A jak wyglądają świece? Chociaż i tak- niebieski dym to olej w cylindrach, trzeba sprawdzić którędy tam wchodzi. Czy uszczelniacze zaworów, czy pierścienie na tłokach puszczają. Mierzył ktoś ciśnienie na cylindrach?
Spala olej - zużyte pierścienie i cała reszta, uszczelniacze - najbardziej prawdopodobne. Typowym objawem uszkodzonych uszczelniaczy jest dymek podczas ruszania z miejsca i podczas zmiany biegów na rozgrzanym silniku (dymek biało-niebieski). Od normalnego poziomu do minimum nie jest tak dużo, góra 0.5L:)
Mazdy tak mają zwłaszcza silniki FP i FS- padają pierścienie olejowe,częsty objaw w tych silnikach. Moja Mazda miała to samo. Jak silnik zimny to z rury walił biały dym jak z parowozu, silnik się rozgrzewał i wszystko wracało do normy. Do wymiany pierścienie.Więcej na temat na formy mazdaspeed.
Kiedyś w pracy jednemu robiono głowicę, pierścienie i wypadały dalej zapłony. Finalnie winny był gazownik, bo jak podłączał instalację to lutował przewody i jeden pękł na lutowaniu. W skrócie kupę kasy poszło, a wystarczyło poprawić 1 przewód
Bierze olej i dlatego kopci na niebiesko, tylko teraz którą drogą, na początek filtr powietrza, odma, uszczelniacze zaworowe, no i na końcu pierścienie
A czy mogą to być pierścienie olejowe?
Chłopy, jechał któryś z was na 3 cylindrach ? Kierownica mało zębów nie wybije i choroby wibracyjnej można dostać. Owszem, 5,10 czy 15 km da radę, ale nie dwieście - jest duża możliwość że skończy ostatecznie silnik przez tą trasę, tym bardziej że nie wiadomo co tam się naprawdę stało. Uruchamiałem na "ZN" silniki raz w roku i nie zdarzyły mi się jeszcze...
Zleć wymianę pierścieni, przy dobrze zrobionej głowicy przestanie brać olej. Zrobienie góry bez ruszenia dołu tak się właśnie kończy w tym silniku. Czy wystarczy wymienić same pierścienie czy trzeba honować cylindry to trzeba zweryfikować po zdjęciu głowicy.
Najprawdopodobniej olej z silnika przedostaje się na tłoki i ulega spalaniu razem z paliwem z tąd ten biały dym, a przyczyną tego może być : 1 uszkodzona uszczelka pod głowicą 2 zużyte gumki zaworowe 3 zużyte pierścienie tłokowe
Kolego mierzyłeś jakie luzy miały zawory w prowadnicach? Mierzyłeś owal cylindrów? Czemu nie szlifnołeś otworów? Same pierścienie ZAWSZE pogorszą sytuacje.
Znaczy to że nieprawidłowo pracuje separator olejowy w odpowietrzniku skrzyni korbowej. Dodatkowo jest duże ryzyko przedmuchów przez pierścienie na tłoku (pęknięty,zapieczony,wytarty ) Pozdrawiam D
z tego co wiem silniki mazdy nie lubią oleju mineralnego (lubi zapiec pierścienie olejowe) no a pył z nagaru całkiem prawdopodobne kolega miał mazde 626 dymiła po przepłukaniu silnika i wymianie na półsyntetyk przestała
Witam witam serdecznie moja mazda która potrzebuje remonty to na 1000km bierze pół litra oleju jest już zakatowany ale przebieg swoje zrobił bo mazda ma 815 348km Niezły przebieg jak na mazdę. Wychodzi że średnio robiła prawie 30 tysięcy km rocznie. Pozostaje w tej sytuacji zaproponować kupno kolejnej mazdy, ale tym razem szóstki. :-) Tyle że one niestety...
Skoro bierze jak już kolega wyżej napisał nic dobrego. U mnie zakończyło się to wymianą pierścieni oraz uszczelniaczy no ale niestety aby to zrobić należy rozłożyć praktycznie cały silnik. A jako uzasadnienie faktu iż z wydechu wydostaje się niebieski dym na zimnym silniku. Pierścienie olejowe po nagrzaniu rozszerzają się i wtedy dostatecznie uszczelniają...
Cześć Kupiłem niedawno pod Wrocławiem Mazdę 6 GH od faceta który na moje pytanie czy bierze olej stwierdził ''oleju nie bierze, regularnie sprawdzam, leję bardzo dobry castrol''. Oczywiście nie sprawdziłem na forach który olej powinno się lać i uwierzyłem facetowi, poziom oleju wtedy był ok, auto zadbane więc przyklepałem. Pojechałem do zaufanego serwisu...
okazuje się,że jak kupie nowe pierścienie to wytrzymają max 80tys km(tak mówi mój mechanik) bez sensu...i co za 80tys znowu mam rozbierać silnik i płacić znowu.Koszty coraz większe sama robota 1300 plus części 650 plus 600planowanie głowicy ...taniej wyszłoby mi kupić nowy silnik,może ktoś z was ma jakieś namiary na dobre silniki do mazdy? wtedy mechanik...
Witam posiadam mazdę 323f ba 1.5 po kupnie silnik brał olej ale nie dużo. Dolewałem jakoś na 5000 może około 0,5l. Wlałem motodoktorka i po przejechaniu może 200 km zaczął jeszcze bardziej brać. W tym momencie bierze jakoś 1l oleju na 1000km. Przy normalnej jeździe po mieście jest jeszcze w miarę ale przy osiągnięciu 70 km na godzinę zaczyna śmierdzieć...
Przewody wymieniowe, filtr od gazu muszę wymienić,gazownik podłączył pod komputer twierdzi,że wszystko ok ,że ustawiony jest tak ,że powinien palić mało a pali dużo,mówi ,że sonda działa. Był robiony remont generalny silnika ,ale to chyba nie ma znaczenia? (poszły pierścienie od kiepskiego oleju) ale zrobiłem generalkę za jednym zamachem.
Witam, pewnie że wiedza to nie olej i się nie przeciśnie :D , kol SEED przyczyn zatarcia jest dużo jak jorguś pisze brak lub mało oleju, zerwanie zamka panewki i obróci ją zatka kanał olejowy i zonk, teraz znowu zaczyna się dyskurs jak naprawić by nie naprawić :D , wywalić silnik, rozebrać ,zweryfikować części, wał do szlifu , podpory wału do sprawdzenia...
Skoro jest olej w cylindrach i zakładam że w każdym jest mniej więcej tyle samo to bym się skłaniał do trafionych uszczelniaczy jak już ktoś wcześniej powiedział. Gdyby to byłby pierścienie to tylko gładzie cylindrów byłyby mokre (tak wnioskuję po własnym przykładzie). Pozdrawiam!
Akurat mam borę z tym silnikiem i mi łyka około 0.3 - 0.4. Większe prędkości przelotowe tak jak piszesz zwiększają zużycie. Czytałem gdzieś, że na oleju 10w60 trochę mniej ubywa, ale problemem są i tak pierścienie. Podobno wymiana na pierścienie o konstrukcji starego typu z silników 2.0 z golfa mk3/passata b4 rozwiązuje problem.
Za 1 razem pompujesz wężyk manometru. Aaaa, czyli się nie liczy :D Faktem jest, że pozostałe 3 cykle sprężania powodują zaledwie minimalny przyrost wartości na manometrze. Czyżby więc pierścienie były dobre, a problem leży w uszczelniaczach zaworów? Byłoby to szczęście w nieszczęściu :)
Pewnie przeguby nie mają zębów a pierścienie są magnetyczne lub sama piasta ma zęby abs-u.Dobry sklep z częściami samochodowymi załatwił by sprawe. W Szczecinie bym ci polecił ale chyba to za daleko.Pozdrawiam
Witam Mam do wymiany pierścienie ( auto strasznie dymi na zimnym silniku ) Mechanik stwierdził że musi wyciągnąć cały silnik aby dokonać tej wymiany . Czy nie można tego zrobić bez demontażu silnika ? Chodzi mi o czas bo w tym przypadku termin wynosi ok. 7dni :(
Phonocar z tweeterami 119,00 Pierścienie 30,00 Maty wygłuszające ok. 50,00 Trochę własnej pracy. Myślę, że będzie to lepiej grało niż tani współosiowy na tylnej półce. A w dwóch stówkach się mieścisz.
Nie wiem kto to robił ale jeśli mechanik to mu gratuluję. W takim stadium uszkodzenia turbiny zaczynamy od diagnozy, czy silnik to przeżył. Pomiar ciśnienia oleju i sprężania, zdjęcie miski, weryfikacja pamewek. Jeśli nawet nie ucierpiał wal, korbowody i pierścienie to prawdopodobnie ucierpiała uszczelka pod głowicą. Czy ktoś opróżnil cylindry z tego...
Witam, mam na myśli tłoki, panewki, pierścienie itd..., cały remont silnika to głowica (góra silnika) i właśnie wał korbowy, tłoki z pierścieniami, panewki (dół silnika), dlatego w pierwszym poście napisałem, że należało by policzyć, czy robić taki remont czy zaryzykować wymianę silnika na inny, używany. Proponuję skonsultować moją diagnozę z uznanym...
Witam wszystkich Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 w wersji przed liftem z silnikiem 2.0 Citd RF5C 136KM Otóż silnik rok temu przeszedł remont gdyż została potocznie mówiąc wywalona panewka na 4 cylindrze (standard dla tych silników) wał dany do szlifu nowe panewki nowe tłoki tulejowanie bloku nowe pierścienie głowica po remoncie. itd wpakowane...
Jeśli chodzi o wymiane sondy to niechciał bym syna naciągać na koszty nie mając pewności czy to sonda zresztą jak dzisiaj sprawdziłem olej to się okazało że trochę go ubyło od ostatniego sprawdzania przez syna w Gubinie czy to możliwe żeby silnik mający przejechane 148tyś niewiem czy prawdziwy stan ale rocznik auta 97 brał olej i jak to sprawdzić czy...
Witam , mam pytanie . mianowicie padło mi Turbo w MAZDA 6 2.0 CITD 136KM , oddałem do regeneracji powiedzieli ze nie da się z regenerować bo za duże luzy są ... wiec zakupiłem nową będzie w Poniedziałek, ale co mogło być przyczyna rozsypania się TURBO, Auto niedawno kupiłem w Niemczech od właściciela Przebieg 192Tys rok 2003 ! silnik nie odpalał.. po...
Nie jestem mechanikiem, ale wg. mnie kiedy puszczała góra i dół, auto jakoś to znosiło, jedynie robiłem sobie siarę odpalając je na parkingu. Waliło górą równo, bo przepustnica aż się zakleiła. Po uszczelnieniu góry, dopiero zaczął ciągnąć olej... Pierścienie miały być robione na wymiar ale coś tam nie wyszło z tą firmą - nie wiem czy takich wymiarów...
Witam. Moja mazda po odpaleniu na zimnym silniku wchodzi na wysokie obroty ok 1500, gdy silnik sie rozgrzewa to spada do normalnej wartosci. Ale to jeszcze nie wszystko. Gdy skręcam kierownicą na postoju na biegu jałowym, obroty zaczynają spadać i podnosic się, po prostu falują, ale żeby tego było mało, to gdy jest jakieś obciążenie np włączę dmuchawę,...
D15Z8 (1.5 VTEC-E od roku 1997) spala w trasie 5,5-6l/100km, jak zawsze bajki można poczytać nawet i 0 5, ba, o 4.8l/100km... Tiaaa... Miasto miastu nie równe, w zakorkowanej Bydgoszczy na krótkich odcinkach spala 9l/100km. I już się bajek nasłuchałem na ten temat i nie będę o tym dyskutował. Jeśli chodzi o Civic VI gen, czy to 3d, 4d czy 5d, kupić...
passat sprawdzone silniki benzynowe nawet 1.6 który według znawców jest za słaby rozmawiając z posiadaczami - nie sprawiający problemów z instalacją gazową bardzo dobrze współpracuje, wg mnie także pakowny w wersji kombi, zawieszenie - temat sporny sam byłem posiadaczem audi a4 b5 1.9tdi trochę cięższy przód przez silnik diesla, ale jako takiego problemu...
Wadą silników mazdy zwłaszcza FS jest szybkie zużywanie się pierścieni olejowych i objawy są takie jak w pierwszym poście. Silnik spala na początku olej, który napłynął podczas postoju. Potem pierścienie się rozprężają i wszystko jest ok. Pierścienie do wymiany. Miałem to samo, przestudiowałem forum Mazdy- MazdaSpeed- tam jest wiele takich przypadków....
Nie pan (Tutaj panów nie ma) - niewiele widać na tym zdjęciu - sprawdź, czy jeszcze na sprężynkach "się uginają - czy to już "do końca wyszły", zobacz - czy na wirniku te "pierścienie miedziane" są w dobrym stanie.
W tej gumie powinien być metalowy pierścień.A do zakładania potrzebna jest odpowiednia tuleja.Są trzy opcje.Albo masz dziadowski zestaw,zakładasz na smarze i się ześlizguje lub właśnie nie dociskasz równomiernie.
Łożysko wymieniłem wraz z pierścieniem magnetycznym . Efektu nie ma . Przełamuje dokładnie tak samo .
Rozpinasz zwrotnicę od wahacza i tyle wystarczy, przegub siedzi na półosi na wcisk przytrzymywany pierścieniem sprężynowym, zbijasz przegub z półosi uderzając go młotkiem
Czy jest masa na alternatorze łatwo sprawdzisz,prędzej może być coś z alternatorem ,a raczej regulatorem ,szczotkami ,przejściem na pierścieniach (ciągłość uzwojenia wirnika)
Sąsiad z braku kasy wymienił w Maździe 323F pierścienie na 2 i 4 cylindrze bez planowania, sam oszlifował kadłub i głowicę pod UPG (umył!) i bez szlifów i planowania jeździ już tak 2 rok. Głowicę dokręcał na oko bez klucza dynamometrycznego. Z ciekawości sprawdzałem u niego płyn w chłodnicy i świece już kilka razy i jestem w szoku. Dawno, dawno temu...
Witam Porządna naprawa z nowym wałem, łożyskami ślizgowymi, pierścieniami, kompletem uszczelek i innymi tego typu częściami w solidnym warsztacie ponad 11tyś. To ostatni mi znany koszt.
Zbaczając z tematu... mam 2 mazdy z 92 roku. Pierwsza ma poniżej 100 tys. przebiegu (historia w kraju od 8 lat - zrobiła niecałe 40 tys. od tego czasu), stan lakierniczy i oryginalny rozrząd który był na silniku potwierdzał by tą teorię. Druga 200 tys. potwierdzone pieczątkami przeglądów w ASO do okolic 2015 roku - potem auto bardzo mało jeździło i...
Dzięki,za link z kluczem słownym po eng. Ale niesety na YT jest większość filmików z wymianą standardowych łożysk pojedynczych wprasowywanych. To jest prosta robota jak w cinquecento :) A mi głownie chodzi o pomiar i dobór luzu;] Ale bardzo dziękuje za odzew , powertuje co nieco na YT ale pod nazwą innych modeli może coś będzie. teraz szukam literatury...
Masz na 95% uszkodzone uszczelniacze zaworowe, reszta pierścienie. Zdania są podzielone robić tylko górę, lub razem z dołem. Temat przerabialem w 626 GW, z rańca taka petarda była że dwa domki parterowe zakrywało. U mnie pomogło wymiana samych uszczelniaczy, oczywiście jak kolega wyżej napisał przy okazji rozbiórki silnika warto sprawdzić to i tamto....
Witam wszystkich pisałem ostatnio o swojej mazdzie 5 2.0 diesel 140km w której stukalo coś w silniku okazało się że do wymiany panewki i wał korbowy(stary nie nadaje się do szlifu) chciałbym się doradzic jakiej firmy kupić wał korbowy, panewki i pierścienie. Przy wałku i panewkach natknąłem się na firmę MV Parts mógłby ktoś mi doradzić czy to dobra...
Witam kupiłem niedawno auto (mazda 5 2.0 pb 2008r 250tys) auto fajne , nic się nie dzieje póki co .... Ale z racji przebiegu i tego że ktoś oleju chyba nigdy nie zmieniał silnik bardzo zawalony nagarem, przepustnica czarna jak smoła, po wykręceniu świecy widzę że też tam nie lepiej... Przed wymianą oleju stosowałem oczywiście płukankę i olej smoła,...
od pierścienia stacyjki odchodzą przewody czerwony i zielony - widać że nie ma wpiętej w to kostki jak i jest druga kostka, myślę że odpięty został sterownik imo ,chyba jedynym sensownym rozwiązaniem jest zakup zestawu startowego czyli sterownika silnika, sterownika ima i kluczyków z imem
Niestety to tak nie działa. Silniki Diesla 2T produkowano zawsze z przepłukiwaniem jednokierunkowym stosując okna w cylindrze. Kierunek przepływu w górę lub w dół. Istnienie okien w gładzi cylindra uniemożliwia całkowite odseparowanie skrzyni korbowej pierścieniami, więc mamy przeciek oleju do okien. Dokładność przepłukania ma ogromny wpływ na sprawność...
- z grubsza dobrze, tak jak pisałem po nocy jak się odpali i nie dymi (na niebieskawo-szaro) to nie uszczelniacze - z korka wlewu oleju rzadko dymi, bo rurą od odmy wszystko wciąga do przepustnicy, prędzej jak rurę odmy (zwykle gruba kal kciuk i idzie z pokrywki zaworów) się odkręci i tą rurą dymi no to wiadomo pierścienie. Świece też dużo mówią, możesz...
żeliwne pierścienie pierścienie osadcze pierścienie alternatora
lodówki bosch opinie czujka garazu peugeot nierówno
kleopatra przestrojenie satel pompa cyrkulacyjna
Lokalizacja zbiorniczka płynu hamulcowego w Iveco Eurocargo 75/210 Samsung RL34SCSW – zamrażarka działa, chłodziarka nie chłodzi, temperatura 20°C po długim postoju