Teoretycznie jest takie miejsce, podstawa aparatu zapłonowego.
czy jak wymienię termostat na nowy to będą nadal ubytki Będą nadal. Wycieka płyn, np na łączeniach przewodów, z chłodnicy, grzejnika nagrzewnicy - tego co nie grzeje, cieknie z kolektora ssącego, lub uszczelka pod głowicą.
Oleju ubywa? Dodano po 1 Zapłon i aparat nie mają nic do rzeczy.
Swiece wymieniałem kiedy? Nigdy bo dobrze chodził ;) To wymień. I sprawdź po ciemku czy nie masz ulotów na WN. Przebieg o niczym nie świadczy- w matizie bardzo prawdopodobna też uszczelka głowicy (przebicie pomiędzy cylindrami) i/lub pierścienie. Jak nie pomoże naprawa zapłonu to sprawdź kompresję.
Może mieć,bo jest silnik nie dogrzany ale u ciebie jest dobry.To musi być uszczelka pod głowicą
Tak rozbierasz silnik od dołu ropujesz myjesz zmieniasz 2x olej . I o ile się nie zatarł to będzie jeździł.
prawdopodobnie problem w pierścieniach.Po remoncie głowicy zaczął ssać olej pierścieniami.
Uszczelka pod głowicą.
prawdopodobnie padła uszczelka pod głowicą
Typowy objaw uszczelki pod głowicą
Halo, nie można wykluczyć pęknięcia kadłuba, ale jest to stosunkowo mało prawdopodobne. Najczęściej jest uszkodzona uszczelka, objawy są typowe
Sprawdź bez termostatu,ale mi to wygląda na uszczelkę pod głowicą.
Nie mówiąc już o rozwalonych prowadnicach zaworów. A tak w ogóle, to nie wiem, czy nie staliśmy się ofiarami trollingu. Autor coś jakby mało zainteresowany.
Zapomniałem odpowiedzieć poszła prawdopodobnie uszczelka pod głowicą, autko na złomie do zamknięcia
matiz rocznik 2000, przejechałem od nowości 138 tyś. rzadko jeżdżony. Wsiadłem po przerwie 3 miesiące (był na badaniu technicznym, przeszedł z buta) ujechałem z 15 kilometrów i nagle dym spod maski. zatrzymałem się, przewietrzyłem i okazało się, że pusty zbiornik płynu chłodniczego. Dolałem bo-rygo ale odholowałem do warsztatu i znowu płyn wyciekł. Mechanik...
jak silnik popracuje to ponaciskaj węże od układu chłodzenia jak są bardzo twarde to masz kłopot z uszczelką pod głowicą
Te objawy nie muszą świadczyć o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą. Możliwe że olej jest kiepskiej jakości. Najlepiej najpierw uszczelnić układ chłodzenia a potem myśleć o wymianie uszczelki, która mało nie kosztuje. Najlepiej pojechać do zaufanego mechanika i wszystko sprawdzi.
A dajcie chłopakowi pogrzebać,zdejmij głowice zobacz co ucierpiało,powymieniaj i będzie dobrze. Uszczelka wiadomo nowa,pasek i napinacz też. Kolejność i momenty dokręcenia głowicy znajdziesz w google.Działaj...
Dzisiaj kupiłem taką uszczelkę i była w opakowaniu ulotka, kolejność ,momenty. Do pioart, szczęściarz jesteś, mnie tylko i zostało. To ja jakiś pechowiec jestem bo nie było:( Mało tego, właśnie rozpakowałem Goetze i... też nie ma:( mogę wstawić zdjęcia
Witam. Wczoraj nagle zaświeciła mi się kontrolka od niskiego poziomu płynu/temperatury cieczy. Okazało się, że brakuje płynu, dolałem go, lecz kontrolka nie spadła, Czy zbiornik wyrównawczy ma podpięty przewód elektryczny? - Tak to w zbiorniku jak jest płyn a pokazuje "mało" to w nim jest syf. Prawdopodobnie po problemie z uszczelką pod głowicą. Mało...
Witam czy mógłby mi ktoś wysłać ta książkę na mmuszka(at)o2.pl mam za mało punktów do ściągnięcia, a padła mi uszczelka pod głowicą. Pozdrwiam
Dolałem w domu 2 litry i było mało
Matiz w samochodowym zakładzie! Musisz mieć niezłe chody. Ale poważnie, to albo Ci przelali, albo pije płyn chłodniczy "wymiana uszczelki pod głowicą". Bardziej niebezpieczny byłby niski stan oleju.
Witam. Objawem uszkodzonej uszczelki jest często masło na korku a także twarde przewody gumowe chłodnicy. Głowicę powinno się planować po każdej wymianie uszczelki bo mało prawdopodobne jest by manipulacje głowicą nie pokrzywiły jej. Nie splanowanie skutkuje ponownym wydmuchnięciem uszczelki.
Do tego trzeba zdjąć głowicę. Uszczelka pod głowicą może być, ale mało prawdopodobne. Do weryfikacji należy zmierzyć kompresje.
Warto zdjąć kopułkę aparatu zapłonowego i zobaczyć czy na palcu i na "słupkach " w kopułce jest biały nalot. Jeśli tak to trzeba go usunąć najlepiej czymś ostrym np. nożykiem, ale to tylko po to by dojechać do domu i kupić nowe za nie wielkie pieniądze. Świece i przewody WN wymienia się co 30 tyś. kilometrów więc skoro nie wiesz kiedy były wymieniane...
Pisałeś że podnośnik słabo podnosi,a jak stoi pod górkę to podnosi lepiej tak?To dolej oleju bo jest za mało.
No i tu jest problem, bo nie doszczelnia tego To powinna uszczelnić uszczelka, tego się niczym innym nie uszczelnia, ten luz jest dlatego, że tuleje powinny być wymienne. Jeśli płyn nie wydostaje się na zewnątrz, to szukaj pęknięcia głowicy, lub mało prawdopodobne, ale cylindra. Ewentualnie zakładasz gównianą uszczelkę.
Za mało.
Oczywiście że zapchałeś sobie nagrzewnice przez własną głupotę. Teraz sciąganie deski wymiana nagrzewnicy i powinno grzać jak nowy z fabryki. PS nigdy nie lej wody , bo przerdzewieje ci wszystko co stalowe w tym pompa wody i uszczelka pod głowicą. A chłodnica i nagrzewnica się zakamienią.
Wymiana pierścieni i tak wiąże się z wymianą uszczelki pod głowicą, bo głowicę trzeba zdjąć, aby wymienić pierścienie. Wymieniłeś olej na mineralny?
Witam wszystkich, potrzebuję pomocy z nową uszczelką w autku takim jak chevrolet Matiz z silnikiem 1.0 8V nigdzie nie mogę znaleźć z jaką siłą dokręcić głowicę i jaki luz zaworowy ustawić??? Z góry dziękuję za pomoc.
Czy ktoś wie jak z dostępem do wszystkich śrub by odkręcić kolektor wydechowy- i co jeszcze muszę zdemontować by uszczelkę zdemontować i założyć. Samochód mało jeździ ale czy może być coś wypalone w głowicy??
Witam Muszę wymienić uszczelkę pod głowicą ale utknąłem na kolektorze. Nie mam pojęcia jak go wyjąć albo odłączyć całość bo jest bardzo mało miejsca. Może ma ktoś jakiś manual? Silnik 2.0hdi 90km rhy Pozdrawiam
na 90% uszczelka lub coś z głowica... może to byc tez wina tulei cylindra ale to mało prawdopodobne jednak mozliwe Dodano po 15 na 90% uszczelka lub coś z głowica... może to byc tez wina tulei cylindra ale to mało prawdopodobne jednak mozliwe
Odkręć tą metalowa rurkę i wyciągnij ją z głowicy. Odepnij cewki i pokręć chwilę rozrusznikiem. Jak zacznie wypływać z tego otworka olej w znacznych ilościach to może być rurka zatkana. Jeśli olej nie będzie wypływał to na 100% masz uszczelkę założona odwrotnie. Miałem takie przypadki ze dwa razy. Dlatego tak się dzieje, że kanał olejowy w bloku jest...
Ja stawiam na uszczelkę pod głowicą. Zapewne masz miedzianą (gówno wartą z resztą) uszczelkę i przebiło ci z jednego cylindra na drugiego lub do karteru skoro kopci z odmy. Tak samo miałem w C360-3P. Zapalał bez problemu ale gdy chciałem ruszyć z miejsca to na wysokich obrotach go dusiło i gasnął. Założyłem zwykłą uszczelką za 30 zł i nie mam już w...
Przed naprawą nie dymił?? i czy były wymienione tylko uszczelki?? Jakoś mało obrazowo to opisałeś.
Chodziło nam o Twój silnik i Twoje auto. Jeśli chodzi o olej to normalne, mało kto demontując wtryski dokręca szpilki trzymające pokrywę zaworów. Płyn może wyciekać albo z magistrali wodnej ( plastykowe węże) gdzie często się uszkadza w tym miejscu co pokazujesz a wymiana jest bardzo czasochłonna i kosztowna bo węże idą aż za silnik, lub tez z uszczelki...
popieram - przez taki włącznik (musi on być na chłodnicy - możliwe że jest razem z czujnikiem temperatury) musiałem w swoim aucie z razu wymienić uszczelkę pod głowicą (na szczęście tylko tyle :D ) Pozdrawiam
Zaczynając szukania wycieku trzeba po pierwsze zerknąć na nagrzewnice pod deską rozdzielczą,jeśli tam jest sucho trzeba patrzeć dalej po rurze -zerknąć na olej czy płyn nie przedostaje sie przez uszczelkę pod głowicą do silnika.Zawsze trzeba zaczynać od mało inwazyjnych i prostych rzeczy
to wina uszczelki pod głowicą jest do wymiany,auto odstawic do warsztatu,chyba ze zalewac układ wodą i jeżdzić tak, ale gorzej bedzie jak po kolejnym zagotowani woda dostanie sie do oleju i wtedy koszty naprawy się zwiekszą,wiec czy warto kompinować??
,,Pojawiła się plama płynu a ostatnio płynu z olejem'' - mało konkretnie . Podejrzana w pierwszej kolejności (z tym objawem ) jest uszczelka pod głowicą .
Na zbiorniku, otrzymałem informację z serwisu, że jeśli zaworek puszcza powietrze to najprawdopodobniej jest przedmuchana uszczelka pod głowicą! Wydaje mi się to mało prawdopodobne!
Za mało danych podałeś (gaz, benzyna) Stawiam na uszkodzenie głowicy, uszczelki pod głowicą i zaworów. Pozdrawiam.
Chodzi mi o doprowadzenie do maksymalnej szczelności zaworów znajdujących się w gniazdach. Czy uszczelkę pod głowicą należy potraktować jakimś uszczelniaczem? Doszedłem do momentu gdzie jeden cylinder próbuje gadać, ale to wciąż za mało do zapłonu. Wie ktoś jakie są koszta szlifowania zaworów? Bo szczerze mówiąc już nie mam na to cierpliwości. Jeszcze...
Brawa dla mechanika.poszedł na łatwiznę bo jeżeli za pierwszym razem gdy pękł pasek i auto zostało lekko przegrzane co skutkowało uszkodzeniem uszczelki pod głowicą powinno się taką głowice poddać probie szczelności a przede wszystkim każdą głowice po przegrzaniu powinno się "splanować" tzn. wyrównać jej płaszczyznę ponieważ aluminium jest materiałem...
Ten silnik ma mały stopień sprężania ale 9bar to i tak mało. Co do wymieniania uszczelki pod głowicą to w 99% jest to błędna diagnoza bo w nich po prostu nie padają w ten sposób, zdarza się jedynie czasem wyciek oleju z przodu. Chyba że silnik ekstremalnie przegrzany, ale wtedy to jest już złom i nie nadaje się do żadnego remontu.
Nie wdaję się w zbędne dyskusje ,proszę poczytać to . www.wrp.pl/gazeta/43/str40.pdf Bardzo słusznie. Artykuł wspomina o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą -mało prawdopodobne, najczęściej uszczelka zostaje wypchnięta/wypalona do zewnątrz, po najcieńszej ściance co powoduje przedmuchy kompresji z cylindra, nie zdarza się wypchnięcie uszczelki w kierunku...
Witam :) Mam problem. Mianowicie moje auto ( Daewoo Lanos 1.6 16v , hb 5d , benzyna ) podczas przyspieszania szarpie , raz częściej raz rzadziej. Mechanik na początek polecił płyn do czyszczenia wtrysków. Wlałem , może malutka poprawa jest , ale dalej szarpie. Poci mi się uszczelka pod głowicą , ale wątpię że to może być przyczyna ( w przyszłym tyg...
Mechanik sprawdził na jednym cylindrze 7 na dwóch pozostałych 11 i 13. Też stwierdził że uszczelka pod głowicą, gdy usłyszałam 950zł stwierdzam że nie odpłaca się tego robić za dużo tego wszystkiego.. Dziękuje za pomoc :D
Popieram kolegę wyżej-jeśli mało jeździsz to normalne jeśli by była uszczelka pod głowicą olej przypominał by mleko albo by były ślady w płynie oleju.Pozdro
Być może turbo pompuje za dużo powietrza robi się wysoka temperatura i wysadza uszczelkę ciśnienie w komorze jest za wysokie Ważne sprawdź układ wtryskowy i kąt wyprzedzenia wtrysku. I tak jak wyżej wspomniano sprawdź kanały wodne chociaż że mało prawdopodobne bo głowica by pękła ale sprawdzić można
Magnum 480 przebieg 900 tys. Z płynu robi się brązowe błoto a z odmy daje jak z czajnika. Mało tego w aucie są nowe tuleje pierścienie obsady wtryskiwaczy uszczelka pod głowicą i dalej w płynie jest błoto. Pomożecie? Jakie jest wasze zdanie?
Termostat, pompa wody, uszczelka pod głowicą lub po prostu zbyt mało płynu chłodzącego. Jedna z tych rzeczy.
Może być wina uszczelki pod głowicą i płyn niewielką ilością dostaje się na tłok i jest wyrzucany przez wydech.Po zdjęciu głowicy będzie widać.
Witam, Mam pytanko do fachowców z tej dziedziny. Od jakiegoś czasu (około miesiąca) w dość szybkim tempie ubywa mi woda z układu chłodniczego. Czy to oznacza uszczelkę pod głowicą. Jeżdzę bardzo mało tym autem a woda ubywa coraz szybciej. pozdrawiam wszystkich i dziękuję za podpowiedzi.
ZA mało informacji żeby diagnozować wrażenia dźwiękowe na odległość . Teoretycznie ta maź na silniku to nie smar z przegubu tylko płyn chłodzący z pod uszczelki głowicy
Największą wpadką Fiata jest chyba gaźnik Aisan w CC 700. Co chwila trzeba regulować- a łatwe to nie jest więc idzie nerwicy dostać, wymieniłem na weber i jest spokój. Dorzucę też układ wydechowy- po roku od wymiany jest przegniły. Poza tym CC 700 nic nie zarzucę, ekonomiczny jest i bardzo mało pali. Jeśli chodzi o CC700 to ja dorzucę padające uszczelki...
Ok, dzięki za kolejne info. U mnie jak dolałem płynu chłodniczego bo było trochę mało (mam nadzieję, że to nie uszczelka pod głowicą) stoi na 1/4 od dołu, przy dogrzewaczu pracującym na full (na zewnątrz -10), więc może jednak termostat. Dziś wieczorem wrzucę kartonik przed chłodnicę i zobaczę jak będzie Pozdrawiam
Uszczelki znalazłem w sklepie, jeszcze mają na stanie, ale to i tak po fakcie bo wyciąłem wcześniej i wymieniłem. Wymiana problemem nie jest. Gorzej z dostępem. Ja akurat wymieniałem uszczelkę pod głowicą to dostęp był idealny.
Daj znać jak wyglądają krzywki. Jest jeszcze jedna mozliwość-jesli dałeś(czy ktoś dał) zbyt dużo silikonu na styku obudowa wałka-głowica to mógł się przytkać otworek którym płynie olej smarujący czopy wałka i krzywki. Tylko wtedy raczej "świerszczy" i długo byś nie pojeździł. Czy dobrze jest podawany olej można zaobserwować przy pomocy latarki. Odkręcić...
[quote="rafal6113"]... "masło" pod korkiem wlewu oleju lub wzrost poziomu oleju albo płynu chłodniczego.... BARDZO mało prawdopodobe. Nawet "masło" pod korkiem to nie koniecznie objaw uszkodzonej uszczelki głowicy. Zrób test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia i się wyjaśni, choć jak wcześniej powiedziano objawy wskazują na uszczelkę.
Mechanik twierdzi ze w zime masło sie robi za mało km robie. A i że ten typ tak ma
Rzeczywiście ciekawy przypadek, mało prawdopodobny, a jednak prawdziwy. Masz rację, uszczelka pod głowicą odpada, przecież głowica nie posiada kanałów olejowych jak w samochodzie. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem, z pewnością jakoś sobie poradzę, a ciekawe przypadki miło widziane na tej stronie.
Megane 3 1.9dci 2010r zbliża się 300tys przebiegu i pojawił się problem, w zbiorniczku wyrównawczym pojawił mi się olej. Na trasie 300km od domu, oleju minimalnie ubyło, nie pojawia się ciśnienie więc uszczelkę pod głowicą wstępnie wykluczam. Kilka dni wcześniej wymieniałem termostat i podkładkę pod wtryskiem, wtedy już było widać, że coś się osadza...
Zbyt mało oleju w mieszance, źle ustawiony zapłon, przytarty cylinder, uszkodzona uszczelka pod głowicą, nic innego nie przychodzi mi do głowy.
Jaka może być przyczyna przegrzania się silnika podczas pracy Mało oleju, termostat, brudna chłodnica. Skąd pewnośc że się przegrzał.
Tak ,tylko akurat to nie musi być problemem ,jak i uszczelka pod głowicą mało kiedy pada w tych silnikach,po coś to zwalał?Wymiennik jest z przodu silnika ,to taka aluminiowa chłodniczka idą do niej dwą węże układu chłodzenia.Reszta korpusu jest zintegrowana z obudową filtra oleju.Na początek połącz układ chłodzenia bez wymiennika i sprawdź efekty albo...
Zależy ile materiału zeszło podczas planowania głowicy. Może faktycznie podwójna uszczelka coś poradzi. Wszystkie tłoki kolidują? Królu złoty, jakie to ma znaczenie, skoro tłok bije bezpośrednio w głowicę, nie w zawory? Należy oddalić głowicę np. poprzez podwójną uszczelkę. Może złożono bez uszczelki? Może stuki w zawory z powodu niezsynchronizowania...
Za mało opisane wygląda że silnik to padlina.
Nawet jeśli by miał takowe odcięcie paliwa to nie wyglądało by to tak jak opisujesz, napisz coś więcej jak to jest z tą uszczelką pod głowicą napisałeś że jest ale czy była zmieniona ?? Te 5 atm. to trochę za mało i ja raczej oscylował bym wokół tego jak napisałem wyglądało mi to na uszczelkę pod głowica ale trudno powiedzieć tak z tego co opisujesz...
Witam, byłem na wymianie oleju w moim BMW e46 i mechanik powiedział mi, że mam jakiś wyciek, zobaczyłem do zbiornika z płynem chłodniczym i było go bardzo mało, dolałem płynu, niby mieszalnego z każdym innym płynem, patrzę na drugi dzień i zrobiła się biała "maź", coś jak majonez. Pojechałem do mechanika, po jednym dniu mechanik stwierdził, że to uszczelka...
Może to być krzywa przylgnia na głowicy, uszkodzona (o ile kopci i ubywa płynu chłodniczego) lub za gruba uszczelka głowicy, uszkodzony zawór membranowy lub Nic nie kopci nic nie ubywa płynu wiadomo wszystkiego nie sprawdziłem bo musiałbym cały silnik rozkręcać pali z kopniaka zawór membranowy kiedyś wyjmowałem nie było prześwitu wszystko nowe zakładałem...
Witam. Matiz kopci z tłumika ciężko określić czy to niebieski czy szary dym przy tym pluje olejem. Postanowiłem wymienić uszczelkę pod głowicą nie radze tego nikomu jeśli ma duże dłonie, nic nie dało co to może być głowice sprawdzałem wymyłem nic nie widziałem, żeby była pęknięta. jaki jest procent ze to pierścienie.
Witam kolegów. Głowica wyremontowana,nowe uszczelniacze, uszczelki filtry i olej. Auto odpalone,chodzi równo, fajnie się wkręca na obroty.Wnioski: nie wiadomo którędy przedostawała się "mieszanka" (paliwo-olej) . Albo uszczelką pod głowicą,uszczelniaczami, lub (mało prawdopodobne) odmą,rozpylona "mieszanka"po przez wał korbowy, w postaci mgiełki zostawała...
Jeszcze a popros Corolli, ten wariujący klimatronik to chyba jakaś usterka, a nie fabryczna niedoróbka. Szukałem opisów podobnych przypadków i nic, są opisy innych typowych awarii jak uszczelka, głowica, zapowietrzenie układu chłodzenia, mało płynu w układzie czy uszkodzenie sprężarki, ale takiej specyficznej reakcji na słońce nie znalazłem.
Samochód już jakiś czas temu odebrałem od mechanika okazało się że była wydmuchana uszczelka pomiędzy dwoma tłokami po za tym był wymieniony kolektor powietrza, uszczelka pod nim, była planowana głowica, płyn w chłodnicy wymieniony coś tam gazownik musiał nawiercac i łącznie za naprawę wyszło mnie 850 zł
ja uważam( bo taki kliento m kupuje ) że świece a szczegulnie żarowe powinny być sprawdzonych marek tj. NGK , niekture BOSCHe, oraz CHAMPIONy jak masz założone jakieś włoskie g... to odrazu je wyrzuć i dobierz nowy w/g katalogu bo może ktoś założył ci nie do tego silnika. jednak chciałbym jeszcze nadmenić że jeżeli po wymianie świec nadal to samo to...
Znajomy mechanik powiedział, że może to byc właśnie jedną z przyczyn i wymieniłem termostat i czujnik temperatury Znajomy mechanik jeżeli oglądał samochód, powinien wiedzieć na pewno, czy termostat jest przyczyną. I po wymianie widać nic się nie zmieniło temperatura wody przekracza 100 stopni, a wiatrak się nie włącza - gotuje się silnik. I nie będzie...
No właśnie wszystko źle opisałeś i mało co z tego da się zrozumieć ;-) No ale nie obchodzi mnie to :D Do rzeczy ;) Jeśli dobrze rozumiem to zrobiłeś taki "myk", że założyłeś nowy tłok, pierścienie a starą głowicę tak? Jeśli tak to wybacz mi mój drogi ale nie wróżę temu silnikowi długiej wieczności gdyż należy wiedzieć, że zawsze wymienia się wszystko...
Zobacz [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... temat. Przyczyna może nie być związana ani z drożnością głowicy ani z jakością tuszu, w grę może wchodzić wspomniana uszczelka na styku głowica - pojemnik z tuszem, czasem rozszczelniona głowica (mało udokumentowanych przypadków dla Canona - częściej w ten sposób padają...
To ja dalej jestem w kropce. Za mało Ci podałem ? Jeżeli ten pdf Cię nie przekona, to ja nie widzę przyszłości :cry:
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Prawdopodobne najczęstsze uszkodzenia to: 1. Uszczelka między głowicą a płytą zaworową wydmuchana 2. Pęknięta blaszka zaworowa Dodano po 4 Należy dodać, że kompresor tego typu ma sprawność rzędu 40%, co wiąże się z tym że w cyklu 10 minutowej pracy kompresor może działać tylko 4 minuty i następnie 6 minut przerwy i tak cyklicznie. Jeżeli kompresor włącza...
Witam Mam taki problem: Płyn z chłodnicy przechodzi do zbiorniczka wyrównawczego i nie wraca z powrotem. Korek od chłodnicy dobry - wymieniony na nowy. Z układu chłodzenia nigdzie nie cieknie. W chłodnicy nie ma oleju, ani w silniku płynu z chłodnicy. Wydaje mi się że problemem moze byc głowica, lub uszczelka pod głowicą, jak to sprawdzić co to jest. A...
To nie gówno tylko profesjonalnie wykonana robota, raczej auto dostaje za mało powietrza albo jest problem z przytkanym wydechem, zastanawia mnie zwiększone zużycie paliwa. Profesjonalna robota to działa jak należy, a to jest gówno
tłok wychodzi po wyżej cylindra ok. 1mm i blokuje się na głowicy. Da się coś z tym zrobić? A potem tak: Mam blachę aluminiową grubości 1mm. Zostawiłem oryginalną uszczelkę i dołożyłem aluminiową-mało. Dołożyłem drugą aluminiową i także mało. To w końcu ile ten tłok wystawiał nad cylinder? Wiecej niż 2mm? Czy jak skręcasz to się pakiet prasuje tak mocno?...
Zbyt mało danych pozostaje nam tylko strzelać. Ktoś mocno splanował głowicę ale nie opuścił gniazd zaworowych i złożył na starą grubości uszczelki. Jeśli koła paska rozrządu na klinie i mocne zebrana głowica (ponad wymiar graniczny) = przestawienia rozrządu. Potencjalnych przyczyn jest dużo dużo więcej.
Chyba że jednak pod dużym obciążeniem pojawia się ciśnienie z cylindrów... Czyli przedmuch z uszczelki pod głowicą? Wg mnie raczej mało prawdopodobne, bo wg mnie, gdyby tak było faktycznie, to przy odkręconym korku, na zimnym silniku (zamknięty termostat), po uruchomieniu silnika, poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym jechałby zaraz do góry. Przy otwartym...
Pierścienie, uszczelka pod głowicą mogą być przyczyną pomiary i będzie wiadomo :)
AFN ,AVG. z reztą mało wazne . chodzi o to jak pompa jest ustawiona kont wtrysku był vagiem sprawdzany czy poprostu na blokade????
Twój post nr4 wcale nie brzmi jak pytanie tylko stwierdzenie więc popraw. Pęknięta głowica to to samo co przedmuch uszczelki pod głowicą - może i często objawia się nadmiernym wzrostem ciśnienia w ukł chłodzenia. Gotowanie zaczyna się jak płynu w układzie jest już mało co skutkuje brakiem jego krążenia.
Jak nie ma śladu nigdzie, to znaczy, że go zjada - uszczelka pod głowicą? Olej obejrzyj jak wygląda. Ile tego płynu musisz dolewać? Jak mało to nie będzie śladów w oleju.
Witam, problem zdaje się wylazł. Dolewając płynu chłodniczego postanowiłem skorzystać z okazji, że zaglądam do zbiorniczka wyrównawczego i przygazować. Efekt - bombelki. Więc uszczelka pod głowicą albo - mniej prawdopodobne - pęknięta głowica. Płyny się o dziwo nie wymieszały. Nie widać oznak obecności płynu chłodniczego w oleju ani oleju w płynie chłodniczym....
20 Km to za mało by maź odparowała. Skuteczniej nagrzać go na postoju by 3-4 razy wentylator się włączył i powinno zniknąc.
taki efekt ma jeszcze wydmuchana uszczelka pod głowicą pomiędzy cylindrami ,ale wtedy nie powinno ustępowac po nagrzaniu (mało prawdopodobne)ale na pewno nie panewki(odwrotny efekt)
Najprawdopodobniej tak zrobię tj. spuszczę olej i sprawdzę ile go jest a ile powinno być. Tylko teraz proszę o radę co zrobić jeśli się okaże, że oleju jest za mało? Oczywiste, że zalać odpowiednio ale czemu jest go za mało? Przed nowym rokiem samochód miał robioną uszczelkę pod głowicą z tego powodu, że oleju ubywało a znajdywał się w płynie chłodzącym....
1 litr oleju to mało skoro nic nie było. W twoim przypadku to masz pierścienie do wymiany i pewne uszczelkę pod głowicą. Gdy pierścienie są do d*** to silnik traci moc i "bierze" olej. Wymiana naprawi problem
Niestety nie udało się przywrócić ogrzewania. Pomimo wielu prób płukania, przedmuchiwania czy płukania pod ciśnieniem. Odpięte wężyki ze zbiornika wyrównawczego. Nagrzewnica zabita na amen. Wężyk od strony kierowcy parzący, natomiast od strony pasażera zimny. Nie ma możliwości dostania się do samych wężyków i ich ściągnięcia. Przy którejś tam próbie...
uszczelki głowicą matiz daewoo uszczelka głowicą uszczelka głowicą fabia
jumper przekaźnik świec akumulator izolować sprężyna siłownika krups
telewizor samsung restartuje telewizor samsung restartuje
Wiązka CAN w Porsche Cayenne 9PA 2003 - komunikacja zawieszenia Lokalizacja bezpieczników i przekaźników zawieszenia Porsche Cayenne 9PA 2003