Nie jaet tak do końca.Wartość powinna sie zawierac miedzy 0,2-0,8.Jeżeli te wartości spadają do zera lub powyżej 0,8 elektronika silnika przyjmuje to jako błąd,i zapisuje w pamięci.Prawdą jest że sonda pracuje w zakresie od 0 do 1V.Wiem bo jestem pracownikiem serwisu VW
Wszystko jasne . Zgadza się wszystko i bezpiecznik i wartość i to że ten schemat pasuje ( w moim przypadku ) do silnika AZQ, Sonda pracuje , błędu nie wywala , silnik pracuje równo . Oscyloskopu nie podłączałem , bo właściwie to po co . Okazyjnie wymyłem EGR . Dziękuję za wskazania .
17504 to błąd grzałki więc miernik w łape i mierzyć oporność.
No to jaka jest oporność tej sondy? Pierwiastek kwadratowy z minus 4? Czytaj ze zrozumieniem co p[isze Motronic.
W/g papugi oporność grzałki mieści sie pomiędzy 3 a 15 omów. Rozumiem że 6 omów jest w normie. Dzięki emeryt2 za informację. Dodatkowa informacja dla zainteresowanych. Na razie sonda pracuje w/g mnie na 3. Na benzynie startuje dość szybko a na gazie trochę gorzej ale po rozgrzaniu silnika jest OK. Z woda u mnie dobrze, tylko mokro. Pozdrawiam.
Dwa razy naciąłem się na Fiacie montując zamiennik 7 ohm różnicy i wywala błąd grzałki sondy. Sonda oczywiście ok - wskazania i grzałka ale komp różnicę w rezystancji widział jako awarię. Wymiana na sondę o właściwej rezystancji i wszystko ok, ale nie wszystkie systemy są przecież tak wybredne.
W g mnie 2 czarne to właśnie wstępne podgrzewanie sondy. Jeśli samochód pracuje to włącz w zamiast sądy rezystor. Przypuszczam jednak że lampka swieci się nie od uszkodzonego podgrzewania sondy, ale od niewłaściwej proporcji mieszanki - na którą wskazuje uszkodzona (niepodgrzana) sonda.
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
Podepnę się pod temat.Avensis-1 98r.1.8benzyna.Serwis postawił diagnozę:do wymiany sonda.Życzą sobie tysiączka i twierdzą,że uniwersalna,ani żaden zamiennik nie załatwi problemu.Widziałem Denso za 500zł i zastanawiam się nad montażem.Zakładał ktoś poza serwisem,czy dać sobie spokój?
1. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C) 2. sonda opór grzałki: 3 - 17 omów (20°C) 3. sonda opór grzałki: 3 - 15 omów (20°C)
A jeżeli chciałbym sprawdzić oporność sondy lambda to ile powinienem mniej więcej mieć omów? Co mierzyć napięcie czy oporność, zeby sprawdzić poprawność działania sondy?
Z foto 2 wpisz w google może wujek G....e pokaże
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
druga sonda sprawdza prace katalizatora. zrób analize spalin, sprawdź zasilanie na grzałke sondy i zmierz jej oporność.
Sprawdź oporność grzałki na obu sondach. Możliwe jest uszkodzenie ECU - brak sterowania grzałki.
2 środkowe (czerwony i brązowy poszły na grzałkę sondy, błąd zniknał (zbyt duża oporność grzałki sondy lambda). pozostałe 4 kabelki są w parach, skręcone jak przewody to transmisji danych CAN, jakieś podpowiedzi co do ich pozycji w kostce ? Z góry dziękuje za jakąkolwiek podpowiedź!
Problem z sondą O2 za katalizatorem. Bład oporności podgrzewania . Za wysokie napięcie na sondzie. Sprawdzić instalację . Zmierzyc oporność grzałki sondy . Wymienić sondę na sprawną .
Nie stracony czas, tylko wolę przeanalizować wszystkie opcje, zanim rozbiórek pół auta. W każdym razie problem rozwiązany mimo wszystko lecą pomagajki. A więc zostawiam dla potomnych. Źle dobrana była sonda lambda 1.8t Agu z komputerem Bosch me 3.8.2 z wiązka na jedną sondę grzałka ma mniejsza oporność. Późniejsze z wiązka na 2 sondy, sonda waskopasmowa...
sprawdź miernikiem oporność
A powinno być.
Oporność grzałki zainstalowanej sondy zmierzyłeś ? Zobaczyłeś w programie jaką widzi sterownik silnika ? Chyba blok 41. Nie pamiętam .
Zmierz woltomierzem na sondzie czy dostaje grzanie, zmierz omomierzem po odpięciu czy grzałka ma oporność. Potem jeszcze na pracującym możesz zmierzyć woltomierzem sygnał przy sondzie.
Wartość napięcia górnego 0,6 V wydaje mi się troszkę mała i proponuję sprawdzić wartość napięć oscyloskopem i ponownie wyregulować układ. Może być tak że oporność obwodu sondy lambda ( mam tu na myśli oporność wejściową ECU samochodu ) obciąża układ emulatora. I tak: jeśli na stole nieobciążony układ zachowywał się poprawnie dając napięcie o amplitudzie...
Na początek sprawdź oporność grzałki sondy pierwszej . Kabelki szary i biały powinno być w zakresie kilku omów.
Dziękuję za odpowiedź akumulator pokazuje napięcie 12.8v na zgaszonym oraz 14.7 v na odpalonym silniku Udało mi się odczytać kody błędów P0138 to błąd Obwód sondy Lambda - sygnał za wysoki (Bank 1 Sonda 2) a z kolei P0037 Niskie napięcie w obwodzie sterowania grzałki sondy lambda (rząd 1 czujnik 2) Zmierzyłem oporność sondy nr2 za katalizatorem przy...
W Renault Megane I z silnikiem K7M 1.6-8V .. oporność grzalki w sondzie lambda, jest = 7 Ω. Pozdrawiam .. Dodano po 3 Ta oporność w zależności od typu lambdy może się mieścić w przedziale +/-.. 6- 12 Ω.
to wskazuje na uszkodzone : sonda lambda i obwód wtryskiwaczy paliwa. Wtryski są proste do sprawdzenia, nie znam tylko wartości dla twojego samochodu. Zdejmujesz kable i mierzysz oporność między dwoma stykami - dla mojego silnika wartśc ma wynosić przy temp. 20st 12-16om. I to wszystko ,jeśli wartość nie mieści się a podanych wartościach-wtrysk do wymiany....
Nie mam. Musisz poszukać. Możesz próbować też po oznaczeniach sondy. Jednocześnie możesz już szukać przerwy w kablach, bo generalnie japońce mają większą oporność grzałek sond, więc "jako-tako" się zgadza. Gdyby była padnięta na 100% to miał byś 0 ohm.
WITAM PANOWIE WCZORAJ CZYTAŁEM NA FORUM BO MIALEM TAKI SAM PROBLEM ALE GO ZWALCZYŁAM OKAZAŁO SIĘ ZE KOMPUTER MA JAKIEŚ MIKROPRZEBICIE NA MASE I GDY JEST PRZYKRĘCONY DO MOCOWANIA WYSKAKUJE RAZ PO RAZ ZŁA OPORNOŚĆ PODGRZEWANIA SONDY LAMBDA. SPRÓBUJCIE ODKRĘCIĆ STEROWNIK ZAWIŃCIE GO WE SZMATE PRZYMOCUJCIE ŻEBY NIE WYPADŁ SKASUJCIE BŁĘDY I JAZDA. MOŻE SIĘ...
Na początek rozepnij wtyczkę sondy za katalizatorem i zmierz oporność na dwóch białych kabelkach. Powinno być kilka omów.
i jaką ma oporność grzałki!!!! ?
Taki pomiar to ja sobie mogę zrobić komputerem. Problem w tym, że nie pokazuje mi żadnych parametrów dlatego pytam jak pomierzyc ja miernikiem tzn oporność np?
A mam jeszcze jedno pytanie... Oryginalnie siedziała tam sonda bosha a nie NTK. Jest możliwe, że sonda Bosha miała inna oporność grzejnika i komputer to wykrywa?
Witam, z tego co pamietam, to termistor jest opornikiem o charakterystyce nieliniowej NTC = oporność maleje w funkcji temperatury
Zobacz czy gazownik dal emulacje sondy lambda na mase.
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Musisz odczytać jaki właściwie rejestruje się kod usterki ,bo może to być np.nieprawidłowy sygnał sondy lambda.
oporność grzałek już sprawdzałem jest ok. tak samo jak napięcie do nich dochodzące. z tym że robiłem to kiedy sonda działała poprawnie. musiałbym jeszcze zrobić to kiedy wskazuje niskie napięcie. Ale gdyby grzałka nie działała to chyba cały czas wykazywała by brak oporności...
krokowiec i przepływka do benzyny, i sprawdz oporność lub grzanie grzałki na sondzie lambda Ostrzeżenie za zaniżanie poziomu #1
Dorzucam drugi log z jazdy autostradowej. Przy okazji mógłby ktoś wrzucić wykres optymalnej pracy katalizatora ? http://obrazki.elektroda.pl/6571809400_1... Sondy lambda zostały zamienione miejscami (oznaczenia takie same) i nic to nie dało, podgrzewacze mają odpowiednią oporność.
Z błędów, które masz (P0170, P0171, P0139, P1118), wynika, że warto koniecznie sprawdzić wiązkę elektryczną sondy lambda, zwłaszcza tej za katalizatorem (Bank 1 Sensor 2). Nawet jeśli sonda jest nowa, to: •może nie dostawać zasilania do grzałki (błąd P1118), •może mieć problem z masą (zła masa = zła reakcja sondy), •albo sygnałowy przewód daje przekłamania...
Sondę można sprawdzić miernikiem, mierząc jej oporność w tym przypadku między pinami 3 i 4 w kostce która idzie do sondy. Przy dokonywaniu pomiaru kostka musi być rozpięta od instalacji silnika. Wynik pomiaru powinien mieścić się między 2,5-10 Ω. Pierwsza sonda to ta przed katalizatorem. Błąd który podajesz dotyczy uszkodzenia grzałki bez której...
Miernik by się przydał aby zmierzyć napięcie na sondzie lambda, tak samo zmierzyć oporność tego czujnika temperatury. Rozbierałeś przepustnice? Czysta jest? EGR zaślepiony? SPrawdź czy odpięcie czujnika temperatury i przewodu od lambdy na ciepłym coś zmienia.
napięcie w twojej sondzie jest w zakresie 0-0,9V. Sprawdzenie : włącz silnik (nagrzany do temp roboczej), nie rozłączaj sondy. Między zaciskami 1 i 2 ma byc napięcie 0-0,9V (pulsujące). Wyłącz silnik : między zaciskami 3 i 4 oporność 8,5-9,5oma a napięcie (przy włączonym zapłonie) między zaciskiem 4 i masą takie jak na akumulatorze. Dane z programu...
Sonda wymieniona, błąd pokazuje się dalej, teraz muszę się was zapytać czy odpięcie akumulatora na 1h skasuje stare błędy? Bo nie mam jak dzisiaj pod kompa go podłączyć? A jestem cholernie ciekawy czy coś się zmieniło. To znaczy na pewno działa lepiej niż wcześniej. Obroty przestały falować. Co do spalania to się okaże. A i jeszcze jedna sprawa jak...
Nie obraź się - ale narobisz sobie kłopotu przez brak podstaw Co do opisanych przez Ciebie objawów: Pomijając błędy i kombinacje z sondą, proponuję sprawdzić luzy zaworowe (regulacja na płytkach) i zawór wolnych obrotów (pod przepustnicą) Sprawa z sondą: sonda 4 przewodowa- zasilanie do sprawdzenia w gnieździe w miejscu białych przewodów (12v po stacyjce),...
Mam problemy z ogrzewaniem sondy lambda w VW Passat B5FL 1,8T AWT z 2001r + LPG. Sonda nowa bosch, oporność grzałki 6 ohma, Napięcie skacze od 11 do 13v na wtycze od sondy między pinem 3 i 4. Na vcds w bloku odpowiedzialnym za grzałki informacja skacze na 2 i 4 polu heating on na off. Natomiast w polu 3 odpowiedzialnym za grzałkę przed katalizatorem...
Może najpierw ogarnij wtyczkę sondy lambda https://obrazki.elektroda.pl/7985803400_... https://obrazki.elektroda.pl/9297505700_... BNRD- brąz czerwony BNWH - brąz biały BNBK brąz czarny RDWH -czerwony biały - 12v po zapłonie wspólne z 2 gą sondą Zmierz sobie oporność każdej z sond na pinach 1-3 (grzałka) i sobie porównaj.
a możesz napisać czy sonda jest tytanowa czy cyrkonowa bo to ma dość duże znaczenie bo z tego co pamiętam to sonda tytanowa zmienia swoją oporność a sonda cyrkonowa generuje prąd czy jakoś tak nie pamiętam dokładnie
Dodam, że właśnie robiłem test - akumulatorek AAA naładowany do circa 1,025V~ wpięty zamiast sondy dał dokładnie 0,8V wedle ECU no raczej jego charakterystyka i oporność różni się od ogniwa jakim jest sonda , oporność miernika ma też tu znaczenie najlepiej podepnij oscyloskop i z wykresu odczytaj wartości jakie daje sonda .
napisz jaka sonda tytanowa czy cyrokonowa bo to ma dość duże znaczenie dla samochody jak i dla twojej kieszeni. sonda cyrkonowa kosztuje do 300zł a tytanowa nawet 800zł ale jak masz samochodzie sonde tytanową to taką musisz mieć a jak masz cyrkonową to taka musisz mieć. Rodzaj sondy ma dość duże znaczenie ponieważ sonda tytanowa zmienia swoją oporność...
No pytasz o oporność więc domyślam się że masz na myśli grzałkę.
Akurat ta sonda, która sprawiła tyle kłopotów, była nowa, i sprzedawana jako zamiennik oryginału, co prawda, bez stosownej wtyczki, za to z łącznikiem przewodu. Chmmmm. pierwsze słyczę, że sonda może mieć "punkt przełączania" istotnie odległy od optymalnego składu mieszanki. Proszę o potwierdzenie tezy. Proszę też, o odniesienie się do problemu rozróżniania...
Witaj kristo 1971 Ja mam inny samochód i inny system gazu ale podobne problemy. Jeżeli przy jeździe na Pb jest OK to moja rada jest taka. Kupuj gaz tylko w dobrych stacjach np BP. Spróbuj ocieplić parownik opatulając go. Jeżeli to nie pomoże pozostaje jeszcze korekta map gazowych. Sonda w tym wypadku może być dobra. Oporność grzałki sondy od 5 do 12...
Powinna mieć oporność na obwodzie grzałki. Pojeździj na benzynie i sprawdź czy są błędy w kompie. Pozdrawiam.
Powinienes miec sonde 4-kabelkową 1-pin +12V po zapłonie 3 i 4 pin idą do sterownika,miedzy nimi sprawdz oporność
Coś więcej o tym pojeździe, silnik rocznik, obecność LPG. 16556- mieszanka zbyt uboga - to może być wszystko co wpływa na mieszankę.( fałszywe powietrze, MAF, EGR, wtryski, sonda, ciśnienie paliwa) 16514 usterka w obwodzie 1 sondy (sprawdzić oporność grzałki) Jeżeli oporność ok to może mieć związek z następnym. 17925 usterka przekaźnika sterownika silnika.
Auto przyjechało z usterką.Diagnoza uszkodzenie obwodu ogrzewania sondy lambda silnik pracuje poprawnie).Rzeczywiście grzałka ma oporność ∞ . Po wstawieniu nowej sondy błąd pojawia się znowu plus dodatkowo usterka ogrzewania sondy nr. 2.Po sprawdzeniu i tu grzałka ma przerwę w obwodzie.Napięcia zasilania grzałek w jednej i drugiej sondzie 12V.Prośba...
Witam, Thalia z silnikiem 1.4 po około 10 sekundach od odpalenia zaczyna wypadać zapłon. Silnik od obrotów jałowych do ok. 1200 obrotów ma zadławienia i ciężko wchodzi na obroty w tym przedziale, na wyższych obrotach jest lepiej. Na początek podmiana świec, przewodów, cewki, zero poprawy. Po diagnostyce komputerem wyszło, że tylna sonda lambda nie działa....
Trzeba odpiąć wtyczkę od drugiej sondy i zmierzyć oporność grzałki, oraz zobaczyć czy dochodzi zasilanie na grzałkę. Co do braku aktywności to trzeba zobaczyć czy na sondzie wytwarzane jest napięcie podczas pracy silnika.
Podłączyłem jeszcze raz pod kompa i 4 błędy. Obwód zapłonu przerwa w obwodzie nieciągły na każdy cylinder 1 błąd i to samo. Należy przeprowadzić procedurę nastaw podstawowych 00111110 Regulacja sondy lambda -26% Wartość lambda 0,07 do 0,80 V Wartość odniesienia lambda 0,9 V Sonda lambda 2 0,9 V Czujnik lambda oporność 1 0,67 kOhm 2 0,0 kOhm następne...
zasilanie na wtyczce sond to około 1v. Oporność grzałek to 10 ohm na każdej. kody usterek to : uszkodzenie w obwodzie grzania sondy lambda (dla każdej sondy z osobna) oraz : Obwód sondy lambda - nieprawidłowe działanie ( też dla każdej z osobna. Wszystkie bezpieczniki są ok. na jakimś zagranicznym forum wyczytałem że moiże być też walnięty czujnik temp...
Pierwsza sonda lambda pokazuje prawidłowe wartości; najlepiej jest to sprawdzić w postaci graficznej, gdzie na wykresie czasu wahania napięcia powinny oscylować między 100mV - 900mV Druga sonda przy sprawnym katalizatorze powinna wskazywać napięcia około 400mV do 600mV; trzeba wziąć pod uwagę że sonda ma bardzo ciężkie warunki pracy i ceramika ulega...
Zobacz [url=https://autokult.pl/25558,awaria-so... artykuł. Przez ten zaczęły się moje wątpliwości. Program diagnostyczny pokazywał takie napięcie. Odnośnie mierzenia miernikiem to bym musiał igłami bo kostki szczelne z 2 stron. To jest sonda 4 pinowa więc mogę tylko sprawdzić na odłączonej oporność...
Sprawdz oporność zmienionego czujnika temp. plynu , na rozgrzanym silniku. Powinna być w granicach 230 do 280 Ohm.
Zmierz oporność na białych kablach powinno być kilka omów jak inna sonda do wymiany jeżeli ok szukać w instalacji.
Witam , wyskakuje mi co jakiś czas błąd P0134 . Postanowiłem przyjrzeć się sondzie lambda . I tak to u mnie wygląda mianowicie sonda 4 żyłowa 2 białe kable do grzałki , 1 czarny , 1 szary. Zmierzyłem oporność samej grzałki i wyszlo mi w granicach 5 om wiec jest ok. nie ma z niej przejścia do masy . Wziłem na zapalonym silniku zmierzyłem napięcie miegzy...
Hej! Chcę zrobić sobie prosty "analizator spalin" do regulowania gaźników na podstawie wskazań wąskopasmowej sondy lambda (0-1 V). W związku z tym mam dwa pytania: 1. Z racji że zastosuję sondę ogrzewaną, będzie miała ona 4 przewody: dwa białe, jeden czarny i jeden szary. Czy moglibyście mi wytłumaczyć który przewód jest od czego? Wydaje mi się że będzie...
Jak mam to napięcie zasilania dla ECU sprawdzić?? Sprawdziłem oporność czujnika temperatury silninka przy jakiś 40stopniach jest około 600ohmów i spada, sonda lambda pracuje poprawnie, jedynie co mi sie nie podoba to napięcie przepustnicy jest stałe i pokazuje 2,99 lub 2,95, no i to napięcie zasilania dla ECU nie wiem jak mam to sprawdzić>.... pomóżcie.
Sonda pracuje dobrze ! Przepływomierz , w normie. Czujnik temperatury , przy tej temp. silnika /70/, oporność w normie. Do sprawdzenia ; ciśnienie paliwa , lewe powietrze , brudna przepustnica .
Sprawdziłem również w tej mojej Zafirze zasilanie i sygnały na przepływomierzu. Zasilanie jest ok, sygnały również. Zamówiłem przepływomierz z firmy HELLA i sprawdzę jutro jaka będzie sytuacja. Sprawdziłem zasilanie na sondę nr 1 lambda i jest prawidłowe. Sprawdziłem oporność grzałki i jest ok. Zobaczę jeszczę sondę nr 2 pod podwoziem w wydechu. Zrobiłem...
Faktycznie biały i czerwony. Oporność 3,3 Ohm. Jednak wadliwa okazała się sonda 1. Pięcio przewodowa, gdzie pomiary nie dały jednoznacznej odpowiedzi, ale podpowiedziały, że wiązka i sterownik raczej ok. Przed wymianą sondy krótko terminowa korekcja dawki wynosiła 0,00, a po wymianie od 10 do 20 %.
Witam Jestem posiadaczem CLIO II z silnikiem 1.4 75 KM 8 zaworowym. Przeczytałem i oglądnąłem dużo materiału jednak nie udało się rozwiązać mojego problemu. Clio 2 gaśnie na zimnym silniku tylko podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła. Objaw ten nie występuje na zimnym silniku podczas postoju. Można wciskać pedał gazu zwiększając obroty i po puszczeniu...
Wypnij sondę i przy włączonym zapłonie sprawdz napięcie na przewodzie sygnałowym od sterownika. Póżniej sprawdz to przy podłączonej sondzie jeżeli napięcie będzie oscylować ok 0,450 mV to odpal silnik i sprawdz jaki przebieg ma napięcie przy rozgrzanym silniku. Jeżeli masz sonde z grzałką to zmierz jej oporność i czy dochodzi zasilanie (przy pracującym...
Witam. Mam podobny problem w Toyota Avensis 1.8 VVTI z2004 roku z gazem BRC (założonym w Lipcu 2011). W miesiącach ciepłych wszystko jest OK , natomiast gdy tylko jest zimniej to cyklicznie wyskakuje mi błąd sondy lamda( P0133- zbyt wolna odpowiedź) i zapala sie kontrolka silnika i trafik + abs . Mechanik poradził przejechać z 200 km na samej benzynie...
Witam, Pojawił się w moim Oplu Zafirze 1.8 (Z18XE 2001r.) błąd P0170. Czytałem, że może być wiele powodów. Przepływomierz wygląda OK - na biegu jałowym 2.7 g/s czyli jakieś 9.7 kg/h, natomiast sonda lambda do 3 tys obrotów wskazuje stałe 30mV a powyżej 3 tys obrotów zaczyna oscylować pomiędzy 0 i 0,8V. Oporność grzałki sondy około 10 Ohm. Z sygnału...
Oporność 14 Ohm jest prawidłowa , druga (80Ohm) nie. Zasilanie grzałek jest z 12V , a masa kluczowana ze sterownika.
WITAM.Posiadam Uno 899cmm z LPGi od pewnego czasu zaczęły się kłopoty z gaśnięciem silnika na gazie. Jazda na benzynie też wydała się podejrzana gdyż wskazówka leciała na łeb na szyję. Po wizycie u gazownika stwierdził że sygnał z sondy lambda utrzymuje się w granicypołowy zakresu jej działania bez jakichkolwiek zmian przy przegazowywaniu.Pewnie jest...
Czyli powinienem odpiąć sondę.. i na każdym z 6 kabli powinienem miec oporność do masy ? Tylko który masowy, standardowo czarny od lambdy ? Miałem ucięte wszystkie przewody razem ze zmieloną wtyczka z wiązki do sondy , teraz nie wiadomo co do czego.
Hej, dzięki za odpowiez. Ona jest 4-przewodowa i grzałka ma oporność, więc raczej działa. Na wysokich obrotach (3000) czuć że silnik faluje i widać zmiany w czasie wtrysku. Czy ta sonda może się przyczyniać do niższej mocy silnika, twoim zdaniem?
Tak 4 OHm na zimnej , to daje 3A , na rozgrzanej oporność wzrasta i to jest mało ważne. Oryginalna jest najlepsza , z zamiennikami różnie bywa.
Hah nie spodziewałem się tak szybkiej odpowiedzi , ale dziękuję właśnie na pana odpowiedz liczyłem. Rozmawiałem z mechanikami i mówili,że może być także pompa ciśnienia, czujnik temp niebieski , sonda lambda, przepływomierz itd Sporo tego ale wstępnie zmierzyłem tylko oporność czujnika jest na zimnym 1.6 kohm to prawidłowe?
Według mnie to napięcia są OK. Można tylko sprawdzić miernikiem masę czarnego przewodu, tzn. oporność pomiędzy czarnym kablem a masą np akumulatora. Powinna być równa zeru.
Biały masa , szary grzanie 12V. Oporność grzałki 6 Omów. Czarny masa sygnału, żółty sygnał 5V. Gdy sonda się rozgrzeje i zaczyna pracować napięcie sygnału zmienia się od 4,8 do 1 V.
Witam. Walczę już kilka miesięcy z problemem zbyt bogatej mieszanki (błąd P0172) co prawda auto ma LPG ale na PB problem występuje nadal (zakręcona butla i wyjęty bezpiecznik od LPG.) Po wizycie u mechanika, który stwierdził że sonda lambda za katalizatorem ma złą oporność i wymianie samochód zrobił się żywszy i przestal szarpać co się czasem zdarzalo....
Właśnie wróciłem z garażu i jest następująco : po odpaleniu auta na kostce pojawia się napięcie 9V po jakichś 2-3 sekundach spada na 1.5-2V i po jakichś 5 sekundach pojawia się napięcie zasilania ok 14V na obydwóch wtyczkach tak samo. Sonda była wymieniona na nową oryginalną NGK-NTK mimo wszystko wyrzucało ten błąd czy jest to możliwe zeby nowa sonda...
Witam, Ostatnio pojawił mi się błąd sondy lambda (obwód grzałki sondy lambda bank 1 czujnik 1). Nie zastanawiając się wymieniłem sondę na nową. Lecz błąd nie zniknął. Ciągle jest to samo. Sprawdziłem przewody biegnące od sterownika do sondy i wydaja się być okej. Na najgrubszych przewodach biegnących od sterownika do kostki jest napięcie 12V, przy uruchomionym...
Chcę w celach diagnostycznych zrobić prosty emulator sondy lambda - najprościej jak się da, czyli na dzielniku napiecia z dwóch rezystorów (docelowo moze 2 rezystory i potencjometr). Wiadomo dla 1V oporności w stosunku 14,4:1. Tylko jakie wartości? Czy ma to jakieś znaczenie? (Oprócz tego, żeby układ pobierał rozsadną moc i nie świecił). Myślę, o tym,...
Witam. Jeżeli chodzi o sondę szerokopasmową to na rynku nie ma zamienników bez wtyczek ze względu na montowany we wtyczce rezystor kalibracyjny. Natomiast jeżeli chodzi o sondę wąskopasmowa to przy dobieraniu zamiennika ważne aby oporność grzałki była taka sama jak w oryginalnej. Bardzo często ECU mierzy prąd grzałki, a odchyłka na plus albo minus tego...
przekaźnik podstawiałem, oporność grzałki wzorcowa. Napięcie na grzałkę nie jest występuje na zimnym silniku , dopiero po kilku minutach napięcie się pojawia i grzałka zaczyna oscylować.
Witam!!! Zmierz kolego oporność na fioletowym i białym, będziesz pewny gdzie masz grzałkę. Jeśli sonda jest sprawna to będzie ok. 8Ω÷12Ω. Pytanie czy masz sondę daleko od kolektora czy blisko, bo jeśli daleko to potrzebujesz sondę z mocniejszą grzałką (18W) - z postów nie wynika jednoznacznie jaką wstawiasz. Pozdrawiam!!!
Witam, mam problem świeci check i komp pokazuje 4 błędy. Sondy mierzyłem i oporność ok. Co obstawiacie, jest szansa ze ecu robi problem? Z dnia na dzień się zaświeciło spalanie takie jak było żadnych zmian P0030 P0036 P0038 P0135 Świeci ABS czujnik prędkości lewy przód. Czujnik wymieniony 2 lata temu ale niestety nie działało bo był kabel zerwany. Wymieniłem...
Witam miałem podobny problem Siena 99r 1,2 MPI 75KM , przyczyną była właśnie sonda lambda w programie instalacji gazowej VERUS miała stały parametr 0,3V zamiast zmiennego 0-1V . Po wymianie wszystko wróciło do normy , można też sprawdzić miernikiem oporność ale ja niestety nie pamiętam jaka miała dobra sonda .
Użytkownik Rs7 nie myli się. Nie ma żadnego wyjścia. Mierzy się spadek napięcia na zasilaniu. Podłączenie tej sondy jest następujące: Zasilanie 5V - ale poprzez oporność w ECU -sonda (kabel żółty) -masa (kabel czarny). Mieszanka uboga : oporność sondy duża ( ponad 100 kOm ) spadek napięcia niewielki na napięcie na zasilaniu około 4,7 V. Mieszanka bogata...
dzięki za zainteresowanie w grzałce w sprawdzić można oporność ? Na kablu żółtym i niebieskim?. Znalazłem opis zerknij na zdjęciu.czy dobrze myślę ? https://obrazki.elektroda.pl/3331736400_... . A jak sprawdzić przejście do sterownika
Witam, Proszę o pomoc w takiej sytuacji: Pojawił się błąd P0141 Grzałka lambda 1 za kat. Zmierzyłem napięcie na przewodach grzałki sondy za katalizatorem przy uruchomionym silniku - 16,5V. Dla porównania - na przewodach grzałki sondy przed katalizatorem - tyle samo. Ale oporność - za katalizatorem - niska (kilka omów), zaś przed katalizatorem - przerwa....
Dziękuje za zainteresowanie tematem, ze względu na brak czasu musiałem zaprzestać dalszego szukania problemu. Udało mi się jednak dzisiaj sprawdzić wtryski wszystkie wydają się być sprawne nie leją oraz oporność na nich równe 15ohm. Postanowiłem sprawdzić jak działają sondy na gazie i benzynie, po przełączeniu na gaz sonda za katem spada do 50mv i skacze...
tylko jak je sprawdzic, wiem ze trzeba oba kable podlaczyc pod 12 V, a gdzie jest 12 V? zobacz czy masz 12V na aucie niema nic złego w sondzie nie oryginalnej zwłaszcza NGK Zrób podstawowe pomiary sondy tj: czy ma zasilanie na grzałce, czy grzałka ma prawidłowa oporność, czy ma zasilanie referencyjne ze stera i czy oscyluje podczas pracy silnika
Co do czujników ABS to najpierw sprawdź ciągłość ich obwodów, rozepnij złacza od czujników i pomierz - powinna być oporność ok. 1 kilooma. Sporo (nowych) sond lamda do VW jest na allegro (cena ok 70-80zł z tego co pamiętam).
Prąd dochodzi do jednej jak i drugiej sondy, poprzednio zmierzyłem za kostką na uszkodzonej sondzie. Około 12,3V idzie na grzałki (według miernika). Błędy ze sterowania są nadal, grzałki mają oporność po 8 ohm. Ów dioda była przepalona jak ją sprawdziłem, zastanawia mnie czy to przypadkiem nie ten druciarz od gazu przylutował. Dzisiaj rozbebeszę instalację...
oporność grzałka sonda lambda lambda oporność oporność sonda
bosch sterownik silnika ustawienie taśmociągu czujnik poziom oleju miska
zderzak naprawa zderzak naprawa
Schemat układu dolotowego Mazda CX-3 1.5 Skyactiv-D diesel – opis, czujniki, EGR, turbo Hako V490 – ilość oleju w skrzyni biegów, typy przekładni, dobór oleju 80W-90 GL-4