centralka oryginalna Dostaje zasilanie +12V i masę ?
Ale sterownik masz fabryczny, czy dokładany? Więc teraz centralny jest obsługiwany tylko z kluczyka? Oczywiście, że nie ma problemu, by w tak prostym systemie zastąpić stary sterownik nowym. Jeśli ten stary ma właściwe zasilania i otrzymuje poprawnie sygnały sterujące, to możliwe, że uległ uszkodzeniu, a jego naprawa jest reguły nieopłacalna.
Pewnie kable przewody popękały od dokładanego siłownika,albo umarła centralka uniwersalna którą ktoś dołożył. Pozdrawiam
Kolego pierwsza rzecz to taka że ten alarm to tragedia, wywal go i wstaw coś nowszego i działającego, jak widzę te piloty nerki to aż mną rzuca chyba jeden z najgorszych alarmów jaki wychodził. Po drugie to Ty odnalazłeś moduł centralnego zamka ale on nie ma modułu radiowego to tylko centralka która steruje z zamka kierowcy resztą drzwi. Gdzieś indziej...
to jest tak ze master steruje i jeśli naciśniesz dzyngla od drzwi w których jest siłownik mastera to zamknie ci wszystkie drzwi jeśli przekręcisz kluczykiem żeby zamknąć to tez zamkniesz wszystkie drzwi:) Dodano po 5 założenie dwóch slavów uniemożliwia zamykanie wszystkich drzwi z kluczyka.
na slupku po stronie pasazera
podłączyłem masę pod zawias w drzwiach Podłącz do stałego punktu karoserii, oczyść miejsce podłączenia z lakieru. Sprawdź na złączu centralki c.zamka czy jest zasilanie. Kierunkowskazy podłącz do niebieskiego i niebiesko/szarego przewodu, znajdujących się w wiązce przewodów za panelem bocznym tapicerki słupka po stronie kierowcy.
w stykach "mastera"
Na dzień dobry sprawdź czy master daje te masy bo może np są dwie i wtedy nie widzi zmiany stanów.Podstawa to co na kolorach które opisałem i jak na nie reaguje.Jeżeli to st1000 to schemat znajdź i w domu na stole sobie sprawdź.
Ten sterownik ma tylko funkcję ,zamknij i otwórz. Powinna zostać tamta centralka a ta jako dodatek, podłączasz sterowanie masą. I wtedy dwa przewody z pilotowej dajesz na biały i brązowy.
Bezwzględnie zastosuj bezpiecznik.
Z powodu rearmingu powinien podłączyć wszystkie krańcówki, ewentualnie lampkę która go skasuje. Same drzwi kierowcy nie wystarczą. Autora tematu proszę u uzupełnienie danych dotyczących marki, modelu i rocznika pojazdu.
Zależy jaki masz centralny zamek, diody się stosuje jak masz jeden pojedyńczy przekaźnik od sygnalizacji światłami, mimo że są dwa przewody do kierunków, to są one lutowane do jednego punktu na płytce. Dla bezpieczeństwa można dać diody, zwykłe prostownicze, co najmniej na prąd 3-5A, żeby się nie grzały http://obrazki.elektroda.net/22_12239052...
Chcesz wkladke zamek i kluczyk ? Moge ci podeslac. Nie wszystkie matizy mialy zamek w klapie tylnej.
W drzwiach kierowcy masz siłownik master bez siłownika ;) czyli samą wkładkę ze stykami, musisz go zastąpić siłownikiem master a alarm może sterować silnikiem tego siłownika (za pośrednictwem przekaźników).
Są dwie wersje instalacji zamka w Matizie:
Buzzer pobiera bardzo mało prądu. Zamek tego nawet nie odczuje. Nie dokupuj zatem dodatkowego transformatora, bo to niepotrzebne i tylko sprawi ci dodatkowy kłopot.
siłownik w drzwiach kierowcy jest "mechanicznie"(kluczykiem)sterowanym modułem CZ.podłącz przewody fabryczne,wykorzystaj 2 przewody i zamontuj siłownik slave.Niczego nie podpinaj pod oryginał!! Co ty pleciesz,slave jest sterownikiem mech,od kiedy to on ma kable sterujace???Wstawil sterownik i slave,a by miec zamek na pilota. Autor tematu niech sprawdzi,czy...
pkhner - coś chyba odwrotnie powinno być według twojego tłumaczenia. Bo jakby siłownik był za luźny, to otwierałoby wszystkie drzwi z pilota, a z kluczyka, tylko kierowcy. A autor pisze, że akurat jest odwrotnie. Chyba, ze alarm mu tak "cwanie podłączyli", że alarm mu bezpośrednio steruje siłownikiem drzwi kierowcy, a ten dopiero porusza resztą w drzwiach...
witam posiadam matiza z 99 roku i chciałem dzisiaj podłączyć sterownik zamka centralnego na pilota i podczas podłączania zrobiłem jakieś zwarcie i usłyszałem jakby przepalenie się bezpiecznika i chciałem się zapytać gdzie w matizie jest centralka od zamka szukałem wszędzie i nic sprawdziłem tez wszystkie bezpieczniki i są dobre
Witam,mam mały problem. Jakis czas temu zamontowałem do matiza 4 siłowniki i centralkę ale nie na pilota, w 2 przednich drzwiach siedzą siłowniki master, z tyłu slave. Po podłączeniu centrali bez pilota wszystko chodzi jak należny, sterowanie jest (masą). Od centralki zostały 2 piny, biały i brązowy do podłączenia sterowania zdalnego.Tu schemat http://obrazki.elektroda.pl/1382420200_1...
aha w takim razie bede szukał uniwersalnej centralki, dzięki za oświecenie. :)
Leniuszek z Kolegi, chwila szukania.... http://daewooforum.pl/temat37682.html
Witam Pszukuję schematu zamka centralnego w matizie, Padł mi gdzieś bezpiecznik i nie mogę go zlokalizować.
Witam Oryginalny sterownik C.Z. jest w drzwiach kierowcy.
Wiem widziałem własnie.
Mam pytanie dotyczące samochodu Daewoo Matiz. Chciał bym do fabrycznego centralnego zamka założyć sterowanie z pilota. I tu moje pytanie. Jak zbudowany jest ten centralny zamek? Jedni piszą że nie ma on żadnej centralki, inni że jedna jest. A jeśli jest to gdzie jest umieszczony? I jeszcze problem siłownika w drzwiach kierowcy. W kilku tematach znalazłem...
dziękuje pogłówkowałem i założyłem działają pozdrawiam
Mostkować , ale z czuciem :-) Tutaj masz schemat centralnego zamka peugeota 405, co prawda GLX, roczniki 93-95, ale powinno byc tak samo. Schemat do starszych 405 mam tylko w mało czytelnej formie.
Potrzebuję podłączyć alarm LEGENDFORD z wdudowanym sterownikiem zamka centralnego do istniejącej instalacji w samochodzie MATIZ JOY posiadający zamek elektryczny sterowany kluczykiem.Proszę o schemat podłączenia z opisem kolorów przewodów. Nie używaj dużych liter w tytule -->REGULAMIN pkt 10.9.
to Prestige APS 150MX http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
jak wyzej w temacie pomozecie mi podlaczyc sterowanie radiowe do centralnego zamka mam centralke z pilotami ale w dzwiach kierowcy niema silownika tylko jakies cos niewiadomo co jak to podlaczyc prosze o pomoc
Ja robię takie rzeczy namiejscu u klienta z dojazdem. Najpierw biorę stacyjkę (lub zamek) do warsztatu, zwykle tego samego dnia przyjeżdżam z kluczykami i koduję je do immo.
wymieniłem kondensatory na inne o troszke większej pojemności i teraz ten moduł podaje impuls napięcia minimalnie dłuższy niż poprzednio, dzięki temu wszystkie siłowniki zdążą zamknąć zamek przed zniknięciem tego impulsu, wszystko działa poprawnie i jest ok, temat uważam za zamknięty
Hej, Od paru dni walczę z centralnym zamkiem oraz z alarmem w Matizie. Centralny zamek dorzucony przeze mnie (nie fabryczny). Problem polega na tym, że pilot od alarmu nie otwiera auta po kliknięciu rozbrojenia, alarm reaguje i rozbraja ale nie otwiera centralnego zamka. Kiedy kliknie się na pilocie na kłódkę auto się zamyka. Według schematu co posiadam...
Bateria w pilocie sprawna gdyż kiedy naciskam przyciski to świeci się czerwona dioda w pilocie, ale wogóle nie reaguje central zamek ani autoalarm. Zły tok myślenia,to że świeci nieznaczy że bateryjka dobra,sprawdz miernikiem i wtedy będzie jasne,może ma ok.10v a jak naciskasz przycisk to spada np. do 3v.Miałem taki właśnie przypadek i niemal co niewymontowałem...
Skoro czytnik pracuje na 125kHz możliwe będzie dodanie zamiast karty breloka pracującego na tej samej częstotliwości, mało tego - są także stickery RFID.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
zamek działa bez wiekszego tarcia, w końcu autko nie jest az tak stare, wcześniej zawsze zamykał ten siłowniczek ale bywało ze nie do końca wciągał ale drzwi były zamknięte
A sprawdzałeś baterie? Z tego co wiem to jak napięcie spadnie poniżej 12V to piloty po prostu przestają działać.
ten 2 kluczyk to od bagażnika wymieniłem zamek w tylnej klapie
Tylko że się nie ds bardzo mało podnosi się zamek
a mozna zamontowac jakos tanio centralny zamek w Matizie?
Oczekiwalem odpowiedzi od kogos kto bedzie znal sie wlasnie na matizie bo w skrzynce bezpieczników w srodku auta w matizie jest miejsce na bezpiecznik wlasnie do centralnego zamka i głownie wlasnie chodzi mi gdzie są te przewody z tej skrzynki bezpieczników ktore idą na centralny zamek??????
Pytałem. Możesz montować bez problemu abyś dobrze wyregulował i będą służyć długo i bez awarii. W matizie zamki lekko chodzą i spokojnie najtańszy zestaw centralnego poradzi sobie z nimi. Pozdrawiam
Witam! Posuzkuję rozpiski do w/w autka . Czy w tym samochodzie zamek jest jak w każdym Daewoo-stycznik w drzwiach kierowcy i konieczność dokładania siłownika,czy może już go ma.
Nie otwiera się czyli siłownik ani nie drgnie czy nie otwiera bo "za mało" podnosi się "dzyndzel"?
Zapomniałem dodać że samochód ma 15 lat i 35000 km... Od spodu i od środka fabryka. Dodano po 27 Nie ma alarmu ani centralnego zamka.
Tu masz kolego dokładnie opisane http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... szukaj jak mało było wielokrotnie opisywane
Zielsko93 napisał: Jestem skłonny wysłać liter miejscowej wódeczki dla osoby która pomoże mi zainstalować sterownik Miejscowej, czyli skąd? A mówią, że moderatorzy na tym forum mało pomagają.... ;)
Centralkę możesz mieć jak starszy matiz w zamku drzwi kierowcy (bez sterowania pilotem), lub na przednim prawym słupku, ta już pod pilota z alarmem. Zacznij od bezpiecznika i namierz swoją centralkę zamka. Chcesz materiały, szukaj "chevrolet-manual", lub "Chevrolet Europe TIS", coś gdzieniegdzie jeszcze działa.
Witam. Mam co najmniej dziwny pomysł/pytanie... Czy są w sprzedaży jakieś multi piloty do aut/bram? Konkretnie chodzi mi o to, aby mieć jeden pilot do dwóch aut i bramy w jednym. 1. brama sterowana jednym przyciskiem 2. Matiz-uniwersalny centralny zamek, trzy przyciski-otwórz, zamknij i bagażnik 3. Mercedes-uniwersalny centralny zamek, dwa przyciski-otwórz,...
Kup jakiekolwiek przekaźniki, byle przełączały prąd rzędu kilku amperów. np: A203 tyco lub siemens (to są dobre jakościowo przekaźniki) pozdrawiam
Mało tego, można zrobić wiele przycisków do otwierania zamka bez podnoszenia słuchawki. Bo ja mieszkając w domku jednorodzinnym i widząc kto stoi przy furtce nie muszę biegać do przedpokoju aby podnieść słuchawkę, tylko naciskam dodatkowy przycisk i patrzę przez okno czy kolega wszedł.:D
centralny zamek był założony fabrycznie, a moja centralka c.z. znajduje się nad nogami kierowcy ( tak powiedział fachowiec od alarmów przy zakładaniu czujnika przechylenia ) zobaczę najpierw bezpieczniki, ale nie wiem czy to one sa winne, bo zanim całkowicie padł c.z. to raz otwierał, raz nie wszystkie drzwi . ( początkowo myślałem ze to jest zwiazane...
Tak więc wygląda na to, że jest to "brak luzu" (Raczej "wadę fabryczną" wykluczam, ponieważ poprzedni zamek musiałby mieć ten sam "feler". Mało prawdopodobne. A "brak luzu" mógł powodować złą pracę poprzedniego zamka. Żeby wykluczyć wadę fabryczną to zamiast "dziesięć" razy zamykać i otwierać furtkę, sprawdź zam zamek bez zamykania furtki. Jeśli pociągniesz...
nie wiem ile pójdzie Matiz, ale Tico 160 idzie ;) i jeszcze się chce rozpędzać, ale ja już wymiękłem... bo maska falowała tak że chciała się oberwać z zamka i otworzyć ;) i to na gazie! więc Matiz powinien pójść przynajmniej tak samo, wszak to to samo podwozie i silnik, dodatkowo na wielopunktowym trysku
Z tego co piszesz to w twoim aucie zamontowane jest dodatkowe urządzenie- prawdopodobnie alarm lub centralny zamek+odcinka przeciwkradzieżowa (immobiliser jak to określasz). Natomiast jest jeszcze fabryczny immobiliser zamontowany ale nie o nim tu mowa. Teraz musisz znaleźć w aucie gdzie instalator umieścił ową centralkę i sprawdzić czy faktycznie jest...
0R5 to znaczy to samo co 0,5R (litera R oznacza omy). Tak samo jak 1k5 oznacza 1,5 kilooma. Myli drugi wiersz, te 12V, termistory i pozystory nie mają podawanego napięcia. Ale może to głupkowate oznaczenie wymuszone przez producenta samego zamka. Są jeszcze bezpieczniki polimerowe o podobnym wyglądzie, bywają "samopowrotne" ale wartość 0,5 (załóżmy,...
No ja już tu czegoś nie rozumiem. Specjalnie podałem schemacik połączeń pompy z zamkami. Nawet, gdyby kolory były inne to i tak wszystko widać dokładnie. Jaki jest problem w powieleniu styków zamka przekaźnikami? Dla pewności omomierz w dłonie zbadać przypadek zamka, zrównoleglić styki zamka przekaźnikami do przewodów i wtedy nie ma różnicy, czy sterowanie...
Mało prawdopodobne aby 2 piloty padły w jednym czasie , racze stawiam na centralkę
a centralny zamek z pilota już nie zadziała?
W dieslu wadliwy wtryskiwacz uszkodzi tłok w benzynie mało prawdopodobne jeżeli wtryskiwacz jest w kolektorze ssącym. Po wyciągnięciu tłoka sprawdź czy zamki pierścieni nie ustawiły się w jednej linii.
Witam, mam problem z zestawem... jak w temacie. Jeden z dwóch zamków (główny) ma problem z otwarciem drzwi. Zmierzyłem na nim napięcie i wychodzi ok 6,5 do 6,9V, to raczej za mało (zamek 8-12V). Pytanie, czy problem leży po stronie starej już instalacji, czy raczej zasilacza? Całość zasila unimet 18N do którego nie mogę znaleźć schematu, więc jeżeli...
No ja mam podobny przyrząd, tylko samoróbkę. Da się to zrobić samemu, ale trzeba się nagimnastykować, no i dłużej schodzi. Ale np. w silnikach bmw nie daję rady sam, za mało miejsca żeby precyzyjnie założyć zamek. Wiesz, wyjąć zawszę dasz radę, przytrzymasz dźwignię ramieniem, zamki rozchylisz śrubokrętem i wyjmiesz magnesem, albo same wyskoczą i masz...
Niestety to nie centralka bo już podłanczałem inną i nic to nie dało.Mało sie na tym znam ale wydaje mi się że tu problem jest w zamkach z siłownikiem,bo jak juz pisałem wcześniej małem inne zamki z słownikami i podłączyłem je przez pomyłke na odwrót czyli prawy do lewego a lewy do prawego to wszystko działało poprawnie.
mało szczegółów... spróbuj tego http://obrazki.elektroda.pl/2707428000_1...
witam mam pytanie czy montaz dotyczy tylko Tico czy Matiz tez wchodzi w rachube? Pozdrawiam
Mogą, to być np. nieszczelności na wszystkich obwodach, dlaczego by nie. Trzeba , to sprawdzić. Można np. (mało higieniczne :D ) zaciągnąć buzią, przytkać językiem i sprawdzić czy trzyma :-)
Najprawdopodobniej padł mikro styk w zamku bagażnika, brakuje sygnału. Użyj środka penetrującego, najlepiej do styków, i lej w zamek zamykając i otwierając zamek. Wprawdzie mało prawdopodobne ale nie zaszkodzi a może zadziała. ps. o ile zadziała to na niezbyt długo - wymień zamek.
Moduł komfortu służy jako odbiornik pilota, sterowanie lampką oświetlenia wnętrza i klapą bagażnika, niczym więcej. Można go wypiąć, a centralny zamek z kluczyka i sterowanie szybami muszą działać dalej. Mało z tym, będzie działać nawet domykanie i otwieranie szyb z zamka drzwi kierowcy.
Marka: Model: Chassis (płyta lub główne podzespoły): Matryca/Panel (jeśli występuje): Inne (uwagi): Witam jak w tytule mam taki alarm chyba st 100 jak na załączonych fotkach zamontowany w matizie.Problem tkwi w tym ze trzymając pilota przy szybie otwieram centralny zamek z dalszej odległości martwy,bateria w pilocie nowa,antena przedłużona przewodem...
Rozumiem, ze masz fabryczne piloty do centralnego zamka i chcesz podpiąć alarm bezpilotowy? Uzbrajanie i rozbrajanie weź z wiązki idącej do drzwi (przewody do siłownika w drzwiach). Rozpiskę posiadam do Premacy od 2001r. Na wszelki wypadek podesłałem ci na PW. Co do dźwięku przy uzbrajaniu i rozbrajaniu alarmu to przepisy zabraniają ich stosowania na...
pomocy!! mam pytanie , czy przy wymianie stacyjki w matizie z imobilajzerem wystarczy wymienić wkład i będzie ok? czy trzeba dodatkowo programować nowy klucz . i jak dostać się do zamka drzwi (mam wkłady do wymiany). pozdrawiam .
Przydało by się poznać model napędu. Bo są takie które mają możliwość podpięcia mechanizmu rozsprzęglającego na linkę. Wtedy zamek montuje się w mało rzucającym się miejscu lecz dostępnym z zewnątrz i można sobie rozblokować napęd i ręcznie otworzyć.
No tak tylko mało który siłownik centralnego zamka ma taki skok żeby mógł otworzyć całą przepustnicę.
Matiz rocznik 2000 szyby mechaniczne na korby, bez centralnego zamka. Potrzebuję wymienić drzwi od strony kierowcy. Drzwi już mam, czekają w kartonie ze 2 lata na wymianę. Po drodze nie działa głośnik w drzwiach i chciałbym znaleźć przyczynę. Będę też wymieniał zamek w drzwiach, który już mam. Z kabli nie mam tylnej wycieraczki i tylnego spryskiwacza....
Rozumiem że w zamku kodowym masz przekaźnik. Jak zamek zadziała to zamknie obwód dla cewki (przycisk reset jest normalnie zwarty) i przekaźnik zadziała, zamykając samemu sobie obwód dla cewki. W tym momencie nawet jeśli puści styk z zamka to i tak przekaźnik sam sobie trzyma napięcie. Stan ten utrzymuje się dopóki nie zostanie wciśnięty reset i nie...
Witam, posiadam fabryczny centralny zamek i ostatnio wystąpił następujący problem. Przy zamykaniu "master" daje za krótki impuls do pozostałych siłowników, przez co drzwi się nie zamykają. Przy otwieraniu wszystko jest ok. Który element w "masterze" może być za to odpowiedzialny? Z góry dziękuję.
to zdemontuj centralny zamek,albo łatwiej-wyjmij bezpiecznik.
Witam kupilem ostatnio modól sterowania zamka centralnego lecz nie mam żadnego schematu jak go podlaczyc.Jezeli ktos z was moglby mi pomóc to bardzo prosze.POZDRAWIAM. dokladnie.Modól kupilem na allegro,niestety poprzedni wlasciciel nie pomyslał ze schemat tez mi sie przyda :) I jak? znalazles cos ?
niestety ale korzystałem z tej informacji ale to wszystko mało
Z centralki wychodzi różowy i jest w nim +12V. Podłączasz go do czerwonego w syrence. Czarny z syrenki ciągniesz gdzieś na karoserię (do masy) bądź bezpośrednio pod minus do akumulatora. Prościej się nie da. Na przyszłość też pamiętaj że chyba nie ma centralki w której różowy, pomarańczowy, żółty, czerwony, czerwono-biały był by masą!!! Te kolory zawsze...
dzięki, masz może dokładny schemat instalacji elektrycznej Peugeota 206? Ten co mam jest mało czytelny.
Dziurki nie nasz, bo jest wkładka na kluczyk, a że nie działa, to już inna sprawa. Nie pozostaje nic innego, jak zdjąć tapicerkę w bagażniku i będziesz miał cięgło od wkładki zamka do rygla, ciągniesz i otwierasz. Można też próbować podać napięcie na przewody od rygla, ale mało miejsca na grzebanie na leżąco w bagażniku i trzeba uważać żeby nie usmażyć...
z tego co widzę te czynności pozwolą zdjąć obudowę zamka, a dalej co ? pomijam znowu fakt, że jest mało miejsca i niewygodne dojście do tego zamka...
Dzień dobry. Po uruchomieniu jakiegokolwiek programu włącza się pompa i po kilku sekundach kończy program i otwiera zamek. Co to może być? Dziękuję z góry, jak mało który 😉 https://filmy.elektroda.pl/9_1706770833....
witam, jak w temacie mam problem z modułem komfortu. nie działa mio centralny zamek i szyby,a z kluczyka otwierają mi się tylko przednie drzwi ,ale jest tak tylko rano, po paru godzinach wszystko funkcjonuje dobrze. może to przyczyna jakiś zawilgoconych kabli czy coś takiego? czy ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać tego problemu..
MERA robi c. zamki do Matiza i tam siłownik jest pod dzyndzlem do ryglowania drzwi. Siłownik wchodzi poniżej otwartej szyby - więc cięgno jest dość długie. Chodzi idealnie. Obok zamka wsadzić siłownik to chyba za karę. Tam kompletnie nie ma miejsca. Co nie znaczy że się nie da :).
Narysuj jak wyglądają te zamki w bębnie ich wzajemne odległości, rozstaw wymiary, otworów dla zaczepów oczywiście w tym bębnie to może coś do tego bębna się dopasuje bo same fotki to za mało. Mam na myśli jeden zamek w tym bębnie, bo pozostałe są identyczne. Zrób to starannie i dokładnie bo to jest istotne.
Witam, czy może ktoś wytłumaczyć, krok po kroku, jak to działa? Film stary i mało co widać. Otwieranie zasuwki odbywa się za pomocą centralnego zamka samochodowego. Podkreslę, że nie znam się kompletnie. https://youtube.com/watch?v=...
Oczywiście, że pod G. Punto, Punto Evo transponder musi być prekodowany pod dany samochód. Sam pin i transponder to za mało. Prekodowanie pod nadajnik centralnego zamka (zintegrowany z immo) to też temat nie łatwy. Jak coś, to zapraszam do mnie - daleko nie ma.
Za mało danych. Nie wiemy jaki jest zasilacz i chociażby jak zrealizowane jest otwieranie zamka. Póki co to można podejrzewać uszkodzenie zasilacza. Z niego to powinno wychodzić wywołanie (melodia). Proponuję sprawdzenie tego faktu za pomocą jakiejś słuchawki, którą należy podłączyć pod wyjście generatora w zasilaczu i masę. Powinno głośno i wyraźnie...
Dzięki za zainteresowanie ! Trochę mało prawdopodobne. Wymieniony prawy zamek jest nowy. Poprzedni nie dawał się otwierać z zewnątrz, tylko od środka. Pozdrawiam edex
podpina sie do glównego gniazda bo innego nie ma, a sprawdzic mozna vagiem , modól komfortu albo centr zamek. Pozdrawiam.
Wszyscy tu mądrze radzą ale tak naprawdę to nikt nie wie o jaki siłownik tu chodzi? Oryginalny czy nie. jeśli nie to TESOR, MERA, SPAL albo jeszcze inny (3 czy 6 kg). Na każdy są inne metody. Objawy to za mało.
witam, mam następujący problem: mój matiz, po przekręceniu stacyjki nie gaśnie ( rozrusznik nie rozłącza się). co z tym zrobić, co wymienić, jak, i za ile. ?? czy po wymianie kompletu stacyjka, zamki i nowy kluczyk immobilizer będzie działał ?? dzięki za wszelką pomoc
Ok 1 s to chyba troche za mało jak na taki stary zamek??
Trochę mało informacji. Po pierwsze czy zamek centralny jest oryginalny czy też dokładany, jeżeli dokładany to jaka to jest centralka (może zdjęcie przynajmniej pilota). Rozumiem, że sam zamek centralny działa tylko nie reaguje na pilota. Masz jednego pilota czy więcej, jeżeli masz drugiego pilota to czy na drugi też nie reaguje?
W takim razie ma za mało paliwa. Przestaw na iglicy jeden zamek w dół.
matiz elektryczny zamek matiz zamek drzwi matiz centralny zamek
ustawienie zegara amica naprawa translatora diego kalibracja
sonda lambda panda ekspres delonghi
Instrukcja obsługi Blaupunkt Valencia MP36 po polsku Nierozmrażający się parownik w lodówce Samsung RSH5PTPN - przyczyny i rozwiązania