Kilkanaście lat temu skonstruowałem moduł sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu do motorowerów. Projekt umarł śmiercią naturalną wraz z wprowadzeniem przepisów o zakazie modyfikowania układów zapłonowych w pojazdach spalinowych. Sercem układu był prosty procesor PIC16F505. Zegar 4 MHz. Kod - assembler. Procesor "strzelał" impulsem zapłonowym wyliczonym...
Poszukaj w Google części zamienne do np pilarek spalinowych, zresztą, najpopularniejszy chinski motocykl Li-Fan 150ccm tez ma taki zapłon. Co ciekawe, jedna cewka podczas ,,najazdu' na nią magnesu koła generuje wzrastające napięcie, ładujące poprzez diodę kondensator i jednocześnie w odpowiednim miejscu tej krzywej napięcia na kondensatorze lub z cewki...
W erze układów wtryskowych, w których zapłon jest kontrolowany w całości przez ECU, nikt nie sprawdza kąta wyprzedzenia zapłonu. Silnik turbo benzyna, takie mapy zapłonu są zupełnie naturalne. Przy niskim obciążeniu maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu (40 stopni), przy pełnym obciążeniu i doładowaniu jest opóźniany co daje kilkanaście stopni wyprzedzenia....
jack63 znalazłem już kiedyś ten post. lecz nadal dążę aby była mapa (wyprzedzenie zapłonu względem obrotow) ponieważ wsk 175 lepiej pracuje na wyższych obrotach kiedy ma większy stopien wyprzedzenia zapłonu. Nie wiem czy mz150 ma mape lecz taki moduł bardzo dobrze się spisuje.
Widzę po wypowiedzi że mi nie pomożesz, kolego zapłon to ja mam mikroprocesorowy własnej produkcji ale nie mam mapy zapłonu której to poszukuje, mapa zapłonu czyli różne wyprzedzenie zapłonu zależnie (akurat u mnie) od obrotów i to konkretnie do tego silnika. np taka ale ta jest raczej nie wiarygodna http://obrazki.elektroda.net/4_123616295...
Zastanawiam się, czy interfejs diagnostyczny prawidłowo odczytuje ten parametr. Czy wartość ujemna oznacza wyprzedzenie, a nie opóźnienie zapłonu. Przy zapłonie 30° za GMP silnik w ogóle nie chciałby pracować. Natomiast wyprzedzenie 30° jest możliwe z punktu widzenia poprawnej pracy silnika, choć bym powiedział że to dosyć „ostra” mapa zapłonu. Generalnie...
Nie wiem czy to możliwe, ale poszukuję oryginalnego wsadu do Skody Fabii 2,0 AZL nr pomputera 06A906032KG , auto odkupiłem, jest chip tuningu, uważam raczej za nieudany, za bardzo wyprzedzony zapłon i zwiększona dawka paliwa.
Zacznij od regulacji później będziemy myśleć dalej. Dokładnie o tą "wielką śrubę" mi chodzi, po jej odkręceniu w gwincie powinno być wycięcie. Widzę, że podstawy mechaniki znasz i mając zdjętą pokrywę zaworów będziesz widział kiedy żaden z zaworów nie wykonuje pracy. Jeżeli chodzi o samą iskrę - zapłon, to tu niestety regulacji wyprzedzenia - opóźnienia...
bodzio18 zauważ, że ten układ nie twoży nowej mapy zapłonu tylko przesuwa orginalną mapę zapisaną w ECU o dowolny kąt ustalany poprzez stałą czasową. Jeżeli stała czasowa odpowiadać bedzie np.350 stopniom to masz wyprzedzony zapłon o 10 stopni w stosunku do orginalnej mapy w całym zakresie obrotów
Brat ma w VA ten silnik. Jest tam zwykła kopułka, palec itp. Do tej pory żyłem w beztrosce, nie wiedząc, że istnieje tam wynalazek o nazwie Zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym, z zaprogramowaną mapą kąta wyprzedzenia Ok, w takim razie zapłon się nie przestawił :cry:
W polonezie nie ma czujnika spalania stukowego W GSI jest czujnik spalania stukowego, ale nie wiem czy działa w dwie strony czy tylko w jedną. Tzn. czy komp potrafi przyśpieszać zapłon aż do wystąpienia "stukania" i potem pracować na granicy jego występowania, czy tylko przy gorszej jakości paliwa opóźnia zapłon w stosunku do kąta wyprzedzenia obliczonego/odczytanego...
Możesz przeprogramować mapy w EPROMIE. Do znajdowania map w epromie są specjalne programy dostępne w emulu. Problemem jest suma kontrolna liczona wg jakiegoś tajnego algorytmu. Bez niej ECU nie ruszy po zmianie map. A najprościej w Nexii z gazem zrobić tuning przez obrócenie aparatu zapłonowego tak, by wyprzedzić zapłon o 3 stopnie.
djbully - dobre pytanie, też chciałbym wiedzieć jak musiałaby wyglądać mapa kąta wyprzedzenia zapłonu dla ETZ250. Istnieją modele nowsze niż mój, które mają zapłon elektroniczny. Ciekaw jestem czy oryginalny moduł elektroniczny pozwala na regulację kąta zapłonu?
Nie wiem jak to jest w Twoim aucie, ale normalnie poznać można po cienkich rurkach gumowych od podciśnień, idących do tego MAP sensora z kolektora koło przepustnicy. Z kolektora wychodzi przewód podciśnieniowy i wchodzi do evaporative emision (EVAP) canister purge valve (nie mam pojęcia co to za czujnik). Ale czujnik Map sensor, a ten czujnik to dwa...
To może być uszkodzony map sensor lub czujnik temperatury powietrza dolotowego na kolektorze ssącym. Map sensor odpowiada za wyprzedzenie zapłonu a czujnik za skład mieszanki
Im wyższe obroty tym zapłon powinien być przyspieszony do pewnej granicy, gdyż dalsze zwiększanie KWZ spowoduje pogorszenie pracy silnika. W nowszych konstrukcjach stosuje się to ze względu na lepsze spalanie m.p.p. i łatwiejszy rozruch silnika. Skutki działania są takie same jak w regulatorach (podciśnieniowym, odśrodkowym) KWZ w samochodach. W "tuningowych"...
jeszcze jedno pytanko.. a czy do wyprzedzenia zaplonu potrzebna jest mapa w pamieci czy mozna to zrobic algorytmem?? np zeby wraz z wzrostem obrotow coraz wicej odejmowalo od zmiennej ktoraj wartosc odpowiada za czas odpalenia iskry?
Witam Przeczytałem cały wątek, który miejscami staje się dziwna polemiką ale temat jest wielce ciekawy. Oczywiście, zmiany w scalaku bez dobierania indywidualnego weryfikowanego pod obciążeniem dadzą lepsze rezultaty i bezpieczniejsze. Są oczywiście takze chipy uniwersalne tj. trochę lepsze od fabrycznych ale na tyle uniwersalne by silnik nie popłynął....
Witam, mam taki problem chcę zrobić moduł zapłonowy ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu na mikroprocesorze ATTiny2313-20 Mam już napisany program do tego mikroprocesora lecz nie mam mapy zapłonu. Zdobyłem trochę potrzebnych informacji by to napisać/narysować takich jak : Wyprzedzenie zapłonu wynosi ok. 17 stopni ,wyprzedzenie to 0,2 stopnia na jednostkę...
Kupując wariator musiałem podać typ silnika aby została wgrana odpowiednia mapa do silnika. w zasadzie fajnie się czyta tylko to powyżej jest kompletną nieprawdą. Wariator Puma (używałem modelu 515N z softem 01) ma jakieś 8 wersji softu dedykowanego do silników różnych producentów. Wynika to z tabel zgodności. W momencie zakupu w Elpigazie miałem wgrany...
Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu. Ten element u góry to czujnik podciśnienia -...
A mi chodziło że silnik 2.5 ma wyprzedzenie z mapy ustawione odgórnie a nie jak jest to w 1.9 że odniesieniem wyprzedzenia jest sygnał z wzniosu iglicy. Inaczej mówiąc silnik 2.5 V6 TDI przy prawidłowym ustawieniu początku wtrysku silnik pracuje jak najbardziej prawidłowo z wtryskiem sterującym czy bez niego.
No to podsumowanie tego, co sprawdziłem. Lexia nie wykrywa żadnych błędów. Kluczyki dopisywane kilka razy. Kalkulator nie jest zablokowany. Ciągle świeci check engine i auto nie odpala. W trakcie testu podzespołów napięcie na pompę, cewkę i wtryski jest podawane ciągle. Świece dają iskrę (cewka do góry, kołami itp). Problem jest ze sterowaniem wtrysków....
Może niewiele odbiję od tematu bo chodzi tu też o zapłon elektroniczny lecz do motocykla w którym sprawia dużo więcej kłopotów mianowicie Jawa TS 350 tu mamy aż 2 "problemy" ( przerywacze ) napotkałem w internecie jak dla mnie bardzo imponujący zapłon do tego motocykla z mapą wyprzedzenia zapłonu z możliwością regulacji za pomocą komputera... po prostu...
Na kupionym zapłonie naraku niby lepiej się zbiera. Tam jest hyba lekko wyprzedzony kąt zapłony lub inną mapa. Zmieniłem dyszę wolnych na 38 z powrotem, Cylinder był docierany ba takiej może i to ma wpływ poniekąt. I główną 72. Troszkę go dusi Ma to wpływ na pewno grubymi listkami membrany. Zmieniłem więc membranę z listkami z zestawu cylindra malossi....
Powiem szczerze że my to z Błażejem wszystko wiemy, i chyba wiemy troszkę więcej. Uwierz mi na na słowo mapa z silnika 4T japońskiego się nie sprawdzi w silniku jawy i w dodatku 2T. Zapoznaj się z mapami zapłonowymi silnika 2T a zrozumiesz w czym rzecz. Zmiana wyprzedzenia w funkcji obrotów jak najbardziej to krok na przód ale z głową. To mój zapłon...
Po wprowadzeniu nowego paliwa E10, niektórzy kierowcy także odczuli drobne różnice w pracy silnika, które znikały po zatankowaniu E5 98 oktanów. Między innymi drobne szarpnięcia, nierównomierność pracy silnika, elastyczność silnika, różnicę w zużyciu paliwa. Ja nie zauważyłem żadnej różnicy po wprowadzeniu E10. Silnik konstrukcyjnie przystosowany do...
A czy wgranie nowych map pomogło by w tej sytuacji?
MAP sensor służy do wyliczenia czasów wtrysku paliwa, ale także do wyliczenia kąta wyprzedzenia zapłonu. Z MAP sensora mikroprocesor odczyta jakie jest podciśnienie czyli jakie jest obciążenie silnika i na tej podstawie przyspieszy odpowiednio zapłon. Analogicznie do działania mieszka podciśnieniowego w mechanicznym aparacie zapłonowym. MAP sensor....
Dzięki za poradę, może uściślę stary zapłon to zapłon tyrystorowy (uszkodzony) miał ustawiony statyczny kąt na 8 stopni przed GMP chciałbym zastosować zapłon mikroprocesorowy oferowany na Allegro jest możliwość wgrania do pamięci dowolnej mapy zapłonu ale jest ona wgrywana do procesora i musiałbym go wymieniać do testów.potrzebuję czegoś zbliżonego...
Najprościej zrobić. Jest sporo schematów dostępnych w sieci. Najczęściej są to dwa równoległe bloki z tranzystorami mocy (choć może też być jeden, układ z iskrą traconą nawet pracuje w tych warunkach) i dwa elementy wyzwalające rozmieszczone co 180' - transoptory, czujniki Halla, indukcyjne (do wyboru). Są nawet schematy zapłonów z procesorem i mapą...
Tak, powinien się przesuwać. To jak ma niby 3 mapy to jak się wybiera jedną z nich? Mapa to jest tablica - coś w funkcji czegoś, np. KWZ w funkcji prędkości obrotowej. 3 mapy to nie to samo co 3 punktowa charakterystyka zapłonu (3 punktowa mapa). Popatrz sobie na moduł od BMW R100 - ma 7 pin i współpracował z czujnikiem Halla bez korektora podciśnieniowego......
Po podmianie MAP-a problem rozwiazany w 70%. Nie wiem jak bedzie z odpalaniem rano gdy zimny ale na pb można już jeżdzic. Pozostaje kiepskie wkrecanie się do 1500 obrotów, charakterystyczne dudnienie jakby zapłon zbytnio wyprzedzony i lekko niestabilne wolne obroty. Zastanawiam się czy to nie świece?
Jestem elektronikiem konstruktorem i widzę marne szanse żeby to miało działać, za dużo jest rzeczy które mogą pójść nie tak. Aprila na pewno miała zapłon elektroniczny nie wiemy czy IDI czy CDI, cewki do CDI nie nadają sie do IDI, piszesz że zapłon był bezstykowy, a przestarzałe układy jak GL-100 A maja wejście do przerywacza, może dadzą się wyzwolić...
Wydaje mi się, że ECU powinien przez cały czas, utrzymywać wyprzedzenie zapłonu w pobliżu spalania stukowego. T zn. przyspieszać zapłon, aż wykryje początki spalania stukowego, następnie opóźniać, itd. Kłopoty powinien sygnalizować dopiero wtedy, gdy nie potrafi uniknąć spalania stukowego, pomimo opóźniania zapłonu.
To jest właśnie skutek tego, że za handel biorą się ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia o towarze i branży. [syntax=c]55K to moduł zapłonowy do Yamahy RX-Z/RXZ135 z 1985 roku, modelu przeznaczonego wyłącznie na rynek azjatyckiej polinezji. Natomiast zbliżone modele RX były przeznaczone na rynek Indyjski i krajach ameryki łacińskiej. Ten model nie...
Przy takich ustawieniach nie będziesz miał pełnej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu np na zimnym silniku czy zależnie od obciążenia silnika. Lepiej dołożyć czujnik podciśnienia tzw MAP i już coś tam sobie poreguluje. Inne pytanie napisałeś że ten silnik ma przy rozrządzie to koło foniczne. W CC znajduje się przy wale korbowym co z natury oznacza ze...
mapa regulująca dawkę gazu względem obciążenia i tyle Taaa, ale nasz Kolega zapomniał o jeszcze jednej rzeczy, na którą Twój post zwrócił moją uwagę. Mianowicie to, że ten silnik ma zapłon CDI z wbudowanym mikroprocesorem regulującym czas wyprzedzenia zapłonu. Mało to ważne w generatorze, pracującym ze stałą prędkością obrotową, ale jest on inny dla...
Witam. Chcąc zmienić zapłon w silniku VW Passata 1,8 ADZ (Mono Motronic MA 1.7), trzeba wejść VAG-iem w nastawy początkowe i wtedy kręcić aparatem. Inaczej kręcenie aparatem nic nie daje, bo sterownik na bieżąco robi korekty zmienionego kąta wyprzedzenia zapłonu, aby utrzymać taki kąt wyprzedzenia, jaki jest wgrany w mapę zapłonu. W przypadku, kiedy...
Czy nadaje się na pracę magisterską - zapewne tak, choć raczej na automatyce i robotyce albo budowie silników spalinowych... niemniej najbardziej kompetentną osobą która może udzielić Ci odpowiedzi na to pytanie to kierownik zakładu na którym będziesz się bronił, możesz też porozmawiać z potencjalnym promotorem, poza tym to bardziej praca na poziomie...
Witam Można zastosować sterownik zapłonu z czujnikiem spalania stukowego z Escorta 1.6i na KE-Jetronicu. Miał on osobny sterownik dla wtrysku paliwa i osobny dla zapłonu. Mapę zapłonu zrobić np.dla V-power Racing 100 Shell-a, a jak będzie gorsze paliwko to komp opóżni zapłon biorąc pod uwagę sygnał z czujnika spalania stukowego. Potrzeba sterownik 200zł,rozdzielacz...
Czy mógłbyś bardziej rozwinąć ten temat. Jestem szczęśliwym kierowcą ostatniego rocznika fiata 126p. O ile mnie pamięc nie myli to zapłon masz elektroniczny, mikroprocesorowy z pomiarem podciśnienia w kanale czujnikiem umieszczonym z lewej strony u góry po otwarciu silnika. Czujnik ma chyba jakąś regulację ale lepiej to zostawić. Nie wiem jaki procek...
On nie obsłuży ani bezpośrednio 4 cewek zapłonowych, ani 3 czujników wału/ków. Poza tym bez sensu, bo Delco sam ogarnia wyprzedzenie zapłonu tak jak trzeba. Jeśli masz jakiś spadek mocy na LPG to znaczy tylko tyle że instalacja/strojenie spier...
Wszystko się zgadza tak jak napisałeś kolego BANANvanDYK ,motocykl jest stary z 1998r i właśnie przy próbach odpalenia z kątem wyprzedzenia tak około 2mm motocykl chodził dość przyzwoicie to znaczy kręcił sie wyżej,niestety przy kopaniu kopka oddawała ,dlatego dążyłem do opuźnienia zapłonu które wydawało mi się poprawne ponieważ kopka nie oddawała i...
:arrow: valstus Ale przecież na tej stronce, którą teraz wrzuciłeś, jest wszystko (zgrubsza) wyjaśnione. Wiesz, jak działa silnik spalinowy (o zapłonie iskrowym - Otto) i zapłon? Może kod nie jest najprzejrzyściej napisany, dodatkowo w układzie są pewne uproszczenia i kod musi sobie z tym radzić, ale aby rzecz ująć najprościej, to procesor ma tzw. mapę...
Stan na dzień dzisiejszy: Przepływomierza nie ma jest MAP, ale on działa prawidłowo. Czujnik wału podmieniony, nadal tak samo. Przebieg sygnału z wału ogólnie OK. Co zapomniałem napisać: System BOSCH 7 4 4 Na wolnych wyprzedzenie od -3,5 do 1 st. Przy pełnym obciążeniu: przepustnica 98 %, MAP 1 Bar (czyli atmosferyczne) wyprzedzenie wynosi dokładnie...
Troszeczkę przemyślałem temat, przeczytałem trochę tematów o "obrotomierzach" Poczytaj jeszcze o zapłonach, skoro zapłon, a nie obrotomierz chcesz zrobić ;) W typowych konstrukcjach zwykle nie wykorzystuje się jednego 'ząbka' na obrót, a znacznie więcej - nawet 60. W pewnej mierze spowodowane jest to niejednostajnością obrotów silnika - zwłaszcza jednocylindrowego...
pisałeś wcześniej trochę inaczej, Skoro 2 dni jeździłeś na benie i dopiero wtedy się naprawiło to przyczyna nie leży w nieszczelności instalacji gazowej. Instalacja gazowa w tym przypadku jest powodem autoadaptacji ecu benzyny do spalania gazu. Ponieważ instalacja gazowa ma jakieś istotne błędy regulacji lub wykonania, jazda na gazie powoduje duże zmiany...
Nie obrażaj się, nie chodzi o to że Cię olewam, mam tylko wątpliwości, więc opisuję swoje eksperymenty byśmy dobrze sie zrozumieli, Byś rozwiał moje wątpliwości lub je zrozumiał.Też posiadam doświadczenie - mam zakład diagnostyki silników benzynowych (dlatego mam warunki i oprogramowanie), ale nigdy nie robiłem tego w dieselach. Nie zgodzę się, że to...
zaraz zaraz przyspieszenie zaplonu na gazie nie pomoze a nawet zaszkodzi dynamice pojazdu sam,probowalem z zaplonem w vw polo ale tam dalo się obrocic aparat zaplonowy.a jak ma się czujnik plozenia walu korbowego to jego juz zsie nie przesunie :( Podobno odlaczenie czujnika spalania stukowego,ktory w sumie na gazie nie jest potrzebny,powoduje cofniecie...
To zmierz. Także napisz/pokaż co pokazuje program diagnostyczny. Temp. jest OK, mierzone po OBD2. A ciśnienie nie. Tyle, że może być nie OK jak silnik pracuje na 1,8t obrotów. Przecież są momenty kiedy pracuje z prawidłowymi obrotami. Masz podgląd parametrów, a Ty OK, OK, zamiast je pokazać by inni mogli ocenić ich OK. Napięcie TPS w granicach 0,56-0,62...
Witam Tez interesują mnie zapłony do tzw RV'ek. Dotej pory mam za sobą dwa sterowniki uC dio zapłonu (pierwszy wykorzystywał uC 90s2313 a teraz na mega 8). Oba mają regulowane wyprzedzenie mapą (stary dwie przełączalne mapy) a nowy jedną ale dodatkowo sygnał analogowy do podłaczenia czujnika podcisnienia. Oba wykorzystują czujniki optyczne i tarcze...
Witam chcę zbudować urządenie które zmieniałoby kąt wyprzedzenia zapłonu w zalezności od obrotów silnika. Chcem zastosować taki układ w mz etz (elektroniczny zapłon). Znalazłem cos takiego http://home.elka.pw.edu.pl/~psielski/mot... ale układ jest troche za bardzo skąplikowany . Układ musi miec niewielkie rozmiary , musi być wykonany z łatwo dostępnych...
Bierze lewe to się dusi. W MPI masz wiele czynników, sonda, przepływka, TPS, itp. Jak już jedzie na LPG II generacji to to wszystko poza sondą nie bierze udziału. Sprawdź sondę, jeśli masz MAP to sprawdź bo od niego zależy wyprzedzenie zapłonu chyba, że jest aparat z podciśnieniem.
Zasilanie TPS,map-sensora i czujnika temperatury sprawdzone miernikiem 4,86 V TPS zmieniany 2 razy Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie jak wymienię TPS to muszę go ustawić, bo niewłaściwe napięcie wychodzące z TPS ogłupia sterownik silnika. Od na stałe podwyższonych obrotów, zbyt małych, po ich falowanie. Krokowy nie bierze w tym za mocno udziału, to...
OL z angielskiego Over Load - tak, jest to szybkie przyspieszanie, najczęściej w trybie WOT - Wide Open Throttle (max. otwarta przepustnica), czyli pedał gazu w podłodze. Ogólnie chodzi o stany nieustalone, w których ECU samochodu nie jest w stanie precyzyjnie obliczyć dawki paliwa. W takich stanach lepiej, by silnik miał za dużo paliwa, niż za mało....
Witam, chciałbym poprosić o pomoc w diagnozie usterki w Megane IPHII silnik 1.4 16v 2000r - identyczny problem spotkałem też w 1.6 16v. Problem polega na tym, że silnik "kuleje", na wolnych obrotach słychać "furkanie" z wydechu, obroty nie falują, ale gwałtownie spadają i się podnoszą, średnia trzyma się w okolicach 700-750. Wygląda to jakby gubił gdzieś...
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
Witam serdecznie, mam pytanie odnośnie działania modułów AC-CDI w silnikach czterosuwowych (4T) a dokładnie o dobór kąta wyprzedzenia zapłonu (KWZ). Jeżeli konstrukcja stojana w silnikach dwusuwowych (2T) oraz 4T jest taka sama tzn. cewka zasilająca + cewka impulsatora, to skąd moduł AC-CDI "wie" jaki dobrać KWZ? Rozumiem że moduł CDI do 4T ma własny...
Popraw obrazek. Nie da się go powiększyć. Idea dobra. Powiedziałbym, że to nic nowego. W samochodach i droższych motocyklach mirkoprocesorowe sterowanie punktem zapłonu jest od kilku, kilkunastu lat. Aby cię trochę "ukierunkować" napiszę: 1. Zostawienie przerywacza mechanicznego jest nieporozumieniem. To jak podłączenie młotka do smartfona... Błędy...
Żadne oktany nie pomogą , gdyż sterownik przestawia KWZ do przodu, ąż knock sensor nie powie mu zurick! Chyba ,że to jakieś "nagary" lub panewki na wale! W większości aut knock sensor służy wyłącznie do awaryjnego opóźnienia zapłonu w przypadku paliwa złej jakości, lub zgromadzenia nagaru który dopręża silnik. Dzieje się tak dlatego że w wolnossących...
A może lepszym rozwiązaniem jest zmajstrowanie własnego modułu zapłonowego ?? W nowszych wersjach cały układ zapłonowy wygląda tak: http://images.google.pl/imgres?imgurl=ht...
Witam . Wiem nie jestem specjalistą w temacie ale.... Mam matiza z 2001 roku i taki problem : w czasie kiedy jest matiz w zamkniętej pętli na biegu jałowym to ma czasy wtrysku ok 4,5 ms zamiast ok 2 ms . Kąt wyprzedzenia zapłonu wacha się od 0 do chyba 15 stopni . Powinien trzymać z mojej wiedzy ok 8 do 12 stopni . I teraz zrobione mamy : EGR zaślepiony...
Nie robi to różnicy do puki nie łapie tam sobie lewego powietrza. Natomiast one w jeden sposób wyglądają ładniej w drugi brzydko ;). Sprawdź też wężyki czy nie maja pęknięcia. W zasadzie do próbnego odpalenia pewnie można by nawet je zaślepić. Bo jeden steruje mapą zapłonu jak pamiętam by zmienić wyprzedzenie przy obciążeniu silnika a drugi to podciśnienie...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
A jakim cudem w 8V Opla tłoki mają walić w głowicę?? Planujesz przecież głowicę, a nie blok...(nie zmieniasz wystawania tłoków w GMP). Wzrost stopnia sprężania zwiększa termodynamiczną sprawność silnika, ale pod warunkiem zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu. Z tego co pamiętam w C16NZ jest przełącznik LO91/LO95. Multec jest dość "głupim" układem sterowania...
Witam, samochód to Golf III 2.0 115KM silnik ADY 12/1994 na gazie sekwencyjnym stag 200 Mam kilka usterek, z którymi nie mogę sobie poradzić. 1. Pierwsza usterka która jest od zawsze to włączający się wentylator chłodnicy. Włącza się pierwszy raz nawet przy 76 stopniach(wg VAG). Po chwili się wyłącza i tak co chwila. Jak silnik osiągnie 90stopni to...
Te dwa układy, które podałeś w zasadzie zmieniają w układzie zapłonowym tyle ze energia iskry jest większa i niższe jest napięcie przy którym cewka zapłonowa iskrę wytworzy co daje tą korzyść że przy słabym akumulatorze auto będzie lepiej palić. Może też zmniejszy się zużycie paliwa z uwagi na większą energię iskry. Wadą tych układów jest to że jako...
1000zł to taka wersja mało optymistyczna Mi się udało złożyć całość za ~450zł , kończę jeszcze wiązkę i wkładam do auta. Wyjściowe mapy zapłonu można by "przekopiować" seryjne, tylko trzeba mieć dostęp do takiego ciekawego urządzenia jak np. LM1 + AUX box i wtedy mozna by pojezdzić i logować wyprzedzenie zapłonu, obroty, i ciśnienie. Myśle że jak chesz...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
witam mam ten sam problem ze swoja renią czyli szarpie podczas zmiany biegów i jest mułowaty mam na myśli jazdę na gazie na benzynie rzadko jeżdżę tak więc nie wiem czy też szarpie . Mam pytanie jak się sprawdza to wyprzedzenie zapłonu o którym była mowa. Mam wymienione świece, przewody, kopułkę, palec kopułki, wężyk od map sensora (doradzali żeby od...
czy czujnik podciśnienia może powodować taką nierówną pracę silnika. Nie. Możesz go odłączyć zaślepiając przewód. Nie ma wpływu na wolne obroty. To ja napiszę inaczej. Ten czujnik podciśnienia właśnie na biegu jałowym i małym uchyleniu przepustnicy jest załączony i wybiera charakterystykę punktu zapłonu dla niepełnego obciążenia a z chwilą większego...
Wróciłem po długim czasie, na własną rękę trochę próbowałem to naprawić. Aktualnie mam błędy P0170 i P105A. Freeze frame mam w dziwnych momentach https://obrazki.elektroda.pl/9306004400_... Cewka wymieniona, świece nowe, sonda lambda przed katalizatorem nowa, zawory wyregulowane, rozrząd na miejscu też nowy razem z pompą. Błędy czyszczone,...
Wogóle interesuje mnie temat dwóch kosći do jednego MS (pierwsza mapa zapłonu lpg ,druga -mapa zapłonu pb). nie ma potrzeby tak kombinowac , wgrywajac MSnE masz obsluge podwojnych map i to bodajze 12x12 do zaplonu i paliwa , jest jeszcze opcja ze wozilbys ze soba laptopa i ladowal do pamieci odpowiednie mapy np na wyscigi pod pb , do jazdy na codzien...
sprawdziłem dzisiaj czujnik temp. wody i powietrza, na nagrzanym silniku pokazuje temp. wody 92 a powietrza około 25. czas wtrysku 2500mms, słychać tak jak by wypadały zapłony chodz żadnych błędów nie ma. Czujnik ciśnienia tez pokazuje ok. Wyprzedzenie zapłony na jałowym 10/11 ale jak przygazuje to wskakuje na 40. kąt przepustnicy na jałowym 0,10czasem...
Typowe objawy zużycia/zanieczyszczenia/rozkalibrowania wtryskiwaczy , a ponieważ swoje już przebiegły więc najprościej wymienić na nowe hmm, z tego co szukałem w google na temat moich wtryskiwaczy to praktycznie nic nie znalazłem. Kolego może zaproponujesz jakąś listwę wtryskową w rozsądnych pieniądzach co by bez większych przeróbek i kombinacji współgrała...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam mam problem z wysokim spalaniem samochodu wychodzi mi ze auto pali 10l na 100km. ( dodam ze wcześniej 100km robiłem za max 28zł przy jeździe 80km/h) Vectra b silnik 1.6 8v po wymianie filtrów i płynów. Pisałem na forum jakiś czas temu ale nikt bardzo nie potrafił pomóc dzisiaj mam już więcej danych bo podłączyłem auto pod komputer . Błędów nie...
Szanowny kolego. Ja bym jeszcze spróbował wypolerować kolektor dolotowy na lustro - podnosi to moć o około 5-7% (polonezy na Francję miały właśnie takie kolektory), ustawić dobrze zawory i zapłon a także zrobić wolny wydech, tylko co na to ekologia. Pozdrawiam - SPEKTRA Witam Co do pożądnego ustewienia zaworów(i całego rozrządu) zapłonu(trochę trudne...
wlasnie tak jak kolega wyzej powiedział nie chce po stacyjce dlaczego? dlatego ze złodzieje sa bardzo madrzy i wyrywaja ten plastik pod stacyjką i rozłaczaja przewody od alarmu i odłaczaja syrene a pozniej odpalaja samochod i jada w swiat. Z tym kontaktronem jest tak: jak sie go odłaczy ten czujnik to silnik nie działa wtedy bo nie wie jak sie obraca...
Witam! Mam autko po wymianie pompy paliwa i wtrysku. Jest to wtrysk jednopunktowy w gazniczku. Kilent zatankowal jakies parszywe paliwo i pompa oraz wtrysk do wymiany. Wymienilem i nie chcial chodzic na dwa garki, na drugie dwa chodzil ale kulawo. Zbyt bogata mieszanka byla. Paliwo zmienione, przewody, swiece, kopulka z palcem. Paliwo swieze zalane....
o jakiej kontrolce mówisz? znajomy sugeruje mi,ze moze tez to byc brudna przepustnica..inne kontrolki poza swiecami nie paliły sie, auto muli czasem przy 2ce, nie wiem jak teraz..moze jutro zrobie wyjazd na ulice :( Dodano po 1 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie – „Kontrolka świec” w benzynowym Scenicu 2.0 16 V (N7Q) wcale nie dotyczy świec żarowych...
Mam go!! Ograniczenie obrotów powoduje błąd P0087 Kod: P0087 - Ciśnienie w szynie paliwowej/układzie zbyt niskie Dodatkowe symptomy usterki: - Błąd porównania sygnału Status: - DTC obecny w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module)....
Witam. Problem dotyczy wolnych obrotów . Zimny silnik pracuje dobrze ale gdy się nagrzeje (40C) i obroty zaczynają spadać poniżej 900 zaczyna utykać jakby wypadał zapłon . Na gazie sekwencyjnym problem jest prawie ze nie wyczuwalny . Co zostało zrobione : 1. Wymienione nowe świece NGK . 2. Wymieniony filtr powietrza i paliwa Mann . 3. Wymieniona nowa...
Udało mi się sprawdzić czujnik VSS, pokazuje poprawne wartości. Na dniach będę miał kabel, żeby sprawdzić czujnik ABS. Ogólnie wyrzuca mi taką zamrożoną ramkę: Zamrożone ramki #2: -EVENT_TIME: 243651485 s (Sat Mar 23 21:35:16 2024) - Event time -TOTAL_DISTANCE: 167264 km - Całkowity (przebyty) dystans -FUELSYS: Closed Loop - Stan układu paliwowego (Pętla...
Witam, Sprawa tyczy się D8 (1998r.) z silnikiem 2.0 16V (XU10J4R) z wtryskiem Bosch MP 5.2 Od jakiegoś czasu zaczęły się kłopoty z dziwnym gaśnięciem lub kłopotami z odpalaniem. Przykładowo podczas jazdy, bez ostrzeżenia potrafi wyłączyć się silnik. Wskazówki prędkościomierza i obrotomierza automatycznie spadają do zera. Przy próbie ponownego uruchomienia...
Witajcie :) Mam od dosyć dawna problemy z aparatem zapłonowym w tym silniku, dostanie zamiennika graniczy z cudem, więc w mojej głowie zrodził się plan zastąpienia go elektroniką. Oryginalny aparat wyzwala sygnał na cewkę za pomocą hallotronu poprzez moduł tyrystorowy. Chciałbym to zastąpić -dwoma czujnikami hallotronowymi przy kole zamachowym jako...
wyprzedzenie zapłon zapłon wyprzedzenie czujnik wyprzedzenie zapłon
przesunięcia bitowe renault megane instrukcja obsługi otwieranie centralnego zamka awaryjne
wykrywacz metali schemat piekarnik samsung
Napięcie cewki wtryskiwacza Denso w Toyocie RAV4 2.0 D-4D Problem z otwarciem drzwi pralki Samsung WW80TA026AE