najpierw stan oleju do sprawdzenia (sprawdza się w automacie na zapalonym silniku!) potem register "inhibitor switch" czyli ten przełącznik na skrzyni pod linką wyboru biegu do czyszczenia potem jak to nie pomoże to już jakaś diagnostyka/grubsza naprawa... nie miga kontrolka skrzyni?? bo to jest tryb awaryjny i po prostu skrzynia rusza z 3 albo 4 biegu
Jak masz możliwość to podmień przepływomierz z auta w którym nie falują obroty.
możę warto sprawdzić czujnik temperatury silnika być może przewód jest przetarty i dostaje błędne sygnały i włącza ssanie
Na początek wymiana filtra paliwa i czyszczenie EGR.
Pisałem że od płynu.
Sprawdź wszystkie podciśnienia dodatkowo.
Zaworek przy serwie sprawny, podciśnienia posprawdzane?
Bez skutków ubocznych nie możesz go zaślepić gdyż jego działanie jest związane między innymi za redukcję poziomu spalin. Wzrost mocy silnika po zaślepieniu EGR-a może podnieść jego temperaturę bardziej jak przewiduje to układ chłodzenia. Dlatego i z tej strony należy zachować pewną ostrożność. Masz dobre ciśnienia na cylindrach to tym bardziej nie ma...
Podmienić miejscem wtrysk lpg z tego cylindra co nie działa na inny wtrysk i zobaczyć co będzie, czy nadal na tym samym cylindrze brak zapłonu czy tam gdzie został ten wtrysk przeniesiony.
To może być wszystko. Od źle założonej kierownicy, czujnika, po przewody, ładowanie itd. Policz obroty do oporu prawo/lewo. Ja się nie zgadzają to źle założyłeś kierownicę. A jak dalej nie wychodzi na drążkach to zdrowo pokoszone to auto. Reszta tester i obserwacja parametrów.
Witam! Silniki spalinowe przeszły długą drogę rozwojową, wspomaganą całym arsenałem przyrządów pomiarowych, a także wiedzą i zapałem tysięcy inżynierów. Moc silnika to iloczyn momentu obrotowego i obrotów. Chcesz zwiększyć obroty? To można np. obniżyć opory przepływu spalin do wydechu (po drodze jest rura, katalizator i tłumiki). Chcesz zmienić spalanie?...
Witam. Na pewno nie rozrząd , jeśli obroty falują , to na 99% silniczek krokowy przepustnicy, i od tego bym zaczął, nie kosztuje dużo , wymiana to pestka , falowanie obrotów tez może być też z innej przyczyny , ale tak jak napisałem w pierwszej odpowiedzi , bez diagnostyki trudno coś napisać. Rozumiem Pani frustrację i że cała ta sytuacja jest niebezpieczna...
Niedawno robiłem taką mazdę znajomemu tylko tam problemem były za wysokie obroty na biegu jałowym. To co u ciebie jest to może być źle ustawiony zapłon. Obroty biegu jałowego w trybie serwisowym powinny trzymać na ok. 800obr,/min. Trzeba ustawić obroty biegu jałowego. Jeśli nie ma innych usterek, należy ustawić potencjometr położenie przepustnicy (TPS)....
Tak "normalnie", gdy silnik zwiększa obroty, a nie przekłada się to na większą prędkość pojazdu, to rzekłbym "coś ze sprzęgłem, ślizga się", ale "normalnie" się skończyło, weszła elektronika, więc jaki błąd sygnalizuje żółta kontrolka w obrotomierzu?
...nagle nacisnę pedał gazu to najpierw obroty delikatnie spadną o około 150-200 obrotów a dopiero wtedy wchodzi na wyższe, to jest zauważalne gdy samochód pracuje na gazie, na etylinie jest to raczej niezauważalne, mieliście kiedyś z czymś takim doczynienia ? świece, przewody...
Po odpięciu czujnika wałka rozrządu auto odpala lecz obroty max. do 2.5-3tys. Auto odpala na odpiętym czujniku lecz w momencie podpięcia wtyczki gaśnie. Przecież to jest podpowiedź i jest na to rozwiązanie...The End...
Ok. usterka zrobiona. Kolega Andrzej20001 dobrze kombinował, tylko z tym że nie EGR, a AGR tzn. zawór który jest miedzy EGR-em, a układem wydechowym . On się zawiesił i spaliny cały czas szły do kolektoru ssącego.
a jak myślicie na komputerze jak go podepne powinny mi błędy wyskoczyć czy niepowiedziane jak myślicie ? dzięki za odp :D
Gdzie i na którym gubi zapłon? Bo gubi na 100%...
Jak wciśniesz sprzęgło nawet przy 100km/h powinieneś mieć obroty na poziomie 750 obr/min.
Wymieniłem wczoraj dwu pinowy czujnik temperatury w bloku. Od tej pory chodzi jak złoto, rano bajka po odpaleniu obroty 1500 potem ładnie spadają. Poczekam parę dni i dam znać.
podpowiem mam ten sam problem tylko że mi falują obroty na benzynie ciężko jest go odpalić na zimnym i ciepłym silniku sam szukam jeszcze przyczyny ale wiem na 99% że jest to wina instalacji gazowej albo jest źle podłączona albo tak musi być i już
reset ECU (usunąć na 10 sek bezpiecznik 7,5A opisany jako BACK UP w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika. )odpalić silnik i pozwolić mu się rozgrzać do pierwszego włączenia wentylatora chłodnicy. Podczas tej procedury ECU dobierze odpowiednie nastawy dla przepustnicy . nie dodawać gazu !!
Miałem taki problem to wymieniłem aparat (cały). Na jałowym bez problemu funkcjonował, jak dodawałem gazu to się dusił.
nieszczelność dolotu
To miała być zagadka czy sam sobie udzieliłes odpowiedzi?
Spadajace obroty na biegu jalowym spowodowane sa czujnikiem na skrzyni biegow. Dodano po 1 to byla moja przyczyna zibi
626 z jakim silnikiem ile mocy i dokładnie jakie wtryskiwacze bo to najbardziej istotny szczegół. Jak dla mnie masz tandem valtek, alaska. Odłącz klemę na 15 minut, podłącz i pojeździj 2 dni tylko na PB i powiedz jak działa auto. Mile widziana diagnostyka kompem.
Mam problem przerobiłem swoja Mazdę na gaz, wstawiłem sekwencyjny wtrysk gazu na rozpałkę użuwałem paliwa ze wschdu. Teraz faluja mi obroty od 700 do 1500 na gazie ( nie zawsze czsami trzyma mi je na 1500 obrotów a cxzasmi też spada) Jak przełącze na benzynę to nie ma falowania ale spadają mi obroty poniżej 700, silnik czasem przygasa co może być przyczyną....
Witam,mam Mazde 323 f 1.5 z 1995 roku a problem jest taki że po odpaleniu obroty falują i zanim się silnik zagrzeje samochód przy skręcie kierownicą jak też przy hamowaniu gaśnie, w lecie jeszcze jest dobrze bo samochód moment osiąga odpowiednią temperaturę,natomiast w zimie jest to problem nie do zniesienia. Przepustnice jak też silniczek krokowy wyczyściłem...
Jak obroty sobie a prędkość sobie to sprzęgło.
Sprawdzałem przepływomierz na dwa sposoby obroty zmieniaja sie jak go odlacze wiec sprawny. Dwa omomierzem tez wskazuje na to ze jest sprawny. Wymieniłem filtr powietrza rura załozona poprawnie aczkolwiek ma prawo lapac bo dosyc marnie ona sie trzyma. Jednak nie to po rozgrzaniu silnika auto chodzi normalnie nie dusi się. Jednak problem z obrotami dalej...
Na pewno nie reguluj tego linką.
Tak są czujniki. Dziś je odłączyłem i obroty stoją w miejscu . nawet minimalnie wędrują w górę po naciśnięciu któregoś z tych dwóch pedałów.
Witam. Jednak to wina pompy.
Witam Przy hamowaniu silnikiem wtryskiwacze są martwe dopiero przy dodaniu delikatnie gazu lub wciśnięciu sprzęgła zaczynają pracować
Dziwne co ma akumulator do obrotów??? hmm.
Witam. Moja mazda wkręca się na obroty, ale na nie ciągnie wgl ... Na 3 biegu powyżej 3 tys obrotów słychać dziwny dźwięk. Ja kby jakieś stukanie czy coś.
Wine jest obce powietrze w układzie dolotowym. Nieszczelny układ przełączania nawiewu, serwo, rurki podciśnień w silniku itd. Wysokiemu i sondzie daj spokój.
wojciech26poz: Sprawdź poziom płynu chłodniczego. Uzupełnij.
Wolne obroty rowniez ustawia sie w trybie serwisowym, zeby ecu mialo odpowiedni punkt odniesienia. Jesli na gazie objawy nie wystepuja problem moze lezec w np brudnych wtryskiwaczach benzynowych lub regulatorze cisnienia paliwa.
Masz dwa takie same auta, ale z innymi silnikami. Skrzynie też mogą być inne, lub jedna jest przerobiona tak jak to niektórzy robią w oplach, wkładają kółka 5 biegów z innych skrzyń, bo 100km/h na 5 biegu mam 3,4 tys obrotów głośno trochę jest :( , ale to znaczna różnica 2,5 a 3,5 tys obrotów. Średnica kół jest taka sama ? Tu zauważyłem ok 10 km/h w...
ale on ma cewke wmontowana w module aparaty zapłonowego
Jeśli jest tam silnik krokowy to należy go wyczyścić oraz przepustnicę. Jeśli to nie pomoże ,to daj znać będziemy się zastanawiać dalej.
Jezeli autko ma zrobione więcej niż 100 000 km na tych samych przewodach wysokiego napięcia i tych samych świecach to już są do wymiany bo inaczej będzie przerywać. Przewody w serwisie kosztują 400 zł a świeca jedna 80 zł ale można spokojnie kupić przewody za 190 zł orginalne japońskie.
Sterownik silnika błędów nie widzi, ale zobaczy je dobry diagnosta. Podałeś za mało danych żeby rozwiązać problem tutaj. Poza tym coś tak wyczuwam, że diagnozowałeś zabawką, a nie sprzętem prawdziwym.
Witam. Posiadam Mazdę 121 1.3 i mam problem z obrotami. Jak odpalę silnik, obroty od razu 2000, jak wcisnę pedał sprzęgła, to obroty spadają na 900, jak puszczę to znowu 2000. Tak samo w czasie jazdy, jak wyrzucę na luz, obroty rosną, jak przycisnę pedał gazu, to spadają. Miał ktoś taki problem? Proszę o radę.
Mazda 626 1.8 16V (z maja 1995r) - pływające obroty Dzisiaj kupiłem płyn do czyszczenia przepustnic i gaźników. Wyczyściłem przepustnicę i rozebrałem silniczek krokowy. W silniczku krokowym wyjąłem tłoczek który jest odpychany przez sprężynkę wymyłem go i cylinderek w którym chodzi tłoczek, wyczyściłem patyczkami do uszu, Wszystko lśni jak nowe. Super...
Czytałem że przyczyną może być zapowietrzony układ. Sprawdzałem na kodach błyskowych i wyskoczył czujnik położenia przepustnicy więc go wyjąłem i sprawdziłem miernikiem ale nie wiem jakie wskazanie powinien mieć.
Ja miałem zasilanie na monowtrysku i tam czujnik jest podłączony bezpośrednio pod alternator,raz mi się wypiął i nie zauważyłem tego miałem podobną sytuacje z obrotami tylko u mnie jeszcze był problem że na zimnym silniku ciężko zapalał .Po wpięciu tego kabelka wszystko wróciło do normy.
obroty mazda obroty przepustnicy mazda mazda falujące obroty
midland nadawania odbioru naprawa szarpaka webasto elektryczne
silnik magnetowidu silnik magnetowidu
Schemat zasilacza i układu sterowania kineskopem CRT Sony, Philips, Thomson – identyfikacja chassis Tuya Smart Switch Slow Response: Causes & Fixes