Mostek Graetza (lub cztery diody), dwa rezystory (może być jeden) i dwie diody led. Zmiana zasilania silnika nie wpłynie na świecenie diod. Prościej się już nie da.
Witam Nie spotkałem się żeby energia hamowania lokomotyw elektrycznych była oddawana do baterii akumulatorów, zazwyczaj jeżeli jest zwracana to na sieć, lub tracona na oporach, bo ilość energi jaka jest zwracana jest dość duża , nawet kilka MW. Akumulatory w pociągach raczej używane są do zasilania automatyki, np opuszczanie podnoszenie pantografu,...
Kondensatora nie potrzeba. Z tego to już nic nie rozumiem Smile Chodzi o to że miernik magnetoelektryczny o zakresie 300Vdc podłączony za mostkiem pod 230V pokaże 207V. Dla wyjaśnienia dodam, że jest to woltomierz LUMEL M15 ze skalą pionowo (z lokomotywy elektrycznej). Jakiego rodzaju to miernik możesz sprawdzić powinien tam być odpowiedni znaczek na...
... tak samo jak sprawności rafinerii bo surowej ropy auto nie spala. Węgiel też nie rośnie na drzewie... Ale nie trzeba go "destylować". Porównywanie i przenoszenie na samochody sprawności lokomotywy spalinowej i elektrycznej, gdzie sprawność tej drugiej jest wypadkową elektrowni węglowej i lokomotywy elektrycznej jest nieporozumieniem. Bo tym sposobem...
Zainteresuj się stycznikami niskiego napięcia ze starych lokomotyw elektrycznych. Tam w obwodzie NN jest 110V DC.
GTO czyli tyrystory z wyłączaną bramką są stosowane w falownikach lokomotyw elektrycznych a tam jest 3.3kV na trakcji. Nie tak dawno pojawiły się IGBT na 4.5kV i 250...350A. Również przeznaczone do zastosowań kolejowych. Typ GTO mogę podać od razu bo z takim czymś miałem styczność: TOSHIBA 4.5kV/3kA: SG3000GXH24 4.5kV/4kA: SG4000GXH26, SG4000GXH26G...
taka jest wada mocnych kart graficznych że pobierają dużo pradu i ten prąd muszą zamienić na coś bo to są układy elektroniczne a jak wiadomo w układach elektronicznych prąd musi być kompensowany przez coś jak ciepło czy energia mechaniczna czy jeszcze inny rodzaj energii jak jakieś piszczenie.Tak samo lokomotywa pociągu elektrycznego zużywa dużo prądu...
nastawnika To lokomotywa elektryczna czy tramwaj z korbami ? :D Staraj się wyrażać poprawnie, skoro już za taką robotę się wziąłeś. I na pewno nie jest to problem kondensatora zmiennego służącego do strojenia radia.
Do hamowania lokomotywy elektrycznej ;-) Tak to jest, jak się nie podaje konkretów. Albert
Ale lokomotywy elektryczne mają energię z przewodów - nie potrzebują akumulatora, który w samochodzie elektrycznym stanowi główną część kosztów.
Może być stosowany jako element falownika w lokomotywach elektrycznych. Trakcja kolejowa to 3kV=.
Sprężarka ta była montowana w Lokomotywie elektrycznej 303E. Mam gdzieś instrukcję, znajdę, napiszę. Olej LDAA100 lub samochodowy, mineralny 20W40 lub 15W40 wlejesz przez spust przekręcając do góry dnem lub wykręcając górne oczko. Poziom oleju, ma być pełne dole oczko z małym bąbelkiem w jego górnej częsci. Kierunek obrotów dowolny. Dane katalogowe:...
A po co lokomotywy wodorowe? Przecież elektryczne są lepsze, tańsze, mniej zatruwają środowisko i są bezpieczniejsze.
... przy budowie lokomotyw elektrycznych, tramwai. Czy ktos wykonuje taka prace w Polsce? Jezeli tak to w jakich miastach jak wyglada praca czy jest dobrze platna? Prosze o odpowiedzi.
Nie wiem, po co roztrząsać te sprawy. Te kilkadziesiąt kW pociągu nie napędzi. Ale w tym pomoże. Niech tylko 10%, ale pomoże i takie też będą z tego powodu oszczędności. W lokomotywach elektrycznych stopa zwrotu nie będzie wielka, ale w przypadku spalinowych już mocno zadowalająca.
Do radom20: Ta sprężarka wygląda na wziętą z jakiejś lokomotywy elektrycznej, w której służyła do podnoszenia pantografu. Tak mi się wydaje jak ją porównuje z tymi które pracują w moim kompresorze (mam takie 4 które pochodzą z EP-08)
A tego nie zrozumiałem. Potrzebuję uC do inteligentnego sterowania innym odbiornikiem zasilanym z przetwornicy. Nie każdy używa uC do sterowania lokomotywą elektryczną ;-) Albert
W lokomotywach spalinowych stosuje się przekładnie elektryczną tzn. silnik spalinowy napędza generator a ten napędza silniki elektryczne poruszające lokomotywę. IMHO jeszcze lepsze rozwiązanie od napędu hydraulicznego. Od 3 lat jeżdzę takim do szkoły ;) Ja wiem czy lepsze... Silnik hydrauliczny ma chyba najlepszą charakterystykę momentu do predkości...
Czy w silnikach prądu stałego muszą być zabezpieczenia przeciążeniowe? Oczywiście. Co zaś do doboru rezystora hamującego, to pierwotnie - eksperymentalnie użyj zwykłej żarówki 220 V / 100 W. Da to obraz, jakie moce tam występują. Nie sugeruj się 50 krotnością prądu rozruchowego - to nie lokomotywa elektryczna :D
Radiotelefony odporne na zapylenie stosuje się w kopalniach węglowych,posługiwalii się tym pracownicy oddziału przewozowego w lokomotywach elektrycznych,bardzo odporne na wstrząsy i uderzenia ale na jakim paśmie to pracowało to niestety nie wiem,może idż tym tropem,poszukaj w necie.
może by tu wmontować jakiś napęd elektryczny ? :)
A dlaczego lokomotywy skoro mowa o silniku elektrycznym wykonującym ruch obrotowy podczas gdy lokomotywa porusza się ruchem prostoliniowym? Ale skoro łopatologicznie to widać, że moment obrotowy rośnie wraz ze wzrostem pobieranego przez silnik prądu, ze wzrostem obrotów spada pobierany prąd a sprawność silnika w głównym zakresie użytkowania jest prawie...
Taniej Cię wyjdzie wykorzystanie przetwornic kolejowych z Polskich lokomotyw elektrycznych (zresztą coś mi mówi że właśnie z trakcji elektrycznej będzie pochodziło zasilanie :D). Robią 110VAC a stąd do 230VDC już niedaleko. Moc raczej duża bo to zasila całe sterowanie lokomotywy (na stycznikach) i oświetlenie więc myślę że kilka kW ma. Jako że nie jest...
a chętnie zatrudnił bym tego pedagoga np. do przetaczania wagonów. Popieram pomysł kolegi ;) Po dłuższym zastanoieniu na suneło mi się kilka wniosków na temat tego zadania. 1. W zadaniu tym silnik jest traktowany jako już "jadący" (kwestia rozruchu takiej maszyny to osobny temat) 2. W związku z tym nie da się obliczyć rezystancji uzwojeń tego silnika,...
W pełni obciążona lokomotywa elektryczna pobiera ~5...8MW a należy doliczyć jeszcze straty przesyłu i transformacji z magazynu. To jest najlepszy opis masakrycznej wielkości owych przepastnych magazynów. Można też dać inne porównanie, uzasadniające przydatność magazynu. Pomijam ekonomiczny aspekt inwestycji. Małe gospodarstwo domowe potrzebuje ok 5...
Nadal aktualne. Nie kasować. ANUBIS Kupię amperomierze i woltomierze Lumel M15 o dowolnym zakresie skali, ale raczej z możliwością podświetlenia z zewnątrz (bez też, lecz po niskich cenach). Poniżej zdjęcia poglądowe przedstawiające przykładowe mierniki tego typu (na pierwszym zamontowane w lokomotywie elektrycznej - montowane były m.in. w EU07, EP07,...
Ja zadam koledze pytanie : czy do pionu można podłączyć elektrowóz ( mam na myśli lokomotywę elektryczną) dając odpowiednie zabezpieczenie przedlicznikowe ? Jakie będą efekty, czy pozytywne ? Ten sam tekst kieruję do twórcy tematu. Który jest pewien, że do pionu wszystko można podłączyć. Jak twórca tematu ma wątpliwości, to niech pójdzie do działu technicznego...
Jak taki reaktor mógłby napędzać bezpośrednio powietrze? Śmigła napędzane mechanicznie przez zespół turbin lub z dodatkową przekładnią elektryczną jak w lokomotywie.
Widzę lekki chaos, więc na początek przydało by się zapoznać w jaki sposób funkcjonują przyciski lokomotywy inteligentnej, aby nie wyciągać błędnych wniosków. W tym celu zapraszam na moją stronę: http://www.marcinosoft.yoyo.pl/duplo_poc... Potem polecam otwarcie lokomotywy i przeczyszczenie styków. W tym celu zapraszam na tą stronę: http://www.marcinosoft.yoyo.pl/duplo_poc...
Ja pracuję nad projektem motocykla elektrycznego. Chciałbym w nim zamontować silnik od hondy hybrydy. Mam falownik trójfazowy 10kW i chciałbym wykorzystać z niego końcówkę mocy a do sterowania arduino uno. Piszczenia się nie pozbędziesz. Wystarczy "posłuchać" współczesnych tramwajów i lokomotyw elektrycznych. ES64 (EU44 i EU45) to nawet fajne melodyjki...
Nie słyszałem o gereratorze w układzie Sulzera ale słyszałem o generatorze Sulzera(szwajcarska firma) zasilającym silniki elektryczne w lokomotywach spalinowych.
To mam jeszcze jedno pytanie: a co z siecią wysokiego napięcia i kilkoma dzrzewami w pobliży punktu nadawczego? Na pewnym odcinku mam i tory i druty od wysokiego napięcia i dzrzewa.... to już pewnie jest przeszkodz nie do przebicie... chciałem zastosowac antene sektorową bo ewentualni "odbiorcy" są w kącie około 100 stopni. Jaki jest pobur mocy takiej...
Obawiam się, że przy dużych obrotach wałka magnes i kontaktron mogą gubić co nie co obrotów. Może lepiej zastosować diode świecącą i fototranzystor przesłonięty tarczą obracającą się na wale. Na skraju tarczy można wywiercić otwór (lub kilka), które co obrót będą przepuszczać światło z diody do fototranzystora, a z tąd już tylko zliczać impulsy i ewentualnie...
Silne pole magnetyczne (poduszkę magnetyczną) zastosowano do pociągu (prod. niemieckiej), który łaczy centrum Szanghaju z lotniskiem - 42 km, pociąg jedzie 8 minut. Najsilniejsze pola magnetyczne są stosowane w aparaturze do badań jądrowych. Na codzień mamy do czynienia z silnymi polami magnetycznymi wytwarzanymi w silnikach elektrycznych - w końcu...
... Co do wysokich cen w Danii to ostatnie dane Eurostatu nie są jednoznaczne: jedne mówią o remisie z Niemcami, a inne o zwycięstwie Belgii gdzie OZE ze świecą szukać (w 2016 mieli 8.7% podczas gdy Polska 11.3%). Z całą pewnością ceny energii elektrycznej dla dużych odbiorców w Dani są jednymi z najniższych... Zapewne największą trudnością jest sprawdzenie...
no dobra ale niestety przy 220V urządzonko pobierze ok 200W a nie 12W Przeczytaj dokładnie: Oba urządzenia pobierają 1A druga sprawa jeżeli liczycie to na waty to ile tych watów może oddać ups? Je W przypadku UPS-a jak i innych urządzeń elektrycznych podaje się moc znamionową. UPS ma dane obciążenie maksymalne. Druga sprawa to pojemność akumulatorów....
W zimie para wodna będzie zamarzać i blokować silnik, Należy sprężać osuszone powietrze. To nie jestem problem, pół wieku temu zrobiłem sobie taką sprężarkę. Tak tylko w tym silniku są tłoki poruszające się podobnie jak w silniku spalinowym. Silniki są różne, w pneumatyce stosowane są często turbiny. Pneumatyka nie jest jakąś nową dziedziną która spadła...
Stoi na stacji lokomotywa - ciężka, ogromna i spod nie spływa tłusta oliwa.... para buch, koła w ruch... Tseba precyzować czy lokomotywa była parowa, elektryczna, czy spalinowa? W parowozie taki amperomierz to rzadkość taka sama ciśnieniomierze pary w elektrowozach czy spalinowozach.
Temat się zmienia w to czy można bezpiecznie kraść czy nie. Ja jestem miłośnikiem kolei i interesuje mnie wszystko od właśnie torów i trakcji do wspaniałych polskich lokomotyw głównie elektrycznych, dużo czytam o zasadach działania różnych systemów PKP a jak czegoś nie rozumiem próbuję się poradzić na forum tak jak to robię teraz. :) Ciekawość...
Trzeci etap, który wciąż jest projektowany i wymaga jeszcze wielu rozwiązań, to nie tylko technicznych, ale i regulacji prawnych, a także np. sposobu rozliczeń opłat miałby wyglądać tak, że praktycznie wszędzie byłaby dostępna sieć dostarczająca energię, a akumulator byłby tylko po to, aby pojazd mógł się poruszać na krótkich odcinkach między drogami...
a ja osobiscie uwazam ze najpredzej przyjma sie silniki elektryczne w ciagnikach siodlowych, jako przekladnia elektryczna. diesel bedzie napedzal pradnice ktora zasili naped elektryczny, tak jak w lokomotywach
akurat z tym brakiem skrzyni biegów w elektrykach, nie byłbym taki pewien czy to dobry pomysł. Skrzynia biegów w silniku spalinowym ma za zadanie lepsze wykorzystanie momentu obrotowego który jak wiadomo zmienia się wraz z obrotami. Silnik elektryczny ma stały moment obrotowy w całym zakresie obrotów więc skrzynia biegów nic nie zmieni i jest zbędna...
Witam. Poszukuję silnika elektrycznego, który działa w przedziale 1-12V. Silnik chcę zamontować do lokomotywy w skali H0. Pozdrawiam.
Istnieją i o większych mocach silniki komutatorowe prądu stałego np. wykorzystywane w walcowniach w hutach. Dawno temu pomagałem przewijać taki silnik. Można było się w jego korpusie swobodnie położyć. Co ciekawe przekrój korpusu był sześciokątem jak w plastrze miodu albo.... w trumnie. Dla uściślenia, pod względem sterowania, masz na myśli prostownik...
"Lokomotywa" do wymiany czyli cewka a właściwie obwód ładownia zespół się.
Widzę, że historia zatacza koło. Pod koniec XIX w. elektrownie wytwarzały prąd stały, który można było przesłać na niewielkie odległości. Dopiero genialny Nikola Tesla wpadł na pomysł wykorzystania prądu zmiennego do zasilania urządzeń elektrycznych i niech tak pozostanie. Nie ma sensu powielać błędów z przeszłości. Przyjrzyj się kolego instalacjom...
Wszystkie duże lokomotywy sa elektryczne mają co najwyżej generator spalinowy. W domu nie potrzebujesz szybkiego ładowania bo i po co ? Na mieście masz ładowarki 50-120kW w sam raz by doładować w trybie awaryjnym. A co do ładowarek to mapa tych do Tesli jest zawsze w nawigacji w samochodzie i na tej mapie. http://www.teslamotors.com/supercharger a tutaj...
Problem rozwiązał się sam, zarzuciłem ideę wykorzystania gotowego agregatu, buduję projekt jednak na podstawie silnika diesla i prądnicy prądu stałego - czyli jak w tradycyjnej lokomotywie spalinowej z przekładnią elektryczną. Tak czy siak wiedza zdobyta w temacie prostowników przydała się do zaprojektowania obwodu wzbudzenia prądnicy - to wciąż 220V...
Mimo tego i tak muszę rozpracować jak tam działa zmiana kierunku jazdy ?? Oglądnij dokładnie lokomotywę, poczytaj i poszukaj http://forum.modelarstwo.info/threads/ma...
W polsce stworzono skode favorit ktora jechala 130km/h dzieki temu ze miala 10kW silnik ktory fakt jest nie dopuszczalny ale widniala na nim tabliczka znamionowa 4kW. Kontrola drogowa nie moze sie przyczepic do tego poniewaz zeby sprawdzic faktyczna moc tego silnika trzeba sie nim rozpedzic a nie moga tego robic. Poza tym nie maja sprzetu do tego lepiej...
Jakby trochę to nagiąć i użyć silnika spalinowego+alternatora 24 V tylko jako generatora, który nie będzie w żaden sposób podłączony do napędu, ale będzie służył za "Akumulator" do zasilania silnika elektrycznego. Prawa fizyki będziesz naginał? Jeśli znasz sposób na przekazanie energii z "generatora, który nie będzie w żaden sposób podłączony do napędu",...
To może napisze w temacie:) Ja osobiście Bardzo polecam Markę harman kardon ponieważ jest ona chyba jedyną.... co podaje prawdziwe dane o swoim sprzęcie. Sprzęt ma swoją klase i swój "charakter". Proponowałbym wybrać się do kogoś na odsłuch wzmacniacza harman karodn aby wiedzieć jak to brzmi. Osobiście polecam Harman\Kardon 970 jest to nowszy model...
(at)cefaloid - straty skrzyń biegów nie są związane z oporami tarcia, ale z tym, że przy przełożeniach skokowych optimum pracy silnika uzyskujesz tylko przez krótką chwilę, w pozostałych momentach silnik masz zbyt obciążony lub niedociążony. Wyjątkami są przekładnie bezstopniowe. To są w takim razie straty wynikłe z niedopasowania skrzyni do silnika....
Z całym szacunkiem dla Kolegi Kałasz20, to jego boje z PFC wcale nie oznacza, że nikt nigdy nie będzie już chciał się z nim borykać. Co do PFC o dużej mocy to nie jest problemem układ pompujący bo jeśli nie da się zrobić na 2 dławikach dwupulsową przetwornicę to można na 4. a wtedy i prądy w poszczególnych dławikach jak i ich konstrukcja fizyczna nie...
Jest grom urządzeń które nie zniosą takiego zmniejszenia częstotliwości i są to silniki asynchroniczne właśnie i transformatory. Bo powinno się też zmniejszyć napiecię a tego zaś styczniki nie zniosą. Bajki kolego opowiadasz. Regulacje obrotów silnika asynchronicznego przeprowadza się poprzez zmianę częstotliwości. Po drugie, jeśli używasz słowa, to...
" 1200KM i 400km zasięgu po ładowaniu 30-40min " ... Z tego, co pamiętam to moc 1200KM mają lokomotywy elektryczne, dla takiej mocy dobry silnik elektryczny waży parę ton (średnio: 1KM waży ok. 4 kilo, 1kW waży ok. 5 kilo). A ile ważą akumulatory? Jeśli to są litowe, to 100kWh waży ok. 1 tony (gestość energii w akumulatorach litowych jest ok. 100Wh/kg...
Skrzynia biegów będzie potrzebna, albo chociaż przekładnia i sprzęgło. Jakby się uprzeć, to może zrobisz sobie jak w lokomotywie - silnik napędzi prądnicę, prądnica silnik/silniki elektryczne. Straty mocy dramatyczne, za to proste mechanicznie. Do tego problemy ze sterowaniem silnikami. Chyba, że będą to silniki z e-bike i od razu sterowniki do nich....
Krru: Mam rozumieć że ciepło zacznie się wydzielać po zakończeniu hamowania? Wiem mniej więcej co to jest oporność termiczna ale co w takim momencie z tranzystorami? Kolega chciał ci zasugerować że nie zawsze całe ciepło musisz w czasie jego powstawania w złączach tranzystorów wyemitować do otoczenia. Jeśli opróćz rezystancji termicznej radiator będzie...
Co się stanie, gdy głowica będzie dotykać dysku?? Proszę: http://marqs11.fm.interia.pl/dysk3.jpg http://marqs11.fm.interia.pl/dysk4.jpg Ten dysk to jakiś naprawdę stary egzemplarz. Ma jeszcze złącze jak do stacji dyskietek 5.25. Ale chyba dobrze obrazuje zasadę niszczenia. A ciekawi mnie jakich dyskow uzywa NASA. Napewno nie używa dysków magnetycznych....
Witam! Uznałem, że ten dział jest stosowny do mojego pytania. Interesuję się ostatnio elektryką i koleją. Ale do rzeczy: Hamulec elektrodynamiczny - hamulec wykorzystujący pracę prądnicową silników elektrycznych w elektrowozach, tramwajach i lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną. Zasada działania polega na przekształcaniu części energii...
Na rynku istnieje sporo lokomotyw z napędem elektrycznym, niektóre być może dało by się przystosować do sterowania rc. Pomysł dobry tylko z wykonaniem będzie już gorzej z powodu różnić w skali wielkości poszczególnych elementów. Musiał byś określić wielkość, zwymiarować kolejkę - lokomotywę wtedy można dopasować potrzebne elementy sterowania. Na pewno...
Tyle wiem jak się odcina paliwo awaryjnie. Ale nie spotkałem klap odcinających dopływ powietrza. Agregatów widziałem i instalowałem oraz serwisowałem już sporo. W lokomotywach spalinowo-elektrycznych tez nie spotkałem a oglądałem już też troszkę, nie wszystkie oczywiście. Pięciokrotnie byłem świadkiem rozbiegnięcia się silnika wysokoprężnego, dwa razy...
posiadają napęd spalinowo-elektryczny. Posiadają napęd czysto elektryczny, silnik spalinowy służy wyłącznie do napędu generatora, nie pojazdu. Identyczna zasada jest w lokomotywach spalinowych. Powód jest praktycznie jeden, silnik elektryczny ma max. moment obrotowy praktycznie od samego włączenia go i stąd przy napędzaniu kilkuset i więcej ton, napęd...
Para bucha jak z lokomotywy... Nie zaciąga mleka. Elektrozawór jest sprawny tzn. elektrycznie działa i po włączeniu do prądu przepuszcza.
Za 10 lat każdy będzie chciał elektryka, reszt abędzie żyła w slumsach i jeździł na gapę komunikacją publiczną..........!!!! Niestety muszę się z Tobą zgodzić. Nie bez powodu w pojazdach przenoszących duży moment obrotowy nie ma skrzyni biegów, a jest napęd elektryczny np. lokomotywy lub statki. Jest to dużo wygodniejsze rozwiązanie. Już gdzieś widziałem...
A myślałeś na rozwiązaniem z lokomotyw kolejowych silnik spalinowy + generator i silnik elektryczny z przekładnią i jakimś softstartem żeby nie obciążać za bardzo rębów przekładni było by to rozwiązanie bez przewodowe ??
Z tym silnikiem to będzie ciężko. Powinien to być silnik z osobnymi wyprowadzeniami uzwojeń stojana i wirnika. Tzw. silnik trakcyjny, który przy małych obrotach (rozruch) pracuje jako silnik szeregowy. Silniki szeregowe mają moment obrotowy mniej więcej odwrotnie proporcjonalny do prędkości obrotowej. Przy większych obrotach silnik przełączał by się...
w kopalniach zagrożonych wybuchem metanu w latach 60;70;80 główną siłą pociągową pod ziemią były lokomotywy z napędem na sprężone powietrze . część z nic zapewne jeszcze pracuje , zasilane z butli o ciśnieniu 20 MPa i o sile uciągu 10 kN obrazowo , praktycznie ok. 20-30 wozów z urobkiem po 2 t. znam wiele przypadków wykolejenia się takiej lokomotywy...
Prostownik rtęciowy (również nazywany prostownikiem Hewitta) to elektryczny prostownik służący do zamiany prądu przemiennego w prąd stały. Prostowniki te znajdowały zastosowanie we wszelkich aplikacjach potrzebujących dużej mocy od kilku kilowatów do kilku megawatów. Napięcia pracy wynosiły od 110V do 30kV. Ich metoda działania opiera się na odkryciu,...
Może zrobi kolega tak, jak w lokomotywie spalinowej? Silnik spalinowy napędza prądnicę a ta przekazuje energię do silników elektrycznych napędzających koła. Pozostają jeszcze sprzęgła hydrodynamiczne i elektromagnetyczne, tylko te koszty...
Tak silnik spalinowy ma działać jako prądnica i ma pracować cały czas Absurdalne założenie. Po co w takim pojeździe przekładnia elektryczna? Przecież to nie lokomotywa. Po co generować straty na wytwarzaniu energii elektrycznej? Jeśli już, to silnik taki powinien załączać się celem doładowywanie akumulatorów. Czyli wydajność bloku silnik spalinowy...
Ale jakiej kabinie maszynisty? Dołowej lokomotywy kopalnianej? Kabinie maszynisty wyciągowego? Na powierzchni? W kabinie maszynisty wyciągu szybikowego pod ziemią?
Jak bylam na TRAKO 2007 to od ludzi z firmy Siemens dostalam ulotki na temat lokomotywy Eurosprinter, w jednej z nich jest schemat obwodu glownego [napedowego] tej lokomotywy, niestety nie mam jak tego teraz zeskanowac. W skrocie, opis moj: Prad z sieci trakcyjnej przy zasilaniu AC 15kV lub 25kV jest podawany na transformator obnizajacy napiecie, nastepnie...
Tylko co z tego jeśli kilka podłożonych we właściwych miejscach ładunków wybuchowych zniszczy infrastrukturę i możliwość przesyłu energii? Z drugiej strony kopalnie bez prądu też nic nie wydobędą, elektryczna trakcja kolejowa też stanie (nieliczne już lokomotywy spalinowe wymagają paliwa). Transport kołowy również wymaga paliw płynnych. Z praktyczne...
gdzie i z jakiego powodu był wykorzystywany prąd o częstotliwości około 16,667 Hz? Prąd o częstotliwości około 16,667 Hz (dokładniej 16,(6) Hz) był szeroko stosowany w kolejnictwie, zwłaszcza w Europie, jako źródło zasilania dla trakcji elektrycznej. Wybrano tę częstotliwość z kilku powodów: 1. Redukcja zakłóceń elektromagnetycznych: Niższa częstotliwość...
Witam szanownych forumowiczów. Chciałbym zdobyć wiedzę na temat pojazdów trakcyjnych; lokomotyw i wagonów taboru kolejowego. Chodzi mi tutaj głownie o wiedzę od strony elektrycznej. Jaką książkę moglibyście mi polecić? Pozdrawiam.
Fajny pomysł. Powodzenia. Jakich nadajników i wskazników konkretnie używasz? Może za wysokie ciśnienie to błąd wskazań, a wyciek to konsekwencja wyeksploatowanej już turbiny? Podaj typ zaworu. Układ jak w lokomotywie miałby sens w Twoim motocyklu (turbina-generator-silnik elektryczny).
lokomotywa spalinowa jak sama nazwa wskazuje napedzana jest silnikiem ..... elektrycznym :D silnik spalinowy napedza pradnice, a dalej to juz wiadomo tyle ze dla mnie prezentowany pojazd z silnikiem spalinowym to przekombinowanie wzrosnie waga, wymiary, koszt ...... lepiej zrobic wymienny pakiet akumulatorow
Kolejowych Ale parowych, spalinowych, czy elektrycznych? Pierwsze dwa typy są raczej dość hałaśliwe, i to może wymagać ograniczeń czasu pracy maszynisty (i/lub słuchawek na uszach). Poza tym, kierowanie każdą lokomotywą wymaga skupienia się na dbaniu o bezpieczeństwo - więc jak maszynista ze zmęczenia przysypia, to nie powinien już jechać. Czy w elektrycznej...
Mam piec górnego spalania Defro Optima 25kW zamontowany w 2015 roku. Budynek na wsi, stary, poniemiecki z 1875 roku. w piecu palone od góry - rozpalam rano i nie zaglądam, pali się przez cały dzień. Troszkę dymu jest przy rozpalaniu, po osiągnięciu temperatury roboczej (60 st. na piecu) trzeba się dobrze przyjrzeć, żeby w ogóle dym z komina zobaczyć....
(at)staszekstaszek A najważniejsze pytanie nie znalazło odpowiedzi - ile kWh zmieścisz w takim zbiorniku? Ile kWh na litr i ile kWh na kilogram. Zobacz, że nawet przy wodorze nie używa się energii sprężonego gazu a tylko energie utleniania wodoru (przez spalania lub lepiej ogniwo paliwowe). O ile możesz zwiększyć gęstość energii w takim zbiorniku? Podniesiesz...
A skąd bierze się prad w kontrolerze napieć? Może tak: ułamek energii (kilka procent) generowanej przez maszynę elektrycznyą tracą do niej jako prąd wzbudzenia. Czasami w niektórych przypadkach - na przykład lokomotywy spalinowe z przekładnią elektryczną czy w elektrowniach - do wytwarzania energii wzbudzenia stosuje się mały, pomocniczniczy generator...
Sorry. To się kupy niestety nie trzyma, i to z paru przyczyn.Zacznę może od prozaicznej i nieelektrycznej(!). Znam doskonale ten chinski generatorek, i jak Ty, Kolego, wytrzymasz (i otoczenie) z jego jazgotem ??? Rozumiem, że chcesz zbudować ,,hybrydowy" pojazd inwalidzki, ale nie tedy chyba droga. Teraz do rzeczy: Moc silników elektrycznych takiego...
Silnik spalinowy ma kolo zamachowe i ten kompresor poczatkowo jest stosowany z tym silnikiem. Natomiast przy zastosowaniu silnika elektrycznego nalezy zastosowac silnik o mocy minimum.... i tu sobie kolego prosbot sam odpowiedz. Milego wieczoru życzę.
Znalazłem projekt dla drukarki 3D, umożliwiający wydrukowanie części, które mogą nadać rowerowi elektrycznemu styl "Electry" https://www.printables.com/pl/model/8252... W zasadzie nic specjalnego w klasycznych silnikach prądu stałego, nie wymyślono od początku XX wieku. Są te podobne konstrukcje i rozwiązania,...
Kolego, popatrz na to, co zrobił ten dżentelmen (bo w krawacie ;)) : https://www.youtube.com/watch?v=soxxPyaA... Na jego kanale jest pokazany cały proces "produkcji". 1. i 3. Tylko silniki spalinowe - elektryczne: raz, że drogie; dwa - stosunkowo małej mocy (do tego celu). Akumulatory - za ciężkie lub za krótki czas lotu. Przetwarzanie energii sprawdza...
W takim razie pozostaje ci klasyka. Idziesz do sklepu z kolejkami i kupujesz izolatory do dzielenia torów na odcinki zasilające. Kazdy odcinek ma swoje zasilenie, które po prostu włączasz i wyłączasz i regulujesz poziom napięcia. I tak się robi to w klasycznych kolejkach, bez żadnych sterowań drogą radiową. Lokomotywa wjeżdza na dany odcinek, wyłączasz...
Przepraszam ale wrące swoje pięć groszy :-) Jeżeli chodzi o napęd to podam dla przykładu: Największe i najcięższe ciężarówki na świecie są napędzane silnikami elektrycznymi tzn. Jest potężny diesel który napędza generator i generator zasila silniki elektryczne ten sam układ jest stosowany w potężnych lokomotywach towarowych była kiedyś jedna konstrukcja...
No nie wiem - dzisiaj ??? - akurat silniki lokomotyw spalinowych od lat 60-tych ubiegłego wieku gdy się w Polsce pojawiły nie były jednorazowe tylko jak najbardziej wysyłane do remontu, ale co ja tam wiem, tak że kolega jakieś kocopały pisze chyba ? Nie miałem na myśli polskich lokomotyw a np. niemieckie, które jadą po wyczerpaniu resursu np. do Indii...
Moc silnika spalinowego jest określana przy konkretnych obrotach(przejrzyj jakikolwiek katalog samochodów). Chyba oczywiste, że nie jest to wartość stała(wykres zależności momentu od prędkości nie jest linią prostą). Zobacz tę stronę(wykresy pod koniec): http://www.mototechnika.republika.pl/pli... ! Motocykle i samochody mają różniące...
Rozumiem, że kabel od kamery nr 2 przebiega gdzieś w okolicach torów. Czy jest tam trakcja elektryczna? Jeżeli tak, to może zakłócenia pochodzą od przejeżdżających lokomotyw? Taka lokomotywa to nawet ze 3KA pociągnie, a jeszcze przy nowoczesnych napędach na przekształtnikach i ze zwrotem energii do sieci poziom zakłóceń może być wysoki. Może być też...
Wydaje mi się, że problem Ci się mocno uprości jeśli zamiast fotoelementów zastosujesz czujniki Halla i mały magnes pod lokomotywą. Odpada problem kalibracji a zasada detekcji w zasadzie jest niezmieniona gdyż z Hallotronu również dostajesz sygnał elektryczny. Sugeruję w tym przypadku cyfrowe czujniki. Można je wylutować ze starych napędów FDD.
Czyli pomysł dokładnie z kolei, gdzie lokomotywy "spalinowe" są tak na prawdę napędzane silnikiem elektrycznym (a ten dostaje energię z prądnicy napędzanej silnikiem diesla). Nie trzeba stosować żadnych specjalnych obliczeń do doboru mocy silnika. Wszystko zależy od tego, jakich osiągów oczekujemy (czy ma to mieć przyspieszenie "malucha", Lancera EVO,...
"Prosimmy kolege o wklejenie zdjec bo problem trzeba rozwiazac nie tylko elektrycznie ale i mechanicznie. Od tego bedzie zalezal dobor przelacznikow. "
Lokomotywy spalinowe z reguły nie jeżdżą regularnie po zelektryfikowanych odcinkach chyba, że jako składy towarowe. A widziałeś, albo lepiej jechałeś kiedyś szynobusem spalinowym? Poza tym odcinanie można zorganizować na słupach nie koniecznie w podstacjach. Tyle, że słupy zasilające linię, takie na których można odłączyć zasilanie znajdują się przy...
W silnikach Caterpillar (były one montowane na początku lat dwutysięcznych np. w niektórych modernizowanych lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną) stosowano sterowanie procesorowe z wyłączeniem grupy cylindrów przy pracy na biegu jałowym ponad 2 minuty. Chociaż nie stosowano odprężników to jednak dawało to oszczędność na zużyciu paliwa....
Wal elekrtyczny jako taki to stosowany byl na transatlantykach (XIXw) - mniej halasu, wibracji i latwosc przeniesienia napedu. Patent ten tez znalazl zastosowanie na koleji w lokomotywie SM 40 i SM 41 Masa silnika: 5,6 t Przekładnia: elektryczna Pradnica główna typu: EBSc41/200 Prąd znamionowy: 1200 A Napięcie znamionowe: 275 V Moc znamionowa: 370 kW...
Byłby to motorower, więc trzeba to zarejestrować i opłacić OC. Nie zgodzę się z Tobą, bo co prawda w polskim prawie definicje odróżniające rower od motoroweru są nieostre, ale praktyka orzecznicza skłania się raczej do traktowania tego typu konstrukcji jak rowerów, co nie wymaga przeprowadzania badań technicznych, rejestrowania i opłacania OC. Temat...
A właśnie że z wyboru. Jaką sprawność ma mechaniczna skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza, kilka lub kilkanascie wałów napędowych napedzających kilka osi lokomotywy itd. ? Ile kosztuje serwisowanie tego wszystkiego ? Mechanizmy sterujące ? Ile to waży ? Suma sumarum tańsza jest przekładnia elektryczna.
hmm widziałem jak na discovery robia wózki które maja lepsze osiagi niz nasze lokomotywy dobre to było szukam info na ten temat jak znajde dam linka :0
silnik lokomotywy schemat lokomotywy transformator lokomotywy
gaznik zalewa silnik zużywanie toneru rozszerzyć wolumin
fotel kierowcy proste konstrukcje lampowe audio
Acoustic Echo Cancellation: ITU-T G.168, Qualcomm QCC-51xx, DeepFilterNet, NLMS, ERLE Performance USB pinout guide: USB-A, USB-B, Micro-USB, USB-C, Power Delivery, OTG, EU directive