Musi być zwarcie przewodu sterującego wtryskiwaczem do masy. Jeden przewód jest +12 po włączeniu stacyjki, jasny niebieski, drugi jest przez ECU zwierany do masy (sterujący), różowo czarny. Odepnij kompa i wtryskiwacz, następnie zmierz czy między kablem różowo czarnym a ujemną klemą akumulatora niema przypadkiem zwarcia.
Oj coś mi się zdaje, że ktoś myli pojęcia. Tester menzurkowy nie pokaże lejącego wtrysku, tylko przepuszczającego przelewem (upuszczający ciśnienie z listwy). Lejący wtrysk pokaże komputer poprzez niewłaściwe korekcje.
Sprawdź korekty dawek lejący wtrysk powinień być mocno na plus.
Usterka mechaniczna/ lejący wtrysk itp./P
Moj kolejny zloty pomysł to może lejący wtrysk spowodowany zepsutym emulatorem jak myslicie? To chyba można by sprawdzić, odłączając wtryskiwacz przy pracy na LPG? :-)
hmm, no może i rozrząd ale tylko na jednym cylindrze stuka? trochę to dziwne, ale warto sprawdzić, warto też sprawdzić przelewy na wtryskach, to by tłumaczyło jeden cylinder i dymienie, i nie jest to zbyt pracochłonne, pozdrawiam Dodano po 12 póki co kompresję może Pan sobie darować, 1 wtrysk potrafi narobić hałasu, lejący wtrysk w ekstremalnych przypadkach...
Pierwsze słyszę by lejący wtrysk stukał. Zazwyczaj stukają jak jest zbyt duże ciśnienie. U ciebie jest brak sygnału z czujnika bądź zbyt niski sygnał przez co pompa podaje większe ciśnienie. Sprawdź wiązkę pomiędzy sterownikiem silnika a czujnikiem ciśnienia paliwa. Obejrzyj dokładnie wtyczkę bo czasem tam nie łączy choć dobrze wygląda. Mosesz poszarpać...
Nie można z tym jeździć, a konsekwencją będą spore koszta.
Czyli rozumiem że wtryski mam ok? Jeżeli nie szarpie ani nie przerywa? Równo pracuje?
Oczywiście że może, tak lejący jak i zatkany wtrysk całkowicie zmieni sterowanie silnikiem. Dawki mają być jednakowe i właściwe. Turbiny też nie sprawdzaj na słuch a na ciśnienie, sterowanie turbiną, czujnik doładowania, szczelność dolotów... Króćce paliwowe przed filtrem paliwa, jeden paproch może zmienić pracę silnika. Te wspomniane wcześniej czujniki...
Mam podobny problem, z tym że u mnie regenerowana była pompa wtryskowa i nowa końcówka wtryskiwacza, wtrysk ustawiony idealnie, przy okazji wymieniłem olej i filtr filcowy oraz przeczyściłem pompkę oleju. I co się okazało? Silnik zamiast pracować idealnie nie odpala, a jak odpali to poszarpie nim chwilę, kopci jak świeca dymna na szaro i gaśnie. Nie...
korekty wtryskiwaczy podpowiadają tylko że na danym cylindrze jest coś nie tak, lejący wtrysk , niskie ciśnienie , zawory itp, przeważnie to wtryski ale to trzeba przeprowadzić jakiś test choćby przelewowy
Remontu na pewno nie będzie tylko jazda aż się coś rozleci. Inna sprawa że te silniki robią 2x tyle bez jakichś wielkich problemów, jeśli tylko lejący wtrysk tłoka nie wypali albo rozrząd nie walnie, dlatego szukam. Ps. Wspominałem że stukanie jest wyraźniejsze gdy jest bardzo ciepło. Gdy jest poniżej 20 stopni przechodzi w zwykłe dieslowskie klekotanie....
Odświeżam temat. Kontrolką ewidentnie niski stan na wysterowanie wtryskiwaczy. Odpinam ECU Kontrolka gaśnie. Drugi ster to samo. Brak oddzielnego drivera na każdy wtrysk i co ciekawe, pomiędzy masą a sterowaniem rezystancja w megaomach. Ten był tani bo 200 zł a kolejny już 1500. Ktoś coś wie w temacie i podpowiedź?
User64, wcale nie odwrotnie, masz rację ze to lejący wtrysk mogl zapchac dpf. Faktem jest ze jest zapchany. Tylko teraz jak wyłączyć procedurę wypalania, dopóki nie zakoduje nowych wtrysków? Muszę rozgrzac silnik do 80 stopni zeby zakończyć procedure kodowania , a przy tym zadymieniu to ciezka sprawa. Wtryski w tym silniku wyjmuje sie palcami, rwac...
Witam , mam problem z silnikiem Vw t4 2,5 tdi Acv 102 km., auto odpala bez problemów, trzyma równo obroty ale po chwili pracy zaczyna kopcić na niebiesko, od czasu do czasu na chwilę przestaje i wyrzuca większy obłok , dodanie gazu powoduje chmurę niebiesko szarych spalin, zapach przypomina nie spaloną ropę ,po wykręceniu korka wlewu oleju i wyjęciu...
Witam. A uszczelniacze zaworowe? Jak stoi przez noc to te kilka kropel oliwy spłynie. Nie zawsze ten dym czuć olejem - jak go mało w dodatku. Ale lejący wtrysk i padnięte świece dają podobny efekt tylko że on trwa ciut dłużej niż "moment" Pozdrawiam.
Mam problem w bmw e90 silnik n47. Ciśnienie w szynie comonrail waha się od 300 do 340bar, cały czas podczas pracy silnika na wolnych obrotach ciśnienie faluje w tym zakresie, a sterownik zadaje 325bar. Wymieniłem czujnik ciśnienia i regulator na listwie jak i również regulator na pompie CR i filtr paliwa. Pompa comonrail została wymieniona problem pozostał....
Na komputerze parametry wyglądają dobrze dodam jeszcze, że przełożony został blok silnika z wnętrznościami z allegro głowica została stara. Przyczyna wymiany- lejący wtrysk wytopił tłok. Teraz pytanie czy zgrywają się czujniki rozrządu i wału. Koło rozrządu ma trzy wycięcia ale są podobno też z pięcioma.
Ja też chcę wierzyć, że to jest jakiś trolling a nie prawdziwa sytuacja... Bo jeżeli to jest prawdziwa sytuacja to autor tematu jest wręcz książkowym przykładem popełnienia absolutnie wszystkich możliwych błędów jakie tylko się da popełnić... Ułóżmy to chronologicznie. 1. Autor chce zakupić pojazd - robi sobie rozeznanie po lokalnym "rynku" po czym...
Autor tematu ani razu nie napisał, że mu leją wtryski, tylko przelewają. A to zasadnicza różnica. Zwracam honor, nie doczytałem. Cały czas myślałem, że chodzi o lejący wtrysk a nie przelewający. Co do wtrysku bezpośredniego to już widziałem przepalony tłok w AFN (na szczęście nie moim). :D
Problemy, które rozwiązałem głownie dzięki udzielonym wskazówkom: 1. Rozebrałem nastawnik na części pierwsze i wyczyściłem go dokładnie z nagromadzonych opiłków (a było ich na prawde wiele i to różnej wielkości) - jakieś pomysły co do ich pochodzenia? 2. wymieniłem uszczelki na nastawniku, podkładki wtryskiwaczy i uszczelki kolektora dolotowego (dzięki...
Cześć, Mam problem z autem micra K11 1.3 , brak mocy w zakresie 2/3 wciśnięcia gazu w zakresie 2500-3500 obrotów. Występuje dławienie, lekkie szarpanie. Wtedy napięcie z sondy lambda jest "wysokie", co świadczyłoby o bogatej mieszance. Podejrzewam, że wtedy ECU zmniejsza ilość paliwa i jest ona uboga co powoduje szarpanie (pomimo, że sonda daje sygnał...
Miałem Touarega z silnikiem 3,0 tdi 224km. Byłem bardzo zadowolony do czasu, kiedy jadąc na narty do Włoch w Czechach lejący wtrysk nie wypalił mi tłoka. Auto sprzedałem. Co do silników diesla to wszystkie są porażką, 5,0 porażka totalna, 3,0 wtryski + rozrząd, 2,5 R osiągi i brak mocy. Co do motania da się wszystko. Z 20 lat temu w Gliwicach na wyścigach...
Wtrysk musiał by być otwarty na stałe i lać paliwo. Ty nawet nie wiesz co oznacza "lejący wtrysk" skoro myślisz, że jak leje to musi być cały czas otwarty. xD Widzisz żeby się bronić to trzeba mieć argumenty. Dałem ci przykład taki w którym paliwo się nie zapali. W innym wypadku jeżeli wtrysk paliwa nastąpił o czasie i nawet będzie lejący to paliwo...
podciśnienie od EGR podłączone jest dobrze - nie drożny układ wydechowy, wymontowałem DPF i jest cały w czarny szlamie ( podejrzewam że lejący wtrysk załatwił go na amen ) DPF jest własnie płukany, jutro będę montował go z powrotem, i zobaczę czy reszta układy wydechowego też dostała czy jest drożna.
Ewidentnie widać urwane zawory. Lejący wtrysk by tego nie spowodował. Masz jakieś zdjęcia góry głowicy? Może padły popychacze hydrauliczne? Nie było słychać metalicznego pukania?
Wstawiłeś jakieś pomiary do końca nie wiadomo jakie, brak wartości. To czy wtryski leją to prawidłowy wynik wyjdzie tylko na maszynie, reszta testów na aucie to tylko domysły. Chcesz się przekonać czy leją wtryski, wyjmij i zawieź do sprawdzenia. Wtedy będziesz miał pewność. Stracisz ze 100-150 zł na sprawdzenie.
Mam mTdi (pompa na linkę) . Taki objaw miałem przy przepalonym tłoku , efekt lejącego wtrysku i jazdy na wysokich obrotach . Silnik gasł i nierówno pracował . Lejący wtrysk w czasie monotonnej jazdy na wysokich obrotach , działa jak palnik . Potem następuje przepalenie tłoka i momentalnie i przytarcie . U mnie przepalenie było w dwóch miejscach na tłoku...
Na idealnej powierzchni nie osadził by się płyn, zaokrąglenie , nierówność powoduje się osadzanie i powolne nagromadzenie na powierzchni. To jak kamień na pustyni wiatr przenosi piasek kamień jest przeszkodą i ziarenko po ziarenku osadza się na przeszkodzie. Nieprawidłowości w systemie oczyszczania spalin, błędu nie widać mieści się w granicy błędu...
Skoro czujniki sprawne , być może silnik dostaje nadmiarowego paliwa przez lejący wtrysk lub przez uszkodzoną membranę w tej gruszce (sprawdź olej w silniku) na listwie z wtryskami .
Witam wszystkich. Ostatnio coś mi zaczął kopcić na czarno podejrzewam lejący wtrysk z tego co wiem powinien mieć 180[bar].A ciekawi mnie mianowicie jakie powinno być ciśnienie na cylindrze zmierzył bym sobie. Przyznam że chciałbym żeby było w normie ale pewnie nie jest. Traktor nigdy nie był rozbierany ma nominalny silnik. Ale odpala bez dekompresatora...
Z 1,5dci to tylko na siemensie fajnie to jeździ i mało pali, ale żyje też ok 250tyś nie więcej, kiedy ludzie w końcu sie nauczą że nie kupuje się starych rozklekotanych diesli bo to są dziury bez dna, porządne zrobienie diesla bardzo często przewyższa wartość auta, czasy 1,9tdi już minęły jeździ tego już bardzo mało w normalnym stanie, taka ciekawostka,...
Piszesz że była maź - wszystko zależy jakiego koloru, może być że lał wtrysk i nie spalał paliwa i narobiło się mazi, i jeszcze jedno dodam - lejący wtrysk może też spowodować wypalenie dziury w tłoku ... to pewnie nie będzie dla Ciebie pocieszeniem. Kupić wtrysk podmienić i jak po zagrzaniu nie będzie chciał chodzić tak jak trzeba (musi przedmuchać...
Może to być lejący wtrysk lub turbina.
Pomimo wszystkich wcześniejszych zabiegów szarpanie nie ustawało. Było mniejsze ale jednak było. Też wymieniłem sondę bo błąd 2A00 znów się pojawiał. Doczytałem gdzieś, że wycieki wewnętrzne silnika i zużyty olej tej potrafią oszukać odczyty sondy. Zatem wymieniłem olej. Jego czas już i tak się zbliżał a lejący wtrysk mu pewnie też zaszkodził. Jeżdżę...
A może lejący wtrysk stopił tłoka. Widziałem coś podobnego w 2.2dci.
Co dokładnie? Lejący wtrysk to taki, który przelewem daje najwięcej? Z tymi opiłkami to też jakaś nowa tradycja się narodziła. P.S. Limerick?
Przyczyną może być lejący wtrysk tu (pompowtrysk). Radzę je sprawdzić.
W 1.6 hdi EDC16c34 świece są diagnozowane przez sterownik i uszkodzenie 1 szt jest już sygnalizowane . Korekcja -1.3 to już lejący wtrysk i słychać jak silnik stuka nawet bez podnoszenia maski , rób coś z tym.
Lejący wtrysk oznacza że nie rozpyla paliwa na mgiełkę tylko leje, wtedy źle się spala i trzęsie silnikiem.
cisnienie wtryskow LUCAS 120+-6 bar cisnienie wtryskow BOSCH 143+-7 bar 1.8 TD ENDURA-DE RFK/RFD/RVA 1.8 D RTD/RTE/F/G/H
Witam, panowie sprawdziłem korekcje wtryskiwaczy programem ddt2000, wyszły mi takie wyniki 1: -0,98 , 2:-1,96 , 3: -0,05 , 4:3,16, rozumiem że to oznacza lejący wtrysk nr. 4. podpowie mi ktoś jak ma się kolejność i numeracja wtrysku w okienku programu do kolejności wtryskiwaczy licząc od skrzyni biegów, chodzi mi oto czy wtrysk nr 1 jest wtryskiem nr....
Nieszczelność w dolocie uszkodzoną cewka Lejący wtrysk Zamienić wtryski miejscami jeżeli jest taka możliwość Oczywiście mówimy to że to występuje na Pb? Dodano po 2 Może być problem z występowaniem cewki przez ecu
Słabą stroną wtryski, lejący wtrysk potrafi uszkodzić tłok, a później to już wymiana silnika, sam to przeszedłem w 407 wtrysk lał, dziura w tłoku i zatarłem silnik
https://obrazki.elektroda.pl/5641095500_... poz.1 to ? poz.2 to ? Dodano po 1 Odpowiadam nt. oleju : SHELL HELIX HX7 10W-40 Dodano po 11 Napiszę co się zmieniło od mojego pierwszego pytania. Wymieniłem jeden lejący wtrysk (niestety nie wszystkie ze względów finansowych). Samochód nie dymi ,zapala poprawnie,ale: podczas jazdy przy prędkości...
Lejący wtrysk w tym silniku daje lekkie dymienie przez około minutę. A nie przez 15min. Co więcej nie wyrzuca z tego powodu oleju przez odmę po zagrzaniu. Bo to świadczy o utracie kompresji na tłoku i to poważnej utracie. A ten zestaw fajny taki tani byle jaki i jeszcze nie do tego silnika. Zawory to się szlifuje, gniazda frezuje. A głowic się nie planuję...
Witam , wiec sytuacja wyglada następująco , auto chodziło jeździło , zaczął się problem z odpalaniem musiałem dłużej kręcić żeby zapalił, aż do momentu ze nie zapali w ogóle , wiec na plaka do warsztatu , w warsztacie mówią ze prawdopodobnie pompa , zaznaczam ze na plaku auto jeździ normalnie , wiadomo stary diesel musi kopcić …. Czy zimny czy...
Przy lejącym mocno wtrysku to już by było wypadanie jak nic. A przy lekko lejącym też by wyszło w korektach fakt. Jak jest opcja w programie(albo zewnętrznym testerem) to zapinasz manometr i robisz tzw injector balance test. I to bez wyciągania czegokolwiek . Ale jak bym miał zgadywać to stawiam na olej.
Generalnie jeśli jest to pompa rzędowa czy rotacyjna to dawkę paliwa przydziela osobno na każdy wtryskiwacz więc stan jednego nie ma wpływu na pozostałe. Dla CR dopóki wtrysk nie zachowuje się jak dziura w rurze wysokiego ciśnienia i pompa jest w stanie utrzymać nominalne ciśnienie ( jeśli nie, zapali Ci się stosowna lampka o awarii ) to taki lejący...
astra lejący wtrysk lejący wtryskiwacz lejący wtryskiwacz objawy
pasywny czujnik podczerwieni śruby nietypowe makita iskrzenie szczotek
liebherr zamrażarka liebherr zamrażarka
Electrolux EWT - Drzwiczki nie blokują się: przyczyny i rozwiązania Urwanie wałka rozrządu w Mercedes 124 3.0 benzyna