Tak. Odpowietrza sie układ lub uszkodzona uszczelkaa pod głowicą
niepokoi mnie te popiskiwanie na wałku rozrządu, Piszczenie wałka, ma zawsze tylko jeden koniec. Sprawdź drożność magistrali olejowej w głowicy.
No to zostały te dwie gorsze opcje. Jak jeszcze ostrzejsza jazda powoduje narastania problemu to typowy objaw uszczelki lub głowicy.
Zapytaj się tam gdzie remontowales głowice, w czym leży problem. Czy idzie poprawić fabrykę. Wiem że taki myk dało się zrobić w grupie VW tylko że tam nie pękało, a korodowal bardzo cienki kanał cieczy, i lało do cylindra. Nie widzę innego rozwiązania jak pieścić się z gazem do temp 90st, dopiero jak masz pewność że silniczek gorący to wtedy można go...
Spróbowałbym zdjąć głowicę i wrzucić całą do nafty :P
Witam. https://obrazki.elektroda.pl/3614984300_... https://obrazki.elektroda.pl/6299325800_... Więcej nie mam.
Witam. Czy wiesz już z jaką siłą dokręca się korbowód oraz głowicę? Pozdr.
Jeżeli silnik ma luz zaworowy kasowany hydraulicznie, to spadek ciśnienia oleju słychać po pracy zaworów. Po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie oleju wzrasta, powinien wtedy hałas z głowicy ustać.
Ani jedno ani drugie nie jest możliwe w tym przypadku...
Problem rozwiązany, poradziłem sobie sam
Kompresje zmierz i zrób test na szczelność głowicy.
Czy ten rozrząd w tej wersji mazdy się jakoś blokuje czy ustawia się tylko na fabryczne znaki na wałkach rozrządu i na wale korbowym? Jedyne co trzeba zablokować, to wałki, by dokręcić śruby. Luzy zaworowe ustawiłeś? https://obrazki.elektroda.pl/1062859400_... https://obrazki.elektroda.pl/1340356800_...
Główne to tak myślę ,że siła od 83-88 Nm powinno być ok.
kia = hyundai nie mazda
Sprawdzana była głowica na szczelność??
dlaczego by mi miała paść głowica?
Według mnie straciłeś uszczelkę pod głowicą(:
Ma zobaczyć czy nie widać pęcherzyków powietrza???zawartych w oleju? Kolego SIKORALLY czy poziom oleju się zmniejsza? co było przyczyną naprawy głowicy?
OK Mazda jeździ,wymienione ecu na inne.Przyczyna, przetarta wiązka przy głowicy zrobiła zwarcie.Pozdrawiam!!!
Sprawdz ciśnienie na cylindrach i będzie wszystko wiadomo. Stracisz 15 minut a będziesz wiedział czy to elektryka czy głowica.
Ubywa płynu i oleju... No to może uszczelka pod głowicą?
Może właśnie należy zacząć od sprawdzenia uszczelki pod głowicą.
Wersja optymistyczna, termostat,zapowietrzona instalacja,nie przestawia się klapa ciepło -zimno,filtr przeciw pyłkowy zapchany. Wersja pesymistyczna uszczelka pod głowicą lub pęknieta głowica.
Szkoda bo to wskazuje na pękniętą głowicę.
Głowica nie była planowana ale test uszczelki pod głowicą wyszedł dobrze. Trochę to naciągane, zdjąć i położyć aluminiową głowice na żeliwny blok bez planowania, zawsze kończy się przedmuchami do układu chłodzenia.
Jak są bąbelki w zbiorniczku wyrównawczym, gdy silnik pracuje i brakuje płynu w chłodnicy, to uszczelka pod głowicą.
jak poziom płynu rośnie zaraz po odpaleniu stawiam na uszczelke pod głowicą ew pęknieta głowicę
przejedź na odcinku kilometra przy obrotach 4000 i zobacz czy go będzie dławic. Miałem kiedys podobny przypadek po wymianie głowicy namęczyłem się tydzień a smok w zbiorniku był zatkany...
myślę że koledze "szarakowi" chodziło o czujnik temp który jest bezpośrednio pod aparatem zapłonowym osadzony na trójniku wychodzącym z głowicy :)
Jakim płynem chłodniczym zalewasz układ? Czy płyn jest czysty,bez olejów itp.? Nie ucieka gdzieś? Obstawiałbym walniętą uszczelkę pod głowicą.
15/15/15/15 Ci od wymiany głowicy ci tak mówili?
Zleć wymianę pierścieni, przy dobrze zrobionej głowicy przestanie brać olej. Zrobienie góry bez ruszenia dołu tak się właśnie kończy w tym silniku. Czy wystarczy wymienić same pierścienie czy trzeba honować cylindry to trzeba zweryfikować po zdjęciu głowicy.
TO silnik Kupisz 3 razy taniej.
Dla testu zanim się narobić odepnij 3 i 2 lub 4 jednocześnie. Jeśli będzie niewielka zmiana pracy silnika będziesz miał "przebicie" ciśnienia sprężania na dwóch cylindrach czyli głowica na stół.
cały czas to samo, trzeszczenie zniekształcony głos :(
Ale chcąc zrobić dobrze ta panewkę dołożysz jeszcze z 5 tys. Albo kupić dół w dobrym stanie i założyć Twoja głowice.
Mazda 3 1.6 benzyna 2005 komputer pokazał brak ciśnienia na 4 cylindrze przez brak sprężania i powiedział że głowica do regeneracji może być i zawór wygięty. Przez co mogło to nastąpić i czy obrzędzie się bez wymiany głowicy a samych zaworów?
Szukam informacji jak wymienić uszczelnicze zawrów w mazdzie 6 silnik 2.3 l (166 KM). Czy do tego trzeba demontować głowicę? mazda 6 2003 silnik L3 2.3 l 166 KM Mam taką mazdę z gazem, kupiłem ją gdy miała 132 tkm, obecnie ma 200 tkm Niestety, od kilku tygodni dymi na niebiesko przy rozruchu (na ciepło nie dymi), no i bierze sporo oleju.
Witam mam kilka pytań oraz mam nadzieje, że mi pomożecie! Posiadam mazde 626 diesel comprex 92 r. Przejechane aż 415 tys. km Mam problemy z tym, że strasznie szybko się nagrzewa silnik, wiatrak chodzi i w chłodnicy jest wody pełno, do 90 stopni nagrzewa się w ciągu 2min. później nagrzewa się aż do litery H czyli Hot, z chłodnicy zaczyna momentalnie...
Tylko po co, jak masz sondę sprawną. Montaż emulatora to jedno, a odpowiednie ustawienie to drugie. Jeśli sterownik będzie widział mieszankę zbyt bogatą, będzie ją zubażał. Przy bardzo ubogiej mieszance kilkadziesiąt km autostradą skończy się uszkodzeniem głowicy. O za bogatej i emisji spalin nie wspomnę, a lotne kontrole spalin już są.
Raczej ekonomicznie to kaplica. Przy głowicy paska nie zrobiłeś?!
Witam! Mam podobny problem co kolega samochód strasznie dymi przy zapalaniu i bierze wodę z chłodnicy muszę wozić wodę w zapasie bo na płyn to chyba by nie urobił... Dziękuję za rade, to może być uszczelka pod głowicą... ----------------------------------------... MAZDA 626 GE 2.0 COMPREX 8V 1995 SEDAN
Sprawdź czy nie wywala odmą do kolektora ssącego, a z niego do cylindrów. Miałem przypadek w Linde 351 z silnikiem renault, że stanął z powodu emulsji wodno-olejowej w cylindrach, która poszła z odmy. Pierwotną przyczyną była walnięta uszczelka pod głowicą.
Zawiozłem głowice do naprawy a pierścionki kupiłem i były złożone
Czyli można przypuszczać że głowica ogarnięta. Albo podparte zawory albo już pokrzywione.
Załóż nowy rozrząd poprawnie i sprawdź ciśnienie sprężania. Mimo, iż jest to silnik kolizyjny, to może masz szczęcie i nic złego się nie stało. Dopiero, po testach ew. głowica w górę!
Mylisz sie bo w 4 stopniach ;) 1- od 13 do 16. 2-od 23-26 3-90 stopni 4-90 stopni ale dzieki za pomoc bo mozna i tak jak ty mowisz nic sie raczej nie stanie.a na uszczelce jednak wszystko pisze maja byc zwilzone olejem lby i gwint.wielkie dzieki.pozdro.
Fakt że pompki nie ma przepływ wymusza pompa wody w silniku Cały problem braku grzania jest spowodowany uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.... Dzięki za podpowiedzi....
Witam Problem został rozwiązany mam nadzieję że na dobre. Elektryk nie znalazł żadnych problemów z autem i miał rację, po odebraniu auta zrobiłem ponownie test przelewowy i wyszło mi że jeden wtrysk ( kolejny raz) leje. W tym momencie zrozumiałem przyczynę tak częstych uszkodzeń wtrysków gdyż to już 4 raz. Według mnie problem dotyczył zanieczyszczonego...
Właśnie poszła mi uszczelka pod głowicą i zamierzam ją do niedzieli wyremontować, jak ma ktoś rozpiskę z jaką siłą ją dokręcać i jak blokować to proszę o pomoc. Dzisiaj mamy wtorek.Co Ty chcesz robić do niedzieli? Wymieniać uszczelkę pod głowicą? I masz mechanik w podpisie.
robokop a 1200 to mówisz o cenie z robocizną ? Mi remont głowicy został przedstawiony jako prawie 3 koła ...
dziś po 2 dniach nie odpalania samochodu podszedłem i spróbowałem go odpalić i ta bum odpalił ale tylko przez jakieś 10s i zgasł potem już nic tak jak by paliwa nie było ale słychać jak pompa pracuje dodatkowo waliłem go z plaka a także sprawdzałem czy paliwo dochodzi do wtrysków i jest ok
a gdy zamieniłem je miejscami to taki problem mógł wystąpić?Wydaje mi się że założyłem każdy w to samo miejsce ale już pewności nie mam
Nie raz.Miałem kiedyś mazdę gdzie tak splanowali głowicę że dostawała samozapłonu.Nie sądzisz że 0,1 mm splanowana głowica to ekstremum?Dlatego jestem przeciwny planowania przy każdym zdjęciu.Prosta-czyścimy i zakładamy.
Nie znam tego samochodu ale próbuję zwrócić uwagę iż wntylator moze być włączany przez układ klimatyzacji oraz czujniki w głowicy silnika.
Po sciagnieciu pokrywy głowicy i demontarzu koła pasowego wału raczej powinieneś mieć punkty rozrzadu widoczne .
Jeśli robiłbyś sam, to 1000 powinien starczyć. Nowy rozrząd, uszczelka głowicy i parę zaworów raczej załatwi sprawę.
Ciśnienie paliwa jakie, wtryski wszystkie chodzą? Świeca na niepalącym cylindrze jaka? Mokra/sucha? Za mało informacji żeby pomóc. Głowicę raczej na początku bym wykluczył.
Widzę że od 2012-2017 pytanie bez odpowiedzi ... mimo że został prawie 1500 razy przeczytany. Mam to samo w MPV 2.0 16v z 2000r. Może ktoś z tego półtora tysiąca ludzi jakoś sobie poradził z tym problemem?
Tam padają moduły raczej. Cewkę można położyc " na próbę " przewodami na zewnątrz aparatu i kręcić ręką osią aparatu. Podłącz aparat do auta ale nie montuj w głowicy. Aparaty naprawia yakuza toruń.
Uszkodzona uszczelka pod głowicą, albo po prostu trzeba układ odpowietrzyć.
Jeśli mam odrzucić japońskie to zostaje mi Opel Astra i Citroen C4 a ty helmud co teraz masz, Astrę H? Teraz mam BMW e46 a Astry to szukam ale z odpowiednim wyposażeniem. Co do Corolli-sterowniki i wtryski nie są doskonałe, precyzji dawkowania daleko do wtrsyków benzyny, głowica bardzo szybko poleci w VVTi.
Taka jazda ( jak Ci w ogóle komputer pozwoli ) może zakończyć się uszkodzeniem katalizatora ( katalizatorów), wybiciem panewek na wale, uszkodzeniem ( nierównomierne rozgrzanie ) głowicy czy uszczelki pod nią. Zdecydowanie odradzam. Pozdr.J.
Uszczelka pod głowicą winna za jakieś świsty? Ja bym najpierw sprawdził uszczelki kolektorów.
Jest czujnik w głowicy, ale sluży do wskazywania temperatury. Musi być jeszcze jeden, tylko gdzie.
A ja myślę, że walnęła uszczelka pod głowicą i ciśnienie z któregoś cylindra przedostaje się do układu chłodzenia. Zobacz, czy krótko po uruchomieniu silnika węże przy chłodnicy nie robią się bardzo twarde - puchną. Wykręć też świece i zobacz, czy na którejś nie ma dużo jasnego nagaru. Jeśli tak, trzeba wymienić uszczelkę pod głowicą i po kłopocie....
skoro w swojej opinii napisał o tak istotnych rzeczach jak obniżenie wartości samochodu i propozycja remontu/wymiany silnika. Kamera endoskopowa pokazała ślady kolizji na tłokach więc działające siły nie były małe i nie wiadomo jak się "rozeszły" po silniku. Nie było żadnej kolizji i żadnych śladów. Tam trzonki zaworów są cieńsze od siurka komara,...
to był problem wcześniejszy. EGR nowy nic nie dał. Potem padło na turbine - ona i tak wyła i ledwo co się kręciła więc 900zł w plecy. I na samym końcu padła decyzja ze ściąganiem głowicy. I tu tkwił problem, zawory miały już dość + uszczelka pod głowicą standardowo. I pomogło o WIELEE ;)
Witam miałem podobny problem w mazda 323f 1,8 benzyna też wywalało płyn też była sprawdzana głowica i wymieniana uszczelka a problem tkwił w uszkodzonym korku chłodnicy i samej chłodnicy-uszkodzona przylgnia korka który działa jak zawór zbyt wysokiego ciśnienia otwierał się po lekkim nagrzaniu silnika i wywalał płyn po wymianie korka i chłodnicy wszystko...
Jaki tam masz motor? Przy podobnych objawach miałem do wymiany uszczelkę pod głowicą, z tym że u mnie była to już dalej posunięta faza zużycia.
Witam.Zobacz czy na miarce oleju i pod korkiem wlewu nie osadza się rosa,płyn z olejem nie zawsze stworzy "majonez" , zależy jaki jest stosunek oleju do płynu.Przeważnie przyczyną jest uszczelka pod głowicą ale czasem problem tkwi w samej głowicy np. pęknięta.Podniesiony stan oleju może być spowodowany przeciekiem płynu chłodniczego do miski olejowej...
Panowie jak to jest z ponownym montażem tych samych panewek . Mam silnik rozebrany bo zerwało łańcuch pompy olejowej i chciałem zobaczyć jak wyglądają panewki. Gdy będą wyglądać ładnie to skręcił bym korbowód na tych samych panewkach ,tylko zastanawiam się nad jedną rzeczą .Występują tam korby bez zamka i czy ponownym skręceniu te panewki nie będą już...
No tak tylko nie wiem czy bardziej opłaca się robic jeśli są krzywe czy całą głowice kupic. Głowica ok 300 zł a naprawa tej uszkodzonej nie mam pojęcia ile moze wynieść
Panewki Głowne Wał: Sruby moga zostac stare 1.45 NM 2.85NM Panewki Korbowodu: Sruby moga zostac stare 1.25 NM 2. 90 stopni Głowica: Nowe Sruby ! Maksymalna dlugosc srub 161 mm Etapy: 1.15NM 2.30NM 3.95stopni 4.95 stopni 5.95 stopni Pompa jezeli smog jest czysty i nie zaklejony to bedzie dzialac. Sprawdz Cisnienie oleju po zlozeniu ma byc 3,4 bar przy...
Para może przegrzać termostat ? Jak tam pojawi się para z płynu chłodniczego, to uszczelkę i głowicę można oddać do skupu. Ale w sumie odpowiadając na pytanie może...
Witam. Posiadam Mazdę 323 z silnikiem 1.3 16v. Problem dotyczy obrotów silnika. Jak jest zimna zapali i chodzi na swoich obrotach ale jak gwałtownie dodasz gazu to się zmuli. Jak się wkręci na obroty i dłużej się przytrzyma to silnik sam schodzi z obrotów. wkręca się do połowy obrotów a dalej nie reaguje tak jak by paliwa nie dostawała. Podczas jazdy...
Ma może ktoś momenty dokręcania srób głowicy do tego samochodu?Śróby wkrecać nawilzone olejem silnikowym czy na sucho?
mam problem z mazdą 626 D comprex rok 1993, zimna pali ciepła nie,ta usterka dzieje się od momentu wymiany mechaników uszczelki pod głowicą,czy to jest wina pompy?? bądz ustawienia pompy (kąt),poradzcie,z góry dziękuję
Mało danych MAZDA 6 (GG) 2.0 DI 1 Oznaczenie GMP 2 znak odniesienia 3 Śruba(y) ustalająca 4 Śruba(y) - urządzenie napinające 5 urządzenie napinające http://obrazki.elektroda.pl/8644850300_1... Jestem przy wymianie uszczelki głowicy. Głowica zdjęta. Ustawienie wału silnika wg znaków GMP - jak na rysunku, to GMP mają tłoki 2 i 3 , tłok 1 i...
Witam miałem taki sam problem w golfie była uszkodzona membrana w pompie więcej nic nie pomogę bo nie mam pojęcia o pompach diesla Moje pojęcie też jest dość blade:Dale z tego co wiem to mojej pompie jest głowica która spręża paliwo oraz elektrozawór SPV który puszcza je do wtryskiwaczy. Jak już napisałem wyżej głowica była regenerowana a zawór sprawdzany....
A np korek w zbiorniczku nie odpuszcza ciśnienia. Głowica ma przedmuchy i robi ciśnienie w układzie. Pierwsze bym sprawdził czy czasem nie obi dużego ciśnienia w układzie.
Nie wiem kto to robił ale jeśli mechanik to mu gratuluję. W takim stadium uszkodzenia turbiny zaczynamy od diagnozy, czy silnik to przeżył. Pomiar ciśnienia oleju i sprężania, zdjęcie miski, weryfikacja pamewek. Jeśli nawet nie ucierpiał wal, korbowody i pierścienie to prawdopodobnie ucierpiała uszczelka pod głowicą. Czy ktoś opróżnil cylindry z tego...
W przypadku RF2A i RF5C słupek jest taki sam i nawet z tego co się orientuję to głowica jest też taka sama. Silniki te różnią się osprzętem. Nie wiem czy jest sens wstawianie RF2A zamiast RF5C skoro to te same silniki.
głowice pewnie że da się zrobić pytanie ile kasy wtopisz eee z złych wiadomości LPG to luzy powinieneś sprawdzać chyba co 20 tysiecy max lub w okolicy dosyć często musisz kontrolować :((( Objawy raczej wskazuja że masz za duże luzy TO dobrze jakby były podparte to taki klekot charakterystyczny silnik wydaję samo sprawdzenie głowicy szczelność gniazda...
Witam. Proszę o pomoc w prawidłowym ustawieniu kół wałków rozrządu względem tych kół ,niestety kupiłem auto z rozebraną doszczętnie głowicą i poprzednik nie zaznaczył kół które na jaki wałek i jak mają być.
Ja jeżdże hondą civic, i 0 poważniejszych problemów. Uszczelka pod głowicą była wymieniana tylko, ale myślę, że to wina instalacji gazowej.
Wtedy głowica do regeneracji. Jeżeli chcesz rozbierać silnik to oddaj głowice do sprawdzenia osobie która zajmuje się regeneracją głowic, ona sprawdzi w jakim jest stanie i powie co należy wymienić.
Hehehe alejetem zakrecony oczywscie mazda nie zrobiona bo nie ma ktoi kiedy. Mam silnik starego typu gaźnikowca ;) no i nie mam elektryczne pompy paliwa w zbiorniku tylko mechaniczna przy głowicy.. Ostatniaszansa zapchany gaźnik i dysze czy to możliwe bo jeszcze do niedawna do wczoraj odpalała a teraz krei ale już nie odpala tylko ja zalewa
Witam tutaj masz momenty dokręcania dla mazdy 323 1.8 16V Momenty dokręcania -śrub głowicy77...83 N×m -pokryw łożysk wałków rozrządu11,5...14,5 N×m -pokryw łożysk głównych55...60 N×m -koła zamachowego98...105 N×m -kolektora ssącego19...26 N×m -kolektora wydechowego16...23 N×m -koła zębatego wału korbowego110...120 N×m -kół zębatych wałków rozrządu50...62...
Pewnie poszła uszczelka pod głowicą i płyn idzie na cylindry.Sprawdź czy wzrasta ciśnienie w układzie chłodniczym na odpalonym silniku.Powinno byc bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym.
Jak ściągniesz głowicę to zobaczysz czy i które tłoki dostały. Później należałoby ściągnąć miskę i obejrzeć te korbowody co dostały.
jest to rocznik 1992 i z jednym wałkiem w głowicy czyli SOHC o ile sie dobrze orientuję na wtrysku.czy to że nie odpala może być winą przepływki
Mogła narobić dużo bałaganu taka usterka. W 100% pewną odpowiedź da tylko demontaż głowicy, kiedy można będzie dokonać zarówno weryfikacji układu rozrządu ( czyli zaworów wraz z elementami współpracującymi) oraz tłoków i korbowodów.
zastanawia mnie taki remont. wymienić pierścienie, a świece zostawić? przecież głowica była ściągana, na tłokach nagar, to jak mogło nie być w komorach głowicy. jak był to pewnie czyścili, jak czyścili, to wykręcali świece, jak wykręcali świece to co? nie wymienili po obejrzeniu? nie zdziwię się jak dalej będzie do du..
Witam. Mam problem z układem chłodzenia w Mazda 323 rok 1998, diesel. Podczas jazdy po kilku kilometrach podnosi się temp wody i włącza się wentylator. Czasem sama się obniża,a dziś nie chciała,dopiero po jakimś czasie. Później już jest ok. Ucieka też niewielka ilość wody. Przewody nie są sztywne. Nie wyrzuca wody. Jakiś czas temu był reperowany silnik...
Kupiłem Mazde 6 Kombi 2003r 1,8 benzyna Przebieg 190tys km. Auto chodziło sprawnie przez około miesiąc czasu. Po miesiącu zapaliła się kontrolka silnika. Mechanik stwierdził ze nie ma ciśnienia na jednym cylindrze. Po czym została zregenerowana głowica i wymiana zaworów, oraz wszystkich uszczelek. Odebrałem auto od mechanika przejechałem jakieś 2km...
Witam. Tak to na pewno to kopciło. Doczytaj do swojego modelu ile kropel ma lecieć na minutę. Średnio jest pomiędzy 8-10 kropli na minutę ale to raczej tak umownie i starcza. Same płyny też są różne i warto zainwestować dosłownie parę złotych więcej w dobry niż np olej napędowy zabutelkowany po 50 zł za litr- spotkałem takich \sprzedawców. To że zawala...
Przyczyną usterki może być uszczelka, uszkodzona głowica, uszkodzenie układu chłodzenia (wentylator na chłodnicy) co do uszczelki lub głowicy jest specjale urządzenia do sprawdzenia szczelności układu chłodzenia, co do wentylatorów na chłodnicy to chyba nie trzeba opisywać jak sprawdzić.
jezeli komp wykazał bład w układzie świec żarowych to dlaczego zabrałeś się do sprawdzania podzespołów które wymieniłeś w tekście. Model mazdy który posiadasz jest tak skonstruowany.że jezeli padnie jedna,dwie lub trzy swiece żarowe to nawet o tym nie wiesz,jedynie wzrosnie nieznacznie zużycie paliwa i szybciej włączać bedzie się wentylator chłodnicy...
pasek rozrzadu jest istotna sprawa w aucie!!!. wymienia sie go wraz z napinaczami. zle założenie paska czytaj przesuniecie choćby o jeden ząb moze w czasie wykonczyc silnik. (głowica, wal, zawory, popychacze, tłoki itp) lepiej jedz do mechanika zaplacisz niewiele a bedziesz mial pewnośc poprawnej wymiany.
głowica mazda głowica silnik mazda mazda uszczelka głowica
podsłuch telefon analogowy prosty regulator oświetlenia satelitarny tuner analogowy
dezamet żelazko schemat centralny zamek kangoo
Błąd U115 w systemach Zoeller - diagnostyka i rozwiązania Zaniżone wskazania prędkościomierza w Mercedesie W205