Ja bym zaczął od sprawdzenia stacyjki czy czasami nie uszkodziły się styki zasilania opisywanego na schematach jako ACC i czy czasami po wyjęciu kluczyka, nadal nie ma tam napięcia zasilania +12V. Jeżeli silnik nie gaśnie po wyjęciu kluczyka ze stacyjny to znaczy, że nadal jest podawane zasilanie na komputer silnika, a tym samym na pompę paliwa, wtryski....
Sam piszesz ze masz złe napiecie na MAPie, i podcisnienie 0,2 bar. Masz miec 0,5 bar. Sprawdz rozrzad i szczelnosc kolektora.
Kontrolka po zwarciu do masy dziala przawidlowo, napiecie wzbudzania dochodzi od alternatora,B+ rowniez wzorowo polaczony z akumulatorem, przebieg alternatora to w 100% 180 tys km, bo jestem jedynym wlascicielem samochodu od nowosci.
Ten opis błędów nie do konca jest poprawny. Pierw auto pokazuje 12 jako rozpoczęcie testu. Potem kod błędu. I znów 12 jako zakończenie testu. Nr błędów: 01, Potencjometr zaworu dlawiacego Napiecie za niskie 02, Potencjometr zaworu dlawiacego Napiecie za wysokie 03, Wentylator 2 Napiecie za niskie 04, Wentylator 2 Napiecie za wysokie 05, Wentylator 1...
Akumulator z powodu zuzycia nie powinien tak od razu sie rozladowac.Raczej nbedzie krecil za kazdym razem coraz slabiej,ale nie od razu padnie.Zaobserwowalbys to kazdego dnia,ze slabnie(np.po zalaczeniu swiatel mijania,jak przygazujesz,to robia sie jasniejsze).Jak uda ci sie uruchomic autko(np. z akumulatora sasiada),sprawdz napiecie ladowania.Jezeli...
nie. Centralny jest to jakis najprostszy model z allegro (centralka + 4 silowniki) sterownik radiowy podaje jedynie impulsy do tej centralki od centralnego :) Dodano po 3 nie posiadam syrenki, jedyne co to ta centralka ma wyjscie na ktorym pojawia sie napiecie
Witam! W moim lanosie na przeglądzie wyszło że mieszanka jest zbyt bogata co wiąze się ze zwiększonym zużyciem benzyny oraz z podwyższonymi spalinami (był kłopot na badaniu technicznym), natomiast gdy silnik pracuje na lpg mieszanka jest w porządku. W samochodzie zamontowany jest sterownik lpg al-700. Po podłaczeniu centralk lpg do komputera okazało...
Witajcie Jakie powinno być napiecie na wtyczce od zasilania przy wtryskiwaczu w Lanosie? Jak można sprawdzić czy dobrze działa Emulator wtryskiwaczy (taki od gazu ;) taki co jest przy inst. Bedini) A pytam dlatego że Lanos nie chce równo pracowac rano na bezynie na gazie jest ok. a przeczytałem kiedyś na tym forum że był taki przypadek ze tak sie działo...
Witam, Auto z roku 2003 posiada s1b1 2 przewodowa oraz s1b2 4 przewodowa. Koło prawej nogi kierowcy zlacze obd2 z ktorym nie laczy sie elm, delphi, opcom ani kts. Napiecie linii K 1.24v, masa jest i 12v jest. Auto nie pracuje rowno na wolnych gdy jest zimne oraz swieci check. Kompresja 12 12 12 10, czujnik temperatury przy okolo 60 stopniach na oko,...
Sory chlopaki ale zle pomierzylem i napiecie jednak jest i to na obu pionach 12V ale pomimo to wtryski paliwa nie podaja i auto nie pali,a paliwo do listwy dochodzi :cry:
Akumulator 50 wystarczy . A blad wyskoczyl Ci prawdopodobnie dlatego ze stary akumulator przy rozladowaniu gdzies kiedys w pewnym momencie dal jakies dziwne napiecie z przedzialu "zabronionego" na komputer wskutek tego ten zarejestrowal go jako blad . Musisz podjechac do serwisu lub poprosic kogos kto ma sprzet do obslugi lanosa aby skasowal Ci blad...
czyli MAP sensor owy czyjniczk mozesz sprawdzic albo na testerku albo samemu wpinajac miernik w sygnal i patrzac jak sie bedzie zmieniac napiecie zaleznie od podcisnienia w ukl dolotowym. sprawdz tez wtryski bo mogly sie pozapiekac jak jezdzisz na gazie
1-Sprawdz napiecie na wtryskach. 2-wiazka od komputera do wtryskiwaczy (komputer znajduje sie pod siedzeniem pasazera lub na prawym słupku) najprawdopodobniej pin 10c i 15c 3-posprawdzac wszystkie masy (przy akumlatorze i przy tunelu koło lewarka) 4-napiecie na sterowniku stałe 12 i po kluczyku 5-sprawdzic immo(podpiecie po komputer) Nastepne zapytanie...
Witam.Moj kolega mial podobe przygody z espero,ale tam winnym okazal sie regulator napiecia alternatora,na wolnych obrotach wszystko gralo,ale pozniej reg.szalal i strasznie podbijal napiecie w instalacji.To,ze na bezynie go boli a na lpg jest ok,jest zapewne spowodowane wlasnie podwyzszonym napieciem w instalacji,i komp sobie świruje.
Dziękuje za zainteresowanie tematem. Podczas usterki mierzyłem napięcia na kablach przed i za kostką C301. (Jezdze bez fotela zeby miec dostep do kabli). I napiecie było zarówno przed kostką jak i za kostką na wszystkich kablach. W jaki sposób mogę połączyć obudowę sterownika z masą? Zawinąć przewód na niego? Bo tam nie ma żadnego miejsca gdzie mogę...
nie mam oscyloskopu. juz wiem co to na zdjeciu jest , to sterownik a ja sie oszukalem go pod siedzeniem i na prawym slupku a tu sie okazuje ze silniki 1.4 mialy sterownik na scianie grodziowej. jutro sprawdze mase na sterowniku . cisnienie paliwa jest na listwie bo palec ledwo utrzymuje jak przytrzymam. z tego co wiem to napiecie na kostce wtryskiwacza...
napiecie na sondzie lambda powinno wahać się w zakresie od 0,1-1volta nawet przy stałej predkości obrotowej. Bez względu na to czy są to wolne obroty czy ciągle np. 3000 obrotów. Jeśli jest inaczej to zaświeci się błąd silnika
Tylko że kolega już wykonał pomiary i elektryk stwierdził ładowanie na poziomie 13,7V. Ciekawe tylko gdzie te napiecie było mierzone czy na akumulatorze czy bezpośrednio na alternatorze. Być może alternator jest sprawny (bo nie "sieje" napięciem tylko trzyma te 13,7V), a tylko połączenia z akumulatorem lekko zaśniedziały i występuje lekki spadek napięcia.
Witam wszytskich Pogrzebalem troszke na forum, posprawdzalem rozwiazania problemow zblizone do mojego ale niestety nic mi nie pomoglo :cry: Problem mam mianowicie z otwieraniem centralnego zamka z pilota - tzn dostaje sygnal z pilota, kierunki migaja, dzwiek sie wydobywa a centralny dalej zamkniety. Musze go kluczykiem otwierac. Z zamykaniem nie ma...
Podłączę się po ten wątek bo mam te same problemy i ten sam silnik co autor wątku. Ale na screenach przyuważyłem (używamy tego samego programu) że masz bardzo wysokie wskazania z czujnika MAP - non stop masz 99 kPa. Przy zamknietej przepustnicy i silniku na jałowych obrotach powinno byc ok 40-50 kPa 9mierzone wakuometrem u mnie) a program u mnie pokazuje...
Nie jestem zbyt dobrym elektrykiem i pewnie przeoczyłem coś oczywistego, ale prosze o pomoc. Samochód przestał jeździć na benzynie, najpierw odpalał co któryś raz, później w ogóle. Po kilku dniach odpalił jakby nigdy nic i tak jeździł kilka kolejnych dni, aż znowu nie odmówił posłuszenstwa. W końcu pojawił mi się check i zczytałem błąd w układzie immobilizera....
Dzięki za wyjasnienia. Odnośnie nowego wątku: naprawde nie nie widziałem tego tematu przeniesionego tutaj - może jakis bład oprogramowania ? Wracając do tematu: Okazało sie ,że siłownik master centralnego jest OK, natomiast centralka alarmu nie wysyła sygnału "otwórz". Tzn. na wejściu otwierania cz jest normalnie 12 V , po wyłączaniu alarmu czyli próbie...
Masz na myśli ten taki niby niebieski? Zapomnij o prostej przeróbce. Można zrobić tylko tak jak ktoś w lanosie - wywalić wszystko oprócz obudowy i zbudować wszystko od podstaw używajac wyświetlaczy led. To co tam jest w środku to specjalizowany ukłąd przystosowany do tego wyświetlacza (wysokie napiecie, ftl on sie chyba nazywa - z obwodem żarzenia)
Sie nie podpina krokowego pod tpsa. Co najwyzej sie podpina centralke od gazu pod tpsa pod ten pin na ktorym sie zmienia napiecie przy poruszaniu gazem (zaplon wlaczony)
Witam.Jezeli nie masz napiecia na elektrozaworze na parowniku,to sprawdz czy masz napiecie na przekazniku przelaczajacym na styku 30 lub 87(jezeli masz przekaznik).Sprawdz tez bezpieczniki z zasilania gazu(te powinienes miec).Jak to nie pomoze to sprubuj podmienic sterownik.
Centralke AL 700 RESISTIVE mam zaloza do lanosa 1,5 16V. Jak bylem na regulacjii mechanik powiedzial, ze musze zmienic lambde bo stara jest do luftu.... W miedzyczasie dorobilem sie interfejsu lpg. Dzi kupilem sonde, wymienilem, odpalam samochod, podlaczam do kompa i..... tu wlasnie zaczely sie problemy!! Jak samochod chodzi na benzynie program wskazuje...
sprawdz czy i na ktorych kablach wychodzacych z alarmu pojawia sie napiecie wraz z "pstrykaniem" przekaznika, jak sa dwa to musza byc podlaczone do dwoch (prawy i lewy) obwodow migaczy. jak jest tylko jeden to musza byc zastosowane diody separujace obydwa te obwody - moze one padly. napisz o efektach do Norbert s moim zdaniem bezpiecznik jest na wejsciu...
Witam Posiadam Lanosa 1,4 z fabryczną instalacja gazową BEDINI. Odpalenie silnika musi nastąpić na benzynie. Aby nastąpiło przełączenie na gaz silnik musi osiągnąć odpowiednią temperaturę i odpowiednie obroty. Dzisiaj miałem awarię pompki paliwowej. A zbiornik gazowy był pełny. I niestety pozostało holowanie. Mam zatem pytanie jak ominąć instalację...
Zrob taki manewr - wyciagnij zarowke z kierunkowskazu lewego przedniego,z prawego tylnego(ten ktory ci nie dziala) wyjmij zlacze,zalacz lewy kierunkowskaz(zacznie ci szybciej migac niz zwykle,ale tym sie nie przejmuj bo to normalka),do zarowki z kierunkowskazu ktory ci nie dziala podlacz osobnym kabelkiem mase i polacz drugim kabelkiem plus z kierunkowskazu...
Narazie dam tylko kondziorki, ten samochod to maluch wiec napiecie nie jest tak bardzo zasmiecone jak w przypadku samochodow wyposazonych w elektroniczne bajery itp, podobnie bylo z CB radiem, u kumpla w maluchu zadnych zaklocen, u mnie w Lanosie bez filtra nie dalo sie pogadac. Jezeli okaze sie rzeczywiscie ze uC zacznie swirowac wtedy bede sie martwil........
Wychodzi na to że masz Lanosa z programowalnym opóźnieniem odpalania ustawionym na godzinę 17 albo Lanos pochodzi z innej strefy czasowej :D A tak na poważnie. Wykręć oba przednie fotele, zdejmij klemę z akumulatora i wyczyść dokładnie wszystkie złączki znajdujące się pod fotelami. Potem psiknij to wszystko jakimś preparatem typu Kontakt. Koniecznie...
W Lanosie masz standart - komputer kasuje nastawy po odłączeniu akumulatora (reset ustawień do zaprogramowanych ustawień zerowych przez producenta), nic nie może Ci sie praktycznie stać z autem aby nie paliło w momencie odłączenia akumulatora.Jesli jestes pewny że nie masz iskry ? to albo masz odciecie na cewke albo zablokował Ci fabryczny imobiliser.W...
Odkope temat bo inne podobne sa pozamykane. Jakie powinno być napięcie na tej wtyczce co jest zaraz nad pompą? bo sa 4 kable potem przerwa i jeden osobno. i jak bym nie sprawdzał to po zapłonie jest 6V patrzylem w lanosie u staruszka i jest 12 tak samo w matizie 12V i kiedys mialem calibre i tez chyba 12 bylo. ile i na jakich kolorkach kabli powinno...
Witam ponownie, nawiaze do wypowiedzi mkos1-a ja nie wiem czy to wlasnie na podstawie sygnalu s TPS-a ECU stwierdza czy jest na jalowym czy nie...( na logike biorac tak byc powinno) ja tylko napisalem ze jak w serwisie opla chcieli z techem podniesc obroty to nie dalo bo pojawil sie komunikat ze bieg jalowy "nieaktywny" i caly czas pytam sie na podstawie...
Witam serdecznie.Pompa nie jest sterowana masą więc proszę nie wypisujcie bzdur.Masę ma na stałe a dostaje napięcie od przekaźnika pompy paliwa, którego masą steruje komputer.Mozesz zdjąć pokrywkę z przekaźnika jest pod maską i zamknąć ręcznie styk.Jeżeli nic to sprawdź czy do pinu 30 dochodzi napięcie.Jeżeli nie to bezpiecznik lub gorzej usmażony przewód...
witam:) kilka dni temu naprawiałem ten monitor, swiecił na zielono. uszkodzona była końcówka RGB TDA9536. po wymianie ruszył i chodził do dzisiaj, gdzie końcówka spaliła sie ponownie. przyczyną mogły być zimne luty po pierwotnej stronie zasilacza? bo były nie kontakty na trafie ,których wcześniej nie zauważylem:( wraz z końcówką RGB spalił się teraz...
http://www.alejahandlowa.pl/tr/produkt/r... Jeżeli masz taki to możesz
Powodem tego szarpania jest z reguły zły sygnał z TPS ( czujnik otwarcia przepustnicy). Spowodowane jest to trochę partackim sposobem łączenia kabli w wiązce polegającym na zaciśnięciu miejsc łączenia wiązek przy pomocy metalowych klipsów. Połączenia te po czasie utleniają się i wprowadzają złe odczyty w napięciach dostarczanych do sterownika silnika...
W warsztacie jestem " umówiony" na przyszły tydzień, ale mam w domu miernik. Jakie powinienem mieć napięcia przy zimnym i rozgrzanym silniku ? W książce kol. Bujańskiego są schematy i dane do regulacji i kontroli, ale tych parametrów tam nie podaje :cry: Napięcie powinno oscylować od 0,1 - 0,9 V, powinno się ciągle zmieniać. A wykres napięć to taka...
wiecej powiedzą pomiary napiecia na wyjściu.
witam, posiadam daewo lanos 1,5l 8 zaworowy. w bezynie, rocznik 98 i mam taki problem. podczas gdy ruszam samochodem i przerzucam biegi z jedynki na dwójkę, zaczyna strasznie szarpac, z poczatku idzie powoli a po chwili gdy sie zbierze dostaje mocnego przyspieszenie...co moze byc problemem? swiece były wymieniane i przewody wysokiego napiecia tez. prosze...
W Lanosie jest ALDL z logiką 5V, więc nie tylko chodzi o zasilanie ale i o poziomy napięć na pinach komunikacyjnych.
Witam wszystkich. Poszukuję opisu złącza ECM w Lanosie wraz z podanymi napięciami na poszczególnych pinach. z góry dziękuję.
[quote="K.Krol"]Pewnego dnia zaświeciła mi się kontrolka poduszek w lanosie i teraz świeci się cały czas. Rozmawiałem z mechanikiem i on powiedział że to się często zdarza i że treba wymieniś sterownik. Czy nie ma innego wyjścia, to znaczy wykasowania jakiegoś błędu lub zresetowania komputera, czy to pomoże. Dziękuje. Acha, czy taki sterownik można...
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
pomiar , ktory chce kolega wykonac jest jednym z podstawowych pomiarow ktore powinny byc wykonywane w kazdym warsztacie elektromechaniki pojazdowej .jak zycie pokazuje 98% z nich niestety nie ma czym i... zgaduje czy cewka jest ok , czy nie. Przyrzad do tego celu skonstruowany powinien posiadac mozliwosc pomiaru conajmniej 4 cylindrow na raz . czy bedzie...
zacznij od kabelkow wysokiego napiecia jak kolega pisal,nie zaszkodzi tez swiece zmienic..
Witam lanosy chodzą na zwykłej 99% problemów to instalacja wysokiego napiecia. Ale jeśli chodzi o mnie to załorzyłbym sekwencje. Jeździłem na zwykłej i sekwencji, to dwie rózne instalacje. Co do uszczelek po głowicą dobra bajka ja juz przejechałem 100tys na gazie i żadnego problemu.
Chcesz rady to oddaj do kogoś kto się zna i wie co i jak sprawdzić bo Ty będziesz wymieniał części na zasadzie a moze to lub tamto i stracisz wiecej kasy niż warte jest to auto, a jeżeli chcesz się bawić to ściągnij sobie schemat popatrz gdzie powinny być jakie napiecia i mierz.
radio na poczatku dziala <jest podlaczane przez kostke bodajze> ale po pewnym czasie odmawia wspolpracy, i juz wcale sie nei uruchamia. po ponownym podlaczeniu, znow chodzi jakis czas i znow gasnie. Slyszalem ze lanosy maja jakis problem z elektryka i nie pamietam dokladnie ale chyba ktos mi mowil cos o jakis stabilizatorach napiecia.
sofar napiecie napiecie progowe napiecie stacyjce
lutownica elektryczny moduł napęd pompa ciepła eksploatacja
interfejs diagbox bateria parkside styki
Podłączenie wtyczki zamka klapy Audi A6 C6 Avant Jak wyłączyć śnieżynkę na kotle Viessmann Vitodens?