Witam. Znalazłem taki oto schemat... Jest to zasilacz stabilizowany o płynnie narastającym napięciu zasilającym. Zmieniając wartość C1 zmianiamy szybkość narastania napięcia.
Dzisiaj przywraca się do ponownej eksploatacji nawet silniki z lokomotyw spalinowych albo sprawne podzespoły, tak całe podzespoły z samolotów pasażerskich. Przemysł remontowo-stoczniowy pewnie by upadł gdyby nie elastyczne podejście do tego co można ponownie wykorzystać :) .. No nie wiem - dzisiaj ??? - akurat silniki lokomotyw spalinowych od lat 60-tych...
Czy lokomotywy spalinowe H0 mają system dymienia? Tak, ale rzadziej niż parowozy. Modele premium oferują zaawansowane funkcje, jak synchronizacja dymu z dźwiękiem.
Buczenie najprawdopodobniej spowodowane jest tym, że silnik lokomotywy dostaję napięcie AC zamiast DC co by wskazywała na awarię układu prostownika w tym zasilaczu. A to z kolei może powodować "wariowanie" regulacji.
Pamiętacie generatory HHO do samochodu? Może przy okazji warto wrócić do tematu, napewno znajdą się zwolennicy tego wynalazku. :D Wspomagane przez wentylatorki od zasilaczy ATX na dolocie :) . Praw fizyki pan nie przeskoczysz, nawet etapami. Przeskoczyć nie ale nagiąć :) jak najbardziej. Dodanie niewielkiego magazynu energii celem odzysku z hamowania...
Musisz zdecydować czy robisz po nowemu czy antycznemu. Każde podejście ma zalety ale ich mieszanie jest technicznie słabo uzasadnione. Stare lokomotywy używają silników obcowzbudnych aby obejść problemy o których mówisz. Nowe lokomotywy silników indukcyjnych bo falowniki na to pozwalają. Dawniej się nie dało... Nie rozwiązuj od nowa problemów które...
Sam to zbuduj jak w to wierzysz ;) Taka jedna silna prądnica może napędzać kilka mniejszych silników. Nawet w lokomotywie co ciągnie tysiące wagonów albo do polskich elektryków zastosować.
Pracuje przy silnikach lokomotyw, u nas przeciek na pompce wtryskowej oznacza uszkodzenie pompki. Czy to normalne że po naprawie są przecieki.
Przebieg momentu przypomina połówkę paraboli. Wynika to stąd, że moment silnika jest proporcjonalny do iloczynu prądu twornika i strumienia magnesującego. Strumień z kolei jest proporcjonalny do prądu uzwojenia wzbudzenia, które w silniku szeregowym jest jednocześnie prądem twornika. Czyli przebieg momentu jest proporcjonalny do kwadratu prądu. Obroty...
Z tego co wiem w pociagach sa silniki pradu stalego. Jesli nawet sa gdzies inne stosowane to zdajesz sobie sprawe z poboru mocy takiego silnika ? Tym bardziej zasilanego z jednej fazy... Do czego Ci to ? Zgadza się. Sieć trakcyjna kolejowa ma 3kV prądu stałego. Rozruch takiego silnika odbywa się przez bocznikowanie rezystorów. Pobory prądu przy rozruchu...
Wszystko jednak wskazuje na nieszczelny dolot, silnikowi brakuje powietrza skoro kopci jak lokomotywa i te 100 KM ciężko go ma rozbujać, bez logów jednak tylko można snuć przypuszczenia.
Trzeba było zrobić zdjęcia całej lokomotywy. Czy silnik ma kondensatory filtrujące, dławiki. Bez dodatkowych kondensatorów włączonych równolegle do silnika lub LED się nie obędzie.
Witam. Od dłuższego czasu mam zamiar zbudować silnik parowy. Dużo większy od projektów przedstawionych na tym forum, a i dużo mniejszy od silników lokomotyw :). Na początek chciałbym się jednak skupić na kotle, który chciałem zbudować już z setki materiałów, aczkolwiek najkorzystniejszym pomysłem okazała się butla 50l instalacji gazowej samochodu. Zadziwiła...
Nie słyszałem o gereratorze w układzie Sulzera ale słyszałem o generatorze Sulzera(szwajcarska firma) zasilającym silniki elektryczne w lokomotywach spalinowych.
Mostek Graetza (lub cztery diody), dwa rezystory (może być jeden) i dwie diody led. Zmiana zasilania silnika nie wpłynie na świecenie diod. Prościej się już nie da.
Na upartego i układ Leonarda można by tu wciągnąć ale idąc z duchem czasu na pewno będą to silniki różnego typu zasilane/sterowane wprost z układów elektronicznych/energoelektronicznych - tu np wspomniany silnik+falownik. Google co nieco pokazuje, np ideę a przykłady zastosowania możesz nawet w rowerach, samochodach, tramwajach czy pociągach (lokomotywach,...
Witam Wszystkich Jest to moja premiera w tym miejscu ;-) Mam problem z ustaleniem przyczyny awarii silnika trakcyjnego lokomotywy Škoda 31E Na Wirniku doszło do zwarć. Na razie nie mam wyników pomiarów. W każdym razie na chwilę obecną udało mi się stwierdzić, że: - silnik przestał działać, ponieważ doszło do zwarcia na wirniku - widziałem wypalone miejsca...
W komentarzach najbardziej przekonujący wydaje mi się być Pan Klemens, co ma w garażu (zapewne silnik skoro zadziałało) pobór mocy 1,2MW. i to jeszcze nie licząc grzejnika :) Prawdopodobnie lokomotywę tam parkuje.
A ten silnik to w kosie, komarku, czy lokomotywie?
Skrzynia biegów będzie potrzebna, albo chociaż przekładnia i sprzęgło. Jakby się uprzeć, to może zrobisz sobie jak w lokomotywie - silnik napędzi prądnicę, prądnica silnik/silniki elektryczne. Straty mocy dramatyczne, za to proste mechanicznie. Do tego problemy ze sterowaniem silnikami. Chyba, że będą to silniki z e-bike i od razu sterowniki do nich....
Miałem okazję dawno temu obsługiwać agregat o mocy 150 kVA zbudowany na bazie silnika z lokomotywy manewrowej. Z tego, co pamiętam, żarł ok. 40 l/h pracy przy obciążeniu połową mocy. Wychodzi dość kosztowna zabawa...
Q5 wygląda ok po oczyszczeniu. Bardziej mnie zastanawiają dwa elementy poniżej oznaczenia Q2 do których jest przylutowany biały przewód idący do silnika (akurat nie widać tego na zdjęciu bo kabel zasłania). W miejscu gdzie przylutowany jest przewód, jest tyle cyny że dwa czarne elementy są ze sobą połączone a na mój chłopski rozum chyba nie powinny?...
Witam. Poszukuję silnika elektrycznego, który działa w przedziale 1-12V. Silnik chcę zamontować do lokomotywy w skali H0. Pozdrawiam.
Tak faktycznie mam silnik 18,5 kw. No i jak podoła ten mój silnik 11 kw
Zacznij obciążać szynę 5V (albo 3,3V?) w zasilaczu i zobacz na efekty. Co do samej regulacji to pomyśl o zbudowaniu jednego, "wielokanałowego" zasilacza. Radocha z zabawy powiększy się o samodzielną konstrukcję. LM317 to kiepski pomysł, bo chwila i będzie przegrzany. Lepiej daj coś z tranzystorem regulacyjnym dużej mocy, zwłaszcza, że silnik lokomotywy...
Witam. Linka czy zawór odcinający paliwo nie wiele pomoże przy rozbiegnięciu się silnika. W takiej sytuacji jedynym sposobem zatrzymania silnika jest zamknięcie wlotu powietrza. Kolega pomylił pojęcie pomiędzy rozbiegnięciem a utratą regulacji prędkości obrotowej. W agregatach najpewniejszym rozwiązaniem stabilności prędkości obrotowej i utrzymaniem...
Dopóki nie napiszesz, czym jest tajemnicze "uzwojenie", to niczego nie można powiedzieć. Może to uzwojenie głośnika, może nagrzewniby indukcyjnej, silnika od lokomotywy, potencjometru drutowego albo może przekaźnika? Druga sprawa, narysuj schemat a nie takie opowiadanki :D
a chętnie zatrudnił bym tego pedagoga np. do przetaczania wagonów. Popieram pomysł kolegi ;) Po dłuższym zastanoieniu na suneło mi się kilka wniosków na temat tego zadania. 1. W zadaniu tym silnik jest traktowany jako już "jadący" (kwestia rozruchu takiej maszyny to osobny temat) 2. W związku z tym nie da się obliczyć rezystancji uzwojeń tego silnika,...
Układ leonarda to zupełnie coś innego stosuje się je tylko i wyłącznie w maszynach wyciągowych w kopalniach i w lokomotywach diezlowskich do silników prądu stałego wielkiej mocy.
W lokomotywach spalinowych stosuje się przekładnie elektryczną tzn. silnik spalinowy napędza generator a ten napędza silniki elektryczne poruszające lokomotywę. IMHO jeszcze lepsze rozwiązanie od napędu hydraulicznego. Od 3 lat jeżdzę takim do szkoły ;) Ja wiem czy lepsze... Silnik hydrauliczny ma chyba najlepszą charakterystykę momentu do predkości...
dokłaknie z takiego rozwiązania korzystają lokomotywy z silnikami diesla
Po pierwsze nie dawaj mu " ostro w gaz " na zimnym silniku , bo długo bezawaryjnie nie pojeździsz. Po drugie jeśli nie masz DPF-a to normalne że silnik puści bąka gdy go ciśniesz - oczywiście jeśli ten bąk nie jest jak z lokomotywy. Objawy padającej dwumasy to jak wyżej już kolega napisał.
Bardziej chodzi mi o silniki takie jakie były montowane w lokomotywach, wytwarzające ruch obrotowy pod wpływem ciśnienia pary, ale dużo mniejsze 100-200kW .
O jakiej mocy silnik użyłeś?
Witam, Panowie potrzebuję wymienić dławiki przeciwzakłóceniowe przy silniku lokomotywy Piko BR-98. Jeden urwałem i się rozpadł. Teraz nie bardzo wiem jak je dobrać, czy się da, albo czym je zastąpić. Wyglądają jak na zdjęciu, po prawej stronie: http://img189.imageshack.us/img189/5535/... Czy da się coś z tym zrobić? Zasilacz posiadam taki,...
A może to nie wina lokomotywy a słaby zasilacz? Ale prędzej to wina w obu tych urządzeniach: zasilacz za słaby dla zasilania dwóch lokomotyw na raz a lokomotywy wymagają dokładniejszej diagnozy i przeglądu serwisowego co najmniej silnika, czy silnik jest wymienialny, czy silnik jest szczotkowy? Czy posiadasz mierniki w celu sprawdzenia poboru prądu...
Witam.Ja rowniez dowymiany mam egr ,tak przypuszcam -kontrolka silnik swieci,auto kopci na czarno jak lokomotywa i do tego delikatnie przerywa...mimo ze sie wlecze,jako tako.Do polski ma 1200 km.Nie wiem czy sie tak tluc ,czy zamowic lawete.Samochod to jumper 2,2 hdi 120 rok 2008.
W BR130 nawet jakbyś chciał, to silnika nie wymienisz niestety (jest wbudowany w wózku). Wersja Junior miała jeden wózek napędzany, wersja Expert dwa. W każdym starym loku albo dorabiasz gniazdo, albo dekoder łączysz na krótko.
Przy jednym omie i tak musisz zapewnić jakieś pół wolta zasilania, żeby dać Atmedze te 10mV różnicy (mniej bałbym się jednak odczytywać). nie rozumiem. W tej konstrukcji co opisałem na wejściu ADC procesora pojawi się zmiana napięcia równa połowę spadku napięcia na rezystorze pomiarowym. Jeśli przyjmiemy , że akceptujemy spadek napięcia na rezystorze...
No wlasnie ta sprezarka jest zdemontowana z lokomotywy☺ a w razie czego czasem nie chcesz sprzedac takiego silnika? Bo znajomy ma w dobrej cenie ale niestety 1440obr.
nieefektywność odmy nie nieefektywność tylko silnik dmucha w skrzynie korbową lak lokomotywa.
Udało mi się ( na przekór forumowym malkontentom :D ) zrealizować projekt sterowania kolejką. Sterowanie podczerwienią z uniwersalnego pilota - niezależne sterowanie czterema lokomotywami z jednego pilota. Do budowy sterownika użyłem uC Atmega8 i wzmacniacz operacyjny. Każda lokomotywa ma inny adres i 99 komend :D. Mimo, że wykonałem to w DIPie ładnie...
Może zrobi kolega tak, jak w lokomotywie spalinowej? Silnik spalinowy napędza prądnicę a ta przekazuje energię do silników elektrycznych napędzających koła. Pozostają jeszcze sprzęgła hydrodynamiczne i elektromagnetyczne, tylko te koszty...
Większość motocykli nie ma wstecznego. Dobra, nieważne. Proszę zastosować to do lokomotywy.
Silne pole magnetyczne (poduszkę magnetyczną) zastosowano do pociągu (prod. niemieckiej), który łaczy centrum Szanghaju z lotniskiem - 42 km, pociąg jedzie 8 minut. Najsilniejsze pola magnetyczne są stosowane w aparaturze do badań jądrowych. Na codzień mamy do czynienia z silnymi polami magnetycznymi wytwarzanymi w silnikach elektrycznych - w końcu...
Jakby trochę to nagiąć i użyć silnika spalinowego+alternatora 24 V tylko jako generatora, który nie będzie w żaden sposób podłączony do napędu, ale będzie służył za "Akumulator" do zasilania silnika elektrycznego. Prawa fizyki będziesz naginał? Jeśli znasz sposób na przekazanie energii z "generatora, który nie będzie w żaden sposób podłączony do napędu",...
Miałem kiedyś zrobione takie sterowanie dla dwóch lokomotyw.Były dwie wersje : sterowanie jedną lokomotywą płynnie przód - tył , albo dwiema niezależnie ale tylko do przodu.Zasilacz dawał napięcie zmienne 12V i posiadał dwa potencjometry , jeden regulował dodatnią część sinusoidy , a drugi ujemną .Natomiast w lokomotywach wstawione były diody szeregowo...
Czarny dymek świadczy o zbyt dużej dawce paliwa w stosunku do powietrza, szara zaś o nie przepalaniu paliwa w cylindrach. A coś było robione przy silniku?
Znalazłem projekt dla drukarki 3D, umożliwiający wydrukowanie części, które mogą nadać rowerowi elektrycznemu styl "Electry" https://www.printables.com/pl/model/8252... W zasadzie nic specjalnego w klasycznych silnikach prądu stałego, nie wymyślono od początku XX wieku. Są te podobne konstrukcje i rozwiązania,...
Convair NB 36-H o napędzie atomowym Samolot ten przewoził na pokładzie reaktor o mocy 1MW do celów testowych (wpływ promieniowania na awionikę), lecz nie był on używany do napędu. Na skrzydłach były normalne silniki. Jak taki reaktor mógłby napędzać bezpośrednio powietrze?
I w lokomotywach ;)
Jakos poradzono sobie z hamowaniem (nie wiem jak) w elektrowozach. Tam energia jest "zwracana" do trakcji a w starszych patentach idzie w cieplo. Nie wiem jakie silniki sa w lokomotywach zaraz wpisze w googlach "EU-07" i poczytam. Jak mi cos mądrego wpadnie do głowy to napisze. :)
A myślałeś na rozwiązaniem z lokomotyw kolejowych silnik spalinowy + generator i silnik elektryczny z przekładnią i jakimś softstartem żeby nie obciążać za bardzo rębów przekładni było by to rozwiązanie bez przewodowe ??
A widzieli koledzy cyfrowe dekodery DCC do modeli lokomotyw z dźwiękiem?
Napięcie na lokomotywie jest raczej stałe i nie dochodzi do przepięć, Jeżeli akumulatory na postoju dają 65V, a podczas pracy silnika maksymalnie 70V, to wątpię, żeby aż takie skoki napięcia były... Ty chyba nie interesowałeś się zbytnio tematem przepięć na lokomotywie... Miałem "przyjemność" naprawiać kiedyś zasilacz od laptopa właśnie, który pracował...
I znów ciekawy temat który można czytać z zapartym tchem, czekam aż ktoś napisze o wielkich dieslach, jak rozwiązywane są problemy rozruchu itp.(chodzi mi bardziej o ciekawostki; pojemność silników okrętowych czy lokomotyw, średnice cylindrów czy moc i rodzaj rozruszników), i jak jest zbudowany ten dwusuwowy diesel? http://pl.youtube.com/watch?v=unAsUugK9z...
Elektrit- Z tego co się oriętuje to diesle dwusuwowe też są na wtrysku ,a silnik taki jest stosowany w Lokomotywach spalinowych St 44 (Gagarin) Pozdrawiam.
W niektórych przypadkach wykorzystuje się pompe wielotłoczkową jako za silnik hydrauliczny, np. w kolejnictwie wąskotorowym, w niektórych lokomotywach serii LXD2 do napędu wentylatorów chłodnic. Opis ak działającj pomy znajduje się na 55 stronie instrukcji obsługi i utrymania lokomotywy .... http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/tabo...
Właśnie byłem w sklepach u siebie z silnikiem i nie potrafili dobrać nic konkretnie. Mówią że albo 6203 albo 6204. Albo, albo. Czy mogę prosić kogoś o konkrety jakie łożysko do tego silnika. A czy ten silnik w lokomotywie pracuje? Czy w jakimś kombajnie rolniczym? Czy ci pracownicy sklepów mają gdzieś rozum, ze proponują do silnika pralkowego łożyska...
Całe te przedsięwzięcie, to jak wsadzenie do lokomotywy pociągu pasażerskiego silnika od... malucha. Będzie jechać? No będzie, tylko z jaką prędkością? Jak to mówi słynne angielskie przysłowie: "horses for courses".
Witam, stałego 3kV Tu mały dopisek, napięcie stałe prostowane jest na pokładzie lokomotywy i jest ono nie tylko użyte do zasilania silnika szeregowego, ponieważ spotyka się również lokomotywy, gdzie za pomocą falownika zamieniane jest ono na przemienne (trójfazowe) napięcie o zmiennej częstotliwości i zasilany jest wtedy głębkożłobkowy-klatkowy silnik...
Cefaloid, chcę tylko dać jasny obraz sytuacji: 2MW dałoby się schłodzić cysterną wody (dla porównania - taką moc ma silnik spalinowy w lokomotywie) Natenczas mamy do schłodzenia od 30MW w reaktorze nr 1 do 80MW w reaktorze nr 6 (pytanie brzmi, w jakim stanie jest ten wcześniej wyłączony). Jakby nie patrzeć to trochę inna kategoria wagowa.
Na wiazce co wchodzi w głowicę od pompowtrysków jest gumowy oring na nim ci się poci. Trzeba wymienić. Do tego zdjąć pokrywę i starą uszczelkę potraktować zmywaczem uniwersalnym po maznąć delikatnie pastą Dirko. Odepnij też przewód od odmy i zobacz czy na zapalonym silniku leci z niej dymek bo może przytkana. PD walą z odmy i korka oleju jak lokomotywa
podobne silniki byly stosowane w lokomotywach spalinowych produkcji radzieckiej w latach 70 ich prostota konstrukcji dawala duza bezawaryjnosc na liniach syberyjskich w polsce oznaczenie ST44 w tych silnikach sprezarke zastepowala tzw dmuchawa rottsa napedzana z walu silnika minus-duze spalanie oleju i on
Witam Dziękuję za zainteresowanie tematem. Nigdzie nie znalazłem informacji jakie wymogi musi spełniać silnik, aby mógł pracować z falownikiem i dlatego zacząłem ten temat. W sumie chodzi mi o łagodny rozruch silnika (jak w Lokomotywie - najpierw powoli jak żółw ociężale ruszyła maszyna po szynach ospale ...)przyspieszanie do obrotów nominalnych, praca...
Witam, czytam o silniku okrętowym, a ja mieszkałem niedaleko bocznicy kolejowej gdzie do 'rozprowadzania' wagonów była używana lokomotywa spalinowa. Jak zimą było -10stC to silnik takiej lokomotywy pracował non stop na wolnych obrotach pomimo że stał w miejscu i nic nie robił. Podobno już w takich warunkach był niemożliwy jego rozruch - nie wiem czy...
Syn popsuł lokomotywę bawiąc się na innych torach. Zaniósł do "marklinowców" (prąd przemienny)? Silnik mógł przeżyć (mój wprawdzie Gutzold przezył chwilowe 220V) :-)
Witam, Poszukuje zastosowań maszyn prądu stałego (muszą być to silniki szczotkowe, prądnice ), stosowane w dzisiejszych czasach i takie, które będą jeszcze służyły w przyszłości. Silniki trakcyjne w lokomotywach odpadają. Jedyne co znalazłem w internecie to zastosowanie w modelarstwie, rozrusznikach. Interesują mnie konkretne przykłady np. stosowanie...
sanfran tak to inżektor to było w lokomotywach ale nie ma nic za darmo tam trzeba było kupę pary by wtłoczyć wodę do baniaka.
Przeróbka całkiem bez sensu. Silnik jazdy musiał by mieć przynajmniej 2kW. Przy 12V to potężne prądy, ponad 150A. Uśredniając pobór to wyjdzie ze 100A ciągłego prądu w czasie pracy. Akumulator litowo jonowy 100Ah 12V będzie kosztował tysiące i starczy na niecałą godzinę koszenia. Przyda się też prądnica, która zasili silniki napędowe Techniczne możliwe,...
Byłby to motorower, więc trzeba to zarejestrować i opłacić OC. Nie zgodzę się z Tobą, bo co prawda w polskim prawie definicje odróżniające rower od motoroweru są nieostre, ale praktyka orzecznicza skłania się raczej do traktowania tego typu konstrukcji jak rowerów, co nie wymaga przeprowadzania badań technicznych, rejestrowania i opłacania OC. Temat...
proponuje pomyslec o szeregowym silniku pradu stalego. bedzie on mial juz dosc wielki moment przy ruszaniu z miejsca (takie silniki sa w m. in. elektrowozach gdzie nie ma sprzegla) ALE on nie bedzie mogl pracowac bez obciazenia, gdyz zanim sem zdlawi prad ktory rozpedza wirnik obroty go zdaza zniszczyc (silnik sie robiegnie a z wilnika powstanie fajna...
A po co Ci w samochodzie elektrycznym rozrząd, czy jakakolwiek przekładnia, poza przekładnią kierowniczą? A gdzie ja o tym pisałem??? Pytałem dlaczego w samochodach spalinowych nie stosuje się elektrycznego przeniesienia napędu. Skoro od wielu lat eliminuje się napędy mechaniczne osprzetu silnika zastepując je elektrycznymi bo jest to opłacalne. Nawet...
Ok., dzięki za pomoc. Teraz z ważniejszych spraw zostały mi jeszcze do zaprojektowania nowe uzwojenia dla prądnicy głównej (planuję użyć odpowiednio przezwojonego silnika z odkurzacza 2kW), prądnicy pomocniczej, wzbudnicy i silników trakcyjnych (to już prawdopodobnie też odpowiednio przezwojone cztery silniki z mikserów kuchennych 400W - akurat takie,...
Witam serdecznie! Poszukuję możliwie jak najtaniej modelu lokomotywy w skali H0 ze sprawnym napędem . Reszta (wygląd, uszkodzenia "nadwozia" - plastiku) nie ma większego znaczenia - model chciałbym wykorzystać do prototypownia systemu kontroli radiowej o ile czas pozwoli na taki projekt, dlatego liczy się tylko sprawne "podwozie" i silnik. Pozdrawiam...
Śmierdziel ma tylko jedną zaletę, większy zasięg na tankowaniu Nie demonizujmy zalet jest znacznie więcej jak np. odporność na kiepskie paliwo, nie wymaga instalacji elektrycznej aby pracować (starsze silniki), niskie spalanie przy stałych obrotach można by jeszcze wymieniać ale niestety to ilość samochodów poruszających się obecnie po drogach spowodowała...
ta nakrętka tylko zaciska tą dźwignię na ośce regulatora - jak ją poluźniłeś, to teraz regulator chodzi "sobie" a dźwignia sobie. musisz teraz to ustawić tak, żeby pracowało w pełnym zakresie. Silnika do tego rozbierać nie trzeba, ale jak nie zaznaczyłeś sobie pozycji ośki względem dźwigni to masz dużo zabawy żeby popaść... raczej bez wyczucia i wprawy...
Witam. Posiadam master z 2002 roku , 2.5 Dci Przedwczoraj rano auto miało problemy przy zapalaniu, nastepnego dnia już ledwo zapalał i zaczął dymic na czaro na niskich obrotach ( dymu tyle jak z lokomotywy) doszły także drgania silnika (chodzi jak traktor) oraz stracił zdecydowanie na mocy Gdy wejdzie na obroty powyzej 2000 wszystko wraca do normy...moc...
Może to kwestia tego, że klientami są z reguły fabryki z branży automotive? Tak i nowe małe silniczki . Po drugie głównie napęd lokomotyw, duże silnik wymagające regulacji prędkości, oraz stare silniki małej mocy głównie w napędzie gdzie był opornik to regulacji . Zobacz po allegro i google silnik DC to zobaczysz jak to się je. A każdy taki potrzebuje...
Ten silnik wymagał do rozruchu rezystora zmiennego inaczej przy próbie uruchomienia we wsi gasło światło Rozruch tego silnika jest podobny do rozruchu starych lokomotyw, poprzez nastawnik zmienia się wartość rezystancji. Co do tematu, nie znam się jak wcześniej wspomniałem,więc odłączam się od tematu. Pozdrawiam.
Odłącz wąż odmy i zobacz czy nie wali z niego dym jak z lokomotywy (czemu wcale bym się nie dziwił ;) )
Witam Kolegów, nie wiem czy moje pytanie będzie w ogóle stosowne w tym dziale... Ale do rzeczy. Chodzi o... lokomotywę. A konkretnie schemat połączeń alternatora i regulatora napięcia silnika D2516HMU (węgierski, licencyjny MAN) używanego również w wąskotorowych lokomotywach MBxd2. Kolejarski "patent" w tym przypadku to podłączona w miejsce regulatora...
Kiedyś miałam taki plan. Do każdego oświetlenia źródło prądowe, a każda lokomotywa miała by silnik podłączony przez kilka diod prostowniczych w szeregu. Podnieść napięcie z zasilacza o spadek na diodach. Wtedy mamy oświetlenie niezależne od prędkości i działające nawet na postoju. Synek za mały jeszcze, ale jak podrośnie i dostanie kolejkę, to nie omieszkam...
Niestety przedłuży się moment, kiedy będę mógł zaprezentować jakieś wyniki. Trochę zmieniam koncepcję. "Lecz choćby przyszło tysiąc atletów...." /J. Tuwim Lokomotywa/ Zjadło tysiąc odgrzewanych kotletów "free energy".
Wykonaj test: 1. Zamień miejscami przewody zasilające w zaciskach toru kolejki. 2. Przekręć gałkę potencjometru w lewo. Jeśli kolejka ruszy to uszkodzenia szukaj w lokomotywie ( zużyte szczotki silnika lub szczotki przenoszące napięcie z kół do silnika).
zapłon nie był winą ładowarki, bo mieliśmy profesjonalną przystosowaną do takich celów. Ładowarki może i nie, akumulator nie miał żadnego zabezpieczenia ani balansera, nigdy mi się z żadnymi ogniwami polaczonymi przez BMS nie zdarzyło a użyłem ich/ wymieniłem conajmniej 500 za ogniwa np. Liitokala ręczę conajmniej swoim kontem na elektrodzie które...
Więc.. stojan zasiony jest normalnie z 400V, wirnik ma nawinięte 3-fazowe uzwojenie i wyprowadzone na pierscienie, całość jest podłonczona przez szczotki do regulowanej opornicy, moze ona być zalana olejem lub chłodzona powietrzem, widziałem układ w którym role opornicy spełniał pojemnik z wodą + sól takie układy pracują cały czas w sównicach, dzwigach,...
Ja tam się tego trzymam i tym bronię: Wyrok SN z dnia 25 października 2007 r., sygn. III KK 270/07 Treść: Obowiązująca ustawa karna, jak i ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2003 r., Nr 58, poz. 515) nie definiują określenia „pojazd mechaniczny”, jakkolwiek ta druga w art. 2 jednoznacznie odróżnia pojęcie:...
posiadają napęd spalinowo-elektryczny. Posiadają napęd czysto elektryczny, silnik spalinowy służy wyłącznie do napędu generatora, nie pojazdu. Identyczna zasada jest w lokomotywach spalinowych. Powód jest praktycznie jeden, silnik elektryczny ma max. moment obrotowy praktycznie od samego włączenia go i stąd przy napędzaniu kilkuset i więcej ton, napęd...
Dzieki za pomoc, ale wg. mnie "inverter" to w doslownym tlumaczeniu "odwracacz". Znalazlem w necie tlumaczenie "chopper", ale nie da sie znalezc falownikow wpisujac w google powyzszy wyraz. Bo "chopper" nie jest falownikiem. To jest rodzaj przetwornicy zaporowej DC-DC wykorzystywanym do regulacji prędkości silników prądu stałego. Jakbyś kiedyś modernizował...
Witam! Uznałem, że ten dział jest stosowny do mojego pytania. Interesuję się ostatnio elektryką i koleją. Ale do rzeczy: Hamulec elektrodynamiczny - hamulec wykorzystujący pracę prądnicową silników elektrycznych w elektrowozach, tramwajach i lokomotywach spalinowych z przekładnią elektryczną. Zasada działania polega na przekształcaniu części energii...
Można ograniczyć moc poprzez zastosowanie oporów rozruchowych z silników trakcyjnych z popularnej na naszych torach lokomotywy EU07. Sam używam takiego w spawarce samoróbce opartej na rdzeniu toroidalnym o mocy 260A.
Kolego, popatrz na to, co zrobił ten dżentelmen (bo w krawacie ;)) : https://www.youtube.com/watch?v=soxxPyaA... Na jego kanale jest pokazany cały proces "produkcji". 1. i 3. Tylko silniki spalinowe - elektryczne: raz, że drogie; dwa - stosunkowo małej mocy (do tego celu). Akumulatory - za ciężkie lub za krótki czas lotu. Przetwarzanie energii sprawdza...
Przeróbka rozrusznika też nie będzie najprostsza, bo trzeba będzie mu odizolować zespól szczotek, poprzełączać cewki... Ale po co ?. Wystarczy odwrócić biegunowość zasilania, będzie się znakomicie kręcił w druga stronę. Rozrusznika od Syrenki nie widziałem już z 15 lat, ale z tego co pamiętam to wielkości np. 125p, tylko bez uzwojeń wciągających chyba....
Podobnie to działa w lokomotywach spalinowych. Silnik diesela tak naprawdę napędza ogromny alternator o mocy 300000kW, z którego prąd idzie do 6 silników w wózkach podwozia. Dodano po 20 Tak teraz pomyślałem, że zamiast robić coś od zera, to można by 'stuningować' wózek który ma kolega aktualnie. Lepszy silnik, większe akumulatory (albo te, które są...
Przepraszam ale wrące swoje pięć groszy :-) Jeżeli chodzi o napęd to podam dla przykładu: Największe i najcięższe ciężarówki na świecie są napędzane silnikami elektrycznymi tzn. Jest potężny diesel który napędza generator i generator zasila silniki elektryczne ten sam układ jest stosowany w potężnych lokomotywach towarowych była kiedyś jedna konstrukcja...
Do kolegi Mouldera: Owszem, nie sądzę aby to było opłacalne pod względem włożonej przeze mnie robocizny i czasu.Ale to moja sprawa, widocznie stać mnie na to. Co do kosztów materiału to nie powinno to przekroczyć w wykonaniu chałupniczym 800zł + koszt silnika/turbiny parowej. Gdyby dało się wykorzystać turbo z diesla to kosztuje ono około 1000zł. Koszta...
Nie mogę znaleźć informacji na temat pinu EN. Chodzi o możliwość "wyłączenia mostka H"? Wystarczy zerknąć w note katalogową: https://obrazki.elektroda.pl/5454129800_... Nie wiem czym będzie sterował silnik, więc wypróbuj dwie możliwości. Tak jak opisałem ja czyli EN aktywne cały czas, PWM na jedną z linii IN i jak proponuje Warlok18...
Ja rozumiem że chcesz na tym siedzieć ale mi chodzi o to żeby silnik nie był między twoimi nogami tylko z przodu a jeśli zastosował byś drugą skrzynie biegów to wtedy nie jeździło by to już jak ślimak o coś w ten deseń jak u mnie tyle że zamiast mostu tył z dzika http://obrazki.elektroda.pl/9014844700_1... Kiedyś podrzucę ci foto jak...
Witam! Ale ja wcale nie przedstawiam nowych wynalazków! Są to rozwiązania stare jak świat, ale "jare" - rozsądne, najprostsze i pewnie działające do wykrywania/detekcji płynącego w kablach prądu AC (sinusoidalnego-sieciowego) lub DCC (impulsowego), na dodatek bez konieczności ingerencji w ten kabel (w większości przypadków będzie to istotna zaleta),...
Z tym silnikiem to będzie ciężko. Powinien to być silnik z osobnymi wyprowadzeniami uzwojeń stojana i wirnika. Tzw. silnik trakcyjny, który przy małych obrotach (rozruch) pracuje jako silnik szeregowy. Silniki szeregowe mają moment obrotowy mniej więcej odwrotnie proporcjonalny do prędkości obrotowej. Przy większych obrotach silnik przełączał by się...
lokomotywy elektryczne schemat lokomotywy transformator lokomotywy
parametr maszynowy strumienica zamiast katalizatora wtrysk mercedes
bosch tcc78k751 bosch tcc78k751
Spin-off w elektronice i AGD – definicja, przykłady, Creotech, XTPL, inwertery, wirowanie MBRF10150CT – zamienniki: STPS10150CFP, VS-10CTF15PBF, DSTF10150C, SBR10150CTFP-G, porównanie