Czy po rozwierceniu nita (nyta jak inni piszą) mogę na prasie zdjąć łożysko razem z magnesami? A może tacho jest nakręcone na osi? Nyt szlifujesz na płasko i tacho (magnes) schodzi na prasie. Potem sobie wprasujesz nazad. Nyt jest zbędny, bo tacho (magnes) wprasujesz ciężko.
Na początek wyciągnij silnik i sprawdż prądnicę tacho ( magnes, rezystancja cewki), przy okazji przeglądnij złącze silnika. Jeżeli wszystko bedzie ok, to uszkodzenia szukaj w module.
Trzeba wiercić, tylko ostrożnie ,żeby nie spłynął plastyk. Ja potem kleiłem do kupy i chodzą.
Triaka nie sprawdzałeś a chcesz kupować w ciemno tacho i magnes. Powodzenia 😁
Sam magnes w tym silniku nie występuje. Sklejenie popękanego magnesu spowoduję złą pracę silnika. Trzeba szukać na aukcjach takiego / podobnego silnika z dobrym magnesem.
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
Witam. Miałem autentyczny przypadek z pralką Siemens przed świętami Bożego Narodzenia. Wymieniłem cewkę tacho, odtłuściłem magnes i pralka pracuje poprawnie.
Ząbkami sie nie przejmuj, to ma tylko przytrzymać magnes tacho by nie jeździł. Cewka też może mały luz mieć.
Jak policzysz to wychodzi F21 bo 16+4+ 1 =21, czyli motorek i trzeba zresetować o czym napisałem wcześniej. Czyli wybierak na 6:00 coś tam przyciskasz chyba od wirowania i trzymasz, a następnie nie puszczając wciśniętych (..ego) obracasz wybierak na 7:00 i powinno jej przejść. Na wszelki wypadek poszukaj na forum... :arrow: Poprawiłem TONI_2003
A do silnika to "zanurkowałeś"? Zdemontuj go i zobacz co się stało a magnesem od tacho, bo pewnie jest ok tylko nie wiem na co czekasz ,może na serwis? Moze ten magnes trzeba poprostu wkręcić? A jaka jest opornosć tej cewki tacho?
Sprawdź magnes tacho, czy jest prawidłowo przyklejony.
Zacznij od sprawdzenia prądnicy tacho, pewnie ma pęknięty magnes.
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
Czy takie łożysko też można wymienić Można, tylko jak jest tam na końcu magnes(tacho),(nie wiem jaki to silnik), to już będzie trudniej.
Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magne z z wirnika na tacho Tylko w tych pralkach magnes na tacho nie jest wkręcany... :wink:
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Poluzowany magnes w prądniczce tacho.
czołem! sprawdz tacho na silniku ,szczególnie magnes. pozdrawiam TFX
Podgrzej tacho suszarką do włosów. Magnes ok? cały? Grzałka, silnik, na upływność?
:arrow: PS 663S BIO Przeczytaj jeszcze raz, o bólach Autora... Wylatał magnes tacho i tyle... Pompa, też do wymiany.
Walnięta cewka tacho, uszkodzony magnes, niewłaściwy magnes (dwa typy o różnej biegunowości, bo ktoś sobie założył inny, ingerując w urządzenie), lub walnięty hallotron w silniku. Widzisz, że gadamy, jak głuchy ze ślepym? A Ty czepiasz się Bogu ducha winnego triaka i jego otoczenia na module sterującym. Proszę zmienić pierwszy post i podać E- nr urządzenia....
Kolega Nares ma rację............................... Wyciągaj silnik i sprawdź mocowanie magnesu tacho(po przeciwnej stronie koła pasowego). Jeśli jest ok sprawdź cewkę tacho czy generuje napięcie. Pisz o wynikach to będziem kierować dalej....
Zgadzam się z mech73 , szczotki i ich prowadzenie w szczotkotrzymaczach , poza tym sprawdziłbym mocowanie magnesu obrotowego tacho.
Wkręć sobie magnes prądniczki tacho silnika, najlepiej na damski lakier do paznokci... Pozdrawiam.
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Sprawdź tacho,magnes,moduł(triak może być zwarty). Użyj funkcji -"szukaj".
No to wydałeś pieniądze na darmo na zakup silnika. Będziesz miał uszkodzony obwód tachogeneratora na module sterującym lub przerwę w wiązce elektrycznej zasilającej silnik. Mogłeś pomierzyć cewkę przynajmniej i sprawdzić magnes tacho i wtedy byś się zastanowił nad kupnem silnika.
Magnes tacho cały nie popękany, i na swoim miejscu? Cewka chyba powinna mieć o ile dobrze pamiętam 140Ω czy nawet więcej, ale nie jestem pewny. Sprawdź tj. przedzwoń przewody od silnika do modułu łącznie z tacho. Tutaj na tym forum ktoś ogłaszał się z cewkami tacho bo w north to cena z kosmosu (150 zł).
To co jest na zdjęciu to cewka a magnes jest na wirniku silnika. Tutaj przykład magnesu: https://expertagd.pl/pl/p/Magnes-do-Tach...
Do sprawdzenia magnes w prądniczce tacho.
Witam. Jakiś czas temu miałem podobny przypadek ale wtedy rozkręcił się magnes w tacho i pralka wariowała przy wirówce.Warto sprawdzić. Pozdrawiam
Cewka i magnes znajduje się z tylu silnika a wyjście cewki tacho w listwie przy silniku i tam można zmierzyć oporność cewki i czy pojawia się napięcie podczas obracania bębnem. Jeśli cewka ma oporność a brak napięcia podczas obracania to masz problem z magnesem od tacho i wtedy trzeba tam zajrzeć by zobaczyć co się z magnesem stało. Jeśli motorek ok...
faktycznie silnik SOLE typ 20584.740, jeszcze raz zmierzyłem cewkę średnice zewnętrzna 39 mm, wewnętrzna 22 mm. Może ktoś ma magnes pasujący do tego tacho ??
Może to być uszkodzony silnik (tacho / magnes) jak i moduł (triak), instalacja.
Witam. Może należy dokręcić magnes w prądniczce tacho OK?.Pozdrawiam.
Ten magnes tacho trzeba zabezpieczyć aby nie było powtórki z rozrywki. Przydałoby się zdjęcie magnesu tacho .
bęben zaczyna wirować podczas prania i wyskakuje F-06 F06 to usterka napędu. Z opisu wynika że poluzował się magnes w tacho silnika.
Czołem! Sprawdz silnik, grzałke,NTC na rezystancje do masy.SZczególnie tacho -magnes pozdrawiam TFX
wyciągnij silnik, zdejmij plastikową osłonę tacho-prądniczki, pod osłoną będzie magnes wciśnięty na oś silnika. musisz przykleić ten magnes.
Na początek do sprawdzenia prądniczka tacho, magnes i połączenia.
Jak w temacie - kupię magnes tachogeneratora silnika SOLE typ 20854.074, średnica wewnętrzna cewki tacho ok. 22 mm.
Czy jest to jakiś magnes o specjalnych właściwościach czy mogę dobrać magnes na podstawie wymiarów z oferty np https://magnes.com.pl/product-pol-3501-M... Czy taki magnes spełni swoją rolę? Ten oryginalny ma 25x12,5x7 więc ten z oferty nieco węższy ale mogę złożyć dwa ze sobą bo miejsca na osi jest sporo.
Magnes juz zamontowany.Wszystko działa poprawnie.Dzięki za pomoc.Zamykamy temat.
Zablokowany silnik /zablokowana dzwignia bębna / generator tacho Sprzwdź silnik ( szczotki, prądnice tacho, magnes na wirniku ) :D
Witam gdzie szukać uszkodzenia na płytce sterownika jakie elementy są do sprawdzenia tacho magnes ok. kostki i przewody i szczotki ok.
Sprawdź jeszcze cewkę tacho(magnes)czy nie jest pokruszony lub może sie wykręcił.Pozdrawiam.
Tradycyjnie, silnik nitowany ; w dodatku nie da się wymienić tylnego łożyska, bo magnes od prądnicy tacho też jest nitowany!!! :D :wink:
Z tyłu silnika jest tzw. tacho , pierścień wyglądający jak magnes i możliwe iż jest pęknięty.
Za niewiedzę trza płacić... :idea: Odmagnesowałeś, poprzez wyjęcie twornika z obwodu magnetycznego, magnes tej prądniczki... i 'po ptokach'... :cry: Po ponownym włożeniu twornika ustalił się inny punkt pracy (dający mniejszą wartość strumienia magnetyczego), na charakterystyce B-H odmagnesowania tego magnesu, od tego jaki był przed wyjęciem. Pozostaje...
Sprawdź cewkę tacho (magnes wewnątrz) i jej połączenia konektorowe OK?.Pozdrawiam.
Prądniczkę tachometryczną znajdziesz na silniku, na jednym końcu wałka silnika jest kółko pasowe a na drugim cewka tacho, magnes to wirniczek, musi być dobrze umocowany do wałka silnika.
PW - to prywatna wiadomość.Mój silnik jest od pralki Miele W 701 jest 100% sprawny.Silnik głowny D2 - 505/2 Pisz na mój e-mail fostan(at)wp.pl tel. 612832700
Ja kiedyś poskładałem magnes i owinąłem dokładnie na całej powierzchni mocną nicią związałem i dział do dzisiaj. Na kleju raczej nie wytrzyma próbowałem kleić i na wirowaniu magnes się rozpadał.
tak magnes się odkręca i wypycha zabezpieczenie wystarczy jak wkręcisz na silikon lub butaprem,nie na stałe jakimiś klejami bo jak będzie potrzeba odkręcenia to ukręcisz a nie odkręcisz
Sprawdź triak w module , potem prądniczkę tacho ( z tyłu silnika ), oporność cewki tacho , magnes , kostkę silnika , czy nie ma zwarć przewodów .
Jaki inny silnik, to ten sam silnik od strony tacho po zdjęciu osłony plastikowej tachometru, widok na magnes wirnika tacho oraz sam elektromagnes tacho. Nic tu nie jest inne bo i po co. Nie wiem, nie znam się .
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Więc tak silnik musi utrzymywac zadane obroty niezależnie od obciążenia ! Poprostu chcę zrobic moduł sterujący silnikiem do pralki ! Obroty w prawo, obroty w lewo oraz płynne wejście na wirówkę to znaczy aby silnik obracał prawo lewo i wchodził na duże obroty (czyli wirówkę) stopniowo tak aby pranie równomiernie się rozłożyło ! Może ktoś ma coś na ukł....
Witam. Czy ktoś ma sposób na ściągnięcie magnesu tacho z wirnika silnika pralki Whirlpool? Chciałem wymienić łożysko od strony komutatora i nie mogę w żaden sposób zdemontować magnesu z wirnika , który jest przymocowany jakimś kołkiem na wieloklinie. Koło pasowe ściągnąłem za pomocą prasy hydraulicznej 30T i odklejacza łożysk. Jeżeli ktoś z kolegów...
Po sprawdzeniu okazało się iż magnes jest pęknięty i są ślady ocierania magnesem po obudowie tacho. Magnes do wymiany wiadomo - ale dziwne bo cewka pokazuje max oporność na mierniku - czyżby też była uszkodzona? Dziwne bo przed demontażem cewka dawała ok. 2 do 3V przy kręceniu kołem...
Sprawdź tacho i magnes przy nim.
I nadal nie wiemy czy magnes tam jest, czy tacho dział. A czy to taki problem podłączyć woltomierz na przemienne pod tacho, złapać wirnik za koło pasowe pomiędzy kciuk a wskazujący i zakręcić. A Pani na fizyce pokazywała, że ruch magnesu w cewce indukuje napięcie na jej zaciskać. No cóż trudno oderwać się od klawiatury i zacząć naprawiać sprzęt. Awy...
A jak prądnica tacho ? jak magnes ?
Tachogenerator składa się z magnesu i cewki i kolega (at)Mariusz840 sugerował by sprawdzić oba elementy czyli wzrokowo stan magnesu a poprzez pomiary cewkę tacho. Przyczyną mogą być również zużyte szczotki węglowe silnika i to też warto sprawdzić.
Sprawdź tacho , magnes na ośce i najlepiej podaj kod bł . Proszę nie wprowadzać w błąd użytkowników, domagając się w starej pralce podania kodu błędu, kiedy nie ma takiej możliwości! To jest inna epoka pralek.
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
sprawdz dokładnie tacho czy magnes się nie odkleił lub coś innego
A jak sprawdziłeś tacho? Może magnes poluzowany?
Drodzy koledzy kupić pralkę to zawsze można. Na szczescie posiadam druga więc zbędny wydatek z tego punktu. Hydrostat ok sprawdzony miernikiem i organoleptycznie styki zalączaja i rozlaczaja sie. stary silnik zmierzony uzwojenia i cewka tacho magnes cały. Szczotki ok Oporność uzwojeń w starym i nowym silniku podobna różnica w 10tych oma raczej to nie...
Jeśli szczotki są prawidłowo dotarte to jest uszkodzony wirnik silnika. Jeśli na owy magnes przychodzi cewka to jest to typowy układ tacho i uszkodzony magnes jest do wymiany. Silnik przed rozkręceniem tak nie robił. Widocznie zrobiłeś mu kuku
Witam Na wirowaniu pralka kręci wolno (zmienia kierunek,odpompowuje wodę) słychac jakby chciała wirowac ale jej to nie wychodzi (sądzac po odgłosachz silnika, nie moze się rozpędzić) wymieniłem juz moduł regulatora i kondensator ale to samo. co dalej - ? tacho, magnes ? dzieki za pomoc
Witam. Cewka czy magnes??
Uśmiechnij się do magnesów prądniczek tacho z silników pralkowych, myślę że od Beko byłby najbardziej pasowny. Magnesy od silniczków programatorowych i mikrofalowych zupełnie się do tego celu nie nadają.
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Ja zawsze drżę w tym typie na taką diagnozę, a tutaj tym mi pachnie: wymiana modułu . Tacho (magnes), to nigdy nie pęka, ani nie "wylata", cewka, to musiałaby się spalić, a triak, to raz na dwa tysiące... :D Strata czasu na domniemania, o ile powyższe są OK. Po prostu pada procesor, ale o reanimacji jego nic mi nie wiadomo...
Witam Ja już po odwiedzinach serwisu, a diagnoza -to uszkodzony (pęknięty) magnes Tacho. On podobno odpowiada za odczyt prędkości obrotowej silnika. Potwierdzę po wymianie :) Pozdrawiam
Daj foto starego raczej gdziez mam.
Możesz nie wypatrzyć bo koło magnesowe może być z plastiku a wewnątrz 4 magnesy bo masz 8imp na obrót, wiec zewnętrznie na oko może być sprawne. Dlatego pisałem oscyloskop by prawdę powiedział bo o ile są popękane to 8 przerw powinno być prawidłowe to jest przestrzeń między magnesami te z najdłuższym czasem a te dodatkowe z krótkimi czasami przerwy...
Sprawdż tacho i magnes przy silniku? Schematu nie ma, musisz o nim zapomnieć i radzić sobie bez niego. Opisz więcej szczegółów.
Trzeba było najpierw pomyśleć, przed zdjęciem kółka. :wink: Silnik INDESCO. Masz prasę? To w czym problem? Ja tam zawsze zapieram na tym "jakimś metalowym kołku", żeby to koło wcisnąć i magnes zostaje nienaruszony. Tylko fakt, trzeba jednak trochę uważać, żeby się wirnik nie ześliznął. Wtedy może być problem. I nic na siłę. A robisz to pierwszy raz?...
Na początek prądniczkę tacho i jej magnes na silniku, jakość połączeń od tacho do modułu.
E52 – NO TACHOMETER SIGNAL Sprawdź tacho w silniku, może magnes się wykręcił.
uszkodzone tacho lub triak silnika w programatorze ale F06 to uszkodzenie tacha pękł magnes lub jest luźny
Skoro sterownik otrzymuje informację ze pompa obiegowa nie daje rady - to blokuje grzanie. Sprawdź tacho silnika, magnes, o ile jest w tym modelu.
Suszarka AEG 8000 Series. Niestety nie ma tabliczki znamionowa, ale problem jest jasny i dla fachowców nie będzie problemu. Duży hałas w działaniu silnika i mam nadzieję. Czy to można jeszcze ogarnąć, ten magnes. W tacho pralek coś można zrobić, ale to wirnik. Diagnoza moja - wymiana silnika.
Problem z tachometrem .Albo przerywa uzwojenie cewki tacho albo luźny magnes wirujący.
Innych cewek luzem nie ma. Ta którą kupiłeś zawsze dawała radę, chyba, ze masz jakąś dziwną i rzadką odmianę pompy, ja w każdym razie z taką podmianą nigdy problemu nie miałem. Magnes na wirniku cały ?
Co się stało z magnesem?
Moduł nie czyta tacha na silniku. Sprawdź cewkę tacho oraz magnes osadzony na osi wirnika. Ponadto może być przerwa na okablowaniu silnik-moduł.
Magnes tacho na silniku rozsypał się.
Roznitować stojan, roznitować magnes tacho na wirniku, przyrządem zdjąć koło pasowe, zdemontować stare łożyska (przyrząd lub ściagacz); Założyć nowe łożyska (na prasie), założyć magnes tacho (specjalny klej), zmontować resztę (stojan) skręcając na szpilki, założyć koło pasowe na prasie. KPW? :D
Zakupiono nowy magnes tacho (element 63 na schemacie metabo), po wymianie urządzenie zaczęło poprawnie działać.
Sprawdzić prądniczkę tacho chyba się magnes odkręcił... :arrow: Poprawiłem TONI_2003
najlepiej ją zdjąć i sprawdzić magnes wewnątrz, beko robi tandetne magnesy i potrafią się rozpadać. Mierzenie omomierzem tacho nic tu nie wykaże i proponuję od tego zacząć.
Jeśli kręci tylko raz i do tego robi to szybko jakby próbowała wirować, to masz uszkodzenie obwodu tachometru, czyli jak wyżej wspomniane tacho - przewody - moduł. Tacho pomierz na kostce silnika, ponadto zdejmij te z motoru i sprawdź czy magnes pod cewką cały jest. Jeśli tam będzie ok to pro forma przewody do sprawdzenia, ale w zasadzie można moduł...
A jaki stan magnesu na tacho? Nie jest pęknięty przypadkiem? Cewka jaką ma rezystancję?
tacho ma opornosc 225ohm A co z magnesem? Tacho mierzyłeś przy samym module, czy silniku? Jakie tacho daje napięcie?
magnes tacho magnes tacho pralka magnes tacho pralki
thunderbird konfiguracja kabel rozciągnąć chrysler instrukcje
zderzak naprawa zderzak naprawa
Citroen Jumper 2002 – lokalizacja włącznika grzania siedzenia, przyciski, bezpiecznik F45 Falowniki fotowoltaiczne off-grid SMA Sunny Island jednofazowe – modele, ceny 2024