Trzeba wiercić, tylko ostrożnie ,żeby nie spłynął plastyk. Ja potem kleiłem do kupy i chodzą.
Ten pierścień to magnesy cewki tachometrycznej bez tego pralka nie bedzie działać. Szukać należy w serwisach może przy spalonych silnikach będzie coś takiego do wymontowania. Pozdrawiam.
Zobacz na (aukcja 2547893300 lub 2547760085) czy on tak od strony tacho wygląda. Jeżeli tak, to jeszcze pozostaje kontakt ze sprzedawcą w celu porównania otworu w magnesie.
Ząbkami sie nie przejmuj, to ma tylko przytrzymać magnes tacho by nie jeździł. Cewka też może mały luz mieć.
Uszkodzona cewka tacho na silniku, magnes lub brak łączności tacho z modułem (sprawdź ciągłość przewodów), a na końcu dopiero uszkodzenie na module. Jedno z tych składowych.
Magnes tacho cały nie popękany, i na swoim miejscu? Cewka chyba powinna mieć o ile dobrze pamiętam 140Ω czy nawet więcej, ale nie jestem pewny. Sprawdź tj. przedzwoń przewody od silnika do modułu łącznie z tacho. Tutaj na tym forum ktoś ogłaszał się z cewkami tacho bo w north to cena z kosmosu (150 zł).
Sprawdź prądniczkę tacho na silniku połączenia od tacho do modułu, zobacz czy magnes tacho nie jest poluzowany, obejrzyj moduł czy nie ma wypaleń, zimnych lutów itp..
:arrow: PS 663S BIO Przeczytaj jeszcze raz, o bólach Autora... Wylatał magnes tacho i tyle... Pompa, też do wymiany.
Cewka i magnes znajduje się z tylu silnika a wyjście cewki tacho w listwie przy silniku i tam można zmierzyć oporność cewki i czy pojawia się napięcie podczas obracania bębnem. Jeśli cewka ma oporność a brak napięcia podczas obracania to masz problem z magnesem od tacho i wtedy trzeba tam zajrzeć by zobaczyć co się z magnesem stało. Jeśli motorek ok...
bęben zaczyna wirować podczas prania i wyskakuje F-06 F06 to usterka napędu. Z opisu wynika że poluzował się magnes w tacho silnika.
Witam. Jakiś czas temu miałem podobny przypadek ale wtedy rozkręcił się magnes w tacho i pralka wariowała przy wirówce.Warto sprawdzić. Pozdrawiam
Wkręć sobie magnes prądniczki tacho silnika, najlepiej na damski lakier do paznokci... Pozdrawiam.
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magne z z wirnika na tacho Tylko w tych pralkach magnes na tacho nie jest wkręcany... :wink:
Nyt szlifujesz na płasko i tacho (magnes) schodzi na prasie. Dokładnie jak kolega pisze, ale trzeba bardzo uważać na temperaturę i chłodzić szlifowaną oś bo jak dostanie za dużej temperatury to magnes pęka.
Trzeba sprawdzić tacho na silniku czy się magnes nie wykręcił, czy podczas obrotu wytwarzane jest napięcie. Jeżeli tacho w porządku to do sprawdzenia triak silnika na module programatora.
Aktualne ? Myślę że tak. Co prawda udało mi się kupić używany silnik i pralka śmiga ale w dalszym ciągu mam stary silnik z rozsypanym magnesem więc mógłbym go skompletować.
Witam. Może należy dokręcić magnes w prądniczce tacho OK?.Pozdrawiam.
Podgrzej tacho suszarką do włosów. Magnes ok? cały? Grzałka, silnik, na upływność?
Tradycyjnie, silnik nitowany ; w dodatku nie da się wymienić tylnego łożyska, bo magnes od prądnicy tacho też jest nitowany!!! :D :wink:
Innych cewek luzem nie ma. Ta którą kupiłeś zawsze dawała radę, chyba, ze masz jakąś dziwną i rzadką odmianę pompy, ja w każdym razie z taką podmianą nigdy problemu nie miałem. Magnes na wirniku cały ?
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
najlepiej ją zdjąć i sprawdzić magnes wewnątrz, beko robi tandetne magnesy i potrafią się rozpadać. Mierzenie omomierzem tacho nic tu nie wykaże i proponuję od tego zacząć.
święcą diody 2, 3 Jeśli od lewej, czyli pranie zasadnicze i płukanie - błąd f12 i do sprawdzenia obwód grzałki. W pierwszej kolejności proponuję sprawdzić grzałkę na przejście oraz upływność do masy Jeśli od prawej, czyli stop płukanie (lub nieopisana) i płukanie - błąd f06 - błąd prądniczki tachometrycznej. Skoro silnik obraca w pierwszej kolejności...
I nadal nie wiemy czy magnes tam jest, czy tacho dział. A czy to taki problem podłączyć woltomierz na przemienne pod tacho, złapać wirnik za koło pasowe pomiędzy kciuk a wskazujący i zakręcić. A Pani na fizyce pokazywała, że ruch magnesu w cewce indukuje napięcie na jej zaciskać. No cóż trudno oderwać się od klawiatury i zacząć naprawiać sprzęt. Awy...
PW - to prywatna wiadomość.Mój silnik jest od pralki Miele W 701 jest 100% sprawny.Silnik głowny D2 - 505/2 Pisz na mój e-mail fostan(at)wp.pl tel. 612832700
Silnik przy tym starcie nie idzie od razu na wysokie obroty ? Zdarzało się tak, przy uszkodzeniu magnesu tachometru, silnik dostawał napięcie, nie było zwrotnej z tacho do modułu, silnik szedł na wysokie obroty, po chwili elektronika wyłączała zasilanie i już więcej nie zasilała solnika do momentu wyłączenia pralki. Trzeba zdjąć z silnika osłonkę tacho,...
Jeśli kręci tylko raz i do tego robi to szybko jakby próbowała wirować, to masz uszkodzenie obwodu tachometru, czyli jak wyżej wspomniane tacho - przewody - moduł. Tacho pomierz na kostce silnika, ponadto zdejmij te z motoru i sprawdź czy magnes pod cewką cały jest. Jeśli tam będzie ok to pro forma przewody do sprawdzenia, ale w zasadzie można moduł...
uszkodzone tacho lub triak silnika w programatorze ale F06 to uszkodzenie tacha pękł magnes lub jest luźny
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Witam. Czy ktoś ma sposób na ściągnięcie magnesu tacho z wirnika silnika pralki Whirlpool? Chciałem wymienić łożysko od strony komutatora i nie mogę w żaden sposób zdemontować magnesu z wirnika , który jest przymocowany jakimś kołkiem na wieloklinie. Koło pasowe ściągnąłem za pomocą prasy hydraulicznej 30T i odklejacza łożysk. Jeżeli ktoś z kolegów...
Uszkodzone TACHO silnika.Z tyłu silnika jest cewka a wewnątrz okrągły magnes.W beko te magnesy często pękają o dlatego silnik i moduł głupieje.Jedyne wyjscie wymiana silnika.Chyba ze gdzies zdobędziez jakis stary i wymontujesz magnes i przełozysz do swojego.Ale to nie jest takie proste
Cewka ma być unieruchomiona. Możesz wspomóc się klejem na gorąco. Jeżeli magnes jest cały, cewka wykazuje rezystancje nawet po podgrzaniu w gorącej wodzie to pozostaje ja tam zablokować porządnie. Moze powinienem cos podłożyć pomiedzy plastikowa obudowe z zatrzaskami a cewke aby siedziała tam bardziej stabilnie?(jezeli tak to co, metal odpada, plastik...
Miałem taki sam problem i okazało się że odkręcił się magnes na ośce wirnika silnika i przez to wypchnął tacho z gniazda. Po dokręceniu / na gwint kropelka lakieru do paznokci / pralka hula do dzisiaj. Może to jest ta przyczyna. pozdrawiam
Cewka tacho powinna wytwarzać napięcie kilku V po kręceniu ręką wirnika silnika. Często w pralkach pęka magnes który jest mocowany do wirnika z tyłu silnika a na ten magnes nałożona jest właśnie cewka tachogeneratora. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
Kolego źle mnie zrozumiałeś. Czerwona puszka to hydrostat. Tacho to właśnie ta prądniczka, jest z tyłu bębna, w środku wiruje magnes połączony z osią bębna, szukaj przy środku koła pasowego.
Wkręciłem go do końca. Nie wystarczy tylko wkręcić do końca , trzeba silnie dokręcić . Magnes musi być nieruchomy w stosunku do osi silnika , kręcić się razem z nim .Cewka tacho wciśnięta do końca i zabezpieczona przed wysunięciem podkładką koronkową . Może nie dałeś tej podkładki bo na zdjęciu jej nie widać .
Drugi błąd : "Nieakceptowalna informacja o prędkości pojazdu poprzez V-CAN, w porównaniu z prędkością pokazu zmierzona przez czujniki prędkości kół - nieciagle. " jak również problemy ze skrzynią biegów (brak możliwości zmiany biegów i wyświetlanie na krótko symbolu N) sa wynikiem błędu z czujnika ABS. System porównuje prędkość kół przednich z prędkością...
Czy ja dobrze widzę, że magnes tacho został zmasakrowany? Jeśli tak, to dalsza naprawa ma średni sens, chyba że dopasujesz z innego silnika.
Sprawdź prądniczkę tachometru- może jest rozkręcona- części takich jak magnes na gwincie i koronka poszukaj pod pralka- radzę bez uzywania odkurzacza, a potem poskładaj do kupy , magnes wkręć na Loctite- tylko nie klej sekundowy, ale preparat przeciwdziałajacy odkręcaniu śrub, włoż cewkę i zamknij od zewnatrz koronką. Powinno zakończyć sprawę. To tacho...
Możesz ją sprawdzic bez demontażu silnika pod warunkiem że masz multimetr i jakieś wkrętaki. Odlacz pralkę od sieci. Unieś pokrywę wraz z modulem Na prawej krawędzi modułu znajdź wtyczkę z sześcioma szarymi kabelkami, odłącz ją od modułu po odbezpieczeniu blokady ,która ją zabezpiecza przed przypadkowym wysunięciem z modułu. Ustaw miernik na zakresie...
E-52 to bład tachometru (brak sygnału z tachogeneratora)na silniku. sprawdzenie tacho 3-4 (styk) SOLE MOTOR- 171Ω-196Ω FHP MOTOR- 126Ω-147Ω CESE.T MOTOR 64Ω-73Ω Moze magnes sie obluzowal, mialem takie przypadki w AEG
magnes sam nie mógł się popsuć , więc co z nim zrobiłeś ?
cewka tacho ma ok 55Ω, za to jak podepnę miernik ustawiony na 20V i zakręcę ręka bądź nawinę sznurek na oś silnika nie wytwarza napięcia)... Witam. Przepraszam jakoś w pośpiechu po przeczytaniu tematu rutynowo odpisałem. Czy miernik masz na zakresie zmiennego napięcia? Jeśli magnes cały umocowany na nieruchomo wirniku, cewka dobra (pomiar cewki...
No to wydałeś pieniądze na darmo na zakup silnika. Będziesz miał uszkodzony obwód tachogeneratora na module sterującym lub przerwę w wiązce elektrycznej zasilającej silnik. Mogłeś pomierzyć cewkę przynajmniej i sprawdzić magnes tacho i wtedy byś się zastanowił nad kupnem silnika.
Był taki temat na Forum dokładnie z taką pralką 7 mignięć co 10 minut pracy silnika - poszukaj. Tam po kolei sprawdzono przekaźniki, tranzystory sterujące przekaźnikami a wyszło na to,że magnes od tacho poluzował się na osi silnika. Coś w tym rodzaju.
Z tyłu silnika jest tzw. tacho , pierścień wyglądający jak magnes i możliwe iż jest pęknięty.
Magnes juz zamontowany.Wszystko działa poprawnie.Dzięki za pomoc.Zamykamy temat.
Jaki inny silnik, to ten sam silnik od strony tacho po zdjęciu osłony plastikowej tachometru, widok na magnes wirnika tacho oraz sam elektromagnes tacho. Nic tu nie jest inne bo i po co. Nie wiem, nie znam się .
cześć. Naprawiam pralkę beko WM5100W . Objawy głośna praca wybijanie bezpieczników przy odwirowaniu. Chciałem sprawdzić wirnik silnika Arcelik 220V 3.1A szczotkowy za pomocą regulowanego zasilacza laboratoryjnego z amperomierzem. Jakie wartości napięcia i prądu ustawić żeby nie uszkodzić uzwojeń i w jaki sposób testować. Przykładać do 2 przeciwległych...
tacho magnes magnes tacho pralka magnes tacho pralki
wireless console wymiana kondensatorów zasilacz prostownik selenowy przerobi
basenu inwerterem basenu inwerterem
Reducing LoRa Module Power Consumption for IoT Projects: SX1262, STM32WL, Sleep Modes, ADR, Antenna Tuning Łożyska wału korbowego w Oleo Mac 937: czy usuwać blaszki?