Wał nie może mieć takich luzów. Więc do wymiany są albo łożyska albo nie są założone pierścienie segera ograniczające luzy boczne wału oraz łożysk. Słaba moc może wynikać ze zniszczonych simeringów na wale korbowym. Tak że bez rozbiórki silnika się nie obejdzie. Nie jest to nic strasznego.
Tak i tu jest problem. Też chodzi o uszczelki do silnika czy są dostępne a zdjęcia zaraz wyślę miski i bloku w środku skrzynia korbowa. I nie wiem jak z tymi nowymi kosiarkami bo nie chcę przepłacać na nową kosiarkę taka do 600zł Dodano po 2 Bardziej mi się wydaje że składanie tego silnika może być opłacalne bo nie jest zrobiony z słabych materiałów...
Nie pamiętam już jak tam jest,ale prawdopodobnie nie ma pierścienia. Pamietam ze luz był chyba do 0.25mm.To było dawno i mogę się mylić,ale na pewno nie było to 2 ani 4mm.. https://www.scribd.com/doc/190126249/Man...
Między stalowe zębatki pompy a boczne aluminiowe pokrywy nie ma prawa nic się dostać, za mały luz, a nawet gdyby zazębienie tam coś wcisnęło na siłę to byłby po tym ślad na aluminium w pokrywie. Jeżeli słychać było dźwięk zaraz po uruchomieniu silnika ewidentnie to świadczy o winie tego co do tej pompy zaglądał. Przyjrzyj się dokładnie bocznym aluminiowym...
Podaj nr VIN Zobaczymy co da sie zrobic.
Ile masz luzu osiowego wału?
Uszczelek oryginalnych bym nie ruszał. Dzisiejsze uszczelki "org" ze sklepów to niestety badziewie. Oryginalne uszczelki miały jeszcze nieco inną grubość. Remont takiego silnik (rozpołowienie) jest niewskazane w obecnym stanie. Tym bardziej że nie masz narzędzi, przyrządów i doświadczenia. Głowicę zakłada się bez uszczelek. Warunkiem jest jednak dokręcenie...
czyli najlepiej czujnikiem i śrubokrętem odginać wał w jedną i drugą stronę i ta różnica to będzie luz osiowy a szczelinomierzem jak dokładnie , pomiędzy pokrywę a wagę wału ?
Są specjalne paski pomiarowe do określenia luzu montażowego PLASTIGAUGE. Określasz za ich pomocą luz. Cenowo lepiej to wychodzi niż mikrometry i określa luz złożenia.
To nic nie da bo nie masz akumulatora z którego mocniejsza cewka mogłaby pobrać zwiększony prąd. W tym motorowerze masz prądnicę która jest zdolna do wytworzenia ograniczonej mocy. I o optymalne jej wykorzystanie zadbał producent a ty go chcesz poprawiać. Każde dodatkowe urządzenie w obwodzie (przetwornica lub transformator) obniżą tylko dostępną moc...
Możliwości naprawy są - trzeba jednoznacznie określić i zweryfikować wielkość i pochodzenie tego luzu.
Łożysko nie było zatarte Nie wiem co masz na myśli pisząc zatarte??? Czyżby to było łożysko ślizgowe? Łożyska kulkowego nie da się zatrzeć! nie obróciło się na wale To skąd opisywane przez ciebie luzy? Nie widać miejsc zużycia Do tego aby to rzetelnie stwierdzić trzeba by go rozebrać (zniszczyć koszyk) i obejrzeć pod solidną lupą bieżnie. ma po prostu...
Cześć. Mam problem w moim MAN tgl 12.220 automat. Mechanik wykrył luz wzdłużny wału korbowego (rusza się w stronę skrzyni i drugą). Czy taki luz (jak mówi mechanik dużo za duży) może powodować to, że w aucie źle działa sprzęgło? Raz zmieni dobrze, raz szarpnie, uderzy, zwłaszcza jak się olej rozgrzeje, oraz jest takie "trzepniecie autem" jak dodam lub...
Początek tłoczenia, stan wtryskiwaczy,stan pompy wtryskowej, rozrząd, luz na panewce wału korbowego , luz na panewce korbowodu, nieodpowiednie koncówki wtryskiwaczy,nieodpowiednia regulacja wtryskiwaczy, nieodpowiednio założony tłok, nieodpowiednia odłegłość tłoka w GMP względem głowicy, zbyt duży luz tłok - cylinder, uszkodzenie sprężarki...
Sprawdź jaki luz osiowy ma wał korbowy. Może odstęp od koła fonicznego do czujnika położenia wału zmniejsza się po wciśnięciu sprzęgła.
U mnie korba przykręcana jest dwoma różnymi śrubami. Czy coś może być kombinowane? Briggs stosuje korbowody montowane na dwie różne śruby. Oznacza to tylko tyle, że krótszą należy dokręcać momentem nie większym niż 18 Nm, a dłuższą 23 Nm. Luz pomiędzy pierścieniem a rowkiem w tłoku to max 0,23 mm. Luzy na zamkach pierścieni: - uszczelniający i zgarniający...
NIEMOŻLIWE! Taki luz wału korbowego wykluczony, waży się go w granicach max. jednej dziesiątki a mocno zużyty 1 mm. Powodem może być tylko i wyłącznie elektronika. Pozdrawiam
Czytałem gdzieś, że przyczyną zakłóceń pracy silnika może być za duży osiowy luz wału korbowego silnika, który powoduje błędy odczytu czujnika. Ma to sens w moim przypadku, kiedy usterka uaktywnia się podczas skrętu, czy podjazdu po górę. Możliwe to?
Świetnie, malutki luzik 1 mm. Powiedz mi chłopie gdzie jest taki osiowy luz wału?? Luz konstrukcyjny po osiowy wału korbowego od 0,1 - 0,34 mm. Gratuluje wiedzy, elektroda promuje takie osoby, dlatego otrzymałeś 6 pkt. Wiadomość generowana automatycznie :) Pozdrawiam
Należałoby przeanalizować: - grubość tarczy sprzęgłowej - łapa może mieć regulację zakresu pracy - system wysprzęglania też może mieć regulację - luz osiowy wału korbowego - przetoczone koło zamachowe - luz pomiędzy łożyskiem oporowym a tuleją, czy łożysko nie kantuje
Zapłon ok ? może luz na łożysku wału korbowego
A może luz osiowy wału korbowego???
Sprawdź luz wzdłużny wału korbowego.
Sprawdź luz osiowy wału korbowego.
Luz montażowy wału korbowego względem panewek zachowany wg zaleceń?
W fabii 1.4 tdi wycierają się a czasami wypadają półpierścienie ustalające luz wzdłużny wału korbowego. Wał korbowy przesuwa się i koło impulsowe nie trafia na czujnik obrotów wału i silnik gaśnie lub nie daje się uruchomić.
Witam. Panowie widzę że siedzicie mocno w temacie. Szukam informacji ,jaki jest dopuszczalny luz poosiowy ( wzdłużny ) wału korbowego?, jeśli w ogóle jest dopuszczalny. Ewentualnie, czy u was taki luz występuje?. Druga sprawa to zawory w głowicach, jak się je reguluje. ? Z góry dziękuję za pomoc.
Sprawdź jeszcze luz osiowy wału korbowego, robiłem kiedyś silnik m54 w bmw w którym rozpadła się panewka oporowa, efekty podobne.
W instrukcji jest napisane, żeby ustawić dowolnie wybrany cylinder w gmp. Będziesz wiedział, który to, bo - tak jak wspomniałeś - krzywki wałka tego cylindra będą w w takiej pozycji, że żaden zawór nad nim nie będzie otwarty. Regulujesz luz, obracasz wałem korbowym o 180° i regulujesz luz na drugim cylindrze. Wartość luzu jest taka sama dla obu zaworów.
Żeby ustawiać luzy na zaworach musisz najpierw ustawić wał korbowy we właściwym położeniu dla każdego cylindra innym. Bez kręcenia wałem nie da się wyregulować luzów. Jak ustawiasz wał korbowy do regulacji ?
Witam.No właśnie nie żadnych problemów nie było dopiero dziwny dżwięk podczas wciskania sprzęgła takie jak chrobotanie się pojawiło i pomyślałem że łożysko od sprzęgła wytargałem skrzynie niby ok ale po sprawdzeniu wału luz jak diabli dziś wykręciłem panewkę środkową i od strony sprzęgła widać jak półpierścień wytarty i spore wytarcia na wale jutro...
Witam, Może na początek sprawdzisz filtr paliwa, przewody paliwowe , połączenie gaźnika z cylindrem , dokręcenie śrub łączących cylinder i komorę korbową, poprzeczny luz wału korbowego. co do uszczelniaczy to wymieniamy je razem z łożyskami. Dodano po 21 Jeżeli ten wzrost obrotów nastąpił nagle to może też świadczyć o zatkanych kanałach w gaźniku ,...
Jakby przyjrzeć się dokładniej konstrukcji silnika, to wał korbowy nawet nie dotyka lustra poziomu oleju. Więc smarowanie rozbryzgiem pochodzi z podawania oleju na odrzutnik wału korbowego. Przy rozbiórce silnika proponuję sprawdzić drożność dyszy kierującej olej na wał korbowy (znajduje się przy gnieździe łożyska). Chyba że problem tkwi w jakości wykonania...
Witam. Ma ktoś informacje na temat dokręcania śrub przy tym silniku? Chodzi mi o moment dokręcania głowicy, wału korbowego i korbowodów, a także luz zaworowy. Z góry dziękuję za pomoc.
Luz prawidłowy ustawiać możesz po kolei lub też dwóch położeniach wału korbowego. Jest na forum.
Można jeszcze dodać luz w ułożyskowaniu wału korbowego.
Cewka jest prawidłowa. Sprawdź ustawienie przerwy przerywacza (0.3 mm +0.1 mm). Kąt zwarcia styków przerywacza powinien wynosić ok. 135°. Luz łożysk wału korbowego, rozcentrowanie wału lub bicie krzywki przerywacza będzie miało wpływ na kąt wyprzedzenia i zwarcia styków przerywacza. Pamiętaj jednak że przy zapłonie bateryjnym cewka zawsze będzie się...
Zmień olej na 20W50 jest gęściejszy w wyższych temperaturach. Przy wytartych panewkach ciśnienie oleju na zimnym też jest niskie. Sprawdź luz osiowy wału korbowego. Rozetnij filtr oleju i sprawdź czy nie ma śladów po panewkach.
Kiedy koło magnesowe zacznie ocierać o stator, ten zacznie się nagrzewać doprowadzając do spalenia uzwojenia. Ocieranie może wystąpić w skutek zużycia łożysk wału korbowego (nadmierne luzy) lub rozcentrowania wału korbowego (zwykle w skutek dokonywania napraw silnika niezgodnie ze sztuką).
Sprawdź luz osiowy na wale korbowym i ewentualnie wymień pierścienie oporowe.
Koło sygnałowe dla czujnika położenia wału jak jest skonstruowane w tym silniku ? sprawdź luz osiowy walu korbowego.
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
Źle zrobiona pompa, spr. kąt ustawienia i kontrola wtryskiwaczy. Proszę sprawdzić luz pół osiowy wału korbowego.
912 kolego, luz zaworowy dla tego silnika wynosi 0.15 dla ssania i wydechu. Dźwigienki zaworowe kontrujesz na 25-30Nm, dekle dokręcasz na 10Nm NIE więcej, bo ci pękną podczas dokręcania albo później jak motor złapie temperaturę! Pamiętaj o nowych uszczelkach i plastikach pod śrubę. Jutro mogę ci podrzucić schemacik jak to się ustawia w dwóch ustawienia...
ja podejzewam zwiekszony luz w pompie olejowej albo luz w ułozyskowaniu wału korbowego. Jeseli silnik jest zimny to jest ok czy to dzieje sie tylko na ciepłym ?
Synchro rozrządu i najważniejsze , czy nie występuje luz na klinie koła wału korbowego.
Chciałbym zapytać o koło pasowe do tego silnika. Wymieniłem stare koło pasowe na nowe, i zastanawia mnie to że gołym okiem widać bardzo lekkie bicie na włączonym silniku. Na starym kole pasowym było tak samo. Ogólnie producent silnika dopuszcza lekkie luzy na kole ale czy da się je zauważyć gołym okiem? Poniżej treść z opisu silnika DW8 Luz boczny wału...
Naciśnij na sprzęgło i sprawdź jaki wał korbowy ma luz osiowy.
Nie tak nie powinno być. Z tego co pamiętam z jednej strony masz płozę prowadzącą a z drugiej płozę z napinaczem olejowym . Po prawidłowym ustawieniu wału sinika i wałka rozrządu takie luzy nie występują. Kręcimy silnikiem w prawo kluczem za wał korbowy czyli łańcuszek jest bardziej napiety po str. prawej. Należy wymienić kpl rozrząd razem z zębatkami.
ja bym powiedział że jak 4-ty cylinder,i poza tym jak ten czujnik nawali to ford jedzie dali,ale nie ma jedynie wtrysku sekwencyjnego,a przechodzi na sterowanie grupowe. Ja twierdze z uporem maniaka ze czujnik znajduje sie w/w miejscu, czyli przy 1-szym cylindrze od strony kolektora wydechowego. Moze również byc luz osiowy na wale korbowym który bedzie...
Jaki luz promieniowy ma podstawka w gnieździe w karterach? Przy tym podróbkowym szajsie w pierwszej kolejności średnica podstawki do sprawdzenia. Wał korbowy nie jest DDR. Wyczuwalne są znaczne luzy na łożyskach wału korbowego?
Materiał będzie miejscowo poddany wysokiej temperaturze, przez co straci swoje właściwości. Trzeba liczyć się z tym, że regenerowany wał sposobem napawania nie będzie długo służył. Z czasem zrobi się luz na korbie,.
Polałes woda osprzęt i się skurczył. To samo dotyczy zaworów. Zimne mają luz ciepłe już nie. Jaki masz przebieg i kiedy je regulowałeś. U góry masz techniczne czujnik położenia wału korbowego. Potrafi swankować.
Jakie te pompa ma luzy? Międzyzębne? Powinna mieć. Jeśli ma luz promieniowy osi, to wał korbowy ma jeszcze większe.
WItam Panowie mam pytanko do właścicieli WAN-AW czy macie lekki luz wzdłuż osi wału korbowego. U mnie można koło "wyciągnąć" z kompresora o jakieś 4-5mm. Jest taki luz i nie wiem czy tak powinno być, a jeśli nie to co jest tego powodem. Właśnie zakupiłem w/w sprężarkę i niedługo rozpocznę z nim przygodę..
Ale jeżeli jest zbyt mały luz między wałem a panewką, to po uruchomieniu silnika dojdzie do gwałtownego zużycia panewki, co nie jest zdrowe dla silnika. Być może wał nie jest osiowo przeszlifowany, albo gniazda w bloku nie są w osi. Najlepiej było by pomierzyć wał i panewki, i zobaczyć czy jest odpowiedni luz.
Rozebrałem właśnie silnik i przyczyną był wysunięty uszczelniacz i spadnięta sprężynka z uszczelniacza. Dziwi mnie fakt ze uszczelniacz ma szerokość 12,4 mm, a gniazdo uszczelniacza (wymiar między wałem a kołem zamahowym to około 30 mm czyli takie dwa uszczelniacze by tam weszły... I ten ma duży luz wzdłużny względem wału korbowego. Montuje się jakoś...
Witam już powoli mam dość tego mojego padalca Przechodząc do setna. Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tymi rysami na cylindrach? (każdy tak samo wygląda) Z czego one się wzięły? Może to tajna technologia opla? Rozbieram silnik bo mam do wymiany wał korbowy (luz na panewkach oporowych 1mm- wytarł się wał na styku panewki oporowej. jakiś Helmut jeździł...
W tym silniku, w odróżnieniu od silników tradycyjnych, w celu dokonania regulacji obowiązkowo należy zachować kolejność opisaną w tabeli. A) Położenia wału korbowego silnika B) Cylindry, w których należy wyregulować luz zaworów C) Cylindry z zaworami w równowadze D) Cylindry, w których należy wyregulować wstępne ustawienie wtryskiwacza -Ustawić wał...
(at)piotrek8505 Jeśli to luz osiowy wału, to panewki oporowe zużyte. Ciekawe, jak reszta (główne i korbowe) i czy kanały olejowe w wale nie są pozaklejane.
Dlaczego 5W30? Ja bym zastosował dobrej klasy 5W40. Uzasadniam dlaczego: 5W anie 10 ponieważ silnik po remoncie jest szczelny i suchy więc nie ma sensu katować go gęstym olejem na zimno. 5W będzie dobrym wyborem, zwłaszcza jeśli luzy wału korbowego są ufabrycznione (szlif, panewki). 40 ponieważ olej o lepkości SAE 30 w stanie gorącym to już woda, nadaje...
Zrób tak jak pisałem i załóż misę, wtedy sprawdź czy wał się kręci. Wał ma zawsze luz osiowy.
Przy wymianie paska rozrządu, nalezało sprawdzić klin na kole wału korbowego oraz klin na osi pompy oraz dokręcenie sruby koła wałka rozrzadu. Warto jeszcze sprawdzić luz osi pompy, a jakość pasków rozrzadu woła o pomstę do nieba. Pozdrawiam
Zrozumiałem, że wyczuwalny luz to pochodzący z układu korbowego i pierścieni. Nawet jeśli chodziło o luz koła magnesowego na wpuście (względem wału korbowego) to w takim silniku jest praktycznie nie do odczucia. Odsłuchałem filmik na słuchawkach, ewidentnie występuje odcinka na zapłonie, choć nie idealna (równa, przy sztywnych obrotach). Na Amazonie...
Widzę, że dawno ruchu w temacie nie było ... WItam Panowie mam pytanko do właścicieli WAN-AW czy macie lekki luz wzdłuż osi wału korbowego. U mnie można koło "wyciągnąć" z kompresora o jakieś 4-5mm. Jest taki luz i nie wiem czy tak powinno być, a jeśli nie to co jest tego powodem. Właśnie zakupiłem w/w sprężarkę i niedługo rozpocznę z nim przygodę..
jak zawsze gdy znajdzie się byle haczyk temat zbacza z kursu :) nakrętka jak by nie było jest "inna" przez swoje "kły" czyli podsumowując nie da się :( a luz jest prawdopodobnie spowodowany zużyciem wpustu? koła pasowego? wału korbowego? wszystkiego po trochu :( dokręcenie nakrętki nic nie pomogło :(
Witaj. Podejrzewam że łożyska powinny miec luz technologiczny C3 czyli wysokoobrotowe, ale wydaje mi sie że dobre SKF powinny wystarczyć, ale moge sie mylić. Pozdrawiam.
Temat to już wykopaliska, ale w sprawie łożysk. Były oryginalne i to w bardzo dobrym stanie. Dokładnie pomierzyłem sam wał i cały dół łącznie z pompą oleju. Korbowodu nie rozbierałem. Kanał olejowy drożny, luz wzdłużny korobwód - wał korbowy jest nominalny. Po wypłukaniu oleju z łożyska igiełkowego, nie budzi zastrzeżeń. Złożony był na oryginalnych...
POmpa wody może być źle osadzona w bloku przez korozję. Jeżeli masz napinacz paska mikro na sprężynie sprawdź na pracującym silniku jak się zachowuje ramię napinacza. jak duże robi wychylenia ? Sprawdź czujnikiem zegarowym jaki luz wzdłużny ma wał korbowy ?
Witam. Mam taki problem. W astrze wytarł się wał korbowy. Pierścień oporowy od strony sprzęgła. Teraz ma luz wzdłużny 4mm. Co doradzacie, wymienić słupek, czy zwalić skrzynie, rozrzad i wymienić sam wał korbowy. Sam słupek z angola mam w okolicy za 1300, wał z panewkami za 600 zł. Ten silnik który jest w aucie niedawno miał robiona głowice i pierścienie...
Położenie wału korbowego 1 Pokręcić wałem korbowym tak, aby przy cylindrze 1 zawór wydechowy był jeszcze nie zamknięty, a ssący zaczynał się otwierać, tzw. mijanka Przeprowadzić kontrolę luzów zaworów zaznaczonych na schemacie kolorem czarnym. Połażenie wału korbowego 2 Przekręcić wałem korbowym o dalsze 360°. Przeprowadzić regulację luzów zaworów...
Jak sprawdzić sprężanie bez ciśnieniomierza: na zgaszonym zimnym silniku, wziąć klucz taki żeby kręcić śrubą w kołem pasowym w wale korbowym, wrzucić na luz i kręcić w prawo patrząc od śluby (od rozrządu silnika), powinny być trzy narastające opory odpowiadające suwom sprężania w trzech cylindrach, przy dobrym sprężaniu będzie spory opór, przy nie do...
Witam najważniejsze momęty w silniku: moment dokręcenia śrub głowicy – 100-110 Nm moment dokręcenia śrub łożysk głównych wału korbowego – 140-160 Nm moment dokręcenia śrub korbowodów – 100–110 Nm moment dokręcenia nakrętki mocującej wtryskiwacz – 8-10 kgm
Luzu wzdłużnego nie ma, luz promieniowy (góra dół- ruszałem za koło zamachowe) jest ok 2-3 mm, ale ponoć tam musi być niewielki luz.
Obowiązkowo wymień pierścienie oporowe wału korbowego do montażu nadają się tylko oryginalne zrobione przez BIMET Gdańsk, nie zakładaj azjatyckich podróbek. Do sprawdzenia pompa oleju jak ma luzy to też do wymiany. Warto przy takim demontażu wymienić pierścienie tłokowe, oryginał to PRIMA Łódź. Silnik zalewamy olejem 20W50. Jaki masz uszczelniacz z...
Pewnie chodzi o wykres przedstawiający wznios zaworów dolotowych i wylotowych w funkcji kąta obrotu wału korbowego. http://obrazki.elektroda.pl/8992766100_1...
Po rozebraniu silnika, nawet nie jest tak źle. Cylinder jest cały żeliwny, sprężanie jest jeszcze w normie, pali od kopa. Uszczelniacze, i łożyska są w stanie złym, uszczelniacze są jak kamień, nie nadają się do niczego. Czy zwykłe łożysko kulkowe niekryte, i uszczelniacz może być? Hmm.. Co do wału korbowego, jest luz na połączeniu wał-korbowód, tam...
...Luzy faktycznie ma dość spore - dlatego działa.... Czyli że wygięcie wału występuje, ale luzy je unieszkodliwiają?
Zatykasz szczelnie wydech i dolot, a przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze- nie więcej niż 2 bary bo wypchnie simmeringi i sprawdzasz intensywność przedmuchów między wargami simmeringów a czopami wału korbowego, podanie podciśnienia rzędu 0,2 do 0,3 bar to również dobry test. Silnik jest bardziej wrażliwy na podsysanie powietrza (bo to zubaża...
Dudnienie z silnika może pochodzić od za dużych luzów na panewkach głównych. Zmierz ciśnienie oleju na gorącym silniku i jaki jest luz wzdłużny. Czy są wycieki z uszczelniaczy wału korbowego ??
morze to być też wina zapłonu a dokładnie bolca na stojanie alternatora na którym jest osadzony przerywacz odkręć przerywacz i sprawdź czy nie ma luzów nie morze mieć żadnych luzów sprawdź też luz wzdłużny i poprzeczny wału korbowego jeśli tam jest luz to morze być tak że magneto podczas pracy silnika minimalnie się przesuwa wzdłuż i czasami lubi trzeć...
Kartka papieru ma grubość około 0.10 mm (w zależności od gramatury), a tam potrzebna jest szczelina 0.40 mm. Przy zbyt małej szczelinie po rozgrzaniu silnika powiększą się luzy w łożyskach wału korbowego i koło magnesowe zacznie ocierać o nabiegunniki cewkomodułu, przez co ulegnie uszkodzeniu. Iskra z przewodu WN ma przeskakiwać na odległość minimum...
Na wał korbowy i wałek balansera trzeba patrzeć jak na dwa układy korbowe, gdzie osie cylindrów są umieszczone równolegle do siebie. W DMP (lub też GMP) muszą się znajdować w tych samych pozycjach. Piszę tak, aby ktoś nie pomyślał żeby ustawić w dół swojego wzroku, czyli balanser wg grawitacji, bo oś cylindra rzadko jest w pionie czy poziomie. Rotax...
Robokop ma racje.... Kręcąc kołem pasowym możesz mieć trudność z obróceniem wału korbowego 2x ponieważ podczas kręcenia zachodzi cały cykl pracy. sprężania, pracy, wydechu i ssania. Podczas kręcenia możesz natrafić na opór związany ze sprężaniem mieszanki w cylindrze. Nie wiem czy dobrze kojarze ale podczas spręzania 2 zawory muszą być zamknięte dolotowy...
Z tego co piszesz przyczyna musi być typowo mechaniczna. Wkręcenie świecy powoduje, że ciśnienie w znacznym stopniu oddziaływuje na tłok a co za tym idzie na wał korbowy (jest "uciskany"). Być może przy dużym luzie na łożyskach wału korbowego i małej przerwie na przerywaczu nie następuje rozwarcie styków przerywacza a co za tym idzie brak iskry.
Dlaczego chcesz wymienić wał korbowy, czyżby miał luzy w główce korbowodu lub na półośkach. Ten obecny jaki ma przebieg?
Łożysko pilotujące walka sprzegłowego w wale korbowym, no i warto sprawdzić luz osiowy wału, czy nie są wytarte pierścienie oporowe.
Bzdura,jeśli wymieniałeś sam tłok i pierścienie i nie honowałeś cylindra to zrobiłeś sobie więcej szkody niż pożytku,należy pamiętać że nowy tłok jest idealnie okrągły a cylinder już jest wypracowany w owal więc mimo woli nie będzie sprężania,a może będzie ale na bardzo niskim poziomie ponieważ silnik ma przedmuchy pod tłok a to zaburza całą pracę i...
Czujnik wału korbowego, pod pokrywą rozrządu
Już wiem co jest nie tak luz na wale korbowym a jak jest luz na wale to trzeba go wymienic czy nie
wymiary wału korbowego średnica czopów głównych 53,970...53,990 średnica czopów korbowych 44,000...44,020 luzy montażowe łożyskowania: czopów głównych 0,0045...0,080 czopów korbowych 0,023...0,061 maksymalna dopuszczalna owalizacja czopów głównych 0,005
Nie zapomnij też o ustawieniu wału korbowego we właściwym położeniu.
witam Jeśli luz boczny korbowodu jest tak duży /2cm/ to wał korbowy do wymiany. Nowy zestaw naprawczy /korbowód/kosztuje w granicach 90 zł-lepiej kupić nowy wał. choćby tutaj:http://moto.allegro.pl/show_item.p... Zb
Myślę że mogą być uszkodzone łożyska wału korbowego. Trzeba zdjąć łańcuch i sprawdzić czy na końcach wału po obu stronach silnika wyczuwalny jest luz promieniowy. Raczej warto naprawić, bo pilarka nie jest tania. Może też hałasować łożysko igiełkowe bębna sprzęgła, ale wówczas hałas ustępowałby przy wysokich obrotach (pracy łańcucha).
witam, Panowie przeczytałem sobie wasze wstkie posty i zastanawia mnie jedna sprawa? ZOSTAŁ przekroczony luz panewka- wał korbowy i rady typu gęsty olej sprężynka w czyjniku itp, to chyba nie u profesjonalistów tego typu rady? jedynie błazej napisał prawde, lucks to nie jest wada typu sam PRZEKROCZONY graniczny luz, i teraz będzie sie szybko powiekszał...
Z komentarza wynika że musi być zachowany luz osiowy wału rzędu 0,2-0,3mm, oraz możliwość ruchu osiowego suwaków obrotowych (zołotnki) przy każdym osiowym położeniu wału. Wodę musisz podawać na dole płaszcza wodnego, a odprowadzać na górze, odbiór mocy nie może napierać osiowo na czop wału korbowego. Kąt wyprzedzenia zapłonu przy obrotach mocy maksymalnej...
no i porażka. nie zapalił. Popatrzyłem jeszcze raz na magneto. na cewce (między kablem niebieskim i czarnym) mam 340 om, między czarnym i białym 3,5 om. napięcie ac z cewki z kopniaka max 40v przy rozruchu z jazdy nie przekraczam 35v. Po rozebraniu magneta okazalo się że w magnesie puściły dwa nity i blaszki ocierały. Po zanitowaniu i zmontowaniu okazało...
I nie zapomnij oczywiście o prawidłowym ustawieniu wału korbowego podczas regulacji. Jednak korba w takim przypadku jest niezastąpiona :)
Odnośnie ciągnięcia chodziło mi o typowy dla ETZ problem ze znalezieniem luzu na postoju. Chyba że ktoś zalał Hipolem, wtedy, z racji na spore obroty (bezpośredniu na czopie wału korbowego) zachowywało się wręcz jak wiskotyczne... Kwestia osadzenia piasty sprzęgła na czopie wału to też ciekawy temat. Mając nowy wał DDR i taką samą piastę nie było problemu....
Chłopie, jak terkocze przy zwolnionym pedale i ustaje jak naciśniesz to wina w skrzyni, choć możliwe że wywalone półksięzyce na wale korbowym, jak łozysko pcha wał to luz się kasuje.
szlif wału korbowego koło wału korbowego czujnik wału korbowego
rozmagnesować magnes migający ekran laptopa samsung przejmowanie folderu własność
unitra klaudia kemppi mastertig
Różnice między zasilaczami 715G8672-P01 a 715G8672-P02 Jak podłączyć magnetowid Panasonic NW-HD635 do telewizora Samsung DV3 HD SRS?