Witam Na D+ podłącz kontrolkę ładowania.
Wie ktos moze jak podłaczyc ten alternator. Jest on założony ale nie podpiety w ursusie c-330 z (-) na obudowie. Alternator to magneton typ 443-113-516 12V 42A
TZ4K14 LUBLIN rozrusznik przekładniowy szybki zamontowałem od Lublina 2. LUBLIN II 2.4 TD rozrusznik MAGNETON - 443115142723 Rozrusznik pasuje od Ursusa 328 albo Żuk , Żuka 9141 424 MAGNETON 12v
wlasnie wydaje sie ze ten zamazany napis to cos w rodzaju 15/54, załączam taki maksymalnie uproszczony schemat, jesli moje rozumowanie jest ok, to tak to ma byc podlaczone http://obrazki.elektroda.net/13_12214188...
https://obrazki.elektroda.pl/8615812000_... Taki https://obrazki.elektroda.pl/9620532400_... Mylisz Magneton z Hitachi
Kolego, właśnie dlatego, że chcę zrobić to porządnie Za 300 złotych masz rozrusznik szybkoobrotowy. Faktycznie to produkcja chińska, jednak wszystkie elementy pasują z czeskiego Magnetona (z wyjątkiem głowicy). Ja tak zrobiłem, gdyż części do R5 są ciężko dostępne. Sądząc po Twoich postach to ten rozrusznik będzie wieczny.
W moim Zetorze 8045 odpowiednik 914 oryginalnie były 2 akumulatory 12V 125ah rozruch jest na 12v, obecnie mam założony 1 akumulator 12v 170ah i nie daje rady jak jest pare kresek na minusie; miałem założony rozrusznik szybkoobrotowy ale to taka lipa, że na starym 40 letnim magnetonie lepiej kręci.
Tak, tylko w magnetonach mielą się sprzęgła jednokierunkowe w bendiksach. Poza tym bardzo trwałe.
Regler znajdziesz w desce rozdzielczej zdejmij prawą pokrywę konsoli i go zobaczysz . Kostkę od tylnych świateł znajdziesz z lewej strony nad pokrywą lewej baterii . A altek to nie był PAL-MAGNETON ?
Ja bym wolał ten stary naprawić. Nowe przekładniowe, to chińskie byle co. nie zgadzam sie mam juz 5 lat ino gwizda az miło -planetarny (at)PICIA - też mam Magnetona i śmiga.
A ja w swojej karierze widziałem kilka razy wypiłowane pierścienie ale na szczęście tokarz pomógł i alternatory żyją dalej Pisałem akurat o Magnetonie w ciągniku.
Mogę kupić w okazyjnej cenie taki rozrusznik. Ze względu, że nie spotkałem się wcześniej z takim tematem, dlatego założyłem ten wątek. EDIT: Jest to rozrusznik Magneton o numerze 443 115 142 723, 12V 3kW.
W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie. Dostępne są nowe alternatory produkcji Magneton, z wbudowanym regulatorem. Kiedyś oglądałem w sklepie, konstrukcyjnie kopia Boscha (złącze na 3-pinową kostkę). Tylko minusem jest jego cena. Ewentualnie alternator z nowszej serii 3320-7320, które były już wykonane...
Nie polecam. Są to rozruszniki z przekładnią planetarną, szybkoobrotowe. W zimę często padają. Padają owszem, ale te śmietniki po 200-300 złotych. Magnetona mam 8 lat i działa prawidłowo. Tylko taki rozrusznik kosztuje ponad 500 PLN.
Romuś ma rację. Nie ma to jak albo R11, albo identyczne czeskie stare Magneton-Pal - te były jeszcze lepsze, jeśli chodzi o trwałość. Ta chińszczyzna ze zdjęcia, pozornie jest fajna - ale ma 1/10 trwałości oryginału.
Mostek prostowniczy do Magnetona to koszt około 140 zł w CARGO.A w tych altkach większość uszkodzeń to właśnie diody.
W fabrycznych 30-kach był plus na masę. Tylko w starociach. C330 M miał już minus na masie. W tych traktorach warto wymienić rozrusznik na tzw z przekładnią planetarną. Za takie porady, powinno się banować. Oryginalny R11 był nie do zabicia. W wersji od Zetora - Magneton Pal przeżywał ciągnik. A te wynalazki planetarne, to chińszczyzna, z pękającymi...
Mam akumulatory 2x6V 196Ah więc alternator od osobówki nie będzie za słaby? Z prawie każdej osobówki jest mocniejszy niż ori magnetona 55A. Z doświadczenia polecam alternatory 90A. Audi 80.
Ja jak bym miał inwestować to kupił bym magneton-a a jak nie masz kasy to z regeneruj stary[na dzień dobry do wymiany tulejki i szczotki a co dalej to sie zobaczy]
Jeśli byłby to MAGNETON to wytrzymałby napewno dłużej,te chinole przekładniowe sa lipne i słabej jakości.Średnio chińczyk wytrzymuje 2 lata i ze 2 razy padnie bendix lub elektromagnes.
postanowiłem nie drążyć dalej tego tematu i kupiłem rozrusznik z reduktorem firmy Magneton rozrusznik o wiele lepiej kręci i w mrozy łatwiej będzie uruchomić ciągnik ten rozrusznik spróbuje w wolnym czasie uruchomić tak na zapas:) zdjęcia mogę podesłać napalonych wycinków komutatora.
Były elmoty 24V i kropka. Jako dowód to że koledze światła jaśnieją a że do 28V nie dobija od razu to słabo naładowane aku i słaby altek - po długim czasie dojdzie. Rozrusznik jeśli już to czeski Magneton ale swoje kosztuje, te za 3 stówy trochę chodzą jak się dobra sztuka trafi i silnik pali od strzała. Ten co masz na 24V najlepiej kręci. Dodano po...
Albo łożyskowanie rozrusznika, jeśli nie chcesz się męczyć polecam rozrusznik z przekładnią bodajże magneton czeski, kręci zima nie zima, nawet na nieco słabych akumulatorach, sprawdziłem osobiście przez ponad 2 lata, niestety wadą takiego rozrusznika jest trudna jego regeneracja np jeśli chodzi o szczotki-niestety połączenia są lutowane. Jęśli jednak...
Mtz-ta pale na 24v ale niestety aku są na umarciu. Rozrusznik szybkoobrotowy magneton. Fajhnie kręci ale z racji kiepskich aku ledwo kilka-kilkanaście sec i po prądzie. Dla tego mam takie zdanie na temat grzania oleju bo przerabiałem to swojego czasu w wojsku. Nie za bardzo przynosiło efekt. W mtz-cie mam grzałke płynu przykręconą do bloku. 20 minut...
magneton ursus magneton ładowania magneton alternator
ucieka głos pilot toyota baterie rozszerzyć wolumin
zamienik bu508af zamienik bu508af
Winkler piec piekarniczy – brak parowania, diagnostyka, typowe usterki, serwis Ariston FAST EVO, NEXT EVO – lokalizacja baterii do zapalarki, wymiana R20/R6, kasetka pod obudową