Uszkodzone gumki na rurkach lasek popychaczy. Albo uszkodzone same rurki przy składaniu silnika.
Trzeba wyjąć laski popychaczy zaworów i przez otwory po osłonach lasek podnieść szklanki popychaczy.
Witam Miałem kiedyś podobny przypadek w V8. Uszkodziło się łożysko na kole pośrednim rozrządu, pracowało pod kątem co doprowadziło do uszkodzenia kół zębatych. Przestawił się rozrząd i dalej wiadomo. Ja na próbę po remoncie prostowałem laski na kowadle ( nie są twarde ) I tobie proponowałbym zrobić tak samo. Złożyć i spróbować ustawić zawory i kręcić...
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
Ty sobie żarty robisz? Napisałem wyraźnie-są różnej długości! Masz 4 od ssących i 4 od wydechowych. 4 krótsze, 4 dłuższe. I tyle. Patrz na koniki i będziesz wiedział która gdzie idzie.
No to zacznij rozbierać od góry, czyli najpierw dźwigienki zaworowe. laski-popychacze i zaglądać głębiej na szklanki aż dojdziesz do sedna. https://www.youtube.com/watch?v=0qFoJJrm...
Jakie laski , pompek czy zaworowe?
Według specyfikacji powinien znajdować się tam silnik Deutz F6L 913. Zdjęcia możesz znaleźć w internecie. Od strony wylotowej na cylindrach powinna znajdować się pokrywa z oknem na środku cylindra, odsłaniająca rurki lasek popychaczy zaworowych. Przy braku tego typu deflektorów skuteczność chłodzenia może być zredukowana, m.in. przez nierównomierne...
Wałek wychodzi do tyłu po odkręceniu : sprzęgła, koła zamachowego, obudowy, koła napędu sprężarki ( z przodu), wyjęciu lasek popychaczy. Szklanki popychaczy unieść, aby nie opierały się o krzywki wałka. Na kole zębatym z tyłu i na kole walu są znaki ustawienia. Zasada dla ust. pompy i rozrządu: na kołach znaki się pokrywają a krzywki wałka na pierwszym...
Ta dziurka jest po to by olej sciekający z góry silnika po lasce popychacza i trafiający do szklanki mógł sobie tą dziurką uciekać na bok smarując jednocześnie szklankę zewnątrz współpracującą z otworem w bloku. a jak jej nie będzie to się nic nie stanie i tak mgła olejowa tam dotrze oraz nadmiar oleju z poruszającej się szklanki , a tak poza tym z...
wyjęcie dźwigienek zaworowych i lasek popychaczy nic nie dało Po tej operacji na prawie wszystkich cylindrach masz sprężanie więc nic dziwnego, że "sprężynuje"
To masz na grafikach u góry gdzie je włożyć i jak zablokować. Popuścić też dźwigienki zaworowe żeby nie posiać lasek popychaczy jak będziesz kręcił silnikiem do ustawienia.
Coś podobnego do popychaczy lasek z C-360. Nie zobaczysz ich. Jedyne ustawienie to tak jak wyżej opisano. A czemu chcesz ustawić luzy?
Do kolegi kkknc: Przytoczony 2.1TD z Wranglera to silnik marki Renault, był obecny również w modelu Cherokee. Prosty silnik, ale z doładowaniem. Trafic posiadał ten sam silnik ale bez doładowania, więc do testów ten silnik byłby lepszy. Co do silnika ze Scorpio 2.5D, to "słynny" silnik włoskiej marki VM Motori. Silniki tej konstrukcji były montowane...
W tym silniku, to w zasadzie wszytko :D Ale jeśli ścigasz głowicę, to stan gniazd i czy nie są obluzowane. W maluchu potrafiły wypaść :D czy głowica nie jest popękana. Często jest pęknięta w najcieńszym miejscu miedzy gniazdami. Ale akurat to nie jest usterka dyskwalifikująca. Stan zaworów, czy nie wyklepane. Jeśli już zdjąłeś głowicę i zawory, to dobrze...
Co może być przyczyną To co demontaż / analiza ujawni
Kolego aluminiowy jest od dołu czy od góry?? Laska się wytarła bo pewnie był za duży luz zaworowy. Części dotych większych slników tylko w oryginale na zamówienie. Generalnie 2 do 3 dni roboczych.
Nie, ja bym nie ryzykował odpalania z wciśniętym zaworem. Trzeba zdjąć głowicę, rozpiąć zamki na zaworach (wszystkich !) i zobaczyć jak poruszają sie w prowadnicach, wybić ten zakleszczony i zweryfikować co spowodowało awarię (zatarcie czy skrzywienie) Przy zdjętej głowicy warto włożyć laski popychaczy do 1 i 4 i zaobserwować kręcąc kluczem czy mijanka...
Nad laską popychacza
Kochani czy wy oczu nie macie,już na pierwszym filmie widać ,że ssący zawór jest za mało otwierany (mały skok dźwigienki) - przyczyna to:pogięta laska popychacza ,wydarta szklanka na styku z wałkiem rozrządu,bądź zdarta krzywka wałka.
Jeżeli wypada ci jak to napisałeś konik z popychacza to dlatego że zaciera się i powstaje tak duży luz że popychacz wyskakuje . Trzeba zdjąć pokrywę zaworów , odkręcić dwie nakrętki M8 , podnieść klawiaturę , zdjąć pierścień segera z końca osi i zsunąć poszczególne elementy . Wyczyścić otwory przedmuchać i poskładać , zamontować do silnika , wyregulować...
Kolego czy przypadkiem w tym silniku smarowanie zaworów nie odbywa się poprzez laskę popychaczy?Sprawdź czy w lasce nie ma przypadkiem kanału olejowego.
Nakrętki kontrującej na klawiszu nie było? Czy wyciągałeś laskę popychacza żeby sprawdzić czy jest prosta czy tylko tak rzuciłes okiem? Jeśli laska skrzywiła się mogła też wypaść. Przy ustawianiu zaworów pamiętaj, że klawiatura może też być nierówno wyrobiona przy trzonku zaworu.
witam.Posiadam Voyagera z 1999 roku 2.5 TD silnik VM. Miałem podobne stuki w silniku po zdjeciu rury z filtr powietrza. Pomogło wymiana lasek popychaczy,koszt około 208 zł. Mam już przejechane około 3 tyś, po wymianie popychaczy i mam spokój.
Auto paliło na trzy cylindry a w silniku był taki metaliczny dżwięk jakby ktoś małym młotkiem intensywnie stukał,więc pierwsze co zrobiłem to odkręciłem pokrywę klawiatury bo z początku myślałem że się zawór urwał.Ale patrzę a tu laska popychacza lużno leży obok konika zaworu wydechowego więc już wiadomo było że wałeczek rozrządu kaput.A powodem klepania...
Po wymianie : tulei panewek tłoków cylindrów głowic po regeneracji jednej klawiatury i 2 lasek popychaczy występuje dziwne stukanie w silniku. Nic z rozrządem nie robiłem. Co to może być? Wtryski jeszcze były sprawdzane Stukanie tak jakby u góry
Chyba najważniejsza sprawa to by spuścić paliwo z kolektora paliwowego aby ON nie polecial na tłok. Kiedyś - dawno temu popełnilem ten błąd i efektem byly pogiete laski popychaczy na tym cylindrze. Dla pewności warto wydmuchać powietrzem otwór po pompce. Sama wymiana pompowtrysku to zadna skomplikowana operacja. Pasowałoby po wszystkim wyregulować pompki...
Nic nie sugeruję , pogięte laski popychacza mogą powodować hałas. Dalsza jazda może spowodować większe szkody.
Otóż to jeżeli dół przejrzany i wykluczony to zdecydowanie należało by się przyjrzeć wałkowi rozrządu. Dodano po 15 Luk ewentualnie ktoras z lasek popychaczy krzywa i gdzies się obija
kolego jest jeszcze możliwość że nie wstrzeliłeś się s laską popychacza i jest ona na stopce która się ślizga po wałku rozrządu a nie w niej. przez co laska popychacza głębiej popycha zawór. opisz dokładniej co było robione w silniku? Bo nie wiem czy taka możliwość jaką opisałem jest w twoim przypadku możliwa. Czy można ustawić luz zaworowy? w sumie...
O ile pamiętam to zaślepka jest jeszcze na spodzie głowicy od strony lasek popychaczy , a tędy może dostać się woda do oleju.Obejrzyj głowicę dokładnie.
Ani w Pl ani gdzie indziej. Blok trzeba pożegnać. Skoro masz tak regularne servisy to skąd ten luz na pozostałych? O których tak wspominasz? A tak w ogóle to silnik dotrwał do obliczonego przez producenta silnika remontu. I wcale to nie odpowiedź na atak. Szklanka by się obruciła musi się przytrzeć. Ten klinik jest z hartowanej stali.
Olej w skrzyni jest wymieniony na nowy, bo była wymieniana laska popychacza sprzęgła, która wchodzi w skrzynię oraz sama dźwigienka. Laska popychacza i dźwigienka były wymienione, bo auto szarpało przy ruszaniu, gdy postało dłużej. Jak już był rozgrzany to przypadłość ta nie występowała.
Przodem chodziło mi o całą przednią belkę. Sylikonu nie polecam. Kup sobie Dirco- zobaczysz jaka jest różnica. W tym problem- Polacy to ciężki naród idący z techniką do przodu, mający stare przekonania. Olej polecam Tursus troszkę lepszy niż Superol. Pod pokrywę zaworów idzie uszczelka korkowa, natomiast pod dekiel rozrządu idzie uszczelka z klingierytu....
Dawno tego nie robiłem, ale z tego co pamiętam, to były tam stosowane dwie różne długości lasek popychaczy - krótsze chyba dla zaw. ssących. Ludzie potrafili je pomylić podczas montażu.
Zanim się zabierzesz za ustawianie wtrysku i wyciąganie tłoków zmierz kompresję. Jeśli przedmuch z cylindra na uszczelce głowicy jest do kanału odpływowego oleju masz takie właśnie objawy. Możesz na ciepłym silniku zdjąć pokrywę zaworów i odpalić na chwilę silnik, zwróć uwagę czy przy którejś lasce popychacza zaworów nie idzie większa "mgiełka" do góry.
Już to kiedyś przerabiałem. Najlepiej uciąć taki trzpień z zaworu samochodowego albo laski popychacza. Ja właśnie tak zrobiłem i zapomniałem co to wieczna regulacja sprzęgła. Po prostu oryginalny trzpień szybko sie odkształca bo zrobili go z jakiegoś szajs metalu, a co do kulki to radziłbym ją też wymienić na łożyskową odpowiedniej średnicy. Pozdrawiam
EGR też sprawdzałeś? Przecież nie ma cudów, jako że to silnik najprymitywniejszy ze wszystkich - rodem z kutrów rybackich... Wymiana silnika to zawsze ostateczność. Silnik z Granda jest dosłownie taki sam, więc nie powinieneś odczuć żadnej różnicy w stosunku do wcześniejszego silnika w momencie, gdy był sprawny. PS. sprawdź stan "nowego" silnika (w...
pierścienie albo uszczelniacze do wymiany Widzę że moderator w życiu malucha nie naprawiał uszczelniaczy w owym autku jest minimum 8 na osłonach lasek popychaczy nie licząc kolejnych dwóch na wale korbowym.Pozdrawiam
Ten nie, ale stare typy tak. Na laskach popychaczy były wstawione grzybki, które przez podniesienie uchylały po jednym zaworze.
Silnika VM Motori nie należy się bać, ale trzeba mieć pojęcie elementarne o silniku, aby go naprawić. Naprawiony wytrzymuje ok. 100tys km i wówczas przegląd lasek popychaczy. Silnik jest dynamiczny, ale nie lubi wysokich obrotów. Tryb awaryjny może być spowodowany np. uszkodzonym wtryskiwaczem sterującym po zalaniu wodą bądź np. przepływomierzem powietrza....
Pokrywę zaworów zdejmowałeś? Może laski popychaczy?
Wstępne ustawienie przeprowadza się na "pustych" popychaczach. Jeżeli złożyłeś klawiaturę na napełnionych popychaczach to zachodzi obawa że pogięły się laski popychaczy. Sprawdź laski i zacznij montować od początku zgodnie ze wskazówkami w książce.
Witam cienki haczyk twardy w otwór gdzie osadzone laski popychaczy i do góry mają wyjść .
Nie da się prościej niż w pierwszym poście Jak złapiesz moment zamknięcia zaworu wydechowego i początek otwarcia zaworu dolotowego to obrót wału o 360 (1 pełny obrót Tu trzeba połączyć dwa posty żeby było dobrze bo obrót 180 stopni to połowa cyklu i z tym nie da się nic zrobić.Trzeba zwrócić uwagę na przekrycie zaworów koniec wydechu, początek ssania...
witam , diagnozuje silnik f6l912 , problem jest w braku smarowania w głowicy 2 , i bardzo słabo smaruje głowicę 1 i 3 ,laski popychaczy drożne , zdemontowałem też wałek rozrządu , popychacze lasek też drożne nie mogę znaleźć schematu rozprowadzania oleju w tym silniku ale wydaje mi sie ze kolejność jest taka 1- kanałem przy filtrze oleju 2- do panewki...
Nie wiem czy to podobny silnik B&S do tego z mojego przypadku. Najpierw silnik osłabł, a po chwili stracił moc, praktycznie dał się uruchomić sporadycznie i chodził tylko chwilowo na niskich obrotach. Przyczyną była zgięta laska popychacza, podobno typowe dla tego silnika. Silnik chyba Intek o mocy jak w temacie ( później sprawdzę)
Zdarza się że wyskakuje laska popychacza i słychać takie efekty..
Termostat jest tylko w silnikach BF6L913 jak cieknie trzeba naprawić. Elektromagnes od czego? 7barów może jeszcze być. Pytanie czy to jest max czy po dodaniu gazu jeszcze rośnie? Na biegu jałowym może być. Olej z pod kolektora czy z uszczelniacza osłony łaski popychacza? Cylindry liczysz od koła zamachowego.
Moje teorie: 1. brak iskry na świecy; 2. problem z paliwem; 3. zbyt mały luz na popychaczu zaworów, po rozgrzaniu laska popychacza się wydłuża i zawory zostają nie domknięte co powoduje brak sprężania.
Szklanki tak mają. To jeszcze pompa oleju i śruba łączącą ją z rurką magistrali jeśli ma otwór w łbie. A jak wygląda spód szklanek, płaskie bez wgłębień? Jak wyglądają laski popychaczy? A dokładnie ich końce które współpracują z szklankami i klawiaturą.
Witam, Mam taki problem z obrotami w kosiarce Nac T675 jednak zacznę od początku. W kosiarce pękł korbowód oraz końcówka laski popychacza. Rozebrałem silnik wymieniłem korbowód oraz laskę popychacza. Koła zębate ustawiłem na znaki jednak nie byłem pewny co do złożenia regulatora dokładnie to tej laski co wystaje z tym kołem w misie. Nie wiem czy to...
Olej z kanału olejowego jest tłoczony poprzez szklanki popychaczy i laski popychaczy do śrub regulacyjnych /tych od ustawiania luzu zaworowego/ otworem w śrubie jest podawany do dwóch otworów wywierconych w poprzek śruby w połowie wysokości i powinien być tam rowek /przewężenie / następnie poprzez otwór w dźwigni zaworowej i otwór w tulejce smaruje...
Silnik kolizyjny ale przeważnie tylko laski popychaczy idą. Sprawdz , wyjmij klawiaturę i wyjmij laski.
Kolego źle siadły ci laski popychaczy sprawdź to i sprawdź ich długości czy nie różnią się ssące od wydechowych.
Po zdjęciu dekielka dźwigienek zaworowych dym wydostaje się w miejscu gdzie są laski popychaczy. Czyli jednak jest to kapitalny remont? aha jeśli możecie to podajcie mi jakie powinny być luzy zaworowe. Z góry dziękuje
Od strony gdzie chodzą laski popychaczy blok nie wygląda na pęknięty, gdzie jeszcze mógł pęknąć tak że olej dostawałby się do wody?
Laski popychaczy zaworowych mają dwie długości, nie pamiętam, czy da się pomylić. Istnieje też możliwość wygięcia laski i to nawet dość łatwo, jeśli nie wskoczy dobrze w szklankę a dokręcisz klawiaturę. Sprawdź to. A i jeszcze laski popychaczy zwykłych i hydraulicznych chyba też miały inne długości. Polta miałem 12 lat temu i nie wszystkiego co piszę...
Oczywiście, że nie trzeba zakładać uszczelek pod głowicę, ale także nie szkodzą. Wszystko wedle uznania właściciela pojazdu. Pisząc za słabo dokręcone głowice nie chodziło mi o dokręcanie na siłę za mocno tylko z odpowiednim momentem. Robiłem takie silniki z nieszczelnością pod głowicą. Przed odkręceniem sprawdzałem na ile były dokręcone. Robiłem pełen...
Witam W czołgu Ojczulka stanął jeden zawór (właściwie to drugi też już trochę przycinał). Wymieniliśmy obie głowice i niestety po odpaleniu na jakieś 5 min. jedna głowica jest sucha. Ciśnienie oleju 3 MPa. Pytanie, którędy olej jest dostarczany na klawiaturę, środkiem laski popychacza (jest tam niby jakiś mały kanał ale we wszystkich jest niedrożny),...
Skoda Fabia 1.4 MPI 2003r. AZE Dodano po 15 To jest ten stary silnik skody tylko że dołożyli hydro regulatory... Dodano po 49 8V z laskami popychaczy.
Dzięki wielkie idę grzebać a spotkałeś się może z takim czymś ciągnik po pauzie odpalił i po przejechaniu 5 km pogięło laski popychaczy na pierwszym cylindrze?
Ale tam jak pamiętam pięknie się gną laski popychaczy i nic się nie dzieje z zaworami.
Najlepiej daj filmik z pracy zaworów na odpalonym silniku. Może wałek rozrządu się wytarl. To się stało z dnia na dzień czy coś grzebales i tak wyszło. Laski popychaczy nie są krzywe? :D
Panowie-ma ktoś jakieś skany -schematy -przekrój silnika poloneza? \chciałbym zobaczyć szczególnie,jak wyglądają laski:) popychaczy zaworów.
W tej skodzie jest silnik z łańcuszkiem rozrządu, laski popychaczy, konstrukcja jak mnie pamięć nie myli pamięta rok 1945. Jest to silnik który był w skodzie 105 :) Poprawiony delikatnie przez VW.
Z boku, czyli którędy? Przez te okienka w bloku przy laskach popychaczy? Mógłbyś mi to wytłumaczyć jakoś jaśniej?
Witam też kiedyś miałem taki przypadek w GSI że był bardzo słaby z miejsca ile było teori, że to, że tamto a ja poprostu stawiałem na zajechany wałek coś tak czułem, nie jestem mechanikiem zle co nieco wiem o autach i zacząłem od tego że zdjąłem sobie ten "cudowny" kolektor ssący, potem pokrywę od klawiatury i załeżyłem klucz na koło pasowe i powoli...
Zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź, czy nie zgięło laski popychacza.
Sprawdź laski popychacz-ów i opisz rozleglej problem.
Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się że blaszka w której poruszają się laski popychaczy jest rozerwana i jedna łaska przesunęła się blokując popychacz .Nie wiem jak nazywa się ten element profesjonalnie żebym mógł go kupić.
wyreguluj luz i zobacz jak dziala krzywka przy kreceniu walem. Moze sie okazac ze wyrobiony jest walek rozrzadu/ skrzywiona laska popychacza /zuzyty sam popychacz/wypalony zawor wydechowy
Jak są laski popychaczy to szkody raczej wielkiej nie ma jak w przypadku poldka. Swój samochód naprawia się najgorzej :)
to sprawdz co zuzyte co wiecej można podpowiedziec bez weryfikacji Zrób fotkę, bo nie znam tego silnika. Możliwe, że są wytarte dźwigienki, coś krzywe(np laska popychacza o ile coś takiego występuje)
tak wkręcam do końca Dodano po 1 pierścienie? uszczelniacze na laskach popychaczy?
Tak.Miejsca gdzie opierają się tuleje też były obniżane o odpowiednią wartość.Hmm? Dziwna sprawa z tymi laskami popychaczy co kolega pisze bo tak się stało na drugim skrzywilo dwie laski.Ale po założeniu nowych na drugim na razie jest ok tylko na 3 urwało te śruby.
Odnośnie luzu zaworowego. W przypadku posiadania przez Poloneza hydraulicznych popychaczy regulacja luzu zaworowego na szczelinomierz jest bezzasadna. Ja bym spróbował go odpalić i zobaczyć co się będzie działo. Trzeba się jednak zastanowić dlaczego wypadła laska popychacza, bo bez powodu to się nie dzieje. Po pierwsze należy sprawdzić rozrząd - jego...
Pewnie, że zadziała. Ale za jakiś czas, gdzieś na trasie urwie się grzybek i załatwi na cacy głowice, tuleje, tłok i turbo. A wtedy to dopiero będzie się chciało stawiać klientowi nowy silnik. Zrobisz jak uważasz, ale po co pchać się w opały... Tak się spytam czy widziałeś ten silnik na oczy? Bo widzę że nie. Tam zawory są równolegle do tłoków. Nie...
Odkręć pokrywę zaworów i zobacz czy laski popychaczy chodzą. Pamiętam ze nieraz z tym był problem jak malec długo stał i olej był typu smar :)
Panowie,wyczytałem na innym forum że w tych silnikach głównym problemem jest układ popychaczy,lasek i dźwigienek zaworowych.Może to jest przyczyną,że auto nie chce odpalić.Popychacze są napełniane olejem poprzez laski,a laski przez dźwigienki i pytam czy jak będzie bardzo duży luz na zaworach to może być problem z odpaleniem.Pozdrawiam.
ok. dzięki wam. Ostatnio miałem przypadek, że laska popychacza " się skróciła". po prostu się wytarła tam gdzie siedzi w gnieździe rolki, nie mam pojęcia czemu tak się stało... Może coś ze smarowaniem? Był to 2 gar , wydech
No dobra rozumiem że patrzysz na panewki, zestawy naprawcze itp itd. Wtedy firma jest ważna bo tak jak napisałeś nikt nie lubi rozbierać drugi raz. Jedyne co mogę teraz napisać to to że masz wielkie szczęście że możesz sobie przebierać w blokach silników czy też obudowach skrzyń biegów. U mnie niestety tak nie jest blok leży jeden od każdego silnika...
Ewentualnie można zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć czy widać nie spalone paliwo w kanałach wydechowych z konkretynych cylindrów, lub nawet uruchomić silnik bez kolektora. Kopci na jakiś konkterny kolor? Może przycierają się zawory w prowadnicach i nie wracają na czas, albo laski popychaczy? Wtryski po wyjeciu na zewnatrz, wszystkie na raz podłączone...
Jeżeli nie zmieniasz oleju co 10000 km to moga w maluchu pozapiekać się dzwignie zaworowe ,wówczas wyskoczą laski popychaczy i zawory nie pracują Sprawdzić można to zdejmując pokrywę zaworów.
Można na tym jednym zaworze przejść na ręczną regulację. Sprawdzić czy konik będzie pasował od malucha lub BISA, laska i szklanka to już nie problem dopasować.
Witam polonez 1.6 gsi na wielopunktowym wtrysku chodzi mi o sterowanie zaworami są ustawiane hydraulicznie w tym silniku,jak prawidłowo poskładać laski popychaczy i wyregulować koniki ?czy można wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy jeśli tak to jaka procedura?
laski popychaczy proste.... ogólnie klawiatura ładnie chodzi wiec pasek rozrządu nie padł ("klawiatura by nie chodziła). To że ''klawiatura'' pracuje, nie znaczy iż pasek nie mógł przeskoczyć.
Witam, proszę o pomoc mianowicie podczas jazdy w traktorze nagle zaczęło coś stukać został szybko zgaszony i niestety nie wiem co to może być. Wiem, że trudno to zdiagnozować ale staram się iść metoda eliminacji. W traktorze niedawno był robiony remont, idąc tym śladem myślałem że wyskoczyły laski popychacza niestety tam nic nie było. Po zdjęciu głowicy...
Witam. Mam problem z Fordem fiesta i jego silnikiem 1.3. Silnik zapala bez jakichś większych problemów lecz chodzi jakby na 3 cylindry, także nie ma odpowiedniej mocy. Po ściągnięciu okazało się, że na 1 i 3 cylindrze (liczę od lewej strony stojąc przed samochodem) nie otwiera się jeden z zaworów. Po dogłębnych oględzinach okazało się, że wykrzywione...
W c330 można spokojnie wykręcić wtryskiwacz/e i manewrując rurkami podłączyć je tak były poza cylindrem ale z podłączoną rurką od pompy. Wtedy po zakręceniu wałem ładnie widać co wtryskiwacz z siebie daje (mgła czy krople lub połączenie obu). Dwa czy jest ciśnienie sprężania na obu? Zawory wyregulowane (lepiej na początek dać większe luzy zaworowe?...
Co to jest karter nie musisz mi wyjaśniać gdyż, wiem co to jest doskonale. Życzę Ci powodzenia jak Ci się uda uruchomić tę maszynę i się nie rozleci poskręcana na opaski przy okazji nie raniąc nikogo z pobliskiego otoczenia. Tak zwane "chłodzenie" w Twoim przypadku to niepotrzebny dodatek który zajmuje dodatkowo czas i obróbkę nic nie wnosząc do konstrukcji....
Z tego co widzę, to w kadłubie są po trzy otwory na cylinder, w głowicy są dwa otwory na cylinder (po przekątnej), a w nowej uszczelce po jednym otworze i to kryzowanym. Pomiędzy rozrządem (laskami popychaczy) a cylindrami są jeszcze otwory, ale tutaj nie mam pewności czy przepływa ciecz chłodząca. Między cylindrami są dwa otworki, przy czym uszczelka...
Kolego romanhoks czytając jakie bzdury wypisujesz, to nawet nie widziałeś takiego silnika nie mówiąc o naprawianiu. Ten silnik jest na pasku rozrządu, hydrauliczne popychacze bez lasek popyczaczy, dwa wałki w głowicy.
Z tego co wiem to jest na łańcuchu,i właśnie to było robione, bo wypadały laski popychaczy jak był zimny.teraz jest juz dobrze tylko własnie ciężko pali.Póżniej juz chodzi normalnie jak zapali.Zmieniałem też pompe wtryskową i turbo,płukany był silnik teraz jest nowy olej i filter.zostało tylko to odpalanie.dzieki ta klawiature to sprawdze bo juz mam...
Z tej sprężarki silnik wyciąga się łatwo i prosto. To jest silnik F3M1011F jeśli nie będzie potrzeby to nie będę go wyciągał wymontowałem tylko chłodnicę olejową . Po zdjęciu plastykowych osłon okazało się że jest urwany pasek :( http://obrazki.elektroda.pl/7289703500_1... Ze wstępnego rozpoznania jedna laska popychacza zaworów zgięta...
Problem rozwiązany okazuje się że wymienione głowice nie chciały współpracować z spawanymi popychaczami,po wymianie paru lasek kompresja wróciła
Może źle się wyraziłem, albo... ale napisze coś jeszcze, popychacze raczej będą całe elementem pracującym z wałkiem jest szklanka popychacza i oczywiście że wałek mógł się zetrzeć albo owa szklanka albo obie te rzeczy, jednak nie stwierdzisz tego bez zajrzenia w silnik. A rzekomy centymetrowy luz - buhahaha już przy kilku milimetrowym laska popychacza...
to nic, że są śrubki, one zostały ze starej konstrukcji, a pod laskami popychaczy są hydrauliczne popychacze. Walczyłem z takim polonezem, jak padły regulatory i zaczęły "klepać" zawory, to podciągnąłem luzy na prawie "0". Na krótko pomogło, potem zaczęły pukać następne, a te które były regulowane podparły sie. Tak więc zabawa nie warta straconego czasu...wymienić...
Rodowód tego silnika sięga lat 20 ubiegłego wieku. Wartość remontowa tego silnika według Deutza to 10000h. Niedbane zajeżdżane silniki osiągają 8000h, dbanie i chuchane ponad 20000h, więc, po co ceramizer? Schemat olejowy Pompa oleju z zaworem -> Wał korbowy z korbowodami ( w 913 korby drążone do smarowania główek korbowodowych) -> Wałek rozrządu i...
więc posprawdzaj czy pasek rozrządu Ci nie przeskoczył l Tam jest łańcuch to silnik OHV wałek rozrządu w bloku z laskami popychaczy... Pompa paliwa działa? Bo tam już chyba jest elektryczna. Może spaliła się albo przytarła jak chodziła na sucho. Ciśnienie paliwa możesz sprawdzić zwykłym manometrem do pompowania kół jak ci nie szkoda i go dobrze przedmuchasz.
lasek popychacz zaworów efekt lasek lasek czujnik
sterownik lm339 volvo silnika migający klucz
smartwatch wgranie smartwatch aplikacja
Drukarka nie drukuje: diagnostyka i rozwiązania Skoda Citigo: Komunikat "Ignition" - Diagnoza i Rozwiązania