Wczoraj wieczorem zobaczylem ze ten pasek jest luzny a alternator kest naciagniety na maksa czy trudno jest wymienic kola pasowe czy dam rade sam?
Witam.Widzialem takie przypadki i najczesciej to byl luzny pasek na alternatorze i na wolnych sie slizgal a jak mu sie dalo gazu to potrafil rozpedzic alternator.Naciagnij ten pasek albo wymien na nowy i sprawdz.Niekiedy akumulator tez robi taki objaw jak w srodku mu sie plyty pozwieraly i taki prad pobiera ze na wolnych nie mozna go naladowac.Podmien...
Pasek alternatora nie za luzny jest?
Problem rozwiazany.... Okazalo sie ze to pasek od alternatora jest luzny... Takze przewod od masy byl uszkodzony.... Do zamkniecia.
witam a jak jedziesz sluchasz radyjka? masz seryjne czy nie? jakis wzmacniaczyk w samochodzie? kumpel mial taki przypadek ze radio mialo gdzies zwarcie i rozladowywalo aku. 2 przypadek moze masz za luzny pasek klinowy na alternatorze, w miare jazdy sie nagrzewa i rozszerza a w konsekwencji zaczyna sie slizgac i alternator nie laduje wystarczajaco mocno...
sprawdź czy nie jest luźny pasek alternatora, klemy i sam akumulator...masz w nim jakiś system alarmowy?
Witam. Mam problem w mojej Astrze swieci sie podczas jazdy kontrolka od ladownia i nie mam wspomagania. co robić? czy padł alternator? Pasek nie jest luzny.
Podczas mierzenia ladowania,wartosc nie moze skakac tj raz wyzej raz nizej-jak tak to moze masz trzasniety regulator napiecia przymocowany z tylu alternatora,lub pasek klinowy luzny
A moze luzny pasek klinowy?A regulator napiecia powinien byc przymocowany do alternatora z tylu,ale najpierw zobaczylbym pasek.
Witam ,jeżeli temat aktualny to proponuje do Tico orginalne przewody zapłonowe Tico/Matiz firmy Sentech,z tego co wiem to są czarne i wymienić cały kąplet koszt ok 40zł oraz częsta przypadłość przy Tico z słabym zapłonem to kopułka zapłonu koszt ok30zł(polska jest lepsza niż orginał korea,kolor polskiej czerwony a orginał czarny).Przy sprawnej instalacji...
Sprawdz na poczatku jak naciagniety jest pasek klinowy. Bywa ,ze ludzie przyjezdzaja do mnie na naprawe alternatora ,a okazuje sie ,ze pasek luzny jak szmata (wbrew powszechnej opinii wcale nie musi byc slychac ,ze piszczy). Zlap za kolo pasowe alternatora i sprobuj czy da sie obrocic wzgledem paska. Po odpaleniu kontrolka gasnie gdy wzbudzi sie alternator...
Jakie auto - ale to może też piszczeć luźny pasek klinowy alternatora i reszty.
Myślę, że dostaje się woda na (luźny) pasek alternatora. Wtedy pasek ten przez chwilę ślizga się po kole alternatora a nie napędza go w 100 %. Alternator przez to nie generuje pełnego napięcie - sygnalizuje to właśnie ta kontrolka.
Stawiam na luzny pasek klinowy,ale moze to byc takze łozysko - choc to mniej prawdopodobne. Pozdrawiam
problem zostal rozwiazany, po 3 godzinach przypadkiem dotchnalem kolka od alternatora i sie mocno poparzylem :( juz chyba nic wiecej nie musze dodawac - > luzny pasek klinowy, i najlepsze to ze na warsztacie "fachowcy" sami do tego nie doszli tylko palanty skasowali mnie 60zl za to ze wyciagneli alternator do sprawdzenia. pozdrawim i temat do zamkniecia
Możliwe usterki: 1. Lużny pasek alternatora 2. Uszkodzony mostek prostowniczy (patrz wyżej) 3. Sprawdź styki przy rozruszniku. O ile się nie mylę główny przewód ładowania biegnie do rozrusznika i dopiero do akumulatora. 4. Możliwe uszkodzenie przewodu "wyłącznik zapłonu"-alternator. Tak przynajmniej piszą w instrukcji. 5. Zmierz napięcie na alternatorze...
Witam.Jak pisze kolega powyzej sprawdz naciag paska.Jak jest luzny to bedzie objezdzal na kole pasowym i bedzie piszczal.Jezeli naciag masz ok,to sprobuj zalozyc pasek klinowy z zabkami.
Luźny pasek napędu alternatora.
cwierkanie to moze byc pasek klinowy napedzajacy np alternator i pompe wody jak jest luzny do piszczy przy dodawaniu gazu
Jest jeszcze możliwość że masz luźny pasek na alternatorze.
Czy ktoś doradzi jak zdjąć/luźno zapiąć pasek do alternatora? Czy do poluzowania wystarczy odkręcić tylko jedną śrubę przy rolce (mam nadzieję, że to ta rolka od strony szyby, bo do tej od strony zderzaka jest nieciekawy dostęp)?
Witam ,mam B3 1.9 u mnie kontrolka oleju zaczyna migać tylko po w jechaniu w kałuże.Później zaczyna piszczeć i po pewnym czasie samo przechodzi .Miganie kontrolki lub piszczenie nie jest spowodowane usterką związaną z olejem. Mogą być po zamieniane przewody na czujnikach,brak masy,niski poziom któregoś z płynów,luźny pasek alternatora a nawet któraś...
Zostaw alternator i zajmij sie rozrzadem bo w niem jest problem, byc moze ze pasek luzny i sie rozlazi rozrzad. Masz stuki w silniku przez kilka sekund jak odpalisz rano ? Wtedy kzfr do wymiany.
Prawdopodobnie jest problem z ładowaniem akumulatora. Przyczyn może być kilka: uszkodzony alternator lub luźny pasek napędu alternatora, uszkodzona masa z silnika na blachy samochodu, uszkodzony regulator napięcia, problem z przewodami z alternatora. Jeśli podłączony poraz pierwszy akumulatro dał rozruch pojazdu to podłączenie go było prawidłowe. Przyczyna...
Wnioskuje z twojej wypowiedzi: W zwiazku z tym, ze pasek jest za luzny (prawdopodobnie), naciagniecie go nie dopusci do takich sytuacji. Ale przy tym stanie rzeczy juz nie przywroci poprawnej pracy alternatora? Pewnie sprzedali mi "odswiezony" alternator grrrr! A wygladal jak nowy. Dodano po 3 http://obrazki.elektroda.pl/9189701300_1...
Myślę że jedynie porada w warsztacie uchroni cię przed niepotrzebnymi wydatkami. Pomysł z akumulatorem może być trafiony a może nie, dlatego już niejeden żałował wymiany gdy po dwóch dniach sytuacja usterki powracała a np. był tylko luźny pasek na alternatorze itp. P
Sprawdź ładowanie czyli napięcie przy alternatorze powinno być 14-14,4V także pod obciążeniem czy występuje znaczny spadek. Może być zaśniedziała klema przegrzany przewód, słaby styk do masy albo luźny pasek. Dlatego sprawdź przy alternatorze i przy akumulatorze. Przewody jak sprawdzić jest filmik na YT. https://youtu.be/pZHEcUhCeE4
Luźny pasek, uszkodzony obwód wzbudzenia alternatora, lub sam alternator.
Mierzyłem kiedyś na swoim,nigdy nie było więcej jak 14V i nie miałem problemów z akumulatorem.Może masz zbyt luźny pasek.
witam. mam problem w Oplu Astrze 1.4 1993 rok kombi. mianowicie cos mi piszczy w alternatorze, to znaczy jak samochód wlaczam i sie troche rozgrzeje to zaczyna piszczec, jak dodaje gazy to ten pisk ustepuje. Nabiera to coraz bardziej i glosniejszych pisków iwec postanowilem ze trzeba to zrobic. Wiem ze to alternator bo jak sciagnalem pasek to piszczenie...
Witam pacjent audi a4 b5 00r. 90km Od jakiegoś miesiąca zaczęło mi piszczeć wspomaganie przy skręcie kierownicy w miejscu oraz na niskich obrotach, na wysokich obrotach oraz podczas jazdy piszczenie zanika. Auto stoi u mechanika pompa nowa, lecz piszczenie nie znikło, jest możliwość, że to luźny pasek od alternatora bądź sprzegiełko się wyrobiło? Jeśli...
Musisz zrobić pomiar na alternatorze - plus i minus, może to da więcej wiedzy. Przypuszczam - za luźny pasek, bądź łożyska. Pozdrawiam.
Jesli jest zbyt luzny to go naciagnij tylko z umierem a jak nie to go wymien bo nie kosztuje majtku a zbyt mocne naciagniecie powoduje pozniej usterki lozysk np. alternatora. Pozdrawiam.
Tak, opór zależny od obciążenia. Jak masz luźny pasek objawia się to np. piszczeniem podczas dodawania gazu.
Wiem że alternator ma mało wspólnego ze wspomaganiem ale życie weryfikuje takie przypadki. Luźny pasek przy suchym, uszkodzonym łożysku alternatora daje właśnie taki efekt. Oczywiście łożysko pompy wspomagania też jest do weryfikacji ale to już chyba normalne.
No jak nic się nie zmienia. Częstotliwość się powinna zmieniać. Jeżeli się nei zmienia, naczy że alternator kręci się cały czas z tymi samymi obrotami -> problem mechaniczny w napędzie alternatora - luźny pasek ? luźne kółko pasowe ?
samochod - skoda felicia 1,3, alternator firmy magneton 70A sprawdzilem regulator napiecia, podmieniajac z innej felicii i nic sie nie zmienilo. poza tym pasek nie jest luzny. ladowania nie ma i kontrolka sie pali (napiecie na uruchomionym silniku to ok. 11,6 V), a jak dodam duzo gazu, to kontrolka na chwile gasnie, a napiecie skacze do ok. 12,1 V....
Witam,problem tkwi w alternatorze, lużny pasek lub kończą się szczotki lub regulator napięcia, gdy go odpalisz to są zagrzewane ponownie świece żarowe które czerpią prąd z akumulatora gdy nie ładuje alter, najpierw napraw alternator a póżniej zobaczysz.
Sprawdź jakie masz ładowanie alternatora przy obciążeniu światłami, stpopem i kierunkiem, może masz pasek alternatora za luźny:?:
witam pomierzyłem tylko napięcie :? i przy max. obciążeniu z 14,08V spadło do 13,5V ale zauważyłem dość luźny pasek zębaty napędu alternatora po zdjęciu - zużyte zęby i popękany troszkę..poza tym piszczy trochę zobaczymy- dzisiaj wymienię i zobaczę jak jest 8) pozdrawiam
Obstawiam że pasek alternatora jest luźny jak gumka w majtkach dziadka ;)
Sorry,a co mocno naciągnięty pasek ma do piszczenia?Bo piszczał będzie luźny pasek.
Wystarczy ze kupisz nowy, lub używany a pewny(oczywiście dedykowany do Twojego modelu auta).. ten się po prostu zajechał.. a może pasek masz za luźno? sprawdź najpierw pasek jeśli jest ok to alternator...
Jak masz napięty pasek alternatora? Nie jest luźny? Możliwe, że kończy Ci się alternator.
Po ściągnięciu klemy + obrotomierz działa poprawnie a altek przestaje piszczeć.pasek napięty o.k ,altek ładuje sprawdzony aletylko jak założe tylko kleme usterka powraca. Proszęo jakąś rade.pozdrawiam Kolego naostrz się - przecież pasek masz lużny i alternator nie może ładować akumulatora.
Witam Mam następujący problem w MercedesActros MP2 2007 Kontrolka akumulatora na wolnych obrotach świeci się cały czas na czerwono, a jak dodam gazu, auto wejdzie na wyższe obroty to gaśnie. Ktoś podpowie co to może być? Alternator się kończy czy może pasek jest luźny i na wolnych obrotach nie ładuje, a może ktoś ma inny pomysł o co chodzi. Jak sprawdzić...
Nie wiem. Nie podali żadnych parametrów poza napięciem i prądem, możliwe że się nada ale w tych chińskich modułach różnie to wygląda. Jak masz w sklepie blisko domu to zawsze możesz sprawdzić. Co do alternatora to poza napięciem jeszcze jest ważne sianie zakłóceniami. Krótkie szczotki, bicie na komutatorze. Skończony kondensator przy alternatorze i...
Witam. Jeżeli żarzy się kontrolka od ładowania to może to być albo luźny pasek klinowy, albo spalona dioda w alternatorze. Sprawdź
Podjedz do elektryka niech sprawdzi napięcie ładowanie na obrotach jałowych i na wysokich z zapalonymi światłami. Podwyższone obroty chyba inna kwestia, nie zasilania tylko czujników temperatury itd. Może pasek alternatora za luźny, ślizga lub nie działa prawidłowo wzbudzenie.
To że zapala się kontrolka po wjechaniu w kałużę,przyczyną może być luźny lub zużyty pasek :D
Witam! W wspomnianym modelu poloneza znajduje sie alternator A125-70p który to posiada regylator napiecia zespolony z szczotkami. Jesli swiecila sie tylko wspomiana "kłodka" a kontrolka ładowania i cisnienia oleju była zgaszona i obrotomierz działal prawidłowo moze to byc usterka regulatora napiecia. oczywiscie moze być uszkodzony mozstek prostowniczy...
Witam serdecznie, jakiś czas temu założyłem tu temat o padających alternatorach właśnie w tym silniku. od wymiany regulatora w alternatorze minęło prawie 35tyś. Niedawno na forum pytałem się ile mogę przejechać bez ładowania... W dzisiejszy słoneczny dzień jadę sobie po mieście i przy ruszaniu ze świateł usłyszałem dziwny dźwięk i od razu zapaliła się...
Gasnące kontrolki podczas próby rozruchu wskazują ewidentnie na brak prądu, a skoro dzieje się że podczas jazdy samochód gaśnie to znaczy że nie ma ładowania.Najprawdopodobniej uszkodzony alternator, chyba że pasek lużny co powoduje nagrzewanie koła pasowego.Pozdr.
Podłączenie istniejących przewodów to już bajka - plus (gruby przewód z oczkiem fi 6) do plusa na obudowie, drugi przewód (fi 5 bodaj) pod literę µ (rosyjskie C) na obudowie. A kontrolka ładowania to pracuje przy takim podłączeniu? tylko chyba pasek musze juz wymienic bo wiecej nie wychyle altka a wiatrak nie chulał... chyba że wiatrak się załącza...
Alternator Denso (te lata produkcji) powinien mieć koło pasowe na pasek klinowy a nie wielorowkowy. Po objawach też podejrzewam coś innego- luźny pasek wspomagania i ten jest wielorowkowy.
1. Pasek czy sie nie zuzył ewntualna regulacja. 2. Woda w akumulatorku 3. Zbyt niskie obroty biegu jałowego Na alternatorze masz srube mocowania przewodów- pomierz tam napiecie + a polaryzacje - z sruby mocowania cewki. Moze sie okazac ze masz luzny lub nadpalony kabelek i tu problem. Sprawdz tez mase na silniku - belka tylna, oraz mocowanie masy koło...
Kolego, musisz działać szybko, bo godziny Twojego akumulatora są policzone. To co u Ciebie się dzieje wskazuje na możliwe: 1. Uszkodzenie regulatora napięcia 2. Uszkodzenie szczotek na alternatorze. 3. Uszkodzenie uzwojenia w alternatorze (mało prawdopodobne). 4. Nieprawidłowość w napędzie alternatora. To rzadkie, ale objawy pasują. Może być luźny pasek....
Pasek alternatora może być za luźny, wyślizgany, może mieć już mikropęknięcia. Jak nie ma dobrego ładowania na wysokich obrotach to pasek się ślizga i alternator się szybciej nagrzewa przez zwiększone tarcie. Warto podjechać do sklepu z akumulatorami i tam sprawdzić w jakim stanie jest akumulator, czy jest prawidłowe ładowanie oraz w jakim stanie jest...
Witam mam taki problem ze założyłem alternator, wymieniony regulator napięcia wszystko dobrze poskrecane, pasek luźno, przy wolnych obrotach jest ok a przy wyższych alternator pękł Stalo się to juz na dwóch alternatorach jakieś pomysły co mogę robić zle? Najdziwniejsze jest to ze po złożeniu alternatora i wsadzeniu ze starym regulatorem napięcia wszystko...
Witam posiadam Opla Vectre 2000 turbo diesla.Potrzebuję informacji jak samemu wymienić alternator i jak naciągnąć pasek od niego by nie był za sztywny i nie za luźny.Czekam na odpowiedz.
, strasznie gorace te kółeczko co pasek jest. I wystarczyło tyle napisać na początku i każdy by udzielił dobrej podpowiedzi że pasek luźny lub spalony ewentualnie koło alternatora do wymiany.P
Witam albo nowy regulator do bani albo masz po prostu pasek za luźny. Po drugie sprawdź masę alternatora i diody pod obciążeniem. ewentualnie styki w alternatorze najlepiej pilniczkiem oczyścić.
Zmień pasek wraz z napinaczem. Zobacz z tyłu alternatora czy wtyczka nie luźna i połączenie plusa ok. Kapturek na śrubce. Jeżeli nie pomoże wymiana alternatora.
Luźny pasek, zużyte szczotki - to chyba najbardziej prawdopodobne. Ewentualnie luźne kabelki przy regulatorze i szczotkotrzymaczu.
forumowicze dam pytanie ? dlaczego piszczy pasek. nie oczekuje odpowiedzi że lużny , i zatarte łożyska alternatora ,
Wszystko wyglada dobrze To ma nie tylko dobrze wyglądać ale musi też dobrze działać! W tym wypadku pasek osprzętu i rolka napinacza do sprawdzenia, pasek jest luźny, popękany i nie przekazuje napędu do alternatora.
A nie piszczy Ci przypadkiem pasek napędzający alternator?Może jest trochę za luźny i kiedy jest namarznięty to się ślizga po kole pasowym.
Na wolnych obrotach obecne napięcie masz 14.1V do 14.3V bez żadnego obciążenia - są to za duże skoki napięc ponieważ nie ma obciążenia a spadki występują. Napięcie ma byc stabilne czyli np jeśli u kogoś jest 13,9V to pod obciążeniem wszystkich odbiorników nie może spaśc niżej niż o 0.5V. Jeśli ktoś ma 14,2V również ma byc ono stabilne a pod obciążeniem...
Ewidentny brak ładowania. Jeśli nie świeci kontrolka, to trzeba ją sprawdzić. Może być spalona albo odłączona. Istnieje druga ewentualność i chyba pewna w 90%. Luźny jest pasek klinowy. Obraca on wirnikiem alternatora, jednakże po włączeniu obciążenia nie daje rady utrzymać obrotów alternatora i tenże ślizga się. Jedynie lampka ładowania gaśnie. Rada:...
Sprawdź pasek klinowy do alternatora, może być za luźny i nie obraca alternatorem a jak dostał wody to całkiem zaczął ślizgać się do puki nie wytopił wody.
Witam Zaznaczę najpierw, że przeglądałem inne podobne tematy ale nie znalazłem odpowiedzi pasującej do mojego przypadku. Otóż od jakiegoś czasu mruga mi kontrolka ładowania akumulatora. Pojawia się to głownie kiedy hamuję silnikiem, albo toczę się na biegu. Na luzie nic nie świeci się. To mruganie ustępuje w momencie kiedy dodam gazu, więc to tak jakby...
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. A tak poważnie to pewnie chodziło o pięćset obrotów, przyczyn tego może być kilka na początku sprawdziłbym napięcie paska napędu alternatora .Te 500 obrotów jest dlatego że alternator wzbudza się ale...
[quote="Shel" ale przejechałem ponad 100km i znowu akumulator rozładowany i doszedłem po czasie, że alternator ładuje poprawnie tylko na wolnych obrotach silnika do 1,5 tyś/min, a powyżej wcale nie ładuje - czy to możliwe??[/quote] możliwe jak jest luźny pasek , sprawdzi na dużych obrotach silnika(dodawaj równomiernie gaz)
Możesz mieć 2 usterki - akumulator : padnięty alternator / regulator a w tym roczniku po prostu szczotki , luźny pasek napędowy , trochę gorzej jest z układem chłodzenia - wygląda to jak uszczelka pod głowicą , miałem tak i prawie mi się udało przerobić auto na wodę , dość dużo paliło bo co stacja paliw tankowałem samochód 5 l wody i brałem kanisterek...
na pewno alternator sprawdź ładowanie pewnie pierścienie się kończą albo szczotki ,pasek luźny , złe polutowane uzwojenie
Pasek który jest zamontowany jest o 8mm dłuższy niż powinien być. Widać że pasek napina się alternatorem, więc jeśli dało się go napiąć i nie jest luźny to może taki być jak jest.
No ale na alternatorze mam zwykłe koło i było ok do momentu rozsypana się starego koła pasowego, po wymianie dzieją się takie cuda. Dodano po 2 Dziwne piski jakby pasek ślizgał z przerwami napinacz podskakuje pasek skacze jakby luźny byl.
Witam. Po kilku godzinach demontażu prawie całego przodu transportera dostałem się do alternatora. Pomijając fakt iż cały jest zabrudzony olejem, wszelakim brudem zdołałem go zdemontować. Jak się okazało pasek alternatora wyślizgany jest po stronie koła zębatego alternatora. To zapewne było przyczyną braku ładowania. Mam jeszcze jedno pytanie. Koło...
Kolego myślę że przyczyną takiego stanu rzeczy może być luźny pasek lub powycierane powierzchnie kółka na alternatorze miałem kilka już takich przypadków -objawy były podobne jak u Ciebie,drugą przyczyną mogą być uszkodzone łożyska /zaczynają się przycinać /szczególnie na włączonych światłach i wysokich obrotach silnika , w obu przypadkach zaczyna najpierw...
Bierzesz klucz 14 i 12 mm. 14 luzujesz - na górze alternatora. Z boku na dole alternatora masz regulację naciągu paska. 12 luzujesz śrubę trzymającą, a następnie odkręcasz tę długą śrubę regulacyjną. Alternator powinien opuszczać się w dół i pasek robić coraz luźniejszy. Montaż odwrotnie.
Witajcie. Potrzebuję pomocy ! Mianowicie pewnego razu jechałem autem ( Citroen Saxo 1,5D 2001 r. na pompie firmy "BOSCH" ) i nagle zgasło. Po przekręceniu kluczyka zaczęła migać kontrolka immobilisera ( immo czytane z kluczyka ). Po szybkim sprawdzeniu okazało się że pasek na alternatorze jest luźny i nie ma odpowiedniego ładowania. Auto odpaliło na...
Skoro to jest elegant to napewno masz alternator , czy sprawdzałeś naciąg paska klinowego , może jest zbyt luźny i to on piszczy. Alternator gdy otrzyma wzbudzenie stwarza większy opór niż prądnica i pasek w tym przypadku trzeba bardziej pilnowac. A akumulator Jenox ? , miałem dwa takie w ciężarówce w pracy i ani roku nie wytrzymały.
pasek orginał i rolki napinacza ma ok 20tkm dzwięk słychac z górnej części przy alternatorze wymieniłem już pompę wody boteż juz zaczynał wychodzic smar otworkiem,i luźne koło-prowadzące paska pod alternatorem.został mi tylko alternator i ewentualnie jeszcze raz pasek. Ciężko na 100% wsłuchać się gdzie piszczy . Pasek nowy ok 100zł alternator uzywany...
Powinno być 14.0V a 14.5V . Przyczyną mogą być : luźny pasek, szczotki, brak masy lub sam mostek prostowniczy (któraś dioda uszkodzona).
Może masz pasek lużny. Co się dzieje, jak wyłączysz światła? Ja nie wiem.
Pasek był trochę luźny ale wczoraj do naciągnąłem i teraz jest napięty jak "barani wór"
Witam, widzę że zostałem po raz kolejny przeniesiony :( Problem z alternatorem rozwiązany. Alternator jest sprawny, problem tkwił w zbyt luźnym pasku. W felicii 1.9D jeden pasek napędza sporo urządzeń: pompę wody, wspomaganie i alternator. Pasek nie był markowy (Super Star - Korea) założyłem Contitecha na razie działa (pasek ze 3X grubszy od tego Koreańskiego)....
Przewód od masy może być, ale miałem takie coś w Astrze i kontrolka świeciła caly czas bez względu na obroty. Jeśli przerwa między rozrusznikiem i alternatorem, to wtedy też świeci cały czas. Może luźny pasek? Jeśli nie, to trzeba wymontować i sprawdzić wszystko- najczęściej siada któraś dioda i wtedy mostek do wymiany
piszczy pasek to nie jest przyczyną rozładowań chyba ze jest zbyt luźny. sprawdziłeś kolego ładowanie alternatora?? może alternator nie wystarczająco ładować akumulatora i to może być przyczyną rozładowań. Sprawdź kolego czy masz dobre ładowanie-po zapaleniu auta alternator powinien podawać prąd ok 14V. pozdrawiam
Taki że jak koło się rozkleja to pasek robi się luźny i piszczy. Dasz gazu to szybciej kręci i wzbudza się alternator i już ładuje normalnie a piszczy bo ma obciążenie.
Aku ma 12,4 v, po zaplonie ,,Zapłonietym" :D Silnik pracuje ? dzisiaj uruchomiłem silnik i odpiąłem aku i zgasł, a pamietam dawniej nie gasł, podejrzewam alternator, pozdrawiam Słusznie podejrzewasz, tylko odłączanie akumulatora przy pracujacym silniku jest najprostszą metodą prowadzącą do zniszczenia elektroniki auta. Wymontować alternator i zawieźć...
Sprawdź pasek, może jest luźny i po opryskaniu wodą ślizga się na kółku.
To że nie osiąga odpowiedniej temp to może być wina termostatu. Tzn za wcześnie otwiera albo nie domyka do końca. A kontrolka od ładowania działa na zasadzie różnicy potencjałów więc nie powinna świecić gdy odłączony jest alternator. Kiedyś wyładował mi się całkiem akumulator (luźny pasek, deszcz) i kontrolka również się nie zaświeciła nawet na moment,...
Pasek jak luźny to piszczy napiąć jak zauważył GALILEO – akumulator slaby zależy jak dużo jeździsz – warto sprawdzić alternator– to niema nic wspólnego, że nie odpala przy zimnym silniku.
Witam ... Mam problem ze swoim passat-em, wymieniłem napinacz, pasek od alternatora, rolkę jego (lecz była używana bo moja się rozsypała ) i cały czas się robi luźny pasek. Piszczy i cały czas silnik wchodzi mi na bardzo dziwne drgania i ma dziwne rotacje. Pasek ma odchyły do około 2 cm jak się patrzy na niego... nie wiem co jeszcze może być dlatego...
Może ładował a wszystkiemu winna może być stacyjka, luźny przewód na bezpieczniku itp. Zgasły światła, zgasł silnik, rozrusznik nie chciał kręcić a jednocześnie nic się nie spaliło i napięcie na akumulatorze było prawidłowe (tak przynajmniej pisze autor tematu). Ciekawi mnie tylko, w którym momencie je mierzył, czy w trakcie trwania awarii, czy dopiero...
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce. W fabii nie ma w tablicy wskaźników żarówek, bo w całości jest na diodach LED. Co ciekawe tablica przyrządów sterowana jest za pośrednictwem magistrali...
Pasek wymieniony , i niestety pomogło tylko trochę , tzn. ładowanie jakby jest cały czas , ale na obrotach poniżej 2 tyś. świeci się kontrolka , powyżej tych obrotów gaśnie , jeśli nie są włączone jakieś odbiorniki prądu . Brak mi już pomysłów , może jakiś przewód masowy łączący akumulator z karoserią jest luźny ? :(
To możliwości dwie; albo za luźny pasek albo brak dobrego połączenia z akumulatorem. Sprawdź naciąg paska i czy jest pewne połączenie na grubym przewodzie przy alternatorze. Pozdrawiam.
Archanil40 popełnił kilka przekłamań w jednym poście. 1. Jak Błażej zauważył, na instalacji nie ma prawa byc spadków napięcia , nawet przy dużym obciążeniu. W praktyce dopuszczam max 0.3V czyli nap. ład.= 14.1V [bdb]. 2. Nawet przy obiążeniu o którym mówisz i na wolnych obrotach , ładowanie powinno się utrzymywac na poziomie 14.0V. 3. W Seicento i innych...
luzny pasek pasek alternatora piszczy pasek alternatora
czujnik odciąć paliwo zablokowany telewizor sharp gramofon technics cicho
malowanie proszkowe ws504b schemat
Jak ustawić histerezę w Vaillant ecoTEC Plus? Silnik komutatorowy w pralce Samsung R1045AV