Problem leżał po stronie masy od alternatora czyszczenie wszystkich kabli szczotką drucianą pomogło
Możesz spradzić napięcie akumulatora rano przed odpaleniem i chwilę po jeżdzie kiedy zacznie szarpać. Miałem identyczny objaw i akumulator miał 11,2V wyciągłem naładowałem i auto idealnie chodziło i po paru km znów zaczęło szarpać bo spadło napięcie. Wtedy okazało się że gróby kabel na alternatorze był ugnity przy końcówce. Widać komputer tak się zachowywał...
Jeżeli zatarta sprężarka (nie łożysko) to tylko na złom. Mało tego, po zatarciu sprężarki obowiązkowo trzeba przepłukać układ klimy, jeżeli tego nie zrobią to po jakimś czasie ta nowa też się zatrze.
w komorze silnika jest sporo połączeń na"" kostki"" które rozłączyłem i ponownie połączyłem wszystkie w stanie idealnym bez naleciałości czy śladów utlenień, zostało mi jeszcze okręcenie skrzynki z przekażnikami i bezpiecznikami w komorze silnika, silnik był niedawno rozebrany tj głowica była w remoncie kapitalnym może mechanik czegoś nie podłączył...
Znaczy się ustawiłem na mierniku prąd stały. Końcówka czerwona do plusa czarna do minus i miernik pokazuje 12V. Jak mu przygazuje to nieznacznie wzrośnie do 12,3. 12,5 Ale to jest mało Zmierzyłem na stacyjce od alternator kabel ten czerwony pokazuje 24V. I jak to jest bo ja sam nie wiem to jest alternator 24 czy 12V?😣
Oscyloskop pokazal cos, ale strasznie mała amplituda, około 150mV, to chyba nieco za mało, podejrzewam przerwe w kablu Czy ktos ma schemat wiązki silnika by sprawdzic gdzie jest drugi koniec przewodu sygnałowego alternatora? Passat B8, rok 2015, silnik 1.6TDI DCXA
Pasek który ślizgał i popiskiwał od dłuższego czasu nie nadaje się do naciągania/chociaż można sprawdzić czy nie ma spalonych boków/ natomiast spotykam się z zasadniczym błędem ponieważ założony nowy pasek powinie być po około 3 tygodniach dociągnięty kiedy się ustabilizuje jego długość .natomiast mało kto to robi i dlatego następują tak szybkie zużywania...
Jak założe to umieszcze zdjęcia nagrzewnicy elektrycznej która pobiera ok 80-90 A w zależności od temperatury. Idd tego przewodu to 38A, więc odbiorniki go nie przeciążą, pozatym awaryjność alternatora orginalnego dąży do zera. I skąd takie pomysły. Odbiorniki zabezpieczone maxifusami . Czegoś nie rozumiem. Co ma do mojego pytania fakt zabezpieczenia...
Multimetr mam taki jak na foto poniżej. Akumulator z Passata był podłączony do matiza z ok. 2 metrów przy pomocy kabli, żeby nie trzeba było wyciągać akumulatora matiza z auta i pomiar był prawidłowy, więc był znacznie oddalony od układu zapłonowego Matiza. Dzisiaj wyciągnę ten rzekomo skończony akumulator i podłącze go przez kable z Matizem i zobaczymy...
Bardzo mało konkretów. Mechanik i sprawdzenie vcds, Być może tylko nadłamany kabel z alternatora
Zacznij od wymiany alternatora, aku 70A to też mało. Jakie masz auto??
a Czy wymiana kabli od alternatora do aku oraz masowego od aku w karoserie mogłaby coś pomóc ? jeśli tak to jakiego przekroju kable zastosować ? 20 mm 2 , czy to za mało ?
tak diody sprawzone, zapomniałem o tym napisac. czytałem na tym forum, ale niestety w zablokowanych tematach, że ktos miał podobny problem tkwił w kablach. Niewiem tylko w jakich kablach. masę sprawziłem, a kabel od alternatora łączy sie z tm od rozrusznika, jak rozrusznik kreci to musi byc dobre połączenie
trafiłem na podobny problem. Po ponownym wejściu pod auto zauważyłem że nie dokręciłem jednego kabla przy mocowaniu alternatora. Po zmasowaniu go pompa ruszyła. Po dokręceniu problem zniknął.
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
No niby 10mm2 to za mało, ale tylko na tyle ma konektor wejście.
Naciąg paska to małe prawdopodobieństwo. Piszczał by. Weź sobie kawałek miernika i przy odpalonym silniku sprawdź czy pojawia się napięcie na śróbie z wyjścia alternatora i na akumulatorze. Przy sprawnym regulatorze powinno pojawić się to samo napięcie po obu stronach. Spadek o 0.2-0.5V onacza jedno. Kiepskie przejście. Należało by też sprawdzić połączenie...
Proponuję sprzedawać ten palec elektrowniom. :D Nie wiem co to znaczy: Pomiarów alter. pod obciążeniem nie robiłem. Rozumiem że powinno być podobne jak na biegu jałowym? Dalej nie rozumiesz zasady działania. regulatora :cry: Analizując schemat i dostarczone informacje są następujące możliwości: 1. Alternator nie daje wystarczającego prądu pod obciążeniem/po...
Wiesz ten drugi kabel jest od ładowania, tzn od alternatora Ale jak masz na wyjściu 20mA a na powrocie , 20mA + te 0,5 A o którym mówisz to coś nie gra mało wychodzi a dużo wchodzi może Ty coś zle mierzysz .... Ale tomasz trudności z zapaleniem auta ???
Jednak troche mało. Włącz wszystko i sprawdz napięcie przy alternatorze (obudowa alternatora to minus i w wtyczce czerwony kabel bądz kable plus) w fordach na kablach lubią być spadki napięcia.
Witam W serwisie powiedzieli wymienic modól komfortu. 5 szt. kupione na allegro i wszystkie tak samo pobieraja prad. skrzynka pod maska sprawdzona - nie zielona - ok. alternator sprawdzony - ok kable - ok sterowniki w drzwiach odpinane -i spr. nic to nie dalo . chyba naprawione mamy juz ale to odpowiem po tygodniu testowania. pozdrawiam i dziekuje za...
Próbowałem kombinować z kablem ale nic nie dało. Podłączałem też dodatkowy (gruby 10mm^2) kabel ale wszystko było bez zmian - nadal za niskie napięcie. Wygląda to tak jakby alternator dawał za mało prądu lub akumulator pobierał za dużo. Czy może być uszkodzony np. regulator napięcia, alternator (diody, uzwojenie) itp?
Po odłączeniu kabla od alternatora bez zmian. Jutro będę jeszcze szukał tego wycieku prądu. Ta godzina dziennie to za mało. Pozdrawiam.
A więc skoro regeneracja alternatora nie pomogła to postanowiłem kupić używany na podmianę. No i okazało się że na drugim jest dokładnie to samo. Auto odpalone to światła migają, auto zgaszone lub odpiety + od alternatora to nic nie miga. Chyba mało prawdopodobne jest aby dwa alternatory były tak samo uszkodzone. Spróbuję jeszcze pobawić się z masą....
to na pewno jest lepsze dla akumulatora podładowanie niż podłączanie drugiego naładowanego na sztywno ze względu na olbrzymie prądy które mogą popłynąć wtedy To taki stereotyp myślenia. Jest to prawdziwe dla baterii litowych ale nie dotyczy akumulatorów kwasowych. Tak samo jak kable rozruchowe 400A. Większość myśli że tymi kablami podłączasz drugi...
Witam. Zainstalowałem do traktorka z silnikiem S301d alternator od seicento, kontrolka ładowania nie gaśnie, na mierniku też brak wzrostu napięcia. Coś podłączyłem żle, czy alternator uszkodzony. Do "dużego" zacisku alternatora podłączony kabel do rozrusznika, do "małego" zacisku kabel poprzez kontrolkę z żarówką 2W + po stacyjce. Żarówka świeci,ładowania...
Do alternatora jest kondesator specjalnie do tego zrobiony, przykręcamy go do dobrze oczyszczonego punku masy na alternatorku, a plus ma kawałek kabelka z oczkiem wkręcamy pod najgrubszy kabel w alternatorze czyli "+". (czerwony) Natomiast ze zwykłym kondesatokiem od płytek jest pewien problem, nie jest jego obudowa przystosowana do wyższych temperatur,...
Słowo słupek zaczerpnąłem z ogłoszeń. Chodzi mi o goły silnik, bez alternatora, kabli, to wszystko zdemontowali z mojego i wykorzystali, sprzęgło i skrzynia na pewno są moje od nowości salonowej. Silnik dostał strzała w okolice rozrządu, niby palił, ale potem nie chciał, kręcili coś, mało ważne, kupili co było, goły słupek, reszte przerzucili z mojego....
W dynamie jest duża przekładnia, w tym tkwi problem. W dynamie przekładnia? Pierwsze słyszę :) Chyba nigdy w życiu dynama rowerowego nie rozbierałeś. 1) nie chcę doprowadzać dodatkowych kabli wzbudzenia i/lub sterowania do oddalonego wiatraka W dzisiejszych czasach do wzbudzenia byle jakiego alternatora(samochodowego) wystarczy jedynie napięcie +12...
Najpierw pomierz upływność z akumulatora 11,89V to mało powinno być przynajmniej 12,6V. Później pomierz oporność między cewkami i do masy na zimnym silniku, 3 kable od alternatora. Na wyjściu z alternatora na tych 3 kablach może być od 40 -70V. Ściągnij sobie serwisówkę do fazera i tam będzie opisana cała procedura + parametry.
Podłączyłem na krótko masę do silnika, kablem od spawarki i silnik w momencie rozruchu mało nie wyskoczy z ramy. Dzięki za pomoc
Na akumulatorze. Sprawdziłem różnicę napięć między alternatorem a akumulatorem (spadek na kablach) wynosi w porywach 0.15V wiec pomijalnie mało. Na wyjściu diod nie sprawdzałem. Mam już przygotowany moduł z opla jutro podłączę zobaczę i będę miał odniesienie
Sprawdz napięcie bezpośrednio na alternatorze,jeżeli będzie wyższe to znaczy że są spadki napięcia na kablach,najczęściej na masowych.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam, mam małe doświadczenie z elektryką, tym bardziej samochodową ale problem nie wydaje się być dość skomplikowany. Ostatnimi czasy mam problemy przy podłączaniu akumulatora. Podczas podłączania (oczywiście prawidłowo + i -) zaczyna się dymić gdzieś głębiej pod silnikiem. Dokładnie w momencie mocowania minusa. Ciekawe jest to, że nie zawsze i kilka...
Dużo zależy od tego jak masz rozwiązana instalacje w kamperze i ile i jakich masz odbiorów. Ten bezpiecznik co ma zabezpieczać? Akumulator czy kable pomiędzy akumulatorem a skrzynką z bezpiecznikami? Masz możliwość połączenia akumulatora kabinowego z silnikowym w razie potrzeby pomocy przy rozruchu?. Jeżeli tak to 100 A będzie za mało. Chcę zabezpieczyć...
Nie chcę cytować samego siebie, ale muszę. Napisałem post wyżej: Zapomniał dodać, zakładając, że to oczywiste, że pomiary napięć międzyfazowych należy robić po odłączeniu regulatora na kablach idących do alternatora. 3 pomiary między dwoma kablami . Moje podkreślenie. Jeżeli to było mało, to co mam więcej zrobić? Chcesz zaoszczędzić swoje pieniądze...
To by znaczyło, że zbiegiem okoliczności wysiadł alternator (brak ładowania i rozładowane akumulatory) i obwód stacyjka-rozrusznik. Przekaźniki podmienialiśmy, zarówno te prądowe jak i pomocnicze - bez skutku. Chętnie bym to ominął tylko nie mogę znaleźć który kabelek biegnie do rozrusznika (połowa kabli zielonych z mało czytelnymi numerami)! Zobaczymy...
14v ładowania to mało ... powinno być w okolicach 14,4V i tu jest też usterka. Do sprawdzenia alternator, wszystkie połączenia kabli '+" do akumulatora oraz "-" masy auta. Akumulator ewidentnie niedoładowany więc po 1 dniu takiego poboru prądu nie daje rady. Rozładowywać może wszystko: radio, lampka w bagażniku, żel podłączony (uszkodzony) sterownik...
Masz duży plus u mnie za odwagę (wreszcie ktoś napisał). Też tak myślałem na początku, ponieważ te rzeczy najczęściej pobierają prąd. Całowite odpięcie radia i alarmu z CZ nic nie zmienia. Tych lewych poborów troszku się przerzuciło, ale ten był szczególny bo pobór dochodził chwilami do ponad 5 A. Odpięcie alternatora też nic nie dało. Podpowiedź -...
Witam! Na żadnym schemacie nie mogę dojść jak przebiega przewód wzbudzenia alternatora czyli od "żarówki" ładowania. W liczniku nie ma wcale kontrolki a alternator nie dostaje prądu wzbudzenia. Po podmianie licznika to samo po podaniu sztucznego wzbudzenia wstaje idealnie. Czy to licznik podaje prąd wzbudzenia? Bo tu jest dioda to raczej za mało prądu,...
Najczęściej pisk pochodzi od alternatora, ale wtedy zależy od obrotów silnika. Wtedy jedynym sensowynym i w miarę mało kosztownym rozwiązaniem jest założenie na kable sygnałowe filtrów, które "wyłapią" większość zakłóceń pochodzących nie tylko z alternatora i układu zasilania, ale również np. silników wycieraczek, dmuchawy, kierunkowskazów... Koszt...
Wymień w aucie instalację antenową, kable zapłonowe, cewkę, świece i alternator, dodaj kondensatory przeciwzakłóceniowe a problem zniknie na 99%. Było już o tym wiele razy a filtry na zasilaniu to półśrodki, zwykle mało skuteczne. SławeK
Spoko już wyraźnie napisałeś co i jak , weź sprawdź połączenia kabli : "-" -nadwozie -silnik , "+"AKu -rozrusznik -alternator , zobacz czy nie zaśniedziały , stan końcówek , mało tego sprawdź na dobrym AKu jaki jest pobór prądu {silnik wyłączony , stacyjka wyłączona } . Hmmm ciekawi mnie fakt że nie zawsze po przełączeniu stacyjki masz zapaloną kontrolkę...
Ja jestem ciekaw jakie to autko kolegi CeLek90 ? Jeśli to autko jakieś małe, tico, uno, cinko itp to pewnie jest alternator 50- 55A, to stanowczo za mało bo PY-B2H76R/cp- 1502 pobierają do 45A, więc odpowiednie kable, kondesnator czy aku nic nie zmienią. Jeśli alternetor jest już koło 70- 75A - to przy kablach 20-25mm2 do tego wzmacnaicza i dobrym aku...
Wpadłem tutaj bo temat mnie bardzo urzekł :D Od siebie dodam, że to mało sprawne będzie. Raz użytkowałem taką chłodziarke na 12v do samochodu. Żarło to prąd aż kabel zasilający był ciepły, a różnica temperatur między tą w środku, a tą na zewnątrz nie wprowadzała w zachwyt ani mnie ani mojego alternatora :D
Nie,w tej koreanie jest taki układ że prąd ładowania zasuwa dostc długimi kablemi do bezpiecznika koło akumulatora,i tam się smarzą złączki.Trzeba po prostu zacisk wyjsciowy alternatora krotkim odcinkiem linki czwórki połączyć z zaciskiem prądowym na rozruszniku ,ja tak robie.
podłączyłem na krótko CDI i niestety poszedł z dymem (2 sztuki) :) a) okazało się że masa jest słaba więc zielony dałem do AKU - b) zasilanie CDI nr 2 dałem do AKU+ ( i to mógł byc mój błąd) Zmierzyłem cewke ima 0,6 om - trochę mało , może ktoś zmierzy swoją ? Ustaliłem 1. kable czerwono czarne z alternatora/iskrownika to zmienne czyli powinno iść do...
a czy jak masz silnik wyłączony to też słychać kierunki we wzmaku ? masz dwie możliwości - odłącz wzmacniacz od źródła i sprawdź czy bez sygnału sterującego również masz zakłócenia (podałeś ciut mało informacji - co to za wzmacniacz itp) . jeżeli zakłóceń nie ma to pochodzą one ze sprzętu poprzedzającego, jeżeli są to filtracja napięcia zasilającego...
Zamieszczam tutaj 3 zdjęcia. Pierwsze to moje pytanie co to jest za czujnik na lewo od alternatora z 4 pinami? Kolejna fotka to prośba aby ktoś kto ma/ miał/ widział takie autko porównał moją konsolę bezpieczników czy tam nie ma czegoś za mało oraz który przekaźnik odpowiada za czujnik wody. Ostatnie to graficzne przedstawienie czujnika cieczy chłodzącej...
Witam Od pewnego czasu po dłuższym postoju (szczególnie po nocy) po uruchomieniu silnika nie gaśnie kontrolka ładowania. Aby zgasła musze na chwile dodać gazu (około 1,5 tys. obr) i ładowanie pojawia się...widać po zapalonych światłach. Ładowanie (jak juz się pojawi) 14,2 V więc O.K. Zmierzyłem napięcie na kabelku dochodzącym do regulatora ... na wolnych...
Więc wg mnie masz byle jak pociągniętą instalację. I stąd się to bierze. Tu nie masz racji kolego. Przykład: Altek 45A + akumulator 45Ah + marne kabelki 5mm² i nawet piec 2kW nie zamiesza wiele w ujemnym bilansie BO przez te kabelki nie popłynie tyle prądu co potrzeba. Tak więc kable mają się nijak do pomrugiwania świateł. Mało prądu w sensie...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem miernikiem i na wyjściu z alternatora jest...
https://obrazki.elektroda.pl/9313296100_... Prowadząc odbudowę samochodu taka książka na pewno się przyda .Poza tym fachowców od stara już mało zostało ,a pozostali z komputerem mają na bakier. Dodano po 21 Zapewne czerwony kabel gruby od alternatora idzie do rozrusznika a potem idzie do akumulatorów w twojej zabudowie, tylko po drodze...
Dobry akumulator min 75Ah 2.4 jak nie będzie dobrej elektrowni to może być mało w czasie uderzenia bassu dokładnie, przerabialem to już wieloktornie na db dragu, jak alternator bedzie słaby to kable i nawet kondensator 5f nie pomoże , ja miewałem na włączonym silniku z 14,5 v do 10,5v spadki , a jaka to strata mocy, po zmianie alternatora z 65na 90A,...
A oto mój sprzecik wsumie jeszce nie skonczony ale gra bede musiał zmienic kable na 35mm2 pociagnac dłuzsze kable pod głosni9czki w półce i wymienic obódowe subwoofera na wieksza na 110l teraz ma ponad 90l wiec troszke za mało,ale i tak efekt jest niezły.jeszce czeka mnie dodanie drugiego alternatora i aku i wtedy bedzie dobrze.Co o tym sadzicie?Pozdro!
I tu znów trzeba wytłumaczyć łopatologicznie. To że światła nie przygasają to nie oznacza że kable są za cienkie, lecz dokładnie odwrotnie. Jesli kable są za cienkie wtedy nie może przez nie popłynąć duży prąd -> spadek napięcia w instalacji również jest niski -> światła nie przygasają. 2 przypadek, ten sam wzmacniacz -> grube kable -> grube kable pozwalają...
Witam. Zacznę od początku, autko jak w temacie, tydzień temu przestał ładować ale nie że się kontrolka załączyła i nie ładuje tylko puki akumulator miał wystarczająco siły było OK a jak już był na wyczerpaniu (podczas jazdy) zapalały się kontrolki, zegary przestały działać i gasł, po odpaleniu na kablach znowu jechał jakiś czas (czasami się kontrolki...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza do Vectry A 1,7D. Dysponuje obrotomierzem od Poloneza. Chce podłączyć pod alternator (alternator jest BOSCH'a od Vectry B). Przytlutowałem kabel sygnałowy w alternatorze i podłączyłem pod obrotomierz, podpiołem zasilanie i nic. Obrotomierz nie rusza. Mierzyłem miernikiem i na wyjściu z alternatora jest...
Alternator jest sprawny.Zrobiłem tak,że po odpaleniu naciska sie pstyczek który podaje przez chwile napiecie na wzbudzenie.Ładowanie jest dopóki nie zgasi sie samochodu.Potem od nowa pstyczek.Po kablu od wzbudzenia doszedlem do bezpieczników w kabinie pod kierownica.Na nich też nie było napięcia.Miałem za mało czasu żeby wyśledzić dalszą drogę tego...
Masz 2kW mocy, tak naprawdę kondensatory tu nic nie pomogą! Musisz zainwestować w naprawdę dobre akumulatory (jeden to będzie mało, dlatego proponuje wrzucić drugi). Druga ważna rzecz to alternator, bez wymiany chyba się nie obejdzie. Trzecia ważna sprawa to kable, W twoim przypadku szukał bym nie 50mm2 a 70mm2 lub dwa cieńsze. Masa z karoserii przy...
witam.jesli masz tylko 12V napięcie ladowania to stanowczo za mało ,ma być 14,5V, są 2 możliwości : albo coś z alternatorem(regulator napięcia,szczotki sie zurzyły) albo masz słabe styki(kable po nagrzaniu żle przewodzą) -najlepjej wymien przewody (klemy ) od akumulatora do aparatu ,sprawdż też kabelek do aparatu zapłonowego. Ja miałem coś takiego ,że...
Mam problem z prądem w samochodzie. Przez ostatnie kilka dni bardzo szybko rozładowywał mi się akumulator mierzyłem napięcie ładowania z alternatora i było 12,5-13,5V (czyli powiedzmy że za mało). Poczytałem trochę i postanowiłem sprawdzić prąd. Na postoju mam zbyt duży pobór prądu ok 2,5A!!! Jak zdołałem poczytać inne posty zprawdziłem już wszystko...
Witam Wszystko wskazuje na alternator ale mój mechanik się zatrzymał ponieważ zmyliło go to, że po odpaleniu silnika kontrolka ładowania gaśnie. I mówi żeby sprawdzać elektrykę/kable bo może szkoda rozbierać i wyciągać. Na AKU jest 10.8V na zimno. Po zapaleniu silnika jest też 10.8 na AKU, i to samo jest na śrubie alternatora (którą mi wskazał mechanik)....
Odświeżę trochę temat- kupiłem nowy przełącznik i przed zmianą spróbowałem jeszcze rozebrać stary: okazało się, że po prostu styki trza było przeczyścić. Wszystko działa, a przełącznik przydał się jak znalazł do sterowania świecą płomieniową. (reportaż z montażu świecy: http://jarekstryszawa13.w.interia.pl/swi... ). Mam jednak inne pytanko: wymieniłem...
Cześć, Pytanie pewnie nt ładowania pojawiało się milion razy, ale tutaj problem mam nieco inny. Mój ojciec ma Bealrusa 920, ale jest to wersja taka trochę przejściowa i ma sporo elementów z 820. Ale mniejsza o to, bo traktor przyjechał już z zagranicy z przerobionym alternatorem. Kontrolka ładowania się nie pali, jest coś tam nieźle pogrzebane, bo widzę...
dobra Panowie, juz wieczór to mało co sie narobie dzis. Jutro szukam uzywanego alternatora w razie "W" a ten oddam do dobrego elektryka. Podziele sie jutro informacjami na temat naprawy i porozdaje piwka :)
[quote="Stefanek1"]podejrzewam możliwość pognitych kabelków na połączeniu 8-mio pinowym, instalacja auta - piec, szczególnie pin nr 1,2 zasilanie i nr 5 diagnoza. quote] Stefanek trafiłes prawie w dziesiątke.A juz sie szykowałem do demontazu pieca by wysłac do ciebie na firme. przerwany miałem kabel od plusa z alternatora i dodatkowo wiązka przewodów...
Te alternatory w Nexiach są coś nie za bardzo albo ja trafiłem na taki.Też miałem przypadek że kontrolka gasła a nie ładował.W zimie jechałem na światłach póki nie zabrakło prądu w akumulatorze.Odpaliłem na kablach i po 100m to samo.Po naładowaniu akumulatora za dwa miesiące znów to samo zanim zajarzyłem że to alternator,a wyglądało na jakieś zwarcie...
O!, Widzę że kolega wysokoprądowiec. Wiesz jak śmierdzi izolacja jak przepala się przewód o grubość ekranu kabla ? Kabel Hama nie jest tragiczny ale i nie są to rewelacyjne produkty. Jedna masa z karoserii do obudowy radia, druga masa robocza z instalacji radia. Podobnie przy wzmacniaczu, jedna masa do obudowy wzmacniacza z karoserii a druga z akumulatora...
Kolego podstawą, jest napisanie wszystkich informacji na temat instalacji oraz sprzętu. Auto? silnik? - Alternator? - akumulator? Kable zasilające? Następnie: Wzmacniacz 1, marka, moce rms?, co zasilaja i w jakich konfiguracjach? Wzmacniacz 2 (jak wyżej) Na koniec schemat instalacji i podłączenia wzmacniaczy ? napisałeś tylko o kablu i watach... a to...
W pełni potwierdzam to co napisał adamjk, farelka to jakies 2200W straty na przetwornicy to w sumie juz jakies 3000W coprawda prawie wszystko pójdzie na ciepło, ale to i tak mało w porównaniu z ogrzewaniem przez samochód... 3000W to jakieś 200A prądu czyli baardzo dużo stałego poboru prądu jak na alternator, akumulator, kable... Jak się domyślam to...
Już po akcji. Multimetr Voltcraft vc175, czarny w com a czerwony w dziurkę z prawej czyli standardowo. Nastaw w Vdc, automat pokazał 0,000v. Po akcji ładowania wyjętego akumulatora przez 3h (dopiero miałem multimetr): na ładowarce do aku samochodowych pokazało 12V a na akumulatorze 11,8V czyli za mało! Akumulator do Corsy. Miernik wpięty w gniazdko...
Kabelek mierzyles razem z izolacja czy bez (sama miedz)? Akumulator to akurat nie ma nic do rzeczy bo na uruchomionym silniku i tak prad idzie z alternatora tylko. A co do tych kabli zasilajacych i sygnalowych to moga byc blisko siebie ale nie powinny ale to ma akurat zwiazek z zakloceniami a u Ciebie widac ze cos innego jest.
Dziękuję za podpowiedzi. A więc autem nie jeżdżę za często, jednak ostatnio robiłem zakupy, przewoziłem dziatki - przy 70, 90 stopniach i trochę wyżej pracował bez falowania. Na wolnych 1200 przez dobrą godzinę. Jednak po dojechaniu do dziadków, ze trzy godziny postoju, odjeżdżając stara śpiewka - po lekkim rozgrzaniu faluje. W następnym dniu odpaliłem...
Tak pewnie, może od razu 10 Faradowy? Jak Ci światła przygasają to wina elektryki auta, za słaby aku i mało wydajny alternator, kabelki też jakieś porządne powinieneś dać. Oczywiście możesz posłuchać kolegi i wyrzucić kasę w błoto a światła i tak będą przygasały... Tylko po co? W teorii 500W RMS wspomagamy 1F kondensatorem przy, powiedzmy, normalnym...
Kable sprawdzałem i teoretycznie są dobre, nie sa nigdzie przetarte, czy zniszczone. A czy prądnica może mieć przy wolnych obrotach 6-8 V , bo w/g mnie to trochę mało. Czy regulator może nie podawać napięcia dalej gdy jest uszkodzony ? Na forum znalazłem wiele rozwiązań dla C 330, czy C360, tylko, że zetorek się troszkę różni.
troche mało wiadomosci na temat tego obrotomierz jast kilka wariantów. 1.zbiera z alternatora 2.informacja z sterownika silnika 3. tak jak wczesniej tylko komunikacja po multipleksie 4. stary typ ale najprostrzy petla na kablu wysokiego napiecia
Cześć. Zamontowałem już instalację z wersji GOLD. Przewody to FLRY-B. Wszystko działa jak należy ale jest w niej parę błędów. Mianowicie skrzynka bezpieczników ma za mało połączeń dla kabla czerwonego. Musiałem podłączyć 1 kabel pod stacyjkę by mieć podświetlenie zegarów po przekręceniu kluczyka. Ponadto podłączenie rozrusznika jest inne w rzeczywistości...
Witam.Nie kolego zwarcie tych kabelków nic nie da,pompa jest wyposażona w układ który rozpoznaje czy masz ładowanie,mowa o cienkich kabelkach jeden po stacyjce masz tam napięcie akumulatora,13,8-14,5 drugi zaś od alternatora z mostka pomocniczego z tego też mostka jest zasilany wirnik alternatora po przez regulator.Napięcie to jest wyższe i bardziej...
Są i to 4 złączki. Kolego przestań pi.......sać. 0,2V spadku napięcia w instalacji 12V to 12% a to dużo. Wieć proszę Czesiów i Januszów motoryzacji o powstrzymanie komentarzy. Nie wiem jak u Ciebie działa kalkulator ale u mnie 0,2 V z 12V to 1,7% - a tak naprawdę to z rzeczywistego napięcia 14V - czyli 1,4 %. Moim skromnym zdaniem 1,4 % spadku to mało....
Źle myślisz. To jest układ trójfazowy. Trzeba wpinać się zasilaniem kolejno między dwa przewody fazowe. Mało tego, trzeba dla każdego podłączenia zmieniać plus z minusem. Razem 6 prób! Żarówka, najlepiej max 5W wpięta zamiast aku. Ale najważniejsze jest to co olewasz... :cry: Alternator (uzwojenia) nie może mieć przejścia do masy, uszkodzona izolacja....
Opiszę cały problem, którego do dzisiaj nie udało mi się rozwiązać :-( . Samochód stał przez cały marzec. jak wróciłem to okazało się , że akumulator złom. Kupiłem nowy i około 2 tygodni było wszystko ok. po dwóch tygodniach padł alternator :-( . oczywiście wymiana na oryginał ( używka ). ładowanie ok, więc jeżdżę... kolejne dwa tygodnie i samochód...
Niestety mało optymistyczne dla ciebie. Nie wiem wprawdzie skąd masz wiedzę, ze raz ładuje, raz nie. Obawiam się, że właśnie to diody nie wytrzymały (może jedna lub dwie). Czyli generalnie tzw regulator napięcia. Optymistyczny przypadek to rozlutowanie ale mało prawdopodobny. Domyślam się, że twój błąd polegał na tzw gazowaniu podczas tego wspomagania...
Żarówka świeciła ,bez żarówki też sprawdzane. Pytanie czy mogę tak sprawdzić z podłączonym regulatorem lub czy regulator ma wpływ na wzbudzenie prądnicy ? Regulator nie ma wpływu na wzbudzenie. Po podaniu bezpośrednio 12V na pierścienie (szczotki) między fazami (żółte kable) musi być napięcie oczywiście alternator pracuje (obraca się). Jeżeli nie ma...
Jeśli wzmacniacz pobiera więcej prądu to lepiej o nim śwaidczy niż odwrotnie, chyba nikt np. Peiying 1K76D nie będzie zasilał alternatorem 70A na kablach 15mm2 ? Logiczne że 1kw swoje potrzebuje ( sam wzmacniac ma zabezpieczenie 140A ), co do Peiying PY-2H30R vs carpower 1502 to 1502 pobiera więcej opisywałem to kiedyś - pomiary mierniiem. Jak potrzebujesz...
Witam wszystkich na forum Moje zapytanie jest odnośnie regulatora w zeszłym roku podczas koszenia nieraz zapalała się kontrolka ładowania ale na wyższych obrotach gasła a w tym roku pierwsze koszenie i cały czas świeci czytając różne forum nie bardzo znalazłem pokrewne tematy. Ale moim pierwszym sprawdzeniem było podłączenie miernika pod akumulator...
Cześć, Ja mam podobny problem od ponad 6 miesięcy. Na ciepłym jak odpalam to rozrusznik na chwile się zatrzymuje, kreci pomału i odpala za pierwszym lub drugim razem. Wygląda tak jak by mial za mało siły na obrót silnikem. Wymieniony: - alternator Problem został - zakodowany akumulator na nowo ( bylo podejrzenie ze jest zle zakodowany) Problem został...
Witam! Przymierzam się do mocnej zabudowy w samochodzie. Pytanie może raczej z mechaniki czy tam elektryki samochodowej. posiadam samochodzik Audi A4 B5 z 1995r. Silnik to 1,6 benzyna 101KM. Standartowo był alternator 70A, który się skończył. Obecnie posiadam 120A jednostke. Ale to za mało. Chciałbym zabudować 4 alternatory po 180A każdy. Połączenie...
alternatora nie słyychać, tylko jak radio jest cicho, albo całkiem wyciszone to tubu mało co nie rozedrze tak membrana skacze, jakies zniakształcenia. aż uszy bolą, chociaż nic nie gra. jak podgłoszę radio to wszystko jest oki. wcześniej miałem wzmak sony, nie znam, dokładnie modelu, ale 512 wat. i miałem kable od głośników, podłączone do wejścia liniowego...
Nie no tak nisko ulokowana to nie będzie - sugeruję w takim układzie zakup brakującego wspornika owiewki tylnej. I chyba widzimy antenę z lewej, bo kto robi z prawej. Dla ułatwienia takie malowidło i opcja najlepsza ze wszystkich. https://obrazki.elektroda.pl/8884082800_... I krótko wypunktowane co najważniejsze. 1. Masa - oczywiste....
Passat postał sobie noc na lekkim mrozie, więc z rana potworzyłem pomiary. Do kabla prądowego przy alternatorze miernikiem cęgowym nie sięgnę. Niestety po kilku sekundach od uruchomienia silnika pobór z klemy plusowej wchodzi na poziom blisko 80 A (światła wyłączone) i ta sytuacja się nie zmienia, nawet po pięciu minutach pracy, nawet jeśli go trochę...
Witam Wszystkich Od dłuższego czasu nie daje mi spokoju jedno zagadnienie. Jakiś czas temu przeczytałem, że radzieccy konstruktorzy alternatorów wykorzystują prąd ze środka gwiazdy. Ma to dawać dodatkowe ok. 15 % mocy – nie jest to tak mało, więc zacząłem drążyć ten temat, chcąc wykorzystać to w swojej PMG zrobionej z alternatora. Ostatnio znalazłem...
dziś jezdziłem po akumulator, ale sprzedawca powiedzieli ze moj jest sprawny i ze nie pomoze tu wymiana, bo najpierw łądowanie trzeba zrobić ;/ Pomierzył miernikiem i napięcia z samymi wlaczonymi swiatłami: 13.3V, wsio wyłączone i 13.89V (Na odpalonym silniku pomiary!). Wiec o wiele za mało. Do teog jak dodaje gazu to wartość sie nei zmienia, ciagle...
Auto odpala normalnie, zrobię kilka przejażdżek, po chwili wsiadam do auta, rozrusznik kręci a auto nie chce odpalic pomimo że akumulator jest naładowany, na kable od innego samochodu odpala bez problemu Zapewne akumulator kończy żywota. Krótkie "przejażdżki" to zbyt mało aby doładować akumulator po kilku odpaleniach szczególnie w dieslu. Aby diesel...
Najnowsze wieści. Otóż tak panowie. Sonda zmierzona dokładnie i sprawna. czujnik przepustnicy jak i otwarcie przepustnicy zmierzone także i jest perfekt. Alternator mam do wymiany bo mało daje. Ale uwaga. Spec stwierdził po oględzinach autka że wypada mi cylinder przy pierwszej świecy. stąd tez mogło być spalanie większe. I uwaga. Na kablach WN Boscha...
Można spróbować zrobić podobne rozwiązanie jak klasycznych alternatorach. Do trzech kabli fazowych idących do regulatora dołączyć anody trzech małych diod. Katody diod złączyć razem i dołączyć do nich żarówkę 12V/2W. Drugi styk żarówki dołączyć do + za stacyjką. Koniec połączeń. Nie znamy budowy wewnętrznej regulatora, więc układ może nie zadziałać,...
Alternator?Ładowanie 3,6-4,6V. Ile? Nie za mało trochę? ;) Auto na wolnych obrotach chodzi równo , czy jakby wypadały zapłony? W Twoim aucie może siać sporo rzeczy ale w aucie kolego obok? Na myśl przychodzi mi tylko przeskok iskry do masy z uszkodzonego układu zapłonowego w Twoim aucie. Na próbę wjedź do ciemnego garażu , weź do butelki ze spryskiwaczem...
Witam. Mam następujący problem. Po odpaleniu samochodu gasną wszystkie kontrolki. Następnie zapala się kontrolka poduszki zaraz po niej check engine. Silnik to 1.6 16v 95r. Sytuacja zaczęła się o poranku po powrocie z gór. W górach samochód spisywał się świetnie nic sie z nim nie działo. Podczas zwiększania obrotów i włączania osprzętu elektrycznego...
Koledzy w uno były seryjnie montowane 900 ale silnik jest identyczny jak w cc Były montowane takie silniki ale nie takie jak w SC a ja taki posiadam w moim. Co do tego skąd wziąłem sygnał, napisałem wyżej - wyciągnąłem z alternatora z jednego z uzwojeń sygnał (w dieslach jest już to seryjnie robione, tzw "W"). Kupiłem na szrocie za 20 zł całe zegary...
matiz alternator alternator matiz alternator kable
automapa głosy czcionka chrome iphone blokada ekran
ogranicznik przepięc urmet schemat
Dlaczego forum Elektroda ma niski poziom merytoryczny? Elektroda.pl - Dlaczego użytkownicy są niezadowoleni?