Człowieku daj to komuś bo nie ogarniesz ty masz fizycznie zajrzeć pod maskę wziąć mierniki posprawdzać napięcia zasilania.
Cewka jest po prawej stronie na grodzi silnika. Odchodzi od niej 1 kabel WN do kopułki zapłonowej. Możesz wieczorem podnieść maskę i sprawdzić czy obok cewki nie tworzą się łuki elektryczne. Możesz ją wymontować i sprawdzić czy nie ma uszkodzeń mechanicznych
carcherem uszkodziłem jakieś przewody. Jeśli nie myłeś silnika to raczej nie, sprawdź przewody masy za silnikiem ( jak otworzysz maskę po lewej stronie silnika jak idzie wiązka z tyłu głowicy z niej oczka masy przykręcone do głowicy) szarpnij bo one często są luźne i odpadają.
UPC otwierasz maskę silnika i po prawej stronie masz plastik na dwie śrubki torx 30 :) i tam znajdziesz bezpieczniki pomiędzy masą wtyczek Niedokładnie. W tym roczniku UPC jest drugiej generacji. Odkręcasz dwa torx 30 otwierasz skrzynkę i nic , tylko jedna wtyczka. Bezpieczniki są włożone w moduł od dołu. Nie dostaniesz się do ich bez wyciągnięcia...
Przerabiałem to. Włóż coś między maskę a zderzak, ujrzysz wtedy jedną śrubę mocującą zamek, druga jest schowana pod kratką tak więc jej nie odkręcisz, następnie szarpanie za maskę śrubokręty cuda wianki i bogaty słownik, jakoś się udało.
Naładuj dobrze akumulator i wtedy sprawdź, czy cykanie będzie nadal występowało. A jak tak, to otwórz maskę i zlokalizuj na słuch skąd to cykanie dochodzi i z jakiego elementu, przekaźnika itp. Wtedy np fotka i próba zlokalizowania od czego jest ten element cykający i dalsza diagnostyka.
bezpieczniki za akumulatorem nie słyszałem o nich a jak dojdę do nich muszę otworzyć maskę i tam dojdę czy muszę zdjąć deskę rozdzielczą?
Zalisz czy się chwalisz? Pod maskę nie zajrzysz. Awarię przewodu hamulcowego w nowym bo prawie 20 letnim aucie wykluczasz. Oddaj na złom i kup nowe. Motoryzacja nie jest dla ciebie.
Witam Właśnie jestem po próbach i niestety tylko raz udało mi się żeby silnik nie zakręcił i nie było to za pierwszą próbą . Następnie próbowałem kilkadziesiąt razy i zawsze odpalał. Ale do rzeczy - podłączyłem urządzenie diagnostyczne ( Maxidiag Elite ) i nie ma żadnych błędów ani bieżących ani w historii. Napięcie na aku 12.2 V, podczas rozruchu spada...
Kolego chcesz otworzyć auto czy maskę ???? Jak auto to użyj kluczyka przy karcie a jak maskę to wywal grila i widać co trzeba zrobić .
Znalazłem na innym forum "Trzeba otworzyć maskę. potrzebny jest klucz nasadowy 13 na przedłużce dość długiej . Gdy spojrzy się pod znaczkiem renaulta w szparę miedzy maska a zderzakiem widać jest dwie śruby. Należy na rogu maski podnieść ile się da ręką maskę i wsunąć klucz, a następnie odkręcić dwie śruby mocujące zamek. Wówczas maska będzie otwarta....
Wcześniej nie zwróciłem uwagi na temat ale jest sposób z wspomaganiem. Podnosicie maskę i demontujecie pokrywę PCW nad lewym narożnikiem od góry (trzy zaciski mocujace) oraz pokrywę akumulatora. W ten sposób można dobrać sie do żarówki bez trenowania figur alpinistycznych i ściągania koła . Przetrenowane na H7 oraz W5W. Za pierwszym razem była prawie...
Inna opcja jest jeszcze peknieta membrana w gruszce. Jak zacznie falować na obrotach, podnieś maskę i obserwuj jej cięgło.
O co ci dokładnie chodzi? Mam taka megankę obecnie w zakładzie - mogę otworzyć maskę i ci coś sprawdzić tylko napisz dokładniej o co ci chodzi z tym czujnikiem.
Więc podnieś maskę i sprawdź ; poziom oleju , płynu chłodniczego, płynu hamulcowego. I przy okazji wtyczki i czujniki poziomu w tych układach.
Aby maskę otworzyć trzeba wymontować lewą górną atrapę (nerkę) w zderzaku śrubokrętem podważać i da się wyciągnąć następnie włożyć rękę i namacać linkę od podnoszenia maski pociągnąć maska odskoczy i masz otwarte.
Ano właśnie. Zamiast zajrzeć pod maskę łatwiej włączyć komputer. Pasek sobie popiskał i jesteś spokojny. A może tego paska już nie ma? A może skapitulował napinacz. A może łożysko alternatora odeszło? Tylko, że może lepiej przy komputerze więc nic nie rób.
Ok!Zakładam maskę i wkładam fajkę i nurkuję!Zobaczymy co wyłowię??Dzięki bardzo za wsparcie w temacie klapy bagażnika...pozdrawiam!
Chyba sekwencja, instalacja ma już dobre 10 lat. Jako, że jestem zielony to jak otworzę maskę to widać reduktor/parownik, filtr gazu, skrzynkę ze sterownikiem oraz wtryskiwacze ( chyba są 4). Takie informacje wystarczą ?
Zdarza się to przy porannym uruchamianiu (w różnych odstępach czasu, raz na trzy miesiące a czasem raz na trzy dni) rozrusznik kręci silnik nie odpala. Podczas szukania przyczyny doszedłem do złącza przewodów sondy lambda, które po rozłączeniu i złączeniu powodują że silnik odpala . Problem jednak powraca , w tym tygodniu maskę otwierałem trzy razy....
Czy jak przekręcasz stacyjkę w pozycje włączania rozrusznika to słychać cykanie? Otwórz maskę i jeden niech słucha drugi kręci tam i z powrotem kluczykiem. Może kostka od stacyjki poszła?
Samochód u mechanika postanowiłem sprawdzić co i jak podniosłem maskę moja dziewczyna przygazowala tak fest i fontanna jakiejś cieczy nie wiem co to skąd to jutro będę wiedział odrazu zauważyłem ze z paska altenatora wystają druty to tez wymienię
Witam dzisiaj wsiadłem do swojej megane 1.9dci przejechałem ze 3km i na pasie do rozpędu na obwodnicy jak przycisnąłem gazu coś jakby strzeliło (nic głośnego lekko jakby coś przeskoczyło) i nagle auto brak mocy i głośno chodzi ale tylko jak dodaje gazu. Na luzie lub na sprzęgle silnik pracuje równo i normalnie. Turbina nie idzie ale nie przekroczyłem...
Jutro zamierzam na diagnostykę kompem podjechać i zobaczyć co i jak. Dziwne, że żadne błędy nie wyskoczyły a teoretycznie powinny. Dodatkowym objawem jest delikatne telepanie silnikiem na jałowych, w kabinie nieodczuwalne, jak otworzy się maskę jest to widoczne, że silnik ma nierównomierne drgania. Świece wymienione, cewki zmienione na denso, nowe uszczelki...
Wszystko wskazuje że nie ma obiegu płynu przez nagrzewnicę. Na rozgrzanym silniku podnieś maskę i chwyć za wynrze do i od nagrzewnicy. Musimy ustalić czy jest w ogóle obieg wody przez nagrzewnice, by pruć sam mechanizm przesłon nagrzewnicy.
map jest u góy na grodzi komory silnika, patrząc pod maskę to za silnikiem doprowadzony jest do niego przewód gumowy podciśnienia i złącze elektryczne, jest na nim wytłoczenie GM bo takie stosują też w Oplach
Sprawdzałem wtryski też przez zamianę i również bez zmian.Czy za ten stan rzeczy może być odpowiedzialny czujnik polożenia wału? Naprawdę podmieniałeś wtryskiwacze??? A to drugie pytanie wyklucza dalszą pomoc Masz maskę otwartą i pytasz gdzie sterownik silnika i jak go wymienić?, odpuść i oddaj do naprawy
Witam! Pięknie dziękuję wszystkim za pomocne odpowiedzi/podpowiedzi w temacie! Wczoraj za pierwszym razem jak podniosłem maskę pasek był jeszcze cały. Zamknąłem maskę i przejechałem autem na "bezpieczne" miejsce. Dziś rano przyjechałem z ojcem po Renówkę. Nie musiałem przecinać paska - po podniesieniu maski okazało się że jest on... zerwany... tylko...
A masz w niej klimatronik czy pokrętła? Jeśli pokrętła to czy pokrętło od ustawiania temperatury pracuje w całym zakresie obrotów nie blokuje się, czy nie pracuje jakoś dziwnie lekko? Zacznij w taki sposób: Rozgrzej silnik, ustaw na grzanie w środku, podnieś maskę i obmacaj przewody przy ścianie grodziowej te które doprowadzają ciecz do nagrzewnicy....
To proste, jak go przywieźli (było już ciemno) to tylko wskazałem miejsce gdzie ma gablota stać. Nie zaglądałem pod maskę tylko zamieniłem parę słów z właścicielem i wziąłem do niego nr telefonu. Na drugi dzień usterkę znalazłem od razu i byłem zajęty poszukiwaniem bezpiecznika. Tutaj też o dziwo nie patrzyłem na silnik tylko spisałem VIN i jazda telefonem...
czemu towarzyszy zapalenie się kontrolki immo, która juz nie gaśnie. Musisz zweryfikować swoje "zeznania" albo oddaj auto do fachowca, bo nie masz pojęcia o niczym i nasza pomoc nie ma sensu zweryfikować? opisuję fakt, jaki ma miejsce! co jest niejasne? Czy już wiesz jaki masz błąd w temacie i czy to jest jasne, że nie potrafisz opisać problemu Może...
Jeżeli nie ma napięcia na tych bezpiecznikach(brak zasilania immo) ,to szukaj przerwy na dużych dużych bezpiecznikach pod maską.Powodzenia.
Witam Tak jak w opisie posiadam Renault Megane Coupe I 1,6 8v z 98r. Auto odpalało normalnie. Lecz pewnego razu wsiadłem przekręcam kluczyk niby wszystko ok ale przekręcam kluczyk dalej a auto martwe nic!. Słychać pracę pompki paliwowej, wszystkie elektryczne rzeczy działają światła,radio itp. Otwierając maskę słychać jak po przekręceniu kluczyka jest...
Witam wczoraj wracałem z Warszawy i stałem w ogromnych korkach na Wisłostradzie kiedy już się uwolniłem i pojechałem dalej, przejechałem jakieś ~150km i zaniepokoiło mnie dziwne brzmienie w silniku, zjechałem na parking otworzyłem maskę i problem znikł, ruszyłem w dalszą drogę przejechałem około 40km i zauważyłem że auto nie ma mocy coraz słabiej się...
A tutaj pobiera powietrze gdzieś z lewej strony za kierownicą jak sie podniesie maskę jest tam zaślepka przykręcana i tam znajduje się filtr przeciwpyłkowy i właśnie z tej strony słychać to stukanie. I teraz nie wiem czy mam sie dostać do tego od kabiny czy od komory silnika.
wybieram się jutro do mechanika to zobaczy co to może być. Jak podniosłem maskę i stanąłem przed autem to wyraźnie zgrzyta z lewej strony silnika! jakby miało się zatrzeć lub posypać,, jej miałem wcześniej bmw e 36 compact to jedyne co robiłem to nadkola bo rdzewiały -tyle!! tu jeszcze mało tego auto zaczyna ściągać na lewo - miesiąc pojeździłem i już...
Rozładował mi się akumulator. Immobilizer nie działa. Zamek w tylnej klapie ma zepsutą wkładkę a do wkładek w drzwiach nie mam kluczyka. Czy jest jakiś sposób żeby dostać się do środka lub pod maskę żeby wyjąć akumulator? Chodzi mi o jakiś sprytny sposób więc nie piszcie, że mogę wybić szybę albo wołać mechanika. Słyszałem, że można podpiąć drugi akumulator...
I jak? Udalo sie?
Witam Sprawdziłem ten przewód i jest cały. Dziś po przejechaniu 30 km samochód zaczął wchodzić na jeszcze wyższe obroty 2500-3000 musiałem go dusić przy dojeżdżaniu na skrzyżowanie. przyjechałem na parking i po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika stał na 1200 obrotów otworzyłem maskę i odpiąłem przewód od czujnika położenia przepustnicy obroty zaczęły...
Już ogarnąłem temat. Otworzyłem maskę i wygrzebałem pod plastikiem. Zmylili mnie tym, że występuje on pod akumulatorem. Dodam, że serwis ten jest autoryzowanym Renault ;-) I jak się okazało nawet nie wyczyścili. Mimo wszystko już zamówiłem nowy moduł UPC (nie przekaznik jak go nazwali) za 350zł i będzie grało.. w sumie fabryczny i po czyszczeniu na...
Witam, Panowie okazało się, że sprężarka od klimatyzacji bądź łożyska w niej nie chodzi cały czas, tylko się zawiesza i stąd wyskakiwał problem CHECK INJECTION, jak jeździłem bez włączonego nawiewu problem w ogóle się nie pojawiał ale... jak jechałem do mechanika żeby mi to zrobił usłyszałem metaliczny dźwięk (spotkały się dwie metalowe części) w silniku,...
Witam, Jestem totalnym laikiem, który nie do końca ufa mechanikom - stąd kilka pytań :) W żony autku zaczęły się kłopoty z instalacją LPG - około wakacji auto zaczęło gasnąć na biegu jałowym podczas przełączania z benzyny. Jeśli Meganka jechałą, to było czuć mocne szarpnięcie i chwilowy zanik mocy, ale po kilku sekundach już szło wszystko normalnie....
Miałem i mam nadal ten sam problem co Ty. Wymiana gruszki nieco pomogła, ale na kilka/kilkanaście godzin przerwy w uruchamianiu silnika. Po upływie dłuższego czasu, też muszę dłuuuugo kręcić (też nie puszcza dymka, nie warknie), nim silnik zaskoczy. Sprawę na razie rozwiązałem w ten sposób, że najpierw podnoszę maskę i pompuję gruszką, do momentu aż...
Witam. Mam taki problem z renią rocznik 2002 1.6 16v wersja 1 po lifcie. Otóż na biegu jałowym występują drgania. Nie są one odczuwalne w kabinie kierowcy, obroty nie falują. Jak otworze maskę to widać jak silnikiem delikatnie trzęsie i jego praca nie jest równa. Odpala normalnie, spalanie w normie, dynamika w jeździe też ok. Wymieniłem świece, wyczyściłem...
Witam. Posiadam Renault Megane 16V w benzynie rocznik 2001, KM 95. Mam następujący problem, niezależnie od pogody czy jest zimno czy ciepło jeśli wskazówka jest już bliska czerwonej kreski w zbiorniku paliwa (jeszcze nie świeci kontrolka rezerwy) auto nie może odpalić. Słychać, jak się kręci, kręci ale nie może odpalić i tak ostatnio skończyłem pracę...
Mam problem z wibrującym silnikiem. Nie ważne czy silnik jest ciepły, zimny czy letni. Drgania czuć na kierownicy, drążku zmiany biegów oraz w ogóle w całej kabinie. Są bardzo mocne. Dzieje się tak tylko na jałowym biegu. Jeżeli dosłownie delikatnie nacisnę pedał gazu to silnik się uspokaja, pracuje równomiernie i cicho. Zobaczyłem pod maskę i okazało...
Najczęściej po nocy. Samochód stoi na dworze na wsi gdzie żyjątka różnego typu mają dużo pożywienia więc jest to dla mnie szok, poza tym zawsze było dobrze a od 2-3 tygodni właśnie takie numery. Pierwszy przewód padł w trasie (ok 150km w jedną stronę) a reszta "wokół komina". Obok stoi Megane ojca i jeszcze nic mu tam żadnego kabla nie zjadło. Rozerwane...
Tak mi się jeszcze przypomniały 2 historie: jak się pokazała na rynku skoda fabia montuje alarmik i wszystko jest ok no, ale trzeba przejść kablem pod maskę do syrenki, więc biorę zaostrzona antenę i od strony komory silnika wbijam się w przelotkę cisnę cisnę a tu nagle jak nie pierdyknie zwarcie i grzyb białego dymu (jak przy wybuchu jądrowym) klienta...
Widzę, że Przemo9826 co kumaty. Jedynie on czyta ze zrozumieniem. Może jest was więcej ale nie wypowiadacie się. Nie ważne. Termostat wyciągłem, węże puchną, mechanik tłumaczył się, że głowica mogła być pęknięta od środka. Po dalszych wytłumaczeniach, negocjacjach itp naprawa na jego koszt. Napiszę o dalszych losach. Na koniec pochwalę się, że na poczciwe...
Stało się to nagle. Pierw szarpnął podczas jazdy po mieście potem w korku zaczął na 2 cylindry i po chwili zgasł. Ratowałem się tym, że wyłączyłem klimę i jakoś pomagałem sobie gazem. Dziś trasa 160 km i po 20 km gdzie nic się nie działo zaświeciło się EKG, zgasiłem, odpaliłem i było ok, tylko znów nie pracował na wszystkie cylindry. Akurat jak chodził...
maskę silnika megane podnieść maskę zamknij maskę
indeks dolny flash programatory megane odpalić
kalibracja hydrostatu toshiba v28a001434b1
Schemat kostki przełącznika szyb Audi A6 C5 Brother DCP-J125, DCP-J132W – reset pochłaniacza atramentu, kod 80, błąd 46, instrukcja serwisowa