Jak zatem jest z tą biegunowością? To jest silnik bez magnesów stałych, dlatego biegunowość nie zmienia kierunku obrotów.
Jeżeli brama zatrzymuje się i cofa kilka centymetrów , to może oznaczać zanik poprawnych impulsów z czujnika obrotów silnika .Można odkręcić ten czujnik z góry silnika i przygiąć trochę hallotron ( mały element z 3 nóżkami ) w kierunku magnesu zamocowanego na wale silnika i założyć z powrotem .
Witam, typowy silnik krokowy (impulsowy) - bipolarny stosowany w mechanizmach zegarków stabilizowanych rezonatorem kwarcowym ... :D Produkowane są specjalizowane układy scalone do sterowania, np. polskie; MC1210N i MC1211N. Pozdrawiam
Jest różnica - czujki mają takie same ustawienia i magnesy ale jedna podjeżdża do napędu z lewej, druga z prawej więc w zależności od strony będzie różna polaryzacja magnesu. Magnes z kólkiem powinien być (niezależnie od kierunku bramy - czyli silnik z lewej lub prawej skrzydła) po lewej od silnika, z kwadratem po prawej od silnika i to ustawienie koreluje...
Sam mam C-330, i wstawiłem alternator od jakiegoś auta zachodniego, kupiony na szrocie, jedyne co wymaga zmiany to bieguny akumulatora. Rozrusznik nie zmieni kierunku wirowania bo nie posiada magnesów stałych, jest to silnik szeregowy. Jakby był równoległy to też nic by nie zmieniło, bo zmieniając kierunek przepływu prądu w wirniku zmieniasz też bieguny...
Ale (piszę jeszcze raz) można magnes przesunąć, wysunąć z silnika i pole znika, a w jego miejsce wsunąć drugi magnes o odpowiednim kierunku pola.
Witam, Encoder, nie wiem czy to właściwa nazwa, właściwie impulsator, jest zazwyczaj wydzielonym elementem napędu siłownika. W bramach przesuwnych montuje się go zazwyczaj na osi silnika. Podają impuls z czujnika optycznego po każdym obrocie silnika, nie zwracają kierunku obrotu, bo przecież sterownik wie w którą stronę obraca silnik. W bramach garażowych...
1. Jaki silnik, z magnesem stałym czy z uzwojeniem stojana. 2. Zmieniać obroty - kierunek czy prędkość ?
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
To zamień te dwa przewody co idą do silnika (przelutuj) na 99% pomoże choć nie wyjaśnie zagadki. Sprawdź, dla wycieraczki obroty silnika nie mają znaczenia a płytka stykowa zatrzyma się za krawędzią ścieżki w miejscu zerowego położenia. A powiedz czy wykręcałeś magnes (stojan) silnika czasami go nie założyłeś w odwrotnym położeniu, to zmienia kierunek...
Witam z tego co pamiętam Tutaj nie ma co pamiętać. Trzeba mieć 100% pewność. Jeśli silnik jest z magnesami trwałymi (wyżej opisany) to warto spróbować po prostu zamienić kabelki na wyprowadzeniach silnika. Jeśli zaś silnik jest inny (np. szeregowy), to zamiana kabelków zasilających nie spowoduje zmiany kierunku obrotów. Wtedy należy zamienić przewody...
A czy ten magnes ze względu na kierunek namagnesowania nadaje się do twoich celów? I jak to wygląda "geometrycznie"? Być może dałoby się wypiłować ten magnes.
Koło zamachowe , które ma magnesy na obwodzie. Czyli koło zamachowe ma jakieś tam magnesy, które wytwarzają zmienne pole magnetyczne podczas obrotu koła. To z kolei indukuje SEM w cewkach. Z podanego opisu nie można wiele wywnioskować na temat typu tej diody. Jednak tym bardziej na podstawie, tego co napisałeś uważam, że to dioda prostownicza. Nazywasz...
Jeśli to jest silnik szczotkowy DC z magnesem stałym, to zmiana kierunku obrotów następuje poprzez zmianę znaku zasilania, ale należy zahamować silnik zanim włączy się napięcie w przeciwną stronę, a to (takie mam wrażenie) wymaga przełączania końcówek silnika między '+' i '-' zasilania, z odstępem czasu między przełączaniem końcówek (np. silnik ma końcówki...
Stojan to jest to srebrne z biala nalepka na obrazku w czym siedzi wirnik. Stojan ma magnes staly dlatego jest wazne jak jest zalozony - obrocenie o 180 stopni spowoduje zmiane kierunku obrotow silnika. Sa tam srubki, bedziesz potrzebowal srubowkreta TORX - nie pamietam rozmiaru. Wystarczy odkrecic cztery srubki i obrocic stojan. UWAGA!!! Nie sciagaj...
Wzorowałem się naklejką z tyłu silnika "Synchronus motor". Szczotek nie ma,kondensatora też nie. Wirnik jest magnesem.Uzwojenie nawinięte na szpulce,cienkim miedzianym drutem,bez dodatkowych uzwojeń.W środek tej szpulki przychodzi wirnik z magnesu.
W markowych sprzętach zapłon nie powinien pozwolić wytworzyć iskrę przy przeciwnym kierunku obrotów silnika (kolejność magnesów NS). W Husqvarnie stosuje się zapłon firmy SEM i w wielu przypadkach jest to zapłon ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem jak jest dokładnie w tym modelu. Zły moduł zapłonowy mógłby diametralnie zmienić punkt i kąt...
Przecież rozruszniki to silnika prądu stałego. Obroty zmienisz zmieniając polaryzację
Dysk Faradaya działa również kiedy magnes porusza się razem z dyskiem i działa również jako prądnica. To co narysowałem można wyszukać łatwo na yt pod hasłem silnik homopolarny.
W którym kierunku te magnesy są magnesowane? Po krótkim boku? N i S są po stronach największych powierzchni pojedynczego magnesu.
Prąd znamionowy, napięcie pracy i ewentualnie rodzaj wzbudzenia. Czy od magnesów trwałych czy od uzwojenia.
Może kierunek obrotów nie ten. Dla tej nowej cewki.
Pytanie: po co jest ten luz? Luz kątowy pomiędzy łopatkami wirnika a magnesem wirnika potrzebny jest aby wirnik mógł ruszyć z miejsca zgodnie z kierunkiem pola magnetycznego wytworzonego w stojanie silnika pompy . Bez tego luzu start pompy będzie niemożliwy lub loteryjny http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
I niestety taki silnik (rozrusznik) będzie miał kierunek wirowania zaleźny od polaryzacji zasilania. Nie będzie. Ten ma właśnie magnesy trwałe.
Witam Posiadam napęd do bramy PROTECO Q60S nagle coś jej sie stało cały czas zamyka funkcje na wyświetlaczu ok, czyli otwieranie AP SILNIK ZAMYKA. magnesem wyłacze lub pilotem ,CH zamykanie SILNIK ZAMYKA, wylącze magnesem lub pilotem . Po prostu nie ma zmiany kierunku mimo prawidłowych poleceń ze sterownika ?
Jeśli silnik jest ( najprawdopodobniej) na 220 V to podpięty jest do centralki 3 przewodami. Jeden z nich oznaczony na zacisku COM zostaje a dwa pozostałe zamieniasz miejscami. Krańcówki magnetyczne to długie poziomo ustawione magnesy a czujnik w napędzie jest tak.sprytnie zrobiony że jest wrażliwy na bieguny magnesów - jeśli zmienisz kierunek obrotów...
- silnik elektryczny 12v z którego wychodzą 2 kabelki. :D A jaki ten silnik jest ? Z magnesami trwałymi czy zwykły z uzwojeniami na wirniku i stojanie ? Jeśli jest zwykły z uzwojeniami to aby zmieniać kierunki obrotów musi mieć wyprowadzone cztery przewody. Gdy jest z magnesami trwałymi to wystarczą dwa przewody
Nie jest to wirnik klatkowy jak w starszych konstrukcjach tego typu. Wygląda mi to na silnik do pompy z nowszych modeli pralek np. Indesit. Pompa nie posiada uszczelnień typu simmerring, bo cały wirnik jest wewnątrz pompy i ma zatopiony magnes stały w tej grubszej cylindrycznej części. Bieguny stojana obejmują plastikowy korpus pompy w miejscu gdzie...
Gdzie masz cokolwiek o regulacji prędkości wartością napięcia zasilania? A jaki był przedtem silnik, co, Kolego Szanowny? Komutatorowy z magnesem trwałym, więc jak był sterowany? Wiadomo, że mostkiem H albo dwoma przekaźnikami NO/NC. Resztę wydedukuj sobie sam.
Zamiast przełącznika prawo/lewo proponuję układ sterowania kierunkiem na stycznikach. Łatwiej będzie dodać włączanie magnesu, gdy silnik nie pracuje.
Hym to odpada.. Dzięki za szybką odp. A może ktoś się orientuje czy silniki, które są w tych kompresorkach do pompowania kół na 12V to są ze wzbudzaniem za pomocą cewek czy magnesów?
silnik ma tylko dwa przewody, czyli zasilany jest tylko stojan.rozebrałem go całego i raczej żadnej blokady nie widać więc chciałbym zapytać się czy w takim silniku można sterować kontrolowanie obrotami w lewo lub prawo.
Te cewki to najzwyklejsze dławiki . Szczotki w tym silniku nie są ustawione dokładnie w jednej osi i dla tego w jedną stronę wirnik idzie płynnie a w drugą już z ledwo wyczuwalnymi "przeskokami" . W ten sposób zrobionych jest większość silników od wycieraczek . Nie spotkałem jeszcze silnika prądu stałego mającego stojan w postaci magnesów stałych żeby...
Ostatnio napaliłem się żeby zrobić elektrownię wiatrową do dogrzewania domu. Mam kilka małych silników asynchronicznych z wiertarek, pomp itp Widziałem jak robiono z takich silników prądnicę montując magnesy na wirniku. I tu jest moje pytanie, czy ktoś orientujacy się w działaniu takich silników, może mi podpowiedzieć gdzie, z jakim kierunkiem i ile...
Ostrożnie Kolego z tą kamerą. Zestaw Autora postawiony na terminalu generatora Van de Graffa może zachować się jak młynek Franklina. Ostrza na końcach drutu i odpowiedni ich kierunek zrobią swoje.
(at)mariukonie Rzetelność nie jest mocną strona Kolegi, fachowość także, co widać po poprzednim poście. (at)mickiewicz13 Typowy silnik prądu stałego 220VDC z magnesem trwałym w stojanie. Do zasilania z sieci sprzedawca dodał prostownik (mostek diodowy). Do jego zaciskow + i - podlączamy silnik, do zaciskow ~~ podłaczamy zasilanie z sieci. Jeżeli chcesz...
strikexp :arrow: Nie kumutatorowy , lecz komutatorowy ! Faktycznie z tym prostownikiem to bzdura bo kierunek prądu i pola magnetycznego się zmienia ale kierunek siły pozostaje ten sam. Prostownik jest zbędny. Co jednak nie zmienia faktu że silnik jednofazowy kumutatorowy to w właściwie silnik DC. Kolejne bzdury, skończ wreszcie kolego się ośmieszać!...
No tak - akurat wtedy byłem na urlopie i dlatego nie wytłumaczyłem, że to nie działa, a ty to teraz odgrzebałeś i pytasz... Znalazłem jeszcze inny dowód na niedziałanie tego patentu - magnes można pociąć prostopadle do kierunku jego pola na "plasterki", i pole magnesu będzie sumą pól "plasterków"; sumowanie dotyczy również siły (momentu siły) dawanej...
Chyba silniki posuwu laminarek nie mają elektrycznego sposobu na odwrócenie biegunowości - taki silnik po podaniu napięcia zaczyna się obracać w losową stronę, po prostu w zamkniętym pudełeczku z silnikiem jest mini reduktor, który obniża obroty silnika i jednocześnie jest zapadka, która blokuje obrót w drugą stronę, więc silnik gdy się uruchomi w złą...
(at)cody3223 No i dobrze. Silnik spalinowy napędzający prądnice z zastosowaniem magnesów trwałych , regulator PWM (w tym układzie nawet niekonieczny), przełącznik kierunku jazdy i tyle - drugi taki sam silnik jako silnik.
Regulacja obrotów poprzez przestawienie magnesów względem szczotki +12v. W silniku komutatorowym prądu stałego zmianę kierunku pracy realizuje się nie zaglądając nawet do wnętrza silnika :D
Co do oznaczeń N i L to są bo muszą być. Faza w gniazdku jest zlokalizowana w zależności od tego jak to podłączył elektryk albo szwagier i na przewodzie zasilającym może pojawić się dowolnie. Nie jestem pewien czy ten rodzaj silników ma w ogóle ukierunkowane obroty. Wirnik to magnes stały i kierunek obrotów to chyba "jak ruszy tak się będzie kręcić".
To tabela schematów uzwojeń w silnikach. Czerwone - silnik na tym typie uzwojenia nie działa, lub działa słabo. Niebieski - może być. Biały - optymalny. Wielkość litery to kierunek nawijania. Każda kolejna litera, to kolejny ząb. Zielone litery to ogólny schemat kolejności faz.
To, czy zyskasz dużo na indukowanej sile elektromotorycznej (SEM) zależy od nasycenia obwodu magnetycznego. Jeżeli indukcja w tej chwili jest w granicach nasycenia blachy silnikowej, to taka przeróbka zbyt dużo nie da. Doszło jeszcze jedno pytanie: Doczytałem się, że kierunek magnesowania jest wzdłuż wysokości, wiec czy bieguny będą po 2 stronach patrząc...
Bzdura - silniki PMSM - synchroniczne z magnesami trwałymi mają przebieg SEM'u quasi sinusoidalny, podobnie BLDC mają przebieg quasi-prostokątny. Silniki te mają różne cechy oraz mają zupełnie inne metody sterowania (pomijam związaną z tym różnicę w opomiarowaniu). Polecam: http://www.scribd.com/doc/51640977/11/To...
kierunek obrotów jest ważny, masz dwa stałe magnesy o innej polaryzacji,
Ewidentnie został zalany. Jeśli nie ma spinek między magnesami to magnesy były przyklejone do obudowy. Ale. Do środka dostała się woda, wilgoć, co powodowało powolną korozję. Korozja zczeła wypychać po woli magnesy w kierunku wirującego wirnika (widać na jednym z magnesów rysy obracającego się wirnika) Po jakimś czasie korozja na tyle spuchła, że magnesy...
Skupiajac je na odpowiedniej czesci obwodu magnesu wirnika uzyskuje sie wzmocnienie oddzialywania tego pola ze stojanem zgodnie z kierunkiem obrotu wirnika. Wcale nie. W obie strony symetrycznie, nie tylko w kierunku obrotu. W silniku z obrotowo osadzonymi w wirniku magnesami ktory kiedys podawalem dziala to podobnie jak klamra magnetyczna, ale nie...
Kiedyś ( nie miałem żadnej instrukcji i magnesy montowałem na czuja) robiłem tak, że najpierw na 100% ustalałem prawidłowy sposób podłączenia silnika i ustawienie opcji kierunku ruchu bramy w menu (czyli po włączeniu zasilania i sygnale z pilota pierwszy ruch bramy to otwieranie a reakcja przy zamykaniu na zasłonięcie podstawowego zestawu fotek to musiało...
Na tej stronie rc4max jest silnik 3F o masie 18 gramów - być może taki się nada? Trzeba by się doszukać porządnych instrukcji do tych silników... Przypuszczam (ale trzeba sprawdzić), że to jest silnik z trzema uzwojeniami (każde daje pole w innym kierunku) i magnesem stałym w roli wirnika. Taki silnik musi działać jako synchroniczny, czyli obracać się...
Swego czasu dostałem czujnik obrotów pompy do centralnego ogrzewania. Był to okrągły magnes pomalowany na kolorowo z otworkiem w środku osadony na małej ośce i zamknięty do obudowy z plastyku. Urządzenie było bardzo przydatne w pracy bo można było sprawdzić obroty pompy. A jeśli zastosować magnes neidymowy, są takie w chandlu. Powodzenia w eksperymentach.
A nie ma możliwości, żeby część silnika ze szczotkami zmieniła samoistnie swoje położenie? Spadek mocy pod obciążeniem i zmiana kierunku obrotów może wystąpić gdy szczotki są inaczej niż powinny ustawione względem stojana (magnesów stałych). Sprawdź. Dobrze by było gdybyś pokazał co to za silnik - inaczej to zgaduj-zgadula.
Nie znam co prawda kolejności uszkodzeń (czy radio czy wycieraczki padły pierwsze czy może w jednej chwili) ale wycieraczki już działają. Rozebrałem podszybie, wyjąłem mechanizm i wykręciłem z niego silnik. Po zdjęciu pokrywy okazało się że zatrzask trzymający mechanizm ślimakowy opadł i kręcący się magnes spiłował do zera czujnik halla odpowiedzialny...
Ad. 1 Sterownik może pracować z dowolnym silnikiem spełniającym parametry z opisu sterownika. Ad. 2 Można sterować kierunkiem obrotów. Wszystko jest podane opisie sterownika. Strzałka pokazuje kierunek obrotów dla polaryzacji napięcia zgodnego z biegunowością oznaczoną na obudowie. Jedyne zastrzeżenie jest dla silników prądu stałego które nie mają wzbudzenia...
Napięcie "znamionowe" no dobrze od 0 do 12 v Pasuje? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Mam tyle części elektronicznych, że sam mogę zrobić układ potrzebny mi jedynie schemat odpowiedni, ale oczywiście jak zwykle forumowiczów poniosła fantazja i psizą wywody na tema pierdół zamiast konkretów, rozwodzą się np. nad działaniem młyna zamiast...
AVE... Ja mam taką propozycję: Ustalić częstotliwość pracy cewki przy Vmax, a następnie dołożyć do cewki odpowiedni kondek by obwód rezonansowy wyszedł. Zwiększyć to powinno moc i zmniejszyć zużycie energii... Zastanawiałem się też nad umieszczeniem magnesów na obwodzie i cewek tak, by były w osi z bokiem tarczy lecz skierowane równolegle do kierunku...
Problem jest taki, że autor obracał ten stojan z magnesami i kierunek się nie zmienił co wydaje się niemożliwe. Może obracał przód-tył ?
Żeby rozmagnesować magnes musisz go podgrzać do temperatury Curie. Wydaje mi się, że dopiero później można przeprowadzać magnesowanie w określonym kierunku silnym polem. Kiedyś zastanawiałem się czy na skutek złego sterowania (impulsy prądu) w silnikach BLDC można zniszczyć magnes. Okazuje się, że nie można o ile silnik nie rozgrzeje się właśnie do...
Cześć. Mam głupie i podstawowe pytanie ale chcę się upewnić dlaczego tak jest. Mamy sobie taki silniczek szczotkowy z zabawki: http://obrazki.elektroda.pl/9281137600_1... i jak do bateryjki podłączy się silniczek to kręci się w jedną stronę, a jak podłączy się przewody odwrotnie to w drugą. Nie ma w nim żadnego układu. Czy silnik jednofazowy...
Witajcie, Mam nadzieję, że piszę ten post w odpowiednim dziale. Od razu się przyznaję, że jestem kompletnym laikiem w sprawach automatyki :) Mój znajomy kupił dom i ma zdalnie sterowaną bramę z napędem domowej roboty. Chciałbym sobie też zrobić coś takiego, ale nie wiem czego mi dokładnie potrzeba do wykonania takiej instalacji. Wygląda to w ten sposób,...
Wymiary magnesów, materiał magnetyczny i orientację podałem => wykonaj więc krok 2, 3 i 4. Rozumiem, że chcesz uzyskać bardziej szczegółową analizę na podstawie podanych przez Ciebie danych. Bez dostępu do specjalistycznego oprogramowania do symulacji pola magnetycznego, takiego jak metoda elementów skończonych (FEM), mogę jedynie przedstawić ogólne...
Silnik asynchroniczny to jest na prąd zmienny... Dla magnesów stałych kierunek obrotu zależy od kierunku prądu; ale dla elektromagnesów, żeby zmienić kierunek obrotów, to zmienia się kierunek prądu na szczotkach, a nie na stojanie. Ale jak to ma dobrze działać, to trzeba brać pod uwagę wpływ obciążenia na pole magnetyczne stojana, a to już jest bardziej...
Rysunek - schemat przedstawia jedynie tory główne, prądowe. Kierunek przepływu prądu w obciążeniu zależy od tego, które tyrystory są wysterowane, ale schemat nie przedstawia układu sterowania. Według takiego schematu tylko silnik z magnesami trwałymi zmieni kierunek obrotów. Silnik szeregowy, czy bocznikowy kierunku wirowania nie zmieni. Pozdrawiam.
Właściwie to trochę źle wcześniej napisałem odnośnie obrotów magnesów B wokół swoich osi. One wykonują pełny obrót 360st. wokół swoich osi w czasie każdego pół-okrążenia wokół magnesu C, a w czasie każdego pełnego okrążenia wokół magnesu C wykonują 2 pełne obroty wokół swoich osi. To wynika z ruchu zębatek osiowych magnesów B po zębatce środkowej. Na...
Witam Ile przewodów wychodzi z silnika,jeżeli dwa i zmiana zasilanianic nie daje ,musisz go rozebrać .Pewnie tradycyjnie ma uzwojenie stojana(nie na magnesach),jeżeli tak ,to zobacz jak połączone jest z wirnikiem (pewnie równolegle).Zmiana połączeń stojana względem wirnika ,zmieni kierunek obrotów silnika.
To mi wygląda na prądnicę tachometryczną, albo aktuator a nie silnik DC. Sądząc po układzie magnesów to będzie aktuator. Przy pokręcaniu daje impuls napięcia o polaryzacji zależnej od kierunku obrotów dwa razy na obrót. Tabliczka z drugiego zdjęcia to jest silnik i nie będzie to samo. Prądnica tachometryczna ma taki sam układ jak silnik DC z magnesami...
Czujnik przegrzania silnika. Właśnie widać :D Nie wiesz- nie pisz! (at)slomariusz Gorne zaciski to ewidentnie stojan, dolne to szczotki (wirnik) Musisz połączyc szeregowo stojan z wirnikiem do poprawnej pracy tego silnika. Do zmiany kierunku wirowania zamieniasz to połączenie - biegunowość stojana względem wirnika lub odwrotnie. (at)slomariusz Na koniec...
Przede wszystkim błąd w założeniach. Jeżeli przedmiot ma się poruszać na tą samą odległość w górę i w dół, to tylko czujniki/wyłączniki krańcowe. Nigdy nie da się uzyskać dokładnych powtórzeń położenia za pomocą pomiaru czasu podnoszenia/opuszczania. Zastosowanie czujników krańcowych rozwiąże problem. Można wyregulować drogę przemieszczania z dokładnością...
Kiedyś robiłem impulsator z silnika krokowego (200 kroków na obrót). Tam nie było możliwości "rozmieszczania" czujników. A skąd brałeś sygnał? Ten silnik miał jakieś czujniki (chyba takiego nie spotkałem), czy brałeś sygnał z uzwojeń? Bo uzwojenia są przesunięte w fazie akurat tak, jak trzeba... ;) Standardowe czujniki PAS do kupienia powszechnie,...
(at)andrzej42 w jaki sposób chcesz zmienić częstotliwość? nic nie chcę zmieniać - zuważyłem fakt, że autor napisał o silnikach bezszczotkowych - może się myli, ale na razie nie mamy nic więcej. Nie wiemy nawet o ile chce to zmieniać. Wiem tylko, że takie rzeczy to się ,mogło udać kiedyś a teraz to może być ciężko - jak popali to będzie miał okazję...
Mechaniczny, mimośrodowy hamulec Pogubiłem się. Według mnie hamulec to: taśma, szczęki lub odwrotnie skierowane pole magnetyczne itp.. Natomiast w tym "urządzeniu" jest tylko mały magnes w wirującym aluminiowym bębnie i to ma zatrzymać kilku kilowatowy silnik? Może opiszę jak ja to widzę: 1. Wał silnika napędza poprzez widoczny na 1 zdjęciu wałek czarny...
Jeśli to asynchroniczna prądnica (a z mojej wiedzy wynika, że tak) to albo pomoże wymiana kondensatorów, lub magnesowanie, albo (to już w ostateczności) wyjęcie wirnika, wycięcie w nim dziury, i wstawienie magnesu neodymowego do wirnika, aby miał wzbudzenie, i żeby nie tracił magnetyzmu szczątkowego... Link do podobnego tematu, kolega : (at)krzysztofkamienski...
Do napędów bezreduktorowych, nowoczesnych dźwigów ze sterowaniem falownikowym używa się obecnie silników synchronicznych z wirnikami posiadającymi magnesy stałe. Silnik tego typu jest odmianą silnika krokowego. Tak więc weź kajecik i sobie to zanotuj. Nie ma co notować, bo napisałeś bzdurę. Silniki synchroniczne z wirnikami z magnesów trwałych (a nie...
Ten wirnik to magnes i był przyklejony ,pisałem magnesy bo były wersje z dwoma magnesami o dwóch kierunkach . Wirnik w kształcie pierścienia jest pęknięty w połowie Do wyrzucenia silnik ;dlatego się kręci w różne strony bo w zależności jakimi biegunami się ustawi a ma ich teraz cztery taki ma kierunek obrotów . Taki sam objaw jak się wysunie (odklei...
To wtedy przy pracy silnikowej byłoby iskrzenie na komutatorze, a przerwę na listku powinien wykazać pomiar oporności uzwojenia wirnika. Jedyna sytuacja jaka przychodzi mi na myśl, ale wątpię aby tak było, że w stojanie wklejony jest jakiś mały magnes robiący magnetyzm szczątkowy. W takiej sytuacji prądnica będzie pracowała jako silnik, ale nie będzie...
Silnik bez obciążenia będzie dążył z obrotami w nieskończoność, To dotyczy silnika szeregowego (chodzi o połączenie uzwojeń wirnika i stojana). Moja wypowiedź dotyczy takiego z magnesami. A równoległy prawie nie zmieni obrotów. Silnik z magnesami zmienia kierunek obrotów, jeśli włączy się odwrotnie zasilanie. Szeregowy, ani równoległy nie zmienia....
Witam Dla uniknięcia zagotowania wody w kotle u mnie napęd klapki przenoszony jest przez sprzęgło elektromagnetyczne ( cewka z rdzeniem od przekaźnika R-15, miałem na 24V=) wspomagane niewielkim magnesem neodymowym, zanik napięcia powoduje, iż sam magnes nie utrzyma klapki, która opada zamykając wlot powietrza. Ten sam efekt wywoła przekroczenie temperatury...
Jeśli kąt pomiędzy kierunkiem ruchu magnesu i kierunkiem przewodu jest zerowy to nie generuje się SEM. http://magnetyzmfizyka.blogspot.com/2009... Boki cewki równoległe do kierunku ruchu magnesów nie biorą udziału w generowaniu prądu. Nie rozpatrujemy pojedynczego przewodu w polu magnetycznym, tylko cewkę, która musi mieć...
fakt odwrócenia przewodów nie spowoduje uszkodzenia wiatraka lecz znianę kierunku obrotu śmigła. Kolejny który nie ma pojęcia o czym pisze - w zwykłych silnikach z obrotowym wirnikiem - tak, będzie się kręcić w 2 stronę, ale nie w tych silnikach. Tutaj kręci się sam magnes, zwoje są w miejscu a w każdym wentylatorze jest kilka elementów elektronicznych,...
Magnesy mają źle oznaczony bieguny N-S. Wpisz w google images frazę "magnes sztabkowy" i zobacz jak to wygląda. Bieguny są na skrajnych końcach magnesu w kształcie prostopadłościanu, zupełnie inaczej niż na Twoich obrazkach. Nic podobnego. Magnesy sa dobrze oznaczone tylko ty nie wiesz ze kierunek magnesowania mozna sobie dowolnie ustawic (zamowic)
Zmiana kierunku obrotów to zmiana magnesu na stojanie czyli przełącznik zamieniający początki uzwojenia stojana z jego końcami, kąt uzw. wirnika się nie zmienia, to już fabrycznie i doświadczalnie wybrany by silnik był najsprawniejszy.
A może zaadaptować wirnik z alternatora. Rozmontować wirnik i zamiast elektromagnesu dopasować magnes z głośnika. Pozdrawiam. Roboty o wiele więcej , a skutek odwrotny.Nie pasuje wymiar, kierunek namagnesowania, siła magnetyczna ferrytowego manesu jest 10x mniejsza od neodymowego, powiększy się droga ze żródła, rozdrobni się na kilka kierunków.Zero...
Wał będzie miał średnicę max. 12mm, hamulec nie musi więc być - a nawet nie powinien - tak masywny, jak te wyszukane przez stachu_l. To już brzmi jak "obrona Częstochowy" albo Termopile - marne szanse na powodzenie ale wszystkie siły do boju aby bronić swojego zdania. Podałem kierunek poszukiwań - zbuduj sobie mniejsze wersje. Jeszcze o prądach wirowych...
http://obrazki.elektroda.net/93_12585578... Jest to wierna kopia mojego artykułu który zamieściłem na nieistniejącej już (w swej dawnej postaci) stronie modelarstwo.org w 2002 roku. Założeniem było amatorskie stworzenie silnika modelarskiego bezszczotkowego. W tamtych czasach były one bardzo drogie. Artykuł powstał na podstawie moich własnych prac,...
Tam jest zwykły silnik elektryczny ze stałymi magnesami. To jest napęd. Napędza on przekładnię ślimakową, która redukuje obroty, a równocześnie siłę na osi. Na osi zamontowana jest krótka dźwignia, która wykonuje ruch obrotowy i łączy się z długą dźwignią, która to już wykonuje ruch posuwisto zwrotny. Zasada taka sama jak w korbowodzie w silniku spalinowym....
Silnik wyjąłem pokleiłem te 3 plastiki - zwracając uwagę aby magnes włożyć w tą samą stronę (bo obróci się kierunek-a co za tym idzie silnik nie będzie działać bo ma tam takie sprzęgło które go zablokuje). Zauważyłem jednak takie coś po rozebraniu, i myślę, że to było kłopotem. Magnes luźno obracał się, a przecież to on jest napędem w związku z tym...
Przepraszam, ale nie jestem lokajem na zawołanie. Skoro czekałeś rok na odpowiedź, zamiast poszukać informacji, to znaczy, że nie jest to dla ciebie informacja istotna. A i ciekawość nie taka wielka, skoro samodzielnie nie szukasz odpowiedzi, tylko wolisz czekać. Przykładem są choćby wszelkiej maści "lewitujące" zabawki magnetyczne. A kiedy magnes wykonuje...
To mam lepszy pomysł. Unieść ten magnes sterujący na ruchomej dźwigni, sprzęgnij dźwignię z elektromagnesem odciągającym dźwignię z tej jedynie słusznej pozycji na pozycję w jakiej maszyna staje.zworę elektromagnesu obciąż sprężyną. Siła napięcia sprężyny będzie przeciwdziałała wyciągnięciu dźwigni ze słusznej pozycji, elektromagnes będzie zasilany...
Jeśli jeden magnes masz dokładnie na swoim miejscu (i nie zamieniłeś magnesów o przeciwnym kierunku namagnesowania), to pozostałe mają być naprzemiennie (kolejne magnesy mają mieć przeciwne bieguny) - tak, jak bieguny na wirniku. I przy takim montażu magnesów powinno poprawnie działać, zwróć jeszcze uwagę na symetrię montażu (równe przeciwległe szczeliny),...
Dotyczy ostatniego postu-jak już wcześniej pisałem na tym portalu są osoby o dużym zakresie wiedzy i na nich liczę , na nich wsparcie wiedzą. A żartownisiom , grzecznie pisząc dziękuje. Twój układ będzie jak najbardziej działał. Musisz mieć silnik DC 12 V o mocy około 400 W oraz alternator 12 V. Teraz podłączasz silnik pod akumulator i silnik zaczyna...
Witam. Tak, uzwojenie to tak jak przypuszczasz "zwykła" cewka. Natomiast pierścień to magnes. Cewka jest umieszczona na wytłoczonych elementach metalowej obudowy, stanowiących nabiegunniki. Ten silnik nie ma ustalonego z góry kierunku wirowania. W tym przypadku odpowiedni kierunek wirowania, jak zapewne zauważyłeś, zapewniony jest mechanicznie za pomocą...
Aha, to DOKŁADNIE, tzn tak jak napisałem, z odpięciem kabla i miernikiem sprawdź krańcówkę otwierania. Ale skoro potem tzn po odbiciu od krańcówki zamykania na magnes w kierunku zamykania już reaguje to raczej coś innego. A nie są aby (przy jakiejś wcześniejszej okazji) zamienione podpięcia krańcówek ? w sumie tak wygląda - krańcówka otwierania nie...
1. Drut nawojowy; czy drut o średnicy 1-1.5mm będzie odpowiedzi do nawinięcia takiego silnika (chcę uzyskać dużą moc silnika)? Może być, projektujac w ten sposób (od tyłu) nawiniesz tyle zwojów ile wejdzie, a napiecie zasilania bedziesz musiał dobrać do prędkości obrotowej, prąd maksymalny bedzie wynikał z warunków chłodzenia uzwojenia ale pewnie ponad...
Siła przyciągania i odpychania w danym momencie są sobie równe. napisałem o przyciąganiu dla wyraźniejszego porównania sił - silnymi magnesami zajmuję sie cały czas i czuję temat. Elektromagnes przesuwający też jest rodzajem silnika elektrycznego i nie ma przyspieszeń kątowych Zamiast magnesować ferryty to lepiej użyć gotowych magnesów neodymowych -...
Wiem że temat jest stary ale kolega nie odpowiedział na pytanie ja szukałem też odpowiedzi czemu cewki są nawijane czasami w jednym kierunku a czasami co druga cewka w przeciwnym kierunku. Odpowiedz jest prosta te nawinięte w jednym kierunku zachowają tyle biegunów magnetycznych ile jest magnesów nawijane co druga w przeciwnym kierunku redukuje bieguny...
Enkoder to jak dla mnie za dużo powiedziane. Jak potrzeba tylko zadaną odległość kątową przebytą przez wał silnika, nie musisz potwierdzać kierunku obrotów - czujnik zbliżeniowy, jak koszt za duży to daj transoptor szczelinowy (np. ze stacji dysków lub czegoś podobnego)i jakąś przesłonę na wał. Ten sygnał po następnym transoptorze na mikroklocek. Masz...
Uzwojenia mogą być połączone w trójkąt - wtedy prąd ma zawsze dwie drogi, przez jedno uzwojenie, albo przez dwa pozostałe połączone szeregowo. Zastanówmy się, co by było przy połączeniu w gwiazdę tak, by prąd zawsze płynął przez dwa uzwojenia połączone szeregowo, a przez trzecie nie; w chwili przełączania sektorów na komutatorze prąd musi nagle zmienić...
Jedno pytanie. Jaki jest kierunek pola w magnesach? Jeżeli są to normalne magnesy z polem skupionym na poprzcznych małych bokach to tak je należy ustawić w wirniku. Ustawienie z fotek jest dobre dla magnesów ze strumieniem wychodzącym ze środka płytki. Poza tym często odwraca sie biegunoość co drugiego elementu. Wszystko robi się aby wzmocnić strumień...
Sądzę, że bez wiedzy nt konstrukcji wkrętarki i układu elektronicznego pośredniczącego pomiędzy akumulatorem a silnikiem trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie autora. Jeśli jednak założyć, że to klasyczny silnik komutatorowy z magnesem stałym w stojanie, oraz układ regulatora obrotów wykorzystujący zmianę wypełnienia impulsu, to w ogólnym zarysie...
Sprawdź poprawność montażu magnesów od krańcówek - ustawienie nie jest obojętne - kwardrat lub zamknięta kłódka zawsze po prawej, kółko lub otwarta kłódka zawsze po lewej - i to niezależnie od strony zamontowania silnika i kierunku ruchu bramy. Do tego LEDa krańcówki FCA powinna gasnąć na otwarciu, krańcówki FCC na zamknięciu. Sprawdź także, czy masz...
magnes kierunek magnesowania silnik wiertarki magnes silnik szczotkowy magnes
wyrejestrowany pojazd siłownik renault niedrożne wężyki
truma schemat gitarowy przedwzmacniacz lampowy
Wzrost oporu grzałki wodnej od 20°C do 60°C Klimatyzacja dwustrefowa: różne temperatury po stronach kierowcy i pasażera