Inwestycja sprawny korek ze sprawnym zaworkiem . Postaw samochód przednią osią 25-30 wyżej niż tylną (nagrzewnica ze względu na sposób montażu)powinna odpowietrzyć się nawet grawitacyjnie.Zagrzej silnik do kilkakrotnego włączenia się wentylatora,wyłącz silnik pozwól ostygnąć (nie ruszając korka),po ostygnięciu uzupełnij ew. brak.Z "cienkiego"przewodu...
Właśnie byłem u mechanika stwierdził wyciek z pompy wody do wymiany od razu rozrząd ,za wymianę rozrządu z pompą wody 250 zł czas naprawy jeden dzień.Po naprawie napiszę co się dzieje Dodano po 1 Nagrałem wyciek z kolektora ssącego matiz i udostępniłem na youtube wystarczy wpisać w wyszukiwarce youtube matiz kolektor ssący wyciek Opublikowany 25.10.2016...
Mam pęknięty kolektor ssący i nieszczelne dwa zawory.
Obiegu nie ma jest tylko zaślepka i czesto tam jest wyciek.
bo już nie wiem co mam zrobić To zrób jeszcze jedno. W kolektor ssący wstrzyknij trochę Plaka( środek w sprayu do czyszczenia plastiku). Jeżeli silnik odpali, to sprawa jest raczej prosta-brak kompresji.
Gdybym nie zakładał głowicy od Matiza do Tico to bym nie pisał . Różnice są w osprzęcie kolektor ssący i jego osprzęt oraz inne są aparaty zapłonowe. Pozycję czujnika musisz ustalić sam. (gdzie się da przykręcić do bloku silnika na sztywno) .
Dziękuje za odpowiedz jutro kupie środek do uszczelnienia:D dodam tylko ze w kwietniu był wymieniany kolektor ssący i czy może być gdzieś nieszczelność na nim? bardzo mnie zastanawia właśnie skąd się bierze płyn w miejscu gdzie jest pasek klinowy tym bardziej ze przecież jest zakryty osłonka plastikowa:?:
To jest kolektor ssący i szkodzenie tego elementu ma duży wpływ na pracę silnika.
W Matizie spalanie benzyny ok 7,5 l; jeśli gaz to 20 % więcej a więc jesteś raczej w normie. Z tą regulacją to prawda ale ostrożnie - nadmierne zubożenie doprowadzi do strzałów w kolektor ssący (a jest plastikowy i kosztuje 500 zł) i nadpalenia zaworów...
Z autopsji: szybko zabijesz reduktor. Skoro masz taką instalację to zapewne masz przełącznik 3-pozycyjny. Tylko benzyna, tylko gaz i "automat". Jaka to instalacja. Z resztą z tego co wiem to tam jest plastikowy kolektor ssący i taka instalacja nie powinna się tam w ogóle znaleźć. Moja sugestia (rodzice mają matiza bez gazu od nowosci 2000r): silnik...
Witam panowie :) Na szczęście udało mi się samochód zaholować do zakładu mechanicznego i znaleźć przyczynę tej usterki o której pisałem. Okazało się, że doszło do wycieku płynu chłodzącego z kolektora ssącego (wypryskało cały płyn chłodniczy pod maskę samochodu - dla uściślenia), który znajduje się z tyłu silnika po lewej stronie. Kolektor ssący został...
Witam Nie wiem czy kolega jest świadomy że matiasek posiada plastikowy kolektor ssący i wymaga inteligentnej instalacji gazowej która kosztuje powyżej 4kzł. Jest poza tym strona klubowiczów matiaska gdzie się można dużo dowiedzieć (w tym dużo dobrego o gazie). Pozdrawiam RUBIK http://autokacik.pl/
Przy składaniu zwróć uwagę na kolektor ssący od strony 1 cylindra, pełni on rolę zaślepki kanału wodnego który przeważnie pęka.
Witam . W kolektorze puszcza uszczelka od strony pojemnika płynu chłodzącego . Są dwie uszczelki pod kolektorem , tam gdzie puszcza to zwyczajna zaślepka układu chłodzenia . By uniknąć wymiany całego kolektora , odcina się ten kawałek i dorabia odpowiedni kawałek tworzywa i uszczelnia się układ .Są tam dwie śruby mocujące . Miałem problem właśnie z...
Pewnie masz do sprawdzenia wydech, szczelność dolotu(uszczelka kolektora ssącego) zakładam że całe sterowanie sprawdzone.
Oleju przybywa a płynu ubywa- wniosek prosty (Uszczelka pod głowicą). Ale może być i tak , że olej przelali w warsztacie a płyn ubywa inną drogą. Ubytek płynu może być spowodowany pękniętym kolektorem ssącym w miejscu gdze woda przez niego przepływa. Matizy mają felerny ten kolektor a drogi. Ee, nie przesadzajmy tak od razu. Wątpię, aby tak poważna...
Tak że na dwóch paliwach nie zapali. A uszkodzony parownik puszcza gaz do kolektora ssącego.
Wyciek płynu chłodzącego, np. z kolektora ssącego.
Dzęki panowie za wszelkie podpowiedzi okazało sie że to jednak uszczelka pod kolektorem ssącym
Jeżeli wiesz gdzie jest zawór PCV .. ? To jest odpowietrzanie skrzyni korbowej .. przez zaworek (dławik ze sprężynką ) opary ze skrzyni korbowej są wysysane do kolektora ssącego ... Za pomoca np. szczypiec zaciśnij wąż powietrzny pomiędzy tym zaworkiem a kolektorem ssącym . Czy wolne obroty spadły ?
I ty mu za tą poradę dałeś pomógł? Przede wszystkim wyczyść silnik krokowy. Za taką poradę powinienem dawać bany. Zajmij się czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym, bądź nieszczelnością po stronie ssącej.
Kable i świece w każdym bądź razie radziłbym wymienić, można by też sprawdzić czy map-sensor nie jest zabrudzony bądź niema gdzieś nieszczelności na wężykach od kolektora ssącego. Filtr paliwa raczej nie będzie dawał takich objawów, bardziej silnik by nie miał mocy przy wyższych obrotach. Wtryskiwacze jeśli się przycinają też mogą powodować chwilowe...
Samochody mają odprowadzenie oparów paliwa do kolektora ssącego - oczywiście po drodze jest filtr węglowy i elektrozawór . Jeśli przewód się rozłączył to po pierwsze - będziesz czół opary paliwa a po drugie - silnik będzie dostawał "lewe" powietrze i obroty się podwyższą . To też może być przyczyna. Pompa paliwa jest zatopiona w zbiorniku paliwa - nie...
Sprawdziłem w moim Matizie wszystko i okazało się że po odłączeniu zasilania od czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym świeci się czek a auto odpala bez problemu i silnik pracuje tyle, że na lekko podwyższonych obrotach. Podłacze kostkę i problem wraca. Wnioskuję, że nie jest to czyjnik optyczny w aparacie. Czy ktoś miał podobny przypadek?? Ten czyjnik...
Po 1 kręcisz a 2 osoba sprawdza iskrę, jeśli jest wstrzykujesz plaka do kolektora ssącego jeśli zaskoczy to nie podaje benzyny.
"By pas" przepustnicy robiąc kroki ustala szczelinę powietrza tak żeby silnik na biegu jałowym,miał obroty biegu jałowego.Sprawdż wszystkie gumowe rurki dochodzące do kolektora ssącego.
Witam Według mnie to zawór recyrkulacji spalin, który znajduję się na kolektorze ssącym. Sprawdzić go możne odłączając od niego przewód podciśnienia. A następnie sprawdzić obroty silnika przytrzymując gaz na biegu jałowym...
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
Panowie espero 1,5 ma 16 wentyli. a wy piszecie o 8. Czujniki znajdziesz pod kolektorem ssącym, bliżej rozrządu. Jedno pinowy na deskę (jak w starych oplach) i dwu do kompa (matiz, pn abimex, nexia). tak czy inaczej potrzebny mi kanał prawda ??
wtrysków Z oringami? Ostrożnie przy wkładaniu, nie wiem jak, ale byli tacy, co kancerowali oringi... I jak grzebiesz, to sprawdź, czy masz już odcięty kawałek kolektora ssącego, czy jeszcze nie. Pękał i płyn wyciekał, także może zawczasu go uciąć :)
Sprawdź czy aby na pewno nigdzie nie ciągnie lewego powierza, możesz psiknąć plakiem w okolice kolektora ssącego gdy będzie widoczny wzrost obrotów będziesz miał odp. aha sprawdź jeszcze dokładnie wszystkie podciśnienia + przewód do serwa
Witam. Poprawnym rozwiązaniem jest wymiana gumowej uszczelki pod kolektorem ssącym jeśli jest tylko ona zużyta. A jak się to robi w praktyce to czytamy( obcinanie kolektora jakieś uszczelniacze itp.) Sam demontaż kolektora jest trochę ciężki na silniku zabudowanym w tym samochodzie. Trzeba się pocieszyć nie ma samochodu w którym wszystko idealnie się...
Witam serdecznie. Po co gnębić aparat skoro kolega napisał, że jak nie pali to iskra jest. Wlej trochę paliwa do kolektora ssącego ( np. króćcem od podciśnienia MAP sensora) i uruchom. Jak łapie to wiesz gdzie masz szukać. Pozdrawiam.
A jak to zrobić w Matizie,rurka z zbiornika paliwa idzie najpierw do pochłaniacza węglowego a dopiero z niego poprzez elektrozawór do kolektora ssącego,w tym pochłaniaczu jest na dole jeszcze jeden wężyk do atmosfery.
Zimny silnik nie odpala ani na benzynie ani na LPG. Gazownik po testach stwierdził że z gazem wszystko OK. Wymienione przewody, świece, kopułka i wtryskiwacze ( jeden był nieszczelny ), czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym i silnik krokowy. Czujnik CTS ( tempertura w bloku ) wydaje sie OK, na zimno ma ok 5 kohm. Iskra jest. Aparat zapłonowy...
A gdzie się on znajduje i jak wygląda?? Czujnik ten znajduje się w obudowie filtra powietrza, jeżeli ma wpływ to na wszystkie cylindry, nie tylko na jeden cylinder. Czujnik ten, to nic innego jak termistor, opór którego wartość zmienia się w zależności od temperatury zasysanego powietrza do kolektora ssącego. czy może mieć jakieś znaczenie w moim przypadku??...
Zaczne tak: Do serwa jest podłączony przewód z kolektora dolotowego. W tym węzyku mieści sie taki zaworek, który otwiera się jak hamulec naciśniemy. Gdy odłączyłem przewód od kolektora a potem od serwa , to serwo aż wsało powietrze do "siebie". Czyi serwo jest szczelne ponieważ silnik poprzez kolektor ssał powietrze z serwa , a po wyłączeniu silnikazaworek...
Dopisuję się do tematu. Chevrolet Matiz 995 cm^3 z LPG rocznik 2006. Dokładnie to samo się dzieje. Z tym, że za naprawę wziął się elektromechanik, po 4 tygodniach "prób i błędów" nie znalazł przyczyny i póki co się poddał. Szuka na podmiankę komputera. Wymieniono przepustnicę na nową ale ponoć nie oryginalną, gdyż w starej zablokował się silniczek krokowy....
Przewody podłączyłem kolejno 1-3-2 to raczej dobrze. Aparatu raczej nie idzie odwrotnie poskładać - sprawdzałem kopułki nie idzie inaczej skręcić. Katalizator ma wycięty (to jedna z dodatkowych informacji ) nie ma też sondy przy kacie jest tylko na kolektorze. Zapiąłem kompa po podłączeniu wywalił kody : 1500 ( to pomijam bo nie ma klimy ) i 320 ale...
pozwolę sobie podłączyć się do tematu, bo mam podobny problem , a raczej ma mój ojciec :). od początku. Matiz , silnik 0.8 rocznik 1998 1. Ucieka płyn z układu chłodzenia. 2. Trudno rozgrzać silnik i są skoki temperatury na wskazaniu. Ad.1 z tego co zaobserwował ojciec to płyn wywala, ale już po wyłączeniu silnika. Dziwna sprawa bo teraz już zimno jest...
Jakiś miernik z pomiarem oporu i nawet gdy się na niego dmucha to widać jak spada opór i zasysa z niego powietrza rośnie. Też delikatnie prostowałem żeby element pomiarowy był w środku. To nic mi nie dało. Także próbowałem zdobyć taki jak oryginał i miałem kłopoty. W danych Matiza 800 znalazłem, że ma też taki czujnik o tej samej charakterystyce(tylko...
Witam Zleciłem wymianę uszczelki pod głowicą, łącznie z jej pełną regeneracją w matizie, bo przytarły mi się zawory na wałkach i nie odbijały do końca. Oddałem głowicę do pełnej regeneracji. Po przywiezieniu na warsztat, mechanik ją zamontował i odpalił silnik, chodził poprawnie, ale zeżarło nagle cały płyn chłodniczy, więc dolał (pomyślałem że przy...
Panowie znalazłem genialne w swojej prostocie rozwiązanie a mianowicie pompa od poloneza jest calutka z aluminium(korpus) zaś pompa z fiata 125p ma korpus z aluminium oraz dekielek(ten od strony silnika) z blachy. Rozwiązanie polegało na przełożeniu dekielka stalowego z pompy od fiata który ma grubość jakieś 4-5mm do pompy poloneza której to dekiel...
WITAM Od niedawna jestem posiadaczem Maitza rocznik 1999, przebieg 180 kkm. Dwie rzeczy mnie niepokoją. Około tydzień temu zapaliła sie kontrolka hamulców, okazało się, że poziom płynu hamulcowego jest za niski. Dolałem do górnej kreski, wczoraj sprawdzałem - jest ok 0,5 cm poniżej MAX. Przez ten tydzień pokonałem ok.500-600 km i wkrótce zamierzam zrobić...
te kody ze zdjec to sa wszystkie kody jakie mozna sczytac za pomoca checka? u mnie w opelku mam takie kody: czy to samo jest w matizie? UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 10 - Kody błędów nie zaprogramowane 12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 13 - Sonda lambda - brak sygnału 14 - Czujnik...
Witam, Mam Matiza rocznik '99. Autko jakies 4 miesiace temu miało wymieniony termostat a 3 miesiace temu kolektor ssacy bo ubywalo plynu chlodniczego a kolektor był pęknięty. Od momentu wymiany kolektora auto wogole się nie grzeje. Przejezezdzam 20 km do pracy a wskazówka temperatury silnika nawet nie drgnie. Po dojechaniu do pracy ogrzewanie lekko...
kolektor ssący matiz kolektor ssący mercedes kolektor ssący
windows recovery system vista tensometry foliowe katalog filtrów
schemat silnik mercure ekspres delonghi
Niedziałająca prawa słuchawka SteelSeries Arctis Nova 1 - co robić? Aktualizacja oprogramowania w CHiQ U50H7A przez USB