Popieram poprzednika w mazdach to podstawowa przyczyna falujących obrotów.
To zmierz jeszcze ciśnienie i podaj wyniki na jałowym i przy 3tyś obrotów.
Jak masz możliwość to podmień przepływomierz z auta w którym nie falują obroty.
możę warto sprawdzić czujnik temperatury silnika być może przewód jest przetarty i dostaje błędne sygnały i włącza ssanie
najpierw stan oleju do sprawdzenia (sprawdza się w automacie na zapalonym silniku!) potem register "inhibitor switch" czyli ten przełącznik na skrzyni pod linką wyboru biegu do czyszczenia potem jak to nie pomoże to już jakaś diagnostyka/grubsza naprawa... nie miga kontrolka skrzyni?? bo to jest tryb awaryjny i po prostu skrzynia rusza z 3 albo 4 biegu
Typujemy problemy z czytaniem obrotów silnika, ewentualnie wałka.
Na początek wymiana filtra paliwa i czyszczenie EGR.
Sprawdź wszystkie podciśnienia dodatkowo.
Przepustnica umyta??? Od tego powinieneś zacząć.
Pisałem że od płynu.
To podbicie obrotów to takie przegazowanie 1sekunowe.
Cylindry od rozrządu a przyczyną jest pęknięta odma pod kolektorem ssącym 4 cylinder.
Te czujniki, które pracują na benzynie, najprawdopodobniej masz sprawne, bo na benzynie też by źle działał, także czujnik położenia wału masz raczej dobry, tylko namotane jest w instalacji gazowej, a tu, poznałbym nazwę tej instalacji, tj. markę i model, i szukał gazmenów co te instalacje robią, skoro w Hajnówce się nie znają. Znaleźć nie musisz, miałem...
Bez skutków ubocznych nie możesz go zaślepić gdyż jego działanie jest związane między innymi za redukcję poziomu spalin. Wzrost mocy silnika po zaślepieniu EGR-a może podnieść jego temperaturę bardziej jak przewiduje to układ chłodzenia. Dlatego i z tej strony należy zachować pewną ostrożność. Masz dobre ciśnienia na cylindrach to tym bardziej nie ma...
Witam , miałem mazdę 323c 1.5 16v też miałem takie problemy z odpalaniem a w szczególności rano to była masakra, posprawdzane wszystko, ciśnienie paliwa przepływomierz podmieniony , ciągle to samo brak mocy i ciężko zapał, okazało się ! ciasne zawory i nie było kompresji , tam zawory są regulowane płytkami
"Nie trzyma wolnych obrotów"! Nie równa praca silnika na wolnych obrotach. "Falujące" wolne obroty!
dzięki za wspaniała pomoc byłem u trzech wszędzie mam paragon co było wymienione straciłem 560zl na mechanikow i dalej jest to samo co było
Podmień bateryjkę.
Dziwne co ma akumulator do obrotów??? hmm.
Ale gdy lekko dodam gazu do 3 tysięcy później silnik sam wchodzi na wysokie obroty pomimo braku naciśnięcia mocniejszego pedału gazu
22 posty i dalej nie wiemy, czy sterownik widzi obroty.
To jak niema krokowca to co odpowiada za obroty?
Kolego rlepski666 , to że iskra jest na zewnątrz cylindra, to nie znaczy, że ona będzie wewnątrz cylindra, w warunkach jakie tam panują w momencie kiedy ta iskra ma zaistnieć. Przyczyną braku iskry w cylindrze może być obniżona oporność izolacji na drodze prądu do tego cylindra (nasadka na świecę, przewod WN, kopułka - wymieniłem te elementy, ale nie...
Ten od sprzęgła działa mi w ten sposób że w pewnej pozycji przy lekko wciśniętym bolcu zwiera styki ale wystarczy że ścisne 0.5 cm dalej i już nie zwiera. Tak ma być? No nie, spróbuj rozebrać i zobacz czy bieżnie się nie wytarły.
Witam. Moja mazda wkręca się na obroty, ale na nie ciągnie wgl ... Na 3 biegu powyżej 3 tys obrotów słychać dziwny dźwięk. Ja kby jakieś stukanie czy coś.
Podmienić miejscem wtrysk lpg z tego cylindra co nie działa na inny wtrysk i zobaczyć co będzie, czy nadal na tym samym cylindrze brak zapłonu czy tam gdzie został ten wtrysk przeniesiony.
Może spróbuj przeczyścić zawór wolnych obrotów.
Mam taki problem mianowicie w czasie jazdy ( bez względu na temperature silnika ) nagle spadają obroty silnika i autko traci moc i zaczyna szarpać. Sprawdzilęm juz parę rzeczy , świece ,przewody wys nap, wtrysk, pompe paliwa i dalej to samo .Mam chwilowo nieczynny czujnik temperatury załączający wentylator chłodnicy , ale silnik sie nie przegrzewa bo...
Witam czy mógłby pan dokładnie opisać jak wygląda ta puszka i jakiego jest kształtu, bo mam ten sam problem.
Ten sterownik jest jeszcze spokojnie do naprawy. O ile poprzednik nic więcej nie zepsuł. Tam idą po trzy przewody do czujnika wału i wałka. Klasyczna budowa. Po wpięciu sterownika zmierz napięcie pomiędzy pierwszym i trzecim pinem we wtyczce czujnika obrotów.
Jak wciśniesz sprzęgło nawet przy 100km/h powinieneś mieć obroty na poziomie 750 obr/min.
Napisz jeszcze jaki to silnik, w silniku brak błędów ?
Sprawdzić może, ale przy ubytku płynu wolne obroty by falowały, a pisze że po 3 minutach silnik ładnie trzyma obroty.
Witam. Wymień filtr paliwa? Mało paliwa dochodzi przy wyższych obrotach.
Witam, Mam pytanie. Co może być przyczyną za wysokich obrotów silnika. Moja mazda na obrotomierzu pokazuje 2,5 tys obrotów bez dodawania gazu. Proszę pomóżcie mi, bo już nie wiem co robić. :cry::cry::cry::cry:
jest to wynik zastosowania zbyt wolnych , nieprecyzyjnych a może i rozkalibrowanych wtryskiwaczy lpg. Typowy objaw falowania obrotów.
Czytałem że przyczyną może być zapowietrzony układ. Sprawdzałem na kodach błyskowych i wyskoczył czujnik położenia przepustnicy więc go wyjąłem i sprawdziłem miernikiem ale nie wiem jakie wskazanie powinien mieć.
Silnik to 2.0 FS, 115 KM. Ten patent z klemą i jazdą na benzynie próbowałem. Jechać na benzynie da się, ale w miarę jak silnik się nagrzewa, to samochód coraz gorzej jedzie. Nie ma płynnego przejścia na wyższe obroty po wciśnięciu pedału gazu - szarpie i nie chce wejść na wyższe obroty.
Pewnie wtryskiwacze zapieczone mają końcówki jest na nich nagar dzieje się wtedy tak gdy jeździ się tylko na gazie .A prawidłowo powinno się odpalać na benzynie i kończyć jazdę na benzynie dodatkowo najlepiej mieć co najmniej pół zbiornika benzyny aby pompa paliwa miała chłodzenie lub dodatkowy wyłącznik pompy paliwowej znajdującej się w zbiorniku paliwa...
Układy nie różnią się pod względem funkcjonowania, Ty miałeś trochę nowszy model. Niestety, nie mam karty katalogowej, ale i tak nic Ci ona by nie dała. Jezeli chodzi o ustawianie biegu jałowego, to powinieneś, po zresetowaniu ECU zdjęciem klemy + i zwarciem jej do masy na moment, uruchomić samochód z zimnym silnikiem i poczekac do pierwszego pełnego...
Jak podniesiesz obroty też?
jeżeli podłączasz tak jak mówisz, regulator jest podłączony to powinien ładować (chyba że wiertarka ma za małe obroty)
Odpowiedz w koncu o co dokładnie Ci chodzi bo pierwsze napisałeś że silnik wchodzi na obroty a autio nie przyspiesza a teraz piszesz że nie wiesz co może być przyczyną że brakuje mocy? To jak to w końcu jest? Wchodząc na obroty przyspiesza równomiernie do obrotów czy nie?
Mazda 121 model DB rok 93 silnik B3 1,3 na jednopunkcie. Szukam danych, jaki powinien być czas wtrysku na wolnych obrotach na ciepłym silniku. Pacjentka jak się lekko zagrzeje to gaśnie na wolnych obrotach.
nie widzę tylko obrotów wału . Nic dodać nic ująć. Szukamy obrotów wału.
Witam, problem udało się rozwiązać?
Pewnie że można.
Jeżeli przewody i świece są w pełni sprawne to wykorzystaj funkcję "zubożenie Mazda" dostępną w 300 isie.Parametry w tej funkcji ustawia się praktycznie jeżdżąc samochodem na trasie dotąd aż Mazda przestanie szarpać w w/w obrotach.
Nie wiem czy w tym silniku także tak się dzieje ale w 2.0 wystarczy niewielki brak płynu chłodzącego w układzie i obroty już szaleją.
jest zawór powietrza dodatkowego. Propozycja-lampa stroboskopowa i popatrzec czy w czasie pulsacji obrotów nie szaleje kąt wypzedzienia zaplonu.
panowie dobra biorę to pod uwagę samozapłon,tylko dlaczego nie kopcił na biało czyli spalał ropę a nie olej,jest taka możliwość ze coś innego nawala?może ten potencjometr gazu jest zły co mu tak dawkuje taką ilość ropy,ze wchodzi na tak wysokie obroty??
W takim razie muszę odpalić silnik i spojrzeć czy bulgocze w zbiorniczku? Powiedzialam to tacie i zamierza zabrać samochód do zaprzyjaźnionego mechanika. A jeśli jest tak jak mówisz to wystarczy wymienić uszczelkę czy to coś bardziej poważnego? :)
Nie wchodzi plynnie na obroty a jak juz ma to przerywa
Kolejny mechanik stwierdził to samo, to normalna praca wtrysków. Odkrecilismy wlew oleju, nawet mgiełka nie poleciała.
Witam szanownych kolegów. Wyminiłem silnik w samochodzie Mazda 323F 1,5 16V z roku 1995. Po operacji niby wszystko jest ok, ale nie potrafię ustawić obrotów w samochodzie. Obroty biegu jałowego to 1350 obr/min, czy ktoś potrafi podpowiedzieć co muszę zrobić, żeby samochód miał prawidłowe obroty ?? Pozdrawiam Marcin P.S. Czy zdemontowanie sprężarki klimatyzacji...
prawdopodobnie alternator
jest srubka na przepustnicy do regulacji obrotow. krecac w prawo to zmniejszasz a w lewo zwiekrzasz aha i zrob to jak silnik osiagnie temperature robocza bo na zimnym to normalne ze obroty sa wieksze.
Jak mazda na wtrysku, to ogranicznik ma.
Na pewno nie reguluj tego linką.
Do sprawdzenia /wymiany na początek zawór SCV-bolączka tych silników.
Chodzi o to, że zimny silnik ma podwyższone obroty biegu jałowego, które powoli spadają do normalnej wartości?
Przeprowadż regulacje wolnych obrotów na niedogrzanym silniku ,ale nie całkowicie zimnym wkrętem rgulacji wolnych obrotów uzyskaj najwyższe możliwe obroty.Nastepnie skoryguj obroty zmniejsz śruba od przepustnicy ale tak aby silnik pracował wmiare równo.Podgrzej silnik do min 70stopni i jeżeli obroty wzrosną minimalnie skoryguj na niższe śrubą przepustnicy.Jeżeli...
Sprawdź podcisnienia.
nieszczelność dolotu
Elab ominięty. Gdy odepniemy czujnik temperatury silnik zapala po dłuższym kręceniu. Jednak dawka jest tak duża że ciężko go wkręcić na obroty.
jak rozwiazales ten problem mam tak samo
koledzy pomozcie mam ten sam problem co zibi187 tez mi spadaja obroty podczas jazdy na biegu jalowym
Po zwarciu pinów w gniazdku chodzi tak samo?
Nie nie mam gazu. A gdzie znajduje się to EGR ??? Dodano po 7 I czy ten egr może być przyczyna ??
Co to jest ta adaptacja.
Myślałem o wtryskach.
koniec tematu
tak :|
2 wszystkie odczyty w programie masz? ciśnienie gazu obroty silnika?
Układ niskiego ciśnienia może się zapowietrzać delikatnie. Wyjąłeś wtryski więc i układ wysokiego się zapowietrzył. Niech pochodzi trochę na wolnych obrotach.
To miała być zagadka czy sam sobie udzieliłes odpowiedzi?
Obejrzałem faktycznie jest tam czujnik położenia,a co myślicie o czujniku temperatury, raczej wątpię aby problemem była kompresja. Wydaje mi się że na zimnym też by nie palił ale wiadomo na zimnym sam wchodzi na wyższe obroty
Jak ci obroty spadają do zera. To nie masz zapłonu. Skup się na tym.
Ecu zapina masę na wtryski w odpowiednim momencie pod warunkiem że widzi obroty silnika.
To co pomożesz kolego ? Do głowy przychodzi mi wiele mysli posprawdzać kable masy od aparatu może czujnik położenia wału ?? Co z tą sondą mogą przez nią wariować obroty ??
Wine jest obce powietrze w układzie dolotowym. Nieszczelny układ przełączania nawiewu, serwo, rurki podciśnień w silniku itd. Wysokiemu i sondzie daj spokój.
Zacznij od diagnostyki, może coś pokaże.
Mazda 6 w dieslu i problemy? Kto by pomyslał :D Jakiego typu stukanie? Metaliczne, głuche, zaraz po odpaleniu, po nagrzaniu, Częstotliwość stuków wzrasta wraz z obrotami? Diagnostyka była?
Witam, mam problem w mojej mazdzie 323f jak w tytule tzn, gdy slucham radia i leci mocniejszy bas to az na moment obroty spadaja a podswietlenie deski przygasa (zueplnie jakby pradu brakowalo), mam wzmacniacz helix dark blue 4, niezbyt mocny bo 4x60w, dodam, ze kiedys gral w maluchu i to z mocniejszym subwooferem i nie pamietam zebym tam mial taki efekt,...
Nic tam się nie może zablokować. Podłączałeś chociaż jakiś sprzęt diagnostyczny? Podczas kręcenia ECU widzi obroty wału?
Odpala po zatkaniu ale od razu gaśnie czy może wolne obroty ma prawidłowe?
Witam Przy hamowaniu silnikiem wtryskiwacze są martwe dopiero przy dodaniu delikatnie gazu lub wciśnięciu sprzęgła zaczynają pracować
Usterka naprawiona wadliwe okazały się wtryskiwacze ogólnie sprawdziłem 5 kompletów i wszystkie wadliwe, wtryski nie rozpylały paliwa tylko lały cienkimi strumieniami, Poskładałem z pięciu kompletów jeden i auto nie okopca świec i można precyzyjnie wyregulować wolne obroty
Możliwe ze silniczek krokowy ale mogą być inne przyczyny
Witam. Jednak to wina pompy.
Jeśli obroty rosną, auto jest na biegu i nie przyspiesza to nie ma innej opcji niż uślizg na sprzęgle.
Witam.Dośc poważny problem który spędza mi sen z powiek. Jeżdze mazda 323. Rok produkcji 1992. 1.6 silnik. Jest na gazie. Na liczniku widnieje 190 000 tyś przebiegu. Problem tkwi w tym,że wahają się dośc intensywnie obroty, dochodzą nawet do 6 tyś , w każdym bądz razie tendencja jest spadkowa. Ostatnio po odpaleniu , auto zaczęło się krztusic , gdy...
Witam po przełączeniu na gaz moja mazda gaśnie a przy 3500tyś obrotów jest wszystko dobrze co to może być?? na benzynie chodzi bez zarzutów. Dodano po 35 Witam po przełączeniu na gaz moja mazda gaśnie a przy 3500tyś obrotów jest wszystko dobrze co to może być?? na benzynie chodzi bez zarzutów. A może to silniczek krokowy?? Dodano po 53 Witam po przełączeniu...
Witam Witam mam zapytanie bo szukam szukam i znaleźć nie mogę posiadam MAZDĘ 323F 2002 rok Po przekręceniu kluczyka MAZDA wydaje 3x3 piknięcia i dodatkowo straciła na mocy i nie potrafi wkręcić się na obroty moje pytanie co to może być z góry DZIĘKUJE
ale on ma cewke wmontowana w module aparaty zapłonowego
Lyzik, ps wolne obroty w trybie serwisowym.
Prawdopodobnie masz dalej uślizg sprzęgła. Nie czuć swądu palonego sprzęgła? Nie czujesz, żeby obroty rosły inaczej niż prędkość przy gwałtownym przyspieszaniu?
a to bylo sprawdzane w roznych temperaturach... od samego lata od czasu do czasu prubowalem uruchomic. i zero objaw zero jakis wachniec obrotami....
Gdzie i na którym gubi zapłon? Bo gubi na 100%...
Witam . Temat odpuściłem bo byłem w 5 warsztatach i nikt nie wiedział co sie dzieje. Każdy mechanik mowil zebym zaczął od wtryskiwaczy. Podmienilem 2 kpl i zero poprawy. Są takie dni ze chodzi prawie idealnie ale czasem jak odpali to jakby miał się rozleciec. Gdyby to był silnik benzynowy to bym powiedzial ze świece do wymiany albo przewody.
obroty mazda obroty przepustnicy mazda falujące obroty mazda
rezystancja uzwojenia indukcyjnego elmes rp501 winda mechanizm
naprawa pendriva laskomex cyfral
ASCII, UTF-8, ISO-8859-2 – zapis "Wesołych Świąt Wielkanocnych" z polskimi znakami Renault Twingo II nie odpala po wypadku - co sprawdzić?