Szczotki rozrusznika powinny być zgrzane , to najpewniejsza metoda połączenia szczotek . Lutowanie przy rozruszniku potrafi puścić przy ciężkim kręceniu w zimę , ale jak nie masz możliwości zgrzania to lutuj , wystarczy topnik do elektroniki , dobry jest też topnik do lutowania miedzi w instalacjach wodnych.
Zanim przylutujesz nowe szczotki sprawdź czy warto je montować.Ostatnio tak robią te komutatory że z końcem szczotek kończy się również komutator.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Jeszcze jak bym mógł prosić o podanie dymbilu komutatora i szczotek to bardzo byłbym wdzięczny Dziekuje Komutator - 135172 - 7x16x52 Szczotki - BX220 - 4x6x17,5 Regulator Oryginał Boscha ~~ 131,65 , zamiennik ~ 60 - 80 zł (średnie ceny z kraju) W tego typach regulatorach (139925) napięcia jest drobny problem z wyminą szczotek (zgrzany plastik i lutowanie...
Witam Szanownych Kolegów, fanów lutownic transformatorowych! :P Po żarówce LED do lutownicy przedstawionej tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... oraz, podkładkach: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Ogłaszam! Koniec kłopotów z wiecznie przepalającym się grotem lutownicy transformatorowej!...
Krążek ma tylko 1,5mm, ciekawe czy autor dopuszcza odizolowanie 4-8mm bo tak to mniej więcej wygląda w metodach które zaproponowali koedzy powyżej, czy mu sie to nie zewrze? Widziałem kiedyś fabryczne urządzenie do ściągania izolacji z drutów nawojowych, złożone z przylegających do siebie wirujących szczotek drucianych, niestety też nie pozwala na dokładne...
Przeczytałem całą dyskusję z zainteresowaniem i chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami w lutowaniu stopów zawierających nikiel. Otóż o ile jest możliwe zastosowanie większości podanych wcześniej topników do lutowania tzw. stali nierdzewnych to do skutecznego pobielenia stali kwasoodpornej nic innego poza użyciem czystego HCl się nie nadaje. Twierdzę...
Lutowanie twarde- taśma mosiężna, powinien być jeszcze borax (topnik). Cena jest astronomiczna.
Ja używam 40-450W taką Link Wielka, ciężka, nieporęczna. Coś takiego jest najlepsze: https://allegro.pl/oferta/lutownica-grza...
OK rozebrałem cały i rzeczywiście na odcinku przy przewodzie stojana a szczotką ( ten kawałek był w dodatkowej izolacji koszulce i wewnątrz był przerwany .czyli sprawa się wyjaśniła. Dziękuję Wszystkim za okazaną pomoc i serdecznie Was pozdrawiam. Dodano po 45 Kurcze jest problem otóż stojan jest wykonany z przewodu alu, natomiast konektory od zasilania...
Witam. ... napięcie dochodzi do szczotek ... ... natomiast w uzwojeniu stojana jest przerwany przewód ... Jedno drugiemu w zasadzie zaprzecza. To jest silnik szeregowy, i jedna szczotka jest przyłączona w szereg przez jedno uzwojenie "stojana", a druga przez drugie, więc musi być przerwa w obwodzie do jednej ze szczotek. Lutowanie punktowe nie wystarczy....
Może kiedyś jak będę miał natchnienie to ją zmodyfikuję :-) Zapewne opiszę prace ... No i stało się. Centymetry na biurku zaważyły. Brak miejsca tak mi mi doskwierał, że upchałem czyścik razem z lutownicami i stojakiem na groty w jednej obudowie. Zakupiłem dwie lutownice na groty T12. Jedną kompletną z obudową a druga samą elektronikę. Docelowo i tak...
Sam trzymacz nie jest problemem. Taki typ był stosowany w wielu silnikach. Problemem jest lutowanie- trzeba najpierw wyczyścić a potem z topnikiem lutować. Jak trzeba lutować połączenie szczotki (trudno wyczyścić) to lepiej nie czyścić tylko kupić nową.
ech drogi wiesławieP7. Czemu zgrzewa?Bo szybciej i taniej.Wiesz ile ton cyny by poszło w procesie produkcyjnym danej serii rozruszników?A tak to maszyna -siup-zgrzeje i już.Sam widzisz (sądzę) co się dzieje.Nawet alternatory masz wykonywane metodą "bez kropli cyny".Końcówki mostka zgrzane do stojanu.Mam obawy twierdzić że to Ty,jegomościu nie nabliżałeś...
Szczotki od zelmera nie podejdą. Podczas ostatniej naprawy idealnie dopasowałem szczotki z silnika ametek, stosowanego w odkurzaczach przemysłowych. Ostatecznie lutowanie można sobie odpuścić, jednak może to kiedyś doprowadzić to całkowitego starcia szczotek i uszkodzenia silnika. pzdr
Co do szczotek to demontaż pompki i dobranie się do środka jak również lutowanie kabelków od szczotek to pikuś dopiłowanie ich do odpowiedniego rozmiaru też (trzeba też sprawdzić wirnik czy nie jest nadmiernie wytarty od szczotek) to proste ,ale największy problem z poskładaniem ustrojstwa i tu schody ,próbowałem różnie i bez powodzenia ostatecznie...
Alternator rozebrałem i co dalej lutowanie żaden problem, tylko jak i gdzie mierzyć i co ma wyjść z mierzenia?
sprawa się trochę przedłużyła, bo nowa pralka została kupiona i jeszcze parę innych spraw, więc naprawa odeszła na dalszy plan. Mimo wszystko ciekawy jestem przyczyny awarii, więc jeszcze posprawdzam:P czujnik obrotów silnika sprawdziłem, pokazał opór rzędu 43 ohm, niezależnie od manewrowania kabelkami, więc pozostaje płytka. Później się pobawię w lutowanie...
Problem rozwiązany. Pisałem wcześniej, że zaczynam od sprawdzania kabli. Niestety moje małe lenistwo zleciło mi wykręcenie alternatora. Oczywiście po uprzednim sprawdzeniu ładowania. Miernik - i oczywiście brak. A że tutaj bardzo łatwo można się uporać z demontażem - 20 minut przy chwilach zadumy nad technikami i wyborem narzędzi. Alternator do "kuchni"...
Lutowanie mogę poprawić, ale nie sądzę, aby to miało jakiś związek ze zużywaniem się szczotek, w końcu plecionki tutaj nie pracują mechanicznie. Nie mam jak zamieścić zdjęcia szczotek w pełnej obudowie, bo nie widać wtedy nic. Zrobiłem zdjęcie z połową obudowy i szczotkami dla porównania. To są oryginalne szczotki i jak widać są dosyć ciasno od nowości....
Kupiłem w lokalnym serwisie Zelmera szczotki węglowe Zelmer 6,2x11x34 (A57) Zastosowanie: Odkurzacz Zelmer: Agregat ssący 308.2, 309.1 , inne modele Wymiar: 6,2x11x34 Nr kat:309.0210 Nie wiem jak ta kobitka z serwisu Lidla mierzyła, ale rypnęła się ok 1 mm na wszystkich wymiarach. Ale nawet te szczotki co dziś kupiłem tez nie są idealnie jak te stare....
Specjalisto od spawarek widziałem przezwajanie wirnika i to często bo ja to osobiscie często Przezwajam jezeli jest to maszyna nietypowa i niema mozliwosci kupienia nowego. Niejest problemem przezwojenie wirnika jest problem jego wywazenie po przezwoneniu. Wirnik w fabryce wyważany jest po uzwojeniu go, obecnie najczęściej przez frezowanie blach na...
Do niektórych modeli pralek Samsung producent nie udostępnia samych szczotek węglowych tylko kompletny silnik: https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d... Zwymiaruj Twoje szczotki i dobierz jakiś zamiennik: https://agdtechnik.pl/category/czesci-do... lub kup uniwersalne szczotki dwuwarstwowe...
czy takie połączanie wytrzyma Nie, pokręcisz kiedyś dłużej z jakiegoś powodu i tak się to nagrzeje że cyna puści.
Jak wyżej wspomniano szczotki, w tym przypadku nie ma szczotko trzymaczy tylko trzeba wymienić sam wkład i lutować... szczotki mają rozmiar 5x13,5mm ja kupiłem 5x13.6mm dł 40mm weszły pralka działa ;) Dodano po 43 Wymiana szczotek
Sam lutuję szczotki, z tego co pytałem innych - również robią to samo. Do szczotek są specjalne zgrzewarki akumulatorowe - małe, lekkie i niedrogie. Wpisz w googlach "zgrzewarka do szczotek".
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
Musisz rozwiercić szczotki wiertłem 2mm, uważnie je prowadząc środkiem, żeby nie uszkodzić sprężynek. Wiercisz, aż na wylot przez szczotkotrzymacz. W powstałe otwory wpuszczasz przewody nowych szczotek i lutujesz, na koniec nadmiar przewodu obcinasz. Jeżeli szczotki były już kiedyś wymieniane, to po prostu je rozlutowujesz. Jeśli alternator bosch, to...
witam przy wyjetym rozruszniku niema co sie zastanawiaac poniearz teraz zrobisz i przez jakis okres masz spokoj a to ze sa szczotki zgrzane w niczym nie przeszkadza trzeba tylko uciac ogonek i przylutowac nowe szczotki pamietaj zeby nie przegrzac ogonkow nowych szczotek a dobrze przylutowac pozdrawiam
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Mogą być szczotki silnika, mogą być zimne lutowania przekaźników silnika na module.
Możesz chwycić szczotko-trzymacz szczypcami i też wyciągniesz, jeśli obawiasz się jego zgniecenia. Druciki szczotek możesz lutować. A oszczędzając roboty, pewien jesteś, że Twoim problemem są szczotki ? W nowych silnikach raczej rzadko się je wymienia, chyba że przy wymianie wirnika etc.
Nie jest to typowa usterka w tym modelu. Po prostu usterka jak w wielu modelach. Nie napisałeś jaki silnik .Ale to nie istotne bo : 4 x szczotki lutowane -25 zł 2 x tulejki a wymienić warto 20 zł automat - raczej nie do wymiany a możliwe po zbadaniu 60zł warto a nawet wskazane przetoczenie tzw, zabielenie komutator .i jak nie masz tokarki to sam sobie...
Postaraj się o przynajmniej dwa zaciski chirurgiczne. Wykonane są z nierdzewki i cyna się ich nie chwyta. Zacisków używa się do ściśnięcia przewodów miedzianych w pobliżu miejsca lutowania po to żeby cyna do nich nie wniknęła bo potem bezpowrotnie staną się sztywne. Pobielamy oddzielnie łączone elementy potem je ściskamy zaciskiem chirurgicznym i podgrzewamy,...
Nie baw się w lutowanie szczotek, kup cały szczotkotrzymacz- majątku nie kosztuje.
Co do pierścieni i szczotek, to fakt, że są nowe, może powodować, że wirnik kręci się tak sobie? Tzn. przed naprawą chodził na prawdę luźno. Opukaj lekko obudowę wzdłuż osi. Ściągnąłeś ją śrubami i teraz jest napięta. Jak lekko pouderzasz, to łożysko się przesunie i nie będzie prężyć.
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
Typowe uszkodzenia, ułamany kabel zasilający zaraz koło odgiętki, zacinający się wyłącznik (lubi odpaść lutowanie), zużyte szczotki. Schematu nie potrzeba- normalny silnik szeregowy.
Jeżeli szczotki są sprawne,wymontuj i obejrzyj płytkę programatora,szczególnie piny przekaźników. Może lutowania wymagają poprawienia.
Rok produkcji to 41 tydzień 2009 roku. Amortyzatory wymieniasz kładąc pralkę na tył i tylko na tył nie kładź jej na boki: https://youtu.be/Z_9XpYe1hqA Tutaj amortyzator: https://expertagd.pl/pl/p/Amortyzator-do... Natomiast szczotki nie zawsze są dostępne ponieważ producent Electrolux oferuje kompletny silnik jako...
To zmienia, jeśli są obciśnięte. Pisałeś tylko o lutowaniu.
Poszukaj w sklepach które handlują elektronarzędziami i osprzętem do nich, u mnie w Tarnobrzegu w jednym z takich sklepów można dostać też szczotki które pasują do elektronarzędzi z Lidla.Z tego co widziałem na fotkach to chyba przewody od szczotki są zaginane blaszkami a nie lutowane ( chyba że się mylę ale z powiększenia zdjęcia to wnioskuje). Witam,...
Sprawdziłbym czy tachoprądnica jest prawidłowo zamocowana (czy się nie wysunęła) i jakość połączeń lutowanych (szczególnie triak i przekaźniki) oraz stan szczotek silnika. To nie diagnoza, ale sugestia. Jeśli to nie pomoże, przydałoby się więcej informacji o zachowaniu pralki , przy próbie uruchomienia różnych programów - spust wody, wirowanie - przed...
Owszem, wygląda inaczej, ma inną średnicę więc nie wejdzie od tak sobie. Ja wykorzystałem same blaszki ze szczotkami. Odciąłem mniej więcej w połowie stare blaszki ze szczotkami i wlutowałem nowe też odcięte, tak aby szczotki docelowo znajdowały nie naprzeciwko siebie na wirniku. Musiałem tak zrobić, gdyż u mnie blaszki były wytarte i nie było możliwości...
Wystarczy jak oczyścisz papierem z zewnątrz a powierzchnie wewnętrzne specjalną szczotką. Pasta ma w sobie składniki które nie wymagają odtłuszczania rury.
Najpierw zobacz jaki jest prąd pobierany przez rozrusznik lub chociaż czy i jak ci światła przygasają bo źle lutowane szczotki to i na zimnym by źle kręcił. Sprawdź też ładowanie bo po nocy się akumulator podleczy i ma większy prąd.
No jedyne sensowne wytłumaczenie to puściło coś w regulatorze jak lutowałem nowe szczotki bo trochę je musiałem pogrzać zanim puściły te pozaginane tulejki. Regulator oryginalny 20letni :)
Jedyne co lutowałem, to nowe szczotki w miejsce starych. Nic z lutowaniem pinów nie robiłem. Dzięki za link, przeczytam na pewno.
Witam. http://north.pl/karta_model/1723448,1,42... ale jak się chcesz bawić to zmierz suwmiarką i próbuj lutować.
Witam serdecznie, Jeżeli możesz, to wyczyść punkty lutownicze szczotką drucianą do połysku i użyj lutownic ( kolba) o większej mocy i stosując kalafonię.Powinno pomóc. Pozdrawiam Szczepan
Wątpię czy sam kupisz. Ja dorabiałem jak był wypalony, robiłem z płytki do wykonywania obwodów drukowanych, te mosiężne oprawy szczotek lutowałem wprost do miedzi. Szczotkom zazwyczaj nic się nie dzieje, ale tak porządnie nie uszczelnisz to zaraz woda się dostanie i szczotki zapieką się.
Mozliwe, ze mialem podobny problem. Jesli po napelnieniu wody beben nie zaczyna chodzic, to u mnie problemem byly "zajechane" szczotki. Jesli chcesz samemu naprawic, to bez problemu mozna szczotki kupic, tylko problem jest ich wymiana - poniewaz stare szczotki musisz odciac od mocowania i przylutowac nowe. To rowniez mozna "obejsc" - podjedz do jakigokolwiek...
Nie daj Boże. Szczotkę oddaj hydraulikom. W sprężarce powinien być azot pod niewielkim ciśnieniem. Także lutuj bez obaw.
Naciąg paska, szczotki, lutowanie wyprowadzeń itp., w skrócie - rozbiórka i przegląd alternatora.
A w NORTH szukałeś ? Mając wymiary nie ma moim zdaniem żadnego problemu z nabyciem szczotek w każdej hurtowni z częściami do pralek a nawet i same szczotki do lutowania - dużo taniej wychodzi.
Jak sam napisałeś, bez topnika się "ciężko lutuje". Zamiast czyścić szczotką - wanna ultradźwiękowa z IPĄ Kilka minut i samo się "oczyści". Potem suszenie.
Lucas.To sie cholernie trudno lutuje.Wyrwij stare szczotki,i w blachach wywierć otwory fi 3mm.Nastepnie te blachy wyskrob i pokryj warstwą wody lutowniczej.Następnie pocynuj.Kłaki ze szczotek przewleć przez otwory.Mozolne to lutowanie.
Kolego nie prościej otworzyć drzwiczki i poruszać bębnem w górę i dół a nie lutować wszystkiego bez sprawdzania podstawowych usterek pralki?
Wymień przekaźnik ten przy R9 na nowy - ewentualnie pozostaw, wymyj płytkę z przypaleń, popraw lutowanie przekaźników do ścieżek i pralka "zagada" :) Lutownica, cyna i aceton w rękę i do dzieła!
Problem może być w automacie rozrusznika czyli w włączniku elektromagnetycznym który ma za zadanie podać napięcie na uzwojenia rozrusznika o dużym prądzie (A) Najczęściej styki tego automatu się wypalają i nie za każdym razem następuje prawidłowy kontakt. Drugi problem jaki może występować to zły kontakt na końcówce kablowej przy automacie rozrusznika...
Jeśli grubość nic nie znaczy to lepiej mieć idealną temperaturę i lutować kijem od szczotki ? :) Mając odpowiedni grot jest po prostu łatwiej lutować. ;) Moim zdaniem trudno byłoby nabrać cynę na ten grot przedstawiony przez autora tematu.
a szczotki się lutuje czy jakąś zgrzewarką robi ??
Czyli przyciski podłączane są pod "Taste 1, Taste2 " (wg. schematu). Wiem że można programować przez ISP ale nie posiadam programatora ISP. A po drugie wolał bym na razie nie podłączać tego do kompa (na wszelki wypadek). Co do zwarć, to przejrzałem płytki i pomierzyłem omomierzem i brak jest zwarć. Płytkę lamp sprawdzałem i brak jest także zwarć, napięcie...
Ja napiszę tak, wykręć regulator napięcia ze szczotkami i przyjrzyj się czy nie widać czegoś niepokojącego, sprawdź również komutator. Jeżeli stwierdzisz, że może być uszkodzony lub szczotki są krótkie to wymień go. Chyba nie warto w takim przypadku lutować samych szczotek, jeżeli podejrzenia pada na regulator. Mogą dojść nowe przyczyny, jeżeli napiszesz...
https://www.ebay.co.uk/itm/154365234538 Można zacisnąć metalową tulejką, nie powinno się lutować, bo te elementy są narażone na drgania, tak jak w instalacjach samochodowych. Cały element się wymienia z gotowymi przewodami... https://www.ebay.fr/itm/164663097661
Może nie miałeś potrzeby ale na warsztacie juz dużo razy nam sie trafiało my robimy tak że nie zrywamy miedzianego drutu ze szczotki od aluminium tylko delikatnie go czyścimy i nowa szczotkę lutujemy do pozostałości po szczotce i na takie alternatory dawana jest pisemna gwarancja i powiem ci ze może jeden czy 2 wróciły ale wiadomo nie jestesmy idealni...
Onegdaj używano spoiwa bezołowiowego do lutowania aluminiowych powłok kabli dalekosiężnych. Lut lampa, szczotka stalowa i jakiś smar. Pewnego razu zaopatrzeniowcowi wątroba wysiadła i budowa stanęła. Zrobiłem w puszce po czymś tego spoiwa i uratowałem terminy. Jużem pierś po medal wypinał gdy ktoś powiedział że na pewno go ukradłem bo przecie to taki...
Witam, Zregenerowałem sam we własnym zakresie alternator w mojej Hondzie. Wyczyściłem go całego, wymieniłem szczotki oraz oba łożyska. Teraz gdy włącze światła czy jakikolwiek większy pobór prądu, alternator wydaje charakterystyczny delikatny świst. Tylko jest jedno ale.. Podczas regeneracji i lutowaniu szczotek spadła mi kropla cyny na uzwojenie. Co...
Do ponownego sprawdzenia.... szczotki. Czy zostały wstawione nowe kompletne szczotko trzymacze czy jakieś lutowane partactwo? Jeśli to drugie to sprawdź czy czasami szczotka się nie przywiesza. Pokaż też zdjęcie komutatora. Kiedy wymieniano szczotki? Tydzień, 2 tyg czy miesiąc temu? Dość ważne pytanie.
Wymania samych szczotek jest możliwa choć trudna (lutowanie/zgrzewanie miedzi do aluminium) Ucinasz warkoczyk z nadmiarem i już jest do czego przylutować. Te regulatory są dosyć tanie i warto wymienić.
czy jesli je wymienie to pralke bedzie dzialac normalnie? Jak nie sprawdzisz to nie będziesz wiedział. Nie zawsze wszystko można łatwo przewidzieć. Zobacz początki tematu, że inaczej wyglądały pierwsze przypuszczenia... Od siebie dodam tylko byś nie kupował jakiegoś taniego dziadostwa do lutowania tylko pełny, kompletny zestaw szczotek ze szczotkotrzymaczem.
Wystarczy podmienić płytki ze starych szczotek do nowych- lutownica, cyna, otworek w płytce pod przewód. W blaszce (płytce) robisz otworek przewlekasz końcówkę plecionki i lutujesz - nic łatwiejszego.
Wiadomo prędzej ulegają zużyciu szczotki dodatnie.Jeżeli ktoś posiada zgrzewarkę to niewielki problem .Ja stare odrywam ,nowe przykładam w miejce starych ,robię opaskę wokół miejsca przylegania z blaszki miedzianej,i całość lutuję cyną.Jak dotąd taka metoda mnie nie zawiodła.Oczywiście lutownica musi być mocna 400W.
Ścieżka na grzałce się przepaliła przy wsuwce. Nową grzałkę potrzebujesz, bo lutowanie tego jest skomplikowane.
Do regulatora w alternatorze idzie d+ d- dwie śrubki do szczotek i jeden dodatkowy lutowane co to jest? Z zewnątrzwydzielniczej kostce jest plus Aku . Sygnał ze sterownika i drugi sygnał powrotny z alternatora prawda ?
Lepsze oczywiście są te które mają identyczne mocowanie jak oryginalne . Pokazane przez Ciebie szczotki są pod różne szczotkotrzymacze . Nie znamy również twardości tych szczotek . Te z ostatniego zdjęcia wyglądaja na od jakiegoś elektronarzędzia . Jeżeli posiadasz praskę do zagniatania kabeloczek i sposób mocowania w silniku jest jak tych pierwszych...
Wygląda na to, że są lutowane, ale zrób zdjęcie szczotko trzymacza jeśli możesz. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Witam, Do tej pory miałem do czynienia tylko ze szczotkami, które miały drucik podłączony do blaszki, którą się zaciska wokół obudowy szczotki. Pierwszy raz wymieniam szczotki, które są na stałe przymocowane do obudowy szczotki. Czy ten drucik od szczotki tak zwyczajnie lutuję do obudowy metalowej? Z góry dzięki za odpowiedź.
Wpisz model w temacie... Szybciej uzyskasz odpowiedź od mających o nim wiedzę. Podaj więcej szczegółów.. Bo jeśli pralka jest niewiele i krótko używana, to do sprawdzenia są lutowania na module sterującym silnikiem, szczególnie triaka na radiatorze i zamocowanie tachoprądniczki - mogła się nieco wysunąć. Jeśli jest używana dużo, to zapewne zużyły się...
Mam pytanie odnośnie (chyba lutowania), bo wyglądało mi to na spawanie drutem. Czy potrzebny palnik do rozgrzania tych miejsc, a może wystarczy lutownica? Szczotki należy zmierzyć, aby wiedzieć, jaki mają przekrój w mm²? Konkretny model silnika należy podać przy zakupie szczotek? Dla mnie to jest dziwne, jeśli problem jest ze szczotkami, to dlaczego...
Kurde, czyli nie wystarczy tego czymś spryskać i chwile poszorować szczotką? :D Co powiecie o tym PCC 15? Z opisu wygląda jak coś, czego potrzebuję.
Jeżeli umiesz lutować to kup sobie szczotki do pralki Whirlpool po 13,90 za 2 szt. Szczotki te są na tej samej stronie co te dedykowane do twojej pralki tylko nieco niżej. Aby dotrzeć szczotki (szerokość) wystarczy arkusz papieru ściernego 150. Można zmierzyć szerokość szczotki i kupić o potrzebnej szerokości bez potrzeby docierania szerokości tylko...
Tak jak wyżej napisałem, problemem był silnik, doprowadziłem do porządku i wózek jeździł aż mechanicznie się rozleciał. Słaby kontakt na szczotkach poprawiłem lutując do każdej linkę LGY 4mm i przez nawiercony otwór w nakrętce dociskającej szczotkę do zasilania, innego pomysłu na to nie miałem. Bez tego prąd płynął przez sprężynę szczotki, ta się nagrzewała...
odcinasz w połowie długości plecionkę os szczotki i idziesz do sklepu po takie same same szczotki, tam już dopasuje Tobie grubość, |(mam takie same w tej samej pralce i komplet kosztuje 120zł) następnie lutujesz plecionkę ze szczotki z tą która wystaje z obudowy tak żeby po starciu szczotek nie miała możliwości wyjść sprężyna i trzeć o komutator. Z...
A sprawdź jescze co siędzieje po włączeniu wentylatora chłodnicy ( włącz klimę powinien ruszyć) JA bym stawiał na: 1. diody w alternatorze - lubią się wylutować jak są lutowane zwykłym lutem - robiłem sam regenerację tego altka i wlutowałem lutem twardym. JAk zabraknie jednej sekcji/fazy to spada wydajność całego zespołu. 2. Regulator napięcia 3. Szczotki...
Reasumując do sprawdzenia: Silnik: wirnik, stojan na przebicie; szczotki silnika lub (jeszcze po oglądnięciu dokładnym dotrzeć pumexem naturalnym) i oczywiście tachoprądnica. Elektronika: czyli płytka PCB: przekaźniki silnika; wszelakie "zimne" lutowania na PCB. http://obrazki.elektroda.pl/9884170200_1...
Witam blaszki są do obcięcia kupiłem nie orginalne szczotki pasują wymiarem były lutowane przewody ze starych szczotek .Nie wiem czy nie pomyłek zasilania z wejściem na szczotki.A jak tak co może się stać ? Dodano po 7 Szczotka lużno chodzi dotykając wirnika .Przwód ze szczotki jest przylutowany do obudowy trzymającej szczotkę a zmiej wychodzdzi drugi...
Z tymi amperomierzami różnie bywa - jedne potrzebują bocznika - a inne nie. Powinien mieć na obudowie jakiś opis. podłącz go w szereg z jakąś słabą żarówką i wówczas się przekonasz. Proszę cię, nie opowiadaj bajek. Nic sie nie odlutuje. Tak bym nie pisał - bo żółtki wszystko potrafią :D kilka krotnie przekonałem się na silnikach w skuterach elektrycznych...
Witam. Najprawdopodobniej podczas lutowania jedna ze szczotek uległa przemieszczeniu do wnętrza silniczka, co spowodowało nagłą awarię tegoż silniczka. Proponuję zatem albo podgrzać styk idący do szczotki i ją ponownie ustawić lub delikatnie zdjąć dekielek zabezpieczajacy wnętrze silniczka i delikatnie przesunąć szczotkę która uległa wcześniej przemieszczeniu....
Pasta wygląda ok. Przy lutowaniu rur najważniejsze to porządnie oczyścić miejsce łączenia. Druciana szczotka, papier ścierny, ostry filc albo siatka do szlifowania gipsu. Jak będziesz miał gołą czystą miedź nakładasz pastę lutowniczą na obie łączone części, wkładasz jedną w drugą, nagrzewasz palnikiem sprawdzając czy cyna przykładana do rury już się...
jeżeli wirnik nie wygląda na spalony a to widać bo lakier będzie ciemnego koloru na uzwojeniach i będzie odchodził i jeżeli w komutatorze przerwy są pomiędzy blaszkami czyste nie są zwierane przez brud to w 90% wirnik będzie dobry a jedynie możliwe ze mogą być do wymiany albo szczotki albo łożyska. pozdrawiam . Dodano po 2 posprawdzaj tez połączenia...
Wewnątrz alternatora są połączenia lutowane osłonięte koszulkami. Miałem idento przypadek ze swoim. Rozebrałem, sprawdziłem, wszystko w porządku złożyłem, szedł dzień i ładowanie skakało w niebezpieczne wartości. A winne było przebicie na jednym z łączeń cewki z masą. Nie uszkadzało to regulatora tylko jak by go omijało. Dokładnie było to na cewce która...
Rozwiązaniem okazało się dobranie prawidłowej temperatury lutowania + manualne, delikatne czyszczenie papierem ściernym oraz szczotką mosiężną.
tabele z kodami błędów wraz z wyjaśnieniem co dany kod oznacza? http://obrazki.elektroda.pl/6010233900_1... Oczywiście nie zawsze znaczy to dosłownie trzeba potraktować sprawę kompleksowo :D Sprawdź silnik, szczotki i tacho. Ewentualnie elektronika uszkodzona na płycie PCB (np. triak czy zimne lutowanie na przekaźnikach). Lektura poglądowo...
A co sądzisz o takim polskiej firmy , bo te co podałeś z tego co widzę to mogą być problemy z założeniem dekla na tył alternatora i dodatkowo trzeba lutować kable do szczotek . https://obrazki.elektroda.pl/8739960900_...
1. Przewód, jeśli był już zmęczony życiem i połamany mógł się upalić w czasie pracy, dając objaw - wziął i zgasł. 2. W kołowrotku przewodu - ślizgacze i pierścienie (wątpię). 3. Włącznik. 4. Regulator obrotów - potencjometr, triak. 5. Dopiero teraz - termik na obudowie/uzwojeniu silnika. 6. Szczotki. Kolego boguś 20000 silnik nie pada na zasadzie "że...
Potrzebuje kupić miernik i lutownice na prezent. Lutownica: Pewnie transformatorowa, ogólnie to do zastosowań domowych (lutowanie ledów, szczotki, odlutowanie części z układów, coś przy samochodzie). Czyli raczej podstawy. Coś bo będzie działało. Obecnie jest taka, że standardowy grot dość długo nagrzewa, a cieńsze też trwają. Wydaje mi się, że stacja...
Pierwsze co polecam zrobić to rozebrać mechanizm mechaniczny (jest na zawleczkach) i dokładnie wyczyścić sworznie (na moich była rdza + kamień z wody) oraz nasmarować dobrym smarem. Po drugie pokryłem warstwą cyny mosiężne ścieżki wraz z rozgiętymi pinami (trzeba lutować ostrożnie warstwowo żeby nie wtopić za bardzo w obudowę). Lekko podoginałem ale...
odkręciłem tylną osłonę i pasek nie ślizga się na kole. W nowych pralkach (takich po 2010 roku) na pewno takich widoków nie zobaczysz. Ale skoro wiesz lepiej to dalej płacz nad pralką.... Jak się ogarniesz z paskiem to sprawdź silnik. Czy za mocno nie iskrzy, nie strzela iskrami nie śmierdzi. Szczotki oryginalne czy lutowane? Dobrze dolegają? To że...
Szczotki oryginalne czy typu "zrób see sam" i lutowane. Jeśli 2 opcja to znaczy że musisz dotrzeć boki. Lub ustalić przyczynę takiego stanu rzeczy
lutowanie zgrzewanie szczotek lutowanie szczotek rozrusznik lutowanie szczotek rozrusznika
brama garażowa hormann powiesić kolumna schemat unitra merkury
obudowa lutownicy transformatorowej podgrzewacz przerobic
Lokalizacja bezpiecznika w SilverCrest Monsieur Cuisine Plus SKMK 1200 A1 Regulacja siły naciągu drzwi w zmywarce Amica