jak by nie wiem co pokazywała to dopóki krokowy nie da więcej powietrza to skąd weżnie sie mieszanka na 1500 obrotów wykluczając nieszczelnośc
Przestawiony rozrząd będzie objawiał się większym spalaniem, a mocy może specjalnie nie ubędzie, bo nadrobi to składem mieszanki.
Dojechać dojedziesz, ale uboga mieszanka szkodzi silnikowi. Ogólnie nie musisz na lawecie ale powinieneś niezwłocznie to naprawić.
Chyba że faktycznie za dużo polewa - moze sonda dobra
a gdzie znajduje sie zawor cisnienia na listwie??
Nie sądzę by była lewizna skoro zgłasza za bogatą mieszankę .
Mieszanka za bogata lub zbyt uboga. Zmierz napięcie na sondzie przy włączonym aucie, będziesz wiedzieć jak jest. Sonda jest po to, aby rejestrować takie zmiany.
Obstawiam czujniki - do końca nie wiem jak gaz bierze info o warunkach pracy silnika. Jak zimny i czujnik tego nie widzi to daje zły kat wyprzedzenia zapłonu i zbyt uboga mieszankę.
Z reduktora wypuść zanieczyszczenia po LPG , filtr LPG (jak nie wymieniałeś zleć to warsztatowi można się poparzyć gazem) regulacja składu mieszanki LPG.
Znany jest kłopot strzelania w Lanosie. Standardowo wina prawdopodobnie leży w zacieraniu się silniczka krokowego LPG (attuatora) i zbyt wolnej korekcji składu mieszanki, lub złym ustawieniu sterownika pod kątem wzbogacania mieszanki. Lanos jest bardzo czuły na tym punkcie. Jeżeli nawalił Ci katalizator, oznacza to, że do układu wydechowego dostaje...
Zregeneruj parownik lub wymień na nowy. Jeżeli śruba na parowniku jest wkręcona na maksa to znaczy że zalewa go gazem - twarde membrany. Możesz sprawdzić to przy pomocy zwykłego miernika i zobaczyć co pokaże Ci sonda lambda - najprawdopodobniej stoi na bogatej mieszance. Pozdrawiam
wojtekryba w lanosie nie ma przeplywomierza!
Propozycja: spróbuj wyczyścic przepływomierz i sprawdz połączenia przepływomierza i silniczka krokowego. :) w lanosach nie ma przepywki jest jedynie map; radze zaczac od bledow, skladu mieszanki i sprawdzenia instalacji gazowaj
A z tym 1-2minuty dobrze kombinujesz ale nie czas tylko temperatura silnika - chyba 68stopni. I nie w automacie tylko w pętli otwartej - zadaje stałe parametry i nie sprawdza co się dzieje w silniku. Dopiero jak się nagrzeje do zadanej temperatury to załącza się pętla zamknięta i dane z sondy modyfikują skład mieszanki.
Jestem elektronikiem, takież i to forum. Polerki, szlifierki i młotek... odpada.(tak na prawdę nie chcę działań "chirurgicznyh", powiedzmy- raczej "farmakologia"). Natomiast na polu elektroniki silnika można zmienić zasilanie: skład i 'czasówkę' mieszanki. Czy coś jeszcze?
co do silników fiata- najlepszy jest 1,2 60km: mało pali i jest bezkolizyjny. podobnie jak 1,1 55km. niby roznica tylko 5km ale ... mocniejszym lepiej się jezdzi ;) z małych samochodów poleciłbym jeszcze: - daewoo matiz (za te pieniądze dostaniesz naprawde zadbanego i z małym przebiegiem) - tylko ten znaczek ;) - chevroleta sparka (następca matiza)...
Moim zdaniem masz zbyt ubogą mieszankę. Regulacja instalacji powinna pomóc.
ok. Zrobie zdjęcie bo nie zrozumiałem o czym piszesz :) niestety laik ze mnie. Gazownik wiem że sprawdzał mieszankę i było dobrze.
to pewnie HC przekroczone ale tym sie nie przejmuj bo katalizator juz nie dopala
Proponuję udać się do gazownika aby wyregulować skład mieszanki i wymienić filterek gazu.
Na bank niedostaje stosownej mieszanki paliwa jestem tego przekonany...
czas opóźnienia sądy lambda 20 sek (nawet do60) cut - off na 1500 - 2000 obr bo bedzie strzelał w gaznik zubozenie - pobaw sie 20 do 40 % tak aby nie szarpał emulacja H L - H-nieco wiecej od L ale bez przesady bezwladniśc TPS ok 0,2 V przelaczenienie na gaz 2000 do 2500 narastajaco temp przelaczenia LPG 10-20 + opornik 100 ohm zwierany recznie przez...
12 to dosyc bogato jak na silnik N/A. Z jakiego czujnika skladu mieszanki korzystasz?
Nic nie zaświeci się jeśli uszkodzenie regulatora polega na zbyt gwałtownym ładowaniu. Kontrolka wskazuje tylko brak ładowania. Cały elektrolit gotuje się a ubywa głównie wody ale bywa że mieszanka wykipi. Wtedy pozostaje tylko regeneracja.
Ale właśnie przez te wartości adaptacyjne go zalewało, mieszanka za bogata. Powinna to załatwić emulacja sondy lambda , ale tak też jest dobrze w Lanosie.
Kiedy tankowałeś? W tym dniu czy już jeździłeś po tankowaniu ostatnim? jakieś paliwo niewiadomego pochodzenia, nowa stacja itd? Topienie się ceramiki występuje dopiero ok 1000 stopni.. Przyczyna? Awaria (cosik nie tak w układzie zapłonowym lub nieprawidłowa mieszanka palna), paliwo spala się w katalizatorze.. Koledzy dobrze radzą, ANALIZA SPALIN
A jak silnik ma nierówną kompresję to będzie chodził jak zegareczek czy nie? No powiedz Kubuś, jak sądzisz? A jak ma niejednakową mieszankę to też? Może masz przeciek powietrza?
Fajnie, tylko mnie bardziej chodziło jaki typ instalacji gazowej itp. Skoro na benzynie pracuje ok to krokowca zostaw w spokoju. Skontroluj skład mieszanki na gazie to już będzie coś wiadomo.
tak jak wyzej:swiece wymien i przewody WN, jezeli to nie pomoze to problem tkwi w skladzie mieszanki-zle wyregulowana dawka gazu,moze byc za bogata lub zbyt uboga
W 8V z tego co pamietam kolektor jest mocno niesymetryczny wiec mieszalnik bedzie dzialal, ale bedzie nierownomierny rozdzial mieszanki - cylinder oddalony najdalej od miksera bedzie mial ubozsza mieszanke.
Jak świeca była niedokręcona, to spaliny uciekały rowkiem gwintu, stąd okopcenie. W tym cylindrze było też niższe ciśnienie sprężania i zapłon mieszanki następował w gnieździe świecy a nie w komorze spalania. Zwróć uwagę na kształt uszczelki świecy, normalnie jest lekko pólokrągła, zbyt mocno dokręcona świeca - podkładka płaska, nie dokręcona przy montażu...
Witam ECU lanosa pracuje w dwóch trybach w zależności od temperatury,gdy temperatura jest mniejsza niż 70 stopni ECU nie bierze pod uwagę sygnału z sondy lambda i układ podaje bogata mieszankę ,po przekroczeniu 70 stopni do układu dołączany jest sygnał lambdy,zajrzyj na forum Lanosa jak by co Pozdrawiam
Wydaje mi się, że to może być elektryka, bo nie pali na wszystkich garach(ja tak mam jak jest wilgotny i dostaje przebicia), ale z tym luźnym filtrem jest też prawdopodobne, bo zasysa lewe powietrze i mieszanka jest zbyt uboga, co świadczy o mułowatości auta. Pozdrawiam i powodzenia
na twoim miejscu zresetowal bym pamiec kompa w samochodzie. Komputer dostraja sie do mieszanki lpg a potem gdy przelaczysz na Pb wariuje. Miałem podobnie....... Zeby zresetowac zostaw samochod na jakis czs z odlaczonym akumlatorem (nie wiem ile..... zostaw na noc a rano odpal na benzynie i nie przelaczaj na lpg jedz i zobacz:) )
Nie. Nie mam emulatora sondy. Na gazie przekaźnik odłącza sonde i kabel idący do komputera "wisi w powietrzu". Pewnie dlatego, że tu sonda jest tylko wspomagająca: jeśli jest to dobrze, komputer na nią patrzy, jeśli nie to patrzy tylko na mape wtrysku+zapłonu i inne czujniki (tak mi się wydaje). Nie ma chyba kodu błędu "uszkodzona sonda Lambda", są...
wypalisz jak będziesz miał ubogą mieszankę. Tryb ekonomiczny nie wiąże się ze zubożaniem miesznki. Pozdrówka Roman
Sprawdź podciśnienie w kolektorze ssącym. Może masz problem ze szczelnością i silnik zasysa "fałszywe powietrze". MIałem takie objawy w mazdzie i okazało się, że uszkodzony był przewód do serva hamulców... Dodano po 38 Auto na zbyt ubogiej mieszance ma tendencje do strzelania w gaźnik !
Kolor sondy jest prawidłowy. Odłącz klemę minusową na chwile i pośmigaj tylko na benzynie ,żeby się ECU na nowo przyuczyło i zobacz czy wtedy kontrolka się nie będzie zapalać. Moim zdaniem masz problem z instalacją gazową . Zła regulacja albo źle dobrane wtryskiwacze i w pewnych zakresach prędkości obrotowej silnika mieszanka jest zbyt uboga albo zbyt...
Cześć.nie ruszaj pokrętła od wolnych obrotów na redutorze jak masz 0.2v na wolnych ( na wolnych powinna być uboga mieszanka ) . przy 3tyś obrotów jak Ci pokazuje ubogą mieszankę to nie reguluj reduktora tylko sprawdż w programie jak otwiera się silniczek krokowy do tych obrotów może ma za mało kroków i to on zubaża mieszankę ( za mało otwarty ).to tak...
ps. EGR zaślepiony? Nie, EGR jest sprawny. Jest jeszcze jedna kwestia, mianowicie pali mi się kontrolka "CHECK", podłączyłem auto do skanera i odczytałem błąd - P0171 "system too lean Bank1". Jak znalazłem w necie błąd ten oznacza zbyt ubogą mieszankę. Pytanie czy wiąże się to z poprzednimi objawami? A może sonda lambda jest wadliwa i stąd te problemy?
Samochód stał 2 tygodnie nie ruszany, bo byłem ze znajomymi na wakacjach. Po powrocie ledwo odpalił, bo akumulator był już słaby. Ale jak odpalił to okazało się, że nie świeci się żadna dioda panelu sterowania LPG. Sprawdziłem bezpieczniki centralki - okazało się że konektory były zaśniedziałe. Wymieniłem na nowe, sprawdziłem napięcie i dochodzi do...
chevrolet nubira to .... daewoo nubira 2 ;-) tylko inny znaczek. czesci do obu nubir dostępne sa bez problemów i są w miare tanie (np łącznik stabilizatora kosztuje ok 25zł, filtr oleju ok 10zł itp) tylko że ... ani w chevrolecie i daewoo nie bedziesz mógł poderwać panienki ;-) sam mam chevroleta (dokładniej aveo- mieszankę nubiry (podwozie) matiza...
Spróbuj zrobić coś takiego: odpal silnik, otwórz maskę, stań przy samochodzie, złap za linkę gazu, szarpnij tak, aby strzelił, a w między czasie szukaj przekoku iskry z kabla do obudowy silnika. To tylko taka drobna sugestia, ale miałem tak w renault, katowana była takimi wybuchami chyba z rok, po czym przypadkiem zauważyłem, że wybuch jest poprzedzony...
Ciekawy problem masz kolego napisałeś ze podłączenie kompa nie wykazało błędów przypominam sobie podobny przypadek auto było podpinane pod boscha nic nie wykazało gdy zaś został zdiagnozowany skanerem daewoo wyszło coś związane z nieprawidłowym składem mieszanki bez obciążenia na dowolnych obrotach pracował ok i tam był problem z przepustnicą /luzy...
Szarpanie silnikiem Daewoo Lanos 1.6 16v Witam serdecznie. Otóż mam problem z moim wozidełkiem do pracy. Jest to Lanos 1.6 16v + LPG z 1999r wersja SX. Samochód szarpie przy niskich obrotach. Tak jakby miało ubogą mieszankę paliwową. Odpala od kopa z werwą. Rzecz dzieje się tak od wolnych obrotów do ok. 2 tys. I zawsze jak jest ciepło lub jak silnik...
MAM Daewoo Lanosa 1,6. A regulację robiłem na "oko", kręcąc delikatnie trymerem z lewej strony. Czy on służy do emulacji Lambdy?
Podejrzewam że mam uszkodzoną sondę lambda. Samochód bardzo dużo pali - ponad 16 litrów gazu. Na benzynie wcale nie jest lepiej. Czujnik tlenu niby może pracować w zakresie 0-1V, ale ma niewielką wydajność prądową. Na zwarciu najpierw 30uA, potem maleje do 15uA przy bogatej mieszance. Daje to 30-60 kohm. Czy to nie za duży opór wewnętrzny sondy?
Jeśli ciśnienie pompy jest OK a z wtryskiwaczy idzie za mało paliwa problem może być w czasie otwarcia wtryskiwaczy. W pamięci sterownika ECU wprowadza się mapy wtrysku będące zależnościami czasu wtrysku od badanych prędkości obrotowej i ciśnienia panującego w kolektorze dolotowym (ewentualnie uchylenia przepustnicy). Sterownik zmieniając wartość dawki...
Regulacja na rozgrzanym silniku. Następnie Sprawdzenie gdy Wystygnie. Jeżeli Wtedy zaczyna się problem z gasnieciem to reduktor. Rozgrzewasz silnik i kontrolujesz co się dzieje ze składem mieszanki. Za pewne będzie bardzo pływać i tu będzie problem. Stabilność redauktora. Mam Nadzieję że wiesz jak powinna wyglądać sprawna membrana.
Czyli na benzynie idzie na obu paliwach, pali się katalizator, a sonda prawidłowo wskazuje zbyt bogatą mieszankę... podsumowując - miałeś za mało problemów z samochodem więc założyłeś sobie instalację LPG i do w dodatku "z odzysku" i niezbyt nadającą się do tego samochodu.
A mój Lanos 1,6 zaszalał nawet do 16l/100km. Wylatujące zapłony ,te świece w głębokich "norach" i przewody z nie najlepszych materiałów. Jeśli do lamdy dostanie się choć odrobina nie spalonej mieszanki ,ta zaraz wysyła sygnał do sterownika że jest za ubogo ,sterownik wzbogaci ,ale ilość tlenu w spalinach jest taka jak przed wzbogaceniem , więc lamda...
2. Zworki na sterowniku były ustawione na lambdę 5V z emulacją, ale to dziwne bo miałem CHECK, że mieszanka za bogata, kiedy faktycznie była za bogata. Może lambda i emulacja nie są podłączone. Muszę sprawdzić. Co jest dziwne ? Wiesz że w normalnym starym lanosie masz mieć sondę 1V i sterownik benzyny oczekuje sygnału w tym zakresie, 0-1V ? Musiałeś...
Znaczy słabo szukałeś. Odczytaj błędy, zrób reset ECM i sprawdź jak pali po resecie. Przy gazie siada pompa, wtryskiwacze, prawidłowe sterowanie przez komputer pracą silnika na benzynie. Dioda immobilizera zawsze gaśnie ? Kontrolka silnika nie świeci podczas jazdy, a świeci przed odpaleniem ? Przytrzymanie go na obrotach wskazuje na problem z układem...
Zadaniem zaworu EVAP jest dodawanie oparów paliwa zebranych w pochłaniaczu do powietrza zasysanego przez silnik... zawór jest otwierany podciśnieniowo przez elektrozawór. Wybuch gazu mógł uszkodzić zawór lub pochłaniacz, co skutkowałoby zasysaniem "lewego" powietrza przez silnik, ale samego układu podciśneiniowego nie powinien był uszkodzić... choć...
Parownik ma teoretycznie niewielki przebieg, był wymieniany (podobno na nowy, pewności nie mam) ale Panowie od razu spaprali montaż gdyż uszkodzili gwint w parowniku i cały czas było czuć gaz (doraźnie użyli taśmy teflonowej aby uszczelnić połączenie) dalej, po tym jak byłem na regulacji u fachowców z problemem dużego spalania, tak mi ustawili że autem...
Uzasadnieniem zwłoki w wyłączeniu pompy jest to , co opisał ktoś kilka postów wcześniej. A mianowicie wysterowanie emulatora wtrysków tak, żeby wyłączał wtryski na kilka sekund po włączeniu gazu. Dzięki temu silnik ma czas sassać mieszankę gazowo-powietrzną, zanim "zdechnie" z braku benzyny. To tak w skrucie. U siebie w Lanosie zrobiłem odcięcie pompy...
A może emulator sondy nie jest odłączany. Patrząc po sadzy na świecach mieszanka jest za bogata. Dodano po 8 A i jeszcze jedno, przewody wymienia się w komplecie, razem ze świecami, nigdy na raty. Jaki przewody wn? NGK czy sentech?
1.Jaki parownik masz założony? 2.Jaki mikser? (średnica zwężki/dolotu). 3. Czy w ślepym pędzie za oszczędnością nie poszedłeś w kierunku bezmyślnego zubażania mieszanki?, instalacja potrafi zachowywać się złośliwie, im bardziej ją "przykręcasz" tym więcej pali:D Sprawa podstawowa: w całym zakresie obrotów i obciążeń sonda musi "skakać" bogata/uboga.
witam wszystkich serdecznie. mam takie zapytanie do znawców tematu: po autokalibracji w programie elpigazn wersja 3.0.4 (autka lanos) wyskakuje napis : UWAGA komputer ECU zachowuje się jakby był podłączony do akumulatora. czy może mi ktoś wyjaśnić co to oznacza? jeśli posiada ktoś nowszą wersję tego programu (z MAPAMI) to prośiłbym na email, na rosyjskich...
najprawdopodobniejszą przyczyną jes nieszczelność pomiędzy głowicą a przepustnicą, czyli układ obejściowy przepustnicy,serwo układu hamulcowego.z miejsca gdzie lest nieszczelność powinien być słyszalny charakterystyczny syk, przy lokalizacji nieszczelności można sobie równiez pomóc samostartem. Sondę lambda możesz łatwo sprawdzić rozłanczając ją silnik...
Jeżeli komp Pb nałapie błędów podczas jazdy na LPG to nie będzie wywalał błędów CHECK ENGINE bo instalatorzy często odcinają przewód od kontrolki lub robią jakieś dziwne "myki". Najczęstszą przyczyną rozjeżdżania się mapy wtryskowej ECU benzynowego jest właśnie odczytywanie błędnych informacji od sondy lambda. Prześledźmy taki przykład: jeżdżąc na LPG...
Witajcie! Potrzebuję pomocy w regulacji instalacji II gen. w Lanosie 1.4. Instalacja to Stag-50, Lovato 92 i mikser 34mm. Miałem problem ze zbyt ubogą mieszanką na wysokich obrotach, zrobiłem trochę ładu w sterowniku bo gazownicy straszne bzdury tam powpisywali. Musiałem trochę odkręcić większą śrubę na parowniku. Print screen z programu: http://obrazki.elektroda.pl/6323668000_1...
Jeżeli wtryski pylą i jest iskra to ma palić albo chociaż pieprznąć tu i ówdzie. Coś kręcisz. ZAPRASZAM DO WAŁBRZYCHA . Jest iskra . Wtryski jak są odkręcone to pylą . Pompa nowa , regulator ciśnienia paliwa nowy, wtryski również. Sprawdzę czujnik MAP dodatkowo sprawdzę sonde lambda (chociaż sonda to raczej nie bo to byłaby bogata mieszanka w obiegu...
Nic tam nie hulało - silnik nagle nie traci kompresji, w dodatku dość równomiernie na wszystkich cylindrach. Wpierw należało by szukać przyczyny słabego ciśnienia, a szarpanie to już inna bajka - wypadające zapłony któregoś cylindra, pływający z różnych przyczyn KWZ, nadmiernie zubożona mieszanka itd. Wymagasz teraz wróżenia z ręki przez telefon. W...
Dla mnie to wygląda jakbyś chciał kupić samochód z mocą VR6 w VW, spalaniem oscylującym w okolicach CC 700 + gaz, wyglądający jak Ford Mustang i wyposażony jak Jaguar X-Type. A ja wbrew wszelkim konwenansom i trendom powiem ci żebyś zainteresował się Daewoo Lanosem w wersji Sport - to jest właśnie to co chcesz kupić w tytule wątku. Silnik 1,6 DOHC,...
emulowany sygnał trafia do ECM silnika podczas jazdy na gazie poniewaz nie da sie tak dokładnie ustawic składu mieszanki na gazie jak na bęzynie silnik (ECM) widział by bez emulacji że coś jest nie tak i zmodyfikował by sobie mapy wtrysku i ma beżynie byś nie pojeżdził 3ili
...a plastikowa śrubka odpowiadająca za wolne obroty została przezemnie wkręcona z tą samą ilościa obrotów z jaką była wykręcana i tyle regulacji... Z tego co wiem to plastikowa śruba wcale nie jest od wolnych obrotów. Powiedziało mi o tym już kilku gazowników. Jak ją wkręcisz za bardzo to obroty zaczną spadać a silnik zacznie się dusić co może mylić...
Witam Mam problem z instalacją gazową, której nie dało się wyregulować. Odkąd kupiłem samochód z instalacją to były wysokie wolne obroty na gazie ok. 1200 i duże spalanie LPG - ok 15L + 5 benzyny na rozruch. W ogóle na samej benzynie pali dobre 30 litrów, a powinien 8. Ostatnio samochód nagle zgasł na LPG. Myślałem, że brakło paliwa. Zatankowałem gazu...
podziele sie moim przypadkiem i jak go rozwiazałem. to samo jak opisał gran76 moj lanos 1.6 16V LPG przebieg jak go kupiłem 140tkm. kupiłem tanio w stanie "podziadku" od goscia który chyba miał go dość , ja orazu wiedzialem ze to musi być cos prostego ;) poszarpywał miedzy 2-3 tys. niewazne czy bezyna czy gaz. czasem poniżej 1000 obrotów zadławiał się...
A to jest akurat oczywiste. Po pierwsze nie podał kolega jaką ma instalację (która generacja)? Skoro Lanek to pewnie instalka II gen. W związku z tym, w "przewodach powietrznych" pozostaje gaz, a do spalania mieszanki potrzeba TLENU !!! Trzeba więc "przedmuchać" rurę i wtedy odpala. Osobiście to zastanowiłbym się dlaczego gaśnie? Strzela? Usunął problem...
Tzoku, z całym szacunkiem, ale poczytaj jeszcze. W tym aucie powinien być wtrysk gazu IV generacji, a nie instalacja gaźnikowa (ew. do zaakceptowania przy monowtrysku). Przy tej instalacji będziesz częstym gościem gazowników i mechaników w całej okolicy. Instalacja 2 generacji nie jest instalacją gaźnikową, tylko instalacją gazową z prostym kontrolerem...
skoro nie masz hydrauliki to polecam sprawdzic luzy na zaworach a to ze na benzynie nie strzela to normalne bo przez zawory ssace jest podawane tylko powietrze a w przypadku gazu jezeli dany zawor nie domyka sie lub otwiera zawczesnie moze to spowodować zapłon mieszanki w kolektorze ssącym i bum, takze przebicie na kablach czy świecach pwodują zapłon...
Może ja "gołym okiem" nie widzę gdzie jest źle, ale ten emulator ustawiony na "prostokąt 50%" tak Ci rozjeżdża adaptacje, że ciężko powiedzieć czy praca sondy na benzynie jest poprawna czy nie, skład mieszanki w każdym bądź razie poprawny nie jest. Po przebiegu z "silnika krokowego" i lambdy na biegu jałowym na benzynie wygląda jakby Ci wypadały zapłony...
Po przekręceniu na zapłon świeci sie to wszystko co zawsze czyli check , olej i Aku (chyba to). Dzisiaj spędzilem pół dnia. Poprawilem masę pompy i chyba coś jeszcze, że teraz pompa załącza się za każdym razem. Udało mi się go nawet odpalić ale zgasł i już nie chciał się uruchomić. Zauważyłem też, że teraz przy odpalaniu podaje paliwo, słychać dźwięk...
Mylisz sprawę z silnikiem C16SE który występował w Astrze F. Sam kolektor dolotowy z C16SE czy Z16SE nie wystarczy. Temat przeróbki X16SZR na wielopunktowy wtrysk był wałkowany od lat i zawsze kończyło się na montażu całej góry z C16SE bądź głowicy z lanosa 8V i kolektor z C16SE. Do tego oczywiście sterownik z C16SE. Ja gdybym się pokusił na przeróbkę...
Jeżeli chodzi o sygnał z TPS-u to możesz mieć źle zaprogramowany lub źle podłączony przewód, powinien być TPS rosnący a podłączony do pinu "C", jeśli zaś chodzi o gaśnięcie na zimnym może to być kwestia niewłaściwej mieszanki lub oznaki zużycia reduktora czyli membran i zaworków a szczególnie wysokiego ciśnienia - jaki masz przebieg km na tym reduktorze???...
Witam wszystkich. Podłączam się pod temat, gdyż mam podobny problem. Mój samochód to Lanos 1,5 16V 99rocznik, przebieg 98tys. km. Mam go od niecałych 2 tygodni. Generalnie niestety zdarza mu się strzelić na gazie, ale o tym mówił mi już poprzedni wlaściciel. Przwody wysokiego napięcia jeszcze fabryczne, właściciel zmieniał regularnie tylko świece. Instalacja...
Witam. Jak w temacie. Na zimno chodzi bez problemów. Po rozgrzaniu silnika da sie jechać, ale trzeba bardzo delikatnie z pedałem się obchodzić. Spalanie wtedy jest rzędu 30l/100km... spaliny czarne (nie "bierze" oleju). Komputer wykazał mało tlenu w mieszance. Po "resecie" (pare minut zwarcia klem) przez jakieś 50 km chodzi bez zarzutu, później znów...
Klapka zimno/ciepło domyka się ? Pokrętło samo nie odbija ? W nagrzewnicy nic nie stuka na wybojach, nierównościach ? Grzejnik w lanosach trzyma plastykowy klips, potrafi pęknąć, ta opada, i tyle z grzania... a że w nubirze nie rozbierałem... :?: Czym zasilany jest parownik, drożnymi trójnikami ? ? Ja płukałem 2L octu na resztę wody, ale chłodnica była...
Mój poldek bardzo nie lubił odpalania na benzynie w mroźne dni, zachowywał się podobnie, a na gazie nawet przy -30 st. C. odpalał za pierwszym razem, dlatego odpalany był zawsze na gazie. Nie wiem jakie masz odstępy na świecach (prawdopodobnie 1 mm), radzę je zmniejszyć do 0.7 mm. Nie wiem jaką masz tą instalację gazowa. W mojej była możliwość wzbogacenia...
w tej Astrze pierwszej to ten silnik a w zasadzie skrzynia redukowała biegi tak, że działało to dość losowo niestety, teraz wymienił bym TPS, ale wtedy nie wiedziałem o tym, i ona jak czasem jak się gazu dało to zredukowała i szła jak wściekła a czasem nic się za bardzo nie działo, przez co ja nie bardzo lubiłem nią jeździć, ale żonka to jeździ spokojnie...
Spróbuj zresetować ECU benzyny (odłącz klemy od akumulatora i złącz je na ok 10s ze sobą ) następnie podłącz ponownie akumulator. Po takim resecie zrób ok 20 km na samej benzynie by mogła się przyuczyć adaptacja mieszanki. Po tym wszystkim wyłącz silnik i pozostaw samochód aż ostygnie by się przekonać czy problem z odpalaniem ustompił . Jeśli tak to...
Lancia Dedra LS - 1995r. Silnik 1,6 MPI - wtrysk wielopunktowy centralka GM Rochester CZYSTA BENZYNA - nie miało i nie ma LPG Spalanie potężne, rzędu 12 - 15L / 100km, silnik na wolnych czasem ciut kuleje, czasem wiesza się na 2000 / 1500rpm ale tylko podczas jazdy. Obroty wiszą póki auto się toczy (nawet na luzie). Kiedy auto stanie obroty spadają...
Witam. Od niedawna mam Daewoo Lanos 1.5 DOHC. Jest w nim zamontowana fabryczna instalacja gazowa. To chyba jakiś przestarzały model bo auto ma 12 lat. Sterownik jest oddzielnie z emulatorem wtrysku. Nie można odczytać jak się to ustrojstwo nazywa. Posiada dziwne złącze do komunikacji. Tzw. "piątka" jak stosowana w starych wzmacniaczach stereo. Rozebrałem...
Moja diagnoza, jest jak najbardziej tylko taka opisowa bo mam takie wrażenie. Samochód stojąc na biegu jałowym (nie dodając gazu pracuje na bardzo niskich i nierównych obrotach, mało co nie gaśnie, dodając raptownie gazu silnik cały "wstrząsa się" na chwilę wraz z karoserią i mocno burcząc(dziwny dźwięk) wchodzi na obroty(objawy te występują tylko na...
Próbowałem dawać w kolektor trochę więcej powietrza lub mniej i efekt był jeszcze gorszy,obroty mam ok 900 ,ale są nie równomierne i czasami gaśnie na gorącym ,jak obserwowałem wskazania sondy i ruchy przepustnicy to niby komp stara się robić korekty w dobrym kierunku ale wychodzi mu to strasznie nieudolnie,uwagę moją przyciąga tu słaba iskra wg mnie...
Witam Mam lanosa 16V z instalacją Landi Les98 i na regulacji facet nawet nie podłączył jej do kompa. Całość ustawiał na analizatorze spalin . Myślałem że po ustawieniu mniej będzie palił ale ze zużyciem w sumie bez zmian ok. 12/100 a w trasie bez gwałtownych przyśpieszeń z prędkością 120- 130 pali ok. 10/100. Jedyne co zaobserwowałem to że po regulacji...
Witam. Sprawa dotyczy Lanosa 1.6 z instalacją LPG. Problemy występują i na benzynie i na gazie. Przedstawię sprawę po kolei, być może będzie to istotne dla rozwiązania problemów: --------------------------- --------------------------- Od jakiegoś już czasu: Na benzynie: 1. Wciśnięty pedał gazu, dajmy na to więcej niż 1/3 zakresu, wszystko idealnie,...
Od jakiegoś czasu było tak na benzynie- na zimno nie ma szans rozpędzić go nawet na jedynce (ale po przegazówce wskakuje gaz i chodził jak trzeba). I tak mu z benzyną zostało. Ostatnio zmieniłem paski(klinowy i rozrządu z napinaczem) i wracając od majstra późno wieczorem źle mi się jechało, no nie miał ochoty ciągnąć, tak jakby się nie przełączył na...
Witam.Grzebalem na necie i znalazlem artykul gdzie jest opis przyjmowania wartości zastępczych przez sterownik(motronik montowany w bmw).Przy uszkodzeniu czujnika temp zasysanego powietrza, sterownik przyjmuje jako temp zastępczą 20C°(objawy to nierówne obroty biegu jalowego i trudności z rozruchem na gorącym silniku).Natomiast przy uszkodzeniu czujnika...
...otoz dosc spory czas temu przerobilem reno clio (1.1) na gaz.... Jaki to "spory czas? ile przejechałeś? Mój Lanos podobnie się zaczął zachowywać po 70 tys. Membrana w reduktorze ma swój czas życia. Pomogła wymiana reduktora (podobno i tak dużo przejechałem). A przedtem również na benzynie był mulisty jak był zimny. W starych instalacjach mozna przełączyć...
Witam Wszystkich!!! Panowie turbinka kowalskiego działała ! tylko trzeba było dobrze zamontować(spaliny z kolektora napędzały wirniczek który ujednolicał mieszankę zaraz przed wejściem do komory spalania itd. resztę czyli skutki przy gaźnikowcu proszę sobie wyobrazić:-) A, co do magnetyzerów to może niektórzy montują je na powrocie :-) lub przy zbiorniku;-)...
Witam. To nie jest pytanie, nic z tych rzeczy. To przestroga. Ludzie, coraz częściej chcecie poprawić osiągi swojego auta, nie ważne czy to lanos, czy to nowiutki ford, czy coś innego. I często, Was wybór pada na różne "Box,y". Kosztują różnie, od 9 zł, do nawet 68zł. Najlepsze jest to, że jest to... zwykły, warty może 80gr, opornik. Jak to działa?...
Proszę o pomoc 2 lata temu założyłem instalacje BRC Just junior i mam z nią same problemy. 1) Początkowo gasł przy dojeżdżaniu do świateł, obecnie temat załatwiony 2) Bardzo dużo pali 13l i więcej ( jeżdżenie na gazie z ekonomicznego punktu widzenia staje sie mało opłacalne ). W tych samych warunkach na benzynie pali 9-9,5l 3) Nie ma mocy w całym zakresie...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Wg mnie te 1300 RPM, to jest jednak trochę mało. Nawet układy wtrysku benzyny dezaktywują cut-off przy wyższych prędkościach obrotowych - w moim Lanosie około 1500. Witam. Z informacji uzyskanych od producenta Bingo-M, czyli KME w Łodzi, wynika, iż optymalne i bezpieczne parametry cut-off dla Bingo to 1200/30% - także te 1300 może u mnie śmiało zostać,...
Zrób ten test na spaliny, lub poważniej zastanów się nad parownikiem, chłodnice same nie wybuchają, albo to ciśnienie związane z UPG, albo gaz idzie w obieg chłodzenia silnika, co już będzie zależeć od konstrukcji parownika/reduktora gazu. Są parowniki, które są narażone na takie awarie, trzeba by sobie sprawdzić swój model. Ile może mieć najechane?...
Ten opis błędów nie do konca jest poprawny. Pierw auto pokazuje 12 jako rozpoczęcie testu. Potem kod błędu. I znów 12 jako zakończenie testu. Nr błędów: 01, Potencjometr zaworu dlawiacego Napiecie za niskie 02, Potencjometr zaworu dlawiacego Napiecie za wysokie 03, Wentylator 2 Napiecie za niskie 04, Wentylator 2 Napiecie za wysokie 05, Wentylator 1...
Przy takich przebiegach i stylu jazdy (przewaga miasta) diesel nie ma żadnego sensu. Owe 1-2 tysiące przeznaczysz albo na "usunięcie" filtra cząstek stałych (czyli oszukanie komputera w jakiś tam sposób, nie wiem jaki to ma wpływ na niezawodność czy spalanie) albo będziesz musiał dorzucić ze trzy-cztery razy tyle na jego wymianę zgodnie z zaleceniami...
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
lanos regulacja mieszanka uboga mieszanka bogaty mieszanka uboga mieszanka bogata mieszanka
wypompowanie paliwa focal wzmacniacze logic compact
instrukcje obsługi radia kenwood czujnik sejsmiczny
Hulajnoga Motus Pro 10 - silnik wyłącza się po kilku metrach, błąd na wyświetlaczu Skuter Piaggio zimny nie wchodzi na obroty - przyczyny i diagnostyka