Masa jest podpięta do skrzyni.
Cyt."Urządzenie produkowane przez nasza firmę jest uzupełnieniem urządzeń diagnostycznych (KTS,Uni Check itp.) ,które służą tylko do ustalenia co jest zepsute w samochodzie,nastaw podstawowych,kodowania itp. a prawie w żadnym wypadku nie pozwalają na awaryjne odpalenie (np. Sprinter,Vito) czy całkowite pozbycie sie immo (np. Passat B6). " Nasz sprzęt...
Pierwsze co to sprawdź napięcię akumulatora, jak stoi pod blokiem to mozesz spróbować poprosić jakiegoś sąsiada zeby pomógł odpalić na kable. Druga sprawa, bak masz zamykana na kluczyk ? Czy każdy moze sobie podejsc i spuścić paliwo ?
To skoro temat cieknącego gazu mamy wyeliminowany, to może podstawy? Ciśnienie paliwa (na zimnym / przy pierwszym rozruchu) adaptacja/korekta jeśli w tym aucie da się podejrzeć diagnostyką, działanie sondy lambda (diagnostyka lub woltomierz na ciepłej sondzie) to jest pokrewny temat z korektami, temperatura czytana przez sterownik, jak pisał (at)sp7sec...
Nic się nie stanie. Zrób tylko tak. Połącz kablami obydwa akumulatory. Odczekaj kilka minut. Możesz w tym czasie odpalić Matiza. Po kilku min zgaś Matiza i odpal.
Akumulator na postoju trzyma 12.37V Pobór prądu 0.02A Lądowanie 14.40V Czy to odpowiednie jednostki? Wymieniłem akumulator był padnięty nie trzymał. Druga sugestia kostka od radia na czerwonym kablu ma 12.26V Żółty kabel to samo 12.26V Czy możliwe że pobiera on tez prąd chociaż że radio jest wyłączone? Kontrolka od centralnego lewą stroną od kierownicy...
Witam.. Wczoraj kiedy wyjeżdżałam zauważyłam,że samochód dziwnie chodzi ( coś jakby piszczał) szczególnie na niskich obrotach. Następnie zauważyłam, że pali się kontrolka akumulatora. Dodam, że wcześniej także się to zdarzało, lecz po naciągnięciu paska wszystko wróciło do normy. Po przejechaniu jakiegoś kilometra poczułam zapach spalenizny wiec się...
Owszem, ale to nie tylko puszka z rozprężonym powietrzem. Patrz: http://images.google.pl/imgres?imgurl=ht...
Zaworami się różnią. Osobiście nie porównywałem, ponoć dół silnika jest identyczny, do Tikaczy przekładali tylko właśnie głowice zostawiali oryginalną. Prosze wybaczyć że turbuje :D Dół silnika Tico jest podobny, nie ma miejsca jedynie na czujkę stukowego w bloku. Głowice różnią się niestety tak jak kolega moderator napisał m.i.n. zaworami. Silnik...
Krok drugi - wyrzuć prostownik do kosza. No przecież napisałem, ze nie palić na takim z biedronki. Na prostowniku 30A, który sam składałem palę wszystkie samochody i cały czas działa. Jedynie mam przełącznik do mostkowania amperomierza. Czyli zepsuje się, ale tylko trochę... Dobrze, dobrze, niech kupi 110 od ciągnika, wystarczy? Czy tez siądzie?
Do Matiza ten aku jest wystarczający. O ile to jest żelówka - to raczej bym się nie obawiał, że nie odpali (1.Olbrzymi prąd rozruchowy, 2. Szybka regeneracja (2x3x szybsza niż w standardowym aku), 3. Możliwość głębokiego rozładowywania). Jak nie odpali na tym Matiz - to marne szanse na to, że odpali na innym aku.
Samochody mają odprowadzenie oparów paliwa do kolektora ssącego - oczywiście po drodze jest filtr węglowy i elektrozawór . Jeśli przewód się rozłączył to po pierwsze - będziesz czół opary paliwa a po drugie - silnik będzie dostawał "lewe" powietrze i obroty się podwyższą . To też może być przyczyna. Pompa paliwa jest zatopiona w zbiorniku paliwa - nie...
Czujnik można sprawdzić mierząc na na zgaszonym aucie i odpalonym. Zerknij jeszcze na bezpieczniki.
ALRAD AL-150 - przekaźnik zapłonu wbudowany, spoczynkowo rozwarty. Wypięcie bezpiecznika nie pozwala na odpalenie. Czarne przewody z boku centrali do połączenia.
Pasek alternatora się pali. Wymień łożyska w alternatorze, pasek ewentualnie kolo pasowe.
Naprawdę chciałem pomóc ale jak nie masz podstawowej wiedzy to lepiej oddaj do warsztatu.
Przede wszystkim wyjmij rozrusznik i sprawdź szczotki, być może już są zużyte co pod wpływem temperatury objawia się ciszą z tego elementu. Jeśli zastanawiałeś się kiedyś jak to działa to musisz wiedzieć że w automacie są dwa uzwojenia i to główne startowe bierze masę poprzez wirnik, czyli szczotki.
zapomniałem dopisać, w rodzinie jest 2matiz, i podmieniałem też cały ECM, i puszkę immo i nadal nie pali, a mój zestaw czyli ECM i puszkę immo wstawiłem do chodzącego matiza i 2 matiz odpalił, ręce opadają
Moge przeslac skan z kiazki. prosze o adres
Mam problem z odpaleniem Matiza w którym zainstaowany jest alarm LEGENDFORD F-14. Gdy wciskam Przycisk na piocie otwiera się centralny, alarm się rozłancza a gdy próbuję go odpalić rozrusznik nie kręci. próbowałem z kodami ze stacyjki i ilości mrugnięć ale nic nie pomogło. w obecnej chwili samochód jest podłączony na krótko. za wszelką pomoc będe bardzo...
Wymieniłem ten czujni w aparacie i matiz odpalił wczoraj z pół obrotu, dzisiaj rano znowu to samo...
moze immobilizer odcina, objawy podobne
Przy wymianie sprzęgła oprócz oleju we skrzyni - co warto jeszcze zrobić?
Świece sprawdź, a dokładniej szerokość szczeliny między elektrodami czy jak to się nazywa. Za duża to będzie problem z odpaleniem, za mała to będzie niewłaściwe spalanie, może nie być synchronizacji cylindrów, jak iskra za szybko przeskoczy.
Jak matiz jest odpalony i na wsteczny wrzucisz bez gazu to gasnie?
Troszke mało informacji, ale sprawdź immo, potem pompe paliwa(wydajność), czujnik polożenia wału, a sprawdź jeszcze hala przy wysokim napięciu
No to Matiza może odpalisz, o GTD raczej zapomnij.
pisales ze niekiedy przy zgaszonym silniku pracuje pompa paliwa , gdy sie tak zdarzy jeszcze raz to wypnij kostke z aparatu ,jesli przestanie pracowac to napewno jest to aparat ,,, sprawdz kostki przy stacyjce szukaj w moich postach tam jest wszystko co znalazlem za 1 wieczor na temat zaplonu w matizie
Problem tkwi w katalizatorze (zapchany) odkręć i auto na pewno odpali
Jeżeli wiesz gdzie jest zawór PCV .. ? To jest odpowietrzanie skrzyni korbowej .. przez zaworek (dławik ze sprężynką ) opary ze skrzyni korbowej są wysysane do kolektora ssącego ... Za pomoca np. szczypiec zaciśnij wąż powietrzny pomiędzy tym zaworkiem a kolektorem ssącym . Czy wolne obroty spadły ?
Witam wszystkich znalazłem przyczynę nieodpalenia matiza był urwany przewodzik masowy przy silniczku tylnej wycieraczki po podłączeniu wróciło wszystko do normy odpalił od pierwszego dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam :)
wykręć świece i przedmuchaj silnik . Możliwe że się poprostu zalał . Sprawdź potem czy jest iskra i czy działa pompa paliwa . Jeśli to bedzie ok to odpalić musi .
mysle ze to immo oczywiscie jezeli nie mozna go odpalic
witam,matiz nie chce odpalic po zgaszeniu,brak iskry na świecach ,nie słychac pompki paliwowej,nie zapala sie kontrolka check po przekręceniu zapłonu
Miałem podobnie, matiz gdy był zimny odpalał i pracował normalnie. Po nagrzaniu silnika zaczynał nierówno pracować a po zgaszeniu silnika nie chciał odpalić. Wymieniłem przewody, kopułkę, świece i dalej było to samo. Okazało się że poprzez aparat zapłonowy dostawał się do środka olej, po wymianie aparatu wszystko w porządku.
Możesz spradzić napięcie akumulatora rano przed odpaleniem i chwilę po jeżdzie kiedy zacznie szarpać. Miałem identyczny objaw i akumulator miał 11,2V wyciągłem naładowałem i auto idealnie chodziło i po paru km znów zaczęło szarpać bo spadło napięcie. Wtedy okazało się że gróby kabel na alternatorze był ugnity przy końcówce. Widać komputer tak się zachowywał...
Witam. Po kilku dniach odpaliłem matiza. Auto jeździ jakby bez problemu. Kontrolka Check się nie zapaliła ale za to wskaźnik temperatury silnika po przejechaniu 20 km ani drgnął.
Sprawdz uszczelke pod głowica.
(at)koleskit zapłon ustawiony na lampie i nie odpala, przyśpieszy się aparatem i odpali na chwile, plakiem sprawdzane, nie odpalił Pozdr
Centymetr powiadasz ? Nie wiem czy wkładka, jej bolec, nie wchodzi czasem bezpośrednio w kostkę elektryczną stacyjki, czy w obudowie jest odpowiednie przedłużenie bolca ruszającego kostką. Przypasuj na długość wkładkę do obudowy i przyrównaj. Jeśli tak, odkręć czarną kostkę z drugiej strony, i tak odkręć, może ruszając wystającym bolcem wepchniesz wkładkę...
Witam mam pytanie dotyczące matiza 0.8.Gdy po kilkunastu godzinach chcę odpalić samochód nie jest to możliwe gdyż od razu on gaśnie ,sytuacja zmienia się gdy przy odpalaniu lekko go przygazuje wtedy odpala bez problemu.Gdy silnik się nagrzeje i go odpalam na początku nie wchodzi on w obroty i przygasa.Czy wie ktoś może w czym jest tu problem ?
Na ogol rzeznicy montuja tak, zeby bylo go latwo znalesc w okolicach bezpiecznikow. Jak bedziesz mial problemy ze znalezieniem to idz po diodzie alarmu. Na koncu musi byc centralka :). Jak dobry alarm to po wysadzeniu bezpiecznikow nie odpalisz auta. Nawiasem mowiac; ile auto bierze pradu na postoju? Pozdrawiam!!
Jutro najprawdopodobniej matiz pójdzie do warsztatu, dziś odpalił kilka krotnie bez żadnych trudności. . Jestem ciekawa jaki będzie koszt naprawy.
Sprawdź bezpieczniki pod maską. :) Matizy tak lubią, że pali się jeden bezpiecznik w trakcie jazdy, auto gaśnie i nie można odpalić. :)
DAEWOO Matiz -Pojemność silnika 0.8l rok-1999 Witam, mam problem z samochodem matiz.Gdy go odpalę to chodzi z 5 min a później gaśnie i nie można już go odpalić. Sprawdzane były kody błędów pokazało tylko 1500 czyli klimatyzacja której nie mam . Temperatura rośnie do połowy , dalej już nie. Pompka paliwowa była sprawdzana i działa prawidłowo.
Mam podobny problem z Matizem. Auto nie odpala. Po wielunastu probach odpali i wszystko wpozadku. Ale chcac ponownie uruchomic to nie chce. Brak iskry na swiecy, czasem jedna. Czy to tez moze byc rozdzielacz?
Świece wymienione były na nowe i też nie odpalił. Dopiero na pycha.
Hmm...? różnica czasu ? Może po prostu zapowietrzył się układ paliwowy i były kłopoty z rozruchem . Po kilku krotnym kręceniu odpowietrzył się i odpalił .
Nie orientuję się w " Matizach " aczkolwiek takie zachowanie wskazuje na uszkodzony czujnik położenia wału.
Do jakiego warsztatu bo aż dziw bierze że nie potrafią naprawić tej usterki , Do mirrex and staszex stodoła workshop. Do takiego. To i tak nic ,kiedyś tu czytałem że warsztat rozklada ręce bo nie potrafią odpalić matiza. Corsa D jest bardziej skomplikowana.😂😂😂 Dodano po 1 Pomóżcie rozwikłać tą zagadkę. Ja jestem zielony. To nie ty masz sie o to martwić...
W matizie to się objawia tym że nie odpalisz dziada ,lub pracuje nie równo . Demontujesz przewody najlepiej oznacz sobie gdzie który był odkręcasz bodajże 2 śrubki i demontujesz kopułkę pod spodem masz palec którego zdejmujesz z wałka.
odpalenie plyty odpalenie przyciskiem laguna odpalenie
briggs falowanie obrotów miernik naziemny vectra paliwa
Seat Altea XL 1.6 manual – check engine, utrata napędu, tryb awaryjny, czujnik wału, ECU Peugeot 407 2.0 HDi 100kW 2005 – moment dokręcania panewek korbowodowych i głównych wału