Właśnie byłem u mechanika stwierdził wyciek z pompy wody do wymiany od razu rozrząd ,za wymianę rozrządu z pompą wody 250 zł czas naprawy jeden dzień.Po naprawie napiszę co się dzieje Dodano po 1 Nagrałem wyciek z kolektora ssącego matiz i udostępniłem na youtube wystarczy wpisać w wyszukiwarce youtube matiz kolektor ssący wyciek Opublikowany 25.10.2016...
Obiegu nie ma jest tylko zaślepka i czesto tam jest wyciek.
Dzęki panowie za wszelkie podpowiedzi okazało sie że to jednak uszczelka pod kolektorem ssącym
W dieslu wadliwy wtryskiwacz uszkodzi tłok w benzynie mało prawdopodobne jeżeli wtryskiwacz jest w kolektorze ssącym. Po wyciągnięciu tłoka sprawdź czy zamki pierścieni nie ustawiły się w jednej linii.
Temat do zamknięcia. Uwalony kolektor ssący.
Oleju przybywa a płynu ubywa- wniosek prosty (Uszczelka pod głowicą). Ale może być i tak , że olej przelali w warsztacie a płyn ubywa inną drogą. Ubytek płynu może być spowodowany pękniętym kolektorem ssącym w miejscu gdze woda przez niego przepływa. Matizy mają felerny ten kolektor a drogi. Ee, nie przesadzajmy tak od razu. Wątpię, aby tak poważna...
Mam pęknięty kolektor ssący i nieszczelne dwa zawory.
Dość trudno zlokalizować nieszczelność pompy wody(na serio) Zaślepki bloku od strony skrzyni jeszcze trudniej, ale pierwsza sprawa to pękający kolektor ssący.
Jeżeli wiesz gdzie jest zawór PCV .. ? To jest odpowietrzanie skrzyni korbowej .. przez zaworek (dławik ze sprężynką ) opary ze skrzyni korbowej są wysysane do kolektora ssącego ... Za pomoca np. szczypiec zaciśnij wąż powietrzny pomiędzy tym zaworkiem a kolektorem ssącym . Czy wolne obroty spadły ?
Kolektor ssący składa się z 2 części. Rozkręcasz go na łączeniu - 5 śrub na imbusa. Później od ściany grodziowej jest jedna śruba. W sumie zdjęcie kolektora to maksymalnie 10min roboty. Ściągasz rurę od przepustnicy i powinno być wystarczająco miejsca a jak mało to odpinasz wąż od serwa i od systemu EVAP. Więcej roboty przy demontażu pokrywy niż przy...
I ty mu za tą poradę dałeś pomógł? Przede wszystkim wyczyść silnik krokowy. Za taką poradę powinienem dawać bany. Zajmij się czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym, bądź nieszczelnością po stronie ssącej.
Troszkę mało widać, ale na pewno jest to wiązka na kolektorze ssący, i domyślam się że ten przekaźnik ma na celu rozłączenie chyba wspólnego plusa wtryskiwaczy. Połącz na próbę te dwa wychodzące z oryginalnej wiązki i odpal. A dalej jeśli to zadziała sprawdź miernikiem czy ma przejścia przed i po podaniu napięcia.
Witam . W kolektorze puszcza uszczelka od strony pojemnika płynu chłodzącego . Są dwie uszczelki pod kolektorem , tam gdzie puszcza to zwyczajna zaślepka układu chłodzenia . By uniknąć wymiany całego kolektora , odcina się ten kawałek i dorabia odpowiedni kawałek tworzywa i uszczelnia się układ .Są tam dwie śruby mocujące . Miałem problem właśnie z...
Podciśnienie ma być 340 mbar. masz 440 to za mało .Jest nieszczelność w kolektorze ssącym.
Albo z kanału albo wyjmij kolektor ssący. Jak mało jeździsz to najlepiej zmień olej przed zimą.
temat dość stary ale nie wiadomo czy rozwiązany. moim zdaniem też może gdzieś lewe powietrze łapać w x16xel pomiędzy gażnikiem a kolektorem jest taki gumowy łącznik ok. 10 cm długośći. może pękł? zaraz za nim jest kilka wyjść na małe podciśnieniówki. a jakby tego było mało to kolektor ssący jest łączony w połowie. może tam sie jakaś śruba polusowała?
Zrób ten log na 3-cim biegu od 1000obr do 4 tyś, bo tu nie za wiele widać, poza tym że płynie za mało powietrza. Czyściłeś kolektor ssący?
1.8 bara to za mało. Sprawdź szczelność całego dolotu łącznie z kolektorem ssącym i egerem.
Przy składaniu zwróć uwagę na kolektor ssący od strony 1 cylindra, pełni on rolę zaślepki kanału wodnego który przeważnie pęka.
To jest kolektor ssący i szkodzenie tego elementu ma duży wpływ na pracę silnika.
Witam Według mnie to zawór recyrkulacji spalin, który znajduję się na kolektorze ssącym. Sprawdzić go możne odłączając od niego przewód podciśnienia. A następnie sprawdzić obroty silnika przytrzymując gaz na biegu jałowym...
Gdybym nie zakładał głowicy od Matiza do Tico to bym nie pisał . Różnice są w osprzęcie kolektor ssący i jego osprzęt oraz inne są aparaty zapłonowe. Pozycję czujnika musisz ustalić sam. (gdzie się da przykręcić do bloku silnika na sztywno) .
Objawy wskazują wprost, że problem leży w zbyt małym ciśnieniu sprężania, podgrzanie powietrza dolotowego ułatwia rozruch. Grzałki w kolektorze ssącym zwykle działają mało skutecznie, w przeciwieństwie do świec żarowych umieszczonych bezpośrednio w komorze spalania. W rzadkich przypadkach może to być wina układu wtryskowego, np. źle działające wtryskiwacze...
Pewnie masz do sprawdzenia wydech, szczelność dolotu(uszczelka kolektora ssącego) zakładam że całe sterowanie sprawdzone.
Tak że na dwóch paliwach nie zapali. A uszkodzony parownik puszcza gaz do kolektora ssącego.
W Matizie spalanie benzyny ok 7,5 l; jeśli gaz to 20 % więcej a więc jesteś raczej w normie. Z tą regulacją to prawda ale ostrożnie - nadmierne zubożenie doprowadzi do strzałów w kolektor ssący (a jest plastikowy i kosztuje 500 zł) i nadpalenia zaworów...
Wyciek płynu chłodzącego, np. z kolektora ssącego.
bo już nie wiem co mam zrobić To zrób jeszcze jedno. W kolektor ssący wstrzyknij trochę Plaka( środek w sprayu do czyszczenia plastiku). Jeżeli silnik odpali, to sprawa jest raczej prosta-brak kompresji.
Panowie espero 1,5 ma 16 wentyli. a wy piszecie o 8. Czujniki znajdziesz pod kolektorem ssącym, bliżej rozrządu. Jedno pinowy na deskę (jak w starych oplach) i dwu do kompa (matiz, pn abimex, nexia). tak czy inaczej potrzebny mi kanał prawda ??
Mało wzrosło z olejem, więc to raczej na zaworach przepuszcza.
Uważam że problem ewentualnego oleju po wydechowej stronie turba ma drugorzędne znaczenie. Mamy olej w itercoolerze. Dominikus2008 a zaglądałeś w elastyzce przewody mìędzy chłodnią i silnikiem? Jest olej w kolektorze ssącym? Swoją drogą mało przekonuje mnie teoria że odma musi być przy turbinie bo ta zasysa. Dziwne to jakieś.
Do tego trzeba zdjąć głowicę. Uszczelka pod głowicą może być, ale mało prawdopodobne. Do weryfikacji należy zmierzyć kompresje.
Masz go pod kolektorem ssącym.Sciągnij z niego wąż idący do kolektora to z góry będzie widać otwór i przesłonke.Po przekręceniu kluczyka(tak by paliły się kontrolki) zawór powinien delikatnie buczeć i drgać, przesłonka powinna być w połowie otwarta.Może silnik dostaje paliwa ile trzeba tylko zbyt mało powietrza.
Sprawdziłem w moim Matizie wszystko i okazało się że po odłączeniu zasilania od czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym świeci się czek a auto odpala bez problemu i silnik pracuje tyle, że na lekko podwyższonych obrotach. Podłacze kostkę i problem wraca. Wnioskuję, że nie jest to czyjnik optyczny w aparacie. Czy ktoś miał podobny przypadek?? Ten czyjnik...
Jeśli dymi na biało to raczej sprężania. Wtryśnięte paliwo odparowuje a nie zapala się od zbyt mało rozgrzanego powietrza po sprężeniu powietrza. Z ciekawości weź palnik na PB lub opalarkę, zagrzej mocno kolektor ssący i zapal. Jeśsi zapali to jest jak wspomniałem wyżej.
kontrolka z silniczkiem: najprawdopodobniej sonda lambda wykrywa nieprawidłowy skład spalin, za dużo lub za mało powietrza, należało by sprawdzić szczelność przewodów między przepływomierzem powietrza a kolektorem ssącym.
Witam. Poprawnym rozwiązaniem jest wymiana gumowej uszczelki pod kolektorem ssącym jeśli jest tylko ona zużyta. A jak się to robi w praktyce to czytamy( obcinanie kolektora jakieś uszczelniacze itp.) Sam demontaż kolektora jest trochę ciężki na silniku zabudowanym w tym samochodzie. Trzeba się pocieszyć nie ma samochodu w którym wszystko idealnie się...
Podjedz gdzieś na diagnozę komputerowa i będzie wszystko jasne. To może być naprawdę wszystko. Turbinę sprawdzałeś tylko wzrokowa a nie wiesz czy nie daje za mało lub za dużo powietrza. Równie dobrze czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym.
no dobrze, wiem że może być coś takiego jak jeszcze jeden przekaźnik z rezystorem? widzę że niebieski kabel idzie tam gdzie są podłączone wtryski czy tam gdzieś może być schowana ta część tam jest ciężki dostęp trzeba cały Kolektor ssący odkręcać a w tamtym miejscu i tak jest mało miejsca żeby cokolwiek włożyć
Dalej będę się czepiał ciśnienia w kolektorze ssącym, 27 to za mało dlatego czasy otwarcia wtryskiwaczy są tak małei i CO niskie, pojazd nie dostaje paliwa. Sonda odpada bo ją podmieniałeś, tak więc może przepustnica daje Ci złe odczytu, albo sama instalacja jest wadliwa( zły kontakt). Sprawdź masy od kompa ( potrafiły się luzować) nie pokaże wtedy...
silnik suchy instalacja itd wszystko ok kierowca tak jak pisałem czy przy jeździe delikatnej czy ostrzejszej pali tyle samo więc kierowca odpada. Rozrząd sprawdzony wszystko tak jak powinno być. Pompa cała po regeneracji i jest tak jak było przed czyli pali 21L wtryski są świerzo po przeglądzie i są ok jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to nagar...
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
Dziękuje za odpowiedz jutro kupie środek do uszczelnienia:D dodam tylko ze w kwietniu był wymieniany kolektor ssący i czy może być gdzieś nieszczelność na nim? bardzo mnie zastanawia właśnie skąd się bierze płyn w miejscu gdzie jest pasek klinowy tym bardziej ze przecież jest zakryty osłonka plastikowa:?:
Witam! Jakie powinno być ciśnienie paliwa w Jaguar S type 3.0 V6 ? Autodata milczy na ten temat. Mam 2.9 Bar mierzone podczas pracy silnika. Strzela w kolektor ssący, świece i cewki sprawdzone. Wydaje mi się że na ten silnik 2.9 Bar to za mało, ale chciałbym się upewnić. Pozdrawiam!
witam. Posprawdzałem wszystko (wymieniłem nawet walki) i doszedłem do wniosku że kolektor ssący po zassaniu powietrza wypuszcza je z powrotem (cofaja sie spaliny) Cisnienie na 1 cylindrach ok 10 bar. Troche mało ktoś ma pomysl ?Auto nie odpala nawet na plaku.
Witam mam problem z golfem 5 1.6 benzyna z 2004 roku o kodzie silnika BGU, a więc zacznę od początku. Auto jakieś pół roku temu miało wymieniony blok oczywiście u mechanika( stary pękł), wtedy już świeciły się błędy 17523 i 17525, brat wymienił 1 a nawet 2 sondę, i błędy Dalej zostały... No i auto trafiło do mnie😁, cała wiązka od sond do sterownika...
EGR czyściłem 1,5 miesiąca temu bo mocno kopcił w momencie załączenia turbo. Czyszczenie trochę pomogło, ale kopci nadal. Pewnie ta nieszczelność powoduję że do silnika dawkowana jest zbyt duża dawka ropy lub za mało powietrza. Specjalistą nie jestem, mogę się mylić.
zdejmij wąż gumowy który idzie z interculera do kolektora ssącego i zobacz czy w kolektorze ssącym jest maź z oleju jeżeli tak to musisz rozkręcić kolektor ssący i dobrze go wyczyścić w środku, są tam przepustnice otwierane podciśnieniem jeżeli nagar z oleju je zakleił to auto dostaje za mało powietrza i będzie wtedy słabsze i więcej palić jeżeli jest...
Czy wtryskiwacze trzeba koniecznie kodować? Mechanik powiedział mi tak "piszą że trzeba, a z doświadczenia wiem że, różnie to bywa. Czasem po kodowaniu nie można autem wjechać pod małą górkę, dopiero jak silnik się zagrzeje to komputer sam sobie ustala wartości. Bez kodowania komputer też sobie z tym poradzi" I ponawiam prośbę odnośnie manometru. Może...
Zimny silnik nie odpala ani na benzynie ani na LPG. Gazownik po testach stwierdził że z gazem wszystko OK. Wymienione przewody, świece, kopułka i wtryskiwacze ( jeden był nieszczelny ), czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym i silnik krokowy. Czujnik CTS ( tempertura w bloku ) wydaje sie OK, na zimno ma ok 5 kohm. Iskra jest. Aparat zapłonowy...
To na razie wiemy tyle że to przewód zasilający bendix kiedy jest podłączony do rozrusznika Po podłączeniu go do żarówki (na próbę) i przekreceniu kluczyka w pozycję rozruchu dostaje napięcie.(żarówka świeci) i bezpiecznik nie wypala. Czyli to rozrusznik robi zwarcie na bendixie.? Może jakiś pomysł na inny test bo wyciągać rozrusznik to trzeba górę...
Kolego szanowny, nowy katalizator to wydatek kilku tysięcy złotych, więc po cóż chcesz w nim w ciemno grzebać? Mało istotne czy jest jeden czy dwa, dla oceny tego czy jest zapchany wystarczy zmierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym i wykręcić sondę. Brniesz na slepo, bez jakiejkolwiek diagnostyki.
Witam Nie wiem czy kolega jest świadomy że matiasek posiada plastikowy kolektor ssący i wymaga inteligentnej instalacji gazowej która kosztuje powyżej 4kzł. Jest poza tym strona klubowiczów matiaska gdzie się można dużo dowiedzieć (w tym dużo dobrego o gazie). Pozdrawiam RUBIK http://autokacik.pl/
Nie ubyło płynu w zbiorniczku ani nie przybyło oleju ani nie zmienił koloru na biały. Właśnie przyjrzałem się głowicy na allegro i myślę że nie ma możliwości żeby to była wina pękniętej uszczelki bo nie ma ''połończenia'' między komorą spalania a kolektorem ssącym . To już łapanie się g..na ale czy mógłby zawiesić się zawór ssący chyba mało prawdopodobne...
Z tym gaźnikiem strzelanie? Miałem tak w zimie przy braku rury tej papierowej znad kolektora wydechowego - ale to raczej nie to. Bardzo mało prawdopodobne jest przeskoczenie tego łańcucha rozrządu w tym silniku ale to mogłoby dać taki efekt chyba - ja bym to obstawiał. Czy odłączałeś kolektor ssący? Może jest tam nieszczelność i sprawdź jednocześnie...
Posiedziałem wczoraj przy glebogryzarce i zaobserwowałem że ona jednak nie ma za mało paliwa, a za dużo. Jest zalewana. Filtr powietrza (gąbkowy) jest mokry od PB. Jak dodam gaz na max to silnik się dusi i gaśnie. Nawet jak psikne plakiem w kolektor ssący to silnik przygasa. Glebogryzarka nie ma mocy. Może zbieg okoliczności i trzeba ją podregulować,...
Nie wiem czy jest tak u Ciebie, ale kiedyś miałet taki przypadek, że pękła ośka klapy-przepustnicy w kolektorze ssącym /tej co dzieli kanały dolotowe/. Kawałki ośki narobiły uszkodzeń w silniku. Jednak nie jestem pewien, czy masz podobny silnik, bo mało danych o aucie zawarłeś.
jeżeli na biegu jałowym masz podciśnienie 40kpa i nagle dodasz gazu to owo przez chwilę musi przyjąć wartość niemal równą wartości ciśnienia atmosferycznego, gdyż otworzyłeś kanał powietrza ale silnik jeszcze nie zdążył zwiększyć obrotów. Zgadza się, 95kpa ciśnienia atmosferycznego - 45kpa ciśnienia w dolocie = 50kpa podciśnienia czy to zbyt mało?...
Korekta ltft na plus to właśnie mieszanka uboga. Jest za mało paliwa o 10.9% w stosunku do powietrza. Jeśli pomiary robisz na lpg a na pb też są problemy to nie tędy droga. Może wystarczy skasowanie wartości wyuczonych i problemy na pb się skończą?
Cała instalacja poskładana na nowych wężach. Do sprawdzenia został wielozawor oraz czy przewód 6mm to nie za mało choć parownik takie ma wejście. Tu może być problem - połączenie wtrysków z kolektorem ssącym. Średnica przewodu to jedna kwestia, a druga to wielkość dysz. Parownik z tą rurką sobie da radę bez problemu. Dodano po 3 myślę że rurka raczej...
Jeżeli fabrycznie ma 150 KM to jest ona od góry kolektora ssącego, łączy cztery dodatkowe przepustnice, częsty przypadek. Wpisz w google " kolektor ssący pierburg, 1.9 JTD" To wyskoczą Ci zdjęcia i milion tematów odnośnie naprawy lub wymiany. Jeśli ma fabrycznie 120KM to nie dotyczy. Teraz doczytałem sobie i widzę, że mało prawdopodobne jest, żebyś...
Z autopsji: szybko zabijesz reduktor. Skoro masz taką instalację to zapewne masz przełącznik 3-pozycyjny. Tylko benzyna, tylko gaz i "automat". Jaka to instalacja. Z resztą z tego co wiem to tam jest plastikowy kolektor ssący i taka instalacja nie powinna się tam w ogóle znaleźć. Moja sugestia (rodzice mają matiza bez gazu od nowosci 2000r): silnik...
Sama instalacja gazowa do tego auta jest OK, Valteki może są trochę wolne i mało dokładne, ale są wystarczające w zupełności do tego auta. Jeżeli chodzi o umiejscowienie listwy wtryskowej, najlepiej by było zamocować ją pod kolektorem ssącym(skróci to długość wężyków) ale biorąc pod uwagę że po takowym montażu, każdy problem z listwą (wymiana czy kalibrowanie...
Skoro to corrado G60, czyli doładowane kompresorem, to może wina stoi nie po stronie elektryki, a po stronie nieszczelności w układzie dolotowym, może dostaje za mało powietrza względem paliwa, dlatego się dławi i szarpie. Poproś kogoś aby dodał gazu, a Ty sprawdź gumowe połączenia między kompresorem a kolektorem ssącym, jeśli po dodaniu gazu twardnieją...
Przepraszam, że tak późno odpisuje..........życie. Ja w swoim W023 miałem takie objawy przy zapieczonych klapkach kolektora dolotowego (ssący).Kolega Gringo ma racje najlepiej podpiąć pod kompa sprawdzić na podglądzie parametrów pracy silnika. Lub poprostu sprawdzić --najlepiej z zdołu silnika czy w ogóle klapki (cięgło od klapek) chodzi.
1400 obrotów na ssaniu - nie rozwiązano. Mało który właściciel rozwiązał ten problem. Taka przypadłość ABC. Falowanie obrotów - przepuszczał zawór od lpg oraz nieszczelny dolot powietrza. Stukanie w głowicy - wymiana hydropopyhaczy, zaworków zwrotnych oleju w glowicach oraz zaworka w magistrali olejowej pod kolektorem ssącym.
Przykro mi ale nie wiem jaki kod silnika Nie mogę teraz tego sprawdzić bo nie ma mnie w domu opiszę silnik z egr wałki bez koła zmiennych faz rozrządu zwykle moc136km kolektor ssący z przepustnicą u góry która jest nowa były też te na dole montowane przepustnice Rozrząd niby mechanik wymieniał Ale czy na blokady to nie wiem Może kiedyś sam sprawdzę...
czujnik Hala (150) zł (ktory sie zepsuł przy demontażu) no tak, zawsze się same psują ;) mogą być 3 przyczyny czemu nie pali na 1 cylindrze: - brak iskry - raczej odpada skoro już wszystko wymieniane - za małe ciśnienie sprężania - też odpada bo sprawdzone - brak paliwa - mało możliwe bo to jednopunktowy wtrysk, ale tak sobie pomyślałem że skoro głowica...
600k km to trochę mało jak na ten rocznik, sprawdź przewód idący od kolektora ssącego do pompy bo właśnie ten element w pompie odpowiada za zmiany zależne od ciśnienia na ssącym (coś jak mechaniczny czujnik ciśnienia). Dawno temu w tym typie silnika wymrugało mi wtryskiwacz prowadzący ale nie pamiętam jakie były objawy, swoją drogą to nie widziałem...
Uturbiałem swojego mtz-ta i wygląda to mniej więcej tak. Zakładając samą turbinę możesz zwiększyć dawkę paliwa tylko trochę. Pompa wtryskowa przy każdym dodania gazu daje maks dawkę zanim silnik osiągnie większe obroty a powietrza mało bo turbina nie pompuje i jeśli przesadzisz z dawką będzie sadził czarnym dymem. Dopiero dołożenie korektora ciśnieniowego...
Masz Cinquecento 700 Young, za mało sfotografowałeś, ale ono fabrycznie miało skomplikowany, japoński gaźnik Aisan, przy którym jest dużo elektroniki i wężyków z podciśnieniem. Gaziniki te są bardzo skomplikowane, w razie awarii nie są lubiane przez mechaników. Ktoś w Twoim aucie nie mógł dojść z tym do ładu i pozbył się gaźnika Aisan (również zmienił...
"By pas" przepustnicy robiąc kroki ustala szczelinę powietrza tak żeby silnik na biegu jałowym,miał obroty biegu jałowego.Sprawdż wszystkie gumowe rurki dochodzące do kolektora ssącego.
Nie traktuj tego osobiście ale temat Cię przerasta. Musisz najpierw mieć pełne dane o zastosowanym module zapłonowym i komplet informacji brać z niego, a poza tym regulacja wyprzedzenia zapłonu musi się odbywać automatycznie na podstawie prędlości obrotowej wału, ale to za mało. Wpływ ma również stopień otwarcia przepustnicy, zresztą zagadnienie jest...
Witam, tak jak w temacie potrzebuje pomocy w montazu: - głowicy (momenty i kąty dokręcania) - wałka rozrządu ( j.w.) - dźwignie do pompowtrysków (j.w) - pompowtrysków (ustawienie luzów na dźwigniach i sposób dokręcenia) - rozrządu (jakiś schemat jak ustawić rozrząd) - kolektor wydechowy, ssący i pokrywa rozrządu (tylko momenty chba potrzebne) Jest to...
Tak jest to możliwe. Odkręcasz dwie śruby mocujące listwę benzynową i ją unosisz z wtryskami. jest mało miejsca. Sprawdzałem tylko szczelność wtrysków. czy nie przepuszczają więc nie podłączałem wtyczek z instalacji elektrycznej do wtrysków bo bym nic nie widział. Zatykasz otwory w kolektorze ssącym tak by nic nie wciągł i żeby nie zasysał powietrza....
Być może za bogata, może za mało powietrza - do sprawdzenia filtr i układ dolotowy, może za dużo paliwa - do sprawdzenia sonda lambda Jak to fajnie jak lamer pomaga lamerowi. Wiódł ślepy kulawego. A co sądzisz o teorii, że jednak strzela w kolektor , i to ze względu na: -zbyt wczesny KWZ -złe fazy rozrządu zaworów dolotowych -częsiowo zatkany wydech...
szczerze mówiące to już myślałem o tym że siadła głowica, ale wydaje mi się że raczej mało prawdopodobne że tak od razu zawory wypaliło. dobrze pali ładnie sie wkręca, tylko brak mocy, fakt że dziś jak wyjąłem kolektor dolotowy to bardzo dużo nagaru było, tak jak by ktoś jeździł kiedyś bez filtra powietrza, bo normalnie olej z piaskiem, a dziwi fakt...
Po 1 kręcisz a 2 osoba sprawdza iskrę, jeśli jest wstrzykujesz plaka do kolektora ssącego jeśli zaskoczy to nie podaje benzyny.
Pompy jeśli mają to ciśnienie powyżej 3 barów to są ok. Wydajność w 1.1 jest mało istotna , może w 1.4 (100HP) owszem. Tu i tak mamy system bez powrotu paliwa (returnless) więc całe paliwo może być wykorzystane. jeśli możesz odłącz z pochłaniacza oparów paliwa( tylne prawe nadkole-pod osłoną) przewód idący do elektrozaworu przy przepustnicy (w kolektorze...
Witam. Róznica pomiedzy nimi to tylko kilka stówek a zadowolenie uzytkownika ze sekwencji kolosalne. W chwili obecnej mało już się montuje II generację. najważniejsze na sekwencji nie traci sie na mocy na benzynie a na gazie po dobrym zestrojeniu może moc silnika być podobna do benzyny. Oraz spalanie gazu jest przyblizone do benzynowego oraz co najważ\niejsze...
Czyli na gazie masz ubogą mieszankę, jak na benzynie trzyma 90*C to zostaw termostat w spokoju. Jeśli kolektor jest pęknięty to musisz go wymienić i nie powinieneś tak jeździć, bo uszkodzisz głowicę. Czyli mam rozumieć, że jest jaka przy benzynie, za mało gazu na daną ilość powietrza tak? Więc na 100% muszę mieć pęknięty kolektor mówisz, skoro za dużo...
Zbiornik paliwa nowy, nowy akumulator, nowy regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. Ciężko pali na benzynie. Praktycznie wcale. Jak już zapali, najlepiej zapalić go na gazie i przełączyć na benzynę tylko na benzynie ciężko wkręca się na obroty i jak ciągnie drugą dźwignię od gazu(przyspieszenia) to go dławi i zgaśnie jak się w porę nie odpuści....
Czyli pompa ustawiana na zegar. Ale nie wiem czy złe ustawienie pompy mogłyby powodować aż tak mocne dymienie i duże spalanie, czy to możliwe? Złe ustawienie pompy powodowało by chyba też problem z rozruchem, a rozruch jest dobry auto ładnie pali. Co do powietrza to wolno ssący ssak, nie ma map sensora ani przepływki, kolektor drożny, filtr powietrza...
Witam panowie ponownie. Widzę, że toczy się tutaj dyskusja odnośnie wersji silnika. Co do silnika to na bloku silnika pod kolektorem wydechowym lub ssącym(nie mam go przy sobie wiec dokladnie nie powiem) jest wyraźny napis 115C i wedle mnie jest to oryginalny silnik fiata 125p ze względu na fakt, że ma zainstalowaną oryginalną pompę wody wraz z termostatem(pionowym),...
Więc tak, dziś udało mi się odkręcić termostat:), roboty dużo, trzeba odkręcić egr i wyciągnąć, gdyż za nim znajduje się taka blaszka przykręcona do głowicy dwiema śrubami, a która jest całością zgrzana z chłodnicą egr, więc żeby móc zsunąć chłodnicę egr trzeba najpierw tą blaszkę od tyłu pod egr-em odkręcić. Tak piszę tylko o tym gdyby ktoś sam planował...
Od czujnika temp. można się odczepić. W tym modelu nie ma nic do gadania, działa tylko jako wskaźnik. Kolega napisał że się nie "włancza i ma zrobione na krótko" Do sterowania wentylatorem służy drugi czujnik zamontowany z dołu chłodnicy. A że w trakcie jazdy nie pracuje wentylator i temp. utrzymuje się na 90st jest ok. Ten typ tak ma ze względu na...
Nie wiem czemu nie dostałem potwierdzenia na maila o odpowiedzi i jakoś tyle czasu nie zaglądałem na forum i nie zauważyłem, że odpisałeś. Bardzo się cieszę, że napisałeś to co napisałeś, bo jakoś wiele wskazywało mi na problemy z lewym powietrzem (kolektorem ssącym) i utwierdziłeś mnie w przekonaniu, żeby pójść dalej w tym kierunku. Czy da się to wymienić...
Wg mnie jak turbina zdycha to może powodować nadciśnienie w komorze silnika ,stąd takie objawy. Wygląda na to że masz powtórkę z historii. Co cię podkusiło żeby regenerować turbinę i to jeszcze tak delikatną jak każda z renault. Więc turbinka do sprawdzenia i radził bym poszukać dobrej używki z gwarancją i nie wyrzucać więcej kasy. Może mało siedzę...
pozwolę sobie podłączyć się do tematu, bo mam podobny problem , a raczej ma mój ojciec :). od początku. Matiz , silnik 0.8 rocznik 1998 1. Ucieka płyn z układu chłodzenia. 2. Trudno rozgrzać silnik i są skoki temperatury na wskazaniu. Ad.1 z tego co zaobserwował ojciec to płyn wywala, ale już po wyłączeniu silnika. Dziwna sprawa bo teraz już zimno jest...
Chcę zrobić podtrzymanie turbo tzn. ALS w Delcie Integrale, tzn że w kolektorze ssącym na obrotach rzędu 1800 będzie panowało nadciśnienie ok 0,5 bara. Nie ma ona mechanicznej przepustnicy, tylko sterowaną linką, więc muszę gdy włączę procedurę ALS (cofnięcie zapłonu i dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa, itd) uchylić przepustnicę, ponieważ będzie...
Witam. Mam pytanie dotyczące MAP Sensora, który jest u mnie przykręcony do obudowy centralki alarmowej ( typ sensora - BOSCH 0 261 230 008 ) znajdującej się nad skrzynką bezpieczników. Otóż, nie jest on połączony z kolektorem ssącym żadnym przewodem, króciec jest wolny. Natomiast kolektor ssący połączony jest przewodem bezpośrednio z ECU. Czy tak ma...
Trochę za mało danych ale z pewnością to nie kwestia strojenia sterownika tylko uszkodzenia komponentów wykonawczych. Zakładając , że instalacja zapłonowa jest pełnosprawna, przyczyną problemów jest uszkodzenie/zabrudzenie wtryskiwacza/czy . Silnik kuleje bo jest nierównomiernie zasilany na poszczególne cylindry, z tych samych przyczyn nie osiąga mocy...
O składzie mieszanki decyduje gaźnik a nie pompa; poziom paliwa w komorze pływakowej i ogólny stan gaźnika pompa ma za zadanie podać paliwo do gaźnika jeśli nie poda odpowiedniej ilości to są problemy ale na pewno nie odpowiada za skład mieszanki Zimny silnik kolego barthezz odpalamy wciskając raz pedał do oporu nie dwa (można i 15 ale automat ssania...
Witam Wczoraj zamontowałem instalację gazowa do passata Wyrazy współczucia - to wielki błąd jeśli osprzęt jest włoski. Po za tym skaleczyłeś sobie samochód. (...) dzwonolem do serwisu i powiedzieli mi ze instalacja gazowa niema nic z tym wspólnego (...) czy mogli coś skrzanic przy montazu instalacji, poprostu nie moze wejśc na obroty jak przełączam...
zapytam jeszcze o ten czujnik temp.wymieniłeś w kolektorze ssącym ,ale nie wymieniłeś czujnika w samym mono wtrysku -mało kto wie ,że to jest czujnik temperatury układu wtryskowego jak będziesz chciał to wrzucę fotkę.nie nastawiałbym się na grube rzeczy i nie pakował w koszty.zazwyczaj są to jakieś pierdolasy.jedną rzeczą nad którą zastanowiłbym się...
Możliwe, że to ta niedziałająca sonda za katem ale różne są o tym opinie. Według większości ta sonda służy tylko do diagnostyki katalizatora ale mi się nie chce w to wierzyć. Bez znaczenia czy trzymam silnik na wolnych obrotach czy gazuje to sonda pokazuje na zmianę 0,02V 0,03V co moim zdaniem jest stanowczo za mało. Do tej pory zrobiłem: 1 czyszczenie...
Witam. Mam pytanie odnośnie obrotów silnika, byłem już u 2 mechaników i tylko kasa idzie w błoto. Mam astre f 1.6 benzyna/LPG rok 1994, problemy pojawiły się, gdy urwał się przewód od parownika do gaźnika, wstawiłem do środka tulejkę i założyłem spowrotem, po tym zdarzeniu silnik pracując na benzynie na obrotach jałowych miał ok 3000 obr/min, a na LPG...
Weż z dowolnego diesla zdejmij kolektor ssący i wstrzyknij do każdego cylindra taką samą ilość oleju. Odepnij sterowanie paliwa tak by go nie dostawał i zakręć rozrusznikiem, w każdym z cylindrów dojdzie do zapłonu i olej się spali ( jak wtyśniesz odpowiednią ilość oleju nie za mało nie za dużo ) Kolega słyszał, że w którymś kościele dzwony biją, ale...
Dzięki za prztyczka. To co opisałem to takie same podłączenie wąż w kolektor co wąż w obudowe pompy. Lepiej spawać krócieć. Ale ogólnie to tak jak piszesz najlepszym, sprawdzonym rozwiązaniem jest skopiowanie zetora. I musi działać. Dodano po 1 Tam nie za bardzo jest mięsa na gwint. Lepiej było by wlutować. w oryginale wyglada to tak http://obrazki.elektroda.pl/9305498700_1...
Do sprawdzenia chłodnica w kolektorze ssącym. Zastanawiałem się właśnie nad jej demontażem i jak podmiana korka nie pomoże to będzie kolejny krok. Dodano po 3 Broń się i niczego nie dolewaj na uszczelnienia, co za kretyński pomysł. Lepiej daj sprawie wyczekać jak rzeczywiście jest uszkodzenie to za moment będzie lało więcej i to znajdziesz wówczas...
kolektor ssący matiz kolektor ssący mercedes kolektor ssący
windows becker kabel ethernet przerywa tranzystor citroen zamiennik
myjka ciśnieniowa pic16f asembler
Lewy głośnik Blaupunkt MS50BT nie działa po całonocnym graniu Stihl MS 211 nie odpala, jest iskra i paliwo