Układ do sprawdzania to musi wiedzieć kiedy ten zapłon powinien nastąpić i brać pod uwagę wyprzedzenie zapłonu i inne a nie sygnalizować coś na ślepo.
Jaki masz czujnik położenia wału?
Ma 6 kabli bo ma gaszenie dodatkowo, co do sterowania wyprzedzeniem za pomocą mikrokontrolera to taki mikrokontroler można wpiąć przed fabrycznym zapłonem - między czujnikiem na magnecie a modułem zapłonowym. Mikrokontroler - wystarczy AVR np Atmega8. Cała zasada jest taka że mikrokontroler z impulsów dawanych przez czujnik w magnecie oblicza prędkość...
Napięcie jest ok Tzn jakie? Ustawiłem wyprzedzenie zapłonu wkręcając w miejsce świecy czujnik zegarowy i cofając od punktu Gmp o 3mm. Ale ską wiesz w jakim położeniu wału/koła magnesowego w stosunku do położenia statora nastąpi iskra? Kontrola punktu zapłonu wyzwalanego bezstykowo, z takim masz do czynienia jest tylko możliwa dzięki lampie stroboskopowej....
Ewidentnie jest problem z rozrządem lub czujnikiem położenia wałka rozrządu. To -30st to nie opóźnienie ale wyprzedzenie zapłonu i trzyma się kupy. Natomiast korekta wtrysku sterowana czujnikiem położenia wałka rozrządu jest co najmniej dziwna i może powodować strzelanie w wydech. Czujnik spalania stukowego służy do kontroli pracy silnika ale na samą...
Jeżeli na jałowym masz takie wyprzedzenie zapłonu to znak że leży regulator biegu jałowego, zresztą zobacz w parametrach czy wartość obciążenia CLV nie przekracza 40%, jeżeli jest sprawny zawór to wynosi przeważnie 24%. Sterownik nie mogąc wyregulować biegu jałowego owym nastawnikiem wyprzedził zapłon. Moze to też byc tym, że zle pracuje czujnik ciśnienia...
sprawdź ciśnienie na garach. przy ciepłym i zimnym. Następnie sprawdź czujnik sutkowy, lub sam zapłon i jego wyprzedzenie.
Ok , czyli te 6 stopni mam ustawić przy odłączonym silniku i przy obrotach między 2000-2500 ? :) A potem ewentualnie sprawdzić jakie jest wyprzedzenie przy podłączonym czujniku ?
w przypadku pojawienia się spalania stukowego komputer jest informowany przez czujnik o tym fakcie i opóźnia zapłon tzn. daje większą zwłokę czasową w stosunku do stanu gdyby stuki nie wystąpiły czyli opóźnia kąt wyprzedzenia zapłonu . Przy braku stuków małymi kroczkami rośnie wyprzedzenie zapłonu . czujnik stuków umożliwia zastosowanie sprzężenia zwrotnego...
W EL ustawia się nie tyle zapłon co położenie czujnika elektromagnetycznego względem koła pasowego.A wyprzedzenie zapłonu tylko się sprawdza.Powinno ono mieć 4 lub 10 stopni,w zależności od daty produkcji silnika i numeru nadwozia.Sposób podłączenia stroboskopu opisał prawidłowo kolega powyżej.Pozdrawiam.
Co do zapłonu czy wiesz że "podcisnieniowy przyspieszacz zapłonu" działa tak że kiedy zamknieta przepustnica to zapłon jest przyspieszany bo jest podciśnienie w kolektorze a kiedy wciskasz "pełny gaz" to podciśnienie spada i zapłon jest cofany(przydałby się czujnik podciśnienia)? Bynajmniej. Zależność jest odwrotna - im większe obroty tym większe wyprzedzenie...
A jakie moze tu byc inne podejscie szukasz magneta z pasujacym stozkiem do twojego wału potem dobierasz czujnik położenia wału nastepnie jakis moduł z chinskiego skuterka ale musisz wiedziec w jakim miejscu ma byc czujnik czy wyprzedzenie zapłonu jest ok mozna by wykorzystac ori magneto zapewne masz wiecej niz jeden wypust trzeba by je zszlifowac dolozyc...
Junak jak i większość starych motocykli miał stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Nanoplex jak najbardziej na miejscu. szczególnie że czujnik położenia wału jest niewielki i nie będzie bardzo szpecił. Do tego cewka zapłonowa jest malutka. Na uwagę zasługuje również zapłon halotronowy pochodzący z VW (czujnik hala + "cewkomodół" ). Uważam , że dla siebie...
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Pewną wskazówkę odnalazłem na forum tunerów. Ujemny kąt wyprzedzenia zapłonu jest skutkiem niepoprawnie działającej regulacji biegu jałowego, wynikającego głównie z zasysania lewego powietrza, źle pracującej przepustnicy (elektrycznej), lub sygnałów z czujników. No tak, z informacji producentów ECU wynika, że w celu uzyskania płynnego biegu jałowego...
Opiłki metalu na wolnych obrotach mieszają zapłonem. A siedzą na dolnym czujniku, czyli czujniku wału a biorą się z niedokładnego czyszczenia po zerwaniu łańcucha, ujedziesz 2, 5, 10km i takie jaja.
Nie znam się na przewijaniu cewek. Moc należy zwiększyć. Poczytaj moje posty na temat przewijania cewek. Mocy nie można zwiększyć bo decyduje o niej strumień magnetyczny. Wg. mnie nalezy: Do 023 jest akurat ciut prostsza droga, wstawić zapłon od 027 (AC-CDI), iskrownik i koło magnesowe pasuje bez większych przeróbek (tylko w iskrowniku trzeba otwory...
Mylisz pojęcia dość znacznie. To starsza i dużo lepsza pompa VP37, nie ma w sobie immo. To co określasz błędnie jako VP37, to zawór shut off, czyli gaszący. To na dole, co opisujesz jako VP44, również będnie, to zawór regulacji wyprzedzenia wtrysku. Skoro po jego odpięciu zapala, to coś źle ustawiłeś z zapłonem, albo ewentualnie coś przesterowuje go...
1.czy można ustawić zapłon w caro+ 1.6GSI tz. przyśpieszyć - gaz wymaga większego wyprzedzenia zapłonu ,2. gdzie jest ten czujnik przymocowany
Obawiam się, że tego kolegi nie przekonasz. Być może przekona się sam kiedyś. A ja leję 1:50 ciu i benzyna tylko 98 oktan. To tylko udowadnia, że ma marne pojęcie. Pewnie myśli, że te 98 w 2T daje więcej mocy lub poprawia trwałość. :) Tylko silniki sportowe o wysokim stopniu sprężania powinny stosować wyższą wartość oktanową (nowoczesne silniki sportowe...
rzecież musicie zdublować moduł pracujący z czujnikiem magnetycznym. Najprostszy to gl 118 z poloneza. Podejrzewam, że gdzybyście podłączyli dwa APE 05, też z poldożera (tam jest czujnik magnetoindukcyjny, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu i dodatkowo rozdzielacz, czego u was nie ma - dlatego dwa moduły), to silnik by odpalił.
Hej Dziś wymieniłem termostat i jeden z błędów zniknął, jednak nie wyeliminowało to usterki Nadal powracają błędy P1153 i P0121 dotyczące przepustnicy Ponieważ wcześniej wymieniłem na używkę zacząłem szukać innej przyczyny Najpierw wymiana czujnika temperatury i czujnika wału korbowego. Sprawdziłem przewody biegnące od przepustnicy do ECU Podmieniony...
Obydwa silniki mają zapłon elektryczny czyli posiadają czujnik Halla. Gdzie tam widziałeś czujnik Halla? Tam jest zwykły impulsator magnetoindukcyjny. Do tego silnika przychodzi moduł typu Digital DC-CDI z wbudowanym immobilizerem. Nie dopasujesz innego, szczególnie z tak progresywną charakterystyką kąta wyprzedzenia zapłonu. Prościej kupić całego...
Po odłączeniu czujnika sterownik przyjmuje temperaturę jeżeli dobrze pamiętam ok -30 stopni, tak więc pompa wali dawkę chyba największą jaką może i świece grzeją wieczność... Kolego bez podpięcia auta pod komputer i odczytu parametrów o których wyżej pisałem nie poradzisz sobie z tym problemem raczej. Ewentualnie możesz próbować " na oko" delikatnie...
Normalnie, przepustnica dzwoni dość głośno. A w jakich? a choćby w ETz-tkach, i w sumie w każdych o podobnej konstrukcji. To normalna rzecz że dostają luzu. Wystarczy włożyć palec od strony filtru powietrza i ją docisnąć do ścianki, jak przestanie to było to. A jak ustawić zapłon, to trzeba mieć przede wszystkim czujnik zegarowy. Ustawiasz wyprzedzenie...
To będzie rzucać silnikiem chyba... Czyli zapłon wypada ci co 180' OWK. Czyli dwa razy na obrót. Na twoim miejscu zrezygnowałbym z tego nanoplexa, a zamontował dwa moduły z czujnikami rozstawionymi co 180'. Planujesz jakieś wyprzedzenie zapłonu? Bo nanoplex wprawdzie ma, ale przełączane progowe. Są dwa kąty wyprzedzenia przełączane w zależności od obrotów....
Tak strzelam po czujniku z tym że większe wyprzedzenie niż 20 stopni mi nie potrzebne z tym rozruchem masz racje dlatego też chce zastosować drugi czujnik podpięty pod int0 np. dla ustalenia gmp i pracy na tym przerwaniu podczas zapalania, poza tym wyprzedzenie zapłonu podczas rozruchu jak i pracy mogę zmienić w przedziale tych 20 stopni bez większego...
12°±2 Przy 1050 obr/min. Zapłon ustawia się przy odłączonym czujniku temp.silnika
Brat ma w VA ten silnik. Jest tam zwykła kopułka, palec itp. Do tej pory żyłem w beztrosce, nie wiedząc, że istnieje tam wynalazek o nazwie Zapłon elektroniczny z czujnikiem indukcyjnym, z zaprogramowaną mapą kąta wyprzedzenia Ok, w takim razie zapłon się nie przestawił :cry:
Witam! Po przeczytaniu powyższych postów podejrzewam Czujnik położenia wału i/lub wałka. Raczej nie czujnik stukowy, bo on raczej ograniczy moc lub przestawi zapłon (kąt wyprzedzenia) . Czujnik położenia wałka można sprawdzić zwykłą kontrolką diodową, a wału miernikiem napięcia zmiennego - powinno się generować napięcie zmienne dosyć mocno "falując"....
dobra sprawdzę wyprzedzenie zapłonu. Zapłon z modułem elektronicznym i czujnik Hall'a. Iskrę sprawdzałem jak nie palił, zakręciłem świecę i dalej nie palił. Jakby gubił iskrę, to będzie szarpać, źle przyspieszać, a nic takiego się nie dzieje. Chyba, że gubi iskrę jak chcę go odpalić :) Czy mogę cewkę zostawić oryginalną czy trzeba dać od poldka ? Ta...
Witam, wielkie dzięki za wszystkie informacje. Luzu w aparacie nie ma, już sprawdzałem, wszystko sztywno i na miejscu, oczywiście zapłon ustawiałem na wolnych obrotach i na rozgrzanym silniku ale na zimnym jest tak samo, co to jest ten multec czy dls? Mógłbym prosić trochę jaśniej bo taki figo-fago to nie jestem. Ktoś na tym forum pisał że może to być...
goni w zakresie +6 do -3.
odepnij czujnik temperatury, przygazuj kilka razy żeby nie zgasł, jak chodzi na wolnych obrotach ustaw na 6stopni wyprzedzenia, będzie działal prawidłowo.
To może być uszkodzony map sensor lub czujnik temperatury powietrza dolotowego na kolektorze ssącym. Map sensor odpowiada za wyprzedzenie zapłonu a czujnik za skład mieszanki
Witam, mam taki problem chcę zrobić moduł zapłonowy ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu na mikroprocesorze ATTiny2313-20 Mam już napisany program do tego mikroprocesora lecz nie mam mapy zapłonu. Zdobyłem trochę potrzebnych informacji by to napisać/narysować takich jak : Wyprzedzenie zapłonu wynosi ok. 17 stopni ,wyprzedzenie to 0,2 stopnia na jednostkę...
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Zgadza się panowie tylko co się stanie gdy w aucie z czujnikiem wału przyśpiesze zapłon przesuwając koło foniczne,co z napełnianiem cylindrów.
# Tak jak już wcześniej pisałem wyprzedzenie zapłonu ustawiam czujnikiem zegarowym który wskazuje położenie tłoka. Impulsator znajduje się obok cylindra , wyznacznikiem jest blaszka przykręcona malutką śrubką do osłony która kręci się razem z kołem magnesowym. Na razie trochę haniebnie to wszystko polutowałem i umieściłem na kawałku deski, ale to tylko...
Już pisałem, że wszystko jest sprawne. Chodzi o to żeby niewielkim kosztem wyprzedzic bardziej zapłon w zakresie obrotów 4-5tys. i w ten sposób zwiększyć nieco dynamike. Myslałem o zrobieniu przystawki właczonej między czujnik hala a komputerek , który by do 4tys. obrotów opózniał impulsy z czujnika hala a po tych 4 tys. już nie. Kopułka i tak jest...
Witam. 40 stopni dla zapłonu to za wcześnie. Najczęściej wartość wyprzedzenia zapłonu mieści się w zakresie 10-2 stopni wyprzedzenia. Pozdrawiam.
A czy istnieje mozliwość że jak robi sie ciepły silnik zaczyna mu odbijać ?? Bo mam taki objaw ,że zimny silnik chodzi dobrze a jak sie nagrzeje wypadaj mu takty z zapłonu .Silnik dostaje za późnego zapłonu . Jak mozna sprawdzić ten czujnik . Czy temperatura ma wpływ na wyprzedzenie zapłonu ?? wielkie dzieki za posty Pozdrowionka
Witam a ja mam problem z kątem wyprzedzenia zapłonu w takim skuterze. Na początek chciałbym sprawdzić podzespoły, potrzebowałbym wiedzieć: Rezystancje cewki WN Rezystancje impulsatora Rezystancje cewki zasilającej, napięcie zasilania. Skuter to jakiś Zico typowy chińczyk 2t Był spalony moduł wymieniłem i skuter odpala, lecz nie wkręca się na obroty....
Wcale nei jest z wałka rozrządu tylko z wału korbowego. Wałek rozrząu służy tylo do identyfikacji fazy. A ile ten zapłon masz wyprzedzony i skąd taki pomysł że to wina zapłonu może być ?
A jaki jest tam system wtryskowy. Jeżeli masz czujnik spalania stukowego to nie ustawisz to tak prosto ( silnik bedzie przestawial zapłon sam) Pozdrawiam
Przydałby się taki moduł z prawdziwego zdarzenia, inteligentny, ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu. Owszem przydał by się ale niesie to też za sobą inne zmiany. Zamiast przerywacza trzeba było by zastosować czujnik bezstykowy a to już kolejne wydatki i kombinacje. To coś dedykowanego dla osób chcących tanio i prosto ulepszyć zapłon w starych pojazdach.
Nie wiem jak to jest w Twoim aucie, ale normalnie poznać można po cienkich rurkach gumowych od podciśnień, idących do tego MAP sensora z kolektora koło przepustnicy. Z kolektora wychodzi przewód podciśnieniowy i wchodzi do evaporative emision (EVAP) canister purge valve (nie mam pojęcia co to za czujnik). Ale czujnik Map sensor, a ten czujnik to dwa...
Świece sprawne, czujnik temperatury sprawny, sterowanie świecami działa. Kompresji sam nie mierzyłem, ale poprzedni mechanik mierzył i jest w porządku, 28 i 27 bar. Ciśnienie mierzę za pompą paliwa a przed elektrozaworem od gaszenia. Dopóki elektrozawór jest zamknięty, mogę ręcznie, czy też rozrusznikiem nabić 0,5 bara ciśnienia. Jak tylko włączę zapłon...
Witam, posiadam Opla Corse B z silnikiem X14SZ z 1998r, Mam z nim problem otóż silnik ma małą moc, bardzo dużo pali. Komputer nie wykazuje błedów, wszystkie czujniki działają prawidłowo. Gdy zapłon sprawdzany jest lampą stroboskopową pokazuje ona opóźnienie ok. 5-10 stopni, podczas gdy w tym samym czasie komputer odczytuje wyprzedzenie! 3-6 stopni....
Odgrzewam. Zainteresował mnie układ zapłonowy ze strony: [url=http://www.sportdevices.com/ignitio... Jakie czujniki położenia wału mogę zastosować do tego układu?? Jak czujnik powinien być ustawiony względem wału(GMP)?? Jak program oblicza wyprzedzenie zapłonu??
Panowie, czytam ten wątek i nie tędy droga ... Wg mnie silnik głupieje bo wtryski od LPG nie równo leją ... Łapie jakieś dziwne korekty. Wrzuć podgląd pracy silnika na PB i LPG ze staga 300 i wtedy jak zaczyna falować. 16 bar na ciepłym to za dużo trochę - bierze Ci olej górą, albo pierścienie olejowe podjechane, 14 to tak normalnie powinno być przy...
Próbowałem ustawić zapłon na lampe, ale słabo mi poszło i chyba poprosze kogoś kto lepiej to potrafi. Chciałbym jeszcze zapytać w którą strone jest wyprzedzenie bo na czujniku hala jest + i - ale nie ma strzałek i nie mam pewności? Druga sprawa, że ten silnik był opracowany na paliwo 91oktanowe , a teraz jezdzimy na 95 lub 98 więc zapłon chyba powinien...
wyprzedzenie zapłonu to sobie odpuszczę z tym modułem bo zapewne jest to realizowane przez ecu sygnałem cyfrowym albo cholera wie czym, Nie, zwyczajnie poprzez regulację napięcia. Jeśli chcesz mieć zapłon bezstykowy to polecam moduł z czujnikiem z łady Samary np, ewentualnie nanoplexa z czujnikiem indukcyjnym z CC/126p - wada nisko odcina obroty ponoć....
W samochodzie mam instalację LPG, więc dobrze byłoby wyprzedzić kąt zapłonu. Ponieważ zapłon jest sterowany przez komputer, należy "oszukać go" podając wyższe napięcie (powiedzmy o 1 V) z czujnika podciśnienia, spowoduje to przesunięcie charakterystyki wyprzedzenia kątu zapłonu. Czujnik podciśnienia ma 3 wyprowadzenia - masa, +5V i sygnał do komputera,...
Czujnik zegarowy to precyzyjne urządzenie, ktore na tarczy zegara pokazuje przemieszczenie wgłebnika w zakresie 0-10mm. Za pomocą urządzenia możemy ustawić tłok silnika w odpowiedniej pozycji, w której ma nastąpić przeskok iskry na świecy zapłonowej, czyli precyzyjnie określić wyprzedzenie zapłonu.
Według mojego myślenia przynajmniej ograniczenie spalania stukowego jest prawdą ;) Reszta raczej nie koniecznie, coś za coś... Zabudowana elektroda we własnej "komorze spalania" pewnie marginalnie opóźnia zapłon mieszanki w samym cylindrze. Czyli wyprzedzenie zapłonu delikatnie zmniejszamy. Zmniejszenie wyprzedzenia redukuje spalanie stukowe. Mniejsze...
Witam Zbudowalem zapłon elektroniczny tyrystorowy z gromadzeniem energii w pojemności układ sterowany jest oryginalnie przerywaczem ale już mam zaplanowane zmianę na bezstykowy jako czujnik wykorzystam transoptor tj diodę IRED i odbiornik pomiedzy którymi będzie przesłona ,która z kolei będzie zamocowana na wale .Czujnik chcę podłączyć do komparatora...
Bo normalnie powinno to działać cały czas na tym dołożonym czujniku. Rozwiązania podane tutaj na forum, choć bardzo sprytne, są za mało pancerne i niosą za sobą, zastowanie zbyt wielu precyzyjnych elementów. Mytślałem jeszcze o zastosowaniu dużego łożyska np, 300mm(strzelam teraz) i przytwierdzenie go do bloku silnika, w osi koła pasowego, i wtedy...
Wiem że wracam do tematu z przed wielu lat, ale może komuś się przyda. U mnie problemem był wadliwie wykonany wałek rozrządu. Na końcu wałka jest nacięcie wykonane mimośrodowo dla sprzężenia z czujnikiem optycznym położenia wału oraz aparatem zapłonowym. Owe nacięcie było wykonane w niewłaściwym miejscu. Zaspawałem elektrodą do żeliwa błędnie wykonane...
Vitxx Jeśli zewnętrznie jest taki sam to bierz i śmigaj ,ważne by miał podciśnieniowy korektor zapłonu tzw. UFO bo te silniki są na prostym wtrysku tzn. sterownik steruje tylko wtryskiem natomiast zapłon masz przyśpieszany i opóźniany mechanicznie przez korektory w aparacie zapłonowym . Dlatego szukaj żeby miał UFO , gaźnikowe silniki 1.0-1.3 po 86...
Nie chce się ośmieszyć, ale gdzieś kiedyś wyczytałem, że na haalu nie zmienia sie przerwy na przerywaczu, ale po pytaniu widzę, że się myliłem. Czujnik halla to nic innego jak ulepszona wersja przerywacza. Wyprzedzenie zapłonu można też ustawiać, ale potrzebna jest do tego lampa stroboskopowa, w sumie na przerywaczch pastylkowych też sie jej używa....
Kolego czytaj proszę ze zrozumieniem bo rozwijamy wątek w inną stronę niż jest temat. 2,5 tdi v6 nie wpada w tryb awaryjny po odpięciu czujnika wzniosu iglicy i jeździ normalnie.
Czy udało się ustalić położenie tego wieńca względem czujnika oraz GMP i czy możesz podać jak ono powinno wyglądać? Nie mogę dojść do ładu z opóźnionym kątem zapłonu i zwiększonym spalaniem. Nie wiem czy przypadkiem magicy mi nie przestawili wieńca na kole zamachowym przy wymianie sprzęgła. Wszystkie czujniki które mają bezpośredni wpływ na wyprzedzenie...
Czy mógłbyś bardziej rozwinąć ten temat. Jestem szczęśliwym kierowcą ostatniego rocznika fiata 126p. O ile mnie pamięc nie myli to zapłon masz elektroniczny, mikroprocesorowy z pomiarem podciśnienia w kanale czujnikiem umieszczonym z lewej strony u góry po otwarciu silnika. Czujnik ma chyba jakąś regulację ale lepiej to zostawić. Nie wiem jaki procek...
Najdokładniej ustawisz czujnikiem zegarowym wkręconym zamiast świecy(trzeba dorobić odpowiednie mocowanie). Łapiesz GMP,zerujesz czujnik, cofasz ze 10 mm i jedziesz aż 3 mm do góry ma być punkt rozwarcia sprawdzone albo żarówką albo omomierzem. 0,4 ustawiasz na max otwarcia czyli już kilka mm po GMP. Wyprzedzenie tak jak piszesz ,całą podstawą regulujesz.
Myslałem owszem,ale zrobię to inaczej. W poprzednim samochodzie Opel Kadett zapłon miałem wyprzedzony o ok 14 stopni przez przekręcenie aparatu zapłonowego. Czyli był statycznie wyprzedzony w całym zakresie obrotów-także na benzynie ale jeździłem 99% na LPG. Aparat zmieniłem z Delco na Bosch z podciśnieniem. Jak dodawałem gazu, podciśnienie w kolektorze...
Ok więc mam parę pytań może będzie łatwiej auto niespodzianka zasadzka już mnie wykańcza Map sensor czy na wężyku powinien być zaworek zwrotny? W filtrze oleju nie ma oleju możliwe ? filtr jest pod kątem olej spłynął ? na miarce stan max na czujniku ciśnienia 3 bar na wolnych do 5 po przegazowaniu zaworek zwrotny mam na przewodzie serwo króciec na wolnych...
Moduł od cienkiego 700 tam ci nic nie da. Nie da, bo ten moduł generuje iskrę tylko dla tych cylindrów gdzie tłoki wznoszą się i opadają razem. Jak już chcesz kombinować, to zwymiaruj koło od cienkiego 900 i zastosuj moduł digiplex 2 plus dwie cewki. Ale ja bym zrobił inaczej, koło o poloneza GLI na abimexie i moduł z niego. Moduł od poloneza na abimexie...
Z tym czujnikiem podciśnienia to kolega "greg45" ma rację szczególnie w starszych wersjach gdzie moduł był wkładanych od cinkusia-rozłącz go napewno bedzie chodził lepiej.A czujnik zapłonu też możesz przesunąć, ale wcześniej sprawdź lampą stroboskopową ile ma wyprzedzenia na wolnych-ma mieć 10st.Pozdrawiam.
To wszystko sklada się na obraz zużytej pompy wtryskioej. Wyprzedzony zapłon ułatwia start. Do tego podwyższone obroty po odpaleniu mogą świadczyć, że ktoś gdzies coś zamontował żeby do statru odcinało czujnik tempertury co powoduje zwiekszenie dawki startowej. Jajlepiej jakby zerknął na to wszystko człowiek co się na tym dobrze zna.
Ok, spróbuje z ta dioda i nowa kreską. Dodano po 2 Dzis pod kompem wyskoczyly takie błędy: 13, 19 i 73. Juz zaczalem podejrzewać czujnik położenia wału.
sa bardzo podobne (w ciquacuiento jest dodatkowy czujnik pod cisnienia ktory steruje wyprzedzeniem zaplonu) ale moze byc chcialbym aby byl dokladny bo musze odtworzyc wiazke przewodow (kazde podlaczenie)
głowica i zmieniony walek nie przeszkadza, co do czujnika obciążenia to tylko zmienia on wg której krzywej ma być realizowany zaplon (jak jest aparat zaplonowy to on zmienia wyprzedzenie regulatorem odśrodkowym). W maluchu stosowane są dwa układy zaplonowe i jeden ma inne wyprzedzenie a drugi inne. Co do czujników to jest czujnik położenia walu korbowego...
od simsona chyba nie ma zmiennego kąta wyprzedzenia. Wejdż na www.clublada.of.pl do dzału download - tam są skany bodajże z PE z czujnikiem opto i z możliwością regulacji nachylenia krzywej kąt/obroty
Zupełnie nie rozumię po co tam ktoś chce sprawdzać kąt wyprzedzenia zapłonu,jak jest nieregulowalny. No chyba że ktoś będzie na tyle ambitny,i rozpiłuje otwory na czujniku położenia wału,ale jaki to zakres regulacji....
On nie obsłuży ani bezpośrednio 4 cewek zapłonowych, ani 3 czujników wału/ków. Poza tym bez sensu, bo Delco sam ogarnia wyprzedzenie zapłonu tak jak trzeba. Jeśli masz jakiś spadek mocy na LPG to znaczy tylko tyle że instalacja/strojenie spier...
Witam a co z przewodami ws ? Świece zapłonowe Marka i typ: Mirelli 7 LCR. Odstęp między elektrodami: 0,7 do 0,8mm. A cewka zapłonowa sprawdzona? Marka i typ: MAgneti-Marelli BAE 506 D. Rezystancja w temperaturze 20C: - pierwotna: 0,666 - 0,814 - wtórna: 2970 do 3630 Układ zapłonowy jest elektroniczny (zasada działania wykorzystuje efekt Halla) i ma...
Zaraz, zaraz. Pisząc skuta masz na myśli skuter? Skoro silnik jest 4T i ma JEDEN cylinder, to jeden pełny cykl pracy, czyli cztery suwy przypadają na 2 pełne obroty wału. A skoro jest czujnik zapłonu na wale, to wypada jeden zapłon na jeden obrót wału korbowego. Jeden daje zapłon mieszanki, a drugi nie robi nic. Czyli spokojnie możesz brać impulsy....
Wykorzystaj jeden z hallotronów, przy takim rozwiązaniu trzeba odłączyć czujnik po ustaleniu położenia bo może przekłamywać wyprzedzenie zapłonu oraz włączyć i zablokować zasilanie cewek do momentu wyłączenia zapłonu w stacyjce.
witam, rozrząd jest na 100% dobrze ustawiony, katalizatora w układzie wydechowym nie ma. zawory nie mogły się wypalić bo stało to się nagle. zapłon jest dobry. Jak odłączę przewód od czujnika temperatury i podłączę drugi, który jest poza układem chłodzenia ( czyli jest cały czas zimny) to jest lepiej ,silnik sie nie grzeję ale wciąż brakuje mu mocy....
sprawdziłem dzisiaj czujnik temp. wody i powietrza, na nagrzanym silniku pokazuje temp. wody 92 a powietrza około 25. czas wtrysku 2500mms, słychać tak jak by wypadały zapłony chodz żadnych błędów nie ma. Czujnik ciśnienia tez pokazuje ok. Wyprzedzenie zapłony na jałowym 10/11 ale jak przygazuje to wskakuje na 40. kąt przepustnicy na jałowym 0,10czasem...
dodam ze gdy podłączam go pod kompa to wyskakuje mi jeden blad czujnik halla G40 podejrzewam ze ten blad jest zwiazy ze zlym zaplonem moge sie mylic i to czujnik wplywa na kat zaplonu mam lampe stroboskopowa naswietlalem go i po przekreceniu aparatu nic sie nie dzieje kat sie nie zmienia slyszałem ze muszę za pomocą vaga wprowadzić nastawy początkowe...
Witam Tez interesują mnie zapłony do tzw RV'ek. Dotej pory mam za sobą dwa sterowniki uC dio zapłonu (pierwszy wykorzystywał uC 90s2313 a teraz na mega 8). Oba mają regulowane wyprzedzenie mapą (stary dwie przełączalne mapy) a nowy jedną ale dodatkowo sygnał analogowy do podłaczenia czujnika podcisnienia. Oba wykorzystują czujniki optyczne i tarcze...
Poczciwy nanoplex z fiata 126/CC ma 7 pinów i zmianę kąta w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym. Co prawda tylko dwie charakterystyki mapy zapłonu ale zawsze to o jedną więcej. Steruje cewką dwubiegunową więc do boksera pewnie by podeszło. Tylko sterowanie nie hallotronem a indukcją Tak wiem. Koło foniczne inne. To już było robione :D chce...
Mianowicie po licznych excesach autko przyciągneli do mnie. 3 litry za dużo oleju raczej benzyny :D:| w misce. Wtryskiwacz leje do pełna nad prezepustnica, po wymianie sterownika wtryskiwacz normalnie się zachowuje . Ale silnik kicha wyprzedzenie zapłonu ok 50' - na lampie- podejżewam że dali koło od innego autka no seicento. Jak wyciągne czujnik i...
Witam. 2 tyg. temu pojechałem do Torunia przez pierwsze 100 km samochód szarpał i nie mógł przekroczyć 120km/h , szarpał strasznie. Zauważyłem ze podczas gaszenia w trakcie jazdy samochód jeździł przez ok 30 sek. dobrze . więc przez ok. 20km gasiłem i zapalałem , za n-tym razem coś zaskoczyło i do tej pory śmiga jak szatan chodzi równo nic nie szarpie.(może...
Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu. Ten element u góry to czujnik podciśnienia -...
Witam Widać temat się się rozwinął. Jeszcze miałbym pytanie W audi A6 2.5 TDI po wymianie rozrządu następująca usterka w ECU silnika Regulacja Początku Wtrysku . Posługuje sie testerem firmy TEXA i ten tester wyprzedzenie zapłonu podaje w dwóch wartościach znaczy się w wpółrzednych z których odczytuje się na wykresie. Ponoć ta regulacja to jest strata...
Natomiast czytając dalej: "Wobec braku istotnych różnic wyników badań oleju silnikowego stosowanego w obu badanych przypadkach zdecydowano się na przeprowadzenie badań procesu spalania. Zaobserwowano występowanie spalania stukowego w silniku dwupaliwowym. Zaproponowano zmianę regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku na późniejszą w silniku dwupaliwowym w...
No to podsumowanie tego, co sprawdziłem. Lexia nie wykrywa żadnych błędów. Kluczyki dopisywane kilka razy. Kalkulator nie jest zablokowany. Ciągle świeci check engine i auto nie odpala. W trakcie testu podzespołów napięcie na pompę, cewkę i wtryski jest podawane ciągle. Świece dają iskrę (cewka do góry, kołami itp). Problem jest ze sterowaniem wtrysków....
Wszystko ok ale zdejmij kabel od czujnika temp. i pojezdzij z 2 dni zobaczysz że twoja robota idzie na marne świece będą grzały a auto i tak nie będzie zapalało tylko tyle to ci da że będą się szybciej zużywać. Męczyłem kiedyś taką sprawę i nic nie dało dlatego teraz mówie że nie ma to sensu lepiej podlącz pompkę ze zbiornika aby za jkażdym razem po...
Znalazłem schemat. Nie masz czujników halla, to są dwie cewki wyzwalające i podwójny moduł DC-CDI zasilany z instalacji 12V. Rezystancja uzwojenia cewki wysokiego napięcia również wskazuje na moduł CDI, zapłon tranzystorowy w tym przypadku nie zadziała
stary model diesla 1.8 blokowało sie wał trpieniem hyba 8milimetruw otwur był pod pompom wtryskową zaslepiony korkiem pompe hyba terz sie blokuje trzpieniem zapłon sie ustaia czujnikiem zegarowym tylko trzeba miec czujnik zegarowy wiedziec jaki ma byc kont wyprzedzenia zpłonu Dodano po 3 ale jesli zapłon był dobrze ustawiony przed wymianą paska to teraz...
I tak poleci na tą wartość bo jak nie ma spalania to nie ma sygnału z czujnika spalania stukowego i zapłon jest nadmiernie przyspieszany. Podobnie było w starym oplowskim 1.6 8v przy pracy na LPG tyle że wtedy ECU nie dostawało sygnału spalania stukowego i dochodziło do granicznej wartości kąta wyprzedzenia zapłonu. Uznawało ten stan za nienormalny...
Nareszcie jakiś odzew. To tak zapłon ustawiał mi mechanik na lampę wyprzedzenie o 6stopni jak producent zaleca świece NGK BUR6ET. Odnośnie oleju to go dolewam co kilka tysięcy km jakieś 150ml. Jest jakaś możliwość zmiany składu mieszanki? Może jeden z czujników jest padnięty.
moze po krotce opowiem historyjke na temat wyprzedzenia zaplonu w silniku motocykla dwusuwowego. Otoz mowa o WSK 175. Przez przypadek ustawilismy mocne wyprzedzenie zaplonu i silnik na wolnych obrotach chodzil doslownie jak 6-ciosuw ale jak poruszalo sie manetka i w pewnym momencie udalo mu sie zlapac wysokie obroty to doslownie glowe urywalo od przyspieszenia....
Witam, z tego co widzę, to jest to silnik 6G72 ... Jeśli nie odpala po wymianie rozrządu (i nic innego nie było grzebane), to stawiam na nieprawidłowy montaż ... lub źle ustawiony zapłon Z tego, co wiem ten silnik nie posiada czujnika położenia wału (???) Jego funkcję pełni optoelektronika zintegrowana w aparacie zapłonowym - silnik 6G72 Do tego silnika...
Chciałbym poruszyć temat wyprzedzenia zapłonu w samochodach przy zasilaniu gazem. Kiedyś już poruszyłem ten temat , ale z łaski miłościwie nam panującego pana moderatora znalazł się w koszu (temat dużymi literami). Ja w swoim samochodzie <renault espace 2> zrealizowałem to w ten sposób że obok czujnika zapłonu znajdującego się nad kołem zamachowym...
Oczywiście mogę sięmylić, ale.... Urządzenie wyprzedzające zapłon o 8, 10, 12 stopni stosowane jest przy instalacjach CNG. Nosi nazwę wariatora. Podłączenie jest podane na ulotce, ale ja pamiętam to z czujnika halla, które uznałem za łatwiejsze. Urządzenie potrzebuje do nauki fazy rozbiegu, gdzie zapamiętuje sygnał bazowy. Następnie w zależności od...
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
wyprzedzenie zapłon zapłon wyprzedzenie polonez wyprzedzenie zapłon
25pt4423 dławik lodówka duże zużycie krzyżak pralki whirlpool
Jak poprawić odbiór MUX-1: porady i wskazówki Schemat instalacji elektrycznej Peugeot 206 Plus 1.2 2010