rzeczywiście błąd1500 siedzi zawsze w matizie i trzeba to traktować jakby go wcale nie było a kontrolka przez niego nie będzie się wcale zapalać.Natomiast co do błędów czujnika optycznego proponuję zdjąć kopułkę i sprawdzić wnętrze bo można tam zobaczyć niezłe spustoszenie i być może trzeba będzie wymienić kopułkę i palec. Jeśli jest czysto powinno...
Jakiś traktorek ? Sprawdzałeś, regulowałeś już zawory ? Takie coś [url=http://daewooforum.pl/temat60284.ht... ? Wiesz jak sprawdzić błędy ?
Tutaj masz napisane jak odczytywać błędy http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... jak następnym razem Ci sie tak stanie to odczytaj.
zwierasz 1 i 3 pin i przekręcasz stacyjke w pozycje zapłon . Wypluje 3 albo 2 błędy w zależności od rocznika . Potem odpalasz silnik i rozpoczyna sie test . silnik musi być ciepły .
Pierwszy z nich to zakłócenie działania klimatyzacji, kolejny dotyczy przepustnicy (przemyj ją gdy faluje na biegu jałowym i ostatni czujnik położenia wału korbowego . Błędy wykasujesz odpalając autko nie dodając gazu, silnik powinien pracować do momentu aż załączą się wentylatory Poniżej tabela kodów błędów Matiz
105 - to błąd MAP sensora (czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym). Sprawdź wężyk.
Witajcie. Do tej pory tylko korzystałem z porad i plików serwisu elektroda, w końcu przyszedł czas na rewanż :) Przyczyny mogą być trzy: najgorsza - uszczelka pod głowicą, druga - nieszczelne miejsca zacisków przewodów płynu chłodzącego, trzecia to nieszczelna nagrzewnica. Co do pierwszego, można sprawdzić dwie rzeczy. Po pierwsze czy podczas pracy...
po sprawdzeniu luzu zaworu i kompa zobacz ciśnienie na garach. Morze być wina immo, sprubuj na samostart
1500 termistor par paliwa zwarty do masy lub zasilania.Ten błąd jest pomijany w każdym Matizie,zawsze obecny.... 1510 nie ma takiego jest 1610 Przekażnik główny zwarty do masy,plusa... Porada Sprawdż masy silnika i akumulatora ten ostatni może być rozładowany...
Byla jazda, blad jest sporadyczny. Jak na złość atakuje gdy klient sam śmiga.
Witam Matiz problem z odpalaniem i przerywa podczas jazdy po odczytaniu kodów błędów błąd 1600 błąd immo. Co było sprawdzone i wymienione jeszcze przed odczytaniem kodów palec nowy kopułka przewody zapłonowe świece zdemontowany i wyczyszczony aparat zapłonowy i dalej to samo tydzień było ok. a po tygodniu przerywa i nie pali czasami?. Zrobiłem jeszcze...
Pin 12 ECM i pin A7 deska szary kabel.Jeżeli ok zmień licznik.
Wtryski są trzy po jednym na cylinder , dziś wymrugałem z ciekawości błędy i poza 1500 jest jeszcze 0340 czujnik optyczny w aparacie wymieniłem jakiś miesiąc temu czy może być jakaś inna przyczyna tego błędu ?
Te dwa błędy są od usterki w aparacie zapłonowym .Wymieniałeś jednak na nowy (zamiennik?) i jeden błąd zniknął.Posprawdzaj dobrze połączenia elektryczne czy nie utlenione lub pęknięte.Było wymieniane sprzęgło a to dość duża ingerencja i manewrowanie w małej komorze silnika.Zapłon w tym silniku ustawia się też aparatem zapłonowym więc możliwe że pochodzi...
A pompy nie słychać jak kluczyk przekręcasz w stacyjce? Jakby coś z pompą to nie tylko przy odpalaniu by się coś działo ale w trakcie jazdy też typu słaba moc nierówna praca. Można błędy odczytać błyskowo w matizie.Podejrzewam coś z czujnikiem optycznym w aparacie zapłonowym
Błędy sprawdź.
Zczytałem błędy mojego matiza. W zasadzie był tylko jeden 1510 co oznacza jedno z dwóch: - DTC 1510 - obwód wyjściowy przekaźnika głównego - kontrola obwodu - DTC 1510 - obwód wyjściowy przekaźnika głównego zawarty do akumulatora Ktoś wie o co chodzi? Wymiana przekaznika wystarczy czy to cos innego?
no witam Panów ponownie . Podjechałam matizem i podłączyłam do komputera wg. wskazówek szanownych kolegów i wyszły dwa błędy - 1500 i 0115. Może mnie ktoś nakierować i pomóc odczytać co jest przyczyną takiego zachowania samochodu? Bo mechanik dalej się głowi i nie wie co mu dolega nawet jak mu już pokazałam wydruk z komputera. Proszę o pomoc bo przecież...
sprawdz błędy ECM,sprawdzisz samemu,wejdz na strone PFD tam w kompendium jest wszystko.pozdrawiam takie objawy w matizie daje padniety aparat zapłonowy,ale lepiej sie upewnic.
tylko że kontrolka heck mi się nie świeci, ale może wyczyta jakiś błąd czy błędy A w ogóle ta kontrolka się świeci? Błędy chyba możesz sam odczytać http://daewooforum.pl/temat2869.html
Sprawdziłem błędy jakie mam są to: 1500 0340 0320 0500 Pierwszy wiem że można to olać bo nie mam klimy. A pozostałe? Co oznaczają dokładnie i jak naprawić te błędy?
Nie, przepływki tam siadają. Ten typ tak ma. Ale zawsze przy tym jest zmulony. Koni to wiele nie ma, ale jak siądzie MAF to nawet matiz lepiej się zbiera.
Sprawdź jakie błędy są w ECU.
Poczytaj błędy jeżeli jeszcze jest komunikacja
Rozumiem... Jak sprawdzić w takim razie można na "szybko/krótko" sprawdzić czy sonda faktycznie jest sprawna? A i czy to że nie zapala się Check nie musi oznaczać braku błędów? Inaczej... Zgaszony Check, ale błędy jakieś mogą być tak? Jeżeli zdecyduję się na zakup Sondy (np używana) To czym się kierować... Wiem ze są pasywne i aktywne. Po czym poznam...
Witam. Jak mruga check to powinny być zapisane błędy (oczywiście pomijamy 1500) może odłączałeś akumulator i je kasowałeś? Prawidłowy kierunek to brązowe pudełeczko pod kierownicą.
A gdzie ten przepływomierz powietrza sie znajduje? I czy to nie jest to co znajduje sie zaraz pod silniczkiem krokowym (taki potencjometr)? Zapomniałem dodać, że na testerze pokazuje błędy czujnika temperatury (który został wymieniony i nic się nie zmieniło) oraz jakiegos czujnika związanego z powietrzem (byćmoże przepływu powietrza ale nie jestem pewien)....
Co myślicie na temat zaworu EGR moze on jest za to wszystko odowiedzialny??? słyszałem ze można go zaślepić. Proszę o podpowiedz jak to zrobić i czy to ma jakiś sens?? Wczoraj sprawdzałem czujnik temperatury powietrza dolotowego przedmuchałem go, skasowałem błędy na komputerze i wszystko było OK. już więcej nie pokazywał się ten błąd.
Wnioskuję,że chodzi o matiza z rozdzielaczem zapłonu.Jeśli to problem z zapalaniem,to matiz ma coś takiego jak czujnik optyczny w rozdzielaczu i jego jako pierwszego bym stawiał jako możliwą usterkę.Oczywiście przed wymianą należałoby to potwierdzić skanerem.Błędy 0320 oraz 0340 to błędy optyki w tym autku.
Czujnik ciepła wyskakuje zawsze i nie ma co go wymieniać bo jest dla wersji z klimą.W tym aucie błędy można odczytać metodą migową zwierając piny A i C w gnieździe diagnostycznym.
Nie uwali napewno - bo ja znam te styki jako używane do zczytywania kodów błędów. Jak zewrzesz i przekręcisz kluczyk - błędy będzie "wybłyskiwać" lampka check... http://autokacik.pl/files/280285526-2732...
Po chwili gdy dojechałem do pracy, chciałem przestawić mojego Matiza w inne miejsce, lecz nie mogłem odpalić auta. Pompa nie pracowała a kontrolka serwisowa paliła się stale. Po sprawdzeniu bezpieczników i poruszaniu przewodami i przekaźnikami, auto zapaliło i pali cały czas. Dla mnie nie jest to naprawiona usterka, ponieważ w każdej chwili może się...
zczytaj błędy z komputera. to że jest nowy aparat zapłonowy nic nie znaczy. W tamtym roku w ASO w Krakowie zakładali mi aparat "z pudełka" DAC i był strzelony. Masz DAC czy Mando ? Ale ja bym zaczął od podłaczenia mietka do komputera z zczytanie błędów. pozdrawiam
Musisz wybłyskać sobie błędy zapisane w sterowniku. Opis jest w instrukcji obsługi, a jak jej nie masz to ściągnij sobie taką z sieci lub wpadnij na forum Matiza np. autokącik tam jest temat vademecum opisujący takie sprawy.Wybłyskanie błędy wskażą konkretną przyczynę lub coś w pobliżu. http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=0&B...
Udało mi się odczytać błędy błyskowe. Są to błędy 1500, 1620, 1510. Samochód bez klimatyzacji.
Jakbyś sprawdził błędy to weidziałbyś czy immo czy co innego a tak to możesz podstawić drugiego matiza obok i wymieniać po kolei
Odczytaj błędy poprzez zwarcie pinów w złączu diagnostycznym. Prawdopodobnie do wymiany będzie czujnik optyczny - choroba matiza.
Za taką poradę powinienem dawać bany. Zajmij się czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym, bądź nieszczelnością po stronie ssącej. Za co ten ban niby? => Jerzy Problemy z wolnymi obrotami w Matizie to najczęściej brudny/ubity silnik krokowy, EGR (jeśli nie zaślepiony) albo (co najgorsze) optyczny czujnik położenia wału. Niestety objawy mocno wskazują...
sczytaj błędy jeśli są temat poruszany wiele razy na forum jak to zrobic samodzielnie
A nie prościej było by wstawić tego Matiza do warsztatu? napisz gdzie tą iskrę sprawdzałeś czy za cewką ? - ma być mocna iskra na świecy ,czyli zdejmujemy faje ze świecy i tam sprawdzamy - iskra conajmniej 1cm długości(to i tak słaba) jeżeli iskra jest słabiutka a przed aparatem jest mocna to ginie w aparacie,np: przebicie albo wypalony palec rozdzielacza...
A sprawdziłeś chociaż jakie są błędy w sterowniku? Po wymianie aparatu nie zapomnij ustawić kąta wyprzedzenia zapłonu.
Pomiary wykonałem na podstawie tego schematu Wziętego z elektrody czy masz własną książkę z liściem ? Zajrzyj na str 139 i 140, ten opis nie pasuje do tego matiza ? Przekaźniki D i H. Tu opis na pokrywce bezpieczników powinien być wykładnikiem , niby już uruchomiłeś wentylator z pomocą dwóch przekaźników 2 i 3 , ale chciałbym doprecyzować tą kwestię,...
Wymieniłem dzisiaj listwę wtryskową i dalej to samo.Iskra jak dzwon ale zdjęcie fajki z 2 lub 1 cylindra nie powoduje zmian obrotów ,może nawet lekką poprawę. Zczytałem błędy .Tylko klima i czujnik prędk.pojazdu. Zagadka.
Nie da rady.....kup sobie prostego ELMa na bluetooth i telefonem rozpykasz kody...
Skoro usterka występuje w systemie to jak mają się błędy skasować? Błędy skasują się jedynie wtedy gdy były chwilowe, a nie jeżeli występują cały czas. Ja bym zaczął od tego czujnika, a nie aparat zapłonowy...
Jeśli auto nie ma klimy to ten błąd bedzie wyskakiwał .Nie napisałeś jakie masz błędy czujnik map to 0105 a jeżeli 0320 to czujnik w aparacie zapłonowym , przyczyną może byc też padnięty wtryskiwacz ale wtedy silnik pracuje nierównomiernie ale nie pokazywał kodów a wtryski to pięta achilesowa matiza aparat też ale sprawdz też przewody zapłonowe i świece...
sprawdziłem błędy , jest tylko standardowy błąd klimatyzacji.kontrolka zapala sie podczas falowania na niskich obrotach oraz jak samochodem szarpnie niewiadomą z jakiej przyczyny na trasie , i po około sekundzie gaśnie jaru76 - o jakiej sondzie mowa? i jak ja zmierzyć ( posiadam multimetr cyfrowy oraz induktor)
Witam mam taki problem że kupiłem matiza 2001r z gazem 1 generacji Sterownik to mini lecho, parownik miałem OMVL regbull pierwszy teraz zmieniłem na tomasetto 100hp z filtrem gazu bo wcześniej wcale nie było. Nie mam symulatora wtrysków więc na gazie mi się pali kontrolka czek. Czytałem błędy wywaliło mi tylko klimę której nie mam i przerwa/zwarcie...
Zależy jeszcze która generacja. Masz z krokówką czy regulacja na śrubie? Jak na śrubie to go nie znajdziesz. Jak z krokówką to ta druga puszka, a emulator zozłącza zasilanie wtrysków, a zamiast nich podłącza oporniki żeby oszukać ECU. Inaczej miałbyś błędy od "uszkodzonych cewek wtrysków"(dlaczego nazywasię emulator sondy lambda nie wiem, jak dla mnie...
Witam . Silnik ma problemy ze stabilizacja obrotów trzyma raz 1000 raz 1500 . Co jakiś czas zapala sie kontrolka Check . Zczytałem błędy i wyszedł jeden kod 1 1 0 0 . Z tego co wyczytałem leganza 2.0 powinna mieć 2 cyfrowe kody . Jak to jest ?? W daewoo matiz kod ten oznacza uszkodzenie układu paliwowo powietrznego . I nic wiecej nie piszą w tabeli...
błędy matiz błędy daewoo matiz matiz błędy check
obroty wentylatora stojącego nvidia geforce4 mx440 altusy małe imprezy
lexmark ms410dn philips 43put6101
Rozłączanie konwertera AVT po kilku minutach - przyczyny i rozwiązania Błąd Kod 10 w konwerterze AVT DMX512 - Rozwiązania