Uszkodzone gumki na rurkach lasek popychaczy. Albo uszkodzone same rurki przy składaniu silnika.
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
witam , diagnozuje silnik f6l912 , problem jest w braku smarowania w głowicy 2 , i bardzo słabo smaruje głowicę 1 i 3 ,laski popychaczy drożne , zdemontowałem też wałek rozrządu , popychacze lasek też drożne nie mogę znaleźć schematu rozprowadzania oleju w tym silniku ale wydaje mi sie ze kolejność jest taka 1- kanałem przy filtrze oleju 2- do panewki...
Trzeba wyjąć laski popychaczy zaworów i przez otwory po osłonach lasek podnieść szklanki popychaczy.
Termostat jest tylko w silnikach BF6L913 jak cieknie trzeba naprawić. Elektromagnes od czego? 7barów może jeszcze być. Pytanie czy to jest max czy po dodaniu gazu jeszcze rośnie? Na biegu jałowym może być. Olej z pod kolektora czy z uszczelniacza osłony łaski popychacza? Cylindry liczysz od koła zamachowego.
Wałek wychodzi do tyłu po odkręceniu : sprzęgła, koła zamachowego, obudowy, koła napędu sprężarki ( z przodu), wyjęciu lasek popychaczy. Szklanki popychaczy unieść, aby nie opierały się o krzywki wałka. Na kole zębatym z tyłu i na kole walu są znaki ustawienia. Zasada dla ust. pompy i rozrządu: na kołach znaki się pokrywają a krzywki wałka na pierwszym...
Według specyfikacji powinien znajdować się tam silnik Deutz F6L 913. Zdjęcia możesz znaleźć w internecie. Od strony wylotowej na cylindrach powinna znajdować się pokrywa z oknem na środku cylindra, odsłaniająca rurki lasek popychaczy zaworowych. Przy braku tego typu deflektorów skuteczność chłodzenia może być zredukowana, m.in. przez nierównomierne...
Jakie laski , pompek czy zaworowe?
Ta dziurka jest po to by olej sciekający z góry silnika po lasce popychacza i trafiający do szklanki mógł sobie tą dziurką uciekać na bok smarując jednocześnie szklankę zewnątrz współpracującą z otworem w bloku. a jak jej nie będzie to się nic nie stanie i tak mgła olejowa tam dotrze oraz nadmiar oleju z poruszającej się szklanki , a tak poza tym z...
Coś podobnego do popychaczy lasek z C-360. Nie zobaczysz ich. Jedyne ustawienie to tak jak wyżej opisano. A czemu chcesz ustawić luzy?
To masz na grafikach u góry gdzie je włożyć i jak zablokować. Popuścić też dźwigienki zaworowe żeby nie posiać lasek popychaczy jak będziesz kręcił silnikiem do ustawienia.
W tym silniku, to w zasadzie wszytko :D Ale jeśli ścigasz głowicę, to stan gniazd i czy nie są obluzowane. W maluchu potrafiły wypaść :D czy głowica nie jest popękana. Często jest pęknięta w najcieńszym miejscu miedzy gniazdami. Ale akurat to nie jest usterka dyskwalifikująca. Stan zaworów, czy nie wyklepane. Jeśli już zdjąłeś głowicę i zawory, to dobrze...
Do kolegi kkknc: Przytoczony 2.1TD z Wranglera to silnik marki Renault, był obecny również w modelu Cherokee. Prosty silnik, ale z doładowaniem. Trafic posiadał ten sam silnik ale bez doładowania, więc do testów ten silnik byłby lepszy. Co do silnika ze Scorpio 2.5D, to "słynny" silnik włoskiej marki VM Motori. Silniki tej konstrukcji były montowane...
wyjęcie dźwigienek zaworowych i lasek popychaczy nic nie dało Po tej operacji na prawie wszystkich cylindrach masz sprężanie więc nic dziwnego, że "sprężynuje"
witam.Posiadam Voyagera z 1999 roku 2.5 TD silnik VM. Miałem podobne stuki w silniku po zdjeciu rury z filtr powietrza. Pomogło wymiana lasek popychaczy,koszt około 208 zł. Mam już przejechane około 3 tyś, po wymianie popychaczy i mam spokój.
Nad laską popychacza
Kolego czy przypadkiem w tym silniku smarowanie zaworów nie odbywa się poprzez laskę popychaczy?Sprawdź czy w lasce nie ma przypadkiem kanału olejowego.
Po wymianie : tulei panewek tłoków cylindrów głowic po regeneracji jednej klawiatury i 2 lasek popychaczy występuje dziwne stukanie w silniku. Nic z rozrządem nie robiłem. Co to może być? Wtryski jeszcze były sprawdzane Stukanie tak jakby u góry
Otóż to jeżeli dół przejrzany i wykluczony to zdecydowanie należało by się przyjrzeć wałkowi rozrządu. Dodano po 15 Luk ewentualnie ktoras z lasek popychaczy krzywa i gdzies się obija
Nakrętki kontrującej na klawiszu nie było? Czy wyciągałeś laskę popychacza żeby sprawdzić czy jest prosta czy tylko tak rzuciłes okiem? Jeśli laska skrzywiła się mogła też wypaść. Przy ustawianiu zaworów pamiętaj, że klawiatura może też być nierówno wyrobiona przy trzonku zaworu.
Przodem chodziło mi o całą przednią belkę. Sylikonu nie polecam. Kup sobie Dirco- zobaczysz jaka jest różnica. W tym problem- Polacy to ciężki naród idący z techniką do przodu, mający stare przekonania. Olej polecam Tursus troszkę lepszy niż Superol. Pod pokrywę zaworów idzie uszczelka korkowa, natomiast pod dekiel rozrządu idzie uszczelka z klingierytu....
O ile pamiętam to zaślepka jest jeszcze na spodzie głowicy od strony lasek popychaczy , a tędy może dostać się woda do oleju.Obejrzyj głowicę dokładnie.
Dawno tego nie robiłem, ale z tego co pamiętam, to były tam stosowane dwie różne długości lasek popychaczy - krótsze chyba dla zaw. ssących. Ludzie potrafili je pomylić podczas montażu.
Zanim się zabierzesz za ustawianie wtrysku i wyciąganie tłoków zmierz kompresję. Jeśli przedmuch z cylindra na uszczelce głowicy jest do kanału odpływowego oleju masz takie właśnie objawy. Możesz na ciepłym silniku zdjąć pokrywę zaworów i odpalić na chwilę silnik, zwróć uwagę czy przy którejś lasce popychacza zaworów nie idzie większa "mgiełka" do góry.
No to zacznij rozbierać od góry, czyli najpierw dźwigienki zaworowe. laski-popychacze i zaglądać głębiej na szklanki aż dojdziesz do sedna. https://www.youtube.com/watch?v=0qFoJJrm...
pierścienie albo uszczelniacze do wymiany Widzę że moderator w życiu malucha nie naprawiał uszczelniaczy w owym autku jest minimum 8 na osłonach lasek popychaczy nie licząc kolejnych dwóch na wale korbowym.Pozdrawiam
Silnika VM Motori nie należy się bać, ale trzeba mieć pojęcie elementarne o silniku, aby go naprawić. Naprawiony wytrzymuje ok. 100tys km i wówczas przegląd lasek popychaczy. Silnik jest dynamiczny, ale nie lubi wysokich obrotów. Tryb awaryjny może być spowodowany np. uszkodzonym wtryskiwaczem sterującym po zalaniu wodą bądź np. przepływomierzem powietrza....
kolego jest jeszcze możliwość że nie wstrzeliłeś się s laską popychacza i jest ona na stopce która się ślizga po wałku rozrządu a nie w niej. przez co laska popychacza głębiej popycha zawór. opisz dokładniej co było robione w silniku? Bo nie wiem czy taka możliwość jaką opisałem jest w twoim przypadku możliwa. Czy można ustawić luz zaworowy? w sumie...
EGR też sprawdzałeś? Przecież nie ma cudów, jako że to silnik najprymitywniejszy ze wszystkich - rodem z kutrów rybackich... Wymiana silnika to zawsze ostateczność. Silnik z Granda jest dosłownie taki sam, więc nie powinieneś odczuć żadnej różnicy w stosunku do wcześniejszego silnika w momencie, gdy był sprawny. PS. sprawdź stan "nowego" silnika (w...
Nie da się prościej niż w pierwszym poście Jak złapiesz moment zamknięcia zaworu wydechowego i początek otwarcia zaworu dolotowego to obrót wału o 360 (1 pełny obrót Tu trzeba połączyć dwa posty żeby było dobrze bo obrót 180 stopni to połowa cyklu i z tym nie da się nic zrobić.Trzeba zwrócić uwagę na przekrycie zaworów koniec wydechu, początek ssania...
Oczywiście, że nie trzeba zakładać uszczelek pod głowicę, ale także nie szkodzą. Wszystko wedle uznania właściciela pojazdu. Pisząc za słabo dokręcone głowice nie chodziło mi o dokręcanie na siłę za mocno tylko z odpowiednim momentem. Robiłem takie silniki z nieszczelnością pod głowicą. Przed odkręceniem sprawdzałem na ile były dokręcone. Robiłem pełen...
Problem rozwiązany okazuje się że wymienione głowice nie chciały współpracować z spawanymi popychaczami,po wymianie paru lasek kompresja wróciła
Kolego romanhoks czytając jakie bzdury wypisujesz, to nawet nie widziałeś takiego silnika nie mówiąc o naprawianiu. Ten silnik jest na pasku rozrządu, hydrauliczne popychacze bez lasek popyczaczy, dwa wałki w głowicy.
Panowie,wyczytałem na innym forum że w tych silnikach głównym problemem jest układ popychaczy,lasek i dźwigienek zaworowych.Może to jest przyczyną,że auto nie chce odpalić.Popychacze są napełniane olejem poprzez laski,a laski przez dźwigienki i pytam czy jak będzie bardzo duży luz na zaworach to może być problem z odpaleniem.Pozdrawiam.
Czy jest taka możliwość żeby ciśnienie oleju na jednym popychaczu uciekało przez laskę, która jeżeli dobrze rozumiem jest w środku pusta i przewodzi olej do smarowania dźwigienki zaworowej ? Wyeliminowałem takie ewentualne zdarzenie przez zamianę popychacza zaworu ssącego z wydechowym. Efekt dokładnie taki sam. Czy w hydroszklankach są sprężyny, które...
Witam, Mam taki problem z obrotami w kosiarce Nac T675 jednak zacznę od początku. W kosiarce pękł korbowód oraz końcówka laski popychacza. Rozebrałem silnik wymieniłem korbowód oraz laskę popychacza. Koła zębate ustawiłem na znaki jednak nie byłem pewny co do złożenia regulatora dokładnie to tej laski co wystaje z tym kołem w misie. Nie wiem czy to...
No dobra rozumiem że patrzysz na panewki, zestawy naprawcze itp itd. Wtedy firma jest ważna bo tak jak napisałeś nikt nie lubi rozbierać drugi raz. Jedyne co mogę teraz napisać to to że masz wielkie szczęście że możesz sobie przebierać w blokach silników czy też obudowach skrzyń biegów. U mnie niestety tak nie jest blok leży jeden od każdego silnika...
Opisz dokładnie skąd wydobywa się metaliczny dzwięk,bo jeżeli od strony dekla rozrządu to zasadniczo można przyjąć że mógł ulec wytarciu ślizg łańcucha i obija on o dekiel.Rozrządy na łańcuch nie zawsze są niezawodne jak nieraz nam by się zdawało,sam niedawno rozbierałem silnik PT Cruiser gdzie montowane są silniki mercedesa 2,2 CRD a autko młodziutkie...
1/ zdjęcie po lewej To jest odśrodkowy regulator obrotów. Ten wystający biały cycek powinien przy składaniu przylegać do dźwigni regulatora (stalowy pręt zakończony "wiosłem" czyli taki rozklepany, zagięty pod kątem pręt, który przechodzi przez ściankę bloku silnika). Zazębienie z wałkiem jest dowolne - nie na żadne znaki. 2/ zdjęcie środkowe Te "zawory"...
Witam A jest na chodzie ten silnik? Silnik nie odpala wszystkie zawory są ciasne na każdej jednej głowicy a laski od popychaczy ssących i wydechowych zaworów powyginane tak jak by tłoki uderzyły w zawory.... Na plaku chwilę zagadka a mnie najbardziej interesuje przyczyną co spowodowało uszkodzenie Lasek Dodano po 11 Masz pozacierane prowadnice zaworów...
No tylko że tak przed wymianą głowicy nie było tego tematu , więc obstawiam że coś żle złożyłem no ale obejrzałem poprzednią klawiaturę no i niby każda podkładka jest na swoim miejscu , za pierwszym razem pozostawiłem poprzednie ustawiania klawiatury bez zmian ,auto chodziło jakiś czas nagle zaczęło dość intensywnie terkotać , więc zwaliłem znowu dekiel...
Witam. Mam problem z Fordem fiesta i jego silnikiem 1.3. Silnik zapala bez jakichś większych problemów lecz chodzi jakby na 3 cylindry, także nie ma odpowiedniej mocy. Po ściągnięciu okazało się, że na 1 i 3 cylindrze (liczę od lewej strony stojąc przed samochodem) nie otwiera się jeden z zaworów. Po dogłębnych oględzinach okazało się, że wykrzywione...
Przy ręcznym kręceniu wałem (obroty b.niskie) popychacze nie muszą stać pionowo (mogą po skosie delikatnym i to jest ułamek mm z ich długości) i też przekłamują Np ustawisz jeden zawór i zapalisz na 2s silnik i zmierzysz ten sam zawór i inny wynik , nie 0,2 tylko 0,3mm . Większych herezji to w życiu nie czytałem. Powiedz mi jakim cudem popychacz będzie...
Wydaje mi się, że niepotrzebnie kolega przerabiał ten pistolet dorabiając ten element na frezarce, co spowodowało wydłużenie całej konstrukcji i jej nieporęczność. Jakiś czas temu przerobiłem taki pistolet, wprawdzie nie do podawania pasty, ale fluxu. Pojemniki chyba są identyczne. Do tego celu wystarczy usunąć grzejnik z pistoletu i nic więcej nie...
Mój nadal działa, chociaż zaczyna przepuszczać, nie wiem czy to wina lasek czy może ten element, co popycha się zużył. Jak jest nowa laska to pcha dobrze ( bez skojarzeń proszę) ale pod koniec nie chce wypychać, muszę wtedy kciukiem pomagać. Chyba czas na nowy zakup.
(at)gaz4 , może są jakieś nieoficjalne wytyczne, wszystkiego można się spodziewać. Zastanawia mnie, że projektowane uchwały są podobne. Generalnie samorządy akurat do najbystrzejszych grup zawodowych nie należą Gdzieś powstała pierwsza uchwała, więc co robią pozostali? Ooo, patrzcie jaką oni mają mądrą uchwałę, zróbmy sobie taką samą... :):):) A że...
lasek popychacz zaworów efekt lasek lasek czujnik
płyta zawieszać start recover toshiba monitor hyundai x224w
tranzystor wzmocnic sygnal tranzystor wzmocnic sygnal
Mazda Ford Mondeo MK4 2.3 Duratec montaż i ustawienie wałków balansujących Oznaczenia pralki Samsung WW80T504DAEA - co oznaczają?