Pozdrawiam .. Dodano po 3 Ta oporność w zależności od typu lambdy może się mieścić w przedziale +/-.. 6- 12 Ω.
druga sonda sprawdza prace katalizatora. zrób analize spalin, sprawdź zasilanie na grzałke sondy i zmierz jej oporność.
to wskazuje na uszkodzone : sonda lambda i obwód wtryskiwaczy paliwa. Wtryski są proste do sprawdzenia, nie znam tylko wartości dla twojego samochodu. Zdejmujesz kable i mierzysz oporność między dwoma stykami - dla mojego silnika wartśc ma wynosić przy temp. 20st 12-16om. I to wszystko ,jeśli wartość nie mieści się a podanych wartościach-wtrysk do wymiany....
i jaką ma oporność grzałki!!!! ?
Zmierz woltomierzem na sondzie czy dostaje grzanie, zmierz omomierzem po odpięciu czy grzałka ma oporność. Potem jeszcze na pracującym możesz zmierzyć woltomierzem sygnał przy sondzie.
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Nie stracony czas, tylko wolę przeanalizować wszystkie opcje, zanim rozbiórek pół auta. W każdym razie problem rozwiązany mimo wszystko lecą pomagajki. A więc zostawiam dla potomnych. Źle dobrana była sonda lambda 1.8t Agu z komputerem Bosch me 3.8.2 z wiązka na jedną sondę grzałka ma mniejsza oporność. Późniejsze z wiązka na 2 sondy, sonda waskopasmowa...
Auto po odpaleniu na zimno chodzi dobrze, ale po rozgrzaniu silnika traci drastycznie moc, czasami po przejechaniu kilku km moc wracała, aby potem znów "uciec". Oprócz tego ma problem z niskimi obrotami, jak to zacznie się dziać, to łatwo gaśnie - obroty spadają do 500-800, jedynie "przegazowanie" ratuje od zgaśnięcia. Dodatkowym efektem podczas słabnięcia...
Problem z sondą O2 za katalizatorem. Bład oporności podgrzewania . Za wysokie napięcie na sondzie. Sprawdzić instalację . Zmierzyc oporność grzałki sondy . Wymienić sondę na sprawną .
napięcie w twojej sondzie jest w zakresie 0-0,9V. Sprawdzenie : włącz silnik (nagrzany do temp roboczej), nie rozłączaj sondy. Między zaciskami 1 i 2 ma byc napięcie 0-0,9V (pulsujące). Wyłącz silnik : między zaciskami 3 i 4 oporność 8,5-9,5oma a napięcie (przy włączonym zapłonie) między zaciskiem 4 i masą takie jak na akumulatorze. Dane z programu...
Taki pomiar to ja sobie mogę zrobić komputerem. Problem w tym, że nie pokazuje mi żadnych parametrów dlatego pytam jak pomierzyc ja miernikiem tzn oporność np?
2 środkowe (czerwony i brązowy poszły na grzałkę sondy, błąd zniknał (zbyt duża oporność grzałki sondy lambda). pozostałe 4 kabelki są w parach, skręcone jak przewody to transmisji danych CAN, jakieś podpowiedzi co do ich pozycji w kostce ? Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedź!
Dziękuję za odpowiedź akumulator pokazuje napięcie 12.8v na zgaszonym oraz 14.7 v na odpalonym silniku Udało mi się odczytać kody błędów P0138 to błąd Obwód sondy Lambda - sygnał za wysoki (Bank 1 Sonda 2) a z kolei P0037 Niskie napięcie w obwodzie sterowania grzałki sondy lambda (rząd 1 czujnik 2) Zmierzyłem oporność sondy nr2 za katalizatorem przy...
Witam, z tego co pamietam, to termistor jest opornikiem o charakterystyce nieliniowej NTC = oporność maleje w funkcji temperatury
Dorzucam drugi log z jazdy autostradowej. Przy okazji mógłby ktoś wrzucić wykres optymalnej pracy katalizatora ? http://obrazki.elektroda.pl/6571809400_1... Sondy lambda zostały zamienione miejscami (oznaczenia takie same) i nic to nie dało, podgrzewacze mają odpowiednią oporność.
No pytasz o oporność więc domyślam się że masz na myśli grzałkę.
Na początek rozepnij wtyczkę sondy za katalizatorem i zmierz oporność na dwóch białych kabelkach. Powinno być kilka omów.
krokowiec i przepływka do benzyny, i sprawdz oporność lub grzanie grzałki na sondzie lambda Ostrzeżenie za zaniżanie poziomu #1
Witam serdecznie Od lipca br nie moge dojść o co chodzi w moim mundku :/ Otóż w lipcu padła uszczelka pod głowicą, pojechałem do warsztatu gdzie mi to zrobili i .....od tamtej pory nie może nikt dojść o co chodzi (byłem u 3 elektryków / elektroników i sie poddawali a podobno "jest to prosty silnik jak drut" - tak mi jeden z nich powiedział a potem...
Na sądzie podczas pracy silnika jest napięcie 14,4 takie samo jak na akumulatorze a oporność grzałki wynosi 2,5 om. Błąd jest 00537 sterowanie lambda
Może najpierw ogarnij wtyczkę sondy lambda https://obrazki.elektroda.pl/7985803400_... https://obrazki.elektroda.pl/9297505700_... BNRD- brąz czerwony BNWH - brąz biały BNBK brąz czarny RDWH -czerwony biały - 12v po zapłonie wspólne z 2 gą sondą Zmierz sobie oporność każdej z sond na pinach 1-3 (grzałka) i sobie porównaj.
A mam jeszcze jedno pytanie... Oryginalnie siedziała tam sonda bosha a nie NTK. Jest możliwe, że sonda Bosha miała inna oporność grzejnika i komputer to wykrywa?
Sondę można sprawdzić miernikiem, mierząc jej oporność w tym przypadku między pinami 3 i 4 w kostce która idzie do sondy. Przy dokonywaniu pomiaru kostka musi być rozpięta od instalacji silnika. Wynik pomiaru powinien mieścić się między 2,5-10 Ω. Pierwsza sonda to ta przed katalizatorem. Błąd który podajesz dotyczy uszkodzenia grzałki bez której...
Z błędów, które masz (P0170, P0171, P0139, P1118), wynika, że warto koniecznie sprawdzić wiązkę elektryczną sondy lambda, zwłaszcza tej za katalizatorem (Bank 1 Sensor 2). Nawet jeśli sonda jest nowa, to: •może nie dostawać zasilania do grzałki (błąd P1118), •może mieć problem z masą (zła masa = zła reakcja sondy), •albo sygnałowy przewód daje przekłamania...
WITAM PANOWIE WCZORAJ CZYTAŁEM NA FORUM BO MIALEM TAKI SAM PROBLEM ALE GO ZWALCZYŁAM OKAZAŁO SIĘ ZE KOMPUTER MA JAKIEŚ MIKROPRZEBICIE NA MASE I GDY JEST PRZYKRĘCONY DO MOCOWANIA WYSKAKUJE RAZ PO RAZ ZŁA OPORNOŚĆ PODGRZEWANIA SONDY LAMBDA. SPRÓBUJCIE ODKRĘCIĆ STEROWNIK ZAWIŃCIE GO WE SZMATE PRZYMOCUJCIE ŻEBY NIE WYPADŁ SKASUJCIE BŁĘDY I JAZDA. MOŻE SIĘ...
oporność grzałek już sprawdzałem jest ok. tak samo jak napięcie do nich dochodzące. z tym że robiłem to kiedy sonda działała poprawnie. musiałbym jeszcze zrobić to kiedy wskazuje niskie napięcie. Ale gdyby grzałka nie działała to chyba cały czas wykazywała by brak oporności...
Witam, Thalia z silnikiem 1.4 po około 10 sekundach od odpalenia zaczyna wypadać zapłon. Silnik od obrotów jałowych do ok. 1200 obrotów ma zadławienia i ciężko wchodzi na obroty w tym przedziale, na wyższych obrotach jest lepiej. Na początek podmiana świec, przewodów, cewki, zero poprawy. Po diagnostyce komputerem wyszło, że tylna sonda lambda nie działa....
Powinna mieć oporność na obwodzie grzałki. Pojeździj na benzynie i sprawdź czy są błędy w kompie. Pozdrawiam.
Auto przyjechało z usterką.Diagnoza uszkodzenie obwodu ogrzewania sondy lambda silnik pracuje poprawnie).Rzeczywiście grzałka ma oporność ∞ . Po wstawieniu nowej sondy błąd pojawia się znowu plus dodatkowo usterka ogrzewania sondy nr. 2.Po sprawdzeniu i tu grzałka ma przerwę w obwodzie.Napięcia zasilania grzałek w jednej i drugiej sondzie 12V.Prośba...
Powinienes miec sonde 4-kabelkową 1-pin +12V po zapłonie 3 i 4 pin idą do sterownika,miedzy nimi sprawdz oporność
Oporność 14 Ohm jest prawidłowa , druga (80Ohm) nie. Zasilanie grzałek jest z 12V , a masa kluczowana ze sterownika.
Mam problemy z ogrzewaniem sondy lambda w VW Passat B5FL 1,8T AWT z 2001r + LPG. Sonda nowa bosch, oporność grzałki 6 ohma, Napięcie skacze od 11 do 13v na wtycze od sondy między pinem 3 i 4. Na vcds w bloku odpowiedzialnym za grzałki informacja skacze na 2 i 4 polu heating on na off. Natomiast w polu 3 odpowiedzialnym za grzałkę przed katalizatorem...
Sprawdz oporność zmienionego czujnika temp. plynu , na rozgrzanym silniku. Powinna być w granicach 230 do 280 Ohm.
Sprawdziłem również w tej mojej Zafirze zasilanie i sygnały na przepływomierzu. Zasilanie jest ok, sygnały również. Zamówiłem przepływomierz z firmy HELLA i sprawdzę jutro jaka będzie sytuacja. Sprawdziłem zasilanie na sondę nr 1 lambda i jest prawidłowe. Sprawdziłem oporność grzałki i jest ok. Zobaczę jeszczę sondę nr 2 pod podwoziem w wydechu. Zrobiłem...
Sonda wymieniona, błąd pokazuje się dalej, teraz muszę się was zapytać czy odpięcie akumulatora na 1h skasuje stare błędy? Bo nie mam jak dzisiaj pod kompa go podłączyć? A jestem cholernie ciekawy czy coś się zmieniło. To znaczy na pewno działa lepiej niż wcześniej. Obroty przestały falować. Co do spalania to się okaże. A i jeszcze jedna sprawa jak...
Hah nie spodziewałem się tak szybkiej odpowiedzi , ale dziękuję właśnie na pana odpowiedz liczyłem. Rozmawiałem z mechanikami i mówili,że może być także pompa ciśnienia, czujnik temp niebieski , sonda lambda, przepływomierz itd Sporo tego ale wstępnie zmierzyłem tylko oporność czujnika jest na zimnym 1.6 kohm to prawidłowe?
Tak 4 OHm na zimnej , to daje 3A , na rozgrzanej oporność wzrasta i to jest mało ważne. Oryginalna jest najlepsza , z zamiennikami różnie bywa.
Zobacz [url=https://autokult.pl/25558,awaria-so... artykuł. Przez ten zaczęły się moje wątpliwości. Program diagnostyczny pokazywał takie napięcie. Odnośnie mierzenia miernikiem to bym musiał igłami bo kostki szczelne z 2 stron. To jest sonda 4 pinowa więc mogę tylko sprawdzić na odłączonej oporność...
a możesz napisać czy sonda jest tytanowa czy cyrkonowa bo to ma dość duże znaczenie bo z tego co pamiętam to sonda tytanowa zmienia swoją oporność a sonda cyrkonowa generuje prąd czy jakoś tak nie pamiętam dokładnie
Nie obraź się - ale narobisz sobie kłopotu przez brak podstaw Co do opisanych przez Ciebie objawów: Pomijając błędy i kombinacje z sondą, proponuję sprawdzić luzy zaworowe (regulacja na płytkach) i zawór wolnych obrotów (pod przepustnicą) Sprawa z sondą: sonda 4 przewodowa- zasilanie do sprawdzenia w gnieździe w miejscu białych przewodów (12v po stacyjce),...
Jak mam to napięcie zasilania dla ECU sprawdzić?? Sprawdziłem oporność czujnika temperatury silninka przy jakiś 40stopniach jest około 600ohmów i spada, sonda lambda pracuje poprawnie, jedynie co mi sie nie podoba to napięcie przepustnicy jest stałe i pokazuje 2,99 lub 2,95, no i to napięcie zasilania dla ECU nie wiem jak mam to sprawdzić>.... pomóżcie.
Faktycznie biały i czerwony. Oporność 3,3 Ohm. Jednak wadliwa okazała się sonda 1. Pięcio przewodowa, gdzie pomiary nie dały jednoznacznej odpowiedzi, ale podpowiedziały, że wiązka i sterownik raczej ok. Przed wymianą sondy krótko terminowa korekcja dawki wynosiła 0,00, a po wymianie od 10 do 20 %.
zasilanie na wtyczce sond to około 1v. Oporność grzałek to 10 ohm na każdej. kody usterek to : uszkodzenie w obwodzie grzania sondy lambda (dla każdej sondy z osobna) oraz : Obwód sondy lambda - nieprawidłowe działanie ( też dla każdej z osobna. Wszystkie bezpieczniki są ok. na jakimś zagranicznym forum wyczytałem że moiże być też walnięty czujnik temp...
Według mnie to napięcia są OK. Można tylko sprawdzić miernikiem masę czarnego przewodu, tzn. oporność pomiędzy czarnym kablem a masą np akumulatora. Powinna być równa zeru.
Witam. Walczę już kilka miesięcy z problemem zbyt bogatej mieszanki (błąd P0172) co prawda auto ma LPG ale na PB problem występuje nadal (zakręcona butla i wyjęty bezpiecznik od LPG.) Po wizycie u mechanika, który stwierdził że sonda lambda za katalizatorem ma złą oporność i wymianie samochód zrobił się żywszy i przestal szarpać co się czasem zdarzalo....
Witam. Mam podobny problem w Toyota Avensis 1.8 VVTI z2004 roku z gazem BRC (założonym w Lipcu 2011). W miesiącach ciepłych wszystko jest OK , natomiast gdy tylko jest zimniej to cyklicznie wyskakuje mi błąd sondy lamda( P0133- zbyt wolna odpowiedź) i zapala sie kontrolka silnika i trafik + abs . Mechanik poradził przejechać z 200 km na samej benzynie...
Dodam, że właśnie robiłem test - akumulatorek AAA naładowany do circa 1,025V~ wpięty zamiast sondy dał dokładnie 0,8V wedle ECU no raczej jego charakterystyka i oporność różni się od ogniwa jakim jest sonda , oporność miernika ma też tu znaczenie najlepiej podepnij oscyloskop i z wykresu odczytaj wartości jakie daje sonda .
Witam wszystkich. Błąd ABS, świeci się żółta ikonka na tablicy rozdzielczej ( próbowałem robić kilka razy ostrzejsze hamowanie, jednak świecąca kontrolka nie znikła). Bezpieczniki te w kabinie i nad akumulatorem sprawdziłem są ok.Po podłączeniu Vag Com jest następujący błąd: VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 6Q0 907 379 G...
Witaj kristo 1971 Ja mam inny samochód i inny system gazu ale podobne problemy. Jeżeli przy jeździe na Pb jest OK to moja rada jest taka. Kupuj gaz tylko w dobrych stacjach np BP. Spróbuj ocieplić parownik opatulając go. Jeżeli to nie pomoże pozostaje jeszcze korekta map gazowych. Sonda w tym wypadku może być dobra. Oporność grzałki sondy od 5 do 12...
Witam! Mam problem z gazem w Passacie 1.8T 2003r. Wykasowałem błędy silnika i samochód zaczął jakby się dławić na gazie, szarpać. Jeszcze jak w miarę jest nie rozgrzany to jest dobrze, po przejechaniu mniej więcej 10 km zaczyna szarpać, tak jakby w momencie włączania się turbiny. Wcześniej był błąd, zbyt uboga mieszanka, teraz wyskakuje błąd 17584-korekcja...
Sonda pracuje dobrze ! Przepływomierz , w normie. Czujnik temperatury , przy tej temp. silnika /70/, oporność w normie. Do sprawdzenia ; ciśnienie paliwa , lewe powietrze , brudna przepustnica .
Po dłuższej obserwacji- silnik gaśnie zarówno ciepły jak i zaraz po odpaleniu. Krokowy wymieniony, tylko jest problem z kalibracją, bo silnik gaśnie po kilku/kilkunastu sekundach niestety a z tego co czytałem powinien pochodzić ok. 10 minut na wolnych obrotach. Wężyk do czujnika cośnienia ok, czujnik temp. oporność też ma ok. Została lambda, jaki zakres...
Coś więcej o tym pojeździe, silnik rocznik, obecność LPG. 16556- mieszanka zbyt uboga - to może być wszystko co wpływa na mieszankę.( fałszywe powietrze, MAF, EGR, wtryski, sonda, ciśnienie paliwa) 16514 usterka w obwodzie 1 sondy (sprawdzić oporność grzałki) Jeżeli oporność ok to może mieć związek z następnym. 17925 usterka przekaźnika sterownika silnika.
napisz jaka sonda tytanowa czy cyrokonowa bo to ma dość duże znaczenie dla samochody jak i dla twojej kieszeni. sonda cyrkonowa kosztuje do 300zł a tytanowa nawet 800zł ale jak masz samochodzie sonde tytanową to taką musisz mieć a jak masz cyrkonową to taka musisz mieć. Rodzaj sondy ma dość duże znaczenie ponieważ sonda tytanowa zmienia swoją oporność...
Tu jest jedna z wersji "generatora oporności ujemnej" z tranzystorami PNP zasilanymi od "+": http://www.mydarc.de/df8zr/univeroszbild... . Oporność ujemna jest miedzy kolektorami: jeden jest uziemiony, drugi idzie na LC. Zamiast LC może być opornik dobrany tak, aby połączenie oporności ujemnej i dodatniej dawało wynik <0, wówczas układ jako całość...
Akurat ta sonda, która sprawiła tyle kłopotów, była nowa, i sprzedawana jako zamiennik oryginału, co prawda, bez stosownej wtyczki, za to z łącznikiem przewodu. Chmmmm. pierwsze słyczę, że sonda może mieć "punkt przełączania" istotnie odległy od optymalnego składu mieszanki. Proszę o potwierdzenie tezy. Proszę też, o odniesienie się do problemu rozróżniania...
Czyli powinienem odpiąć sondę.. i na każdym z 6 kabli powinienem miec oporność do masy ? Tylko który masowy, standardowo czarny od lambdy ? Miałem ucięte wszystkie przewody razem ze zmieloną wtyczka z wiązki do sondy , teraz nie wiadomo co do czego.
Wypnij sondę i przy włączonym zapłonie sprawdz napięcie na przewodzie sygnałowym od sterownika. Póżniej sprawdz to przy podłączonej sondzie jeżeli napięcie będzie oscylować ok 0,450 mV to odpal silnik i sprawdz jaki przebieg ma napięcie przy rozgrzanym silniku. Jeżeli masz sonde z grzałką to zmierz jej oporność i czy dochodzi zasilanie (przy pracującym...
Witam, Proszę o pomoc w takiej sytuacji: Pojawił się błąd P0141 Grzałka lambda 1 za kat. Zmierzyłem napięcie na przewodach grzałki sondy za katalizatorem przy uruchomionym silniku - 16,5V. Dla porównania - na przewodach grzałki sondy przed katalizatorem - tyle samo. Ale oporność - za katalizatorem - niska (kilka omów), zaś przed katalizatorem - przerwa....
Witam , wyskakuje mi co jakiś czas błąd P0134 . Postanowiłem przyjrzeć się sondzie lambda . I tak to u mnie wygląda mianowicie sonda 4 żyłowa 2 białe kable do grzałki , 1 czarny , 1 szary. Zmierzyłem oporność samej grzałki i wyszlo mi w granicach 5 om wiec jest ok. nie ma z niej przejścia do masy . Wziłem na zapalonym silniku zmierzyłem napięcie miegzy...
Witam.Antenę strój na środek pasma czyli 96 MHz(w sumie podejrzewam że niema to znaczenia).Symetryzator blisko anteny.Waldec Nie wiem skąd masz wymiary tej anteny.z tego co znalazlem w poradniku długość dipola wraz z przerwą wynosi (lambda /2) czyli dipol półfalowy.Opornośc falowa wynosi od 60 do 75 Ohm i zależna jest od przerwy między ramionami.Przy...
Zmierz oporność na białych kablach powinno być kilka omów jak inna sonda do wymiany jeżeli ok szukać w instalacji.
Trzeba odpiąć wtyczkę od drugiej sondy i zmierzyć oporność grzałki, oraz zobaczyć czy dochodzi zasilanie na grzałkę. Co do braku aktywności to trzeba zobaczyć czy na sondzie wytwarzane jest napięcie podczas pracy silnika.
Biały masa , szary grzanie 12V. Oporność grzałki 6 Omów. Czarny masa sygnału, żółty sygnał 5V. Gdy sonda się rozgrzeje i zaczyna pracować napięcie sygnału zmienia się od 4,8 do 1 V.
tylko jak je sprawdzic, wiem ze trzeba oba kable podlaczyc pod 12 V, a gdzie jest 12 V? zobacz czy masz 12V na aucie niema nic złego w sondzie nie oryginalnej zwłaszcza NGK Zrób podstawowe pomiary sondy tj: czy ma zasilanie na grzałce, czy grzałka ma prawidłowa oporność, czy ma zasilanie referencyjne ze stera i czy oscyluje podczas pracy silnika
WITAM.Posiadam Uno 899cmm z LPGi od pewnego czasu zaczęły się kłopoty z gaśnięciem silnika na gazie. Jazda na benzynie też wydała się podejrzana gdyż wskazówka leciała na łeb na szyję. Po wizycie u gazownika stwierdził że sygnał z sondy lambda utrzymuje się w granicypołowy zakresu jej działania bez jakichkolwiek zmian przy przegazowywaniu.Pewnie jest...
Zacznij od tego, co mówią kody błędów, a nie szukasz źródła problemu w złym składzie mieszanki. [cytat]Czynniki, które doprowadziły do ustalenia kodu błędu P0030 to: Zwarcie do masy elementu grzejnego czujnika tlenowego (O2). Zwarty obwód zasilania elementu grzejnego O2. Wysoka oporność na element grzejny O2. Element grzejny czujnika tlenu (O2) może...
Witam, Pojawił się w moim Oplu Zafirze 1.8 (Z18XE 2001r.) błąd P0170. Czytałem, że może być wiele powodów. Przepływomierz wygląda OK - na biegu jałowym 2.7 g/s czyli jakieś 9.7 kg/h, natomiast sonda lambda do 3 tys obrotów wskazuje stałe 30mV a powyżej 3 tys obrotów zaczyna oscylować pomiędzy 0 i 0,8V. Oporność grzałki sondy około 10 Ohm. Z sygnału...
Jeżeli jest tam układ zapłonu z rozdzielaczem to wymień kopółkę i palec ,a jeżeli cewka DIS to sprawdź rezystancję cewki . Na tym drugim cylindrze sprawdź kompresję , zmierz oporność wtrysków i spróbuj je wysterować kompem aby usłyszeć czy pracują szczególnie ten na 2 cylindrze
Hej! Chcę zrobić sobie prosty "analizator spalin" do regulowania gaźników na podstawie wskazań wąskopasmowej sondy lambda (0-1 V). W związku z tym mam dwa pytania: 1. Z racji że zastosuję sondę ogrzewaną, będzie miała ona 4 przewody: dwa białe, jeden czarny i jeden szary. Czy moglibyście mi wytłumaczyć który przewód jest od czego? Wydaje mi się że będzie...
Witam miałem podobny problem Siena 99r 1,2 MPI 75KM , przyczyną była właśnie sonda lambda w programie instalacji gazowej VERUS miała stały parametr 0,3V zamiast zmiennego 0-1V . Po wymianie wszystko wróciło do normy , można też sprawdzić miernikiem oporność ale ja niestety nie pamiętam jaka miała dobra sonda .
Kochani nardzo proszę o pomoc. Mam daelim otello 2017 rok. Na zimnym silniku wszystko jest ok,gdy się rozgrzeje zapala mi się chcec engine i obroty falują i na wolnych gaśnie. (Swieca, przewód i sonda lambda wymieniona) Dodaje film z kodem błędu ,ale nienwiem jak go odczytać. (Najpierw mrugnie raz, później dwa, później raz i później dwa) Bardzo proszę...
Witam Jestem posiadaczem CLIO II z silnikiem 1.4 75 KM 8 zaworowym. Przeczytałem i oglądnąłem dużo materiału jednak nie udało się rozwiązać mojego problemu. Clio 2 gaśnie na zimnym silniku tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła. Objaw ten nie występuje na zimnym silniku podczas postoju. Można wciskać pedał gazu zwiększając obroty i po puszczeniu...
dzięki za zainteresowanie w grzałce w sprawdzić można oporność ? Na kablu żółtym i niebieskim?. Znalazłem opis zerknij na zdjęciu.czy dobrze myślę ? https://obrazki.elektroda.pl/3331736400_... . A jak sprawdzić przejście do sterownika
Pewnie ktoś znowu opyla sample :P Też mi na to wygląda. Ale jakby co... A co do taśmy klejącej, to nie zamierzałem jej używać (tylko kleju AG thermoglue, 1W/K). Zwróć tylko uwagę na isstotną sprawę. Te 1W/K to nie znaczy 1K/W na TO220 !!! Parametr cieplny tego kleju to 1\frac{W}{mK} (nie jak piszesz 1W/K). I jest to wartość przewodnictwa cieplnego...
Na to wychodzi ,że za katem . Sprawdź oporność grzałki, czyli między dwoma białymi przewodami od sondy i będziesz wiedział która. Powinno być od 4 do kilkunastu ohmów ,w zależności od mocy grzałki.
oporność sondy lambda oporność sonda lambda oporność grzałki sondy lambda
deska rozdzielczy iveco bezpiecznik zasilacza komputera różnicowy regulator temperatury
kospel serwisowy kospel serwisowy
Pliki EEPROM do radia 84399213 - jak znaleźć? Pliki EEPROM do radia CNH 84399213 - dostęp i informacje