Najprawdopodobniej kończy się aparat zapłonowy. To jest bardzo częsta usterka w Matizach i Tico. Proponuję kupić używany aparat zapłonowy, nowe są bardzo drogie. Zamienników nie polecam. Taki zamiennik wytrzymuje około 3 miesięcy. Miałem już sporo takich przypadków.
Teoretycznie jest takie miejsce, podstawa aparatu zapłonowego.
Pytasz o zabierak, a nie krzywkę, wystarczyło spojrzeć jak zdejmowaleś. Ale jak już jest po ptakach to ustaw wał korbowy i rozrządu na znaki, zdejmij kopułkę, ustaw palec na pierwszy cylinder, zobacz jakiej pozycji zabieraka to odpowiada i nasadź go tak żeby wszystko pasowało. Najprawdopodobniej będzie to poziome położenie równoległe do płaszczyzny...
Iskra jest na każdym cylindrze. Iskra może być ale słaba, w cylindrze są inne warunki (ciśnienie) i iskry może już nie być w cale, takie są objawy zdychającej cewki. Kolejna sprawa, LPG męczy i świece i cewkę. I kolejna sprawa, może jednak odłączyć gaz (zrobić zwory w obwodzie wtryskiwaczy), bo tak na prawdę nie wiemy co tam się dzieje i chyba od tego...
Bardzo często padają te moduły w aparacie tylko wymiana na nowy draga sprawa.
Jak od wilgoci to może przewody zapłonowe do wymiany.
stawiałbym jednak na moduł . nowy nie znaczy 100% dobry matiz ma dwa rodzaje aparatów zapłonowych i po włączonym zapłonie gdy się kręci ośką iskra powinna być Ps. w tej chwili nie dysponuje schematem
Przewody zapłonowe nie mają ciągłości.
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
O JAKIM USTAWIANIU TARCZY MOWA SKORO MOŻESZ OBRACAĆ CAŁY APARAT ZAPŁONOWY
Najprawdopodobniej cewka zapłonowa lub przewody WN. :D
Zgadza się.
Witam mam taki problem że padł mi czujnik optyczny w aparacie DAC więc kupiłem nowy ale MANDO kiedy chciałem założyć nowy aparat okazało się że nie dochodzi do końca natrafiam na rowki czuię że wszedł ale zostaje mała szczelina więc co teraz zrobić czy są jakieś uszczelki albo czy można dorobić samemu ale czy to mogło by tak być założone?
Mam podobny problem, po wymianie wałka rozrządu i popychaczy zaworowych nie mogłem odpalić auta. Rozrusznik kręci i w chwili gdy jest zapłon kręcenie gwałtownie ustaje, jak by eksplozja paliwa w garze gwałtownie hamowała obroty silnika, bardzo dziwny efekt. Sprawdziłem z 10x poprawność założenia paska rozrządu, zakładałem go już dziesiątki razy więc...
Ciśnienie paliwa ? wałek się kręci ?
Witam. Może układ zapłonowy w Matizie zakłóca działanie miernika.
Witam Moduł optyczny w aparacie zapłonowym wymienić. koszt tej części ok. 150 zł.
Problem rozwiazany.Wypadl transponder w stacyjce.Przerwa na immobilizer byla.Pozdrawim wszystkich.
Witam!! Proszę o poradę, jakie świece są najlepsze do MATIZA?
Dopóki nie założysz oryginalnych części /mogą być nawet używane/ problem nie zniknie. P
witam. jestem użytkownikiem matizka od roku i jakiś czas temu gdy autem jade dłuższy czas, auto solidnie się rozgrzeje zaczyna coś dziwnie piszczeć, ale gdy zwolnie(puszcze noge z gazu)przestaje,napewno nie jest to pasek klinowy. Dzwięk ten jest tak jak by przerywany, tak jab by sie coś obcierało i wydaje mi się że ten odgłos dobiega gdzieś z okolic...
Może.
Do wymiany aparat zapłonowy
Najpierw wyłącz LPG, najlepiej nawet zakręcić zawór na butli, i pojeźdź kilka dni na samej benzynie. Warto też sprawdzić stan świec i przewodów zapłonowych.
Sprawdź też świece zapłonowe
Jeszcz przewody zapłonowe
Wymieniłeś czujnik halla ? Często to jego robota z tego co pamiętam jest w aparacie zapłonowym .
Oscyloskop zbędny i w dodatku do matiza...??!! Nie wychodzi z aparatu zapłonowego. Zajrzałeś pod kopułkę czy nie?
Czy dobrą masz kolejność przewodów zapłonowych?
Witam kiedyś robiłem z matizem miał podobne obiawy jak u Ciebie jeden z mechaników rozebrał układ zasilania paliwem a tam wyłożył sie aparat zapłonowy. Jeżeli check nie świeci to paliwo i jego układ.
(at)piasek80 wydaję mi się że w moim matizie nie ma czujnika położenia wału, zastępuje go czujnik optyczny w aparacie zapłonowym? Pozdr
brak iskry w matizie kupiłem aparat zapłonowy nowa cewka brak imo juz jest odłączone i nadal brak iskry a jeszcze została wymieniona kostka stacyjki i nic
To że pompa pracuje to nie znaczy, że wytwarza należyte ciśnienie. W takich sytuacjach przeprowadza się kompleksowe badanie silnika. Poprawność ustawienia rozrządu. Badanie ciśnienia sprężania. Występowanie impulsów zapłonu. Ciśnienie paliwa poprawność impulsów sterujących wtryskiwaczami. Osobiście stawiam na moduł zapłonowy w aparacie lubi taki totolotek.
Witam W końcu doczekałem się zareklamowanego aparatu zapłonowego. Po zamontowaniu wszystko wróciło do normy. Po podłączeniu aku nauczyłem autko obrotów itp. i śmigało pięknie. Ale następnego dnia miałem problem z ruszeniem : ja mu gaz puszczam sprzęgło a on gaśnie. Dopiero gdy się nagrzeje z 5min można normalnie jechać. Co może być tego przyczyną? I...
Witam Samochód Matiz Daewoo z 2003 roku. Cykanie dobiegające z wnętrza pojazdu przy uruchomionym silniku. Kiedyś nie było tego słychać, w momencie wymiany cewki wysokiego napięcia to cykanie się pojawiło, zmiana miejsca cewki w inne miejsce cykanie znikło. Samochód był na warsztacie i cewkę przełożyli w miejsce docelowe i ponownie zaczęło cykać. Ponownie...
wymień przewody zapłonowe.
Wygląda mi to na problem z zapłonem mocno wzbogaconej mieszanki. Zdiagnozowałbym dokładnie układ zapłonowy.
A za co dokładnie odpowiada ten aparat zapłonowy?
Zobacz czy jest zasilanie na zewkę zapłonową.
Jak w temacie brak iskry w Matizie. Podstawiałem dobrą cewkę i aparat zapłonowy i nic z tego. kostka stacyjki też sprawdzona.
Witam! Mam taki sam problem jak Pan wiem ,że już "trochę" czasu mineło 2013:) ale co było przyczyną awarii w Pana przypadku????Wymieniłem już przewody i cewkę myślę nad aparatem zapłonowym Pozdrawiam!
Bloki pomiarowe 15 i 16 obserwować czy nie wypadają zapłony . Być może sama wymiana świec zapłonowych to za mało . Być może cewka zapłonowa któraś pada.
Sprawdź świece zapłonowe.
Śmieszysz mnie i połowę forum kolego.Za dużo teorii za mało praktyki.
czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Układ zapłonowy pewno...
cewka odpada ponieważ jest jedna na trzy cylindry i gdyby padła to twoje autko wcale by nie zapaliło.proponuje sprawdzić wtryskiwacze bo już w kilku matizach miałem taki przypadek.spróbuj też wymienić kopułkę na aparacie zapłonowym
Aparat zapłonowy sprawny,często padają.
Witam. W zeszłym tygodniu przerabiałem podobny przypadek .Matiz zgasł po chwili odpalał i tak sie to powtarzało.Wymieniłem moduł w aparacie zapłonowym i usterka ustąpiła.
Do czujnika możesz się dobrać po rozmontowaniu aparatu zapłonowego. Najprawdopodobniej czyszczenie nic nie da tylko wymiana. Niewprawnym w majsterkowaniu polecam wymianę całego aparatu zapłonowego.
Witam, czujnik nie jest elementem wymiennym, trzeba kupić moduł aparatu zapłonowego, np. taki: http://www.allegro.pl/item544403312_modu... Czujnik jest właśnie w tej szczelinie, to dwie diody, jedna nadawcza, druga odbiorcza zlicza impulsy z przesłony.
sprawdz błędy ECM,sprawdzisz samemu,wejdz na strone PFD tam w kompendium jest wszystko.pozdrawiam takie objawy w matizie daje padniety aparat zapłonowy,ale lepiej sie upewnic.
Skoro usterka występuje w systemie to jak mają się błędy skasować? Błędy skasują się jedynie wtedy gdy były chwilowe, a nie jeżeli występują cały czas. Ja bym zaczął od tego czujnika, a nie aparat zapłonowy...
To jest matiz na cewce podwójnej. skoro 1.0 . WIęc ten nowszy. Skoro tak mówisz, to faktycznie, diagnostyka zaoszczędzi wymieniania części sprawnych na sprawne. :) I nie ma co szukać usterki w module w aparacie zapłonowym :)
Wymień moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym na oryginał.
I sprawdziły się przypuszczenia, wymiana aparatu zapłonowego pomogła, auto chodzi normalnie, nie gaśnie. Winny był prawdopodobnie sam układ fotooptyczny, którego cena jest niekiedy porównywalna do całego aparatu zapłonowego, więc nie ma się co zastanawiać nad kupnem nowego aparatu :) Pozdrawiam
Kopułka+palec aparatu zapłonowego-do sprawdzenia.
Witam wymieniłem świece ,kable . teraz jak zamontować palec rozdzielacza nie zauważałem poprzedniego ustawienia jak zdejmowałem , myślałem ze jak w innych samochodach ma tylko jedna pozycje włożenia a tu są aż trzy możliwości wejście w kształcie trójkąta. Nie chce palic strzela . kable między cylindrami a kopułką dobrze podłączone .jak ustawić palec...
Jeszcze pozostała do sprawdzenia kopułka w układzie zapłonowym. Piszesz o świecach, przewodach i cewce a nic o kopułce.
I pewnie cały czas aparat zapłonowy do wymiany.
Tak, przy zimnym silniku potrzeba aż tyle więcej paliwa, że filtr nie daje rady, pompa nie może podać odpowiedniego ciśnienia. Świece się zasyfiają, później się same oczyszczają. Sprawdzenie czujnika to dobra myśl. Ja stawiam na "aparat zapłonowy".
Przy zdejmowaniu przewodów ze świec na 3 cylindrze czuć różnicę na 2 pracuje lepiej bez iskry na 1 bez różnicy z przewodem czy bez Dlaczego nie sprawdziłęś czy jest iskra na wszystkich kablach zapłonowych?
Moduł w aparacie zapłonowym do wymiany.
Auto przycholowano do mnie z powodu braku możliwości odpalenia. Kody migowe pokazały ,że jest to czujnik opto w aparacie zapłonowym. Wymieniłem go ale auto dalej nie pali. W momencie rozruchu pojawia się tylko jedna iskra na każdej ze świec i dalsze kręcenie rozrusznika nic nie powoduje. Komputer nie pokazuje żadnych błędów ( oprócz 1500 ale to podobno...
Moduł w aparacie zapłonowym do wymiany.
W Matizie na 80% moduł zapłonowy ( w aparacie zapł.) po włączeniu zapłonu na chwilkę włączy się pompa paliwa w zbiorniku, potem zakręć rozrusznikiem i jak podczas kręcenia nie włączy się pompka ponownie to już 90% że moduł( ok. 150zł) Darek P.S. miłego sprawdzania
Za mało info. 1. Świece zapłonowe 2. Ciśnienie paliwa 3. Przepustnica
Pierwsze - kupiłem używany aparat zapłonowy i jest idealnie. Prawdopodobnie wzmacniacz uwaliło. Drugie - kostka stacyjki i też jest git.
Aparat zapłonowy do wymiany, albo moduł w nim jak dostaniesz.
A pompy nie słychać jak kluczyk przekręcasz w stacyjce? Jakby coś z pompą to nie tylko przy odpalaniu by się coś działo ale w trakcie jazdy też typu słaba moc nierówna praca. Można błędy odczytać błyskowo w matizie.Podejrzewam coś z czujnikiem optycznym w aparacie zapłonowym
Przewody zapłonowe dobrze powkładałeś?
Kolego a czasem nie ginie iskra i dlatego odcina.Jeśli brak iskry to uszkodzony moduł zapłonowy w aparacie zapłonowym ,typowe w matizach,tikach.
Za takie odpowiedzi powinieneś dostać bana. Chodzi o to że szukam innej przyczyny, jeśli jej nie znajdę, to wymienie Kolego nie unoś się bo odlecisz, przecież to normalne że jak pada aparat to się go wymienia. Czy na benzynie i na gazie są te same objawy, bo jeśli tak to wina układu zapłonowego.
Prawdopodobnie padł moduł optyczny aparatu zapłonowego, ale najlepiej podpiąć Śledzia pod komputer. koszt wymiany modułu w serwisie to ok. 600PLN. Są 2 typy modułów. Moduł optyczny działa jak palec przerywacza w starszych ap. zapłonowych
Ewidentnie wskazuje przyczyna na aparat zapłonowy, sam to przerabiałem ostatnio.
Sprawdź czy jest iskra ,aparaty zapłonowe lubiły padać w Matizach.
A ten gaźnik to na 100% pewny, przewody paliwowe założone poprawnie? Nie są zamienione czasem? Na zdjęciu widać bardzo mało paliwa w pompce (primera). Jak tam wygląda świeca zapłonowa po pròbach odpalenia ? Sucha czy mokra? Jak sucha to podlej trochę paliwa bezpośrednio do cylindra i spròbuj.
We współczesnych autach począwszy nawet o lady Samary mamy już zapłony tranzystorowe l Łada Samara ma jeden z lepszych układów zapłonowych, jak na silnik gaźnikowy - impulsator bezstykowy, moduł generuje iskrę o dużej energii, mało awaryjny i wrażliwy na zakłóceni: o klasę lepszy niż np. w Polonezie.
Dawno takiego jeżdżącego nie widziałem ale z tego co pamiętam najczęściej siadał moduł optyczny w aparacie zapłonowym. Czyli drugi aparat kup.
Poczytaj: [url=http://zaplon.pl.tl]Link Tam znajdziesz potrzebne informacje. Jak będzie mało to pytaj, ale schemat bezwzględnie konieczny.
aparat zapłonowy jeśli palec rozdzielacz się kręci.
Kolego Antek nie dalej jak 9 miesięcy temu zostało wymienione: -aparat -świece -kable WN Tak w zasadzie to nie pamiętam wszystkiego bo było tego dużo. Chwilowo nie wiem czy to sonda Lambda bo czekam na pieniądze żeby pojechać i sprawdzić. Ale skorzystam z sugestii i sprawdzę aparat zapłonowy.
Witam. Mam problem w swoim matizie. Mam Tylko jeden impuls. Wyminiłem cały aparat zapłonowy. Jest jak było. Proszę o radę co może być nie tak.
Sprawdź stan kopułki zapłonowej i palca. o tej porze roku potrafi być tam pełno wilgoci. Często padają również moduły zapłonowe w aparacie.
problemem był aparat zapłonowy. po wymianie pali od pierwszego
A mi się wydaje, że coś nie tak z czujnikiem optycznym zapłonu. Trzeba podłączyć pod oscyloskop i sprawdzić. Najlepiej podmienić cały aparat zapłonowy, wtedy będzie jasno.
Za mało parametrów.CZy są jakieś kody?Sonda pracuje w pętli zamkniętej?Jak stoi MAP?
witam oddałem auto do ustawienia oczywiscie ze jest to instalacja sekwencyjna ale nie przyniosło to rezultatu co moze byc inna przyczyna tego duszenie sie mojego autka prosze o pomoc bo pakuje w niego kase a nic nie przynosi rezulatatu. co moze byc przyczyna czy moze to byc modól zapłonowy??czy moze swiece??/
Samochód nie odpala . Co zostało zrobione : - nowa cewka - dwa aparaty zapłonowe MANDO (w innych samochodach działają) - nowy akumulator - nowe świece , kopułka palec , przewody - osunięte immo Gdy zacznie się kręcić rozrusznikiem pojawia się jeden impuls iskry i tyle . Świece mokre od benzyny . Czy aparat DAC i MANDO maja może inne rozmieszczenie pinów...
Witam Nie tak dawno przerabiałem ten temat. Jeżeli silnik nie pali sprawdź tak; -w miejsce cewki (kostka na dwa piny)podłącz kontrolkę zrobioną z żarówki 12V /4W -jeżeli kontrolka miga podczas startowania ,świadczy to o uszkodzeniu cewki -jeżeli nie miga na bank jest uszkodzony jest moduł w aparacie (tak było w moim przypadku.Moduł można kupić koszt...
Pilnie potrzebuje kupić w pełni sprawny aparat zapłonowy DAC do Matiza r 2001 w przystępnej cenie... Napiszcie. Pozdrawiam, Marta
fuel pump realy - przekażnik pompy paliwa, bezpiecznik w komorze silnika nad lewym nadkolem, przekaźnik też. Dostęp do pompy powinien być jak zdejmiesz osłone pod kanapą pasażerów z tyłu, sprawdź ewentualnie za pomocą kodów błyskowych (autodiagnostyka) czy nie jest uszkodzony element optyczny w aparacie zapłonowym efekt będzie podobny. Złącze jest pod...
Dzięki bezpiecznik się spalił kontrolka działa i pompa też,ale przyczyną niepalenia okazał się aparat zapłonowy a dokładnie moduł optyczny
Beru tak. Dobre sa też mało znane na naszym rynku Eyquem.
Usterka zlokalizowana. Przyczyną okazała się cewka zapłonowa. Dziekuję i pozdrawiam.
To może ktos mi pomoże codziennie rano mam w aparacie zapłonowym łyżkę stołową wody, I oparowana cała kopułka. Nie jest to płyn. Zaczeło sie to jak wymieniłem orginalna 10 letnia kopułkę bakelitowa na czarna plastykowa. Podmieniałes aparat zapłonowy, może źle steruje .
No to na myśl przychodzi mi tylko układ optyczny w aparacie zapłonowym. A czy auto dymi? Białe pudełko pod lewą lampą?
daewoo matiz nie odpala po wymianie wałka rozrządu .Silnik kręci normalnie pompa podaje paliwo iskra jest podmieniłem aparat zapłonowy ale bez zmian kompresja w silniku jest wgranicy11(bar)
Który i w jakiej konfiguracji będzie pasował do SYM MIO 50 4T ? Może ktoś przerabiał temat i podpowie?
W Matizach występował problem z modułem optycznym w aparacie zapłonowym i w pierwszej fazie często dawał podobne objawy sporadycznych trudności z uruchomieniem silnika. Kolejna częsta usterka dotyczyła cewki zapłonowej, a konkretnie uszkodzenia jej izolacji, przez co iskra skakała po korpusie do podstawy (masy). Wysoka temp. silnika, to niezależna sprawa.
cewka zapłonowy matiz moduł zapłonowy matiz matiz aparat zapłonowy
alternator błąd poduszki wgrywanie firmware tplink pralka wywala bezpieczniki electrolux
Pralka Amica TOWE 6103LSS wyłącza się przed końcem Jak ustawić stację radiową w wieży Thomson AM1450?