carcherem uszkodziłem jakieś przewody. Jeśli nie myłeś silnika to raczej nie, sprawdź przewody masy za silnikiem ( jak otworzysz maskę po lewej stronie silnika jak idzie wiązka z tyłu głowicy z niej oczka masy przykręcone do głowicy) szarpnij bo one często są luźne i odpadają.
UPC otwierasz maskę silnika i po prawej stronie masz plastik na dwie śrubki torx 30 :) i tam znajdziesz bezpieczniki pomiędzy masą wtyczek Niedokładnie. W tym roczniku UPC jest drugiej generacji. Odkręcasz dwa torx 30 otwierasz skrzynkę i nic , tylko jedna wtyczka. Bezpieczniki są włożone w moduł od dołu. Nie dostaniesz się do ich bez wyciągnięcia...
Witam Właśnie jestem po próbach i niestety tylko raz udało mi się żeby silnik nie zakręcił i nie było to za pierwszą próbą . Następnie próbowałem kilkadziesiąt razy i zawsze odpalał. Ale do rzeczy - podłączyłem urządzenie diagnostyczne ( Maxidiag Elite ) i nie ma żadnych błędów ani bieżących ani w historii. Napięcie na aku 12.2 V, podczas rozruchu spada...
Witam od jakiegoś czasu mam problem z moja Renault Megane 2 1.9 dci 2006. Po wyłączeniu silnika spod maski słychać odgłos stukania. Pozatym żadnych innych problemów nie ma oprócz tego że dwa razy trzeba kliknąć by zgasić samochód . Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i wie co to mogłoby być? W załączniku filmik.
Witam , jestem zainteresowany zakupem wygłuszenia maski i pokrywy głowicy do Renault Megane III (2010r) 1.5 DCI . Jeśli posiada ktoś takie części prosze o kontakt.
Witam, nie mogę otworzyć maski, pękła linka przy klapie bagażnika. Nie mam dostępu od spodu bo przeszkadza belka i chłodnica klimy, śrubokrętem grzebałem ale nic to nie daje, nie mogę poruszyć mechanizmem od otwierania klapy. Jaki jest sposób prócz wyłamywania kratek wlotu powietrza? Tematy, które znalazłem nie zdają egzaminu... Mechanicy nie chcą tego...
Jak w temacie, jest jakiś sposób, aby otworzyć maskę? Prawdopodobnie zerwana linka od cięgna. Pochyl się chociaż przed samochodem i zrób chociaż zdjęcia, czy jest osłona pod silnikiem, czy widać linkę, czy widać zamek, czy jest dostęp, ... Reg. 3.1.15. Nie pytaj od razu na forum, jeśli samemu nic wcześniej nie sprawdziłeś lub nie podjąłeś próby samodzielnej...
Sprawdzałem wtryski też przez zamianę i również bez zmian.Czy za ten stan rzeczy może być odpowiedzialny czujnik polożenia wału? Naprawdę podmieniałeś wtryskiwacze??? A to drugie pytanie wyklucza dalszą pomoc Masz maskę otwartą i pytasz gdzie sterownik silnika i jak go wymienić?, odpuść i oddaj do naprawy
http://obrazki.elektroda.pl/1170767800_1... Witam, poszukuję częsci zaznaczonej na obrazku, element znajduje się w mace a służy do umieszczenia w nim koncówki sprężyny gazowej maski marka : Renault Megane III 2010 r
PROBLEM Reno Megane 97 zacięła mi się maska nie mam jak jej otworzyć pomocy pilne Ta klameczka do otwierania jest taka jakby otwarta nie sztywna
czemu towarzyszy zapalenie się kontrolki immo, która juz nie gaśnie. Musisz zweryfikować swoje "zeznania" albo oddaj auto do fachowca, bo nie masz pojęcia o niczym i nasza pomoc nie ma sensu zweryfikować? opisuję fakt, jaki ma miejsce! co jest niejasne? Czy już wiesz jaki masz błąd w temacie i czy to jest jasne, że nie potrafisz opisać problemu Może...
Witam, ponieważ ostatnio stanąłem przed koniecznością otwarcia klapy silnika po tym jak przez przypadek rozłączyła mi się linka otwarcia pokrywy, postanowiłem przedstawić sposób w jaki udało mi się to zrobić być może komuś się przyda. Potrzebne narzędzia to małe lusterko, latarka ,sztywny drut ok 20 cm z haczykiem na końcu. 1. A wiec na początek wyjmujemy...
Witam. Mam taki problem z renią rocznik 2002 1.6 16v wersja 1 po lifcie. Otóż na biegu jałowym występują drgania. Nie są one odczuwalne w kabinie kierowcy, obroty nie falują. Jak otworze maskę to widać jak silnikiem delikatnie trzęsie i jego praca nie jest równa. Odpala normalnie, spalanie w normie, dynamika w jeździe też ok. Wymieniłem świece, wyczyściłem...
Witam Sprawdziłem ten przewód i jest cały. Dziś po przejechaniu 30 km samochód zaczął wchodzić na jeszcze wyższe obroty 2500-3000 musiałem go dusić przy dojeżdżaniu na skrzyżowanie. przyjechałem na parking i po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika stał na 1200 obrotów otworzyłem maskę i odpiąłem przewód od czujnika położenia przepustnicy obroty zaczęły...
Mam problem z wibrującym silnikiem. Nie ważne czy silnik jest ciepły, zimny czy letni. Drgania czuć na kierownicy, drążku zmiany biegów oraz w ogóle w całej kabinie. Są bardzo mocne. Dzieje się tak tylko na jałowym biegu. Jeżeli dosłownie delikatnie nacisnę pedał gazu to silnik się uspokaja, pracuje równomiernie i cicho. Zobaczyłem pod maskę i okazało...
Jeśli można. Dzisiaj udało mi się wsadzić łebek pod maskę (jak dzieciaki spały). Wiem jedno, zawór pochłaniacza par paliwa jest zamknięty na załączonym zapłonie. Bez pracy silnika jak i podczas początkowej pracy ssanie- tyle mali terroryści dali mi czasu. Nie o to jednak chodzi. Zauważyłem jednak coś co przykuło moją uwagę. Już po wyłączeniu przez silnik...
Witam, tydzień temu odebrałem swoje auto od mechanika. Wymieniono olej w silniku, uszczelkę pod głowicą, jakiś oring, rozrząd, pompę wody, odkamieniono układ chłodzenia silnika, "wyprostowano głowicę?", szlif zaworów i jeszcze tam jakiś bajer. Od razu zmieniono kable na nowe bo te miały 3 lata i przejechały sporo. Auto ma 353 tys km przebiegu, nie był...
Witam. Przejdę szybko do konkretów. Otóż wyleciał mi płyn z układu wspomagania kierowniczego. Zrobiłem kilkanaście km, wszystko było dobrze. Niestety po pewnym czasie , po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu wspomaganie szlag trafił - rzecz jasna. Wiem , że nie powinienem jeździć , ale sytuacja mnie do tego zmusiła , ponadto nie mam możliwości naprawy...
Tak mi się jeszcze przypomniały 2 historie: jak się pokazała na rynku skoda fabia montuje alarmik i wszystko jest ok no, ale trzeba przejść kablem pod maskę do syrenki, więc biorę zaostrzona antenę i od strony komory silnika wbijam się w przelotkę cisnę cisnę a tu nagle jak nie pierdyknie zwarcie i grzyb białego dymu (jak przy wybuchu jądrowym) klienta...
Witam! Co się dzieje: Przy przekroczeniu progu około 2tys obrotów i wrzuceniu auta na luz bądź tez puszczenie gazu obroty zawieszają mi się i niecąca spaść dopiero kiedy lekko przy gazuje obroty spadają lecz nie zawsze to się udaje czasem muszę taka czynność powtórzyć 2 razy. dzieje się to za każdym razem i jest okropnie uciążliwe. 2. jak ruszam i puszce...
Silnik kręci ? Jezeli tak to podlaczyc kompa, sprawdzić rozrząd czy nie przeskoczył, czujnik uderzeniowy pod maską po stronie kierowcy, zasilania na czujniki ;-)
wrzuć jeszcze zdjęcie z pod maski jak są odwierty w kolektorze ssacym
A proponuje sprawdzić czy gdzieś nie zalało może instalacji pod maską tam są kostki rozpinające na silniku nie zaoksydowało coś tam na przekaźnikach?
To bardziej skomplikowana sprawa. Z włącznika wycieraczek sygnał cyfrowy idzie do modułu UCH nad nogami kierowcy i dalej CAN do modułu BSM pod maską. Tam przekaźnik uruchamia silnik spryskiwacza. Przekaźnik nie wymienny, tylko cały moduł. Najczęściej leci sam silnik spryskiwacza lub włącznik wycieraczek.
Czy "padające", terkoczące KZFR będzie słychać w kabinie? Chodzi mi o opisany wcześniej odgłos słyszalny właśnie w kabinie. Pod maską już mniej, może tak gdzieś głęboko za silnikiem.
Kolego, mam teraz ten problem, i co było przyczyną tego cykania?
Jak nie działają kierunki i klakson dodatkowo to sprawdż skrzynkę pod maską...
gmeranie w skrzynce pod maską Dokładnie sprawdzić tę podstawę przekaźników bo tam często właśnie są korozje, w dalszej części wiązki na okoliczność przetarć i gnicia. Warto też sprawdzić wtyczkę połączenia pompy paliwa.
A jaki tam siedzi silnik pod maską ?
Cewka jest po prawej stronie na grodzi silnika. Odchodzi od niej 1 kabel WN do kopułki zapłonowej. Możesz wieczorem podnieść maskę i sprawdzić czy obok cewki nie tworzą się łuki elektryczne. Możesz ją wymontować i sprawdzić czy nie ma uszkodzeń mechanicznych
Pierwszy raz, jak mi zaczęła migać ta kontrolka w DTi, to pomogło czyszczenie styków przekaźnika świec. Za drugim razem pomogło czyszczenie potencjometru. Z UCH też może mieć związek to miganie. Teraz mam problem w 1,5 dCi - jak tylko pogrzebię pod maską, to zaraz zaświeca się SERWIS i silnik ciężko pali oraz kiepsko pracuje. Po każdorazowym skasowaniu...
Co mam pod maską - otóż 1,6 8V 90 koni
Do podłożenia zostaje jeszcze włącznik wycieraczek, choć osobiście stawiam na silnik wycieraczki. Wszystkie biegi wychodzą z UPC (pod maską) sprawdź jeszcze wiązkę.
sprawdź masę na module zapłonu na ściance grodowej pod maską oraz masę na silniku - sprawdzaj przy włączonym zapłonie
Opel Astra H - wymiana żarówki /szczególnie przód/ to dramat. Przecież tam jest zaślepka pod nadkolem. Nawet maski nie trzeba otwierać. Tak samo jak w Megane II
Zamkiem steruje moduł pod kierownicą, komputer silnika pod maską ma co innego do roboty
Pewnie:) Nie zapominając o pokrywie silnika zwanej maską. Nie wiedziałeś?
kolego mam upe tylko że w spisie brak tej motki, możesz podrzucić jak podłączyć w układzie robie ster silnika megane 1.6
Tłumacząc jak przysłowiowej krowie na rowie heheh Zacznij pod diagnostyki i testu poszczególnych komponentów co do sprzętu diagnostycznego najlepszy moim zdaniem byl by clip ale innymi wynalazkami tez coś zdziałasz! kolejnym krokiem powinno być sprawdzenie ciśnienia w cylindrach jak masz na którymś niskie tak sie będzie działo Majac dane z komputera...
Jak nie świeci dioda od immo to prawdopodobnie padł sterownik silnika ale jak pamiętam tam urywały się przewody w okolicy sterownika ( on ma po prawej pod maską ) i sprawdź też bezpieczniki obok akumulatora przy podszybiu . ( tam są chyba 4 duże ale dawno takiego robiłem wiec mogę mylić autka )
czy przyuczając nową kartę mogła coś popsuć iż mam teraz ten problem? Nie ma takiej możliwości. Sprawdź UPC w skrzynce pod maską obok akumulatora czy nie dostała się wilgoć. Włączanie się wentylatora po zapłonie to najczęściej brak komunikacji ze sterownikiem silnika - typowa usterka Megane/Scenic II z tamtych lat, sporo informacji o tym problemie...
Przycisk to w zasadzie wyłącznik bezwładnościowy w razie wypadku odcina dopływ paliwa/ wyłącz pompę/ jest prawdopodobie pod maską silnika przy nadkolu/strona kierowcy/w plastikowej puszce. Mało prawdoodobne żeby on zadziałał przy wjeździe do garażu .Masz alarm?
Witam wszystkich, mam gigantyczny problem i proszę o pomoc !!! przełożyłem silnik megane 2 z roku 2003 osprzęt delphi na simens z roku 2005 silniki 1.5 dci , ale wtyczki nie pasują w rozdzielni pod maską z bezpiecznikami , napiszcie czy już ktoś robił takie przeszczepy i czy jest możliwość przepięcia kabli ??? Z góry dziękuje za zainteresowanie .
No wiem ze pod maska. Tylko w którym miejscu
map jest u góy na grodzi komory silnika, patrząc pod maskę to za silnikiem doprowadzony jest do niego przewód gumowy podciśnienia i złącze elektryczne, jest na nim wytłoczenie GM bo takie stosują też w Oplach
często pomaga wymiana dwóch przekaźników pod maską w takiej czarnej skrzynce - można podstawić normalne polskie
Inna opcja jest jeszcze peknieta membrana w gruszce. Jak zacznie falować na obrotach, podnieś maskę i obserwuj jej cięgło.
Wiem, wiem. Ale czy jego brak powoduje problemy z odpaleniem, zwarciem i inne odpisane przeze mnie czy tylko na przykład nierówną pracę silnika ?
w silniku 8V jest skrzynka z przekaznikami po lewej stronie pod maska silnika przy zbiorniczku wyrownawczym. w tym nie wiem,ale pewnie tez pod maska
pomaranczowy kabelek od sterownika sprawdz postacyjkowy czy jest. Dodano po 1 podmień bcm pod maską na inny
Witam, silnik sam z siebie zgasł i od tego momentu nie chce zakręcić, pojawia się komunikat STOP i załącza wentylator. W pierwszej kolejności naprawiona karta ( lutowanie ) potem sprawdzenie bezpieczników i czyszczenie wtyków pod maską. Sytuacja bez zmian. Dołączam zdjęcie deski, to co widać po załączeniu START ( brak kontrolki silnika i grzania świec)...
UPC to ten pod maska po prawej? Tam często zalewa modół woda. Sprawdź wiązke i zasilanie do stera silnika.
Zdarza się to przy porannym uruchamianiu (w różnych odstępach czasu, raz na trzy miesiące a czasem raz na trzy dni) rozrusznik kręci silnik nie odpala. Podczas szukania przyczyny doszedłem do złącza przewodów sondy lambda, które po rozłączeniu i złączeniu powodują że silnik odpala . Problem jednak powraca , w tym tygodniu maskę otwierałem trzy razy....
Troszkę nakłamałaś . Na filmie który podesłałeś https://filmy.elektroda.pl/76_1635280646... widać że podświetlenie tablicy wskaźników włącza się po włączeniu świateł pozycyjnych natomiast nie podświetla się radio i nie przygasa wyświetlacz radia . Wychodzi na to że sam przełącznik działa prawidłowo ponieważ wysyła informacje do modułu kabiny , a ten...
Dość typowa usterka, najczęściej uszkodzona jest skrzynka bezpieczników pod maską (wilogoć, należy podnieść wszystkie przekaźniki od pcb oraz sprawdzić wszystkie przekaźniki), rzadziej kable od sterownika silnika do skrzynki bezpieczników.
Witam wszystkich mam ten sam problem błąd p0045 napięcie do konwertera podciśnienia raz 0.3v a raz 2.30v wiązkę całą wyprułem przewody ok tyle że one idą nie do ECU tylko do modułu UPC pod maską . Czy jest możliwe że UPC padło? Może ktoś ma pomysł jak rozwiązać ten problem silnik chodzi w trybie awaryjnym. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam
maskę megane podnieść maskę zamknij maskę
rozruch sprężarka presostat modem simlock orange głębokości modulacja
kalibracja hydrostatu toshiba v28a001434b1
Błąd zoomu w aparatach Olympus - przyczyny i rozwiązania Symetryzator w antenie siatkowej: czy potrzebny zasilacz?