Sony nie ma takiej funkcji jak orginalne oplowskie wiec zostaje podłączenie albo z zapłonem albo bez wzgledu na zapłon.Jak chcesz miec inaczej to kup blaupunkta one maja tak jak chcesz
To nie jest żadna usterka. W Punto 1 nie ma w kostce ISO +12V załączanego przez stacyjkę. Na obydwu pinach jest tak jak piszesz cały czas napięcie. Jeżeli bardzo Ci zależy to możesz podprowadzić sobie ze skrzynki bezpieczników przewód lub bezpośrednio ze stacyjki.
Nie da się tak podpiąć . Poczytaj o "logice zapłonu" , bo tylko radia oryginalne i stare Blaupunkty takie rzeczy potrafią .
Można zmostkować. Poczytaj sobie o logice zapłonu. SławeK
Godzinę ....... Pod warunkiem, że przy włączeniu uwzględnisz AS .... i logikę zapłonu .... Jarek
Czułość wyszukiwania automatycznego . Największa Dis1.
Witalski ! Tu był temat wałkowany o opóźnieniu załączania przekaźnika . chyba o to Ci chodziło http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic45...
Nie da się, radio musi mień t.z.w logikę zapłonu czyli móc pracować tylko z jednym zasilaniem, większość radyjek uniwersalnych tego nie ma, tym bardziej tych chińskich wydumek.
W kamperze radioodbiornik samochodowy w desce rozdzielczej zasilany jest z akumulatora rozruchowego. Chcę podłączyć go do zasilania postojowego zachowując logikę zapłonu. Napięcia na obu akumulatorach zapewne będą się różnić. Czy mogę zostawić napięcie po zapłonie z akumulatora rozruchowego, a napięcie stałe wziąć z akumulatora postojowego i różnica...
Praktycznie prawie wszystkie radia japońskie i chińskie są tak zrobione [brak takiej funkcji]. A z tzw. logiką zapłonu od lat radia produkują firmy europejskie.
Ja bym zaczął od poprawnego podłączenia obu zasilań a potem poczytał instrukcję obsługi. Sony zwykle miało coś takiego, ukryty przełącznik z pozycjami do logiki zapłonu tak że po włączeniu kluczyka pojawia się zegar jak radio jest wyłączone a jak było włączone przed zabraniem drugiego plusa to się powinno włączyć ale ta logika jest zwykle trochę uboższa...
Zacznij od przeczytania instrukcji obsługi, jeśli nie masz to Kenwood na swoich stronach sporo udostępnia. Czasem jest to ustawiane np położeniem bezpiecznika lub jakimś ukrytym przełącznikiem. Zwykle ale nie wszystkie auta mają na stacyjce położenie ACC pomiędzy wyłączonym a zapłonem, specjalnie do słuchania radia. SławeK
Witam Jak wspomiał adrian logikę zapłonu ze stacyjki mostkujesz do zasilania radia i już będziesz miał czły czas włączone radyjko. POZDR Grzegorz:D
Złącze ISO w Oplu jest zgodne ze standardem, jedynie ma zamienione 12V po stacyjce i podtrzymanie. Jest tylko jedno małe ale - zasadniczo w Oplu głównym zasilaniem jest to stałe 12V (które w innych radiach jest tylko do podtrzymania pamięci), a z kolei 12V po stacyjce w Oplu jest tylko sygnałem informacyjnym dla układu logiki zapłonu w radiu, podczas...
Albo podłącz plus ACC przez stacyjkę prawidłowo a plus podtrzymujący pamięć do stałego plusa. Możesz też w większości radii przełączyć logikę zapłonu małym przełącznikiem ukrytym w szczelinie w blasze, tylko po przełączeniu odłącz na chwilę zasilanie. SławeK
Witam To radio z Blaupunktem ma wspólny tylko napis na panelu a w środku to 100% medion, tewion jednym słowem CHINA, wiem bo miałem przyjemnośc ostatnio takie badziewie rozkręcac i obstawiam że logika zapłonu w tym modelu kończy się na włączaniu po przekręceniu zapłonu pełnej logiki zapłonu na tym na pewno nie uzyskasz
Zdaje się, że już dostałeś pełną wyczerpującą odpowiedź.
Rozwiązanie typowe dla np. Grundigów, stały plus podtrzymuje pamięć i zasila tuner oraz końcówkę mocy, plus po stacyjce to tylko sterownie "logiką zapłonu", zazwyczaj przez przekaźnik lub tranzystor. Jak masz schemat to go daj... pewnie padło sterowanie odłączaniem zasilania dla wzmacniacza. Po podłączeniu radia do zasilania należy przycisnąć RESET...
jak podłączyć żeby radio wyłączało się wraz z wyjęciem kluczyka ze stacyjki, ale oczywiście żeby była możliwość włączenia radia bez kluczyka Nie da się. Albo radio zależne od kluczyka, albo całkowicie niezależne. Tylko wybrane modele radioodbiorników mają taką funkcję, że można je załączyć bez kluczyka, najczęściej na godzinę. O kostce ISO i logice...
Czy Sony XR-6700RDS ma logikę zapłonu? Ma dwa przewody doprowadzające zasilanie, przełącznik trybu pracy. Tylko czy po podłączeniu czerwonego plusa po stacyjce da się je uruchomić bez kluczyka?
Trzeba ciągnąć ACC do radia bo oryginał miał logikę zapłonu z cana
Przecież to radio nie ma logiki zapłonu. Gra albo na stałe, albo po stacyjce. Coś słabo się kolega naczytał o tej funkcji.
Witam, mam pytanie odnośnie ww. radia. Zakupiłem od znajomego radio jak w temacie i ponieważ w moim punto nie ma szyny CAN, nie została ona podłączona, a więc nie mam też logiki zapłonu. Moje pytanie brzmi czy modyfikując któreś ze złączy w kostce radia jestem w stanie zrobić ręcznie logikę zapłonu w tym radiu? Opis złącza radia znajdziecie na tej stronie...
Myślę, że to wyjaśni wątpliwości - jak ten kolega nie zajmuje się radiami samochodowymi, to może o tym nie wiedzieć, więc pokaż mu to oraz instrukcję od radia. http://obrazki.elektroda.net/24_11774902... To oczywiście jest widok wtyczki ISO idącej do radia od strony styków wtyczki (od przodu). Podłączenie "Opel" dotyczy radioodbiorników samochodowych...
Znajomy ma w oplu CHYBA takie radio (wygląda podobnie ale wiadomo jak to działa) http://allegro.pl/radio-samochodowe-odtw... albo http://www.audiophile.pl/p/2035_blaupunk... podobne są te modele, musze sprawdzic dokladnie jak bede co to za model ma :). działa na logikę zapłonu tj wyłącza się jak wyciągnie...
Akurat kiedys też zastanawiałem się nad tym problemem z dokładnie tym samym modelem. Szkoda go przerabiać byle jak, schematu nie uświadczysz nigdzie. Teoretycznie jest to możliwe ale nie chciało mi się aż tak go psuć, kupiłem BE2210 i po problemie. Jest jeszcze jeden pomysł, zastosować przetwornicę od laptopa, taką by nie siała zakłóceniami ale wtedy...
Owszem, można , wystarczy oba te plusy połączyć razem od strony radia i do stałego plusa w aucie ale nie jest to zalecane gdyż poważni producenci radii robią coś takigo co nazywamy logiką zapłonu (widać to badziewie tego nie ma) i może rozładowywać akumulator a drugie to radio nie każde radio powinno grać bez kluczyka, te radia które wymagają dwóch...
Logika zapłonu to przypuszczam że działa ;) bo jak wyłączysz kluczyk na grającym to się wyłącza , a po przekręceniu z powrotem włącza A jeśli chodzi o włączenie bez kluczyka to raczej nie ma takiej funkcji ;) [przeczytaj w instrukcji obsługi] Jedyne co możesz zrobić to podać dwa stałe plusy na pamięć i ACC [ale wtedy nie będzie żadnej logiki zapłonu...
Niestety bez szans. Radia azjatyckiej produkcji są o tyle paskudne, że mało które ma logikę zapłonu, umożliwiającą uruchomienie radia bez kluczyka w stacyjce. Niby można je podpiąć pod stały plus, ale wtedy nie będzie się wyłączać ze stacyjką. Można pokombinować z jakimś przekaźnikiem czasowym, ale czy to będzie łatwa robota - no nie wiem...
A czerwony kabel nie ma zasilania na stałe? Tam logiką zapłonu steruje CAN, więc radio powinno mieć zasilanie zawsze. Po prostu zmostkuj czerwony z żółtym
A w takim razie gdzie na jaki pin ma iść 12v że stacyjki po jej załączeniu Nigdzie,to radio nie ma analogowej logiki zapłonu.
Tak. Bezpiecznik 10A. Jego położenie to forma dostosowania do logiki zapłonu.
Jeśli w aucie jest prawidłowo podłączone i nie ma włączonego zapłonu (kluczyka) to tak ma być. Jest to po to zrobione żeby Ci radio nie rozładowało akumulatora jak zapomnisz je wyłączyć (logika zapłonu). SławeK
Spójrz sobie na tą stronę i powinno to ci pomóc w zrozumieniu na czym to polega http://www.ross-tech.com/vcds/tour/recod... Funkcja FADER jest włączana w radiu poprzez jego odpowiednie kodowanie, tak samo wyświetlanie funkcji na fisie i działanie przycisków na kierownicy, jednak RCD200 po podłączeniu zamiast DELTY która działała powinno reagować...
Tak przeglądam temat i niedoczytałem jakie to radio montowałeś zamiast fabrycznego w ty VW ? Zwykle lepsze radia i prawidłowo podłączone mają tzw logikę zapłonu, tzn. Po wyjęciu kluczyka wyłączają się ale można je ponownie włączyć lecz samo się wyłączy po 30-60min jeśli nie dostanie plusa od zapłonu lub nie będzie nim kręcone. Ma to za zadanie pozwolić...
Chińskie radia (Sony, Pioneer itp) nie mają logiki zapłonu więc nie możesz oczekiwać takiego zachowania jak ma radio fabryczne.
Odpowiedź brzmi nie można tak podłączyć , bo mikroprocesor nie ma przewidzianej takiej logiki zapłonu. Oczywiście zrobienie takiego dodatkowego układu układu jest wykonalne - ale nie jest to bardzo proste.
1. Wszystkie radia chyba można zrobić z logiką zapłonu - nie mówie o prehistorykach. 2. Pewnie się podświetli jakiś przycisk od włączania. 3 Tak będzie regulacja.
Z tego co opisujesz to akurat logika zapłonu działa . Szukaj przerwy przy impulsatorze (ostatnio miałem taki przypadek)lub nie działa część odpowiedzialna za włączanie i wyłączanie radia.
Do radia nie jest przypięty plus po stacyjce, logika zapłonu jest relizowana poprzez szynę can, plus po stacyjce musisz wziąć spod bezpieczników, czsami można spod zapalniczki.
Czerwony to ma być ACC lub zasilanie po stacyjce (terminal 15), natomiast żółty to jest podtrzymanie (czyli stałe zasilanie). Dodatkowo producent przestrzega, że podłączenie czerwonego do "stałego 12V" będzie powodowało wyładowywanie akumulatora. Niestety w przeciwieństwie do Oplowskiego radia, główne zasilanie idzie tu czerwonym przewodem, a żółty...
Polecam powrót na wspomnianą stronę i poczytanie sobie tematu o logice zapłonu albo użycie funkcji SZUKAJ.
Nie kabelek od logiki tylko do użycia w logice zapłonu. Jak jest na nim zasilanie to nic się nie stało a jak nie ma to pewnie bezpiecznik. Każde zasilanie jest w jakiś sposób zabezpieczone, inaczej byś nie oglądał kabli a tylko je wąchał... SławeK
Wniosek ? Różnica w kablach, nie można podłączać kostek różnych aut mimo że mechanicznie pasują, trzeba zrozumieć po co są w nich poszczególne przewody i czym się różnią. Wystarczy jak odłączysz jeden i sprawdzisz czy zasilania są na włąściwych miejscach by nie gubił pamięci i działała logika zapłonu. SławeK
Nie jest zamieniony tylko Opel podobnie jak VW/Audi okablowywał instalację pod radio z logiką zapłonu. I kolory są jak podałem. Swoją droga radio z logiką zapłonu to jest pełna wygoda.
Witam wszystkich na forum! Mam podobny problem z radiem, z elektronika nie mam nic wspolnego.... miałem problem z pamiecia...tzn z wyjeciem kluczyka traciłem wszystkie ustawienia w moim radiu.... wg wskazan fachowcow zmostkowałem kabel zasilania "czerwony" z kablem pamieci " żółtym" we wtyczce przy radiu...teraz radio dziala cały czas nawet po wyjeciu...
Popracuj nad zasilaniem radia. Pomiń logikę zapłonu. Być może wystarczy zamienić przewody zasilające radio. Jarek
Podłączone jest wg. tego schematu http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj... Niestety nie działa razem z zapłonem tylko muszę osobno włączać i wyłączać.
Niektóre radia są tak zaawansowane, wbrew pozorom, że nawet kolejność podłączania plusów jest dla nich ważna. A analizując płytkę drukowaną mocno się zdziwisz, na końcówce mocy jest druk trzywarstwowy! A ono tylko wygląda prosto. SławeK
Trzeba wyłączyć logikę zapłonu a nie ryć po kablach. To radio ma taką opcję.
ok , więc może jakiś klawisz jest zblokowany , sprawdź czy wszystkie przyciski "klikają". I czy radio reaguje na logikę zapłonu? Tzn czy włacza się i wyłacza automatycznie kluczykiem.
W B6 jest radio po CANie więc stracisz logikę zapłonu i funkcję GALA(są emulatory CAN) włączenie podświetlenia(to można łatwo "naprawić"). Wygląd radia jest delikatnie inny, chodzi o czarny kolor.
Przy prawidłowym podłączeniu plusów logika zapłonu tak działa że radio wyłączone kluczykiem po ponownym włączeniu kluczyka się włączy a wyłączone najpierw wyłącznikiem a potem wyjętym kluczyku nie włączy się z kluczkiem, pamięta jak było wyłączone. Czytam i wnioskuję że masz problem z instalacją stacyjki... "nasi tu byli...". To proste obwody ale trochę...
podłącz poprawnie i radyjko będzie działać jak trzeba ,przecież radyjka blaupunkta posiadają logikę zapłonu ,poszukaj info co to jest logika zapłonu i nie czytaj bzdur co piszą: dariusz dubinski2 i apap
Jak ktoś podłącza radio tak samo niechlujnie jak pisze to można wnioskować że ma podobną wiedzę na temat elektroniki i ortografii. W tym radiu żródła zasilania są dwa, jedno podtrzymujące pamięć radia a drugie do działania logiki zapołonu, oba muszą być podłączone do właściwych styków w radiu i musi być do kompletu prawidłowo ustawiony ukryty przełącznik...
No to szkoda.
Radyjko ma logikę zaplonu i działa z nią wyśmienicie. Pozdrawiam
Witam , nie mogę namierzyć usterki związanej z błędem 2208 , objaw jest taki, że po zamknięciu auta radio włącza się w różnych okresach po zamknięciu centarlnego zamka, rozładowując aku. Nie reaguje na logikę zapłonu. Podstawione inne sprawne radio objaw ten sam. Akumulator pod obciązeniem 100A 11,1V, bez 12,9 , ładowanie 13.9V , klimatronik także nie...
Tylko oryginalne radia potrafią tak działać jak chcesz...no może jeszcze jakieś stare Blaupunkty miały tzw. "logikę zapłonu" . Poczytaj o tym, bo temat omawiany był niejednokrotnie.
Przeróbka fajna, ale patrząc na to radio, zastanowiłbym się jednak nad montażem jakiegoś starszego Blaupunkta, Grundiga czy Philipsa i dołożeniem do niego modułu BT. Te radia (a przynajmniej te z wyświetlaczem) miały sprawnie działającą logikę zapłonu, umożliwiającą włączenie radia bez sygnału ACC na 10 minut. Nie wspominając o lepszej prezencji i jakości...
Na studio24 jest nawet osobny dział poświęcony fordowi! I o logice zapłonu całkiem dobry artykuł.
jest to fabrycznie montowane radio daewo ,chyba że po wymontowaniu go będzie można wyczytać coś więcej (typ,model),na razie tyle tylko wiem
Sprawa jest prosta, ISO co ma stały plus na styku A4 to standard zwykły, a to co ma stały plus na styku A7 to okablowane pod logikę zapłonu. I problem pojawia się głównie w konstrukcjach dalekowschodnich, gdzie producent oszczędza całe życie na czym może i nie zakłada eeproma do radia - wtedy daje znać gubienie nastaw. Bo radyjka europejskie zwykle...
Na allegro wpisz "iso Nissan" i za 5,99zł masz kłopot z głowy. Fajnie by było mieć tak samo Tego nie przeskoczysz, bo tylko oryginalne radia tak potrafią . Nowoczesne radia nie mają tzw. "logiki zapłonu" . Dodano po 3 edit Ta Twoja kostka na fotce wygląda jednak na już przejściówkę "Iso (lub Nissan)" > "konkretne radio" , czyli sięgnij głębiej w kokpit,...
heh moja pomylka w tekscie :arrow: mialo byc tak: Zolty przewod z kostki ISO na stale jest podlaczony do aku, a czerwony pod stacyjke taki maly blad :D
Nie wszystkie radia posiadają logikę zapłonu. Zamień plusy stały i ten pojawiający się po przekręceniu kluczyka. Może pomoże.
żółty to stałoprądowy, czerwony to załączanie stacyjką, więc podłączasz czerwony do żółtego. taka kombinacja daje to że radio działa niezależnie od kluczyka, czy on jest czy nie. Jeśli chcesz żeby wyłączało radio razem z kluczykiem, to miernikiem znajdź w aucie stałoprądowy i stacyjkę w kostce auta i sprawdź czy zgadza się z kolorami co podałem. Polecam...
Dziwne masz te odczyty. Przy połączeniu żółty-czerwony miernik powinien pokazywać zero (oba są plusowe). Nowsze Alpiny po prostu tak mają, że podłączone na stałe rozładowują akumulator. Nie wiem dlaczego, też wydaje mi się to bez sensu. Idealne dla Ciebie byłoby radio z logiką zapłonu, czyli takie jak fabryczne. W sensie że można je włączyć bez karty....
dzieki wielkie. a możesz coś więcej powiedzieć o tej logice zapłonu. byłbym bardzo wdzięczny
Więcej dowiesz się o tym na stronie www.studio24.prv.pl w artykule o logice zapłonu.
No i bez CAN-busa będzie się odbiornik wyłączał co godzinę, brak podświetlenia, Gali i logiki zapłonu. Jakie radio było fabrycznie w tym Audi? Pzdr. N.
o to znaczy ze ma logikę zapłonu wiec czerwony musi być podpięty do jakiegoś zasilania po stacyjce a zółty do plusa który jest ciągle nawet po wyjęciu kluczyka wtedy będziesz miał pełna jego funkcjonalność
Witam Czy jest możliwość podłączenia tego radia do samochodu w taki sposób aby działało tylko gdy przekręcę kluczyk? Pozdrawiam.
I ten tranzystor sterowany bezpośrednio z cmosa uciągnie prąd do radia 4x50W czy załącza sie przez przekaźnik? Pozdr. N.
dzieki za odpowiedz :) wszystko sie zgadza, tylko jak podlacze dwa plusy na stalew to nie moge radia wylaczyc, pokazuje sie zegar i koniec :(
W kadecie przy właczonym zapłonie nie powinno się wyłączać. A podświetlać się powinno po włączeniu świateł. Opel i VW są kablowane tak samo - pod logikę zapłonu.
W moim golfie (Variant z końca 98 roku) wymieniłem firmowe radio - Alpha CC na Pioneera DEH-4700. Mam tylko teraz dwa pytania: 1. W jaki sposób prawidłowo podłączyć zasialanie - o ile się nie mylę w kostce zamienione są zasilanie ACC z podtrzymaniem. Pioneer dodaje stosowną przejściówkę z możliwością zamiany, jadnak nawet po zmianie radio nie działa...
Nie włączy się, bo tylko Grundig i Balupunkt mają logikę zapłonu. Musisz spiąć żółty i czerwony kabelek razem, i podłączyć do stałego zasilania. Fiat ma standardowy rozkład pinów w iso, a jak nie to jest opisana kostka na obudowie fabrycznego radia. Wtedy możesz włączyć niezależnie od stacyjki, ale musisz pamiętać żeby wyłączyć jak na dłużej wychodzisz...
dzięki kolego za pomoc tak też zrobie a ten kabelek REM to jest ten kabelek od logiki zapłonu tzn. napięci idzie po przekręceniu stacyjki czy żle myśle Ten przewód (rem), podłącza się z jednej strony do wzm. do wyj.REM, a od strony radia do wyjścia np. rem. lub np. power ant. Na przewodzie tym pojawia się napięcie w chwili włączenia radia, to napięcie...
Ale namieszałeś. Przede wszystkim należało by elektryka kopnąć w 4 litery za to że nie zrobił Ci tego od razu a z Twoim pojęciem będzie kłopot. Otóż jak pamiętam to Opel ma plus stały i plus od zapłony zamienione miejscami. Więc rozgałęziony żółty przewód będzie w nim plusem który jest odłączany przez kluczyk a nie plusem stałym jak w większości innych...
W Blaupunktach z tego okresu zapłon nie musi być włączone tylko radio trzeba włączyć aby się świeciło - - - - na LCD. Blaupunkt prawie zawsze miał dobrze zrobioną logikę zapłonu - i nie potrzebował włączonej stacyjki.
Co mi da sprawdzenie napiecia na pinach skoro instalacja auta jest ok i napięcia są w porządku?Tak sobie myślę, że jedyne co mogę sprawdzić to ścieżkę stałego plusa w niebieskiej kostce ale dalej na pcb w liczniku podlaczonym pod zasilacz z zachowaną logiką zapłonu czyli stały plus i plus po zapłonie.
Nie zrobisz tak . Tylko fabryczne radia i jakieś tam antyczne Blaupunkty i Philipsy miały taką opcję , a te nowe radia już działają albo "po kluczyku" albo "na stałe" .
Pamięć sprawdz, stabilizator na radiatorze (on włącza zasilania). Przelut całości lewej strony, sprawdzenie aplikacji stabilizatora. Jest jeszcze kilka usterek w Philipsie - problemy są czasem przez logikę zapłonu.
Albo jeden z plusów nie dociera od złącza do eletroniki radia albo masz uszkodzony procesor. Zobacz czy radio reaguje na logikę zapłonu, to da odpowiedź. SławeK
Nie da się tak.
Pomiając drobny fakt, że w Oplu jest ISO z logiką zapłonu (zamienione plusy) i to, że ISO jest w jednym kawałku z górną częścią (nie w każde radio to wejdzie) to się z przedmówcą zgadam.
Jak auto z logiką zapłonu (VW, Opel, Mercedes) to na górze a jak bez to na dole. Zobaczysz jak wyłączysz stacyjkę i straci stacje z pamięci - to znaczy, że źle włożyłeś :D
Wyjmij radio, zamień miejscami kabelki czerwony z żółtym i włóż radio. Masz po prostu zamienione plusy miejscami bo Opel jest okablowany pod logikę zapłonu. Jak to wysoki model Pioneera to możesz dokupić interfejs pod wyświetlacz. interface kosztuje coś około 400450zł
Górny rysunek - większość samochodów, dolny rysunek VW/Audi/Opel czyli autka kablowane pod logikę zapłonu. Różnica poleca na zamienianiu plusów miejscami aby radio nie traciło pamięci po wyłączeniu kluczyka.
wielkie dzięki za pomoc szczególnie dla Grzegorzxxx problem rozwiązany w.w. radio ma logikę zapłonu. włacza się ją przytrzymując przy wyłączonym radiu guzik Mute aż do momentu pokazania się na wyświetlaczu IGN ON Pozdrawiam Darek
Na górze zwora przełączająca logikę zapłonu a to z boku to wejście Tel Mute jak pamiętam i coś jeszcze. Było już o tym na forum ale pewnie łatwo nie znajdziesz, to spróbuj poszukać. chociaż instrukcji obsługi w której to będzie opisane. SławeK
Wschodnie radia tak mają. Europejskie zwykle mają logikę zapłonu i dzięki temu można je włączać/wyłączać kluczykiem i bez kluczyka włączyć włącznikiem - po godzinie wtedy same się wyłączają. Niby drobiazg ale świadczy o pomysłowości.
Widzę kolego Norbert.s. że nie zrozumiałeś problemu. A koledze radzę poszukać czy nie istnieje w tym aucie fragment oryginalnej instalacji auta i czy posiada taką pozycję kluczyka o której pisałem i jesli posiada to trzeba by podłączyć z niej jednego plusa do radia i będziesz miał logikę zapłonu bo na zapalniczce pewnie masz stały plus. SławeK
Serwis odczyta kod z numeru karoserii jeśli radio było zamontowane fabrycznie i nie będzie tego wyjmował. Trzeba umieć operować wyjmakami żeby je wyjąć choć na razie nie widzę potrzeby. Owszem, pasują inne radia, czasem może być mały problem z plusami choć ten model jak pamiętam ma standardowo. Szyby jeśli jeszcze masz oryginalne to lepiej zostaw to...
Większość odbiorników zamontowanych fabrycznie ma tzw logikę zapłonu, ona powoduje że radio powinno się wyłączyć po wyjęciu kluczyka. Niektóre można włączyć ale potem same po jakimś czasie się wyłączają jeśli nie ma kluczyka, ma to zapobiegać niepotrzebnemu rozładowywaniu akumulatora. SławeK
Wygląda na to że wzmacniacz w antenie jest uszkodzony. Wymiana całej anteny. Można też próbować go ominąć, przerobić ją na antenę pasywną, wzmacniacz jest w samym cokoliku. Tego radia tak nie przerobisz. Radia fabryczne mają taką logikę zapłonu a z nie fabrycznych większość Blaupunktów czy Grundigów tak by działało.
Wpadłem na inny pomysł. Jakby tak sprzęgnąć przycisk z bolcem blokady kierownicy tak aby układ centralnego zamka dostawał impuls przy wyciąganiu kluczyka z stacyjki (mają coś takiego nowsze samochody z logiką zapłonu w radiach samochodowych)
Z 10 cm nie oczekuj zbyt wiele. Ciekawe i tanie modele miał swego czasu Pioneer w swojej ofercie (dwudrożne i dość dobrze pasujące w miejsca fabryczne). Musisz bardzo uważać, bo Grundig ma sporo basu już grając na płasko i dla wielu popularnych 10 to jest zabójstwo. Sławku jakiego okablowania szukasz? Kabel do zmieniacza jest na stronie, zasilanie to...
w oplu jest prawdopodobnie kable zasilające z akumulatora i ze stacyjki odwrotnie niż w iso bo instalacja jest pod oryginalne radia z logiką zapłonu więc w samochodzie + ze stacyjki prawdopodobnie jest na pinie 4 a z akumulatora na 7
logikę zapłon odłącz logikę schemat zapłonu zapłonu
atmel 24c64 seicento klema renault laguna przycisk
dobre sklepy elektroniczne online dobre sklepy elektroniczne
Schemat kabli tylnej klapy Mercedes C W204 2012 Zastąpienie portu USB telewizora zasilaczem USB