Zasilanie do pompy dochodzi? Sprawdż masę.
podłącz tą nogę przekaźnika do masy,a po przekręceniu kluczyka będzie załączać się,i pompki będą działać,no niestety jest to przypadłość tych sterowników
Masa jest stałą więc jak nie chcesz pruć albo szukać tego punktu masy to możesz pociągnąć nową od masy karoserii i podłączyć do wiązki nie odcinając jej z wiązki.
Masa idzie ze sterownika silnika jak kręci. Wyciągaj pompę, i nie przestrasz się jak będzie roztopiona, normalka jak się jeździ z niskim poziomem paliwa.
W czujniku zderzeniowym masz trzy piny. Jeden to masa która jest połączona z drugim pinem i zasila masą pompę paliwa. Jeśli wyłacznik zadziała wtedy rozłacza masę z piny drugiego i łaczy się z pinem trzecim i podaje masę na układ w liczniku który wyświetla napis FPS ON ale wtedy nie można odpalić samochodu.Jeśli masz ten napis a samochód odpala to coś...
Wiele przyczyn; sterownik nie steruje przekażnikiem pompy , brak 12V na przekażniku , przerwa w obwodzie zasilania pompy , brak masy na pompie paliwa, wybity wyłącznik wstrząsowy. Mam nadzieje ,że po kolei sprawdzisz.
Tam gdzie 2 kabelki jest chyba immobilizer, zrób pomiary miedzy kabelkami i do masy.
Mam nadzieje ze chodzi o czujnik ESP - on mierzy trochę wiecej parametrów niż tylko przyspieszenie boczne. Jest pod siedzeniem. Jeżeli adaptacja nie pomoże, to była informacja serwisowa na ten temat. Czujnik ten ma wspólna masę z pompą paliwa w baku. Pompa generuje impulsy napięcia które zakłócają prace czujnika. Masę czujnika trzeba przedłużyć i podłączyć...
wedlug INFO-TEcha na 4 pinie kompa powinien byc + z akumulatora a na 6 pinie masa do przekaznika pompy
To nie immo, sprawdź przekaźnik pompy o ile jest osobny bo może być wbudowany w BSI/BSM. Sprawdź masy, sprawdź dokładnie bezpieczniki bo może któryś zaśniedział i nie przepuszcza 100% prądu. Najlepiej odłącz akumulator i wyciągnij i włóż ponownie bezpieczniki w swoje miejsce. Może jutro znajdę chwilę to zobaczę schemat. Odłącz i podłącz ponownie wszystkie...
Z moich materiałów wynika :plus na przekaźnik pompy paliwa z głównego przekaźnika,a masa z pinu A24 sterownika.
Brązowo-biały plus, czarny masa.
Problemem okazała się wiązka. Po wymianie samochód działa jak należy.
Szary to sterowanie pompą plusem. Tak jak napisano wyżej daj przekaźnik i wysteruj go z wyłącznika masą.
Cześć . Czy ma ktoś schemat instalacji elektrycznej komputera 91 AB2C013AB ? Nie podaje masy na przekaźnik pompy paliwa oraz nie uruchamia wtrysków. jeszcze nie sprawdziłem czy na wtryskach nie ma i masy i napięcia czy tylko jednego z tych. Samochód - Ford Escort 1991 , 1,6 wtrysk wielopunktowy , na pojedynczym wałku.
Grubsze kable to pompa, 1-masa, 2-plus.
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
Tak z Marszu to bym patrzył po tym przewodzie i szukał miejsca przetarcia a skoro to masa to zapodaj mase z auta i sprawdź czy odpali chyba że jest sterowanie masą i komp dalej będzie widział błąd. Ewentualnie obejrzyj wtyczki od kompa czy wody nie pociągły
Kolory przewodu zasilającego pompę są... różne: :) - od głównej listwy zasilającej do przekaźnika - czerwony - od przekaźnika do bezpiecznika (nr 61) - niebieski - od bezpiecznika do pompy - niebiesko-biały - od pompy do masy - brązowy
kabel zasilający do pompy paliwa (zielono-zólty) z wyłączonym zapłonem ma zwarcie do masy, podczas pracy pojawia sie na nim 12v (wtyzka wyjeta z pompy) tylko że obwód zamyka się do masy poprzez lambdę, przepływomierz i zawór filtra węglowego. Skoro przepala Ci się bezpiecznik tylko ten odpowiadający za pompę to ona jest uszkodzona, jak sam stwierdziłeś...
nadajnik impulsów, cewki zapłonowe, przekażnik wielo funkcyjny, brzk zasilania, brak masy, pompa paliwa oto możliwe przyczyny trzeba kolego sprawdzić po kolei to wszystko
Grzałka sondy zasilana jest z przekaźnika pompy paliwa. Masa jest z karoserii. Z tego przekaźnika zasilany też jest wtryskiwacz (chodzi o plus bo masa na wtryskiwacz idzie z ECU).
Pod tyną kanapą biegnie wiązka kilku przewodów zakończona wtykiem wpiętym w gniazdo na metalowym elemencie nadwozia. Jeśli je rozłączysz pozbawisz masy pompę paliwa , tylne światła i pewnie coś jeszcze. Bez masy pompa nie zadziała i auto nie odpali. Przekażnika szukaj w komorze silnika za obudową komputera.
Pompa paliwa umiera lub jej masa
Wymieniałeś samą pompę , czy cały zespół? Samą pompę - zle załączyłeś pompę. Przeleć przewody od przekaznika do pompy i masę na pompie.
na nóżkę 86 przekaźnika idzie plus po stacyjce masa podawana na przekaźnik z ECU pin 6 lub 12 w zależności od tego jaki silnik sprawdź masę na ECU
czerwony plus brązowy masa zielony pompa paliwa niebiesko-biały CAN BUS HIGH niebieski CAN BUS LOW
Witam Wszystkich. Moja fiesta nie odpala i jak dotąd ustaliłem, brak jest masy na przekaźniku Start i pompie paliwa. Nie wiem co z tym zrobić, więc proszę o pomoc.[/syntax]
Namierz przekaźnik sprawdź w instrukcji od czego on jest jak od pompy podaj mu stałe 12v, i spróbuj. W scenicu urwała się masa silnika (sterownika) i pykał przekaźnik pompy paliwa.
Według mnie kluczowe może być tutaj "po odpaleniu silnika" - co może się wiązać z pojawieniem się ładowania, a stąd niedaleko do problemu z masą. Z którą masą - nie wiem. Nie znam auta. Wspólna masa elektrycznej pompy paliwa i czujnika poziomu? Po odpaleniu zaczyna pracować pompa i powoduje spadek napięcia na wadliwym przewodzie masowym. O ile w tym...
immo odcina dwa układy
Jeśli 97 to na wtrysku Bosha . Nie wiem jak jest w atu , ale w caro masa pompy paliwa jest przykręcona po prawej stronie w bagażniku pod tapicerką zaraz za nadkolem . Mnie się już raz wyluzowała i objaw był podobny . Sprawdż .
Z pinu A12 na 85 przejscie jest, masa też a immo nie wiem czy gasnie .jeśli masz mozliwosc przesłania mi schematu do immo to byłbym bardzo wdzieczny.
Na przewodach przy pompie paliwa(żółty i brązowy) widać izolację.Przewody były tam łączone?Lutowane? Pompę sprawdzasz podając plus tam gdzie wchodzi żółty przewód a masę tam gdzie brązowy.
Opel ma brązowe kable masowe.Posprawdzaj wszystkie połączenia z karoserią jak radził kolega wyżej.Może masz słaba masę pompy paliwa?Masa ta powinna być przykręcona z tyły w bagażniku na pasie tylnym lub gdzieś z boku.
U mnie w aucie odcinam przekaźnikiem plus. Nie wiem jak to w pandzie jest czy sterownik nie kontroluje w jakiś sposób zasilania pompy paliwa więc możesz masę odcinać. Tak jak wyłącznik bezwładnościowy w przypadku zderzenia odcina masę na pompie paliwa
Kiedys miałem coś takie w fordzie eskorcie, co sie okazało masa pompy paliwa była prawie co oderwana. szybka przeróbka i po sprawie ;]
[url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... tu znajdziesz schematy. Szukaj nie gryzie i nie pożera w całości.
Sprawdź jeszcze F2 . Zobacz czego brakuje na pompie "+" czy"-" może zaśniedziała masa , 0,6v nie wzieło się z powietrza .
Dość ciekawy przypadek, z opisu i doświadczenia wychodzi że brakuje masy (minusa) na instalację. Wszystko inne działa? Klimatyzacja, wycieraczki itp? Spróbuj zrobić bypass na masę w pompie paliwa (bez tego od razu zgaśnie) oraz tylne lampy.
Dzień dobry forum Posiadam benzynowego Fiata Seicento 0.9 2000r, wtrysk jednopunktowy, który nie odpalał ponieważ nie działała pompa paliwa. Sprawdziłem wszystko i okazało się, że przekaźnik pompy paliwa nie ma masy. Więc pompa paliwa nie uruchamia się. Kiedy zasilam przekaźnik zewnętrzną masą, samochód uruchamia się i działa płynnie, ale czerwony błąd...
A co ma hall do tego? Masy na sterownik sprawdziłeś? Zobacz przy samym sterowniku czy wystawia masę
pojawiło się zasilanie na wtryskach i pompie paliwa po podaniu masy na pin 13 wg tamtego schematu Masz ten sam schemet zasilania. Teraz musisz znalezc przyczyne, dla ktorej kalkulator nie podaje tej masy. To nie wina BSM, jesli masz wszystkie zasilania na ECU.
Podnies tylną kanape i dostań się bezpośrednio do wiązki pompy. Będą 2 grubsze przewody,jeden brązowy to masa ,natomiast drugi (nieb -czerw?) to zasilanie pompy,cienkie są od czujnika poziomu paliwa.
jeśli dalej masz z tym kłopoty to zrób to tak jak napisałem na dole w tym oto poście http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic12... wyrzuć te przekaźniki i będziesz miał święty spokój
gruby biało czarny to masa, zielono czarny to plus.
1 i 3 to "sterowanie" czyli np. 1 - masa 3 - plus (np. z przekaźnika od pompy paliwa) 2 i 4 obwód którym sterujesz = w tym wypadku światła dzienne.
Napewno tak nie jest. Gdyby tak było to po jakimś czasie wskaźnik zacząłby pokazywać prawidłowo, a tak już od miesiąca ( ponad 2000km) pokazuje skrajną rezerwe. Wystarczy że naleję 5 litrów paliwa do zbiornika ( który jest prawie pełen) i natychmiast wskaźnik wstaje. A może jest tak że po nalaniu paliwa następuje jakieś zwarcie końcówki pływaka z masą...
A co się dzieje? Zasilanie z przekaźnika pompy paliwa jak pamiętam i masa.
tutaj walczyłem z elektryką w swojej CRV, wrzuciłem tam serwisówkę i schematy - wszystko tam jest pięknie opisane https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... z tego co kojarzę, to ten przekaźnik pompy paliwa ma plus po stacyjce, a minus załącza komp na dobrą sprawę minus możesz dać do masy i sprawdź czy pompa się wyłącza jak wyłączysz kluczyk,...
Immo jest w komputerze. Tak jak pisze kolega wyżej, sprawdź bezpieczniki. Gdyby immo w czasie jazdy padło to by auto nie zgasło. Pod maską masz też przekaźnik podwójny on odpowiada za zasilanie pompy paliwa. Ale masa na niego jest wysterowana przez komputer po odpuszczeniu immo.
Zostaw immo w spokoju zajmij się masami
niewiem jak jest w tym modelu ale przeważnie przekażniki pompy paliwa są sterowane masą z Komputera
Interpretuje że kontrolką byś bardziej rzeczowo sprawdził zasilania na przekazniku pompy.Przekaznik jest wyzwalany masą z ecu.
Tak z 22 pinu komputera podawana jest masa.
Opis: Przekaźnik pompy, chłodzenie paliwa; Przerwa/zwarcie obwodu do masy -nieciągły Kod błedu: 19466
Ewentualnie ceweczka na stacyjce się zkończyła.
Posprawdzaj masy od pompy paliwa, na silniku odpowiadające za wtrysk i masy przy kompie.
Gdzie masz umiejscowiony przekaźnik pompy paliwa?
Silnik BLS kreci a nie odpala Wywala blad przekaznik pompy paliwa zwarcie do masy A i zapomnialem dodac wycieraczki przod nie pracuja nie wiem czy to ma jakies powiazanie
Typowo wtryskiwacze sterowane są masą (plus 12V po stacyjce lub załączane z pompą paliwa i ECU podaję masę gdy trzeba aktywować wtryskiwacz.).
Sprawdź immo.
komunikacja poprzez gniazdo diagnostyczne jest niemożliwa Czy wszystkie bezpieczniki zostały sprawdzone ? Wyczyszczone wszystkie punkty podłączenia masy ? Czy w złączu diagnostycznym jest +12V na pin 16 i masa na pinie 4 i 5 ?
Oryginalny alarm odcina rozrusznik, a sterownik LPG nie ma wyjść na pompę paliwa. Przyczyna jak wyżej - sterownik silnika.
He he tak to jest jak się zabiera za coś na czym się człowiek nie zna. Po pierwsze nie ten silnik, jak schematy nie pasowały zacząłem drążyć i wyszło że to X14SZ do którego mimo wszystko schematu nie znalazłem. Usterki właściwie nie było, okazało się że kluczyk się rozleciał dzień wcześniej, zgubiło się to "coś" i immobilizer dał o sobie znać.
Zimny lut w przekaźniku itp.Ten błąd pompy paliwa coś mówi.Sam przekaźnik ,słaby styk albo sterowanie.
W gnieździe przekaźnika od pompy paliwa sprawdzamy czy jest napięcie na stykach 30 lub 87, jeżeli jest napięcie to zwieramy te styki ( 30 i 87 ) i sprawdzamy czy to napięcie dochodzi do pompki. Jeżeli napięcie dochodzi to sprawdzamy układ załączania przekaźnika styki 85 i 86. Na jednym styku powinien być plus a drugi jest zwierany przez sterownik do...
Przekaźnik dostaje plus na styki robocze przez bezwładnościówkę, ale nie po zapłonie a stały. Natomiast cewka przekaźnika sterowana jest plusem po zapłonie i masą z komputera.
przekażnik ze stykiem przelączanym rosbrojony na + pompy podaje + z instalacji, uzbrojony podaje masę na + pompy... nawet podłączenie zasilania pompy na "krótko" spowoduje tylko masę iskier
A immobiliser widzi klucz ? Trzeba zobaczyć czy przekaźnik załącza się. Zestyk zwierny: 87-stały plus, 30-pompa, czujnik tlenu, wtrysk. Uzwojenie: 85-po zapłonie +12V, 86-załączany masą z ecu.
...albo wiązka/złącze pompy paliwa/brak masy na pompie.
Które piny Cię interesują? Nie ukrywam, że chciałbym całą rozpiskę. Aczkolwiek będę zadowolony z wszystkich zasilań - zarówno stąłych jak i po zapłonie oraz wszystkie masy. Sterowanie pompą paliwa oraz wtryskiwaczami.
Ta pompa się kończy. Zmierz ciśnienie paliwa, idę o zakład, że jest za małe. Stąd pali jak pompa chodzi na krótko. W czasie kręcenia powinna być pompa załączona. Jeśli jej nie załącza ponownie to przepatrz dobrze wiązkę komputera. Zwłaszcza masy i zasilania.
Posprawdzaj złącza, przeczyść styki (śniedź), spryskaj Kontaktem. Sprawdź połaczenia z masą.
Witam, zacznę może od tego że historia tego samochodu jest dosyć bogata. Posiadał on pierwotnie silnik bez "turba". Właściciel wykonał swap na 2.0 16V Turbo z Fiata Coupe. Po wielu przeróbkach udało się go w końcu uruchomić, niestety radość nie trwała długo, gdyż właściciel zwarł kabel "+" do masy podczas wymiany alternatora i odtąd zaczął się problem....
Sprawdź przekaźnik pompy paliwa. Zasilania i masy sterownika silnika (komputera) . Przy uszkodzeniach występujących losowo i sporadycznie, czasami trzeba podpiąć pajączek żarówek ,żeby dojść do ładu. Co do rozładowywania akumulatora to zmierz natężenie prądu bez kluczyka. Często radio rozładowuje.
jak po wymianie alternatora to na sto procent nie dokręcili masy miałem to samo w lanosie
Jeśli to układ wtrysku SPI to nie ma nic wspólnego z ilością spalania że masa jest cały czas na pompie paliwa. Od tego jest regulator ciśnienia paliwa i niuezależnie czy pompa ma wydatek dużo większy on i tak ustala stałe ciśnienie dio wtryskiwacza paliwa. Zobacz jeśli masz tzw wyąłcznik bezwładnościowy pompy paliwa czy nie jest uszkodzony lub zadziałał...
+12V pojawi się na wtryskiwaczy tylko przez jakieś 2 sek po włączeniu zapłonu oraz w momencie kręcenia się wału - weź to pod uwagę przy pomiarach. Ten plus na wtryskiwacz jest z przekaźnika pompy paliwa (27). Masa wtryskiwacza z pinu 13 ECU. Które kolory przewodów to nie pamiętam ale zdejmij osłonę z przepustnicy to dojdziesz który jest od czego lub...
Zobaczyć czy po włączeniu zapłonu jest zasilanie na pinie 17 sterownika. Jeśli jest sprawdzić zasilanie przekaźnika pompy paliwa. Plus zapięty po kluczyku masa z 28 ecu, czujnik na wale pin 3 i 21, normalny przemiennik elektromagnetyczny, nie żaden Hall. Musi gadać jak wszystko jest. Jeśli nie ma zasilania na 17 to siadł główny przekaźnik. Pod maską.
sprawdź głównie masę na pompie paliwa. kiedyś walczyłem z tym tydzień zanim doszedłem a objawy były identyczne;)
Na plusowym. Wyłącznik w aucie na minusowym, to tak jakbyś założył bezpieczniki na minusowym, co z tego, że są, skoro nikt nigdzie masy nie prowadzi bo bierze się ją z karoserii??
Przykładowe podłączenia z jakimi się spotkałem: Dla D5S-F 1. + stały 2. masa 3. do przekaźnika dmuchawy 4. pompa paliwa 5. VAG diagnoza 6. sygnał dogrzewacza 7. załączający z zegara 8. wolny Dla D5WZ-F 1. + stały 2. masa 3. pompa paliwa 4. pompa paliwa 5. VAG diagnoza 6. sygnał dogrzewacza po stacyjce i czujniku zewnętrznym 7. + po alternatorze 8. diagnoza...
Witam. Auto jak w tytule Problem taki ze nie ma masy na przekazniku pompy paliwa (oczywiście benzyna). Pytanie czy masa wychodzi z ecu czy jest jakiś dodatkowy sterownik ? Czy w tym autku jest mimo? Pierścienia na stacyjce nie widzę chyba ze w tak wiekowym autku były jakieś inne patenty Z góry dzięki za odpowiedzi 🙂
Sterownik silnika steruje masą przekażnika pompy paliwa po stronie niskoprądowej. po przekręceniu kluczyka podaje na chwilę masę i pompa pracuje jeżeli nie nastąpi rozruch silnika ( brak impulsów z układu zapłonowego ) masa jest odcinana i pompa zatrzymuje się. We wszystkich nowszych samochodach po stronie niskoprądowej przekaźnika zamontowany jest...
Zasilanie stałe przez bezpiecznik pin 32 Zasilanie po stacyjce pin 24. Zasilanie po stacyjce przez przekaźnik pin52( przekaźnik znajduje się po lewej stronie auta w komorze silnikowej, w czarnej skrzynce przed podszybiem. Odpowiada miedzy innymi za zasilanie wtrysków i pompy paliwa. Masa piny 2,3,18 Sterowanie przekaźnika masą z pinu 14 Dodano po 11...
Pompa jest w baku. Dostęp do niej jest przez okienko pod wykładziną, po prawej stronie pod drugim rzędem siedzeń. Skrajne piny we wtyczce: czerwono-biały to zasilanie, a brązowy - masa.
Pompa zasilanie ma kablem niebieski (plus jak silnika pracuje),czarny to masa. pozostałe kalble to kable czujnika ilości paliwa i lampki rezerwy. Pompa jest zabezpieczona bezpiecznikiem 7,5A w czteromiejscowej skrzynce bezpieczników za schowkiem. Istotnie w okolicy zbiornika jest szereg złaczek które korodują.
Te 8,33V to czasami nie pomiędzy środkowym pinem potencjometru a masą silnika? Pompa paliwa chyba jest na zewnątrz.
Zewrzyj przekaźnik i sprawdź czy pompa pracuje. Podmień przekażnik dla pewności. Często się lubią rozlutować w środku. Sprawdź ten sygnał ze sterownika czy dochodzi do przekaźnika. Sprawdź przy przekaźniku i przy sterowniku. Przekaźnik powinien być sterowany masą.
Odepnij kostkę od pompy, sprawdź, czy działa z innym zasilaniem i ile pobiera prądu (najprościej szeregowo wpiąć bezpiecznik), dalej sprawdź przewód z przekaźnika pompy paliwa do pompy pod kątem zwarć do masy.
witam ponownie. Zasilania sprawdzone żarówką wszystko poprawnie. Miedzy pinem 35(+) a 36, 54(masa) żarówka pali ciągłym światłem. Zasilanie na ecu poprawne. Pompa paliwa startuje. Na pinie 7 pojawia się masa w chwili przekręcenia zapłonu. Pompa pracuje 5 sec. po czy się wyłącza. Gdy puszczę masę na pin 7 pompa paliwa także się odzywa. Dalszy ciąg braku...
Nie. Jedyne co mi do głowy przychodzi to brak masy na pompie paliwa. Przykręcana oczkiem w tym samym punkcie co masa dla tylnych świateł wycieraczki itp. Chociaż i przy odpinaniu klem mogłeś coś namieszać, np przewody WN uszkodzić.
Hej, Miales racje upalily sie masy ECU, pompa paliwa odzyla... ale aku za slabe... jutro podladuje i sprobuje. ciekawe czy nic sie nie rozkodowalo przez to..
Jednakże mam pytanie za 100 punktów jak będzie wyłączony dopływ prądu do sterownika to czy przy próbie odpalenia auta nie ulegnie zniszczeniu jakaś część . Bo pompa paliwa będzie podawać paliwo a nie będzie zapłonu? nie ulegnie zniszczeniu, bo odciecie komputera rownier unieruchamia rozne czujniki sterowane z komputera (m.in. pompa paliwa nie bedzie...
http://obrazki.elektroda.pl/1692905900_1... X2 - pin1 +12V stałe (30) - do akumulatora przez bezpiecznik 15A X2 - pin2 masa X1 - pin6 wyjście +12V do zasilania pompy paliwa, (zasilanie impulsami), drugi przewód pompy podłączamy do masy.
Hm.... posprawdzaj trochę samo się nie zrobi... Na poczatek do sprawdzenia: Świece zapłonowe, kable WN, kopułka, palec, masy, ciśnienie pompy paliwa. A i jak jest sucho to jest ok? czy też więcej szarpie niż jedzie?
W takim razie szukaj zwarcia na kablu pompy paliwa, sprawdz czy nie zwiera go z masa
Witam.....brak sterowania czyli niema prądu na sterownik silnika sprawdz zasilanie - bezpieczniki i masy.......... pozdro rox.........
Jakie napięcie? Plus idzie z przekaźnika pompy paliwa, a ze sterownika kluczowanie masą. Cewki pasywne, połączone po 2 szeregowo. Kluczowanie na pinach 1 i 32 ECU.
wyciek paliwa pompy paliwa buczenie pompy paliwa modul pompy paliwa
zmniejszyć moment obrotowy prowadnica piła stołowy z18xe wymiana silnika
wymiana grzałki bojler schemat jednokreskowy instalacji
Volvo XC90 2.5 Turbo B5254T2 – moment dokręcenia śrub głowicy, sekwencja, śruby TTY Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost – wentylator pracuje cały czas, FCM, ECT, przekaźnik, diagnostyka