Sony nie ma takiej funkcji jak orginalne oplowskie wiec zostaje podłączenie albo z zapłonem albo bez wzgledu na zapłon.Jak chcesz miec inaczej to kup blaupunkta one maja tak jak chcesz
To nie jest żadna usterka. W Punto 1 nie ma w kostce ISO +12V załączanego przez stacyjkę. Na obydwu pinach jest tak jak piszesz cały czas napięcie. Jeżeli bardzo Ci zależy to możesz podprowadzić sobie ze skrzynki bezpieczników przewód lub bezpośrednio ze stacyjki.
Godzinę ....... Pod warunkiem, że przy włączeniu uwzględnisz AS .... i logikę zapłonu .... Jarek
Nie da się tak podpiąć . Poczytaj o "logice zapłonu" , bo tylko radia oryginalne i stare Blaupunkty takie rzeczy potrafią .
Można zmostkować. Poczytaj sobie o logice zapłonu. SławeK
Nie da się, radio musi mień t.z.w logikę zapłonu czyli móc pracować tylko z jednym zasilaniem, większość radyjek uniwersalnych tego nie ma, tym bardziej tych chińskich wydumek.
Witam Jak wspomiał adrian logikę zapłonu ze stacyjki mostkujesz do zasilania radia i już będziesz miał czły czas włączone radyjko. POZDR Grzegorz:D
Praktycznie prawie wszystkie radia japońskie i chińskie są tak zrobione [brak takiej funkcji]. A z tzw. logiką zapłonu od lat radia produkują firmy europejskie.
Zdaje się, że już dostałeś pełną wyczerpującą odpowiedź.
Albo podłącz plus ACC przez stacyjkę prawidłowo a plus podtrzymujący pamięć do stałego plusa. Możesz też w większości radii przełączyć logikę zapłonu małym przełącznikiem ukrytym w szczelinie w blasze, tylko po przełączeniu odłącz na chwilę zasilanie. SławeK
Rozwiązanie typowe dla np. Grundigów, stały plus podtrzymuje pamięć i zasila tuner oraz końcówkę mocy, plus po stacyjce to tylko sterownie "logiką zapłonu", zazwyczaj przez przekaźnik lub tranzystor. Jak masz schemat to go daj... pewnie padło sterowanie odłączaniem zasilania dla wzmacniacza. Po podłączeniu radia do zasilania należy przycisnąć RESET...
Witam, mam pytanie odnośnie ww. radia. Zakupiłem od znajomego radio jak w temacie i ponieważ w moim punto nie ma szyny CAN, nie została ona podłączona, a więc nie mam też logiki zapłonu. Moje pytanie brzmi czy modyfikując któreś ze złączy w kostce radia jestem w stanie zrobić ręcznie logikę zapłonu w tym radiu? Opis złącza radia znajdziecie na tej stronie...
Witam! Naczytałem się wiele na temat "logiki zapłonu". Chciałbym aby tak funkcja działała w moim radiu.Do wyboru mam kabelek:+ po stacyjce o raz +na stałe do podtrzymania pamięci.Wykorzystałem wszystkie możliwości podpięcia radia i nic-logiki zapłonu nie uzyskałe.Radio gra mi w 2 wariantach: 1.tylko kiedy kluczyk jest w stacyjce 2.po wyjęciu kluczyka...
Czy Sony XR-6700RDS ma logikę zapłonu? Ma dwa przewody doprowadzające zasilanie, przełącznik trybu pracy. Tylko czy po podłączeniu czerwonego plusa po stacyjce da się je uruchomić bez kluczyka?
Znajomy ma w oplu CHYBA takie radio (wygląda podobnie ale wiadomo jak to działa) http://allegro.pl/radio-samochodowe-odtw... albo http://www.audiophile.pl/p/2035_blaupunk... podobne są te modele, musze sprawdzic dokladnie jak bede co to za model ma :). działa na logikę zapłonu tj wyłącza się jak wyciągnie...
jak podłączyć żeby radio wyłączało się wraz z wyjęciem kluczyka ze stacyjki, ale oczywiście żeby była możliwość włączenia radia bez kluczyka Nie da się. Albo radio zależne od kluczyka, albo całkowicie niezależne. Tylko wybrane modele radioodbiorników mają taką funkcję, że można je załączyć bez kluczyka, najczęściej na godzinę. O kostce ISO i logice...
Trzeba ciągnąć ACC do radia bo oryginał miał logikę zapłonu z cana
Złącze ISO w Oplu jest zgodne ze standardem, jedynie ma zamienione 12V po stacyjce i podtrzymanie. Jest tylko jedno małe ale - zasadniczo w Oplu głównym zasilaniem jest to stałe 12V (które w innych radiach jest tylko do podtrzymania pamięci), a z kolei 12V po stacyjce w Oplu jest tylko sygnałem informacyjnym dla układu logiki zapłonu w radiu, podczas...
[15] czyli +12V po stacyjce oraz pedał hamulca. Przekręcisz stacyjkę i pierwszy raz naciśniesz pedał hamulca - zablokują się drzwi. Wyłączysz zapłon - drzwi się otworzą. Oczywiście musisz samodzielnie wykonać układ, który taką "logikę" realizuje.
W kamperze radioodbiornik samochodowy w desce rozdzielczej zasilany jest z akumulatora rozruchowego. Chcę podłączyć go do zasilania postojowego zachowując logikę zapłonu. Napięcia na obu akumulatorach zapewne będą się różnić. Czy mogę zostawić napięcie po zapłonie z akumulatora rozruchowego, a napięcie stałe wziąć z akumulatora postojowego i różnica...
Akurat kiedys też zastanawiałem się nad tym problemem z dokładnie tym samym modelem. Szkoda go przerabiać byle jak, schematu nie uświadczysz nigdzie. Teoretycznie jest to możliwe ale nie chciało mi się aż tak go psuć, kupiłem BE2210 i po problemie. Jest jeszcze jeden pomysł, zastosować przetwornicę od laptopa, taką by nie siała zakłóceniami ale wtedy...
Niestety bez szans. Radia azjatyckiej produkcji są o tyle paskudne, że mało które ma logikę zapłonu, umożliwiającą uruchomienie radia bez kluczyka w stacyjce. Niby można je podpiąć pod stały plus, ale wtedy nie będzie się wyłączać ze stacyjką. Można pokombinować z jakimś przekaźnikiem czasowym, ale czy to będzie łatwa robota - no nie wiem...
Owszem, można , wystarczy oba te plusy połączyć razem od strony radia i do stałego plusa w aucie ale nie jest to zalecane gdyż poważni producenci radii robią coś takigo co nazywamy logiką zapłonu (widać to badziewie tego nie ma) i może rozładowywać akumulator a drugie to radio nie każde radio powinno grać bez kluczyka, te radia które wymagają dwóch...
A czerwony kabel nie ma zasilania na stałe? Tam logiką zapłonu steruje CAN, więc radio powinno mieć zasilanie zawsze. Po prostu zmostkuj czerwony z żółtym
Spójrz sobie na tą stronę i powinno to ci pomóc w zrozumieniu na czym to polega http://www.ross-tech.com/vcds/tour/recod... Funkcja FADER jest włączana w radiu poprzez jego odpowiednie kodowanie, tak samo wyświetlanie funkcji na fisie i działanie przycisków na kierownicy, jednak RCD200 po podłączeniu zamiast DELTY która działała powinno reagować...
Tak przeglądam temat i niedoczytałem jakie to radio montowałeś zamiast fabrycznego w ty VW ? Zwykle lepsze radia i prawidłowo podłączone mają tzw logikę zapłonu, tzn. Po wyjęciu kluczyka wyłączają się ale można je ponownie włączyć lecz samo się wyłączy po 30-60min jeśli nie dostanie plusa od zapłonu lub nie będzie nim kręcone. Ma to za zadanie pozwolić...
W Blaupunktach z tego okresu zapłon nie musi być włączone tylko radio trzeba włączyć aby się świeciło - - - - na LCD. Blaupunkt prawie zawsze miał dobrze zrobioną logikę zapłonu - i nie potrzebował włączonej stacyjki.
Dokładnie tak jak napisał 03041957. Miałem taką samą sytuację. Wystarczyło w kostce podłączeniowej ISO zamienić miescami kable +12V z akumulatora i +12V ze stacyjki. Jak doczytałem w Oplu (bo taki posiadam) i w kilku innych seryjnie w kostkach kable ustawione są pod radia z logiką zapłonu (jak wyłączysz zapłon - wyłącza się też radio, ale możesz je...
Polecam powrót na wspomnianą stronę i poczytanie sobie tematu o logice zapłonu albo użycie funkcji SZUKAJ.
Witam wszystkich na forum! Mam podobny problem z radiem, z elektronika nie mam nic wspolnego.... miałem problem z pamiecia...tzn z wyjeciem kluczyka traciłem wszystkie ustawienia w moim radiu.... wg wskazan fachowcow zmostkowałem kabel zasilania "czerwony" z kablem pamieci " żółtym" we wtyczce przy radiu...teraz radio dziala cały czas nawet po wyjeciu...
Taką przelotkę spotkałem na aukcjach - wysyła na piny radia przez canbus zapłon (czyli się radio nie wyłącza samoczynnie i pamięta logikę zapłonu po kluczyku) oraz podświetlenie i gala jak wynikało z opisu, nie miałem okazji tej wersji wypróbować osobiście ale było z możliwością zwrotu, czyli ryzyko znikome: http://www.piloty.pl/ebay/audi_analog_ca...
Popracuj nad zasilaniem radia. Pomiń logikę zapłonu. Być może wystarczy zamienić przewody zasilające radio. Jarek
Nie jest zamieniony tylko Opel podobnie jak VW/Audi okablowywał instalację pod radio z logiką zapłonu. I kolory są jak podałem. Swoją droga radio z logiką zapłonu to jest pełna wygoda.
Trzeba wyłączyć logikę zapłonu a nie ryć po kablach. To radio ma taką opcję.
W B6 jest radio po CANie więc stracisz logikę zapłonu i funkcję GALA(są emulatory CAN) włączenie podświetlenia(to można łatwo "naprawić"). Wygląd radia jest delikatnie inny, chodzi o czarny kolor.
Myślę, że to wyjaśni wątpliwości - jak ten kolega nie zajmuje się radiami samochodowymi, to może o tym nie wiedzieć, więc pokaż mu to oraz instrukcję od radia. http://obrazki.elektroda.net/24_11774902... To oczywiście jest widok wtyczki ISO idącej do radia od strony styków wtyczki (od przodu). Podłączenie "Opel" dotyczy radioodbiorników samochodowych...
Miło by było poczytać, fajnie jak byś dodatkowo zaprojektował coś na logikę zapłonu, wiem że Twoje radio ją posiada ale nie każde to ma, a widziałbym to tak : naciskam guzik i uruchamiam tajmer na 30 minut + układ wysyła do radia +12 "po zapłonie" Jeśli wykryje normalny zapłon to wyłącza tajmer i przechodzi do normalnej pracy, dodatkowo może sprawdzać...
ok , więc może jakiś klawisz jest zblokowany , sprawdź czy wszystkie przyciski "klikają". I czy radio reaguje na logikę zapłonu? Tzn czy włacza się i wyłacza automatycznie kluczykiem.
Przeróbka fajna, ale patrząc na to radio, zastanowiłbym się jednak nad montażem jakiegoś starszego Blaupunkta, Grundiga czy Philipsa i dołożeniem do niego modułu BT. Te radia (a przynajmniej te z wyświetlaczem) miały sprawnie działającą logikę zapłonu, umożliwiającą włączenie radia bez sygnału ACC na 10 minut. Nie wspominając o lepszej prezencji i jakości...
Witam , nie mogę namierzyć usterki związanej z błędem 2208 , objaw jest taki, że po zamknięciu auta radio włącza się w różnych okresach po zamknięciu centarlnego zamka, rozładowując aku. Nie reaguje na logikę zapłonu. Podstawione inne sprawne radio objaw ten sam. Akumulator pod obciązeniem 100A 11,1V, bez 12,9 , ładowanie 13.9V , klimatronik także nie...
Tylko oryginalne radia potrafią tak działać jak chcesz...no może jeszcze jakieś stare Blaupunkty miały tzw. "logikę zapłonu" . Poczytaj o tym, bo temat omawiany był niejednokrotnie.
Poprawnie podłączony CAR400 wyłącza się z kluczykiem ale można go włączyć bez kluczyka, nie prosi o kod i bez kluczyka po godzinie się wyłącza choć to można w nim zablokować przez funkcje serwisowe. No właśnie tak podłączone radio działa bez zarzutów. Tylko że albo się nie wyłącza po wyjęciu kluczyka, albo włączając logikę zapłonu się nie włącza po...
Sprawa jest prosta, ISO co ma stały plus na styku A4 to standard zwykły, a to co ma stały plus na styku A7 to okablowane pod logikę zapłonu. I problem pojawia się głównie w konstrukcjach dalekowschodnich, gdzie producent oszczędza całe życie na czym może i nie zakłada eeproma do radia - wtedy daje znać gubienie nastaw. Bo radyjka europejskie zwykle...
Na studio24 jest nawet osobny dział poświęcony fordowi! I o logice zapłonu całkiem dobry artykuł.
W kadecie przy właczonym zapłonie nie powinno się wyłączać. A podświetlać się powinno po włączeniu świateł. Opel i VW są kablowane tak samo - pod logikę zapłonu.
Nie wszystkie radia posiadają logikę zapłonu. Zamień plusy stały i ten pojawiający się po przekręceniu kluczyka. Może pomoże.
Napisanych przez Ciebie jakoś nie za bardzo... Lepiej powiedz czy ten konkretny San Diego mp35 ma logikę zapłonu czy nie. Pzdr. N.
Jednej rzeczy nie mogę zrozumieć, skoro dochodzi paliwo do gaźnika i jest iskra to powinna zapalić chociażby z oporami a ona milczy jak grób Chyba chodziło Ci do cylindra ;) cały sęk w tym, że jak jest zbyt wiele paliwa na raz to musi zalać świece bo jak by nastąpiła zapłon to siła wybuchu była by zbyt wielka dla konstrukcji cylindra, że rozerwało...
Dziwne masz te odczyty. Przy połączeniu żółty-czerwony miernik powinien pokazywać zero (oba są plusowe). Nowsze Alpiny po prostu tak mają, że podłączone na stałe rozładowują akumulator. Nie wiem dlaczego, też wydaje mi się to bez sensu. Idealne dla Ciebie byłoby radio z logiką zapłonu, czyli takie jak fabryczne. W sensie że można je włączyć bez karty....
Na pewnym forum o Oplu doszedłem do tego, że to chyba będzie czarny (12V po kluczyku). Dodano po 1 Z tego co osiągnąłem: 1. Tak, czarny to +12V na kluczyku, ale tylko na II (zapłon, kontrolki, itp). 2. Próbowałem na logikę zapłonu, ale radio dziwnie na to reaguje: -Gdy wyłączę zapłon radio nie gaśnie nagle, tylko ładnie się wyłącza (do tej pory dobrze),...
Nie włączy się, bo tylko Grundig i Balupunkt mają logikę zapłonu. Musisz spiąć żółty i czerwony kabelek razem, i podłączyć do stałego zasilania. Fiat ma standardowy rozkład pinów w iso, a jak nie to jest opisana kostka na obudowie fabrycznego radia. Wtedy możesz włączyć niezależnie od stacyjki, ale musisz pamiętać żeby wyłączyć jak na dłużej wychodzisz...
o to znaczy ze ma logikę zapłonu wiec czerwony musi być podpięty do jakiegoś zasilania po stacyjce a zółty do plusa który jest ciągle nawet po wyjęciu kluczyka wtedy będziesz miał pełna jego funkcjonalność
dzieki wielkie. a możesz coś więcej powiedzieć o tej logice zapłonu. byłbym bardzo wdzięczny
Więcej dowiesz się o tym na stronie www.studio24.prv.pl w artykule o logice zapłonu.
Pamięć sprawdz, stabilizator na radiatorze (on włącza zasilania). Przelut całości lewej strony, sprawdzenie aplikacji stabilizatora. Jest jeszcze kilka usterek w Philipsie - problemy są czasem przez logikę zapłonu.
Właściwie to po to radia (normalne radia, nie chińskie) mają logikę zapłonu byś zapominając wyłączyć radio nie rozładowało akumulatora i do jej działania jest specjalna pozycja w stacyjce (pierwsza) o nazwie ACC (Accessory), załącza ona zasilania na inne układy (m.i. radio). Sam używam i twierdzę że jest użyteczna. SławeK
Wyjmij radio, zamień miejscami kabelki czerwony z żółtym i włóż radio. Masz po prostu zamienione plusy miejscami bo Opel jest okablowany pod logikę zapłonu. Jak to wysoki model Pioneera to możesz dokupić interfejs pod wyświetlacz. interface kosztuje coś około 400450zł
Ale namieszałeś. Przede wszystkim należało by elektryka kopnąć w 4 litery za to że nie zrobił Ci tego od razu a z Twoim pojęciem będzie kłopot. Otóż jak pamiętam to Opel ma plus stały i plus od zapłony zamienione miejscami. Więc rozgałęziony żółty przewód będzie w nim plusem który jest odłączany przez kluczyk a nie plusem stałym jak w większości innych...
Widzę kolego Norbert.s. że nie zrozumiałeś problemu. A koledze radzę poszukać czy nie istnieje w tym aucie fragment oryginalnej instalacji auta i czy posiada taką pozycję kluczyka o której pisałem i jesli posiada to trzeba by podłączyć z niej jednego plusa do radia i będziesz miał logikę zapłonu bo na zapalniczce pewnie masz stały plus. SławeK
Albo jeden z plusów nie dociera od złącza do eletroniki radia albo masz uszkodzony procesor. Zobacz czy radio reaguje na logikę zapłonu, to da odpowiedź. SławeK
Górny rysunek - większość samochodów, dolny rysunek VW/Audi/Opel czyli autka kablowane pod logikę zapłonu. Różnica poleca na zamienianiu plusów miejscami aby radio nie traciło pamięci po wyłączeniu kluczyka.
1. Wszystkie radia chyba można zrobić z logiką zapłonu - nie mówie o prehistorykach. 2. Pewnie się podświetli jakiś przycisk od włączania. 3 Tak będzie regulacja.
wielkie dzięki za pomoc szczególnie dla Grzegorzxxx problem rozwiązany w.w. radio ma logikę zapłonu. włacza się ją przytrzymując przy wyłączonym radiu guzik Mute aż do momentu pokazania się na wyświetlaczu IGN ON Pozdrawiam Darek
Wschodnie radia tak mają. Europejskie zwykle mają logikę zapłonu i dzięki temu można je włączać/wyłączać kluczykiem i bez kluczyka włączyć włącznikiem - po godzinie wtedy same się wyłączają. Niby drobiazg ale świadczy o pomysłowości.
Wygląda na to że wzmacniacz w antenie jest uszkodzony. Wymiana całej anteny. Można też próbować go ominąć, przerobić ją na antenę pasywną, wzmacniacz jest w samym cokoliku. Tego radia tak nie przerobisz. Radia fabryczne mają taką logikę zapłonu a z nie fabrycznych większość Blaupunktów czy Grundigów tak by działało.
Większość odbiorników zamontowanych fabrycznie ma tzw logikę zapłonu, ona powoduje że radio powinno się wyłączyć po wyjęciu kluczyka. Niektóre można włączyć ale potem same po jakimś czasie się wyłączają jeśli nie ma kluczyka, ma to zapobiegać niepotrzebnemu rozładowywaniu akumulatora. SławeK
W samochodach produkcji niemieckiej (VW,Audi, Opel) złącze ISO jest zrobione pod tzw. logikę zapłonu i ma zamienione miejscami plusy po stacyjce i na stałe. Więc pewnie w radiu wystarczy je zamienić miejscami i już po problemie. Łączenie plusa po stacyjce tam, gdzie zasilanie jest na stałe nie zawsze okazuje się dobrym rozwiązaniem, ponieważ niektóre...
Nowsze radia nie mają wejścia podświetlania i uboższą logikę zapłonu, zwykle nie działąją na jednym plusie czyli całkowicie bez kluczyka. Producenci myślą że każde auto teraz ma pozycję ACC w stacyjce a okazuje się że nie każde, Cieniasy itp mają niestety prostą stacyjkę. Podświetlanie włącznika za to włącza się jak włączysz stacyjkę, dlatego zrezygnowali...
"Radio wymaga podania napięcia +12V na obu przewodach plusowych" mówisz akurat o tym modelu pioneera? Do tej pory montowałem kilka radyjek i z tego co pamiętam blaupunkt dalco manta i jakiś inny tani "no name" miał tą "logikę zapłonu" dziwne że pioneer miałby tego nie mieć ?
Na górze zwora przełączająca logikę zapłonu a to z boku to wejście Tel Mute jak pamiętam i coś jeszcze. Było już o tym na forum ale pewnie łatwo nie znajdziesz, to spróbuj poszukać. chociaż instrukcji obsługi w której to będzie opisane. SławeK
Wpadłem na inny pomysł. Jakby tak sprzęgnąć przycisk z bolcem blokady kierownicy tak aby układ centralnego zamka dostawał impuls przy wyciąganiu kluczyka z stacyjki (mają coś takiego nowsze samochody z logiką zapłonu w radiach samochodowych)
Jak auto z logiką zapłonu (VW, Opel, Mercedes) to na górze a jak bez to na dole. Zobaczysz jak wyłączysz stacyjkę i straci stacje z pamięci - to znaczy, że źle włożyłeś :D
Co mi da sprawdzenie napiecia na pinach skoro instalacja auta jest ok i napięcia są w porządku?Tak sobie myślę, że jedyne co mogę sprawdzić to ścieżkę stałego plusa w niebieskiej kostce ale dalej na pcb w liczniku podlaczonym pod zasilacz z zachowaną logiką zapłonu czyli stały plus i plus po zapłonie.
Proponuję zrobić tak jak to jest napisane w instrukcji od tego radia - a nie jak było wcześniej, ani jak Ci ktoś powiedział... podłącz to tak jak przewidział producent radia. Niektóre radia mogą być podpięte na stałe do zasilania, inne nie. Co więcej w niektórych można mieć jednocześnie logikę zapłonu jak i słuchać radia przy wyłączonym zapłonie. W...
owszem musisz radia montowane w oplach maja logikę zapłonu i włączają sie niezależnie od stacyjki jednak przy wpisywaniu kodu musisz miec stacyjkę w w pozycji ign . w instrukcji jest wszystko dokładnie napisane ..tylko komu by sie chciało zerknąć. . . bo wątpię żebyś miał przerabianą instalacje fabryczna pozdrawiam
Pomiając drobny fakt, że w Oplu jest ISO z logiką zapłonu (zamienione plusy) i to, że ISO jest w jednym kawałku z górną częścią (nie w każde radio to wejdzie) to się z przedmówcą zgadam.
Rozumie ze mam znaleźć kabel w którym jest napięcie po przekręceniu kluczyka Tak. i do niego podlaczyc żółty i czerwony z radia Nie. Wszystko masz podane w opisach kostki ISO. Odwiedź też stronę studio24 (link na forum) i poczytaj o logice zapłonu.
Kable z power antena, jeden włącza fabryczny wyświetlacz do radia a drugi zasila antenę, rozumiem że radio działa na stole. Spróbuj je podłączyć beż "power anteny" radio ma tam max 150mA prądu może to w jakiś sposób wpływa na pracę radia. I musisz zmienić logikę zapłonu czyli 7 z 4 w złączu zasilania A
Nie wiemy jakie masz radio. Większość radii posiada logikę zapłony która działaja jak radio ma podłączone prawidłowo oba zasilania, tj plus Memory jest stały, podtrzymuje pamięć radia żeby pamiętało stacje i nie pytało o kod a plus ACC jest włączany kluczykiem stacyjki, zwykle w autach jest taka pozycja kluczyka pomiędzy jego wyjęcie a włączonym zapłonem....
Nie wiem czy dorze myślę ale może jest to coś z tzw. logiką zapłonu tzn gdzieś w radiu ginie jeden plus zasilania wg. mnie wtedy też by się tak zachowywało. Niestety nie mam schematu do tego Gelharda żeby doradzić coś bliżej
Jakie auto i jakie radio ? Tak bezmyślnie to łączą kable tylko domorośli elektrycy czyniąc w aucie wiele szkód. Jeśli chcesz uzyskać konkretną pomoc to opisz problem bardzo dokładnie. To że kostki ISO pasują mechanicznie to nie znaczy że pasują elektrycznie, wiele aut ma różnie obsadzone kable a nie każde radio ma logikę zapłonu. SławeK
Po jednym naciśnięciu przechodzi w stan czuwania, a po naciśnięciu i przytrzymaniu radio wyłącza się całkowicie więc o co chodzi. Może autor tego postu nie wie o tym. Wie wie, ale przyzwyczajenie drugą naturą człowieka jest... Wygodnie jest wyłączając zapłon wyłączyć wszystkie akcesoria typu radio, cb, navi... Dodano po 5 Jeśli auto ma do podłączenia...
Prawidłowe podłączenie to kabelek czerwony do plusa który pojawia się po kluczyku a żółty do plusa stałego. Sprawdź czy te plusy są poprawni a potem w instrukcji radia ustaw logikę zapłonu. VW w różnych latach różnie rozmieszał sygnały w kostce ISO i to że mechanicznie pasuje wielu gubi a potem takie problemy. SławeK
Nie ma problemu musisz zamontować jeszcze wyświetlacz który pracował z tym radiem, ponieważ bez niego radio nie uruchomi się. Ponieważ twoje auto nie ma szyny CAN to nawet jeśli zamontujesz komplet to radio będzie wyłączać się co godzinę, nie wspminając o logice zapłonu itd.
Witam forumowiczów! Pytanie dotyczy Blaupunkta Monte Carlo MP28. Podobno w radiach tej firmy działa logika zapłonu - w moim(astra F) nie działa.Próbowałem zamieniać przewody(zasilanie stałe z tym po kluczyku) i brak efektu. Tzn. działa tylko po kluczyku lub po zmostkowaniu dwóch przewodów zasilających niezależnie od zapłonu. W instrukcji piszą że radio...
Nie kabelek od logiki tylko do użycia w logice zapłonu. Jak jest na nim zasilanie to nic się nie stało a jak nie ma to pewnie bezpiecznik. Każde zasilanie jest w jakiś sposób zabezpieczone, inaczej byś nie oglądał kabli a tylko je wąchał... SławeK
Ja proponuję poczytać o kostce ISO i o logice zapłonu. Temat otrzaskany do bólu w działach CAR AUDIO i RADIA SAMOCHODOWE. Wystarczy użyć funkcji SZUKAJ. Zamykam. PS. Żaden przekaźnik nie jest potrzebny. To kwestia przepięcia jednego przewodu!
Oczywiście na tym, co zaprezentowałeś jesteś zrealizować całą logikę zapłonu? Czyli załączenie zapłonu, oczekiwanie na grzanie świec, rozruch silnika i wyłączenie rozrusznika, gdy silnik zastartuje? Jeśli tak, to rób... Tak, w tym sęk, że musi być przekaźnik zwłoczny z czasem załączenia i dodatkowy przekaźnik który rozłączy to wszystko gdy zwiększy...
Co ciekawe jeżeli radio było fabryczne to logikę zapłonu wyłączało się z klawiatury radia. I wtedy chodziło na postoju bez kluczyka i nie będzie się też wyłączało. A co do poboru prądu to jak na razie rekord bije Nakamichi jeżeli ma zasilane ACC. Nawet bazar tyle nie żre (sprawne radio 300-400mA).
Posiadam stare radio Skoda Symphony produkcji Grundiga (kod SK2Z3Z), wersja na kasety. Chciałbym włożyć je do auta spoza grupy VAG (odpowiada mi funkcjonalność), jednak radio jest najprawdopodobniej zakodowane aby logikę zapłonu i podświetlenie sterowane było po szynie CAN. Z tego co wiem, można to radio przekodować tak, aby wyłączyć komunikację po...
w oplu jest prawdopodobnie kable zasilające z akumulatora i ze stacyjki odwrotnie niż w iso bo instalacja jest pod oryginalne radia z logiką zapłonu więc w samochodzie + ze stacyjki prawdopodobnie jest na pinie 4 a z akumulatora na 7
Bezkonkurencyjne tunery to stare pioneery. Bardzo ładnie jak na swoją cenę chodzi CANVA N-7601 A może poszukaj coś w stylu oryginalne radio opel/wv/audi wymontowywane są na skalę masową na rzecz "bajerów". Zwykły oryginalny kaseciak nie raz bardzo dobre konstrukcje walające się po kątach, większość wyposażona w logikę zapłonu prawie niedostępna na sklepowej...
A więc. Doszedłem do tego iż na jednym radiu (blaupunkt s202c) jest jak chcę, a na tym soniaku niestety nie. Czyżby po prostu radio tego nie obsługiwało ? Ale z drugiej strony zabytkowe radio działa jak należy (bez kluczyka i reaguje na logikę zapłonu), a nowsze już nie chce :/ NIe wiem co mam już o tym myśleć :P POzdrawiam.
Drugie pytanie: czy jezeli przewód który mam teoretycznie podłączyc pod +12V stacyjki połącze z czerwonym pzrewodem zasilania, to czy na postoju radio bedzie pobierało prąd i w konsekwencji rozładuje mi akumulator ?? Nie. Prąd będzie pobierany tylko do podtrzymania pamięci. Poczytaj sobie o logice zapłonu.
Panowie logika to podstawa.Jeśli nie zapłon to podawanie paliwa nic nie słyszę aby po włączeniu zapłonu bzyczała pompa paliwa.Na sterowniki jest czas na końcu.A poza tym kto Was nauczył takiego słowa w przedszkolu?
witam ponownie sprawdziłem wszystkie tranzystory diody opory i inne elementy na drodze załączania zasilania. wnioski wszystko wydaje sie byc dobre procesor tez poprawnie załącza sterowanie klucza. ale zauważyłem pewien dziwny objaw... radio ma logikę zapłonu i powinno sie włączyć bez 12v po stacyjce .tym czasem radio nie reaguje na gałkę póki nie ma...
Oczywiście ale nie wiadomo czy auto ma pozycję kluczyka ACC żeby dobrze działała logika zapłony. Ogólnie to plus ACC podłączyć do plusa po kluczyku a plus BAT do stałego plusa podtrzymującego pamięć. Potem odpowiednio ustawić logikę zapłony ale jak to jest w tym modelu to nie wiem, albo odpowienio ustawiając ukryty przełącznik albo odpowienio włozyć...
Teoretycznie wszystko można zbudować na kilku przekażnikach, nawet komputery kiedyś tak robili, tylko że widzę że kolega coś sobie umyślił mało realnego do wykonania w prosty sposób. Tylko OEMowe radia mają taką logikę zapłonu że mogą działać na jednym plusie a niestet produkty Sony mają to wykoślawione. Wszystko można zrobić jak się pomyśli tylko że...
Albo masz uszkodzony tranzystor włączajacy zasilanie na żarówki (zwarty, ktory padł przy wymianie żarówek na zbyt mocne) ale masz kłopot z logiką zapłonu - oba plusy połączone razem, albo jak pisze powyżej kolega. Radia Sony można tak ustawić by plus ze stacyjki włączał podświetlanie i zegar po przekręceniu kluczyka i było by to zachowanie prawidłowe....
Że jak? Że tak....spróbuj podłączyć tak któreś JVC i jeszcze zostaw wsadzony panel, wyssie ci do rana akumulator. Radio z pełną logiką zapłonu można włączyć bez podawania mu ACC, nie straci ustawień i włączy się samo po kluczyku. Jak w zwykłym radiu zmostkujesz BATT z ACC to będziesz musiał go paluchem wł/wył.
odłącz logikę logikę zapłonu zapłon punkt zapłon
dekoder vectra 3830cd magneto naprawa piaggio cewko moduł
dobre sklepy elektroniczne online dobre sklepy elektroniczne
Arielli LED-32DN9A7 TV Firmware Upgrade: Official USB Update Steps, Risks, and Board Codes Volvo S80 2.9 benzyna – lokalizacja czujnika temperatury chłodnicy