pomoze zwykly woltomierz takze lcd rozepnij kostke od sondy mase woltomierza podlacz do masy auta a plus woltomierza do przewodu z sondy ustaw miernik na zakres ok 0-2v woltomierz powinien wskazywac od 0 do 1v z tym ze caly czas powinno sie zmieniac (pracowac od zera do 1 )np przy dodawaniu i ujmowaniu gazu jesli np bedzie wskazywal caly czas podobna...
Z foto 2 wpisz w google może wujek G....e pokaże
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Może najpierw ogarnij wtyczkę sondy lambda https://obrazki.elektroda.pl/7985803400_... https://obrazki.elektroda.pl/9297505700_... BNRD- brąz czerwony BNWH - brąz biały BNBK brąz czarny RDWH -czerwony biały - 12v po zapłonie wspólne z 2 gą sondą Zmierz sobie oporność każdej z sond na pinach 1-3 (grzałka) i sobie porównaj.
Sprawdź oporność grzałki na obu sondach. Możliwe jest uszkodzenie ECU - brak sterowania grzałki.
Nie mam. Musisz poszukać. Możesz próbować też po oznaczeniach sondy. Jednocześnie możesz już szukać przerwy w kablach, bo generalnie japońce mają większą oporność grzałek sond, więc "jako-tako" się zgadza. Gdyby była padnięta na 100% to miał byś 0 ohm.
Kochani nardzo proszę o pomoc. Mam daelim otello 2017 rok. Na zimnym silniku wszystko jest ok,gdy się rozgrzeje zapala mi się chcec engine i obroty falują i na wolnych gaśnie. (Swieca, przewód i sonda lambda wymieniona) Dodaje film z kodem błędu ,ale nienwiem jak go odczytać. (Najpierw mrugnie raz, później dwa, później raz i później dwa) Bardzo proszę...
W/g papugi oporność grzałki mieści sie pomiędzy 3 a 15 omów. Rozumiem że 6 omów jest w normie. Dzięki emeryt2 za informację. Dodatkowa informacja dla zainteresowanych. Na razie sonda pracuje w/g mnie na 3. Na benzynie startuje dość szybko a na gazie trochę gorzej ale po rozgrzaniu silnika jest OK. Z woda u mnie dobrze, tylko mokro. Pozdrawiam.
Na początek sprawdź oporność grzałki sondy pierwszej . Kabelki szary i biały powinno być w zakresie kilku omów.
to wskazuje na uszkodzone : sonda lambda i obwód wtryskiwaczy paliwa. Wtryski są proste do sprawdzenia, nie znam tylko wartości dla twojego samochodu. Zdejmujesz kable i mierzysz oporność między dwoma stykami - dla mojego silnika wartśc ma wynosić przy temp. 20st 12-16om. I to wszystko ,jeśli wartość nie mieści się a podanych wartościach-wtrysk do wymiany....
No to jaka jest oporność tej sondy? Pierwiastek kwadratowy z minus 4? Czytaj ze zrozumieniem co p[isze Motronic.
Sondę można sprawdzić miernikiem, mierząc jej oporność w tym przypadku między pinami 3 i 4 w kostce która idzie do sondy. Przy dokonywaniu pomiaru kostka musi być rozpięta od instalacji silnika. Wynik pomiaru powinien mieścić się między 2,5-10 Ω. Pierwsza sonda to ta przed katalizatorem. Błąd który podajesz dotyczy uszkodzenia grzałki bez której...
napięcie w twojej sondzie jest w zakresie 0-0,9V. Sprawdzenie : włącz silnik (nagrzany do temp roboczej), nie rozłączaj sondy. Między zaciskami 1 i 2 ma byc napięcie 0-0,9V (pulsujące). Wyłącz silnik : między zaciskami 3 i 4 oporność 8,5-9,5oma a napięcie (przy włączonym zapłonie) między zaciskiem 4 i masą takie jak na akumulatorze. Dane z programu...
W zwiazku z podejrzeniem o niesprawność pierwszej sondy - jej grzałki zmierzyłem oporność grzałki nowej (zakupionej w sklepie) sondy lambda i miernik pokazał 13 omów, zmierzyłem również oporność grzałki w starej sondzie w moim aucie podejrzanej o niesprawnośc i tam oporność wynosi 20 omów Zmierzyłem również dla porównania oporność 2 sondy znajdującej...
1. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C) 2. sonda opór grzałki: 3 - 17 omów (20°C) 3. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C)
Pierwsza sonda lambda pokazuje prawidłowe wartości; najlepiej jest to sprawdzić w postaci graficznej, gdzie na wykresie czasu wahania napięcia powinny oscylować między 100mV - 900mV Druga sonda przy sprawnym katalizatorze powinna wskazywać napięcia około 400mV do 600mV; trzeba wziąć pod uwagę że sonda ma bardzo ciężkie warunki pracy i ceramika ulega...
ojciec był z samochodem w "serwisie" to mu powiedzieli że coś z obwodem grzania sondy... odczyt z sondy jest ok silnik pracuje jak pracował po wykasowaniu błędu pojawia się on na nowo... wg schematu grzałka nie jest bezpośrednio podłączona do masy tylko jest odpięcie do komputera a następnie szeregowo z kilkoma obwodami... więc wydaje mi się że wina...
Dziękuję za odpowiedź akumulator pokazuje napięcie 12.8v na zgaszonym oraz 14.7 v na odpalonym silniku Udało mi się odczytać kody błędów P0138 to błąd Obwód sondy Lambda - sygnał za wysoki (Bank 1 Sonda 2) a z kolei P0037 Niskie napięcie w obwodzie sterowania grzałki sondy lambda (rząd 1 czujnik 2) Zmierzyłem oporność sondy nr2 za katalizatorem przy...
sprawdź miernikiem oporność
Problem z sondą O2 za katalizatorem. Bład oporności podgrzewania . Za wysokie napięcie na sondzie. Sprawdzić instalację . Zmierzyc oporność grzałki sondy . Wymienić sondę na sprawną .
Mam problemy z ogrzewaniem sondy lambda w VW Passat B5FL 1,8T AWT z 2001r + LPG. Sonda nowa bosch, oporność grzałki 6 ohma, Napięcie skacze od 11 do 13v na wtycze od sondy między pinem 3 i 4. Na vcds w bloku odpowiedzialnym za grzałki informacja skacze na 2 i 4 polu heating on na off. Natomiast w polu 3 odpowiedzialnym za grzałkę przed katalizatorem...
Faktycznie biały i czerwony. Oporność 3,3 Ohm. Jednak wadliwa okazała się sonda 1. Pięcio przewodowa, gdzie pomiary nie dały jednoznacznej odpowiedzi, ale podpowiedziały, że wiązka i sterownik raczej ok. Przed wymianą sondy krótko terminowa korekcja dawki wynosiła 0,00, a po wymianie od 10 do 20 %.
Nie stracony czas, tylko wolę przeanalizować wszystkie opcje, zanim rozbiórek pół auta. W każdym razie problem rozwiązany mimo wszystko lecą pomagajki. A więc zostawiam dla potomnych. Źle dobrana była sonda lambda 1.8t Agu z komputerem Bosch me 3.8.2 z wiązka na jedną sondę grzałka ma mniejsza oporność. Późniejsze z wiązka na 2 sondy, sonda waskopasmowa...
Mam powracający błąd 16514 uszkodzenie obwodu i czasem z grzałka błąd sondy lamda która ma 5 przewodow i 6 pinow o następujących kolorach Czarny Srebrny lub siwy Żółty Różowy lub fioletowy Biały I chciałbym sprawdzić oporność grzałki a pytanie na jakich pinach sprawdzać żeby jej nie uszkodzić na siwym i białym? I ile powinien wskazać multimetr żebym...
Witam, Thalia z silnikiem 1.4 po około 10 sekundach od odpalenia zaczyna wypadać zapłon. Silnik od obrotów jałowych do ok. 1200 obrotów ma zadławienia i ciężko wchodzi na obroty w tym przedziale, na wyższych obrotach jest lepiej. Na początek podmiana świec, przewodów, cewki, zero poprawy. Po diagnostyce komputerem wyszło, że tylna sonda lambda nie działa....
Witam. Mam podobny problem w Toyota Avensis 1.8 VVTI z2004 roku z gazem BRC (założonym w Lipcu 2011). W miesiącach ciepłych wszystko jest OK , natomiast gdy tylko jest zimniej to cyklicznie wyskakuje mi błąd sondy lamda( P0133- zbyt wolna odpowiedź) i zapala sie kontrolka silnika i trafik + abs . Mechanik poradził przejechać z 200 km na samej benzynie...
Na początek rozepnij wtyczkę sondy za katalizatorem i zmierz oporność na dwóch białych kabelkach. Powinno być kilka omów.
No pytasz o oporność więc domyślam się że masz na myśli grzałkę.
i jaką ma oporność grzałki!!!! ?
Witam, Pojawił się w moim Oplu Zafirze 1.8 (Z18XE 2001r.) błąd P0170. Czytałem, że może być wiele powodów. Przepływomierz wygląda OK - na biegu jałowym 2.7 g/s czyli jakieś 9.7 kg/h, natomiast sonda lambda do 3 tys obrotów wskazuje stałe 30mV a powyżej 3 tys obrotów zaczyna oscylować pomiędzy 0 i 0,8V. Oporność grzałki sondy około 10 Ohm. Z sygnału...
oporność grzałek już sprawdzałem jest ok. tak samo jak napięcie do nich dochodzące. z tym że robiłem to kiedy sonda działała poprawnie. musiałbym jeszcze zrobić to kiedy wskazuje niskie napięcie. Ale gdyby grzałka nie działała to chyba cały czas wykazywała by brak oporności...
Zobacz czy gazownik dal emulacje sondy lambda na mase.
A jeżeli chciałbym sprawdzić oporność sondy lambda to ile powinienem mniej więcej mieć omów? Co mierzyć napięcie czy oporność, zeby sprawdzić poprawność działania sondy?
Witam , wyskakuje mi co jakiś czas błąd P0134 . Postanowiłem przyjrzeć się sondzie lambda . I tak to u mnie wygląda mianowicie sonda 4 żyłowa 2 białe kable do grzałki , 1 czarny , 1 szary. Zmierzyłem oporność samej grzałki i wyszlo mi w granicach 5 om wiec jest ok. nie ma z niej przejścia do masy . Wziłem na zapalonym silniku zmierzyłem napięcie miegzy...
Dalsza kontynuacja nic nie zmieniła, pozostawiłem go na wolnych obrotach przez prawie godzinę i nic dalej to samo, przeraża mnie tylko jedno kilka miesięcy temu silnik zaczął palić 15L na 100km. auto oddałem do mechanika który wcześniej pracował w autoryzowanym serwisie peugeot , no i co i prawie że nic wymienił sondę lambda czujnik MAP i filtr powietrza...
W Renault Megane I z silnikiem K7M 1.6-8V .. oporność grzalki w sondzie lambda, jest = 7 Ω. Pozdrawiam .. Dodano po 3 Ta oporność w zależności od typu lambdy może się mieścić w przedziale +/-.. 6- 12 Ω.
Podłączyłem jeszcze raz pod kompa i 4 błędy. Obwód zapłonu przerwa w obwodzie nieciągły na każdy cylinder 1 błąd i to samo. Należy przeprowadzić procedurę nastaw podstawowych 00111110 Regulacja sondy lambda -26% Wartość lambda 0,07 do 0,80 V Wartość odniesienia lambda 0,9 V Sonda lambda 2 0,9 V Czujnik lambda oporność 1 0,67 kOhm 2 0,0 kOhm następne...
Dziękuje za zainteresowanie tematem, ze względu na brak czasu musiałem zaprzestać dalszego szukania problemu. Udało mi się jednak dzisiaj sprawdzić wtryski wszystkie wydają się być sprawne nie leją oraz oporność na nich równe 15ohm. Postanowiłem sprawdzić jak działają sondy na gazie i benzynie, po przełączeniu na gaz sonda za katem spada do 50mv i skacze...
Zobacz [url=https://autokult.pl/25558,awaria-so... artykuł. Przez ten zaczęły się moje wątpliwości. Program diagnostyczny pokazywał takie napięcie. Odnośnie mierzenia miernikiem to bym musiał igłami bo kostki szczelne z 2 stron. To jest sonda 4 pinowa więc mogę tylko sprawdzić na odłączonej oporność...
Zacznij od tego, co mówią kody błędów, a nie szukasz źródła problemu w złym składzie mieszanki. [cytat]Czynniki, które doprowadziły do ustalenia kodu błędu P0030 to: Zwarcie do masy elementu grzejnego czujnika tlenowego (O2). Zwarty obwód zasilania elementu grzejnego O2. Wysoka oporność na element grzejny O2. Element grzejny czujnika tlenu (O2) może...
Trzeba odpiąć wtyczkę od drugiej sondy i zmierzyć oporność grzałki, oraz zobaczyć czy dochodzi zasilanie na grzałkę. Co do braku aktywności to trzeba zobaczyć czy na sondzie wytwarzane jest napięcie podczas pracy silnika.
Na sądzie podczas pracy silnika jest napięcie 14,4 takie samo jak na akumulatorze a oporność grzałki wynosi 2,5 om. Błąd jest 00537 sterowanie lambda
Ciśnienie w kolektorze ssącym (nowy czujnik) pokazuje wydaje się bezbłednie. Na jałowym ok 300mBar, jak zwiększa się obciązenie to rośnie, jak jest hamowanie silnikiem to spada poniżej 300, to 100 mBar. Trochę ciekawi mnie temperatura zasysanego powietrza. Na rozgrzanym wskazuje ok 25 stopni, mimo że na zewnątrz jest np .-3. To normalne ? A co z sondami...
Wartość napięcia górnego 0,6 V wydaje mi się troszkę mała i proponuję sprawdzić wartość napięć oscyloskopem i ponownie wyregulować układ. Może być tak że oporność obwodu sondy lambda ( mam tu na myśli oporność wejściową ECU samochodu ) obciąża układ emulatora. I tak: jeśli na stole nieobciążony układ zachowywał się poprawnie dając napięcie o amplitudzie...
Witam, mam problem świeci check i komp pokazuje 4 błędy. Sondy mierzyłem i oporność ok. Co obstawiacie, jest szansa ze ecu robi problem? Z dnia na dzień się zaświeciło spalanie takie jak było żadnych zmian P0030 P0036 P0038 P0135 Świeci ABS czujnik prędkości lewy przód. Czujnik wymieniony 2 lata temu ale niestety nie działało bo był kabel zerwany. Wymieniłem...
Sprawdziłem również w tej mojej Zafirze zasilanie i sygnały na przepływomierzu. Zasilanie jest ok, sygnały również. Zamówiłem przepływomierz z firmy HELLA i sprawdzę jutro jaka będzie sytuacja. Sprawdziłem zasilanie na sondę nr 1 lambda i jest prawidłowe. Sprawdziłem oporność grzałki i jest ok. Zobaczę jeszczę sondę nr 2 pod podwoziem w wydechu. Zrobiłem...
Taki pomiar to ja sobie mogę zrobić komputerem. Problem w tym, że nie pokazuje mi żadnych parametrów dlatego pytam jak pomierzyc ja miernikiem tzn oporność np?
A mam jeszcze jedno pytanie... Oryginalnie siedziała tam sonda bosha a nie NTK. Jest możliwe, że sonda Bosha miała inna oporność grzejnika i komputer to wykrywa?
Auto po odpaleniu na zimno chodzi dobrze, ale po rozgrzaniu silnika traci drastycznie moc, czasami po przejechaniu kilku km moc wracała, aby potem znów "uciec". Oprócz tego ma problem z niskimi obrotami, jak to zacznie się dziać, to łatwo gaśnie - obroty spadają do 500-800, jedynie "przegazowanie" ratuje od zgaśnięcia. Dodatkowym efektem podczas słabnięcia...
oporność sondy lambda oporność sonda lambda oporność grzałki sondy lambda
pralka bosch trzęsie wirowaniu generator napięcia 1000v praca zdalna
gdzie znajdę epromy gdzie znajdę eprom
Renault Ares 620 RZ osłona boczna prawa – gdzie kupić, numery katalogowe, zamienniki Kospel EKD.M3 – błąd niskiego ciśnienia wody, nie kasuje się error po uzupełnieniu