Z naklejki jest to magneti marelli... sfr200... ale wewnątrz to na 100% sagem/safir (numer seryjny :D ) Czyli wg schematu pin7 ecu ma być zwierany przez czujnik do masy.
Końcówka mocy w sterowniku, ten element elektroniczny który załącza masę na sondę.
Dostałeś już odpowiedź, do sprawdzenia zasilania i masy, dodatkowo zobacz, czy nie rozładowałeś akumulatora, to może być przyczyną usterki. Wystarczy spróbować odpalić na kable! Dodano po 1 E, popatrzyłem na filmik, masz jednak do sprawdzenia zasilania i masy.
Cztery przewody. Dwa sygnałowe dwa do grzałki. Biały grzałka, czarny sygnał, szary masa.
Popraw masy Podmień włącznik świateł.
Nie powinno tylko plus zwarłeś do masy.
Popraw masę
3 pin wygląda na wypalony, brak masy?
Te trzy kable to plus masa i podświetlenie+
Fakt na pinie 66 powinno być +12V po przekręceniu stacyjki, ta linia jest poprzez bezpiecznik i przekaźnik i dopiero trafia na pin 66. +12V powinien być także na pin30 i pin29, a masy na pin3,28,33,67.
A zostało coś sprawdzone? Czego brakuje przy opornicy? Zasilania, masy?
A sprawdziłeś czy do sterownika dochodzą poprawne zasilania i masy?
Sprawdz wiazke z przodu auta,musi przywierać do masy.
Sprawdź zasilanie i masy sterownika
Nie słuchaj głupot z tą masą.
Wyciągaj po kolei żarówki to wkońcu trafisz na której brak masy.
Ten temat to jakieś jaja czy co. Nowy aku, nowy rozrusznik i stacyjka, zwieranie itd. Masz urwaną plecionkę (masę) między karoserią a skrzynią biegów.
A jak szuka się tych mas. ??
Posprawdzaj bezpieczniki i masy bo widać że w tylnej lampie masy brak Zgadza się jedna z tylnych lamp zawsze miała jakiś problem z masą - przy włączonym kierunkowskazie lekko migało również światło pozycyjne. p.s. zachodzę w głowę po czy wiedziałeś, że jest problem z tylnym światłem (masą) ?
Słaby kontakt z masą przykręconą do nadwozia lub bezpiecznik zaśniedziały.
Masa sprawdź.
Problem z akumulatorem, alternatorem lub głównym przewodem zasilającym albo masą.
Plus po zapłonie(ten sam co na wtryski) i masa z ECM
Wina jest tego, że samochód nie ma pełnego/właściwego zasilania. Jak będziesz miała mniej szczęścia, to zaraz napiszesz post " Auto kręci ale nie odpala. Nie gaśnie kontrolka immobilizera. Popraw jeszcze raz wszystkie połączenia przy akumulatorze i masy po stronie nadwozia.
Fakt, są całe zardzewiałe wewnątrz i na zewnątrz, ale przestały działać w trakcie trąbienia. Podłączyłem klakson Boscha 12v w miejsce tych dwóch śmiesznych plastikowometalowych i też nie zadziałał. Dopiero dodatkowa masa rozwiązała problem.
Nie Sprawdź pompkę i masę na wycieraczkę
Renault Clio 3 Grande Tour III 2008 rok.Renault Clio 3 Grande Tour 3.Wymieniłem szczotki w wentylatorze nawiewów,po podłączeniu okazało się że wentylator nie działa (wcześniej nie działał tylko na 4 prędkości) .Przy podłączeniu bezpośrednio do akumulatora wentylator działa.Przemierzyłem wtyczkę i faza przychodzi,ale jest brak masy.
W tym temacie masz rozrysowaną wtyczkę sterownika [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Połączenia masy są kluczowe dla jego działania, dlatego nie można ich lekceważyć, sprawdź żarówką czy jest pewna masa oraz zasilanie sterownika
immo nie uszkodzisz ale może nie działać bo może być inna konfiguracja. Co do sprawdzenia instalacji to sprawdź przewód od wyłącznika do modułu ,może ma zwarcie do masy. pozdrawiam
Masa pod maską do karoserii.
Przekaźnik może powodować zwarcie i palenie bezpiecznika. Do niego dochodzi masa i plus.
Trzeba się podłączyć pod rozrusznik jak masz dostęp od spodu tam przychodzi gruby kabel plusowy prosto od akumulatora i pod masę silnika.
Sprawdź kontrolką 21W czy do rozrzusznika na elektromagnes dochodzi prąd. Dobrze oblukaj masy główne czy nie są pognite szczególnie te pod skrzynką w komorze silnika ,masa silnika.
Typowa usterka UCH w tym modelu Tam tylko kierunki lecą z UCH, pozycja, mijania i drogowe wychodzą na sztywno z manetki świateł. No mylisz się, niedawno naprawiałem takie UCH, skończyło się na wymianie na używkę i adaptację, ale mijania lecą tam właśnie z UCH poprzez driver i na zewnętrzne styki przekaźnika - sterowanie masą.
Masa do poprawy
Na skrzyni masz nadajnik , kontrola zasilania , masy, sygnału da Tobie odpowiedz
1.2 8V 43KW 1999r po podaniu masy na pin 20 przy sterowniku przekaźnik reaguje(słychać pompę) Dodano po 4 wtryski sterowane z komputera za pomocą pina32 i 33 tylko nie sprawdzałem czy idzie info z niego, powinna się pojawiać masa?
Możesz sprawdzić styki złącz wpiętych do paneli żarówek, zwłaszcza w lewej lampie. Zdarzały się niekiedy niekontaktujące, nadpalone styki, głównie masy. Pozdrawiam
Po pierwsze akumulator żyje? Po drugie przewody od aku dobrze połączone? Masa na karoserie na silnik? Po trzecie jakie bezpieczniki sprawdziłeś? Tylko te w aucie czy pod maską też? Jeśli był wymieniany kolektor ssący podejrzewam że albo ktoś nie dokręcił śruby na przewodzie + na rozruszniku (dojście do jednej śruby mocującej kolektor wymaga odkręcenia...
https://obrazki.elektroda.pl/5736653400_... Wtyczka na zdjęciu wchodzi do silniczka szyby. Tam powinien być plus czy minus? Sprawdzałem multimetrem czy jest obwód i przy wsadzeniu końcówki z miernika do jeden dziurki w wtyczce i drugą gdzieś na blachę to miernik zaczął piszczeć, obwód się zamyka. Tam samo w drugim otworze wtyczki....
Sprawdź kontakt z masą przy samej lampie.
Kabel od czujnika ręcznego lubi przetrzeć się o wspornik dźwigni, zwiera do masy i włącza kontrolkę.
sprawdz czy to wina słabej masy czy plusa
Tylko oscyloskop i obserwacja. Prawdopodobnie albo masy sterownika, albo któryś czujnik lub wiązka wprowadza takie zakłócenia. Podłącz oscyloskop także na zasilania i masy sterownika.
Plus po zapłonie, sterowanie masą z ECU
Został Ci jeszcze do sprawdzenia przekaznik który mimo że kliknie może nie włączać danego obwodu. Ostatnio miałem do sprawdzenia przekaźniki od znajomego które niby działały bo klikały ale po rozebraniu okazało się że odpadły styki od blaszek. Sprawdź jeszcze napięcie na żarówce przykładając miernik do przewodu i do masy pojazdu może w lampie lub w...
Jak odpali na zapych lub na stojaka - jakie jest napięcie mierzone bezpośrednio na akumulatorze a jakie mierzone bezpośrednio na śrubie prądowej alternatora . Napięcie mierzone względem masy silnika i względem masy nadwozia.
Zagubiona masa - przewód z klemą "-" utracił poczucie wspólnoty z karoserią pojazdu.
sprzet ma grac w starym renault clio
A masa silnika jeszcze istnieje ?
Wtryski od ręki nie padają , sprawdz kluczowanie - masą z ECU.
Ale masy może nie być ...
Sprawdź masy w tylnych lampach.
Masz masę uszczelniająca. Żaden silikon bo jest korozyjny.
zgadza się, ale czy masa na lampce to nie ta sama masa co na krańcówkach drzwi??
Sprawdzić ciągłość przewodów do wtryskiwacza (jeden to plus po kluczyku jak dla pozostałych wtryskiwaczy, drugi to impuls masy generowany przez sterownik silnika) jeżeli kabelki ok to sterownik do wymiany lub naprawy.
Skoro sprawny czujnik zawyża to pewnie z masą coś nie tak.
4 piny wtyczka , masa,+12v , 2 sygnały od ecu
Metryczna oznacza że gwint jest metryczny. Wtryskiwacze dostają plus od góry poprzez przekaźnik, masę zapina sterownik.
Tak. Masa bitumiczna to tak jak smoła.guma
A masa od karoserii do silnika sprawdzona?
Sprawdź masy na silniku i na samochodzie.
Czyść masy i kabel na rozrusznik
Renault Megane,clio II Siemens Sirius 32 M,N 2000R pin 3,33,28 masa (czarny) pin 24 CKP sensor (zielony) pin 32 cewka zaplonowa cylindra 1 i 4 (brązowy) pin 52 nic pin 43 slizgacz potencjometru przepustnicy (brązowy\biały) pin 37 nic pin 58 linia immo pin 30 +12V pin 29 +12V po właczeniu zapłonu to co mam tylko do tego sterownika moze cos ci pomoze...
Ja bym sprawdził połączenia mas między silnikiem a karoserią
Drugi biegun cewki zapłonowej - chodzi mi o to, czy jest nim MASA czy +12V. Bo "pierwszy" widać - "fajka"
Może być tak, że przez kiepską masę on podczas kręcenia się zablokował? Bez tej dodatkowej masy, która mu dałem nie zakręci.
Sprawdzałeś masę? Z powodu braku masy często takie akcje się dzieją... Szukaj gdzieś przy wskaźniku, ewentualnie podciągnij osobny kabelek z masą.
Czarny raczej zasilanie. Brązowy to zawsze MASA. Pomarańczowy pewnie idzie do panelu w kokpicie.
Jaki rocznik clio?Potrzebne przewody masz przy przycisku otworz/zamknij wewnatrz auta.Potrzebujesz 4przewody-+12V,masa,zamknij,otworz i ewentualnie kierunki lewy,prawy dostepne pod przyciskiem awaryjnych(jesli to nie mloda wersja ze sterowaniem sekfencyjnym awaryjnymi)Zasilanie bierzesz z wiazki radia a sterowanie zamkiem masami
Jesli przewód do czujnika podłączysz do masy przez jakiś oprnik ok 10ohm i wskaźnik pokarze maksymalne ciśnienie to znaczy że czujnik w silniku padł.
immo gasnie i błędów z immo brak, odczytuje prawidłowo dodam jeszcze, że zasilania i masy na sterownik sprawdzone
Ja bym po sprawdzal masy bo to Opel lubi rdzę
Żeby je dokładnie sprawdzić, trzeba by zdjąć izolację. Można wkłuć igłę, zapiąć miernik (albo lepiej żarówkę 21W połączoną z masą) i ruszać przewodem. Później miejsce wkłucia zabezpieczyć.
W 2 stykowej wtyczce żółty kabel to +za stacyjką i on powoduje wzbudzenie, drugi do kontrolki ładowania, na deklu alternatora opisane jako + i L lub A i L, w życiu tam nie było masy. W Renault 5 i clio z silnikami 1l był dodatkowy kabel masy (czarny, przykręcany na kabeloczko) bo alternator był mocowany na tulejkach gumowych
Kable w kostce z lewej strony to sterowanie centralem. Czerwony +12V Czarny Masa Fiolety z tego co pamiętam odcięcie zapłonu To wystarczy by stwierdzić co z resztą. Podłącz zasilanie, włącz alarm rusz czujnikami znajdziesz na którym kablu jest wyjście na syrene. Ten sam motyw z wyjściem na kierunkowskazy. Możesz też uzbroić alarm i przez jakis opornik...
Podłącz się o ile to możliwe pod czujnik ciśnienia oleju. tylko jak to zrobić gdy w czujniku oleju masa zanika po uruchomieniu silnika, a przy zgaszonym jest masa ?
Witam Kolego a sprawdź czy jest masa dobra w tylnej lewej lampie(podaj masę na chwilę z karoserii ). Pozdrawiam
Czy diody ok czy nie kaputt, czy uzwojenie nie wali na masę
Witam Usterki które opisałeś ,czyli wysokie obroty i wysokie spalanie raczej są powiązane ze sobą .Proponuję na początku sprawdzenie rzeczywistej temperatury silnika ,czyli termostatu i czujnika temperatury.Następnie sprawdzenie nastawnika biegu jałowego i czujnika położenia przepustnicy. Druga część usterek związana ze światłami to brak masy w tablicy...
Albo brak zasilania sterownika albo immo nie puszcza.A rozrusznik na pewno ok?Poprzykręcałeś wszystkie masy? bezpieczniki na aku napewno dobre?
Wymieniłem manetkę kierunkowskazu ale niestety problem nadal się nie rozwiązał. Co ciekawe usterka ustępuje po dłuższym użytkowaniu auta. Wnioskuje że problemem jest wilgoć, która "wysycha" po dłuższym działaniu silnika. A może problemem jest brak masy? Tylko gdzie jej szukać?
znalazłem brak masy sterującej przekażnik pobudzający moduł silnika. zamykam temat
Sadzac logicznie czarny do czarnego- ewentualnie do masy czyli "-"
witam sprawdż mase silnika, jakie szczatki sie upalają? masowe czy +, jeżeli mocno wypalony komutator na wirniku rozrusznika to należy go przetoczyć, bicie nie większe jak 0,05 mm, sprawdż bo może nadpalone styki w stacyjce , jak była nieszczególna masa silnik karoca, pozdrawiam
Masy sprawdzone? Pewnie motor był wyciągany.....
Potrzebny pomysł na błąd pojawiający się po naprawie alternatora. Ładowanie jest wzorcowe, pulsacja w normie a jednak sterowniki nie widzą ładowania i co jakieś kilka minut wywala błąd ładowania alternatora i zerwanie łączności CAN. Proszę o pomoc w tej kwestii. Czy może zamiennik regulatora jest niekompatybilny? Sprawdzone połączenia, masy, itd. itd.
Nad prawą nogą kierowcy jest moduł zarządzania zasilaniem, grubszy czerwony to plus stały, żółty zapłon a masę weźmiesz choćby ze śrubki na kolumne kierownicy
Bo jeśli dajesz Ty napięcie na przekaźnik to pompa będzie cały czas chodzić, bo to właśnie komputer ją załącza i wyłącza. Na przekaźnik daje tylko masę. Czyli komputer uwalony?
Sterownik i licznik uszkodzony z tego co piszesz.
Właśnie w Renault Clio II phase II słaba masa tylnych lamp włączała wycieraczkę.
Co chcesz wiedzieć o tym przycisku?Ma masę podświetlenie i dwie masy do sterowania zamkiem
Sprawdź masy w obu lampach, ewentualnie podłącz dodatkowe.
Masa w tylnej lampie.Ogólnie nawet sprawdź tylne oświetlenie bo coś na pewno nie działa.
Trzeba usunąć starą stwardniałą masę i zastosować szczeliwo, na przykład Wurth K+D albo Sika 710.
Mozliwa cała masa usterek,bez diagnozy na servisie się nie obejdzie
Immo, kluczyk itd nie mają wpływu na kręcenie rozrusznika. Szukaj w masach bezpiecznikach, połączeniach, jak i samym rozruszniku.
a co z czerwoną kropką na liczniku? świeci/miga/szybko miga/nie świeci/? sprawdz tez masę. miałem takie clio i takie same objawy. okazało się że masa która jest od aku poprostu zgniła. oraz nie łaczyła wiązka pod schowkiem.
Witam... W Renault Clio 1,5 dci podczas diagnozowania silnika ciągle wywala mi taki błąd - 1001 (jakieś zwarcie na masę)... Auto chodzi ale o co chodzi z tym błędem ??? Proszę o pomoc...
Masa silnika i zasilanie rozrusznika, i wszystkie bezpieczniki do sprawdzenia.
diagnostyka renault renault renault renault modus diagnostyk renault renault
laminat aluminiowy reklamacja internet vectra schemat elektryczny simson
odzysk danych ue46es podświetlenie
Jak działa układ zamknięty dynamo-żarówka w rowerze? Rok produkcji pralki Miele WKF 110 WPS