Typujemy problemy z czytaniem obrotów silnika, ewentualnie wałka.
możę warto sprawdzić czujnik temperatury silnika być może przewód jest przetarty i dostaje błędne sygnały i włącza ssanie
Kolego rlepski666 , to że iskra jest na zewnątrz cylindra, to nie znaczy, że ona będzie wewnątrz cylindra, w warunkach jakie tam panują w momencie kiedy ta iskra ma zaistnieć. Przyczyną braku iskry w cylindrze może być obniżona oporność izolacji na drodze prądu do tego cylindra (nasadka na świecę, przewod WN, kopułka - wymieniłem te elementy, ale nie...
Do sprawdzenia /wymiany na początek zawór SCV-bolączka tych silników.
Witam, Mam pytanie. Co może być przyczyną za wysokich obrotów silnika. Moja mazda na obrotomierzu pokazuje 2,5 tys obrotów bez dodawania gazu. Proszę pomóżcie mi, bo już nie wiem co robić. :cry::cry::cry::cry:
"Nie trzyma wolnych obrotów"! Nie równa praca silnika na wolnych obrotach. "Falujące" wolne obroty!
Ale gdy lekko dodam gazu do 3 tysięcy później silnik sam wchodzi na wysokie obroty pomimo braku naciśnięcia mocniejszego pedału gazu
To jest problem z silnikiem.
Witam czy mógłby pan dokładnie opisać jak wygląda ta puszka i jakiego jest kształtu, bo mam ten sam problem.
Kolejny mechanik stwierdził to samo, to normalna praca wtrysków. Odkrecilismy wlew oleju, nawet mgiełka nie poleciała.
Jeżeli silnik ma luz zaworowy kasowany hydraulicznie, to spadek ciśnienia oleju słychać po pracy zaworów. Po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie oleju wzrasta, powinien wtedy hałas z głowicy ustać. Nie w tym przypadku. Tu jest ręczna regulacja.
Zacznij od diagnostyki, może coś pokaże.
Mazda 121 model DB rok 93 silnik B3 1,3 na jednopunkcie. Szukam danych, jaki powinien być czas wtrysku na wolnych obrotach na ciepłym silniku. Pacjentka jak się lekko zagrzeje to gaśnie na wolnych obrotach.
jak rozwiazales ten problem mam tak samo
Ecu zapina masę na wtryski w odpowiednim momencie pod warunkiem że widzi obroty silnika.
Przepustnica na linkę i silnik elektryczny.
2 wszystkie odczyty w programie masz? ciśnienie gazu obroty silnika?
Może tak silnik ,rok, napięcie ładowania,start-stop system,stan akumulatora pomierzony testerem do aku.
Zapchana magistrala olejowa. Wałki do wyciągnięcia i wszystko do płukania.
Na zimnym śmiga dobrze. Po rozgrzaniu się traci moc i skacze na obrotach po wciśnięciu sprzęgła
a uszczelka przypadkiem nie objawia się falowaniem obrotów ? bo na benzynie chodzi stabilnie
Może być dużo przyczyn. Sprawdź czy jest iskra i czy paliwo dochodzi?
Jak ci obroty spadają do zera. To nie masz zapłonu. Skup się na tym.
Ten p138b jakoś opisany? czym to czytane? Silnik FOrd-PSA więc nie powinno być problemu diagnozą np. PPS.
tak :|
Witam mam taki sam problem z Mazda 5 2.0 diesel auto wkrecalo sie do 2.5 tys na poczatku teraz juz nawet odcina moc czasem przy 1.2- 1.5 tys obrotow mechanik tez sie poddal wgrywal nowe softy sprawdzal zawory wtryski. Moze udalo sie rozwiazać Twoj problem? Teraz staram sie sam to jakos rozwiazac ale cholera wie. Ostatnio jak z 6 biegu zredukuje na 4...
Sprawdzić może, ale przy ubytku płynu wolne obroty by falowały, a pisze że po 3 minutach silnik ładnie trzyma obroty.
Mazda 626 2.0 16V 98r., Na ciepłym silniku falują obroty biegu jałowego. Autko z gazem ale objawy występują i na benzynie i na gazie. Nie mam możliwości podpięcia pod komputer. Czy da się jakoś sprawdzić np. omomierzem silnik krokowy, czujnik położenia przepustnicy i inne części które mogą być za to odpowiedzialne.
Napisz jeszcze jaki to silnik, w silniku brak błędów ?
panowie dobra biorę to pod uwagę samozapłon,tylko dlaczego nie kopcił na biało czyli spalał ropę a nie olej,jest taka możliwość ze coś innego nawala?może ten potencjometr gazu jest zły co mu tak dawkuje taką ilość ropy,ze wchodzi na tak wysokie obroty??
Obrotomierz jak się zachowuje? Dodano po 44 Pewnie spada zdecydowanie szybciej niż obroty silnika?
Jeśli jest tam silnik krokowy to należy go wyczyścić oraz przepustnicę. Jeśli to nie pomoże ,to daj znać będziemy się zastanawiać dalej.
Gdzie i na którym gubi zapłon? Bo gubi na 100%...
Miałem ten sam problem. Też mam mazde 96r. Obroty nie były stałe. Problem był następujący. Jedna przewód gumowy tuz za sinikiem(zaraz za deklem od silnika) był za duży i zasysał powietrze. zmieniłem i obroty się wyrównały na 800. Nie ma zadnych skoków.
No i jest ok , 10km to norma. Możesz jeszcze skorygować pozycje spoczynkową wskazówki jak ktoś majstrował przy liczniku, po prosu jedź 100km/h i wtedy włóż wskazówke na wskazaniu 100km/h. Podnieś przód a wskazania prędkości weź z ze wskazówki obrotów silnika.
Układ niskiego ciśnienia może się zapowietrzać delikatnie. Wyjąłeś wtryski więc i układ wysokiego się zapowietrzył. Niech pochodzi trochę na wolnych obrotach.
Ten sterownik jest jeszcze spokojnie do naprawy. O ile poprzednik nic więcej nie zepsuł. Tam idą po trzy przewody do czujnika wału i wałka. Klasyczna budowa. Po wpięciu sterownika zmierz napięcie pomiędzy pierwszym i trzecim pinem we wtyczce czujnika obrotów.
To spróbuj poszukać lewego powietrza.
uruchamia się ale max kręci do 3 tyś. obrotów i cały czas jest błąd P1603
To jest normalny objaw że ci siądzie na chwilę napięcie w instalacji jak szarpniesz większy prąd . Zanim samochód podniesie automatycznie obroty silnika żeby alternator mógł wyrobić to będziesz miał spadek . A czy na większych obrotach masz tak samo.
Lyzik, ps wolne obroty w trybie serwisowym.
Proponowałbym czyszczenie przepustnicy. Wymontować (uważac na uszczelkę) i dokładnie całość wyczyścić płynem do czyszczenia gaźników lub w ostateczności ropą. Łącznie z kanałem i zaworem wolnych obrotów. Przy okazji sprawdzić przepływomierz i rurę od filtra do przepustnicy czy jest cała. Pozdrawiam Cezary
No to teraz jak gaśnie nagle (jakby wyłączyć zapłon) czy stopniowo spada z obrotów aż do zgaśnięcia?
Mazda RX8 10-11 tys. rpm
Jak z masą silnika?
Normalne zachowanie silnika benzynowego.
ale on ma cewke wmontowana w module aparaty zapłonowego
?
Witam!! A co to jest ten paluch? A ta kopułka, to jest ta puszka do której idą przewody od świec? pozdrawiam
Sterownik silnika błędów nie widzi, ale zobaczy je dobry diagnosta. Podałeś za mało danych żeby rozwiązać problem tutaj. Poza tym coś tak wyczuwam, że diagnozowałeś zabawką, a nie sprzętem prawdziwym.
A na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku, przerywa. Odłączałeś poszczególne świece.
Okazało się, że w zagłębieniu silnika, tam, gdzie zamontowane są świece zapłonowe, zebrała się woda i fajki były zamoczone. Po osuszeniu sprężonym powietrzem, wymianie świec, przewodów oraz filtra powietrza, silnik pracuje idealnie.
Witam. Szukałem szukałem ale nie znalazłem. Radio Onwa MK3, antenka president florida. Na jednym aucie działa bez problemów a na drugim borykam sie z zakłóceniami coś w stylu "alfabet morsa" Jeden sygnał długi i dwa krótkie. Pikanie to nie jest zależne od obrotów silnika. Auto na którym występują zakłócenia to mazda 6 1,8 benzyna. 3.1.13. /Olek II/...
"sekwencja pierwszej generacji" a co to jest?
Potrzebuje wskazówki w kturym miejscu znajduje sie dodatkowy zawór powietrza w MAZDA 323F 1.8 16V rok prod. 1991 ( robi on problemy z obrotami wolnymi gdy silnik jest ciepły)
Pozostałe 5% ja bym postawił na zatkany układ wydechowy. Sprawdż czy dymi z rury wydechowej w tym czasie kiedy uda się zapalić.
Podgląd parametrów trzeba zrobić.
Czujnik temperatury -dobry,czujnik położenia przepustnicy -dobry,zawór podwyższonego biegu jałowego -dobry ,przewody podciśnieniowe-dobre,szczelne.Uszczelka pod przepustnicą -nowa.Problem wystąpił po usunięciu nagaru z gardzieli przepustnicy .Przed czyszczeniem miał zbyt niskie obroty biegu jałowego,palił bez problemu i pracował równo.Po czyszczeniu...
Napięcie w spoczynku, a nie po przekręceniu na rozruch. Zapewne Mazda ma tzw. system inteligentnego ładowania, gdzie ładowanie akumulatora sterowane i monitorowane jest przez sterownik silnika. Przy niskim stopniu naładowania akumulatora (małej pojemności), uniemożliwia on uruchomienie silnika. Rozpoznaje to po zbyt niskich obrotach silnika w fazie...
Mazda 6 w dieslu i problemy? Kto by pomyslał :D Jakiego typu stukanie? Metaliczne, głuche, zaraz po odpaleniu, po nagrzaniu, Częstotliwość stuków wzrasta wraz z obrotami? Diagnostyka była?
Mam pytanie.Czy falują obroty na benzynie,czy jak silnik pracuje na gazie?Jeżeli na benzynie,to albo pada silnik krokowy,albo też przepływomierz.Radzę najpierw odczytać kody błędów.
Cześć wszystkim. Check Engine świeci (podobno ze zagazowane tak mają). Tak mówią specjaliści od LPG którzy źle dobrali komponenty ,źle zamontowali albo nie wiedzą jak to ustawić. Co do samych skoków obrotów jak obrotomierz sam z siebie wchodzi na 3500 RPM (silnik faktycznie chodzi na 3500) a nie ma odzwierciedlenia w prędkości to sprzęgło coś się poddaje.
Witam .Podstawowa sprawa to poprawnie zainstalowana i zestrojona antena.Przyczyną zakłóceń często są:sterownik silnika,przewody zapłonowe,alternator ,pompa paliwa.Napisz czy zakłócenia pojawiają się zaraz po włączeniu zapłonu. Zakłócenia pojawiają się wyłącznie po uruchomieniu silnika i nie reaguje na wysokość obrotów silnika, radio jest dobrze zestrojone.
To jest problem odgazowy. Oczywiście silnik Zl i podwójne małe cewki na środku silnika?
Czytałem że przyczyną może być zapowietrzony układ. Sprawdzałem na kodach błyskowych i wyskoczył czujnik położenia przepustnicy więc go wyjąłem i sprawdziłem miernikiem ale nie wiem jakie wskazanie powinien mieć. Nie wiem czy problem jeszcze jest aktualny, ale w większości wypadków w tym silniku mazdy za falowanie obrotów odpowiada zapowietrzony układ...
Witam od roku jestem posiadaczem Mazdy Premacy 2.0 DITD 2001r. Niekiedy gdy silnik jest już rozgrzany opada wskazówka od temperatury, wzrastają minimalnie obroty silnika i po chwili wraca do normalnego stanu.
Tam są 2 czujniki z Hall effect. Jeden z czujników widzi, że coś blokuje szybę i włącza system bezpieczeństwa, i nie daje podnieść szybę. Czyli, jak dobrze rozumiem, odbiera impulsy i zestawia je z obrotami silnika? Myślałem, że te zabezpieczenia to pomiar prądu, który rośnie w razie zwiększenia obciążenia silnika.
Witam musisz zmienic sygnał z cewki zapłonowej bedzie oszukaiwał lub obroty beda sie zawieszac wież sygnał z wałka rozrzadu i muisz wtedy zmienic w ustawieniach w kompie obroty i je zapisac do swojego programu
Po sprawdzaj czy jakiś przewód od podciśnienia ci nie spadł. bo może spadł i przez to silnik się dławi. a jeśli to nie pomoże to ja bym go pod kompa podpiął i zobaczył co wyjdzie.
Kable ,świece i cewki odpadają bo są nowe. Na wolnych obrotach trzęsie , już niewiem co robić co sprawdzać .
Mam Premacy poliftową i mam podobne objawy. Chciałem zapytać czy przy okazji tych problemów z kontrlokami TCS itp. pojawiały się problemy z obrotami silnika? U mnie wyskoczył błąd o oznaczeniu 83.
warto warto bo to jest raczej przyczyna daj znac jak sprawdzisz
najpierw stan oleju do sprawdzenia (sprawdza się w automacie na zapalonym silniku!) potem register "inhibitor switch" czyli ten przełącznik na skrzyni pod linką wyboru biegu do czyszczenia potem jak to nie pomoże to już jakaś diagnostyka/grubsza naprawa... nie miga kontrolka skrzyni?? bo to jest tryb awaryjny i po prostu skrzynia rusza z 3 albo 4 biegu
A to nie jest czasem silnik forda?Sprawdź dolot a szczególnie wąż odmy między blokiem a kolektorem.Posprawdzaj ogólnie podciśnienia.A dryga sprawa to bez podglądu parametrów będzie ciężko.
Bardzo możliwe że przeskoczył łańcuszek, duże obroty wyrobiony silnik i klapa. Coraz częściej spotykane zjawisko.
Witam, mama problem z moją mazdą otóż za każdym razem po przejechaniu ok 8 km silnik gaśnie w trakcje jazdy i zapalają się kontrolki jak do odpalenia. Po tym silnik bez problemu normalnie odpala i można dalej jechać lecz po przejechaniu tym razem ok 2 km znów gaśnie itd aż dochodzi do tego że nawet po przejechaniu 1 m silnik gaśnie.. Lecz gdy stoi na...
Jutro zmierzę kompresję ale mam pytanie gdy dodam lekko gazu silnik wpada odrazu na bardzo wysokie obroty i nie przyspieszając przy tym jednocześnie
Witam ,radze zdiagnozować problem za pomoca złącza diagnostycznego znajdującego sie poprawej stronie ściany grodziowej obok silnika,oto link :kody i schemat podłączenia,http://www.mazdaspeed.pl/web... posiadac złącze, jeżeli go nie masz, to radze zacząc od wymiany czujnika temperatury silnika znajdujący sie pomiedzy...
Witam! Silniki spalinowe przeszły długą drogę rozwojową, wspomaganą całym arsenałem przyrządów pomiarowych, a także wiedzą i zapałem tysięcy inżynierów. Moc silnika to iloczyn momentu obrotowego i obrotów. Chcesz zwiększyć obroty? To można np. obniżyć opory przepływu spalin do wydechu (po drodze jest rura, katalizator i tłumiki). Chcesz zmienić spalanie?...
Kolego wojtekryba Napiszę wiec inaczej, może wtedy zaskoczysz o co dokładnie mi chodzi: Czy masz może SCHEMAT do tego auta z tym silnikiem?
Allo Od jakiegoś czasu zaczęły wariować obroty. Zawsze były na poziomie pół tysiąca bez włączonego biegu. Teraz dochodzą do pół tysiąca i spadają, aż słychać telepanie w silniku. O co chodzi?
Przepływomierz.Jeżeli masz możliwośc to sprawdź czas otwarcia wtryskiwaczy,powinien wynosić na ciepłym silniku na wolnych obrotach około 2-2,5ms
Witam ! Po odczytaniu pamięci 93C56 i wgraniu ponownie tego samego wsadu na wyświetlaczu pojawiły się ---------. Nie pokazuje też obrotów silnika. Pamięć programowana willemem 7.1 Załączam wsad .
Mazda ta przechodzi na sekwencyjny wtrysk przy pewnych obrotach, czy wtedy dławi? walteki masz wtryski?
Mazda 626 18 .99rGF nie wchodzi na obroty powyżej 3000 byłem w serwisie po podłączeniu komputera stwierdzili że to czujnik prędkości jazdy dodam że wcześniej wymieniłem filtr paliwa i pompkę paliwa i świece .po zapaleniu wchodzi ładnie na obroty a po 2,3 minutach nie chce wejść na obroty po zgaszeniu silnika jest tak samo niezależnie czy silnik jest...
Tak tylko przy mniejszym silniku. ale powinno być to samo
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem nowy więc sorki jeśli ten temat już kiedyś był. To tak, mam problem z moja Mazdą121 z silnikiem Fiesty 1.3KAT Endura, jest na elektronicznym wtrysku, rocznik 1996. Otóż Mazda na zimnym silniku pali bez problemów, ale wchodzi na wysokie obroty ok. 1600 i tak trzyma i nie chce zejść na niższe obroty. Z kolei gdy silnik...
Mazda 626 93r. 2.0l 16V bardzo cieszko uruchomić silnik a po uruchomieniu silnika cięszko wchodzi na obroty czy to może być sonda lambda?????????
P2009, P0404 - te błędy mam już od bardzo dawna rok może półtora. Z tego co mi wiadomo komputer mam do naprawy (zimne luty). Tylko dlaczego tak się dzieje na włączonych światłach? Bez świateł wszystko jest ok. Wkręca się na obroty, przyspieszenie idealne. Silnik równo pracuje.
Ja miałem zasilanie na monowtrysku i tam czujnik jest podłączony bezpośrednio pod alternator,raz mi się wypiął i nie zauważyłem tego miałem podobną sytuacje z obrotami tylko u mnie jeszcze był problem że na zimnym silniku ciężko zapalał .Po wpięciu tego kabelka wszystko wróciło do normy.
Najdziwniejsze jest to że pomimo nie równej pracy silnika, falowaniu obrotów podczas jazdy i na postoju, tylko OBDII wyświetla błędy a komputer pokładowy nie. Brak check engine czy jakichkolwiek zapamiętanych błędów.
Chęci bez powodu się nie włącza. Kontrolka ta informuje użytkownika, że jest coś nie tak w procesie spalania w silniku. Zrób porządek na benzynie, potem bierz się za gaz.
nieszczelność dolotu Czujnik temperatury silnika, cały czas bogata mieszanka, stąd te spalanie.
To też odpada bo sprawdzałem obrót wału gdy miałem zdjętą głowicę. Tłoki dochodziły i wracały wszystkie w te same punkty, więc wał "się nie skręcił". Jakieś inne pomysły, mniej radykalne nie wiążące się z wymianą silnika?
Pierwsze pytanie kiedy był wymieniony olej w silniku,ma bardzo duzy wpływ właśnie na taką usterkę.
Moja auto to Mazda 626 Ge, z instalacją gazową sekwencyjną STAG 300. Problem polega na tym, że jak odpalę auto normalnie, czyli na benzynie, silnik się rozgrzeje, przełączy na gaz, to falują wolne obroty, szarpie autem i gaśnie. Jak silnik odpalam na gazie, to takich problemów nie ma, obroty są stabilne. Proszę o jakieś podpowiedzi co to może być za...
Obejrzałem faktycznie jest tam czujnik położenia,a co myślicie o czujniku temperatury, raczej wątpię aby problemem była kompresja. Wydaje mi się że na zimnym też by nie palił ale wiadomo na zimnym sam wchodzi na wyższe obroty
Zacznijmy od tego że instalacja gazowa II generacji w mazdzie 323f do wielopunktowego wtrysku PB jest źle dobrana. Co do samego gaśnięcia mi to wygląda jakby za dużo powietrza dostawał do silnika przez co auto gaśnie.
Na benzynie i na lpg tak samo. Przepływka raczej sprawna ( ten drucik za krateczką jest na swoim miejscu) :/ strasznie się dławi i jechać nie chce, teraz jeszcze doszło bardzo ciężkie odpalanie 😧 przepustnica wyczyszczona Dodano po 4 Silnik 1.5 ba
Czujnik temp nowy oryginal egr Tez nie dawal efektu nie wiem czy tam ktos z dpf nie kombinowal bo rura z tylu jest czarna a i nie mozna uruchomic procesu wypalania dpf dodam ze odpala naprawde z obrotu swiece tez nowe denso
obrót silnik mazda obrót mazda regulacja obrót silnik mazda
wycieraczek renault scenic gniazdka angielskie temperatura wysoka lodówce
usuniecie konta grzanie basenu
Jak wejść do BIOS-u w PlayStation Portable (PSP)? Dlaczego ktoś jest zawsze dostępny na Messengerze?