Trzeba wiercić, tylko ostrożnie ,żeby nie spłynął plastyk. Ja potem kleiłem do kupy i chodzą.
Sam magnes w tym silniku nie występuje. Sklejenie popękanego magnesu spowoduję złą pracę silnika. Trzeba szukać na aukcjach takiego / podobnego silnika z dobrym magnesem.
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Ząbkami sie nie przejmuj, to ma tylko przytrzymać magnes tacho by nie jeździł. Cewka też może mały luz mieć.
Sprawdź magnes tacho, czy jest prawidłowo przyklejony.
Czy takie łożysko też można wymienić Można, tylko jak jest tam na końcu magnes(tacho),(nie wiem jaki to silnik), to już będzie trudniej.
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
:arrow: PS 663S BIO Przeczytaj jeszcze raz, o bólach Autora... Wylatał magnes tacho i tyle... Pompa, też do wymiany.
Kolega Nares ma rację............................... Wyciągaj silnik i sprawdź mocowanie magnesu tacho(po przeciwnej stronie koła pasowego). Jeśli jest ok sprawdź cewkę tacho czy generuje napięcie. Pisz o wynikach to będziem kierować dalej....
Magnes tacho cały nie popękany, i na swoim miejscu? Cewka chyba powinna mieć o ile dobrze pamiętam 140Ω czy nawet więcej, ale nie jestem pewny. Sprawdź tj. przedzwoń przewody od silnika do modułu łącznie z tacho. Tutaj na tym forum ktoś ogłaszał się z cewkami tacho bo w north to cena z kosmosu (150 zł).
Czy po rozwierceniu nita (nyta jak inni piszą) mogę na prasie zdjąć łożysko razem z magnesami? A może tacho jest nakręcone na osi? Nyt szlifujesz na płasko i tacho (magnes) schodzi na prasie. Potem sobie wprasujesz nazad. Nyt jest zbędny, bo tacho (magnes) wprasujesz ciężko.
A do silnika to "zanurkowałeś"? Zdemontuj go i zobacz co się stało a magnesem od tacho, bo pewnie jest ok tylko nie wiem na co czekasz ,może na serwis? Moze ten magnes trzeba poprostu wkręcić? A jaka jest opornosć tej cewki tacho?
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
Wkręć sobie magnes prądniczki tacho silnika, najlepiej na damski lakier do paznokci... Pozdrawiam.
Ja kiedyś poskładałem magnes i owinąłem dokładnie na całej powierzchni mocną nicią związałem i dział do dzisiaj. Na kleju raczej nie wytrzyma próbowałem kleić i na wirowaniu magnes się rozpadał.
Zgadzam się z mech73 , szczotki i ich prowadzenie w szczotkotrzymaczach , poza tym sprawdziłbym mocowanie magnesu obrotowego tacho.
Magnes juz zamontowany.Wszystko działa poprawnie.Dzięki za pomoc.Zamykamy temat.
Poluzowany magnes w prądniczce tacho.
Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magne z z wirnika na tacho Tylko w tych pralkach magnes na tacho nie jest wkręcany... :wink:
Aktualne ?
To co jest na zdjęciu to cewka a magnes jest na wirniku silnika. Tutaj przykład magnesu: https://expertagd.pl/pl/p/Magnes-do-Tach...
No to wydałeś pieniądze na darmo na zakup silnika. Będziesz miał uszkodzony obwód tachogeneratora na module sterującym lub przerwę w wiązce elektrycznej zasilającej silnik. Mogłeś pomierzyć cewkę przynajmniej i sprawdzić magnes tacho i wtedy byś się zastanowił nad kupnem silnika.
PW - to prywatna wiadomość.Mój silnik jest od pralki Miele W 701 jest 100% sprawny.Silnik głowny D2 - 505/2 Pisz na mój e-mail fostan(at)wp.pl tel. 612832700
Witam. Jakiś czas temu miałem podobny przypadek ale wtedy rozkręcił się magnes w tacho i pralka wariowała przy wirówce.Warto sprawdzić. Pozdrawiam
Jak policzysz to wychodzi F21 bo 16+4+ 1 =21, czyli motorek i trzeba zresetować o czym napisałem wcześniej. Czyli wybierak na 6:00 coś tam przyciskasz chyba od wirowania i trzymasz, a następnie nie puszczając wciśniętych (..ego) obracasz wybierak na 7:00 i powinno jej przejść. Na wszelki wypadek poszukaj na forum... :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Witam. Pozostaje jednak wymienić tylko 1 łożysko od strony koła pasowego. Pozdrawiam.
bęben zaczyna wirować podczas prania i wyskakuje F-06 F06 to usterka napędu. Z opisu wynika że poluzował się magnes w tacho silnika.
Do sprawdzenia magnes w prądniczce tacho.
Ten magnes tacho trzeba zabezpieczyć aby nie było powtórki z rozrywki. Przydałoby się zdjęcie magnesu tacho .
Cewka i magnes znajduje się z tylu silnika a wyjście cewki tacho w listwie przy silniku i tam można zmierzyć oporność cewki i czy pojawia się napięcie podczas obracania bębnem. Jeśli cewka ma oporność a brak napięcia podczas obracania to masz problem z magnesem od tacho i wtedy trzeba tam zajrzeć by zobaczyć co się z magnesem stało. Jeśli motorek ok...
Witam. Może należy dokręcić magnes w prądniczce tacho OK?.Pozdrawiam.
Triaka nie sprawdzałeś a chcesz kupować w ciemno tacho i magnes. Powodzenia 😁
Witam. 1.Jak w temacie na silniku głównym z tyłu na osi znajduje się magnes ( u mnie pokruszony). 2.Dodatkowo poszukuję Eprom'u lub wsadu z polskim językiem do ww pralki. Pozdrawiam.
Tradycyjnie, silnik nitowany ; w dodatku nie da się wymienić tylnego łożyska, bo magnes od prądnicy tacho też jest nitowany!!! :D :wink:
Witam Ja już po odwiedzinach serwisu, a diagnoza -to uszkodzony (pęknięty) magnes Tacho. On podobno odpowiada za odczyt prędkości obrotowej silnika. Potwierdzę po wymianie :) Pozdrawiam
Na początek wyciągnij silnik i sprawdż prądnicę tacho ( magnes, rezystancja cewki), przy okazji przeglądnij złącze silnika. Jeżeli wszystko bedzie ok, to uszkodzenia szukaj w module.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Zacznij od sprawdzenia prądnicy tacho, pewnie ma pęknięty magnes.
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Witam. Miałem autentyczny przypadek z pralką Siemens przed świętami Bożego Narodzenia. Wymieniłem cewkę tacho, odtłuściłem magnes i pralka pracuje poprawnie.
Witam. Cewka czy magnes??
Jaki inny silnik, to ten sam silnik od strony tacho po zdjęciu osłony plastikowej tachometru, widok na magnes wirnika tacho oraz sam elektromagnes tacho. Nic tu nie jest inne bo i po co. Nie wiem, nie znam się .
faktycznie silnik SOLE typ 20584.740, jeszcze raz zmierzyłem cewkę średnice zewnętrzna 39 mm, wewnętrzna 22 mm. Może ktoś ma magnes pasujący do tego tacho ??
Zakupiono nowy magnes tacho (element 63 na schemacie metabo), po wymianie urządzenie zaczęło poprawnie działać.
Magnes tacho na silniku rozsypał się.
czołem! sprawdz tacho na silniku ,szczególnie magnes. pozdrawiam TFX
Podgrzej tacho suszarką do włosów. Magnes ok? cały? Grzałka, silnik, na upływność?
Co się stało z magnesem?
Przyklej delikatnie klejem super glue magnes tacho. W tych małych silnikach lubi się obrócić. Pozdrawiam
Witam. Wyjąć silnik i pomierzyć cewkę tachoprądnicy. Jeśli nie ma rezystancji to padła. Ewentualnie mógł się też rozpaść magnes tacho na wirniku silnika. Pozdrawiam.
Suszarka AEG 8000 Series. Niestety nie ma tabliczki znamionowa, ale problem jest jasny i dla fachowców nie będzie problemu. Duży hałas w działaniu silnika i mam nadzieję. Czy to można jeszcze ogarnąć, ten magnes. W tacho pralek coś można zrobić, ale to wirnik. Diagnoza moja - wymiana silnika.
Roznitować stojan, roznitować magnes tacho na wirniku, przyrządem zdjąć koło pasowe, zdemontować stare łożyska (przyrząd lub ściagacz); Założyć nowe łożyska (na prasie), założyć magnes tacho (specjalny klej), zmontować resztę (stojan) skręcając na szpilki, założyć koło pasowe na prasie. KPW? :D
Sprawdziłeś dokładnie magnes tacho? Nie jest luźny?
Tachogenerator składa się z magnesu i cewki i kolega (at)Mariusz840 sugerował by sprawdzić oba elementy czyli wzrokowo stan magnesu a poprzez pomiary cewkę tacho. Przyczyną mogą być również zużyte szczotki węglowe silnika i to też warto sprawdzić.
Jak w temacie - kupię magnes tachogeneratora silnika SOLE typ 20854.074, średnica wewnętrzna cewki tacho ok. 22 mm.
Uśmiechnij się do magnesów prądniczek tacho z silników pralkowych, myślę że od Beko byłby najbardziej pasowny. Magnesy od silniczków programatorowych i mikrofalowych zupełnie się do tego celu nie nadają.
A co ma motorek do rzeczy? Magnes tacho zlicza tylko impulsy przejścia plus minus, a moduł je zlicza. Więc oporność cewki nie ma znaczenia czy ma 15Ω czy 180Ω. Pozostaje mi tylko zdobyć taki silnik oryginalny jak tam pracował, bo ten się spalił.
Oczywiście życzę powodzenia w ściąganiu prądnicy tacho .Jak się uda niech kolega podzieli się informacją jak ją zdjął Jakiego powodzenia? To Kolega nie ściągał nigdy magnesu tacho z silnika Ceset ? O ponownym założeniu nie wspomnę... :D
Za niewiedzę trza płacić... :idea: Odmagnesowałeś, poprzez wyjęcie twornika z obwodu magnetycznego, magnes tej prądniczki... i 'po ptokach'... :cry: Po ponownym włożeniu twornika ustalił się inny punkt pracy (dający mniejszą wartość strumienia magnetyczego), na charakterystyce B-H odmagnesowania tego magnesu, od tego jaki był przed wyjęciem. Pozostaje...
tacho ma opornosc 225ohm A co z magnesem? Tacho mierzyłeś przy samym module, czy silniku? Jakie tacho daje napięcie?
może tacho się poluzowało czy posypało. No właśnie to starałem Ci się we wcześniejszym moim poście podpowiedzieć. Wklej poluzowany magnes tacho na kropelkę.
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
w celu wymiany łożyska. Na pewno jest to konieczne? Bo jeszcze będą dwa problemy: ściągnięcie koła pasowego i magnesu tacho bez uszkodzeń.
A jaki stan magnesu na tacho? Nie jest pęknięty przypadkiem? Cewka jaką ma rezystancję?
I nadal nie wiemy czy magnes tam jest, czy tacho dział. A czy to taki problem podłączyć woltomierz na przemienne pod tacho, złapać wirnik za koło pasowe pomiędzy kciuk a wskazujący i zakręcić. A Pani na fizyce pokazywała, że ruch magnesu w cewce indukuje napięcie na jej zaciskać. No cóż trudno oderwać się od klawiatury i zacząć naprawiać sprzęt. Awy...
tak magnes się odkręca i wypycha zabezpieczenie wystarczy jak wkręcisz na silikon lub butaprem,nie na stałe jakimiś klejami bo jak będzie potrzeba odkręcenia to ukręcisz a nie odkręcisz
Miałem kilka takich przypadków jak ten i było to , poluzowany lub uszkodzony magnes tacho,zwarte uzwojenia tacho albo uszkodzona elektronika.Zakłucenia od silnika nie.
Wystarczy poszukać : http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Wymontowaleś silnik ? sprawdzileś zamocowanie magnesu do wirnika silnika czy sie nie odkecił .Cewka bedzie dawać pomiar rezystancji , bedzie dobra , a magnes druga sprawa .
wyciągnij silnik, zdejmij plastikową osłonę tacho-prądniczki, pod osłoną będzie magnes wciśnięty na oś silnika. musisz przykleić ten magnes.
Witam. Może byś luźny magnes cewki tacho ?
cześć. Naprawiam pralkę beko WM5100W . Objawy głośna praca wybijanie bezpieczników przy odwirowaniu. Chciałem sprawdzić wirnik silnika Arcelik 220V 3.1A szczotkowy za pomocą regulowanego zasilacza laboratoryjnego z amperomierzem. Jakie wartości napięcia i prądu ustawić żeby nie uszkodzić uzwojeń i w jaki sposób testować. Przykładać do 2 przeciwległych...
Walnięta cewka tacho, uszkodzony magnes, niewłaściwy magnes (dwa typy o różnej biegunowości, bo ktoś sobie założył inny, ingerując w urządzenie), lub walnięty hallotron w silniku. Widzisz, że gadamy, jak głuchy ze ślepym? A Ty czepiasz się Bogu ducha winnego triaka i jego otoczenia na module sterującym. Proszę zmienić pierwszy post i podać E- nr urządzenia....
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Witam. Magnes tacho należy wykręcic z osi silnika /w lewo/,natomiast koło pasowe jest osadzane na kleju należy wcześniej zmierzyc jak głeboko jest osadzone w stosunku do osi,potem zagrzac palnikiem gazowym lub dmuchawą do temp.300-400 st.C i szybko zciągac sciągaczem lub na prasie. Pozdrawiam
Wezwałem serwis. Pan bez odkręcenia silnika stwierdził że to cewka tacho koszt diagnozy 70zł. Nowa miała kosztować 50zł, a naprawa 90zł. Stwierdziłem, że odkręcę ten silnik. Jednak to nie cewka. Rozpadł się magnes tacho na wirniku. kupiłbym cewkę, zapłacił za kolejny przyjazd a tylko dla tego że serwisant nie zdiagnozował dobrze usterki. Ale był blisko....
Witam, kolego srawdź jeszcze magnes w tacho czy nie jest luźny
Sprawdź jeszcze magnes na tacho czy się nie poluzował
Sprawdż jeszcze magnes w tacho .
Zacznij od magnesu prądnicy tachometrycznej , moze sie wykrecił z wirnika sprawdz tez rezystancje samej prądnicy ,oraz rezystory od tacho na module (również czy wszystkie są na swoim miejscu... :lol: ) Pozdrawiam
Sprawdź czy się magnes w tacho nie odkręcił.
Zrobię tak zamówię magnes oraz tacho wymienię i dam znać jeśli objawy będą te same to szukamy usterki w sterowniku tak? :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Może też być coś z magnesem w tacho.
Napiszę tak nie zauważyłem uszkodzenia magnesu w tacho (brak okularów) po wyjęciu się rozpadł. Resztę Panowie już wiecie. Działa.
Sprawdź, czy nie jest pęknięty magnes w tacho.
E-52 to bład tachometru (brak sygnału z tachogeneratora)na silniku. sprawdzenie tacho 3-4 (styk) SOLE MOTOR- 171Ω-196Ω FHP MOTOR- 126Ω-147Ω CESE.T MOTOR 64Ω-73Ω Moze magnes sie obluzowal, mialem takie przypadki w AEG
F06 to właśnie ten magnes, a dokładnie to błąd tacho. Na kostce silnika dwa najcieńsze przewody (powinny być czerwone) podłączając woltomierz AC i energicznie kręcąc wałkiem generuje się od 1 do kilku wolt. Samo tacho jest na silniku po przeciwnej stronie koła pasowego. Sprawdź połączenia na module i zimne luty. A szczotki jakie są długie?
Zmierzyłem rezystancję cewki tacho-ok.270Ω. Podczas pokręcania kołem pasowym silnika indukuje się napięcie 0-2V na cewce tacho. Dostęp do magnesu tacho jest dość utrudniony i nie jestem pewien czy jest potrzeba wymontowania go dla sprawdzenia czy się nie odkleił lub nie popękał, skoro te wartości są raczej prawidłowe.
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Magnes od tacho na miejscu? Cewka indukuje?
Masz błędy F07 i F06. Zrób to o co prosiłem a mianowicie fotkę silnika od strony tacho. Z tego co piszesz to będziesz miał poluzowany magnes prądnicy tachometrycznej( takie coś... na osi wałka po przeciwległej stronie koła pasowego, pod beżową osłoną :) )
Sprawdż na silniku czy nie odkręcił się magnes w tacho
Z tyłu silnika jest tzw. tacho , pierścień wyglądający jak magnes i możliwe iż jest pęknięty.
sprawdź dokładnie magnes na tacho , przeczyść komutator
Magnes w tacho lub triak silnika.
Może być pęknięty magnes od tacho lub cewka tacho ma przerwę.
Sprawdź magnes od tacho czy się nie wykręcił i moduł .
Sprawdź tacho,magnes,moduł(triak może być zwarty). Użyj funkcji -"szukaj".
Możesz nie wypatrzyć bo koło magnesowe może być z plastiku a wewnątrz 4 magnesy bo masz 8imp na obrót, wiec zewnętrznie na oko może być sprawne. Dlatego pisałem oscyloskop by prawdę powiedział bo o ile są popękane to 8 przerw powinno być prawidłowe to jest przestrzeń między magnesami te z najdłuższym czasem a te dodatkowe z krótkimi czasami przerwy...
tacho magnes magnes tacho pralka magnes tacho pralki
bosch agregat prądotwórczy mieszanka paliwo kotły ferroli
Gramofony do płyt przedwojennych: wybór i wymagania Rura powietrza w Seat Cordoba I 1.4 - konieczność?