Poluzowany magnes w prądniczce tacho.
Witam, przy wymianie łożyska w silniku rozsypał się magnes. Czy ktoś może ma na sprzedaż lub wie gdzie to kupić ? Efekt jest taki że pralka kręci tylko na starcie programu dwa obroty i to samo przy wirowaniu.Po za tym zero obracania.
Do sprawdzenia magnes w prądniczce tacho.
Witam. Jakiś czas temu miałem podobny przypadek ale wtedy rozkręcił się magnes w tacho i pralka wariowała przy wirówce.Warto sprawdzić. Pozdrawiam
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
Witam. Miałem autentyczny przypadek z pralką Siemens przed świętami Bożego Narodzenia. Wymieniłem cewkę tacho, odtłuściłem magnes i pralka pracuje poprawnie.
To co jest na zdjęciu to cewka a magnes jest na wirniku silnika. Tutaj przykład magnesu: https://expertagd.pl/pl/p/Magnes-do-Tach...
Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magne z z wirnika na tacho Tylko w tych pralkach magnes na tacho nie jest wkręcany... :wink:
Ten magnes tacho trzeba zabezpieczyć aby nie było powtórki z rozrywki. Przydałoby się zdjęcie magnesu tacho .
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Sam magnes w tym silniku nie występuje. Sklejenie popękanego magnesu spowoduję złą pracę silnika. Trzeba szukać na aukcjach takiego / podobnego silnika z dobrym magnesem.
Witam. Może należy dokręcić magnes w prądniczce tacho OK?.Pozdrawiam.
Triaka nie sprawdzałeś a chcesz kupować w ciemno tacho i magnes. Powodzenia 😁
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
PW - to prywatna wiadomość.Mój silnik jest od pralki Miele W 701 jest 100% sprawny.Silnik głowny D2 - 505/2 Pisz na mój e-mail fostan(at)wp.pl tel. 612832700
:arrow: PS 663S BIO Przeczytaj jeszcze raz, o bólach Autora... Wylatał magnes tacho i tyle... Pompa, też do wymiany.
Może też być coś z magnesem w tacho.
Dzięki za wszystko ,po wielu trudach zdobyłem silnik ,pralka działa jak należy :)
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Problem rozwiązany, pralka wróciła do żywych. Problemem okazał się triak, po wymianie wszystko działa, na razie sprawdzone na jednym praniu+odwirowani, ale jest OK. Gdyby ktoś szukał modelu triaka do ww. modelu (i zapewne nie tylko do tego) to z tego co udało się odczytać jest BTB 15. Chciałbym wszystkim podziękować za pomoc a w szczególności koledze...
No to wydałeś pieniądze na darmo na zakup silnika. Będziesz miał uszkodzony obwód tachogeneratora na module sterującym lub przerwę w wiązce elektrycznej zasilającej silnik. Mogłeś pomierzyć cewkę przynajmniej i sprawdzić magnes tacho i wtedy byś się zastanowił nad kupnem silnika.
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Wkręć sobie magnes prądniczki tacho silnika, najlepiej na damski lakier do paznokci... Pozdrawiam.
Witam. Cewka czy magnes??
A jak tam pasek się czuje i sprawuje? Może już rozciągnięty za mocno? Magnes sprawdzałeś w tacho?
Wykręcił Ci się magnes na prądniczce tacho.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
W tym temacie pewien użytkownik ma sporo magnesów z prądniczek tacho.. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic24...
Kupię magnes lub kompletny tachogenerator do silnika bezszczotkowego. Srednica wewnętrzna cewki 27mm, zewnętrzna 42mm. Cewka mocowana na dwie śrubki.
uszkodzone tacho lub triak silnika w programatorze ale F06 to uszkodzenie tacha pękł magnes lub jest luźny
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Aktualne ? Myślę że tak. Co prawda udało mi się kupić używany silnik i pralka śmiga ale w dalszym ciągu mam stary silnik z rozsypanym magnesem więc mógłbym go skompletować.
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
A jak prądnica tacho ? jak magnes ?
może tacho się poluzowało czy posypało. No właśnie to starałem Ci się we wcześniejszym moim poście podpowiedzieć. Wklej poluzowany magnes tacho na kropelkę.
E52 – NO TACHOMETER SIGNAL Sprawdź tacho w silniku, może magnes się wykręcił.
Problem z tachometrem .Albo przerywa uzwojenie cewki tacho albo luźny magnes wirujący.
Czołem! Sprawdz silnik, grzałke,NTC na rezystancje do masy.SZczególnie tacho -magnes pozdrawiam TFX
Na moje to srawdził bym czy nie jest obluzowana prądniczka tacho czyli te cuśko na silniku, z opisu wynika że czasami nie podaje prawidłowych danych. Zdaża się że jest obluzowany pierścień magnesu na prądnicy tacho.
Kolega Nares ma rację............................... Wyciągaj silnik i sprawdź mocowanie magnesu tacho(po przeciwnej stronie koła pasowego). Jeśli jest ok sprawdź cewkę tacho czy generuje napięcie. Pisz o wynikach to będziem kierować dalej....
najlepiej ją zdjąć i sprawdzić magnes wewnątrz, beko robi tandetne magnesy i potrafią się rozpadać. Mierzenie omomierzem tacho nic tu nie wykaże i proponuję od tego zacząć.
Zacznij od magnesu prądnicy tachometrycznej , moze sie wykrecił z wirnika sprawdz tez rezystancje samej prądnicy ,oraz rezystory od tacho na module (również czy wszystkie są na swoim miejscu... :lol: ) Pozdrawiam
Na początek wyciągnij silnik i sprawdż prądnicę tacho ( magnes, rezystancja cewki), przy okazji przeglądnij złącze silnika. Jeżeli wszystko bedzie ok, to uszkodzenia szukaj w module.
Sprawdź tacho i magnes przy nim.
Witam Uszkodziła mi się pralka Mastercook pfe-840, tzn. Prądniczka Tachometryczna, a dokladniej magnes, skleiłem go i pralka zaczęła funkcjonować, lecz po kilku miesiącach problem się powtórzył. Chciałem zapytać czy prądniczka tacho pełni funkcje kontroli obrotów na podstawie napięcia czy zabezpieczenia silnika na podstawie napięcia? Jeżeli to drugie...
Na początek do sprawdzenia prądniczka tacho, magnes i połączenia.
Uszkodzony silnik (pradniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) Wyciągnięta kostka silnika; Lub zablokowany beben Wykręcony magnes na osi silnka / tacho/
Sprawdź jeszcze magnes na tacho czy się nie poluzował
Witam, kolego srawdź jeszcze magnes w tacho czy nie jest luźny
Magnes w tacho lub triak silnika.
Dzięki za odpowiedź. Właśnie nic nie robiłem. Załączyłem pranie jak zwykle i w pewnym momencie zaczęło coś stukać - myślałem, że zamek o szybę. No ale po pewnym czasie przestało - silnik zaczął kręcić lewo - prawo, a następnie przestał. No i błąd "awaria silnika". Też myślę właśnie żeby spróbować to pokleić. Zastanawia mnie jeszcze czy po tym, jak zamontuję...
Sprawdź czy się magnes z prądniczki tacho nie wykręcił.
Pralkę złożyłem i na razie jest wszystko w porządku. Wymieniłem tacho i wkręciłem magnes na klej, Dziękuję wszystkim za przydatne podpowiedzi.
faktycznie silnik SOLE typ 20584.740, jeszcze raz zmierzyłem cewkę średnice zewnętrzna 39 mm, wewnętrzna 22 mm. Może ktoś ma magnes pasujący do tego tacho ??
Zablokowany silnik /zablokowana dzwignia bębna / generator tacho Sprzwdź silnik ( szczotki, prądnice tacho, magnes na wirniku ) :D
Miałem taki sam problem i okazało się że odkręcił się magnes na ośce wirnika silnika i przez to wypchnął tacho z gniazda. Po dokręceniu / na gwint kropelka lakieru do paznokci / pralka hula do dzisiaj. Może to jest ta przyczyna. pozdrawiam
Jak ta Amica posiada wersję z silnikiem SOLE, to masz problem z magnesem w prądnicy tacho...
Na początek prądniczkę tacho i jej magnes na silniku, jakość połączeń od tacho do modułu.
Cewka i magnes znajduje się z tylu silnika a wyjście cewki tacho w listwie przy silniku i tam można zmierzyć oporność cewki i czy pojawia się napięcie podczas obracania bębnem. Jeśli cewka ma oporność a brak napięcia podczas obracania to masz problem z magnesem od tacho i wtedy trzeba tam zajrzeć by zobaczyć co się z magnesem stało. Jeśli motorek ok...
Magnes tacho na silniku rozsypał się.
Przekaźniki ok. błąd E52 cewka tacho 180Ω, magnes ok. co jeszcze sprawdzić?
Jednak w sumie nie wiem od czego zacząć czy to jest to tacho i chodzi o ten "magnes" na elektromagnesie?
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Może być pęknięty magnes od tacho lub cewka tacho ma przerwę.
Sprawdź tacho,magnes,moduł(triak może być zwarty). Użyj funkcji -"szukaj".
Jeśli kręci tylko raz i do tego robi to szybko jakby próbowała wirować, to masz uszkodzenie obwodu tachometru, czyli jak wyżej wspomniane tacho - przewody - moduł. Tacho pomierz na kostce silnika, ponadto zdejmij te z motoru i sprawdź czy magnes pod cewką cały jest. Jeśli tam będzie ok to pro forma przewody do sprawdzenia, ale w zasadzie można moduł...
Sprawdz tacho,czy nie wykręcił się wirnik/magnes/.
Witam. Czy ktoś ma sposób na ściągnięcie magnesu tacho z wirnika silnika pralki Whirlpool? Chciałem wymienić łożysko od strony komutatora i nie mogę w żaden sposób zdemontować magnesu z wirnika , który jest przymocowany jakimś kołkiem na wieloklinie. Koło pasowe ściągnąłem za pomocą prasy hydraulicznej 30T i odklejacza łożysk. Jeżeli ktoś z kolegów...
Sprawdź magnes od tacho czy się nie wykręcił i moduł .
Sprawdź jeszcze raz tacho na silniku, rozbierz i sprawdź czy nie wykręcił sie magnes lub czy nie jest pęknięty, piszesz że była sprawdzana jedynie rezystancja cewki tacho
Sprawdź prądniczkę tachometru- może jest rozkręcona- części takich jak magnes na gwincie i koronka poszukaj pod pralka- radzę bez uzywania odkurzacza, a potem poskładaj do kupy , magnes wkręć na Loctite- tylko nie klej sekundowy, ale preparat przeciwdziałajacy odkręcaniu śrub, włoż cewkę i zamknij od zewnatrz koronką. Powinno zakończyć sprawę. To tacho...
Kolego bez urazy, programator nie wyrzuca bezpiecznika 16A. Skończyły się szczotki, spalił wirnik silnika i bum- moim skromnym zdaniem.To, że szczotki dotykają komutatora nie oznacza, że są OK zresztą wyżej Ci o tym napisano. Niestety trzeba wyjąć silnik i sprawdzić te szczotki . Przy tej okazji proponuję również jednocześnie przemierzyć wirnik silnika,...
Więc to ten sam pasek co mam tak samo oryginalny jak i kupiony, zamieściłem zdjęcie na którym są oby dwa Dodano po 6 Jaki inny silnik, to ten sam silnik od strony tacho po zdjęciu osłony plastikowej tachometru, widok na magnes wirnika tacho oraz sam elektromagnes tacho. Nic tu nie jest inne bo i po co.
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Sprawdż , czy magnes prądniczki tacho z tyłu silnika się nie odkręcił.
Sprawdź czy się magnes w tacho nie odkręcił.
w celu wymiany łożyska. Na pewno jest to konieczne? Bo jeszcze będą dwa problemy: ściągnięcie koła pasowego i magnesu tacho bez uszkodzeń.
Zacznij od sprawdzenie tacho na silniku (pękał magnes) jak tacho ok.to sprawdź triaka na module sterującego silnikiem (może jest zwarty)
Do sprawdzenia obwód tacho przerwany obwód lub magnes nie trzyma się silnika.
Poszukuję magnesu tachometru lub całego tachometru do silnika pralki Electrolux EW 1110T.
Suszarka AEG 8000 Series. Niestety nie ma tabliczki znamionowa, ale problem jest jasny i dla fachowców nie będzie problemu. Duży hałas w działaniu silnika i mam nadzieję. Czy to można jeszcze ogarnąć, ten magnes. W tacho pralek coś można zrobić, ale to wirnik. Diagnoza moja - wymiana silnika.
Sprawdzić, czy nie pękł magnes na silniku, w miejscu, w którym jest zamontowane tacho
Sprawdź cewkę tacho (magnes wewnątrz) i jej połączenia konektorowe OK?.Pozdrawiam.
Prądniczkę tachometryczną znajdziesz na silniku, na jednym końcu wałka silnika jest kółko pasowe a na drugim cewka tacho, magnes to wirniczek, musi być dobrze umocowany do wałka silnika.
Tacho wkrecone do oporu.Czy tu miałes na mysli magnes?
Sprawdź dokładnie tachometr,może coś sie dzieje z magnesem (poluzowany,pęknięty), sprawdź jakość połączeń przewodów z tacho w kostce silnika
sprawdz dokładnie tacho czy magnes się nie odkleił lub coś innego
Od kilku miesięcy silnik czasem działał a czasem nie. Ponadto zdarzało mu się, że na praniu ruszał nagle "z kopyta" jakby chciał wirować. W końcu całkiem przestał działać. Szczotki wymieniłem na nowe ale bez efektu. W kostce silnika jest 8 zacisków. Opisane są one od nr 1 (górna część kostki) do nr 8 (dół kostki). Zmierzyłem na nich takie R: Nr 1, 2,3...
Napiszę tak nie zauważyłem uszkodzenia magnesu w tacho (brak okularów) po wyjęciu się rozpadł. Resztę Panowie już wiecie. Działa.
Więc tak silnik musi utrzymywac zadane obroty niezależnie od obciążenia ! Poprostu chcę zrobic moduł sterujący silnikiem do pralki ! Obroty w prawo, obroty w lewo oraz płynne wejście na wirówkę to znaczy aby silnik obracał prawo lewo i wchodził na duże obroty (czyli wirówkę) stopniowo tak aby pranie równomiernie się rozłożyło ! Może ktoś ma coś na ukł....
cześć,podaj model pralki i typ ,bo z tego co mi wiadomo magnes można dostać bez silnika razem z cewką tacho,jest to trudne do zdobycia aczkolwiek nie jest to niemożliwe.a co stało się z tamtym magnesem ?
Walnięta cewka tacho, uszkodzony magnes, niewłaściwy magnes (dwa typy o różnej biegunowości, bo ktoś sobie założył inny, ingerując w urządzenie), lub walnięty hallotron w silniku. Widzisz, że gadamy, jak głuchy ze ślepym? A Ty czepiasz się Bogu ducha winnego triaka i jego otoczenia na module sterującym. Proszę zmienić pierwszy post i podać E- nr urządzenia....
na zdięciu widać cewke tacho która wisi obok magnesu,trzeba zamocować cewkę.
Sprawdź triak w module , potem prądniczkę tacho ( z tyłu silnika ), oporność cewki tacho , magnes , kostkę silnika , czy nie ma zwarć przewodów .
Uszkodzone TACHO silnika.Z tyłu silnika jest cewka a wewnątrz okrągły magnes.W beko te magnesy często pękają o dlatego silnik i moduł głupieje.Jedyne wyjscie wymiana silnika.Chyba ze gdzies zdobędziez jakis stary i wymontujesz magnes i przełozysz do swojego.Ale to nie jest takie proste
Wygląda jakby elektronika nie miała odczytu z tachometru, sprawdź czy nie odkręcił się magnes tachometru z wirnika silnika. no i oczywiście połączenia tacho z modułem
Sprawdź tacho silnika czy się magnes nie wykręcił ,a także szczotki czy się nie zużyły.
Witam, odkręcony magnes na tacho. W module kondensatory wymienione na nowe dla pewności. Pralka działa jak nowa. Temat zamykam.
Witam Ja już po odwiedzinach serwisu, a diagnoza -to uszkodzony (pęknięty) magnes Tacho. On podobno odpowiada za odczyt prędkości obrotowej silnika. Potwierdzę po wymianie :) Pozdrawiam
tacho magnes magnes tacho magnes tacho pralka uszkodzi
programator ajawe bezpiecznik klatka schodowy pralka blokada polar
Pilot przestaje działać po włączeniu telewizora - jak rozwiązać problem? Diody Schottky'ego w zacienionych panelach solarnych