"Coś" ci się nie rozpłacze bo to coś to kolektor ssący, jak usuniesz ten elektrozawór i zostawisz wolny wężyk to będziesz miał tak jakby a raczej będziesz miał na pewno lewe powietrze w kolektorze. Jak go zaślepisz to problemu nie ma żadnego.
Iskra jest,paliwo jest,sprężanie jest.Świeca mokra? Lewe powietrze może podsysa na kolektorze??
Napewno masz ośmio zaworowy.Zacznij od sprawdzenia szczelności połączenia kolektora z przepływomierzem.Może ciągnąć lewe powietrze.
Znalazłem przyczyne: lewe powietrze pomiędzy kolektorem ssącym a głowicą (kolektor ssący lekko zdeformowany) .Po usunięciu usterki wszystko ok.
Witaj, gaźnik-kolektor to musi być szczelne bo, złapie lewe powietrze co za tym idzie nie równa praca silnika.
Przy FOS'ie wystarczy nieszczelność przy przewodzie od serwa, bądź na uszczelce gaźnik- kolektor ssący aby ciągnął lewe powietrze i obroty falowały. Wystarczy też niewielki luz na przepustnicy.
mógł się on przestawić tak sam z siebie ? Moze gdy czyscilem te kolektory chociaz wszystko dobrze poskrecałem moze gdzie łapać lewe powietrze i silnik od tego moze się tak zachowywac ?
Jeżeli katalizator się nadmiernie nagrzewa, to pewnie silnik gdzieś ciągnie "lewe" powietrze (za uboga mieszanka). Trzeba sprawdzić uszczelkę pod korpusem przepustnicy, uszczelkę kolektora ssącego i sam kolektor ssący (tam jest chyba plastikowy - mogło coś "chrupnąć" podczas naprawy).
Filtr paliwa won , pompa może pompować ciśnienie ale robić to za wolno jak jest zatkany filtr paliwa . Poza tym w autach z gazem bardzo częstą usterką jest zapychanie się wtrysku benzyny bo paliwo odparuje ale syf w nim zostaje i jeśli nie używasz benzyny po pewnym czasie rozruch na benzynie i praca jest beznadziejna. Spotkałem się też z sytuacją gdy...
Fałszywe powietrze. zatykam przepustnice i samochód zaraz gasnie. Psikam plakiem na kolektor dolotowy i nie podnosi oblotów ,wiec wydaje mi sie ze nie ma lewego powierza .
Jeżeli masz gażnik to sprawdź najpierw przewody podciśnieniowe. Nie wiem jak to dokładnie jest w Cieniasie ale w moim Fordzie podobne efekty były przy dziurawych wężykach (lewe powietrze dostawało się do kolektora dolotowego). Do postawienia tej tezy skłaniają mnie zwłaszcza wysokie obroty na ssaniu, uszkodzona cewka daje inne efekty.
świece zostały dobrane z katalogu przez sprzedawce są to NGK BCPR 6E kable Janmor też do fiata punto 1.1 i dodam że aut chodziło do samej wymiany świec równo nie szarpało kręciło się normalnie. Aha znajomy powiedział że może ciągnie lewe powietrze wymieniłem pod wtryskiem uszczelki niestety pod samym kolektorem nie czuję się na siłach żeby wymienić
sprawdzenie sondy jest proste wystarczy do tego multimetr - rozgrzać samochód i sprawdzić napięcie na wyjściu około 1V trochę opisu tutaj: http://pl.wikipedia.org/wiki/Sonda_lambd... ale ja bym obstawiał na nieszczelny kolektor doprowadzający mieszankę - bierze lewe powietrze. Samochód jest słabszy i paliwa też bierze więcej. Pozdrawiam
Cześć Sprawdź po kolei Zasilanie gaźnika w paliwo- proponuje założyć lub wymienić filtr paliwa w drodze ze zbiornika do pompy paliwa Założyć zastępczo igelitowy przewód/ przezroczysty łączący wyjście z pompy do zasilania gaźnika jeśli będą widoczne w paliwie pęcherze powietrza to znaczy ze jest problem z wydajnością pompy i nie jest to wina gaźnika,...
Witam. Kod błędu wskazał przepływomierz. Wymieniliśmy na nowy i znów po dwóch dniach zapaliła się check engine – przepływomierz. Pozdrawiam Witaj, miałem podobny przypadek we fiacie. Examiner pokazał błąd przepływomierza, po wymianie znowu błąd. Okazało się, że była nieszczelność w układzie zasilania powietrzem za przepływomierzem (w stronę kolektora...
Sprawdziłem lewe powietrze i nieszczelności nie było, potęcjometr położenia przepustnicy też poprawnie pracuje, potrzebował bym jeszcze odczyt parametrów z jakiegoś programu np. Scantool, żeby porównać parametry z moim samochodem. Jeszcze jedno pytanie jak w scantool opisane są sądy lambda bo wiem, że są dwie i w jakich zakresach powinny się mieścić...
Proponuję sprawdzić uszczelki pod kolektorem ssącym i podstawą gaźnika.Jeśli po włączeniu ssania do połowy silnik nie dusi się,to jest możliwe uszkodzenie którejś z uszczelek(silnik zasysa dodatkowe lewe powietrze)Dodaję parę zdjęć gaźnika starego jak i nowego typu. http://obrazki.elektroda.pl/5960100400_1... http://obrazki.elektroda.pl/9435004900_1...
Lewe powietrze to z definicji powietrze pobierane pomiędzy przepustnicą a kanałami w głowicy... zazwyczaj na skutek obluzowania kolektora lub korpusu przepustnicy, uszkodzenia uszczelki pod którymś z tych elementów, spadnięcia lub pęknięcia jakiegoś przewodu podciśnieniowego (np. do serva, czujnika podciśnienia lub regulatora ciśnienia paliwa) lub pęknięcia...
jeszcze raz sprawdź szczelność kolektora dolotowego Sugerujesz, że łapie gdzieś lewe powietrze? W sumie kolektor dolotowy nie był odkręcany więc na styku głowica-kolektor raczej nie łapie ale możliwe, że tuż pod gaźnikiem na podkładce tej gumowej(dystansie). Tak czy inaczej sprawdzę. Dodano po 2 Pamięć jest zawodna ale nie przypominam sobie takiego...
Niestety rozrząd jest ok nie przeskoczył jest założony według oznaczeń więc to nie to kiedy go wymieniłem z czasem stawał sie coraz słabszy jak jeżdziłem mam pytanko możliwe jest że dostaje lewe powietrze pod uszczelką z kolektora ciężka sprawa Dodano po 2 ok już się wyjaśniło jednak dostawał lewe powietrze na uszczelce dziękuje wszystkim za pomoc pozdrawiam...
Witam. Niedawno nabyłem fiorino z silnikiem PSA 1.4 8v z roczną instalacja lpg stag. Kupiłem samochód że standardowym problemem odpalenia na zimnym silniku. Luzy zaworowe zrobione, pompa paliwa sprawdzona, wtryski Pb sprawdzone. Wymieniony kolektor ssacy ponieważ stary był skrzywiony i silnik łapał lewe powietrze. Czujniki sprawdzone, ominięta instalacja...
Zapomniałem dodać że mam w samochodzie LPG. Wczoraj w trakcie jazdy samochód strzelił podczas jazdy na gazie. Obroty wzrosły na 1500 i tak się już utrzymały. Po odpaleniu rano kolejnego dnia, silnik zaczął nierówno pracować (obroty 900). Po zagrzaniu obroty na benzynie 1200 a na gazie 1400 - 1500, silnik pracuje w normie. Podejrzewam że mogło nastąpić...
słuchajcie jeśli chodzi o instalacje do matiza to nie wiem na czym tu się tak rozwodzić. są dwie opcje: 1. wtrysk gazu ( drogi- około 4000 zł), ale autko chodzi lepiej jak an paliwie i mniej pali. 2. zwykły gaz + odlewany kolektor. ( można się zmieścić poniżej 2000 zł) mnóstwo firm odlewa kolektory do trakich samochodów jak daewo i fiat czy bmw itp....
Mogę - serwo hamulca bierze podciśnienie z kolektora dolotowego, jeśli się rozszczelni to silnik będzie dostawał "lewe powietrze", zależnie od stopnia tej nieszczelności albo silnik wkręca się na wysokie obroty albo zaczyna się dławić. Zdejmij sobie wężyk z MAP-sensora i zobacz co się wtedy z silnikiem dzieje... Tak na marginesie - właśnie dlatego m....
Stary magneti też klemą się kasowało. Przekaźnik na MM nie kasował adaptacji, tylko uniemożliwiał ich zapisanie po cyklu pracy... czyli w EEPROMie "na zawsze" pozostawały ostatnie wyuczone adaptacje sprzed założenia przekaźnika. Swoją drogą to wystarczyło przestawić dwie flagi konfiguracyjne i efekt był ten sam. Na siłę dało się skasować adaptacje...
Jesli faluja obroty to moze byc tez jakas nieszczelnosc i silnik zasysa lewe powietrze. Np pod kolektorem ssacym (zobacz czy sie sruby nie poluzowaly), albo pod tym nieszczesnym gaznikiem. Moze tez byc tak ze os przeustnicy ma luzy i powietrze sobie tamtedy wpada (przynajmniej takie objawy sa w durzych fiatach i w poldkach).
Spalanie duże bo lewe powietrze w kolektorze wydechowym i sonda wskazuje za ubogą mieszankę a falowanie obrotów na gazie i benzynie to wypadanie zapłonów. Zacznij od świec i kabli kończąc na cewce, Sonda lambda też będzie już przegrzana przez jazdę na źle ustawionej mieszance gaz powietrze . Nie oszczędzaj na kablach i świecach zapłonowych . Kable kupił...
Dzisiaj zauważyłem podejrzaną rzecz a mianowicie na PB zatkałem wlot filtra powietrza i silnik nie zgasł, nawet nie zaczął nierówno pracować co by świadczyło o jakimś lewym powietrzu ale na LPG przy przesłonięciu wlotu filtra silnik natychmiast zadygotał i po chwili zgasł. Osłuchałem dolot i słychać jakieś syczenie z okolicy kolektora po lewej stronie...
O ile pamietam panda ma plastykowy kolektor. Całkiem możliwe że po pierwszym strzale gazu pękł i teraz łapie lewe powietrze co powoduje zubożenie mieszanki i kolejne strzały. Niemniej jednak pomiar kompresji sporo powie o stanie zaworów - to też może być powodem strzałów. Oczywiście błędy z naciskiem na sondę - co ona pokazuje czy nie za ubogo.
Witam, szukałem podobnych tematów, ale zadne rady nie okazały się skuteczne. Jakiś czas temu Punto zaczęło chodzić na 2 cylindry. Sprawdzone: - świece ok - kable ok - cewki ok okazało się że łapie lewe powietrze przez popękaną uszczelkę kolektora ssącego. Uszczelka została wymieniona, wymienione też te uszczelki czy tam oringi na wtryskach, przez pół...
Jeśli wypnę pompę to zaświeci błąd silnika a silnik zachowa się tak samo (bujanie, gaśnięcie) Jeśli wypnę pompę i wyłączę w lexi to nie zaświeci błędu silnika ale silnik zachowa się tak samo Dlatego podejrzewam ze to nie ma nic wspólnego z pompą a raczej jest to chwila w której komputer wyłącza "ssanie" i obcina dawkę zbyt ostro i zgasi silnik albo...
Nie znam dokładnie budowy dolotu powietrza w fordzie ale .. lewe powietrze raczej nie ma tutaj znaczenia bo wtryski Pb znajdują się w kolektorze ssącym z dala od przepustnicy. Przepustnica a jak kto woli silnik krokowy odpowiada za ilość podawanego powietrza i dopiero na nim jest umieszczony filtr lub dolot powietrza - więc konstrukcja mało narażona...
migmig ma rację .Kompresja ma duży wpływ na takie strzelanie ponieważ silnik nie wypala całej mieszanki gazu i przy uchylonym zaworze ssącym następuje zapłon w kolektorze ssącym. Gazownik z pewnością zwiększył dawkę gazu aby auto miało powera. Sprawdź luzy zaworowe, kompresję . uszczelka też wymień bo jeśli parę razy było tam zagłądane to dystans z...
witam kolego na moje oko nasz gdzieś nieszczelność i ciągnie lewe powietrze posprawdzaj sobie bo sam kiedyś to przerabiałem może nieszczelny anty-wybuch podstawa wtrysku albo jeszcze co innego weź sobie samostart plaka albo zmywacz uniwersalny i spróbuj psykać po kolektorze dolotowym jak obroty w pewnym momencie zaczną się wyrównywać to masz nieszczelność...
Witam. Mam problem i licze na wasza pomoc. Wydmuchalo mi uszczelke pod glowica i musialem to zrobic. Glowica oczywiscie planowana, zawory tez i tutaj raczej zadnego problemu nie widze- z tej perspektywy wszystko wyglada ok. Ale okazalo sie ze silniczek krokowy przeciekal i musialem go wymienic, zalozylem 2 uzywane i to po wykonaniu kilkunastu telefonow...
pomylenie tych przewodow podcisnieniowych tez moze dac efekt nie trzymania wolnych obrotow.sprawdz takze przewod od kolektora ssacego do takiej czarnej puszki pod filtrem powietrza moze jest uszkodzony i silnik lapie lewe powietrze.czesto pekaly.pozdrawiam
Wiesz, nie jestem mechanikiem i nie chcę tego robić, bo nie mam o tym pojęcia w sumie, nie mam też zaplecza warsztatowego :) Dlatego szukałem speca od tych silników fiatoskich. Ostatnio jednak zacząłem już sam szukać i okazało się, że śruba (taka jakby dysza) wkręcona w kolektor dolotowy była zupełnie luźna, bo gazownik jak wiercił w kolektorze dziury...
Witam. Od pół roku jestem nabywcą fiata seicento 1.1 MPI. Od dwóch miesięcy mam dość poważny problem. Świeci się kontrolka błędu komputera. Kiedy jadę na gazie to auto jest słabe, Strzela z kolektora wydechowego. tzn. detonuje gaz w kolektorze wydechowym, a do tego spalanie gazu jest bardzo duże. około 10l. na 100 km. Natomiast na benzynie są inne objawy....
Przyczyn moze byc kilka. Czy samochod tak sie zachowuje od poczatku zamontowania gazu? Jezeli tak, to prawdopodobnie masz zle ustawiony dolot powietrza. Jezeli silnik pracowal prawidlowo, a usterka nastapila dopiero po pewnym czasie, to moze byc problem z emulacja sondy lambda (masz emulator/komputer "gazowy"). Wtedy sterownik silnika (ten od benzyny)...
Witam!, też miałem taki problem z Fiatem Uno 1,0 rocznik 96 - nie miałem instalacji gazowej. Problem z gaśnięciem po zapaleniu pojawił sie po stłuczce (przy naprawie blacharskiej wyciągano silnik z osprzętem). Najpierw próbowałem usunąć usterkę w ASO Fiat - oczywiście wydałem duzo kasy, a efektu żadnego. Byłem też w Serwisie Autoryzowanym Bosh - zero...
dzisiaj mialem podobny przypadek. samochod plywal na obrotach od 800 do 2500 obr./min. oczywiscie w pierwszej chwili pomyslalem potencjometr, no i wymienilem. niestety po odpaleniu ten sam objaw, no i moje zdziwienie: co jest grane ??? czasu troche nad nim spedzilem i okazalo sie ze zaciagal lewe powietrze na kol. ssacym. gdy dociskalem od gory kolektor,...
Warto sprawdzić równiez filtr paliwa. Kręć rozrusznikiem i niech ktoś ci plaka wpryśnie w kolektor, jeżeli szybko załapie to może być problem ze świecami. A powodów może być mnóstwo wymienie ci kilka popularnych z nich. Akumulator, lewe powietrze, kiepskie paliwo, zapchany filtr paliwa, świece, kompresja. Powiedz jaki rocznik i przebieg, może uda się...
Koledze wyżej za pewne chodziło o długość węży między listwą a kolektorem a tego nie widać, listwa jak listwa :P cudów się nie zobaczy. Zdejmij z silnika całą puchę i dopiero pstrykaj. Miejsce podpięcia podciśnienia do MAP-lpg też ma znaczenie, już nie wspomnę o tym że czasami ta pucha w pandzie łapie lewe powietrze w miejscu łączenia z silnikiem to...
Oto kilka zrzutów ekranu: Komunikat który zaobserwowałeś to za wysokie ciśnienie w kolektorze, czyli podciśnienie na wolnych obrotach jest nieprawidłowe co widać na MAP sensorze masz 0.59 przy wystąpieniu błędu, powinno być coś koło 0.3. Chyba gdzieś dostaje się lewe powietrze. Pamiętaj, że autokalibracje przeprowadza się przy minimalnym obciążeniu,...
Jest taki problem w aucie potencjalnej teściowej. Była u mechanika bo wykopcił jej cały układ chłodzenia i przy okazji napomniał jej że trzeba wymienić MAP sensor bo nie trzyma wolnych obrotów. Zanim zdecydowała dać się skroić jak za zboże zbadałem sprawę, czyli zmierzyłem woltomierzem Map sensor zasysając rurkę ustami, i okazało się ze wszystko jest...
Moim zdaniem gaźnik kolego. Miałem w swoim życiu 4 fiaty 126p oraz 3 fiaty CInquecento. Nie chcę Cię załamać lecz w tymi samochodami zawsze był problem z gaźnikami. Niestety z mojej praktyki wynika że z CC były większe. Przeszedłem ten temat od A do Z czyli od Aisana po przez Webera i Fosa. Problemy z falowaniami i cyrkiem gaxnikowym znikały mi dopiero...
Dzięki bardzo za zainteresowanie moim problemem.... Szczerze mówiąc nie wiele z tego co piszecie zrozumiałem:) Ale po kolei... LPG Odpalam oczywiście na Benzynie, po "rozgrzaniu" silnika przełączam na LPG i....wszystko OK. Silnik ładnie pracuje, nie pływa jedyny minus taki że na wolniutkich obrotach mam wrażenie że są za małe...słychać "pyrkanie z rury"....
Witam! Wszyscy już rozkładają ręce i nie potrafią określić co boli mojego fiata :( Dodaję filmik na YT z testem napięcia sondy lambda [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Film słabej jakości ale coś jednak widać. I teraz moje pytania: 1. Czy ta sonda jest walnięta i zawiesza się na ubogatej mieszance na wolnych obrotach i czy...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
klimatyzator powietrze powietrze monobloki powietrze powietrze demontaż kolektora
pomiar dobroci cewki sprężarka inwerterowa ipsec klient
najlepsza littokala która littokala
ALUP SOLO7 – kody błędów, kasowanie alarmów, Air-Control 1/2, instrukcja serwisowa Puszka podtynkowa 80 mm z deklem gwintowanym – PIP-80, bakelit, zamienniki, dostępność 2024