Co do dawki paliwa , to zwróciłbym uwagę na sygnał o masie zasysanego powietrza , temperaturze cieczy, pompki nowe czy używka?
Opisuję wartości widoczne w logach : wyraźny spadek ciśnienia doładowania w grupie 011 dynamicznej w zakresie od 2856 do 3200 obrotów - niedoładowanie a przy tym masakrycznie wysoka wartość masy zasysanego powietrza mierzona przez przepływkę w stosunku do ciśnienia doładowania turbo i to praktycznie w całym zakresie obrotów - nawet kiedy turbo niedoładowuje...
Tak, masz bardzo wysokie wskazania masy zasysanego powietrza.
Czujniki temperatury płynu i powietrza, sprawdzone? Sygnał masy zasysanego powietrza zgodny z oczekiwanym?
Patrzyłem na ten log i faktycznie 4,7% to wartość wysterowania N75 zmierzająca do maksymalnego zbicia podciśnienia na gruszce siłownika przy turbo. Możliwe, że tego efektem jest zbyt skrócona sztanga a zatem wydłuż ją o określoną doświadczalnie ilość obrotów (logując za każdym razem przy kolejnym jej wydłużaniu i patrząc jak wtedy będzie zwiększał się...
Za niski sygnał masy zasysanego powietrza.
Czy na pewno wszystko dobrze poskładałeś? Błąd przepływomierza może występować z źle lub niedziałającego EGR, klap gaszących dziur w dolocie itp. ECU otwiera EGR i oczekuje zmiany masy zasysanego powietrza masa się nie zmienia więc czyta to jako błąd przepływomierza. Podaj kody błędów i zrób logi jak pisał poprzednik.
MAF - Mass Air Flow - przepływomierz, odpowiedzialny za pomiar masy zasysanego powietrza.
Zbyt mała masa zasysanego powietrza i działa ogranicznik dymienia. Filtr powietrza drożny? Egr działa, może przepuszcza spaliny, zrób log grupa 003 Basic settings.
Witam ponownie, nie wiem czy do końca tak jest, ponieważ zawór EGR działa na biegu jałowym i podczas ustabilizowanej jazdy, wiec jeżeli u mnie jest coś z nim nie tak to logicznym jest że zasysana masa powietrza będzie większa niż przy funkcjonujacym w 100%. Ale nie wiem tego na bank. Pozdrawiam Mario
proponuje sprawdzić wartość masy zasysanego powietrza (przepływomierz) oraz wielkość ciśnienia doładowania (turbina)
Sygnał emitowany przez ten typ przeplywomierza jest sygnałemnapięcia zmieniającego się w zależności od masy zasysanego powietrza
A masz tam coś w rodzaju "specified pressure" czy coś takiego? 2,2 to dobre ciśnienie, ale zależy kiedy osiągane. Być może dobicie do tego ciśnienia zajmuje za dużo czasu, i gdy sterownik oczekuje 2 bary ty masz dopiero 1,5 albo na odwrót, oczekiwane 1,5 a ty masz 2,2. Sprawdź jeszcze masę zasysanego powietrza.
Witam widzę że zawór EGR zrobił furorę więc tak jeśliś chodzi o zaślepienie zaworu to nie żaden wężyk tylko taką zaślepką http://obrazki.elektroda.pl/6604853700_1... . Gdy zawór się nie domyka to masa zasysanego powietrza jest niska a co za tym idzie komputer podaje odpowiednią dawkę do ilości powietrza.
Regulator jest - sprawdzony tylko przez odczyt bieżących parametrów w programie... poprawnych wartości nie znam, więc mogę stwierdzić tylko że zmienia wartość ustawienia. Jakiś inny sposób sprawdzenia poza jego podmianą? Dodatkowo dziś pojawił się kolejny objaw - podczas jazdy silnik stracił moc, chodzi równo, ale jest bardzo słaby. Reakcja na gaz z...
Witam jeśli chodzi o zawór EGR to z logów widać że się ładnie zamyka. Mam pytanie , było coś grzebane przy sterowniku ? Nie podoba mi się masa zasysanego powietrza żądana powinna być 850 mg /str a u ciebie jest różnie.
Pogratulować. wrażenie że tnie dawkę i nie rozpędza turbiny okazały się słuszne. Nie do końca, jest na odwrót tnie dawkę bo turbina nie pompuje ale i pewnie koło się zamyka. Turbina nie pompuje -> za mała masa zasysanego powietrza -> dawka ograniczona do masy powietrza (ogranicznik dymienia)
Przepływomierz czyli air temperature sensor.Mierzy on masę zasysanego powietrza i jest w każdym aucie tylko różni się kilkoma szczegółami w każdej marce i dlatego mam pytanie czy ktoś już to przerabiał czyszczenie tego w toyota avensis d4d rok 2000
Święta prawda, C18XE / XEL nie ma EGRa ani "odkurzacza". U ciebie by trzeba popatrzeć jak masa zasysanego powietrza wygląda w parametrach bieżących. O ile wyeliminowałeś WN. A jakiego to typu poszarpywanie, wypadające pojedyncze zapłony czy dłuższa "nieciągłość oddawania mocy" ?
Czujnika ciśnienie bym się na razie nie czepiał bo niedoładowanie widać również po masie zasysanego powietrza, bardziej bym się przyjrzał przepływomierzowi bo zaniża, miałem podobnie do 800mg pokazywał dobrze, więcej już nie chciał, zmieniłem na inny i od razu było 1200, potem pozatykałem wszystkie dziury w dolocie i jest 850 - 950.
Z odczytu grupy 003 widać, że przepływomierz wskazuje zbyt małą masę zasysanego powietrza więc albo przepływomierz zaniża wskazania z powodu zabrudzenia albo jest drobniutka nieszczelność w dolocie. Byłoby wiadomo co jest tego powodem gdybyś zamiast screen'ów wkleił link do logu dynamicznego obydwu grup jednocześnie czyli 003 z 011. Kurczę mnie wydawało...
Sprawdź podczas jazdy na 3biegu około 2500 obr jaka pokazuje masę powietrza zasysanego i ile bar pompuje turbo?
Sprawdzałem w blokach pomiarowych grupa 003.Z tego co pamiętam to tak to wyglądało: -obroty 860 -masa powietrza zasysanego(wymagana); 240- 370mg/skok i rośnie wraz z obrotami -masa powietrza zasysanego(rzeczywista); 550mg/skok stoiii w miejscu -zasilanie zaworu recyrkulacji EGR; 96.2 % też nie zmienia się wraz z obrotami Czy te dwie ostatnie wartości...
Ale tylko to jest stałe: 17812 - Układ recyrkulacji spalin P1404 - 35-00 - niewykonane nastawy podstawowe 17847 - Potencjometr zaworu recyrkulacji spalin (G212) P1439 - 35-00 - błąd nastaw podstawowych 17564 - Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (G71) P1156 - 35-00 - przerwa / zwarcie z masą 16497 - Czujnik 1 temperatury zasysanego powietrza (G42)...
Aby sprawdzić przepływomierz, zrób log dynamiczny grypy 003 Lepiej niech zrobi dwa logi na raz czyli grupę 010 z 008 - będzie wtedy lepiej widać jak operował gazem, jaka jest wartość masy zasysanego powietrza, jak pompuje turbo i w końcu jak dawkuje paliwo. Log tych dwóch grup będzie bardziej miarodajny - taka moja skromna sugestia.
W takim przepływomierzu masa powietrza jest określana na podstawie temperatury podgrzewanego przewodu (najczęściej platynowego) umieszczonego w strudze zasysanego powietrza. Powietrze studzi ten przewód przez co zmienia się jego temperatura i zarazem oporność, co po uwzględnieniu poprawki temperaturowej i ciśnienia bezwzględnego pozwala obliczyć masę...
Dzisiaj zamontowałem na podmiankę nowy EGR, myśląc że zaślepienie jego (co robiłem wcześniej) może powodować przekłamania w masie zasysanego powietrza przez silnik. Niestety gaz w podłogę i zero poprawy. Czy były sterowniki w grupie VAG które "chorowały" na usterkę przepływomierza ? Dodano po 1 Czy są w tym silniku jakieś zawory albo membrany przez...
Objawy adekwatnie wskazują na nie prawidłowo działającą turbinę, nie pompuje ani nie ssie stąd za małe ciśnienie i za mała masa zasysanego powietrza. ...... a komputer wskazywał 92,4 % non stop). Nieszczelność na wężykach lub dziurawa grucha turbiny, ewentualnie źle podłączone wężyki, lub brak podciśnienia ale to byś odczuł po hamulcach, zapchanego...
Dziękuję wszystkim za pomoc i niepozostawienie bez echa mojego postu. Po przeprowadzeniu dokładnej sekcji zwłok znalazłem przyczynę. Wyłamany uchwyt pompki wtórnej z kolektora ssącego, dziura niby nie wielka ( jak moneta 5 zł). Objawy identyczne jak przy blokadzie immo. odpala i zaraz gaśnie. Wniosek z tego że przepływka zaraz po tym jak wtryski dostaną...
Co z przepustnicą? Egr elektryczny czy zwykły przepływka to tylko podgląd parametrów masa powietrza zasysanego i temperatura
MAP mierzy zupełnie co innego - masę powietrza można wyznaczyć w oparciu o MAP ale poza jego odczytem konieczna jest znajomość kąta uchylenia przepustnicy, obrotów silnika i budowy układu dolotowego - dopiero na tej podstawie można obliczyć to co MAF mierzy wprost (no prawie wprost). MAP mierzy tylko podciśnienie w kolektorze dolotowym - a to jest np....
Monojetronic to rzeczywiście prosty układ, ale chyba nie aż tak.... nie da się ustalić masy zasysanego powietrza tylko na podstawie prędkości obrotowej i kąta otwarcia przeputnicy (cz. temp to kosmetyka) Masa zasysanego powietrza zależy też od obciążenia silnika. przedstawiam 2 sytuacje: 1) 2000obr/min i jazda pod górę z max otwartą przepustnicą - małe...
No i ręce opadają. Podciśnienia sprawdzone nie widać nieszczelności, cały układ przejżany nie widać nieszczelności, egr zaślepiałem nie wywaliło trybu awaryjnego ale dalej to samo... patrząc po logu 003 od timestamp 4.81 do 5.92 czyli w miejscu gdzie dratycznie skacze do góry masa zasysanego powietrza z tyłu jest taka zasłona czarnego dymu jak na zlocie...
O ile mnie pamięć nie myli: zakładane na jałowym: 0,3-0,7v a przy 6000 obrotach 4V (zmierzone przez użytkowników 2,5V, przy 2000 - 2V ) . Sprawdź wzrokowo dla pewności czy zarówno po stronie dolotu jak i wydechu do sondy, nie ma jakichś nieszczelności, potem spróbuj pojeździć z popuszczonym korkiem do wlewu paliwa, tak, żeby zbiornik mógł zaciągnąć...
Pisze Ci kolega, że ma zwykłą turbawkę bez zmiennej geometrii a Ty dalej z tym czyszczeniem wyskakujesz. Kolego pipestone74 zapewne pierdykła sprężynka w N75 ale też porównując parametry z logu 011 i 003 to masz niskie wskazania masy zasysanego powietrza w 003 jak turbo przeładowuje do ponad 2200 mbar więc i najprawdopodobniej przepływka też już swoje...
Witam ma pan uszkodzony miernik masy powietrza zasysanego. Pozdrawiam
Wkleiłeś te logi i nic, żadnego opisu co i jak a patrząc na nie to widać, że tylko ostatnie zarówno z grupy 011 jak i 010 były zrobione z podciśnieniem podpiętym bezpośrednio pod ten trójnik przy pompie podciśnienia a gruchę (o co prosiłem) i wreszcie widać, że turbo jest w stanie osiągnąć pełen zakres ciśnienia doładowania. Więc szukaj nieszczelności...
Witam Pacjent Ford Galaxy 1.9TDI 90KM 98r. Jak w temacie zrobiłem logi i proszę o omówienie. Logi na 3 biegu, pedał gazu w podłodze. Czemu się w tym aucie przyjrzeć. Dodam że auto zaczyna ciągnąć tak od 2000-2100obr. Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/radzik.wolomin_24... Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/radzik.wolomin_24... Grupy:...
Szesnacha na dwojce przy 7000 rpm pokazuje 80km/h a moj 1.6 przy 6300rpm pokazuje 90km/ha uwierzcie wkreca sie prawie tak samo szybko jak 1.4 16v. Wiem ze to smieszne ale prawdziwe. Skrzynia biegów jest ta sama, a most różni się przełożeniem tylko nieznacznie, więc nie chce mi sie wieżyć w taką rozbieżność przełożenia całkowitego na tej dwójce... Może...
za ilosc mieszanki w tym aucie odpowiedzialny jest: czujnik temp silnika. sonda lambda. czujnik temp. zasysanego powietrza. uszkodzony wtryskiwacz. Teraz wiesz co trzeba sprawdzic
witam te objawy jakie opisujesz wskazują na uszkodzony miernik masy powietrza zasysanego. pozdrawiam
Czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu przekazuje temperaturę zasysanego powietrza do komputera silnika. Komputer na podstawie temperatury i przepływu oblicza masę powietrza i na jej podstawie ustala czas wtrysku paliwa. Ta temperatura nie jest wyświetlana na liczniku, czy w wyświetlaczu centralnym. Czy schemat masz po VINe pojazdu czy po modelu...
przeplyw egr jest drugie tyle wiekszy Jesteś pewny że nie chodzi tutaj o masę powietrza zasysanego?
Podczas pracy kotła na ekogroszek będzie zasysana masa zimnego powietrza przez komin, więc warto to wszystko jednak dobrze przemyśleć coby później nie płakać.
witam , mam program na smartfon Car Scanner i wynik testu wygląda tak prędkość 122km/h obroty silnika 2950 rpm. ciśnienie w kolektorze dolotowym 203 kpa temp. powietrza zasysanego 6c masa powietrza wpływającego do silnika (MAF) 108,33 g/sec ciśnienie w listwie wtryskowej 159060 kpa ciśnienie barometryczne 98 kpa bezwzględne położenie pedału przyśpieszenia...
Pinout przepływomierza: 1 - sygnał MAF 2 - masa 3 - plus 4 - sygnał temperatury powietrza zasysanego Między 2 a 3 masz mieć ok 12V po włączeniu zapłonu. Przy pracującym ciepłym silniku na biegu jałowym pomiędzy masą a 1 ma być ok 1,2V Plus jest podawany ze stacyjki. Masa idzie z ECU. Połączenie przepływomierz - ECU: 1 - 13 2 - 12 Piny 12 i 13 są w dużej...
Cześć, chciałbym prosić kogoś doświadczonego o sprawdzenie logów z grupy 003,008 i 011 podczas próby dynamicznej. Ogólnie czasami chwilowo brakuje mocy przy wyższych obrotach, a silnik późno reaguje na pedał gazu, ale to nie zawsze. Dodam tylko, że pod pompą vacum jest widoczny wyciek (dodatkowo pedał hamulca na postoju po jakiejś godzinie trzeba mocno...
Jednak niepokoi mnie to , że np rzeczywiste zasysane powietrze tzn dawka rózni sięmod takiej , która powinna byc, czy doładowanie turbo przy obotach gdzies od ok2000 do 2600 jest takie samo w granicach 2200 mbar, a dawka paliwa mniejsza im większa prędkość.... Czy tu coś jest nie tak.. nie sądzisz..? To wynika z programu sterującego. Doładowanie zależy...
Dalej walcze Wiazka sprawdzona- wszystko oki Czujniki cisnienia i regulator - podmienione- brak zmiany Jedyne co mnie zaskakuje po logach to po puszczeniu nogi z gazu - oczekiwane cisnienie na listwie spada a rzeczywiste idzie do gory https://obrazki.elektroda.pl/9206068700_... I jeszcze ilosc paliwa i masa powietrza zasysanego jest...
Witam, mam problem - falują obroty na jałowym biegu. Objaw jest taki jakby silnik chciał zgasnąć. Najbardziej na zimnym silniku, na ciepłym jest lepiej, ale po dłuższym postoju znowu zaczyna falować. Obroty spadają poniżej 800rpm i podnoszą się do właściwych (840-860rpm). Auto pali bez problemu, ładnie ciągnie, jest moc. Korekcje pompowtrysków ładne,...
sprawdzalem wszystko co sie da (vagiem) - brak usterek jedyne co sie niezgadza to masa zasysanego powietrza na wolnych obrotach : wartosc zakladana to 2700 mg/h a aktualna 3750mg/h od 2000obrotow wartosci sie pokrywaja przy 140km/h wartosc wymagana 8500mg/h aktualna zaczyna spadac i przy160km/h wynosi 6000mg/h i dalej powoli maleje , w tym momencie...
Może źle sprecyzowałem pytanie...chodziło mi o dawkę wtryskową dla biegu jałowego na postoju, obroty biegu jałowego 850 rpm, temp. silnika 91 st. temp. oleju 88 st. masa powietrza zasysanego 334 mg/H, EGR 21%, temp. powietrza zasysanego 28 st. - czyli warunki rozgrzanego silnika do temp. roboczej. Dawno temu widziałem gdzieś tabelę dla ustawień dawki...
witam wywala 2 błedy : -miernik masy powietrza -czujnik temp. zasysanego powietrza przepływka zakupiona nowa błedy po kasowaniu automatycznie ponawiają . 4pin i masa pokazuje przy właczonym zaplonie 14v 2pin i 3 pin na biegu jałowym pokazuje 0,9v po dodaniu gazu wzrasta do 4v pin pin 1i2 pokazuje 2v Przejrzałem cała instalacje idąca od przepływki do...
blad to 00553 mass air sensor. mozesz cos wiecej o tym zwarciu? w sumie to ide do auta i sprawdze z przeplywka i bez. A co do wartosci wyuczonej to dlaczego przez caly zakres obrotow jest 550? nawet na luzie? pozdrawiam dj Dodano po 22 wlasnie bylem sprawdzic cos w samochodzie i... wartosci w bloku 003 sa takie same przy podlaczonym przeplywomierzu...
Starsze układy wtryskowe nie miały przepływomierza, masa powietrza zasysanego była szacowana przez program na podstawie położenia przepustnicy, podciśnienia w kolektorze ssącym i temperatury zasysanego powietrza. Tak działał np. wtrysk motronic firmy BOSH. Napisz jaki dokładnie masz silnik, rok prod. samochodu i jakiej firmy jest układ wtryskowy a spróbuje...
No nie ..... sam piszesz że masz uwalony EGR i zaślepiony i dziwisz się że przepływka pokazuje większą masę powietrza zasysanego ? Przecież jak nie dostaje odpowiedniej ilości spalin spowrotem w kolektor dolotowy to musi zassać więcej powietrza przez przepływkę a wartości w górnym zakresie obrotów są ok bo wtedy EGR jest normalnie zamknięty :)
Nie dotykaj sztangi turbo bo pojawią sie kolejne problemy i tryby awaryjne dot.cisn. doładowania.W parametrach trza zajrzec w takie tematy jak: -cisn doładowania -masa powietrza zasysanego -Początek wtrysku -stopień uchylenia EGR no ewentualnie korekcje dawek.
masowy tzn mierzący mase przepływanego powietrza przez właśnie drut Mass Air Flow Sensor jak sama nazwa mówi, czy klapa czy drut robi to samo mierzy masę powietrza zasysanego Chyba niema sensu ciągnąć tego wątku!
moze nie pokazywac błedow, ale sprawdz i porownaj wartosci rzeczywiste silnika tak jak masa powietrza zasysanego, manometrem cisnienie paliwa, to ze nie ma bledow to nie znaczy ze uklad zaplonowy masz ok, np przeplywka elektronicznie moze byc sprawna lecz zabrudzona i juz oszukuje ecu.
Przychodzi zima i mrozy to zaczynają wychodzić te perełki z 100 tyś przebiegu :P a na poważnie. Jeżeli auto na ciepłym zapala i pracuje ok i bez dymienia to aby zapalało bez problemu trzeba: -ciśnienie sprężania, najprostrza rzecz do sprawdzenia a powie nam dużo o kondycji silnika -świece żarowe, sprawdza się albo opór albo grzanie na wymontowanej,...
błąd 17965 mówi o przekroczeniu górnej granicy doładowania, przpływka mierzy masę powietrza zasysaną a g71 mierzy ciśnienie na dolocie. Gdyby błąd wyskoczył dopiero podczas rozpędzania stawiał bym na geometrię turbiny. ale jeśli zaraz po odpaleniu to wg. mnie za duża różnica jest między dolotem do turbo czyli częścią vakum a ciśnieniową za turbo. zrób...
znalazłem coś takiego: Ze względu na to że masa zasysanego powietrza jest zależna od doładowania sprężarki to dla prawidłowego odczytu wartości w trzeciej kolumnie, ciśnienie doładowania sprężarki (grupa 011 kolumna 3-a) musi być stabilne i tożsame z życzeniem ECU. W przeciwnym razie odczyt w 003 nie będzie się zgadzał z właściwymi wskazaniami dla bloku...
Otwórz maskę i po lewej stronie silnika z boku kolektora ssącego są trzy króćce od podciśnienia sprawdź czy wężyki lub korki z nich nie spadły. P.S. W tym silniku nie ma przepływomierza a właściwie to czujnika masy powietrza zasysanego. Jest za to czujnik podciśnienia MAP - SENSOR i znajduje się po prawej stronie komory silnika na podszybiu. Zielona...
Doskonale sobie zdaję sprawę co trzeba zrobić by z tego silnika wyjąć turbo i wiem, że nie jest to hop-siup ale pomyśl sam jakie jeszcze masz przed sobą możliwości by ustalić i wyeliminować przyczynę przeładowań - praktycznie żadne inne. Z całą pewnością nie jest tego powodem podciśnienie. Pompa tandem nie poda wyższego podciśnienia ponad to jaki ma...
Sprawdzałeś może potencjometr przepustnicy? To częsta usterka grupy VW Audi. Sprawdź jeszcze ewentualnie przepływomierz powietrza. Często mechanik odpala samochód na próbę bez założonych rur dolotowych powietrza i wtedy przepala się sonda w czujniku masy powietrza (musi być stale chłodzony zasysanym powietrzem).
Proszę o powstrzymanie się od złośliwych uwag bo pytanie ma bardziej charakter prowokacyjny niż merytoryczny. Załóżmy na początek, że silnik wolnossący. Zatem: Jeśli znamy pojemność skokową silnika, wartość RPM, otwarcie przepustnicy z TPS, aktualne ciśnienie atmosferyczne i temperaturę powietrza zasysanego to idzie wyliczyć masę powietrza/tlenu wciąganego...
Jeśli masz silnik AJM lub AUY to jeszcze do kolekcji błędów musi dojść błąd elektrozaworu N239 sterującego klapą gaszącą bo jest zasilany z tego samego bezpiecznika co elementy, które wymieniłeś w swoim poście. Przydałyby się logi dynamiczne grup 003, 008, 010 i 011 by kolega wilqmax wiedział na czym stoi. Przy braku zasilania ww. elektrozaworów silnik...
Witam. Nie jestem mechanikiem, więc z góry przepraszam za jakieś farmazony. Mam takie 2 zapytania; Po podłączeniu ww samochodu do vag-coma wywaliło mi taki błąd; 17664 - Engine coolant tem sensor (g62) open or short to plus P 1256-35-00 Wykasowałem ten błąd i narazie po 2 dniach nie wrócił. Jeśli powróci to ten czujnik do wymiany? A drugie pytanko to:...
Albo brak masy zespołu pompy .
Witam wszystkich. Zakładam nowy temat, gdyż takiego nigdzie nie znalazłem. Otóż w aucie brakuje jakieś 50% mocy. Diagnoza przeprowadzona VAS-em i brak błędów. Po nocy odpala idealnie, nie dymi, nie szarpie. W przewodach paliwowych brak powietrza. Z odczytanych parametrów wychodzą tylko odchyłki z układu paliwowego. Nadmieniam, że przepływka była podstawiana...
Ten temat jak i inne związane z HHO i tak zaraz powędruje do kosza albo zostanie zamknięty z "obiektywną" opinią moderatora na koniec. Nie wiem czemu przy okazji takich tematów wszyscy ciągle zasłaniają się prawami fizyki.. Tak jakby działanie HHO w jakikolwiek sposób miało im przeczyć. - Albo ktoś zaczyna wyliczenia ile litrów powietrza pobiera silnik...
Masa powietrza bieg jałowy 450 - max obciążenie 690 Ciśnienie zasysania bieg jałowy 994 - max obciążenie 990 Ciśnienie paliwa bieg jałowy 250- max obciążenie 700 Dawka wtrysku : bieg jałowy 7.3 - max obciążenie 11 - (dawka jest za mała) Nastawnik zaworu egr jednak nie chodzi. Zawór jest cały czas zamknięty, czy to mogło spowodować, że auto nie chce...
A gdyby tak zostawić w układzie oryginalny czujnik temperatury i ponadto zamontować drugi, którego sygnał byłby potrzebny układowi przetwarzającemu do konwersji sygnału o masie powietrza na sygnał o jego objetości. Tak żeby po prostu sterownik otrzymywał tak jak w oryginale dwie informacje. Trochę to karkołomne, ale chyba wykonalne. Da się coć takiego...
http://obrazki.elektroda.pl/3974474800_1... OPIS: 1. Gniazdo wtykowe diagnostyczne, Sterowanie silnikiem (benzynowy, Diesla), Zasilanie prądowe zacisk 30, Pompa paliwowa, 10 A 2. ABS z EDS, Włącznik świateł hamowania, 5 A 3. Sterownik poduszek powietrznych, Lampka kontrolna, poduszk powietrzna po stronie kierowcy, 5 A 4. Regulator ogrzewania,...
Witam, od jakiegoś czasu silnik chodzi bardzo nierówno na biegu jałowym, objawia się to również dławieniem lekkim szarpaniem się silnika podczas ruszania. VagCom wyświetla mi dwa identyczne błędy: 2 Faults Found: 16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-00 - - 16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-00 - - A więc korekta mieszanki...
Przyczyny są takie : przycina się zmienna geometria w turbosprężarce i/lub sztanga siłownika podciśnienia przy turbo (popularnie zwanego gruchą ze sztangą) gdyż czujniki : ciśnienia barometrycznego i ciśnienia doładowania mierzą prawidłowo. Nie dzieje się to zawsze ale widać to w niektórych logach. Nie ma również znaczenia fakt, że ręką da się poruszać...
Dla silnika AFN. Podczas jazdy na 3-cim biegu, od szybkości 40km/h przyciskasz gaz do oporu i w momencie osiągnięcia przez silnik obrotów 3000/min odczytujesz dane z VAGa. Odczyt wartości mierzonych- kanał 010 pole wyświetlacza: 1 masa powietrza zasysanego - 850...1050mg/H 2 ciśnienie atmosferyczne - ------------- (brak wartości) 3 ciśnienie doładowania...
Dzisiaj powrócił do mnie nieszczęsny citroen. Zacząłem od wtyczki prze przepływomierzu ( faktycznie trzeba na nie uważać bo się rozginają). Problem leżał po stronie wtyczki do ECU tam się rozgięła wsuwka i nie było połączenia. Dodaje opis napięć we wtyczce jakie powinny być przy ECU na jedną wtyczkę. 1. sygnał temperatury powietrza ok. 5V 2. Napięcie...
Bo 20*C można przyjąć jako standardową temperaturę otoczenia i punt odniesienia... No ok. Wytłumaczyłeś tylko dlaczego wybraną taką a nie inną temperaturę. Mi natomiast chodzi o cel,przyczyny wzbogacania mieszanki paliwowo powietrznej silnika np. w czasie mrozów. W jakim celu się to robi? Przecież jeżeli silnik jest już nagrzany do normalnej temperatury...
Chodzi o wskazania przepływomierza na wolnych obrotach (903obr/m) wartość wymagana wynosi -2700 mg/h a wartość mierzona wynosi -4000 mg/h a z tego co wiem powinny się zgadzać tak jest w kilku innych TDI , które podłączałem pod vaga tam wartości pokrywały się , a impuls otwarcia zaworu EGR wynosił około59% u mnie wynosi 46% , czyli jest za mało otwarty...
Odpowiedziałeś sobie niejako sam - czujnik temperatury zasysanego powietrza informuje komputer o temperaturze zasysanego powietrza :D Mając nawet minimalne pojęcie o prawach fizyki wiesz na pewno że wraz ze wzrostem temperatury zwiękrza się objętość powietrza w jednostce pojemności. Co za tym idzie w stałej jednostce objętości będzie go wraz ze wzrostem...
W tym silniku nie ma przepływomierza silnika. Jest tylko MAP sensor . A co do przepływomierzy na tzw gorący drut to nie mierzą one temperatury powietrza chociaz często jest tam czujnik temp. powietrza. Zasada działanie tych przepływomierzy polega na pomiarze prądu przepływającego przez ten czujnik a zależy on od strumienia przepływającego powietrza...
Badz tak mily i przy adresach zmienionych map dodaj opis co to jest wg. Ciebie za mapa. Dzieki temu nam bedzie latwiej i innym udzielajacym sie w tym watku. Edytuj jeden z postów by nie generowac niepotrzebnych podstron. Scal poprzednie posty tak by ori+mod byly w jednej wiadomosci. 72924 http://obrazki.elektroda.net/89_12747994... 72AA0 http://obrazki.elektroda.net/45_12748011...
przejdź do czynów - przerób mapę N18 na N75 i zobacz czy będzie banglać :smoke: Czyli co mam rozwalić silnik ?? Ja zacznę a Ty dokończysz Moja teoria oparta na mapach: Pierwsza mapa to EGR 13x16 którą proponujesz zamienić na ?? co ?? jakie wartości ?? http://obrazki.elektroda.net/86_12348618... Opisałem osi X (paliwo)i Y (obroty) pozostaje...
Denaturat jest takim sobie, jeśli nie żadnym rozpuszczalnikiem związków węgla, powstałych ze spalania - z równym skutkiem mógłbyś ten zawór w serwatce namoczyć. Nalanie czegokolwiek do środka, powoduje nie tyle uszkodzenie ścieżki potencjometru, co jej zafajdanie rozpuszczonym brudem, o czym jako elektronik powinieneś wiedzieć. W starych Kadetach ten...
Znając budowę i zasadę działania silnika spalinowego, powinieneś wiedzieć jakie funkcje realizują komponenty systemu wtryskowo-zapłonowego (przez analogię do zasilania gaźnikiem), a zatem powinieneś wiedzieć jakich odczytów oczekiwać. Naturalnie powinieneś potrafić przeliczać jednostki, bo różne programy podają te same wielkości w innych jednostkach,...
Witam wszystkich Mam problem z VITO 2004r 2,2 115 CDI Auto strasznie dymi na czarno , brak błędów . Silnik nie ma zwykłego przepływomierza tylko jakieś dziwne rozwiązanie , znaczy czujnik temperatury na rurze idącej do kolektora (plastikowe kolanko) Po podłączeniu KTS sprawdziłem bloki i czujnik temperatury zasysanego powietrza wskazuje 174 stopnie...
Samo sprawdzenie czujnika to nie wszystko ,należy sprawdzić jego zasilanie ma być 5V mierzone do masy(to samo tyczy czujnika temp płynu i powietrza zasysanego).
Dziękuję wszystkim za cenne uwagi. Posprawdzałem wszystko co potrafiłem. Czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik położenia wału, czujnik zasysanego powietrza, punkty masy. Wszystko wygląda OK. Akumulator jest trochę słabo naładowany, ale to raczej wynika z długiego kręcenia przy rozruchu, a ostatnio jeżdżę tylko po mieście na krótkich trasach,...
A ja uzywam do tego silnika diagnoskopu firmy Multimetr,robi wszystko ,brak problemów z komunikacjá ,podglád parametrów bajka. :D ...i gdzie podłączasz ten Multimeter?? Kilka konkretów: 1. Silnik NZ czyli na wielopunktowym grupowym wtrysku Digijet NIE MA ZŁĄCZA DIAGNOSTYCZNEGO I NIE REJESTRUJE BŁĘDÓW. 2. Do okręślenia masy powietrza wykorzystuje tylko...
Witam Mam od tygodnia problem z silnikiem ,mianowicie chodzi o brak mocy , dziury w gazie , czasami falujące obroty na biegu jałowym . Po sprawdzeniu przewodów doprowadzających powietrze do silnika , wymianie świec , przeczyszczeniu przepustnicy (adaptacja zrobiona) brak błędów na komputerze. Silnik sprawował się dobrze niestety przez jeden dzień Po...
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam lagune 1.9dti kombi ktora chce doprowadzic do stanu idealnego. Jako iz kupilem model ktory nie posiada zadnej korozji postanowilem by nie zalowac w naprawy. Wymienilem swiezo sprzeglo olej 10w40 wszystkie filtry itp. Auto po wymianie termostatu ktory niestety przeciekal zaczelo dziwnie zachowywac sie na biegu...
Napisałeś We wtyczce nie jest podłączony jeden przewód, 1 od lewej. 1 od prawej to masa. Czyli brakuje połączenia z czujnikiem temperatury powietrza zasysanego. To jest przyczyną Twoich problemów z odpalaniem . Tylko pytanie dlaczego on jest odłączony ?
Witam podpinam maszyne pod skaner diagnostyczny w blokach temperatura cieczy sięga 200 stopni oczywiście to przekłamanie zegary pokazują 90 pomyślałbym że to czujnik ale temperatura masy powietrza zasysanego też koło 170 natomiast napięć sondy lambda w żadnym z bloków nie widać jakby wogóle nie dawała sygnału w którymś bloku jedynie pokazuje napięcie...
ECU jest o strony silnika na podszybiu. małe sprostowanie MAF mierzy masę powietrza a nie ciśnienie. czasem używany jest również do pomiaru temperatury powietrza ZASYSANEGO a nie w kolektorze. U ciebie temperaturę w kolektorze mierzy czujnik temperatury zintegrowany z MAP sensorem. sprawdź elektrycznie ten MAP sensor wedle opisu może któryś styk zanieczyścił...
Lanosik nie pracuje na I i IV na benzynie, na LPG jest OK. Wydawałoby się, że to wtryski, ale zamiana wtrysków miejscami nic nie wniosła, tak samo podłożenie innych wtrysków nie pomogło. Dla pewności podłożyliśmy nową cewkę, oczywiście bez efektów. Sprawdzona wiązka przewodów do wtrysków, masy, kostki...nic... Mam podejrzenie na zasysanie powietrza...
(at)Krzysztof Kamienski Ja się właśnie cały czas tj od dziecka tj od kiedy pierwszy raz w życiu widziałem u wujka w przyczepie lodówkę na gaz dla czego w pojazdach nie odzyskuje się ciepła z wydechu do chłodzenia czy to auta czy to powietrza zasysanego. Ciepła powinno być dość wiec pewnie idzie o wydajność masę lub toksyczność w razie wypadku czy utylizacji....
Tutaj czujnik temperatury powietrza zasysanego nie jest zintegrowany z przepływomierzem, to osobny element. Tutaj masz przepływomierz 3 pionowy a czujnik jest dwupinowy i jest w kolektorze ssącym, zaraz za przepustnicą. W VAGu oprócz odczytu błędów można również podejrzeć temperaturę z tego czujnika. Jego nazwa to G42. Mosesz zdemontować czujnik i np....
Na wstępie pragnę powitać wszystkich forumowiczów i z góry podziękować za udzielone wsparcie technicznego. Przechodząc do meritum sprawy – mam problem z Corsą C GSi (1,8 16V - kod silnika Z18XE ; 2003rok), a precyzując z przepływomierzem. Wszystko zaczęło się o błędu P0100 (błąd przepływomierza), zapisanym w pamięci sterownika. Zbyt piękne i zbyt...
Tak jak w temacie,wyskakuje kod błędu 0102-Strumień powietrza zasysanego-Obwód otwarty lub zwarcie do masy i kod 0388-żarzenie dodatkowe podgrzewania-Zwarcie lub obwód otwarty.Gdzie szukać przyczyny?
zasysanego powietrza powietrza zasysanego mała zasysanego powietrza
zmienne kolory kasowanie wymiana oleju kable lustra
immergas victrix błędy serwer domowy
Renault Trafic 2 CD odtwarza mono zamiast stereo Zawór trójdrożny przepuszcza CO i grzeje CWU - przyczyny i rozwiązania