Obiegu nie ma jest tylko zaślepka i czesto tam jest wyciek.
Witam . W kolektorze puszcza uszczelka od strony pojemnika płynu chłodzącego . Są dwie uszczelki pod kolektorem , tam gdzie puszcza to zwyczajna zaślepka układu chłodzenia . By uniknąć wymiany całego kolektora , odcina się ten kawałek i dorabia odpowiedni kawałek tworzywa i uszczelnia się układ .Są tam dwie śruby mocujące . Miałem problem właśnie z...
Właśnie byłem u mechanika stwierdził wyciek z pompy wody do wymiany od razu rozrząd ,za wymianę rozrządu z pompą wody 250 zł czas naprawy jeden dzień.Po naprawie napiszę co się dzieje Dodano po 1 Nagrałem wyciek z kolektora ssącego matiz i udostępniłem na youtube wystarczy wpisać w wyszukiwarce youtube matiz kolektor ssący wyciek Opublikowany 25.10.2016...
Pewnie masz do sprawdzenia wydech, szczelność dolotu(uszczelka kolektora ssącego) zakładam że całe sterowanie sprawdzone.
Tak że na dwóch paliwach nie zapali. A uszkodzony parownik puszcza gaz do kolektora ssącego.
Wyciek płynu chłodzącego, np. z kolektora ssącego.
Dzęki panowie za wszelkie podpowiedzi okazało sie że to jednak uszczelka pod kolektorem ssącym
Tylko EGR działa wolnych obrotach i do średnich obciążeń. Wtedy masz przymkniętą przepustnicę (prawie zamkniętą) i podciśnienie w dolocie. Świeżego powietrza jest mało. Powoduje to to że cylinder wypełnia się gazem (spalinami) który nie powoduje spalania paliwa a nawet dopala to co zostało w spalinach. Silnik ma mniejsze opory (przy suwie ssania) bo...
Temat do zamknięcia. Uwalony kolektor ssący.
Lewe powietrze ci bierze być może. Tak miałem z lacetti - tamten miał dziurę w rurce od EGRu też tak samo sie zachowywał. Po wymianie rurki problem znikł. Szukaj uszkodzeń kolektora dolotowego.
Dość trudno zlokalizować nieszczelność pompy wody(na serio) Zaślepki bloku od strony skrzyni jeszcze trudniej, ale pierwsza sprawa to pękający kolektor ssący.
Pietruch z tą sztycą to m2m2 kombinuje podnieść słup wody na taką wysokość aby pompa nie dała rady wypchać słupa wody do góry i będzie układ otwarty bez żadnych zaworów różnicowych i odpowietrzników. Potrzebna pompka mało wydajna, może cyrkulacyjna, bo przecież tej wody nie trzeba tak mocno ganiać. jak chcesz zmniejszyć przepływ to daj przydławienie,...
Witam i od razu dziękuję, choć przyznam, że traciłem już nadzieję że ktoś odpowie w tym temacie, a szkoda by było, bo problem ciekawy i dość uporczywy. Może kosztować niepotrzebnie... Do rzeczy... Zacząłem od zbiornika. Już po zdjęciu w kabinie z podłogi wykładziny pierwszy zonk. Jeden z przewodów wychodzących z baku luźny na szybkozłączce!!! Jednak...
Oleju przybywa a płynu ubywa- wniosek prosty (Uszczelka pod głowicą). Ale może być i tak , że olej przelali w warsztacie a płyn ubywa inną drogą. Ubytek płynu może być spowodowany pękniętym kolektorem ssącym w miejscu gdze woda przez niego przepływa. Matizy mają felerny ten kolektor a drogi. Ee, nie przesadzajmy tak od razu. Wątpię, aby tak poważna...
Mam pęknięty kolektor ssący i nieszczelne dwa zawory.
Czy ktoś może mi powiedzieć jakie są objawy uszkodzenia kolektora ssącego w Matizie z założoną instalacją gazową? Bo mój lekko piszczy, początkowo myślałem, że to coś z paskiem klinowym, ale obecnie nie jestem pewny.
O składzie mieszanki decyduje gaźnik a nie pompa; poziom paliwa w komorze pływakowej i ogólny stan gaźnika pompa ma za zadanie podać paliwo do gaźnika jeśli nie poda odpowiedniej ilości to są problemy ale na pewno nie odpowiada za skład mieszanki Zimny silnik kolego barthezz odpalamy wciskając raz pedał do oporu nie dwa (można i 15 ale automat ssania...
Jeżeli wiesz gdzie jest zawór PCV .. ? To jest odpowietrzanie skrzyni korbowej .. przez zaworek (dławik ze sprężynką ) opary ze skrzyni korbowej są wysysane do kolektora ssącego ... Za pomoca np. szczypiec zaciśnij wąż powietrzny pomiędzy tym zaworkiem a kolektorem ssącym . Czy wolne obroty spadły ?
1400 obrotów na ssaniu - nie rozwiązano. Mało który właściciel rozwiązał ten problem. Taka przypadłość ABC. Falowanie obrotów - przepuszczał zawór od lpg oraz nieszczelny dolot powietrza. Stukanie w głowicy - wymiana hydropopyhaczy, zaworków zwrotnych oleju w glowicach oraz zaworka w magistrali olejowej pod kolektorem ssącym.
Przy składaniu zwróć uwagę na kolektor ssący od strony 1 cylindra, pełni on rolę zaślepki kanału wodnego który przeważnie pęka.
"By pas" przepustnicy robiąc kroki ustala szczelinę powietrza tak żeby silnik na biegu jałowym,miał obroty biegu jałowego.Sprawdż wszystkie gumowe rurki dochodzące do kolektora ssącego.
Zaczne tak: Do serwa jest podłączony przewód z kolektora dolotowego. W tym węzyku mieści sie taki zaworek, który otwiera się jak hamulec naciśniemy. Gdy odłączyłem przewód od kolektora a potem od serwa , to serwo aż wsało powietrze do "siebie". Czyi serwo jest szczelne ponieważ silnik poprzez kolektor ssał powietrze z serwa , a po wyłączeniu silnikazaworek...
I ty mu za tą poradę dałeś pomógł? Przede wszystkim wyczyść silnik krokowy. Za taką poradę powinienem dawać bany. Zajmij się czujnikiem podciśnienia w kolektorze ssącym, bądź nieszczelnością po stronie ssącej.
Po 1 kręcisz a 2 osoba sprawdza iskrę, jeśli jest wstrzykujesz plaka do kolektora ssącego jeśli zaskoczy to nie podaje benzyny.
ciekawe, ale mało prawdopodobne, bo niby jak skoro z komory pływakowej paliwo może spłynąć najprędzej przez dysze /poduszka powietrzna pomiędzy lustrem paliwa a dolotem z zaworem iglicowym i podciśnienie w przewodach nie ma jak zassać tego paliwa chyba że jest pod samą pokrywę gaźnika, ale tak to przeleje/ do kolektora, odparowuje, komora pływakowa...
Gdybym nie zakładał głowicy od Matiza do Tico to bym nie pisał . Różnice są w osprzęcie kolektor ssący i jego osprzęt oraz inne są aparaty zapłonowe. Pozycję czujnika musisz ustalić sam. (gdzie się da przykręcić do bloku silnika na sztywno) .
Zarzucają mi ze tworze nowa fizykę (śmiechu warte, niektórzy myślą chyba że są nieomylni :)), Nie, nie sądzą że są nieomylni, tylko że Ty nie masz pojęcia o czym piszesz i powielasz jakieś bzdury wyczytane nie wiadomo gdzie. . Po pierwsze instalacja I generacji posiadała wiele wad w porównaniu do instalacji II generacji. W jej wypadku musi być dobrze...
Przewody podłączyłem kolejno 1-3-2 to raczej dobrze. Aparatu raczej nie idzie odwrotnie poskładać - sprawdzałem kopułki nie idzie inaczej skręcić. Katalizator ma wycięty (to jedna z dodatkowych informacji ) nie ma też sondy przy kacie jest tylko na kolektorze. Zapiąłem kompa po podłączeniu wywalił kody : 1500 ( to pomijam bo nie ma klimy ) i 320 ale...
Witam Dobrałem się ostatnio do silnika w samochodzie znajomego .Ma on obroty biegu jałowego na poziomie 1600-1800 !!!!!! Siedzi tam monowtrysk RENIX. Sam posiadam silnik 1,7 na identycznym wtrysku . Moze napisze co zostało sprawdzone /podstawione : MAP sensor ,podstawiony z mojego silnika - objawy bez zmian Czujniki temperatury mieszanki i silnika ,podstawione...
jeżeli na biegu jałowym masz podciśnienie 40kpa i nagle dodasz gazu to owo przez chwilę musi przyjąć wartość niemal równą wartości ciśnienia atmosferycznego, gdyż otworzyłeś kanał powietrza ale silnik jeszcze nie zdążył zwiększyć obrotów. Zgadza się, 95kpa ciśnienia atmosferycznego - 45kpa ciśnienia w dolocie = 50kpa podciśnienia czy to zbyt mało?...
Zauważylem jeszcze jedną rzeczy juz kilka razy mi sie tak zrobiło, ze w pierwszych 10 minutach po uruchomieniu zimnego silnika, ogolnie mam problem z tym ze ssanie mało daje i raczej musze je nawet wyłaczyc bo autko sie zalewa, ale jak je wyłacze to i tak obroty spadaja strasznie, wiec musze pomagas silnikowi pedałem gazu. Ale do rzeczy, jade jade i...
gaźnik jest przymocowany do krócica ssania a następnie do cylindra. Niech będzie że przez kruciec czy łącznik ale do cylindra a nie do komory spalania , nie ważne . Ale nawet jeżeli jest tam nieszczelność i zasysanie "lewego powietrza" to powoduje to zubożenie mieszanki czyli dużo powietrza i mało paliwa . Może to zakłócać pracę silnika np. przegrzewać...
Tak wygląda jak by go zalewało. Powinna wtedy wejść lampka CHECK ENGINE. Sprawdź sobie skanerem diagnostycznym jakie masz błędy. Ja miałem za bogatą. Również jak się badziewny gaz zatankuje, to się zapala. Sprawdź sobie emisję spalin. Jak masz za bogatą, to śmierdzi strasznie gazem i będziesz miał mocno przekroczone normy spalania. Co do zmian to niestety...
W Matizie spalanie benzyny ok 7,5 l; jeśli gaz to 20 % więcej a więc jesteś raczej w normie. Z tą regulacją to prawda ale ostrożnie - nadmierne zubożenie doprowadzi do strzałów w kolektor ssący (a jest plastikowy i kosztuje 500 zł) i nadpalenia zaworów...
To jest kolektor ssący i szkodzenie tego elementu ma duży wpływ na pracę silnika.
Witam wszystkich! Kilka dni temu zanabyłem poloneza gaźnikowca z instalacja LPG i mam kilka problemów, mianowicie: Nie wiem jak należy odpalać zimny silnik, czy załączenie ssania ma jakiekolwiek znaczenie jeśli silnik chodzi na gazie ?? dopóki sie nie nagrzeje do ok 50 st C nie pracuje równomiernie i spontanicznie gaśnie zarówno na gazie jak i na benzynie,...
wtrysków Z oringami? Ostrożnie przy wkładaniu, nie wiem jak, ale byli tacy, co kancerowali oringi... I jak grzebiesz, to sprawdź, czy masz już odcięty kawałek kolektora ssącego, czy jeszcze nie. Pękał i płyn wyciekał, także może zawczasu go uciąć :)
Wielkie dzięki szawert!!!:D Dzięki Tobie zaoszczędziłem ok.400 zł U mnie płyn leciał prawie ciurkiem. Myślałem, że to raczej pompa, ale silnik był mokry od góry. W warsztacie samochodowym stwierdzili, że to kolektor. Na początku proponowali jedynie wymianę kolektora - nowy ok 300 zł + pół dnia roboty. Powiedziałem im, że jest sposób naprawy tej usterki...
Witam serdecznie :D Zakupiłem właśnie Audi A3 z 2001 roku z benzynowym silnikiem 1,6 o kodzie AVU. Zauważyłem silne dymienie z rury wydechowej bezpośrednio podczas rozruchu, (także na wyższych obrotach). Podejrzewam po zapachu, że to spaliny. Sprawdziłem ciśnienie na cylindrach jest w normie. Mało tego auto po wyłączeniu się automatycznego ssania ma...
czynnik najpierw przechodzi przez grunt, potem przez powietrzny wymiennik, wymiennik musiałby być w pomieszczeniu , żeby przy dużym mrozie nie wychładzał tego co przyjdzie z ziemi, do tego kanały + czerpnia i wyrzutnia z przepustnicami- żeby odcinać zewnętrzne powietrze, problem w tym, że przy tym rozwiązaniu zimny czynnik zawsze będzie podróżował...
A jak to zrobić w Matizie,rurka z zbiornika paliwa idzie najpierw do pochłaniacza węglowego a dopiero z niego poprzez elektrozawór do kolektora ssącego,w tym pochłaniaczu jest na dole jeszcze jeden wężyk do atmosfery.
Witam Wszystkich. Mam nietypowy problem z odpalaniem samochodu. Wszystko ma miejsce tylko na zimnym silniku, zazwyczaj po nocy lub dłuższym postoju, jak silnik ostygnie. Za każdym razem, gdy pierwszy raz odpalam samochód, silnik zaskakuje, chodzi przez chwile, obroty powoli spadają i gaśnie. Kolejne odpalenia są zależne jak mi się wydaje od ilości paliwa...
Sprawdź czy aby na pewno nigdzie nie ciągnie lewego powierza, możesz psiknąć plakiem w okolice kolektora ssącego gdy będzie widoczny wzrost obrotów będziesz miał odp. aha sprawdź jeszcze dokładnie wszystkie podciśnienia + przewód do serwa
Sprawdziłem w moim Matizie wszystko i okazało się że po odłączeniu zasilania od czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym świeci się czek a auto odpala bez problemu i silnik pracuje tyle, że na lekko podwyższonych obrotach. Podłacze kostkę i problem wraca. Wnioskuję, że nie jest to czyjnik optyczny w aparacie. Czy ktoś miał podobny przypadek?? Ten czyjnik...
do peter82: te dwa przewody biegnace do czarnego plastiku ten plastik to elektro zawór, ale niemasz tam tej czarnej srubki na reduktorze?? bo powinna byc jedna taka ze tylko plaskim wkretakiem ja przekrecisz a druga to wlasnie ta czarna ona tak powinna wystawac po to zeby moznabylo ja palcami krecic,ale mniejsza z tym jak juz to ustawiles to ok teraz...
Panowie espero 1,5 ma 16 wentyli. a wy piszecie o 8. Czujniki znajdziesz pod kolektorem ssącym, bliżej rozrządu. Jedno pinowy na deskę (jak w starych oplach) i dwu do kompa (matiz, pn abimex, nexia). tak czy inaczej potrzebny mi kanał prawda ??
Witam Według mnie to zawór recyrkulacji spalin, który znajduję się na kolektorze ssącym. Sprawdzić go możne odłączając od niego przewód podciśnienia. A następnie sprawdzić obroty silnika przytrzymując gaz na biegu jałowym...
Witam Wszystkich. Postanowiłem kupić Żonie Passata, żeby było bezpiecznie i bez zawracania głowy, że coś nie tak. W okolicy stał taki fajny B5 przed FL z 1.8t ANB 150km. Rzekomo 198tys., Tiptronic, ale fajnie działa, obejrzany, niewielkie pieniądze, no to "biere". Do domu około 80km, to na spokojnie posprawdzałem wszystko, po prostu lalka. Nic nie stuka,...
Do kol. Artura: diesel-silnik o zapłonie samoczynnym-powietrze sprężone w cylindrze pod ciśnieniem (praktycznie powyżej 3MPa, granica odpalania silnika to ok. 1,8:2,0MPa) rozgrzewa się do kilkuset °C, paliwo wtryśnięte do cylindra (lub komory wstępnej) "samo się zapala" i wykonuje pracę. Po co tu świeca żarowa? Logika? Po co tu świece żarowe? No właśnie,...
bo już nie wiem co mam zrobić To zrób jeszcze jedno. W kolektor ssący wstrzyknij trochę Plaka( środek w sprayu do czyszczenia plastiku). Jeżeli silnik odpali, to sprawa jest raczej prosta-brak kompresji.
Witam serdecznie. Po co gnębić aparat skoro kolega napisał, że jak nie pali to iskra jest. Wlej trochę paliwa do kolektora ssącego ( np. króćcem od podciśnienia MAP sensora) i uruchom. Jak łapie to wiesz gdzie masz szukać. Pozdrawiam.
Kable i świece w każdym bądź razie radziłbym wymienić, można by też sprawdzić czy map-sensor nie jest zabrudzony bądź niema gdzieś nieszczelności na wężykach od kolektora ssącego. Filtr paliwa raczej nie będzie dawał takich objawów, bardziej silnik by nie miał mocy przy wyższych obrotach. Wtryskiwacze jeśli się przycinają też mogą powodować chwilowe...
A gdzie się on znajduje i jak wygląda?? Czujnik ten znajduje się w obudowie filtra powietrza, jeżeli ma wpływ to na wszystkie cylindry, nie tylko na jeden cylinder. Czujnik ten, to nic innego jak termistor, opór którego wartość zmienia się w zależności od temperatury zasysanego powietrza do kolektora ssącego. czy może mieć jakieś znaczenie w moim przypadku??...
Witam forumowiczów, piszę tutaj do was swoją poradę dotyczącą problemu z moim golfem 3. Jest to 96r, silnik 1.6 AEE Benzyna bez gazu ( typowe bolączki falujących obrotów ) 75km na pełnym wtrysku, do tej pory cały czas nie miałem problemu z golfem od zakupu aż pięknego lata jak odpaliłem zaczął latać jak wariat obroty. Udałem się do mechanika w celu...
Witam wszystkich czytających. Rozczarowany moimi doświadczeniami z inwerterowym agregatem prądotwórczym STANLEY SIG 3050 (opisanymi w innym wątku) – postanowiłem poszukać sobie czegoś lepszego do moich zastosowań. Moje założenia są takie. Moc ciągła - co najmniej 2kW. Waga do 35 kg – czyli przy tej mocy wyłącznie urządzenie inwerterowe....
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Z autopsji: szybko zabijesz reduktor. Skoro masz taką instalację to zapewne masz przełącznik 3-pozycyjny. Tylko benzyna, tylko gaz i "automat". Jaka to instalacja. Z resztą z tego co wiem to tam jest plastikowy kolektor ssący i taka instalacja nie powinna się tam w ogóle znaleźć. Moja sugestia (rodzice mają matiza bez gazu od nowosci 2000r): silnik...
Jakiś miernik z pomiarem oporu i nawet gdy się na niego dmucha to widać jak spada opór i zasysa z niego powietrza rośnie. Też delikatnie prostowałem żeby element pomiarowy był w środku. To nic mi nie dało. Także próbowałem zdobyć taki jak oryginał i miałem kłopoty. W danych Matiza 800 znalazłem, że ma też taki czujnik o tej samej charakterystyce(tylko...
Zimny silnik nie odpala ani na benzynie ani na LPG. Gazownik po testach stwierdził że z gazem wszystko OK. Wymienione przewody, świece, kopułka i wtryskiwacze ( jeden był nieszczelny ), czujnik temperatury powietrza w kolektorze ssącym i silnik krokowy. Czujnik CTS ( tempertura w bloku ) wydaje sie OK, na zimno ma ok 5 kohm. Iskra jest. Aparat zapłonowy...
kolektor ssać matiz mercedes kolektor ssać kolektor ssać peugeot
ustawic dekoder polsatu ładowanie baterii wyłącza mocniejsza bateria telefonu
integra wyjście sterujące alarmem mikrokomputer cobra1
Chromecast przerywa streaming Vectra i TuneIn Pro po aktualizacji TV Smart Go zawiesza się na Chromecast po minucie