Witam, posiadam KXD 125 i mam problem z iskrą – czasem jest, czasem nie ma. Prąd nie wychodzi z magneto, opór na magneto 130 omów. Wymienione magneto i moduł zapłonowy. Jakieś pomysły? Proszę o komentarze. https://obrazki.elektroda.pl/6132985300_... https://obrazki.elektroda.pl/1420238300_... AI: Sprawdzałeś przewody,...
Tak zrobiłem i wszystko działa, któraś z cewek odpowiedzialnych za oświetlenie ma chyba zwarcie.
:arrow: Davvvi U mnie łańcuch tarł o ścianke obudowy ,ale poprawiłem ją szlifierką i jest git ;) :arrow: camiloo - sprawdź kolego magneto: opór między niebieskim przewodem ,a czarnym (masa) powinien wynosić około 500 om - sprawdź magneto wzrokowo, czy końcówki lutowane nie skorodowały, przewód czarny musi mieć pewne połączenie z masą silnika - czy magnes...
Jak wtedy z kompresją. Sznurek stawia taki sam opór. Drugi podejrzany stan uszczelniaczy na wale. to stan uszczelniaczy na wale. Odległość cewka magneto jak ustawiona (ma być jak najmniejsza byle nie obcierało magneto , w praktyce około 0.4 - 0,7 mm) PS Rozumiem że regulacja gaźnikiem na ciepłym nic nie daje.
Koło magnesowe jest od wsk 125 nic nie ociera tylko nie chce wejść do końca wału. Ściągnąłem magneto ponieważ chciałem wymienić właśnie cewkę tylko że magneto stawiało duży opór za nic nie chciało zejść ale jakoś mi się to udało i teraz nie mogę go za nic założyć w połowie wału zatrzymuje się i dalej nie ruszy.
Bez świecy powinieneś móc kręcić wałem za magneto, bez większych oporów.
Cewka prądowa ma wyjścia z magneta G - zielony i B/R - czarno czerwony. Zmierz opór pomiędzy tymi przewodami, powinien być mały, koło jednego oma. Jak podłączymy żaróweczkę 12V pod nie to powinna rozbłysnąć w czasie kręcenia. Cewka wyzwalająca ma wyjścia W/R - biało czerwony i B/W - czarno biały pomiędzy nimi opór powinien być duży. Podłącz pod nie...
Cholera, podałem kolory od strony CDI a miałem na myśli te od magneta :-(. Wtyczka od strony magneta; https://obrazki.elektroda.pl/2895815300_... Biało-zielony<->biało-czerwony, pickup coil, cewka wyzwalająca opór 445-545 omów. https://obrazki.elektroda.pl/4799986300_... Czerwony<->biało-niebieski,...
Kolego pajdowski , cewek magneta są 2 podstawowe rodzaje: - pierwsza stara wersja rozpoznawana po tym że rdzeń posiada 6 otworów montażowych, opór cewki zasilejącej około 360 Omów - nowa wersja cewki zasilającej rozpoznawana jest po tym że posiada 4 otwory montażowe, oraz większy opór około 500 Omów Nowa wersja jest lepiej wykonana i lepiej się sprawuje...
Nic mu więcej nie da AWS-306 względem AWS307, bo w 306 gniazdo DIN znów obsadzone dzielnikami z wielkimi oporami i z takiego DIN-a nie uzyska tego co ma na RCA bez tych setek kOhm dzielników, czyli wracamy do punkt wyjścia z AWS-303 Wersja AWS-306 miała już zdublowane wyjścia na magnetofon, zarówno DIN jak i CINCH, i do tych CINCH szedł bezpośrednio...
To że magneto było przekręcane na pewno ma znaczenie. Jednak w pierwszej kolejności sprawdził bym kompresję. Choć by na oko sprawdzając czy przy kręceniu tłok stawia opór, najlepiej będzie nie tylko słychać, ale czuć przy próbie odpalania z kopniaka.
Przestawiony czop wału korbowego. Wały korbowe w WKS125 były produkowane w specyficzny sposób, czopy wciskane w przeciwwagi, obrabiane (szlifowane) po złożeniu wału. Praktycznie wały nie nadają się do regeneracji (wymiany korbowodu). Są specjaliści którzy je robią, ale często są problemy z tym że przeciwwagi są miękkie i otwory pod czopy się uszkadzają....
Po wykręceniu świecy magneto obraca się beż żadnych oporów leciutko nic nie ociera. Iskra konia by zabiła Słabnie zdycydowanie przy wjezdzie nawet na lekkie wzniesienie. Muszę sprawdzić jeszcze bez tłumika jak to będzie czy go gdzieś nie dusi Cylinder i tłok to cx polska produkcja podobno lepsze od almotu. Poprzednio jeździł na oryginalnym zmd po 1...
Hmm to mnie teraz zaskoczyłeś. Co prawda wał przed włożeniem siedział całą noc w zamrażarce ale mimo wszystko wchodzi z oporem. Nie masz szans żeby obrócić wałem bez magneta. Ale ogólnie łatwiej kręci się silnikiem gdy jest właśnie rozgrzany...
Opór zmierzony-w każdej sytuacji jest przerwa. Jutro zrobię ściągacz do magneta i obejrzę od wewnątrz na tyle na ile to możliwe. Jeśli nic nie wygdybam, to poddaję się. Nadal liczę na wskazówki. Zrobiłem dziś ściągacz do magneta i zdjąłem go. Oto co ujrzałem, więc kłopot raczej rozwiązany. 2 przewody do modułu idą właśnie z tej dolnej cewki. Po przezwojeniu...
Przy podaniu ciśnienia ten króciec może puszczać. Nie powinien puszczać na podciśnieniu/zasysaniu. Uszczelniacze to najlepiej sprawdzać bez magneta i sprzęgła. No ten króciec jest łatwo założyć,ale też bez przesady powinien z lekkim oporem najść jak i opaska.
ogar 200 (silnik z jawki) ma troche inne przełożenie kopka>magneto dlatego idze lekko paliwo zawsze cos tam przecieknie mi chodziło o to czy jest w ogóle jekiś opór kręcąc ręką magneteo i jak tłok idzie do góry i świeca jest wkręcona powinien być opór bo wtedy tworzy się spręrzanie ale jak już zdejmujesz cylinder to poślij te fotki
Nie wiem Jak sprawdzić tą odległość ponieważ jak zdejmuję pokrywę silnika od strony zapłonu to do niej jest przykręcony impulsator i cewki. Jednak impulsator jest przykręcony na 2 śrubki bez możliwości regulacji. Opór Impulsatora się zgadza, jest dobry. Przewód WN także. Chwytałem też za świecę i dotykałem silnika i prąd nie "kopie". CO jest odpowiedzialne...
czyli , jeśli dobrze zrozumiałem, powstałe sem powoduje powstanie pola wokół uzw.będącego w przeciw fazie do np neodymów i tu powstaje opór elektro- magnet. pozdro
Jak ustawisz magneto równo na tej kresce wtedy poluzuj lekko platynki. Mają sie przesuwać z oporem lekkim. Teraz weź je ustaw tak mniej wiecej po srodku otworu regulacyjnego i lekko przykrec. Potem przekrec magnetem. Platynki musza sie otworzyc tak zeby w szczeline weszła bibułka od papierosa. Spróbuj.
dźwięk faluje, ma tendencję do zwalniania, nie da się tego wyregulować potencjometrem regulacji obrotów. Albo pasek, albo silnik, albo rolka dociskająca taśmę do wałka napędowego. W każdym razie na tych elementach bym się skupił. Co do paska - w magnetofonikach tego typu ważne jest dobranie paska - konkretnie jego wymiar nie może być za duży (bo przy...
Autor niech zapoda zdjęcie tego mikrofonu, bo się okaże, że to najstarsza edycja gdzie wstawiali mikrofony krystaliczne. Takie z dużą ilością dziurek wokół czoła mikrofonu, dziurkowaniem podobna jakby to była miniaturka telefonicznej węglowej wkładki mikrofonowej ze starych telefonów ;-) CB-68 https://obrazki.elektroda.pl/3764693700_...
Skuter odpala ale ma mało siły. Postanowiłem więc ustawić zawory. Odkręciłem osłonę głowicy cylindra. Sprawdziłem szczelinomierzem 0.005 oba zawory. Szczelinomierz wchodził z oporem i dawał się przesuwać więc są OK. Ale moją uwagę zwróciło ustawienie wałka rozrządu, tzn. gdy ustawię magneto w pozycji T i delikatnie przekręcam magneto (w kierunku normalnych...
co do rozbierania silnika to ja bym sie wstrzymał.mozesz sciagnac koło magnesowe i magneto, pompke oleju i kolo napedowe pompki i sprawdz czy simmering(uszczelka wału korbowego) jest szczelna, czyli czy nie ma zadnych pekniec, czy np nie widac wokol niej wycieków oleju, to samo z drugiej strony, czyli sciagnij wario, sprzegiełko rozrusznika - uwazaj...
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć skąd pochodzi pisk. Dla pewności trzeba sprawdzić w jakim stanie jest Capstan. Najlepiej go wymontować(zdejm hamulec,rozłącz złącze i odkręć 3 wkręty na płycie mechaniki).Sprawdź czy nie ma za dużego luzu w panewce(z kierunku nacisku rolki dociskowej),czy wirnik obraca się lekko?Jeżeli jest za duży luz w panewce to...
Pomyliłem się. Jest zapłon. Zdjąłem magneto i są pod nim 3 cewki: dwie połączone szeregowo o bardzo małym oporze - podłączone są do mostka prostowniczego. A ta trzecia ma rezystancje 220 ohm i jak mierzyłem napięcie jakie wytwarza podczas obrotów rozrusznika względem masy to około 40 V zmiennego i podłączona jest do tej cewki od której idzie świeca....
Niedawno ktoś pytał o to samo w motocyklu CZ 175. Odpowiedź będzie taka sama. Sprawdzić trzeba układ ładowania, czyli prądnicę i regulator lub magneto i prostownik, lub alternator, którego raczej nie ma w tanich wyrobach z dalekiego wschodu. Sprawdź połączenia pomiędzy prądnicą a prostownikiem czy baterią akumulatorów. Jeżeli jest kontrolka ładowania...
9 Witam mam Quada 250 chińczyk, Mam taki problem rozrusznik kręci ze strasznym oporem nieraz go coś klinuje. Jeśli jest rozrusznik wkręcony nie ma szans odpalić Quada ani z rozrusznika ani na pych, ponieważ jak wrzucę jakiś bieg koła są zaklinowane stoją w miejscu. Można ciągnąć samochodem ale efekt będzie jakby był na hamulcu. Jeśli wezmę wyciągnę...
Michał masz rację, tył idzie przez "regulator" (jakby można to nazwać) ale można to pominąć tyle że w grę wchodzi wtedy zastosowanie z tyłu 12V żarówki, ewentualnie do tylnego światła (jeżeli będzie problem a nie zawsze jest) zostawić tą ceweczkę robiącą za opór. Ja to widzę tak że na chwilę obecną ma nieobciążoną cewkę ładowania stąd wzrost napięcia...
Wiem, że można ustawić zapłon za pomocą żarówki, ale niemieckie przyrządy do ustawiania zapłonu w simsonie z iskrownikiem platynowym wykrywały moment rozwarcia styków (czyli opór ceki ok. 4 ohm) bez konieczności uzywania żarówki. Żarówka wymaga odkręcenia magneta i przewodów cewki zapłonowej, aby został sam pzrerywacz. Czujnik, ktory zmontowałem świetnie...
Mam stary radiomagnetofon Elta 6260sc. Radio nie jest zbyt dobrej jakości, więc wymyśliłem sobie, że podłączę do niego moduł Bluetooth z radiem model 747D. Zasilanie tego modułu to 7-15 V, które znalazłem na płytce. Nie posiadam schematu radiomagnetofonu. Jest to model z mechanicznym przełącznikiem źródeł, w sumie do wyboru jest radio i magnetofon....
ja bym bardziej stawiał że to sprzęgło bo nawet ciągnęło na 1 i się nie dało wyregulować A czy jak odłączyłeś linkę i wykręciłeś śrubę od regulacji w taki sposób, żeby w ogóle nie wywierała nacisku na popychacz, sprzęgło dalej było ? Druga sprawa, nagraj filmik jak składasz skrzynię, gdyż jest dużo lepsza jakość. Magneto o nic nie ocierało ? Czy łożyska...
Witam mam Quada 250 chińczyk, Mam taki problem rozrusznik kręci ze strasznym oporem nieraz go coś klinuje. Jeśli jest rozrusznik wkręcony nie ma szans odpalić Quada ani z rozrusznika ani na pych, ponieważ jak wrzucę jakiś bieg koła są zaklinowane stoją w miejscu. Można ciągnąć samochodem ale efekt będzie jakby był na hamulcu. Jeśli wezmę wyciągnę tryby...
W sumie to kolega się męczy z tym moim sprzęcikiem - polegam na nim bo ma wieeele lat praktyki. O oporach jak mu powiedziałem to tylko się uśmiechnął, że to pierwsze sprawdzał. Zaskoczyło mnie, że nie ma w nim jakiegoś zabezpieczenia, nawet stałych bezpieczników, a przecież takie przypadki z kasetą mogą się przydarzać. Wygląda jakby procesor nie chodził...
Ok może się mylę ale przecież sprzęgiełko nie przenosiło by napędu gdyby silniczek od przewijania działał, a patrząc od spodu ten silniczek w ogolę nie reaguje na play. Z tego co zauważyłem ten silniczek co podaje taśmę na głowice gdy dojeżdża do końca słychać że dalej działa z oporami, tak jakby jakaś krańcówka nie reagowała, jest tam coś takiego bo...
A baterie w radiu, magneto... umiesz zmienić - tam przeważnie są one połączone w szereg. Z głośnikami jest tak samo - + do -, a dwa nie podłączone końce do sygnału (+, -) wypadkowa oporność jest sumą oporów tych głośników. Połączenie równoległe to + do +, - do - odnosząc do bateri to napięcie pozostaje takie same zaś rośnie ich pojemność, co do wypadkowej...
Powiem tak - szukasz dziury w całym. Magnetowid masz sprawny a rozkręciłbyś go w drobny mak z powodu jednej kasety. Np. kupisz (no już nie teraz ponieważ nie produkują) 10 kaset, z tych dziesięciu nie będzie tobie przewijała jedna tak jak należy, no i co? Będziesz z tym chodził od serwisu do serwisu? To są tylko kasety, nawet wśród najbardziej renomowanych...
Witam. Podłączę się do tematu z podobnym problemem. Mam pytanie : Jak pomnierzyć cewkę tą z trzema wyjsciami, która znajduje się na magneto, bo u mnie jest przejscie tylko na dwóch koncach a między środkową i tymi końcami nie ma przejscia , czy tak ma być? Jak pomierzyć cewkę butelkową WN, bo u mnie opór między dwoma końcówkami wynosi 1,8 ohma. Napięcie...
Sorki panowie nie mogłem odpisac sprawdzilem stopkie też odpiolem przewod ktury idzie do stopki i nic to samo a i z tym impulsatorem tez sprawdzalem mozna go przykrecic tylko w jednej pozycji a jeśli chodzi o same dopasowanie statora do magneta to przed kupnem nowego statoru dowiadywalem sie i tez sprawdzalem ile magnesow owe posiada wiec stator i magneto...
Silnik składałem na ciepło a nie na gorąco, rozgrzewałem kartery farelką przy okazji ogrzewając sobie garaz w którym składałem silnik, na łączeniu karterów dałem minimalna ilość silikonu na wszelki wypadek, bez świecy wał chodzi luźno, chociaż po złożeniu odrazu mial sam z siebie mały opór, zapłon hmmm tutaj jest cewko moduł nie mam możliwość regulacji...
O ile to nie będzie zamontowane w jakimś akceleratorze hadronów, to żadnych efektów ubocznych być nie powinno. Pt100 to mały opór i pole elektryczne go nie zakłóci, stały magnes też nie. Przewód czujnika dla pewności można ekranować, a każdy chyba regulator ma funkcję uśredniania sygnału wejściowego i filtrację składowych o częstotliwości sieciowej,...
Witam ponownie! Po długiej chorobie zabrałem się za rozpołowienie silnika, w celu wymiany zablokowanego popychacza z którego jednak zrobił się gwóźdź od strony dźwigni sprzęgła. foto: http://obrazki.elektroda.pl/4603213000_1... Po zdjęciu magneta i iskrownika zauważyłem, że łożysko(SKF 6204 C3 ok. 5 tys. przebiegu) od strony zapłonu...
Czy musisz użyć dość dużej siły wciskając klamkę sprzęgła ? Wydaje mi się że tak. Sprzęgło wciska się dosyć ciężko, ale wysprzęgla całkowicie napęd po zablokowaniu klamki, mniej więcej na przedostatnim ząbku, a po jej zwolnieniu nie ślizga się. Czy regulacja sprzęgła zlikwiduje szarpanie rowerem przy zwolnionej klamce i manetce gazu ? Zobacz czy jak...
Witam zastosowałem mały opór 200 ohm przy podłączeniu podłączeniu przystawi do pc oscyloskopowe, to sie nazywa chyba bocznik żeby wychodzący sygnał prądowy zamienić na napięcie, wartość napięcia przy ciśnieniu atmosferycznym odczytałem na wyjściu na oscyloskop multimetrem. Jestem po pierwszych pomiarach wydają się zadowalające. Mam jeszcze problem z...
Witam ponownie po krótkiej przerwie. Z dumą oświadczam, że udało mi się naprawić skuter. Co prawda poczyniłem pewne kroki w celu dopasowania statora i magneta od chińczyka, ale w międzyczasie udało mi się kupić prawie okazyjnie oryginalny stator. Jaka była moja radość kiedy paczka przyszła, szybko poszedłem zamontować i...kicha. Skuter odpalił na dwa...
Sprawdziłem również cewkę butelkową i może tu jest problem. Dodatkowo sprawdziłem miernikiem przejście między stykami 1 i 15 na cewce. Miernik pika czyli jest zwarcie. To dobrze? Przeczytaj to co napisałeś jeszcze raz a odpowiedź sama "przyjdzie". Jaką maksymalnie długą iskrę możesz uzyskać między końcówką kabla WN (bez fajki!) a głowicą? Jeżeli jest...
Witam, od kilku dni zmagam się z problemem białej iskry w chińskim skuterze. Zaczęło się od przerywania podczas jazdy. Teraz skuter nie chce odpalić. Dodatkowo podczas odpalania cofa mieszankę do gaźnika. Membrana jest praktycznie nowa (zrobione 1000km na niej i nie ma prześwitów). Przysunąłem trochę bliżej impulsator do magneta, czego wynikiem jest...
wspaniałym przykładem marnotrawstwa materiału i roboty. To są starodawne poglądy - dzisiaj można wykonać amerykankę ze szczeliną powietrzną jak w prądnicach z pakietem blach. Szczelina powietrzna jest nieuniknioną częścią całego magnetowodu w prądnicy. Jeżeli zauważymy, że pakiet blach stojana nie produkuje (strumienia), jest tylko pośrednikiem z oporami...
Hoo panie tej instrukcji to ja nie rozumiem :D Kiepski byłem z matmy zeby coś takiego obliczyc :) Wiem tylko tyle ze wodzik cały czas jest załapany tak że nie mam luzu. Wkrecilem na maxa ta regulacje i wykrecam po 1 obrocie kopiac kopka i ruszajac wodzikiem w jedna i 2 strone lecz nie ma w ogole luzu na wałku cały czas sie kreci...Z tego że czasem z...
Problem w skrócie był następujący: brak iskry po zgaszeniu silnika. Odpala zimny rano i może pracować do wypalenia całego paliwa. Jak wyłączy się silnik (czy to po 10 sekundach czy po wypaleniu baku) nie odpali przez najbliższą godzinę. Pomiary wykazały brak napięcia zasilającego moduł CDI. Po rozbebeszeniu magneto i dokładnym przemierzeniu okazało...
Sprawa jest taka, że dostałem do zrobienia jawkę od wuja. Założyłem zapłon widoczny na zdjęciach (nie wiem gdzie, od kogo ani za ile kupiony, pochodzi pewnie z alledrogo), wyprzedzenie ustawiłem do suwmiarki najdokładniej jak potrafiłem tj. 2mm przed GMP wg. zalecenia sprzedawcy i silnik nie chce na nim działać. Odpala z oporem i od około 1/3 gazu wydaje...
Sprawdziłem następujące rzeczy: 1. zawory: ssący jest na 0.05 mm, wydechowy 0.07mm, przypominam że regulowałem miesiąc temu 0.05 i 0.06 osobiście 2. 2 cewki - obie sprawne stara i tą którą nową kupiłem 3. 2 swiece NGK cr7hsa - obie sprawne, jedna z mniejszym odstępem, druga z większym. Ta poprzednia ma większy odstęp i iskrę ma fioletowo-niebieską,...
Zjawisko, które opisałeś spowodowane jest zwykle zbyt dużymi oporami w samej kasecie, a nie uszkodzeniem mechanizmu magnetofonu. Sprawdź jeszcze czy talerzyk odwijania nie ma zatartych łożysk, tzn, czy obraca się swobodnie przy włączonym PLAY. pozdrawiam
Pomóżcie !!! W obwodzie silnika z magnetofonu pracuje m.in tranzystor smd na którym pisze tylko NH , wiem że jest to tranzystor z oporami w środku (baza, emiter), na płytce zaznaczony jest jako Q 328 . Co to jest za tranzystor. Może ktoś ma taką wieżę lub schemat to prosiłbym o sprawdzenie jaki to tranzystor i ile mają te opory. Jest to wieża thomson...
Po próbie naprawy magnetofonu( autostop) i złożeniu do kupy wyświetla komunikat F61.RSN odłączony.Zasilacz sprawdziłem,napięcia chyba ok, oprócz5V na IC310.Nie załącza już Q512( brak 8 volt).Czy mogę podać z zewnątrz nap. 5V.Czy da się odłączyć jakieś zabezpieczenie.Czy to procesor padł!!Czy Q513 na mierniku cyfr.ma mieć jakieś przejścia bo nie ma,...
Witam wszystkich, postaram się jak najkrócej. Kupiłem quada który długo stał jak się okazało kupiłem złom. Quad po odpaleniu i zagrzaniu się kopcił z odmy do tego jak napotkał lekki opór przygasał do przodu do tyłu zaś zbierał sie dużo dużo lepiej. Pomiar kompresji (chińskim miernikiem) 6 bar, teraz co zrobiłem: 1. Wymiana tłoka, pierścieni, sworzeń,głowica,...
i jeszcze sprawność... pytam czego? O sprawności to napisałem ja, w chwili, gdy powiedziałeś, że można by napędzać cały układ n.p. silniczkiem od magnetofonu poprzez dużą( o dużym przełożeniu) przekładnię. Co może i jest możliwe, ale możliwym być nie musi. Wtedy gdy ta sprawność, byłaby zerowa, lub do zera zbliżałaby się. A taka jest możliwa, przy...
Bardzo fascynuje mnie tylko czemu (skoro jest to fabryczne rozwiązanie) dzieją się takie "jajka" Wzmak PW 3015 Magnet M 3016 Tuner również T 3015 I jest takie przesterowanie? Jak już pisałem Orginalnie na wej. sygnału są opory 2,2k. I jest to na pewno wina magnet. Sprawdzałem różne możliwości połączeń Dodano po 9 Jak już pisałem podawałem sygnał w różnych...
Ogólnioe to kasety-adaptory tolerowały magnetofony z twardą mechaniką. W tych z miękką często były problemy. Czasami trzeba było wybierać jedną z kilku kaset, która oporami pracy pasowała do takiego graja lub delikatnie przerabiać same kasety.
Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że chociaż wiem coś niecoś to jednak nie mam żadnego doświadczenia w silnikach elektrycznych i jeżeli zdecydowałem się udzielić Ci odpowiedzi to tylko dlatego, że jakoś nikt inny się do tego nie kwapił. Zaprojektowałem kilka przetwornic i to całe moje doświadczenie z dziedziny power electronics. Jeżeli chodzi o...
witam mam prośbe do wszyskiech albowiem poszukuję schematu układu który znajduje sie w cewce. cały układ zapłonowy posiada stojan i magneto oryginalnie bez czujnika halla.prosił bym oporady jak zrobić żeby to dziłało. w starym cewkomodule był:tranzystor,kondensator,diody przepływowe,oraz cewka. ponizej zdjęcia całego układu zapłonowego. jesłi ktos wie...
Mam problemy z mechanizmem w/w magnetowidu, nie przewija do tylu, do przodu tez z lekkimi oporami ale idzie, wymienilem kolko zebate (te slizgowe) , ale nie pomoglo....Prosze o pomoc!!!
Witam Ja owego czasu na giełdzie elektronicznej kupiłem biały smar do mechaniki precyzyjnej, kupiłem go w momencie kiedy po nasmarowaniu mimo wszystko rzadkim smarem mechanika kamery nie mogła sobie poradzić z własnymi oporami zębatek... Nie pamiętam jaki miał symbol ale była to dość mała ilość w dość wysokiej cenie... Pamiętam że pisało coś na nim...
damping factor - wspolczynnik tlumienia w wypadku wzmacniaczy to nic innego jak stosunek oporu glosnika do calego obwodu pradowego ktory sie sklada m.in. z oporu wewnetrznego wzmacniacza, kabli (glosnik-wzmak i wzmak-glosnik) oporami w zwrotnicach... W praktyce wyglada to tak im wiekszy DF tym wiecej mocy moze byc dostarczonej do glosnika. Jednak bardzo...
Umieszczenie magnesu bliżej osi koła " według mnie " spowoduje zmniejszenie oporów ale i osłabienie układu , prędkość magnesu zmaleje czyli przy mniejszych prędkościach będzie słabiej działać , może i cewka będzie dłużej w polu magnesu ale tej energii będzie jakby mniej . To urządzenie jest takie, że bez eksperymentów niewiele zadziałasz. Spróbuj dać...
Wcześniej używałem "Ręczny tester akumulatorów rozruchowych A-600", woltomierz z oporem chyba niema lepszego, co nie zmienia faktu że te elektroniczne są złe, najlepiej mieć obydwa :D
Kondensatory w prostokątach - do sprawdzenia. Bezwzględna jednoczesna zamiana wszystkich kondensatorów bez ich sprawdzenia - błąd wszystkich początkujących ! Dla sprawdzenia kondensatora wystarczy wymierzyć opór między jego biegunami - (Podczas sprawdzania kondensatorów elektrolitycznych plus omomierza do plusa kondensatora!) i jeśli nie ma zwarcia...
Nie mam manometru żeby wkręcić w świece, ale kciuk ciężko utrzymać w otworze (wypycha go) cylinder tłok itd... ma 318km przebiegu więc powinno być dobre ciśnienie. Może uda mi się pożyczyć manometr od kolegi który ma warsztat. Cewka ładująca to ten kabel czarno-czerwony? pomiar na odpalonym silniku, czy tylko kręcić magnetem? Edit: Napięcia i opory...
Chyba nie o to chodziło. W sumie nie potrzebuję całej pinologii-chodzi o sprawdzenie połączenia wtyku ECO ze złączem diagnostycznym. Znalazłem przejście tylko linii L (z oporem ok 40om) ale nie mam pinologi to nie wiem na którym pinie wtyku ECO powinny być linie.
to pływaka wchodzi masa i wychodzi albo jeden kabel z opornością lub 3 kabel z rezerwą. Obrotomierz dokładnie nie wiem, ale impuls leci w postaci również masy ale z impulsatora a nie cewki a w sumie nie cewki a modułu. Moduł steruje cewką ale to impulsator steruje modułem więc tam masz czysty i niezakłócony impuls o obrotach. Podczas schodzenia z obrotów...
Dokładnie tak jak napisałeś. Uzwojenie ma przebicie do masy - sprawdzałem miernikiem. Nawet po odkurzeniu stojanu widać gołym okiem jak obcierał wirnik o uzwojenie. Ty pomogłeś. Tylko dlaczego dopiero teraz wirnik zaczął obcierać o stojan? Otarcia nie są świeże bo pokryły się brudnym nalotem Alternator rozebrałem uzwojenie wyszło z małym oporem. Tylko...
grzałem suszarka i nic nie pomogło moduł zapłonowy ten na aparacie zapłonowym lekko się grzeje i rozkręciłem i styki były mokre, wg tabeli modułu zapłonowego opór pomiędzy stykami 1 a 2 powinien być ok 700-850 ohm a wynosi ok 40kohm więc chyba jednak moduł zapłonowy Dodano po 5 Mierzymy rezystancje pomiedzy 1 i 2 i powinna ona wynosic od 758 om do 872...
Żarnik jest tak zabudowany, że nie da się stwierdzić czy jest OK czy nie, ale powinien być jeszcze OK. Teoretycznie w przypadku awarii lampy powinna zaświecić się tylko kontrolka zasilania oraz lampy. Czujnik temperatury przy lampie (airpax 06 40 67L110) oraz wyłącznik termiczny (UP61 Uchiya) przy radiatorze prawy dolny róg zasilacza mają pomijalny...
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Witam. Mam problem. Po odłączeniu modułu od instalacji motocykla iskra wróciła, lecz na chwile. Motorek załapie ale nie odpali. Przy dotknięciu rozrusznika iskra sie pojawia ale jak rozrusznik wkreci sie na swoje obroty to iskra ginie - tak jakby pow pewnych obrotow silnika iskra ginela. Modul odlaczylem dlatego ze jakis przekaznik musial sie spalic...
Witam raz jeszcze, cewkę zapłonową wymieniałem z oryginału sagema na ulepszonego electrifila jakieś dwa lata temu. Dzisiaj rano miałem wyjazd w dłuższą trasę i okazało się że wymiana czujnika temperatury pomogła (wcześniej tylko krótkie przejazdy z domu do pracy) i auto jechało płynnie, silnik nie szalał, sonda jednak ciągle nie regulowała. Wydaje mi...
Szczelina między nabiegunnikiem a ferrytem sięgała mniej więcej 2\3 promienia nabiegunnika i była widoczna jedynie na jego połowie. Grubość tej szczeliny była chyba bardziej w stronę ok 0,20mm czy nawet 0,15mm niż podanych prze ze mnie początkowych 0,35mm. Patrząc pod światło, widać było plamy kleju. Oczywiście przed ponownym przyklejeniem nabiegunnika...
Akumulator w jakim stanie? Ciężko stwierdzić. Magneti Marelli 64Ah 480A, ma dwa lata. Kręci, zapala bez problemu. Dwa razy wyładowany do przysłowiowego zera (lampka wnętrza 20W) w tym raz w takim stanie stał kilka dni z lampką włączoną. Po zorientowaniu w sytuacji zostawiony na 24h po czym ładowany prądem 0.8A do osiągnięcia 12V, potem 3.8A do 14.2...
Witam, czy luzy na osi w aparacie zapłonowym mogą mieć wpływ na spalanie stukowe? :o Dlaczego pytam,otóż miałem ustawiany zapłon, za poprzedniego właściciela kąt był na 0 (?) a mechanik ustawił książkowo na 6. Ustawiany na lampie i na komputerze Po tej operacji zaczęły się problemy: -auto ma niekiedy problemy z odpaleniem, potrafi od razu zgasnąć, jak...
Doświadczalne badania nieliniowych efektów w dynamicznym układzie magnetycznym Władimir Roszczin, Siergiej Godin Przedmowa do artykułu Prace nad projektem "Galileusz" (1988-1993 r.) prowadziła grupa uczonych z Moskiewskiego Instytutu Lotniczego. Rozpoczęła je w 1988 r. Prace były finansowane przez prywatnych inwestorów. W wyniku przeprowadzonych doświadczeń...
W układzie, który jest na schemacie cały czas jest podawane napięcie na kontrolkę. A gaśnie ona dlatego, że napięcie na zacisku D+ zrównuje się z napięciem akumulatora i nie ma już różnicy potencjałów. Altek nie ma być używany w silniku spalinowym jak zaznaczyłem w pierwszym poście, a w pojeździe EV do doładowywania acu... pedałami ;) To ostatnie akurat...
Dzięki za wsparcie, Etedio :D. Droga faktyczne jest b. ciężka (teoria), a ja jestem samoukiem. Patrzyłem książkę o RLC. Mam już pomysł na wzmacnianie, a z książek mogę korzxystać jeśli czegoś nie będe wiedział. To nie klasówka, nie muszę znać wszystkiego na pamięć. Wiele rzeczy nie ma żadnych odniesięń w książkach dlatego teorię trzeba samemu wymyślać....
Cóż tu powiedzieć jestem z jednej strony poszukiwaczem wolnej energii z drugiej strony sceptykiem. To mój pierwszy post na tym forum. Jest kilka interesujących stron internetowych dotyczących wolnej energii (najWolniejsza energia to ta pobierana z wiatru tylko gdybym zasilał swój dom z generatora wiatrowego JAK sie to ma do naszego prawa w Polsce? miałbym...
Witam,muszę zbudować skrzynię do tego głośnika [url=www.rockfordfosgate.com/products/pr... Rockford Fosgate T112D4 problem polega na tym ze nie wiem od czego zaczac, tzn nie mam pojecia jakiej wielkosci ma byc taka skrzynia? i gdzie znalezc do niej schemat? Nominal Diameter-...
Sprzedam: 1. 2x Elektromagnes Isliker Magnete UGz-60,15-SIII, 24VDC, 100%ED, HUB 15mm, ciągnący w stronę obudowy, wraz z elektromagnesem głowica i płytka mocująca, parametry: http://www.islikermagnete.ch/pdf/Univers... 150zł/szt 2. 6x Siłownik FESTO HGW-25-A, 100zł/szt 3. Siłownik DNC-50-550-PPV-A-Q, z złączkami, głowicą i mocowaniem, cena:...
magneto stihl magneto napiecie napiąć magneto
lodówka elektrozawór livebox router bezprzewodowo półprzewodnikowy czujnik temperatura
subaru outback plazma samsung driver uszkodzony
Mercedes Vito 1999 - Utrata zasilania po wyłączeniu stacyjki Rola bolca w ograniczniku emisji spalin DAF