Poluzowany magnes prądniczki tachometrycznej znajdujący się na końcu wirnika za komutatorem. Można go wkleić na kropelkę.
Wkręć magnes prądniczki tachometrycznej w silniku. Jak to zrobić, użyj funkcji szukaj . A to na dobry początek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30...
Poszukuję magnesu tachometru lub całego tachometru do silnika pralki Electrolux EW 1110T.
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Aleś uparty! No dobra, sprawdź magnes prądniczki tachometrycznej oraz dotrzyj komutator za pomocą pumexu.
Prawdopodobnie poluzowany lub pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej
Sprawdź prądniczkę tachometryczną ( uzwojenie i magnes ) , przewody prowadzące sygnał prądniczki do modułu .
Sprawdź mocowanie magnesu prądniczki tachometrycznej silnika .
Uszkodzona prądniczka tachometryczna silnika . Trzeba dobrać się do tyłu silnika , sprawdzić uzwojenie prądniczki , magnes .
Sprawdź dokładnie czy nie poluzował się magnes prądniczki tachometrycznej, jakość styków i ciągłość okablowania od prądniczki do samego modułu (może być złamany, przetarty przewód).
Nie znamy finału usterki Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej płytki nie uszkodził, ale mógł uszkodzić samą prądniczkę. Sprawdzić w takim przypadku ciągłość uzwojenia omomierzem. Może komuś się przydać.
Sprawdź czy się magnes na prądniczka tachometryczna nie wykręcił.
I mocowanie magnesu obrotowego prądniczki tachometrycznej .
Prądniczka tachometryczna, magnes na końcu wirnika i czujnik w regulatorze. 1143362 Na zdjęciu widzę tylko dwie z wymienionych trzech rzeczy.
Witam może ktoś się spotkał z takim przypadkiem i mi coś podpowie. Otóż w mojej nowej pralce /gwarancja wyszła parę miesięcy temu/ po załaczeniu prania pralka się wyłącza,tak jest na każdym programie,włączam wirowanie wchodzi na obroty i się wyłącza i za chwilę znowu wchodzi na obroty i się wyłącza.To samo na praniu ,nabierze wody obrót i się wyłącza...
Ciągnie iskrę bo szczotki za krótkie i brak właściwego docisku . Silnik uzwojeniowo sprawny , natomiast według mnie brak sprzężenia zwrotnego pomiędzy prądniczką tachometryczną a elektroniką . Sprawdź ciągłość uzwojenia cewki prądniczki , zamocowanie magnesu pradniczki , okablowanie prądniczki do modułu . Poza tym pralka powinna sygnalizować jakiś kod...
na 90% to wina prądniczki tachometrycznej zainstalowanej na silniku. Mogła się odsunąć od silnika , mogły się rozczepić kabelki od niej lub w gorszym przypadku uszkodził się jej magnes lub uzwojenie. Prądniczka ta znajduję się z tyłu na wale silnika.
Kolego, nie czytałeś wcześniejszych postów na temat prądniczki tachometrycznej silnika!! :| Poszukaj gdzieś pod pralką magnesu (blaszki zabezpieczającej w kształcie "słoneczka"), który Ci wylatał...
Zajrzyj do prądniczki tachometrycznej i sprawdź magnes czy nie poluzowany.
Według opisu to problemem może być zafałszowany pobór prądu przez silnik, lub odczyt z prądniczki tachometrycznej. Gdyby słyszeć i widzieć jak pracuje, byłoby łatwiej coś doradzić. Sprawdź czy magnes na osi silnika jest w porządku, bo tu dopatrywałbym się przyczyny. W drugiej kolejności usterka programatora. Jeśli wszystko co opisałeś się zgadza.
Witam Sprawdż pradniczke tachometryczną , podłącz woltomierz i zobacz czy generuje napięcie , może jakaś przerwa w obwodzie prądniczki albo problem z magnesem .
Witam drogich Forumowiczów Mam problem z pralką jak w temacie. Poza tym pierze zupełnie normalnie. Przeczytałem wiele postów i poczyniłem następujące próby (niestety bez skutku): 1. Pompa wymontowana i przeczyszczona 2. Układ hydrostatu drożny, hydrostat wydaje się być sprawny 3. Szczotki silnika wymienione (stare były jeszcze dość długie) 4. Grzałka...
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
Prądniczka na silniku daje sygnał zwrotny do uP, że za wysokie obroty, więc ten obcina zasilanie na przekaźniku k2. Silnik zatrzymuje się, czeka minutę i powraca do programu. I to by się zgadzało, z tym, że nie sprawdziłeś samej prądniczki tachometrycznej (pachnie mi pękniętym magnesem na osi wirnika). Zdemontuj silnik z pralki i sprawdź. Dane (opór)...
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna, prawdopodobnie poluzował się magnes.
Pralka naprawiona, uszkodzona została prądniczka tachometryczna tzn. magnes się pokruszył, skleiłem go i pralka działa. Pozdrawiam
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
prądniczka tacho pełni funkcje kontroli obrotów na podstawie napięcia Taką właśnie funkcję ona pełni. O symulacji zapomnij. Poszukaj magnesu z jakiegoś "dawcy".
Masz problem z prądniczką tachometryczną: albo luźny magnes albo przerwa uzwojenia cewki.
a może być jakaś inna przyczyna? Prądniczka tachometryczna na silniku - obluzowany magnes.
Witam No wyjaśniło sie jest to prądniczka tachometryczna np. https://sklep.ardomex.pl/pradnica-tachom...
Cześć. Sprawdż prądniczkę tachometryczną ,która znajduję się na silniku i magnes który jest w środku tej prądniczki. Pozdrawiam
Do sprawdzenia prądniczka tachometryczna na silniku a szczególnie jej magnes, sprawdź czy się nie poluzował.
Trochę dało mi to do myslenia. Mam silnik z tachoprądniczką. Wirnik z magnesu stałego, stojan nawinięty. Mam rozumięć, że jeżeli zdejmnę stojan lub wyciągnę wirnik tachoprądnicy, to jej parametry sie zmienią lub ją uszkodzę? Jeśli jest to prądniczka tachometryczna z magnesem stałym na rotorze - wirniku - to jest prądniczka synchroniczna prądu przemiennego...
Objaw jest typowy dla braku sygnału z prądniczki tachometrycznej. Proponuję: 1 Sprawdzić czy przy ręcznym obracaniem silnikiem są impulsy z prądniczki 2 W razie braku, sprawdzić magnes w prądniczce czy się nie wykręcił
święcą diody 2, 3 Jeśli od lewej, czyli pranie zasadnicze i płukanie - błąd f12 i do sprawdzenia obwód grzałki. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić grzałkę na przejście oraz upływność do masy Jeśli od prawej, czyli stop płukanie (lub nieopisana) i płukanie - błąd f06 - błąd prądniczki tachometrycznej. Skoro silnik obraca w pierwszej kolejności...
sprawdz czy niewykrecil sie magnes pod pradniczka tachometryczna
Brak informacji z prądniczki tachometrycznej. Do sprawdzenia silnik, a konkretnie to szczotki i cewka tachogeneratora i magnesu
Witam. Prądniczka tachometryczna w tych pralkach jest w silniku. Magnes znajduje się między łożyskiem, a komutatorem.
Tcho sprawdziłem magnes wygląda na cały, po podłączeniu miernika i zakręceniu wałem silnika na wyjściu prądniczki tachometrycznej indukuje się napięcie 0,5-1 mV( czy nie jest to za mało? Podłączyłem tester ciągłości obwodu do cewki prądniczki tachometrycznej i wyszło mi, że nie ma ciągłości obwodu, czyżby cewka do wymiany ??
Sporadycznie (raz na kilka, kilkadzieisąt prań) można usłyszeć charakterystyczne syknięcie i mocne, bardzo głośne zakręcenie bębnem Sprawdź kostkę silnika ,przewody instalacji silnik-moduł , ciągłość uzwojenia prądniczki tachometrycznej po mocnym jej nagrzaniu np. suszarką do włosów , mocowanie magnesu prądniczki . Inne porady masz w przytoczonym przez...
Pralka tak szybko wiruje że aż skacze Najprawdopodobniej uszkodzona prądniczka tachometryczna. Z tyłu silnika jest cewka a wewnątrz okrągły magnes - sprawdź czy się nie wykręcił z osi silnika.
prądniczka tachometryczna znajduje sie na końcu silnika wychodzą z niego dwa kabelki sprawdź czy wszystko jest w niej ok czy magnes nie odpadł
Prądniczka tachometryczna zamontowana na końcu wału silnika. Składa się z: - magnesu (czarno-biały walec ok. 15mm średnicy) wkręconego w wał silnika, - uzwojenia (kształt dużego pogrubionego kapsla ok. 30mmm średnicy) z podłączoną parą przewodów, - pierścienia zabezpieczającego ok. 30 mmm średnicy.
Witam, proszę sprawdzić prądniczkę tachometryczną w silniku, znajduje się z drugiej strony niż koło pasowe na silniku pod taką pokrywką. Zdarza się że magnes wyleci z ośki wirnika. Sprawdzić należy przewody od tej prądniczki do programatora. Bez miernika będzie problem, jeśli te rzeczy są dobre to winny będzie programator.
sprawdź prądnicę tachometryczną na tylnej części (tarczy) silnika sprawdź czy nie odkręcił się magnes od osi sprawdź ciągłość obwodu cewki prądniczki oraz czy nie odłączył się któryś przewód
Ktoś coś napisał i co z tego, co to znaczy "mała rezystancja przejściowa szczotki", ile razy mniejsza niż dla szczotki w normalnej prądnicy? Zwykła prądnica wytwarza prąd o wartościach kilkudziesięciu/kilkuset A. Prąd pobierany z prądniczki tachometrycznej to zazwyczaj kilka/kilkanaście mA. Jeżeli oporność wejściowa układu przetwarzającego sygnał z...
Witam! Udało mi się sprawdzić wartość rezystancji cewki prądniczki tachometryczne, okazało się że ma aż 160 om. dość duża wartość w porównaniu z innymi cewkami. Stan magnesu ok, bez zniszczeń. Czy w takim układzie podejrzany jest moduł elektroniczny? Pozdrawiam
Witam. Jeśli pralka obraca bębnem szybciej niż powinna - zrywa się jakby do wirowania, należy sprawdzić prądniczkę tachometryczną, która odpowiada za kontrolę prędkości obrotowej silnika. Ponieważ pralka w trakcie wymiany amortyzatorów była przemieszczana, mogło dojść do odklejenia się bądź zsunięcia magnesu prądniczki. Należy dostać się do silnika,...
W zasadzie najprościej to zrobić poprzez kontrolę prądu płynącego w obwodzie. Ale to nie jest kontrola pracy wentylatora, tylko "kontrola pobierania przez niego prądu". Założenie prądniczki tachometrycznej na oś silnika, wydaje się być najprostszym rozwiązaniem. Ewentualnie magnes + czujnik hall-a. Jeśli już pomiar prądu to, układ musiałby na podstawie...
W pierwszej fazie prania. Jak napuszcza wodę i kręci bębnem na 2-3 sekundy kilka razy przyspiesza i potrafi się przemieścić dość znacznie. Jak przejdzie 1 fazę dalej pierze normalnie, wirowanie też normalnie. Dzisiaj wyświetliła błąd F6. Kiedyś już taki błąd też się pojawił. Zastanawia mnie kwestia tej prądniczki tachometrycznej. Rezystancja ok 70 Ohm...
Przelutowałem sterownik zwłaszcza elementy idące od prądniczki tachometrycznej. wymieniłem kondensatory, rozebrałem silnik wyczyściłem komutator, stan szczotek nie budził zastrzeżeń, sprawdziłem stan magnesu na wirniku, oraz cewkę tacho. Po podaniu napięcia 230V silnik pracuje poprawnie z pełnymi obrotami, napięcie mierzone na cewce tacho wynosi 29V....
Prawidłowe zachowanie się pralki przy uszkodzeniu zespołu tachometru.Wymień te opory R71, R72. Następnie sprawdź prądniczkę tachometryczną czy nie spalona cewka i dobrze zamocowany magnes wirujący oraz czy po pokręceniu ręką wirnikiem silnika na cewce tachometru występuje jakieś małe napięcie.Sprawdź też czy kostka silnika i kostka od strony instalacji...
Nie ma większego znaczenia, jaki modulator zastosujesz. Ważne jest to, żeby mógł uzyskać wypełnienie bliskie 100% Z serii UC3842-5 ten warunek spełniają UC3842 (min napięcie zasilania 16V) i UC3843 (min napięcie zasilania 8.5V). Aplikacja jest banalnie prosta - podłączasz MOSFETa, pomiędzy dren a + szeregowo dławik i silnik, i również pomiędzy dren...
Prawidłowo to nazywa się prądniczka tachometryczna Tak wykazuje przewodność jak będziesz kręcił wirnikiem silnika to powinno pojawiać się niewielkie napięcie na zaciskach prądniczki No niekoniecznie, sa pralki z dokladniejszym "odczytem" predkosci, na przyklad wyzsze modele BSH z magnesem na wale ale zamiast cewki jest wlasnie czujnik halla.
(mam wrażenie że próbuje rozkręcić się do maksymalnych obrotów). Sprawdź prądniczkę tachometryczną silnika, może być poluzowany magnes.
możesz jeszcze sprawdzić prądniczkę tachometryczną. wklej magnes !
Sprawdź prądniczkę tachometryczną z tyłu silnika, a zwłaszcza magnes. Pewnie sie wykręcił. Pozdrawiam.
Sprawdź prądniczkę tachometryczną na silniku, może być poluzowany magnes, sprawdź też połączenia w kostce silnika.
Witam, zacznę tak: 1.To do czego idą te 2 czerwone kabelki to prądnica tachometryczna. Bezpośrednio przez nią nie da się sterować obrotami, ale do tego służy. 2.To co blokuje drugie łożysko to magnes od tej właśnie prądniczki. Należy go ściągnąć podobnie jak łożysko. Jeżeli się ten element uszkodzi to właściwie nic takiego się nie stanie (chyba że chcesz...
Mruga 7 razy. Moduł,silnik,okablowanie sprawdzone. Sprawdź prądniczkę tachometryczną, zobacz czy nie jest poluzowany jej magnes.
patrze na silnik i widze ze to tacho jesli to taka kostka czerwona to dobrze zamocowane Jeżeli kostką nazywasz pierścień o grubości ok.1 cm i takiej szerokości to OK. Jeśli nie, to prądniczka tachometryczna zamocowana jest po przeciwnej stronie silnika niż pasek napędowy. Dochodzą do niej dwa cienkie przewody. Zamocowana jest do korpusu silnika przez...
Sprawdź magnes w cewce tachografu,czy się nie wykręcił.Pozdrawiam. Masz jakiekolwiek pojęcie o naprawie tego urządzenia? Gdzie Ty Chłopie widziałeś w niemieckich Boschach wkręcany magnes tacho? Tam zawsze jest osadzony magnes na sztywno z tyłu osi wirnika, w dodatku przed łożyskiem... Najwyżej może pęknąć, ale się z całą pewnością "nie wykręci"......
Sprawdź prądniczkę tachometryczną umiejscowioną po drugiej stronie ośki silnika (magnes , jego mocowanie do ośki i przejście cewki ).Jeśli tu w porządku to uszkodzenie będzie tkwiło w płycie modułu elektronicznego
Sprawdź dokładnie prądniczkę tachometryczną na silniku, mocowanie jej cewki i mocowanie magnesu i sprawdź czy nie jest zwarty triak sterujący pracą silnika na module. To na początek, poza tym za mało daje nazwa amica, a model ?
Witam, Od pewnego czasu pralka zaczęła "skakać", a nie skakała nigdy. Czasami pranie przebiegało bez problemów ale coraz częściej ze "skokami". Sprawdziłem sprężyny, amortyzatory, wypoziomowanie - wszystko OK. Dzisiaj Pralka "skoczyła" i pojawił się błąd F06 - czyli Tachometer failure (no motor movement detected. Przeczytałem wszystkie posty opisujące...
To, co pokazałeś (zielona strzałka) to właśnie cewka i jak widać jest zabezpieczona pierścieniem. A czerwona strzałka, jak mniemam, to wskazuje niewidoczny na zdjęciu, wkręcalny magnes (w ośkę wirnika). To wszystko składa się na urządzenie zwane prądniczką tachometryczną (tachogeneratorem). A w silnikach typu SOLE (takim, jak w Twojej pralce) nagminną...
W silniku SOLE, a taki jest zamontowany prawdopodobnie w tej pralce, max. opór cewki (w prądniczce tachometrycznej) wynosi 500Ω . Efekt działania prądniczki sprawdzisz: woltomierz podłączasz na zaciski cewki i obracasz ręką za koło pasowe, na woltomierzu powinno być wskazanie kilku volt (za koło pasowe silnika), lub kilunastu volt (za koło pasowe...
Potrzebuję taki regulator, by przy małych napięciach 24V ładował 2 akumulatory a przy wyższym, załączał kolejne dwa. Ponieważ przy wolnych obrotach napięcie wynosi od 17V do 60V.Czytałem to ze można zrobić na przekaźnikach. Po prostu przy większych obrotach śmigła będą załączały się kolejne akumulatory Jest to trójfazowa synchroniczna prądnica wykonana...
Prądniczkę tachometryczną znajdziesz na silniku, na jednym końcu wałka silnika jest kółko pasowe a na drugim cewka tacho, magnes to wirniczek, musi być dobrze umocowany do wałka silnika.
No to daj mniejszy opornik. Jak zastosujesz prądnicę tachometryczną, kontaktron z magnesem, diodę led z fototranzystorem albo fotodiodą to i tak będziesz musiał jakoś ten silnik wysterować. Spróbuj znaleźć taką rezystancję, żeby to chodziło i latem i zimą. :)
Błąd ten związany jest z prądnicą tachometryczną w silniku. Prawdopodobne przyczyny. 1.Przerwa obwodu cewki prądnicy 2.Uszkodzony magnes prądnicy 3.Brak połączenia między prądnicą a modułem (programatorem).
sprawa braku regulacji obrotów: sprawdzić prądniczkę tachometryczną czy wszystko z nią w porządku, to znaczy czy cewka ma przejście, czy magnes jest zamocowany do osi i czy generuje jakieś znikome nawet napięcie przy obracaniu ręką wału silnika sprawa poboru proszku: w tym przypadku sterowanie strumieniem wody odbywa się mechanicznie za pomocą dźwigni...
Sprawdź prądniczkę tachometryczną (z tyłu silnika). Pozdrawiam. PS. Magnesik tejże prądniczki, czy nie jest luźny.
Przy 25km/h koło wykonuje ok 0.4 obrotu na sekundę. Przy oczekiwanej "gęstości" pomiaru co 0.1s, wykona tylko 0.04 obrotu! Potrzebujesz czegoś co ma setki czy tysiące impulsów na obrót. Stąd może zainteresowanie silnikiem krokowym, bo on ma skok bardzo mały. Jeśli interesuje Cię tylko prędkość, to można poszukać innych rozwiązań, np: prądnica tachometryczna...
Mam silnik od pralki, chyba 200W, kupiłem też tani regulator obrotów US-53 AC 220V, niestety nie mam prądnicy tachometrycznej, jak ją tanio wykonać samemu? Cześć! Zbudowanie własnej prądnicy tachometrycznej może być ciekawym projektem DIY. Oto jeden ze sposobów, aby ją wykonać tanio i efektywnie, korzystając z prostych elementów, takich jak magnes...
Sprawdź prądniczke tachometryczną, bo wygląda na przerwe w jej obwodzie, ewentualnie czy magnes na wirniku jest.
Sprzężenie regulacji jest realizowane za pomocą prądniczki tachometryczej. Są to dwa przewody na module RMA130 zaciski 1,2. Sprawdz na silnku po przeciwnej stronie koła pasowego miaści się to ustrojstwo.Cewka i magnes na ośi silnka.Może się odkręcił magnes lub coś podobnego.Przy pracującej pralce powinno na zaciskach 1,2 być kilka volt napięci zmiennego....
a czy sprawdziles czy prądniczka tachometryczna jest sprawna?? był z nią problem ....następnie producent poprawił ten silnik ale zdzżało sie tak że jak silnik dochodził do płukania to programator stawał bo nie "potrafił kontrolowac pracy silnika" Na osi silnika w prądniczce jest taki magnesik , który po nagrzaniu się silnika po prostu się śliga i oszukuje...
Do pomiaru tak małych obrotów trzeba na osi/wale zamontować zębata tarczę pomiarową np. o 16, 32, 64, 128 zębach Nie koniecznie. Wszystko zależy od tego jakie właściwości ma mieć obrotomierz. Można to załatwić tak jak chce autor (jeden czujnik - jeden magnes) ale należy liczyć się z tym że poprawny wynik pomiaru pokaże się po kilku(nastu) sekundach(miernik...
Ale jak próbowałeś na skalarnym, to spróbuj na wektorowym i zobacz. Okazuje się że falownik był prawdopodobnie w trybie wektorowym z danymi silnika z poprzedniego życia falownika, stąd możliwe problemy z kręceniem na biegu jałowym. Po zrobieniu autotuna silnik działa ok bez obciążenia. Po pierwsze, to serwosilnik. Synchroniczny silnik z magnesami trwałymi,...
jezeli jest to klasyczny obrotomierz np. z fiata 125 lub poldka to musisz zastosoawć jakis układ generujący impulsy (w silnikach Diesla nie ma ani przerywacza ani halotronu) najłatwiej wykorzystac do tego transoptor i kawałek blachy przykręconej do koła pasowego silnika, do tego prosty układ formaowania impulsu z jednego tranzystora i wzmacniacza operacyjnego...
Nie licytujmy się ile kto widział i co kto wie kolego.Nie o to tu chodzi.Jeżeli jak twierdzisz mogą znajdować się tam opiłki metali to jest ewidentny bubel producenta który nie zadbał o uszczelnienie tego elementu,ja w każdym razie widziałem wiele różnego rodzaju enkonderów i prądnic tachometrycznych silników pracujących w ekstremalnych warunkach gdzie...
Witam. Typowy ściemniacz , absolutnie się nie nadaje. A koło zamachowe to chyba całkiem zły pomysł- tokarka ma przecież sporo mas wirujących. Wirnik ,koła pasowe, wrzeciono, uchwyt tokarski. To wszystko waży i to nie tak mało. Skoro te wirujące masy kilku kg - nie są w stanie " ustabilizować " prędkości obrotowej. To takie koło musiało by mieć chyba...
prądniczka tachometryczny napiąć amica prądniczka tachometryczny sprawdzić prądniczka tachometryczny
szyba wewnętrzna monter elektronik komunikat micra satel
suszarka elektrolux philips az1830
ALUP SOLO7 – kody błędów, kasowanie alarmów, Air-Control 1/2, instrukcja serwisowa Puszka podtynkowa 80 mm z deklem gwintowanym – PIP-80, bakelit, zamienniki, dostępność 2024