To zmierz jeszcze ciśnienie i podaj wyniki na jałowym i przy 3tyś obrotów.
Popieram poprzednika w mazdach to podstawowa przyczyna falujących obrotów.
Jak masz możliwość to podmień przepływomierz z auta w którym nie falują obroty.
Typujemy problemy z czytaniem obrotów silnika, ewentualnie wałka.
Ale gdy lekko dodam gazu do 3 tysięcy później silnik sam wchodzi na wysokie obroty pomimo braku naciśnięcia mocniejszego pedału gazu
"Nie trzyma wolnych obrotów"! Nie równa praca silnika na wolnych obrotach. "Falujące" wolne obroty!
Sprawdź wszystkie podciśnienia dodatkowo.
Ten sterownik jest jeszcze spokojnie do naprawy. O ile poprzednik nic więcej nie zepsuł. Tam idą po trzy przewody do czujnika wału i wałka. Klasyczna budowa. Po wpięciu sterownika zmierz napięcie pomiędzy pierwszym i trzecim pinem we wtyczce czujnika obrotów.
22 posty i dalej nie wiemy, czy sterownik widzi obroty.
możę warto sprawdzić czujnik temperatury silnika być może przewód jest przetarty i dostaje błędne sygnały i włącza ssanie
To jak niema krokowca to co odpowiada za obroty?
To podbicie obrotów to takie przegazowanie 1sekunowe.
najpierw stan oleju do sprawdzenia (sprawdza się w automacie na zapalonym silniku!) potem register "inhibitor switch" czyli ten przełącznik na skrzyni pod linką wyboru biegu do czyszczenia potem jak to nie pomoże to już jakaś diagnostyka/grubsza naprawa... nie miga kontrolka skrzyni?? bo to jest tryb awaryjny i po prostu skrzynia rusza z 3 albo 4 biegu
Może spróbuj przeczyścić zawór wolnych obrotów.
Na początek wymiana filtra paliwa i czyszczenie EGR.
Witam. Wymień filtr paliwa? Mało paliwa dochodzi przy wyższych obrotach.
Przepustnica umyta??? Od tego powinieneś zacząć.
jeżeli podłączasz tak jak mówisz, regulator jest podłączony to powinien ładować (chyba że wiertarka ma za małe obroty)
jest to wynik zastosowania zbyt wolnych , nieprecyzyjnych a może i rozkalibrowanych wtryskiwaczy lpg. Typowy objaw falowania obrotów.
Sprawdzić może, ale przy ubytku płynu wolne obroty by falowały, a pisze że po 3 minutach silnik ładnie trzyma obroty.
Układ niskiego ciśnienia może się zapowietrzać delikatnie. Wyjąłeś wtryski więc i układ wysokiego się zapowietrzył. Niech pochodzi trochę na wolnych obrotach.
Dziwne co ma akumulator do obrotów??? hmm.
Pisałem że od płynu.
Cylindry od rozrządu a przyczyną jest pęknięta odma pod kolektorem ssącym 4 cylinder.
Elab ominięty. Gdy odepniemy czujnik temperatury silnik zapala po dłuższym kręceniu. Jednak dawka jest tak duża że ciężko go wkręcić na obroty.
Obejrzałem faktycznie jest tam czujnik położenia,a co myślicie o czujniku temperatury, raczej wątpię aby problemem była kompresja. Wydaje mi się że na zimnym też by nie palił ale wiadomo na zimnym sam wchodzi na wyższe obroty
a to bylo sprawdzane w roznych temperaturach... od samego lata od czasu do czasu prubowalem uruchomic. i zero objaw zero jakis wachniec obrotami....
Mazda 121 model DB rok 93 silnik B3 1,3 na jednopunkcie. Szukam danych, jaki powinien być czas wtrysku na wolnych obrotach na ciepłym silniku. Pacjentka jak się lekko zagrzeje to gaśnie na wolnych obrotach.
Usterka naprawiona wadliwe okazały się wtryskiwacze ogólnie sprawdziłem 5 kompletów i wszystkie wadliwe, wtryski nie rozpylały paliwa tylko lały cienkimi strumieniami, Poskładałem z pięciu kompletów jeden i auto nie okopca świec i można precyzyjnie wyregulować wolne obroty
Jeżeli przewody i świece są w pełni sprawne to wykorzystaj funkcję "zubożenie Mazda" dostępną w 300 isie.Parametry w tej funkcji ustawia się praktycznie jeżdżąc samochodem na trasie dotąd aż Mazda przestanie szarpać w w/w obrotach.
Silnik to 2.0 FS, 115 KM. Ten patent z klemą i jazdą na benzynie próbowałem. Jechać na benzynie da się, ale w miarę jak silnik się nagrzewa, to samochód coraz gorzej jedzie. Nie ma płynnego przejścia na wyższe obroty po wciśnięciu pedału gazu - szarpie i nie chce wejść na wyższe obroty.
Jak podniesiesz obroty też?
To co pomożesz kolego ? Do głowy przychodzi mi wiele mysli posprawdzać kable masy od aparatu może czujnik położenia wału ?? Co z tą sondą mogą przez nią wariować obroty ??
U mnie nie ma kontrolki Check Engine. Odłączałem aku, podłączałem znowu i nic. Odłączałem gaz (ktoś mi sugerował, że może przepala gaz i benzynę) i też nie ma poprawy. Instalację gazową mam taką: sterownik Stag-300-4, reduktor Tomassetto AT09, wtryskiwacze Valtek czerwone 3ohm. Kombinując na własną rękę podmieniłem przepływomierz, regulator ciśnienia...
panowie dobra biorę to pod uwagę samozapłon,tylko dlaczego nie kopcił na biało czyli spalał ropę a nie olej,jest taka możliwość ze coś innego nawala?może ten potencjometr gazu jest zły co mu tak dawkuje taką ilość ropy,ze wchodzi na tak wysokie obroty??
Podmień bateryjkę.
Za co się zabrać na początek? Powolne otwieranie przepustnicy, raczej nie wskazuje na usterkę. Podczas gwałtownego dodawania gazu silnik dławi się, prawie gaśnie, po ok. 2sek. wchodzi na obroty. Zapala bez problemu. Podczas jazdy szarpie na małych obrotach.
Są dwa czujniki i są sprawne. Poza tym czujnik ten chyba nie wpływa na kształt impulsu tylko na fazę dwóch impulsów sterujących cewkami. A zapomniałem dodać że silnik ma zmienną fazę rozrządu. Czy uszkodzenie w tym układzie ma wpływ na pływanie obrotów?
Witam szanownych kolegów. Wyminiłem silnik w samochodzie Mazda 323F 1,5 16V z roku 1995. Po operacji niby wszystko jest ok, ale nie potrafię ustawić obrotów w samochodzie. Obroty biegu jałowego to 1350 obr/min, czy ktoś potrafi podpowiedzieć co muszę zrobić, żeby samochód miał prawidłowe obroty ?? Pozdrawiam Marcin P.S. Czy zdemontowanie sprężarki klimatyzacji...
Witam. Auto mazda 323f ba 1.5. Po naciśnięciu sprzęgła lub hamulca na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku obroty spadają zbyt nisko do 250. Ale np. po włączeniu klimy podbija obroty. Dodam że wymieniłem i wyczyściłem przepustnicę, uszczelniłem rurę dolotu, próbowałem regulować obroty w trybie serwisowym. A problem cały czas pozostaje. Na zimnym silniku...
Bez skutków ubocznych nie możesz go zaślepić gdyż jego działanie jest związane między innymi za redukcję poziomu spalin. Wzrost mocy silnika po zaślepieniu EGR-a może podnieść jego temperaturę bardziej jak przewiduje to układ chłodzenia. Dlatego i z tej strony należy zachować pewną ostrożność. Masz dobre ciśnienia na cylindrach to tym bardziej nie ma...
nie widzę tylko obrotów wału . Nic dodać nic ująć. Szukamy obrotów wału.
Ale po zatkaniu dolotu powietrza i otwarciu dopływu od rury rezonansowej było przez jakiś czas dobrze. Nadmienię ,że szukając usterki oczyściłem kolektor dolotowy, było tam dużo osadu, więc oczyściłem, a obroty zwiększyły się bardzo. Instalator stwiedził, że to jest wina <syfu> , ale musiał mocno kręcić żeby zredukować obroty.
Czujnik temperatury -dobry,czujnik położenia przepustnicy -dobry,zawór podwyższonego biegu jałowego -dobry ,przewody podciśnieniowe-dobre,szczelne.Uszczelka pod przepustnicą -nowa.Problem wystąpił po usunięciu nagaru z gardzieli przepustnicy .Przed czyszczeniem miał zbyt niskie obroty biegu jałowego,palił bez problemu i pracował równo.Po czyszczeniu...
pali mi ok 13l na 100 km teraz jezdze do 110 maks bez gwałtownych przyspieszen jedze po ok 50 km dziennie Dodano po 2 jeszcze jest tak ze po przejechaniu ok 12 km gasnie gdy wrzucam na luz i jak ja odpale faluje na obrotach
Te czujniki, które pracują na benzynie, najprawdopodobniej masz sprawne, bo na benzynie też by źle działał, także czujnik położenia wału masz raczej dobry, tylko namotane jest w instalacji gazowej, a tu, poznałbym nazwę tej instalacji, tj. markę i model, i szukał gazmenów co te instalacje robią, skoro w Hajnówce się nie znają. Znaleźć nie musisz, miałem...
Kolego rlepski666 , to że iskra jest na zewnątrz cylindra, to nie znaczy, że ona będzie wewnątrz cylindra, w warunkach jakie tam panują w momencie kiedy ta iskra ma zaistnieć. Przyczyną braku iskry w cylindrze może być obniżona oporność izolacji na drodze prądu do tego cylindra (nasadka na świecę, przewod WN, kopułka - wymieniłem te elementy, ale nie...
Ecu zapina masę na wtryski w odpowiednim momencie pod warunkiem że widzi obroty silnika.
Witam, Mam pytanie. Co może być przyczyną za wysokich obrotów silnika. Moja mazda na obrotomierzu pokazuje 2,5 tys obrotów bez dodawania gazu. Proszę pomóżcie mi, bo już nie wiem co robić. :cry::cry::cry::cry:
Nic tam się nie może zablokować. Podłączałeś chociaż jakiś sprzęt diagnostyczny? Podczas kręcenia ECU widzi obroty wału?
Po zwarciu pinów w gniazdku chodzi tak samo?
Mazda 6 w dieslu i problemy? Kto by pomyslał :D Jakiego typu stukanie? Metaliczne, głuche, zaraz po odpaleniu, po nagrzaniu, Częstotliwość stuków wzrasta wraz z obrotami? Diagnostyka była?
Jak wciśniesz sprzęgło nawet przy 100km/h powinieneś mieć obroty na poziomie 750 obr/min.
Witam, mama problem z moją mazdą otóż za każdym razem po przejechaniu ok 8 km silnik gaśnie w trakcje jazdy i zapalają się kontrolki jak do odpalenia. Po tym silnik bez problemu normalnie odpala i można dalej jechać lecz po przejechaniu tym razem ok 2 km znów gaśnie itd aż dochodzi do tego że nawet po przejechaniu 1 m silnik gaśnie.. Lecz gdy stoi na...
witam ponownie, jestem juz po sprawdzeniu klem i polaczenia masy w bagazniku, wyglada to tak: klema - http://images46.fotosik.pl/975/9a79aabd0... klema + http://images40.fotosik.pl/1008/e0525d0f... masa w bagazniku http://images50.fotosik.pl/1027/befdfb7e... w dalszym ciagu przygasaja swiatla i spadaja obroty
Witam , miałem mazdę 323c 1.5 16v też miałem takie problemy z odpalaniem a w szczególności rano to była masakra, posprawdzane wszystko, ciśnienie paliwa przepływomierz podmieniony , ciągle to samo brak mocy i ciężko zapał, okazało się ! ciasne zawory i nie było kompresji , tam zawory są regulowane płytkami
Nie wiem czy w tym silniku także tak się dzieje ale w 2.0 wystarczy niewielki brak płynu chłodzącego w układzie i obroty już szaleją.
Na pewno nie reguluj tego linką.
Odpowiedz w koncu o co dokładnie Ci chodzi bo pierwsze napisałeś że silnik wchodzi na obroty a autio nie przyspiesza a teraz piszesz że nie wiesz co może być przyczyną że brakuje mocy? To jak to w końcu jest? Wchodząc na obroty przyspiesza równomiernie do obrotów czy nie?
Witam, otóż kupiłem kilka dni temu mazde 6 2002r. 2.3 b+g i na jeździe próbnej tego nie odczuwałem bo auto wcześniej podobało kilka dni stało tak teraz mam problemy z gazem jak i benzyną. Odpala ciepło, zimno po czym na gazie skaczą obroty i podczas jazdy tak około 2tys obrotów dusi go i szarpie podobnie na benzynie, byłem u gazownika powiedział że...
Odpala po zatkaniu ale od razu gaśnie czy może wolne obroty ma prawidłowe?
Na zimnym śmiga dobrze. Po rozgrzaniu się traci moc i skacze na obrotach po wciśnięciu sprzęgła
Witam. Moja mazda wkręca się na obroty, ale na nie ciągnie wgl ... Na 3 biegu powyżej 3 tys obrotów słychać dziwny dźwięk. Ja kby jakieś stukanie czy coś.
Jak mazda na wtrysku, to ogranicznik ma.
Przeprowadż regulacje wolnych obrotów na niedogrzanym silniku ,ale nie całkowicie zimnym wkrętem rgulacji wolnych obrotów uzyskaj najwyższe możliwe obroty.Nastepnie skoryguj obroty zmniejsz śruba od przepustnicy ale tak aby silnik pracował wmiare równo.Podgrzej silnik do min 70stopni i jeżeli obroty wzrosną minimalnie skoryguj na niższe śrubą przepustnicy.Jeżeli...
Witam mam taki sam problem z Mazda 5 2.0 diesel auto wkrecalo sie do 2.5 tys na poczatku teraz juz nawet odcina moc czasem przy 1.2- 1.5 tys obrotow mechanik tez sie poddal wgrywal nowe softy sprawdzal zawory wtryski. Moze udalo sie rozwiazać Twoj problem? Teraz staram sie sam to jakos rozwiazac ale cholera wie. Ostatnio jak z 6 biegu zredukuje na 4...
Witam czy mógłby pan dokładnie opisać jak wygląda ta puszka i jakiego jest kształtu, bo mam ten sam problem.
Układy nie różnią się pod względem funkcjonowania, Ty miałeś trochę nowszy model. Niestety, nie mam karty katalogowej, ale i tak nic Ci ona by nie dała. Jezeli chodzi o ustawianie biegu jałowego, to powinieneś, po zresetowaniu ECU zdjęciem klemy + i zwarciem jej do masy na moment, uruchomić samochód z zimnym silnikiem i poczekac do pierwszego pełnego...
jest srubka na przepustnicy do regulacji obrotow. krecac w prawo to zmniejszasz a w lewo zwiekrzasz aha i zrob to jak silnik osiagnie temperature robocza bo na zimnym to normalne ze obroty sa wieksze.
Lyzik, ps wolne obroty w trybie serwisowym.
No i jest ok , 10km to norma. Możesz jeszcze skorygować pozycje spoczynkową wskazówki jak ktoś majstrował przy liczniku, po prosu jedź 100km/h i wtedy włóż wskazówke na wskazaniu 100km/h. Podnieś przód a wskazania prędkości weź z ze wskazówki obrotów silnika.
dzięki za wspaniała pomoc byłem u trzech wszędzie mam paragon co było wymienione straciłem 560zl na mechanikow i dalej jest to samo co było
Witam, problem udało się rozwiązać?
Podmienić miejscem wtrysk lpg z tego cylindra co nie działa na inny wtrysk i zobaczyć co będzie, czy nadal na tym samym cylindrze brak zapłonu czy tam gdzie został ten wtrysk przeniesiony.
to jakom winę popełniłem i czy da się coś zrobić a może być jeszcze tak że pierścienie nie były dotarte tylko że tak powiem za bardzo dostała po obrotach od razu??
jest zawór powietrza dodatkowego. Propozycja-lampa stroboskopowa i popatrzec czy w czasie pulsacji obrotów nie szaleje kąt wypzedzienia zaplonu.
Nie wchodzi plynnie na obroty a jak juz ma to przerywa
No to teraz jak gaśnie nagle (jakby wyłączyć zapłon) czy stopniowo spada z obrotów aż do zgaśnięcia?
Pewnie że można.
2 wszystkie odczyty w programie masz? ciśnienie gazu obroty silnika?
uruchamia się ale max kręci do 3 tyś. obrotów i cały czas jest błąd P1603
koledzy pomozcie mam ten sam problem co zibi187 tez mi spadaja obroty podczas jazdy na biegu jalowym
Napisz jeszcze jaki to silnik, w silniku brak błędów ?
A filtr paliwa dawno był zmieniany?
Jak ci obroty spadają do zera. To nie masz zapłonu. Skup się na tym.
a uszczelka przypadkiem nie objawia się falowaniem obrotów ? bo na benzynie chodzi stabilnie
prawdopodobnie alternator
Do sprawdzenia /wymiany na początek zawór SCV-bolączka tych silników.
Chodzi o to, że zimny silnik ma podwyższone obroty biegu jałowego, które powoli spadają do normalnej wartości?
Witam mam problem z mazda 323f 2.0 diesel auto nie odpala po przypięciu elektrozaworu na krotko odpala wskakuje na wysokie obroty i gaśnie
Kolejny mechanik stwierdził to samo, to normalna praca wtrysków. Odkrecilismy wlew oleju, nawet mgiełka nie poleciała.
Wkręcaj śrubę gazu aż przestanie wchodzić na obroty po przegazowaniu i następnie odkręć 1-2 obroty i to wszystko.
Myślałem o wtryskach.
A obrót w tym pilocie robiłeś palcem który jest ciepły to czego nie zauważyłeś ze swojego doświadczenia?
Mazda ta przechodzi na sekwencyjny wtrysk przy pewnych obrotach, czy wtedy dławi? walteki masz wtryski?
Czytałem że przyczyną może być zapowietrzony układ. Sprawdzałem na kodach błyskowych i wyskoczył czujnik położenia przepustnicy więc go wyjąłem i sprawdziłem miernikiem ale nie wiem jakie wskazanie powinien mieć.
Zacznij od diagnostyki, może coś pokaże.
Wymieniłem wczoraj dwu pinowy czujnik temperatury w bloku. Od tej pory chodzi jak złoto, rano bajka po odpaleniu obroty 1500 potem ładnie spadają. Poczekam parę dni i dam znać.
Witam. Miałem podobne objawy a u mnie okazał sie to przepływomierz. Jeśli był wystrzał to niestety ale ten element przeważnie jest już do wymiany. Po założeniu wszystko ustało a spalanie benzyny jest rewelacyjne. Świece czyste, obroty idealne i brak kopcenia.
Właśnie wyższe obroty powodują większy przepływ płynu. Znajdź sobie węże od nagrzewniczki wchodzące przez grodź do wnętrza auta i sprawdź, okaże się że na wolnych jeden jest ciepły a drugi zimny. Na wyższych obrotach oba będą ciepłe.
obrót mazda wysoki obrót diesel mazda niski obrót mazda
auris schemat telewizor philips ustawi fabryczny bateria wkrętarka naprawa
tronje zasilacz polaczenie paneli
Reset pralki Beko WMB 61232 PL PTMA - instrukcje Problemy z nagrywaniem w dekoderze Canal+